groenquote:Op woensdag 28 februari 2007 15:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
]dat is geen groen dat is grijs
750 en 4 stokslagenquote:Op woensdag 28 februari 2007 10:57 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Pardon, ik heb ook wilders gestemd en ik erger me DOOD aan zwervuil op straat. Wat mij betreft zetten ze daar ogenblikkelijk een idioot hoge boete op die stadswachten mogen opleggen (doe die ook nog eens wat nuttigs) Iets van 150 euro per weggegooid blikje lijkt me wel een mooi begin.
Maar de vraag is of je in zo'n land zou willen wonen? 0 Persoonlijke vrijheid maar dan wel economisch alle ruimte. Ik ga toch meer voor een mengvorm.quote:
Ik zou er graag willen wonen. Tenminste niet van die vieze, veelal geïmporteerde asocialen die alles maar op straat flikkeren, maar in plaats daarvan louter nette mensen.quote:Op woensdag 28 februari 2007 16:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar de vraag is of je in zo'n land zou willen wonen? 0 Persoonlijke vrijheid maar dan wel economisch alle ruimte. Ik ga toch meer voor een mengvorm.
Mooi, doei.quote:Op woensdag 28 februari 2007 17:35 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik zou er graag willen wonen. Tenminste niet van die vieze, veelal geïmporteerde asocialen die alles maar op straat flikkeren, maar in plaats daarvan louter nette mensen.
Die persoonlijke vrijheid boeit me in dit geval niet zo, omdat ik toch geen dingen wil doen die in Singapore verboden zijn. En waarom zou ik dat wèl moeten willen?
quote:
Ik heb in Singapore gewoont en had alle persoonlijke vrijheid die ik wilde als ExPat. Verder vond ik het een van de aangenaamste steden waar ik gewoond heb. Zou er graag weer naar terug wíllen, maar krijg het thuisfront niet mee.quote:Op woensdag 28 februari 2007 16:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar de vraag is of je in zo'n land zou willen wonen? 0 Persoonlijke vrijheid maar dan wel economisch alle ruimte. Ik ga toch meer voor een mengvorm.
Uiteraard. Alle dingen die in Singapore verboden zijn moet je als fatsoenlijk mens ook helemaal niet willen. Zo simpel is het, maar het schijnt voor sommigen erg lastig te zijn om dit te bevatten.quote:Op woensdag 28 februari 2007 17:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb in Singapore gewoont en had alle persoonlijke vrijheid die ik wilde als ExPat.
Verder zijn de mensen in Singapore uitermate vriendelijk, itt de hufterigheid die in NL de boventoon voert.quote:Op woensdag 28 februari 2007 17:50 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Uiteraard. Alle dingen die in Singapore verboden zijn moet je als fatsoenlijk mens ook helemaal niet willen. Zo simpel is het, maar het schijnt voor sommigen erg lastig te zijn om dit te bevatten.
Normaal oppositie voeren bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 28 februari 2007 17:50 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Uiteraard. Alle dingen die in Singapore verboden zijn moet je als fatsoenlijk mens ook helemaal niet willen. Zo simpel is het, maar het schijnt voor sommigen erg lastig te zijn om dit te bevatten.
Echt vriendelijk of de geveinsde Aziatische vriendelijkheid?quote:Op woensdag 28 februari 2007 17:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Verder zijn de mensen in Singapore uitermate vriendelijk, itt de hufterigheid die in NL de boventoon voert.
Een goed voorbeeld van wat ik bedoel, als je kritiek hebt op hoe het in NL gaat, en voorbeelden hebt van hoe het beter kan moet je maar oprotten. Dit is het soort bekrompen hufterigheid wat ik bedoel.quote:Op woensdag 28 februari 2007 17:53 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Normaal oppositie voeren bijvoorbeeld.
Ga lekker naar Singapore dan. Val ons, normale mensen alsjeblieft niet langer lastig met je goddelijke moraal waar wij toch niet aan kunnen tippen.
Keurige beleefde vriendelijkheid. Normale omgangsvormen met wildvreemden op straat, in de metro of waar dan ook.quote:Op woensdag 28 februari 2007 17:53 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Echt vriendelijk of de geveinsde Aziatische vriendelijkheid?
quote:Op woensdag 28 februari 2007 17:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Verder zijn de mensen in Singapore uitermate vriendelijk, itt de hufterigheid die in NL de boventoon voert.
Het gaat niet om kritiek op NL. Het gaat om het tot in het achterlijke doordrijven van je wens naar een Walt Disney wereld. Wat mij betreft serieus voer voor psychologen.quote:Op woensdag 28 februari 2007 17:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een goed voorbeeld van wat ik bedoel, als je kritiek hebt op hoe het in NL gaat, en voorbeelden hebt van hoe het beter kan moet je maar oprotten. Dit is het soort bekrompen hufterigheid wat ik bedoel.
quote:Op woensdag 28 februari 2007 18:06 schreef gelly het volgende:
Ik zou compleet paranoïde worden in een land waar iedereen aardig en vriendelijk is, waar geen zichtbare criminaliteit is en waar je politiek monddood bent. Het lijkt verdacht veel op een bejaardentehuis. Geef mij Nederland maar met z'n onvolkomenheden, maar waar het toch prima vertoeven is.
Waarom word je nu boos? Omdat ik het niet normaal vind dat iedereen hier alles maar op straat flikkert? Ik kan me daar inderdaad kapot aan ergeren, ja, aan die middelmatige, moraalloze paupermentaliteit.quote:Op woensdag 28 februari 2007 17:53 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Normaal oppositie voeren bijvoorbeeld.
Ga lekker naar Singapore dan. Val ons, normale mensen alsjeblieft niet langer lastig met je goddelijke moraal waar wij toch niet aan kunnen tippen.
Niet zozeer jij persoonlijk, maar al die fatsoensnazi's die het er zo geweldig vinden.
Daarom woon je natuurlijk ook ver weg in de provincie, waar iedereen aardig en vriendelijk is en waar geen zichtbare criminaliteit is.quote:Op woensdag 28 februari 2007 18:06 schreef gelly het volgende:
Ik zou compleet paranoïde worden in een land waar iedereen aardig en vriendelijk is, waar geen zichtbare criminaliteit is en waar je politiek monddood bent. Het lijkt verdacht veel op een bejaardentehuis. Geef mij Nederland maar met z'n onvolkomenheden, maar waar het toch prima vertoeven is.
Nee hoor, niet zozeer daar om. Meer om het feit dat mensen de realiteit volledig uit het oog verliezen als het aankomt op het zogenaamde paradijs Singapore.quote:Op woensdag 28 februari 2007 18:08 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Waarom word je nu boos? Omdat ik het niet normaal vind dat iedereen hier alles maar op straat flikkert? Ik kan me daar inderdaad kapot aan ergeren, ja, aan die middelmatige, moraalloze paupermentaliteit.
quote:Deze mentaliteit zie je goed naar voren komen tijdens de jaarlijkse FastForward Pauperparade te R'dam, waarbij de ene helft van het publiek elkaar onder invloed van alocohol en coke elkaar de hersens in aan het slaan is, de andere helft van het publiek het portiekje van de buurvrouw aan het onderzeiken en -kotsen is, en het entertainment bestaat uit elkaar op de beat van één of ander 180bpm jostinummer vuistneukende sloeries.
Ik vind dat het er bij hoort. Effe lekker alles los, een goeie gemeentelijke reinigsdienst en daarna weer verder als gebruikelijk.quote:Jij mag zoiets misschien geweldig vinden, ik vind het nogal middelmatig en plat, en erger me aan de puinhoop die zoiets achterlaat en die niemand van de betrokkenen wil opruimen.
Wat boeit het nou dat dat land niet democratisch is, zolang alles goed geregeld is? Waarom zou ik zeiken over de politieke situatie aldaar als er überhaupt niks te zeiken valt?quote:Op woensdag 28 februari 2007 17:59 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Het gaat niet om kritiek op NL. Het gaat om het tot in het achterlijke doordrijven van je wens naar een Walt Disney wereld. Wat mij betreft serieus voer voor psychologen.
En ja, daar krijg ik het behoorlijk van op m'n heupen, want het feit is dat dit geweldige, geweldige, oh zo fatsoenlijke land in de verste verte geen vrije democratie kent.
Je hebt kennelijk nogal een beperkt beeld van Nederland, ook ver weg in de provincie is het geen koek en ei, niet dat ik er woon.quote:Op woensdag 28 februari 2007 18:10 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Daarom woon je natuurlijk ook ver weg in de provincie, waar iedereen aardig en vriendelijk is en waar geen zichtbare criminaliteit is.
Voor JOU misschien niet.quote:Op woensdag 28 februari 2007 18:12 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wat boeit het nou dat dat land niet democratisch is, zolang alles goed geregeld is? Waarom zou ik zeiken over de politieke situatie aldaar als er überhaupt niks te zeiken valt?
Ik ben ook veel naar dat soort feesten geweest en ben er ook niet vies van. Maar wat is er zo moeilijk aan om je blikje/bekertje gewoon even in de daarvoor bestemde afvalbak te deponeren? En je kots en zeik te lozen in die enorme plas water die in Rotterdam te vinden is, ipv op de stoep van de buurvrouw?quote:Op woensdag 28 februari 2007 18:10 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Nee hoor, niet zozeer daar om. Meer om het feit dat mensen de realiteit volledig uit het oog verliezen als het aankomt op het zogenaamde paradijs Singapore.
[..]
You bet your ass... I'm too party for your sexy (copyright gedingest)![]()
[..]
Ik vind dat het er bij hoort. Effe lekker alles los, een goeie gemeentelijke reinigsdienst en daarna weer verder als gebruikelijk.
Alsof een extreme nadruk op properheid de mensheid naar nieuwe hoogten zal stuwen. Kom op zeg...
Wat zegt dat over me?quote:Op woensdag 28 februari 2007 18:17 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Voor JOU misschien niet.
Maar dit zegt wel iets over je.
Je vindt de politieke vrijheid in Singapore niet belangrijk, aangezien jij het er toch wel goed zou hebben. Die paar arme spleetoogjes die wellicht ook wel eens iets zouden willen zeggen, die buigen maar voor je blanke aangezicht!quote:
Liever Nederland dan Singapore. Ik ben twee weken in Singapore geweest, en eigenlijk na 1 week heb je alles wel gezien. Het is daar vrij druk en de straffen en wetten zijn te hoog en te streng.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 14:07 schreef sturky100 het volgende:
Ik vond er geen f.ck aan, toen ik er een paar dagen was(2003). Als je van shoppen houdt zal het een ander verhaal worden. Maar voor bv. electronica kun je beter thuis blijven itt het verleden.
volgens mij wonen er bijna alleeen mensen van chinese orgine. Zonder een te verstikkend regime blijkt wederom dat chinezen een gigantisch arbeidsethos hebben en tot aardige dingen in staat zijn
Ik snap wat je bedoelt. Mijn zus werkt in Dubai, een beetje hetzelfde verhaal. Daar heb ik haar ook weleens op aangesproken.quote:Op woensdag 28 februari 2007 18:23 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Je vindt de politieke vrijheid in Singapore niet belangrijk, aangezien jij het er toch wel goed zou hebben. Die paar arme spleetoogjes die wellicht ook wel eens iets zouden willen zeggen, die buigen maar voor je blanke aangezicht!
Zoiets, beetje overdreven, maar je snapt wat ik bedoel
Ik ben weg, lees je morgen nog wel effe. Want ben toch wel een beetje benieuwd.
Er is altijd een groep die het minder goed heeft, of ergens een andere mening over heeft. Die kunnen zich dus niet organiseren of voor verandering zorgen.quote:Op woensdag 28 februari 2007 18:28 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Maar volgens mij hebben die spleetogen het in Singapore net zo goed als ikzelf. Of niet?
In het lommerrijke Roden.....quote:Op woensdag 28 februari 2007 18:06 schreef gelly het volgende:
"Roden (Drents: Roon) is een dorp in Noord-Drenthe, ongeveer vijftien kilometer ten zuidwesten van de stad Groningen."quote:Op woensdag 28 februari 2007 18:29 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
In het lommerrijke Roden.....
Ik ben er nooit geweest maar het gebrek aan democratie staat mij nogal tegen.quote:Op woensdag 28 februari 2007 17:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb in Singapore gewoont en had alle persoonlijke vrijheid die ik wilde als ExPat. Verder vond ik het een van de aangenaamste steden waar ik gewoond heb. Zou er graag weer naar terug wíllen, maar krijg het thuisfront niet mee.
Ben jij wel eens in Singapore geweest?
Ik zou die Rennies toch maar weer opzoeken als ik jou was. Wat kom jij ongelovelijk zuur over vandaag.quote:Op woensdag 28 februari 2007 18:10 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Daarom woon je natuurlijk ook ver weg in de provincie, waar iedereen aardig en vriendelijk is en waar geen zichtbare criminaliteit is.
Zo zeg, twee hele weken. Nou, dan heb je de Singaporese maatschappij inderdaad van binnen en van buiten meegemaakt. We hebben hier een echte onvervalste ervaringsdeskundige, mensen!quote:Op woensdag 28 februari 2007 18:25 schreef Stupiditeit het volgende:
Liever Nederland dan Singapore. Ik ben twee weken in Singapore geweest, en eigenlijk na 1 week heb je alles wel gezien. Het is daar vrij druk en de straffen en wetten zijn te hoog en te streng.
Lieverd, een kwart van de bevolking daar spreekt mijn taal. Ik denk dat ik wel in staat ben geweest om een duidelijke indruk op te doen van het land, aangezien ik ook in Nederland om ga met chinezen uit Singapore, en ik daar ben geweest met 2 chinezen die daar geboren zijn.quote:Op woensdag 28 februari 2007 20:53 schreef Lithion het volgende:
[..]
Zo zeg, twee hele weken. Nou, dan heb je de Singaporese maatschappij inderdaad van binnen en van buiten meegemaakt. We hebben hier een echte onvervalste ervaringsdeskundige, mensen!
Ja, op papier is homoseksualiteit verboden, maar in werkelijkheid kan je doen en laten wat je wilt. Kijk bijvoorbeeld naar de gay bars hier (http://www.utopia-asia.com/singbars.htm). Ik heb collega's die homo zijn en daar redelijk open over zijn.quote:Op woensdag 28 februari 2007 21:25 schreef Stupiditeit het volgende:
[..]
Lieverd, een kwart van de bevolking daar spreekt mijn taal. Ik denk dat ik wel in staat ben geweest om een duidelijke indruk op te doen van het land, aangezien ik ook in Nederland om ga met chinezen uit Singapore, en ik daar ben geweest met 2 chinezen die daar geboren zijn.
-Edit- Een land waar ze mijn taal spreken is verdacht. Een voorbeeld wat ik bedoel dat Singapore een minder fijn land is om in te leven is dat bijvoorbeeld homoseksualiteit daar verboden is. Hier in Nederland kan men het nog redelijk accepteren dat er mensen zijn die afwijken, in Singapore is dat zo no no, ook niet gek als daar Tamils en dat soort volk daar wonen met hun conservatieve normen en waarden.
quote:Op donderdag 1 maart 2007 01:07 schreef Libris het volgende:
[..]
Ja, op papier is homoseksualiteit verboden, maar in werkelijkheid kan je doen en laten wat je wilt. Kijk bijvoorbeeld naar de gay bars hier (http://www.utopia-asia.com/singbars.htm). Ik heb collega's die homo zijn en daar redelijk open over zijn.
Ik denk dat veel van de vooroordelen in dit topic een beetje gedateerd zijn en vooral in de tijd van Lee Kwan Yew speelden. Qua persoonlijke vrijheid, iedereen kan doen en laten wat ie wil. Qua democratie, mensen zijn tevreden met de overheid. Er is een eeerlijk beleid, er wordt goed over de toekomst nagedacht. De meerderheid wil geen oppositie, zij zijn tevreden met de huidige regering.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |