Beste vriendin kende ik alleen van gezicht uit de kroeg en vond haar op het eerste gezicht maar arrogant en zij mij ook.
Toen gingen we dezelfde studie volgen, voorafgegaan door een introductiekamp. Ik had afgesproken met een (onbekende) vriend van een vriend die ook die studie ging doen, om elkaar te ontmoeten op het station en samen naar onze nieuwe studentenstad te reizen.
Hadden elkaar dus nog nooit gezien en mijn omschrijving: 'klein, blond, lang haar, blauwe ogen' was nogal generiek en ook op mijn nu beste vriendin toepasbaar. Dus sprak hij haar aan met "Jij bent vast en zeker Copycat?" Zij: "Nee, maar ik weet wel wie dat is."
Enfin, long story short. Met die vriend van een vriend hebben we vervolgens maximaal 100 woorden gewisseld terwijl we samen maar niet uitgepraat raakten. Nog steeds niet. We zijn enorm verschillend, maar juist dat houdt onze vriendschap alweer bijna 20 jaar sterk.
Beste vriend leerde ik kennen toen ik met een stel vrienden een andere vriend ging opzoeken in Italë.
Die vriend woonde bij mijn nu beste vriend in huis en wij zouden daar met z'n viertjes ook logeren.
Na een lange reis kwamen we midden in de nacht dan eindelijk aan. Komen binnen en daar zit Kees.
Hij kijkt mij aan, ik kijk hem aan en er was direct een klik van jewelste. Nog nooit eerder zo sterk meegemaakt.
Van meet af aan ging ik waar Kees ging en vice versa. Hij woont nog steeds in Italië, dus ik zie hem niet wekelijks of maandelijks, maar als we elkaar zien, hier, in Italië of samen elders op vakantie, dan lijken we wel een verliefd stel, ondanks dat we allebei op mannen vallen. Alweer meer dan tien jaar dolverliefd op mijn beste vriend
![]()
.