abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 maart 2007 @ 22:20:41 #151
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47246117
emma fijn en saartje ook fijn en merlijn en ambertje en kleine ondeugende kindjes lief fijn positief allemaal
ik ga er nog een schepje bovenop doen

[pimpmodus aan]

Arwen heetf speciale chocomelk gedronken en niet gereageerd ze vond het eng en weigerde eerst, toen onde rlichte dwang iets in haar mondje gedruppelt en daarna smulde ze het zo weg

is van het merk lima, op basis van rijstemelk en ietsjes soja ( daar is ze niet bewezen allergisch voor dus ik waagde het erop.. en geslaagd zo fijn.. mooshy is

ik verwacht geen reactie meer en dus morgen cornflakes van alleen mais en niets toegevoegd. kijken hoe dat gaat, heeft ze chipjes verwcaht er geen problemen mee omdat de koekjes die ze kan hebben ook maismeel bevat het kost even wat ( 5 euro ) maar al was het nog meer..

mijn kleine lieve gekke dwarse dreumesje kan gewoon ietsjes meer hebben het is geen maaltijd vervanging maar wel ook eens wat extras wat speciaals

[pimpmodus aanblijft]
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 13 maart 2007 @ 22:22:20 #152
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_47246178
Wat goed van Arwen!
  dinsdag 13 maart 2007 @ 22:24:36 #153
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47246278
Al pimp je het hele topic vol
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 22:25:29 #154
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_47246314
Jaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!! Supernieuws!
pi_47246348
Oh Evenstar wat fijn
Ik moest toevallig nog aan Arwen denken toen ik voor mijn broertje lima producten en aanverwante dingen aan het inslaan was bij de reformwinkel. Het is voor hem al lastig om dingen te vinden zonder gluten, suiker, tarwe, etc. maar hij reageert niet zo heftig als Arwen dus een beetje smokkelen is veel makkelijker.
Ik vind het maar knap van jullie!
  dinsdag 13 maart 2007 @ 22:29:10 #156
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47246523
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 22:24 schreef Jelief het volgende:
Al pimp je het hele topic vol
ik vond een topic openenen net te ver gaan
  dinsdag 13 maart 2007 @ 22:29:59 #157
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47246571
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 22:26 schreef owlet het volgende:
Oh Evenstar wat fijn
Ik moest toevallig nog aan Arwen denken toen ik voor mijn broertje lima producten en aanverwante dingen aan het inslaan was bij de reformwinkel. Het is voor hem al lastig om dingen te vinden zonder gluten, suiker, tarwe, etc. maar hij reageert niet zo heftig als Arwen dus een beetje smokkelen is veel makkelijker.
Ik vind het maar knap van jullie!
i lima heeft ze iig voor de dorst ookwat anders
  woensdag 14 maart 2007 @ 09:21:56 #158
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47255575
Nog wat over Emma.
Tijdens ons weekendje weg stoote ze haar hoofd aan een stoelleuning. Niet heelhard maar hard genoeg om er even ontdaan van te zijn.Stond ze naast de stoel naar de leuning te wijzen en met een piepstemmetje die, au piepiepiep die au. Ze kan dus aangeven waar ze pijn heeft enwaardoor dat komt. Erg handig!
Ze kan ook haar broek voor een groot deel zelf aantrekken! Metwat gefrummel komen haar benen in de goede pijpen terecht en dan trekt ze de broek wat verder over haar benen. Dan trekt ze zich op aan mij en doe ik de rest. Laatst had ze haar pyjamabroek van haar bed gepakt en probeerde die over haar broek heen aan te doen
  woensdag 14 maart 2007 @ 10:37:56 #159
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_47257613
Evenstar; wat heerlijk voor jullie. Inderdaad zo belangrijk dat je d'r ook eens een keer op die manier kunt verwennen.

Fuente; ik hoop dat die bups kiezen snel doorkomt. Saar heeft wel even genoeg te verduren gehad de afgelopen tijd.

Juultje is er weer redelijk bovenop, gelukkig.
En.... ik heb hem vanochtend voor het eerst in z'n leven bij het kinderdagverblij afgeleverd. Ik moest best wel even drie keer slikken eerlijk gezegd. Mijn grote bijna peuterbeer daar tussen al die kindjes. Ben héél benieuwd hoe ie het gaat doen vandaag.
pi_47258129
wat spannend renzell. is het een wen-ochtend of meteen de hele dag?
  woensdag 14 maart 2007 @ 10:59:41 #161
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47258204
Leuk en spannend renzell, ik vind het altijd zo raar dat ze allemaal dingen beleefd zonder dat ik daar weet van heb. Al haar eigen sociale kring heeft zeg maar.
  woensdag 14 maart 2007 @ 12:08:53 #162
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47260623
spannend renzel
en emma knapperd

als ik zo nu beetje lees wat anderen doen denk ik dat ze toch nog best wel wat achter gaat liggen/ligt.. maar goed ik probeer me er maar niet druk om te maken
  woensdag 14 maart 2007 @ 13:02:06 #163
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_47262272
Spannend Renz, wanner mag je 'm weer ophalen?

Arwen, wat leuk dat je ook eens iets lekker(s) anders kan en mag eten en drinken!

Wat grappig Jelief, dat broek aantrekken doet Hanne hier ook al een tijdje.
Alleen probeert Hanne alleen maar met haar pyamabroeken. Ze kijkt dan trouwens ook echt waar het labeltje zit, zodat ze 'm niet achterstevoren aantrekt! (Waarschijnlijk van Wilyan af gekeken) Het grootste gedeelte gaat ook goed alleen krijgt ze de broek meestal niet over haar achterste, het blijft altijd zo heerlijk achter die luier hangen. (waar ze dus heel boos over kan worden)

Gisteren Wilyan naar de PSZ gebracht.. Hanne rent naar binnen, (ik hielp Wilyan nog met zijn jas en tas) gaat ze daar voor de juf staan: "Oit? Oit?"
Juf:
Hanne wou haar jas uit want ze vond dat ze groot genoeg was voor de PSZ..

Ze is trouwens echt niet los vertrouwd..
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  woensdag 14 maart 2007 @ 13:13:26 #164
105888 renzell
pi_47262651
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 10:57 schreef bixister het volgende:
wat spannend renzell. is het een wen-ochtend of meteen de hele dag?
De hele dag meteen. We zijn vorige week al even samen gaan spelen een uurtje. Maar ik werk gelukkig thuis vandaag, dus als het echt niet gaat, kan ik hem zo oppikken.

Gek inderdaad Jelief, dat die kids daar van alles meemaken zonder ons. Hij is ook al vaak bij de oppasmoeder geweest, dus ik ken het gevoel van hem achterlaten wel. Maar dit voelt toch een beetje anders, met zo veel kindjes en met zo'n vaste structuur van de dag enzo. Ik kreeg er ineens een soort 'schoolgevoel' bij.
Er is gelukkig nog niet gebeld, dus ik ga er vanuit dat mijn haring het heus wel naar zijn zin heeft. Maar toch kan ik niet wachten tot ik hem over 4 uur weer op kan halen...
  woensdag 14 maart 2007 @ 13:14:11 #165
105888 renzell
pi_47262671
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 13:02 schreef Noli. het volgende:

Hanne wou haar jas uit want ze vond dat ze groot genoeg was voor de PSZ..
Wat lief!
pi_47267936
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 13:02 schreef Noli. het volgende:

Wat grappig Jelief, dat broek aantrekken doet Hanne hier ook al een tijdje.
Alleen probeert Hanne alleen maar met haar pyamabroeken. Ze kijkt dan trouwens ook echt waar het labeltje zit, zodat ze 'm niet achterstevoren aantrekt! (Waarschijnlijk van Wilyan af gekeken) Het grootste gedeelte gaat ook goed alleen krijgt ze de broek meestal niet over haar achterste, het blijft altijd zo heerlijk achter die luier hangen. (waar ze dus heel boos over kan worden)
Leuk he, hier hetzelfde. Alles moet zelf aangetrokken worden. Sokken, schoenen, broeken en truien. Niet dat t altijd lukt, maar goed. D'r jas kan ze wel zelf aan en uit doen. Echt grappig. En de poppen/teletubbies/knuffels worden ook allemaal aangekleed met haar kleertjes en schoenen als ze de kans krijgt.

En 't praten gaat zo leuk, iedere week zegt ze wel weer een paar nieuwe woordjes.

En het is lekker weer, dus....
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_47268103
tip voor de aankleedlustigen: bij de hema heb ik een pyama (nou ja pon) gekocht waar ook een poppenponnetje bij in zit. van jip en janneke. oh ik weet alleen niet zeker of ze 'm ook in een kleinere maat dan 98/104 hebben. ja hier hebben jullie veel aan he.
pi_47268195
Jelief, wat gaat dat hard he! Dat snotneuzen herken ik, Sara heeft dat dus ook. Is Emma ook zo vaak ziek? Reageert ze allergisch of heeft het een andere oorzaak?

Vicky, die fase is Sara nu net uit geloof ik, ze luistert nu redelijk goed. Ze gaat bij ons in de hoek als ze niet luistert, ze blijft daar ook echt staan (eerst liep ze er telkens weer uit) en dan na een halve minuut doen we kusje-knuffel en luistert ze wel weer goed. Maar de laatste 2 weken is de hoek niet nodig geweest gelukkig.En wat fijn dat ze zo goed slaapt

Suzanna, ik moet altijd zo lachen om je verhalen over je kids, het klinkt zo heerlijk gewoon en vrolijk, ondanks de peuterpuberbuitjes enzo

Randa, wat gaaf dat Merlijn zo achter een winkelwagentje gelopen heeft Wat groot issie alweer he

En natuurlijk heel veel jompels voor Arwen Goed zo meissie
En Evenstar, je geeft het zelf al aan, maar inderdaad, maak je niet te druk om Arwen's ontwikkeling, ze is nog zo jong, ze kan ook zo ineens een inhaalspurt gaan maken

Renzell, volgens mij is Sara even klaar met kiesjes nu Ze heeft geen rode billen meer, poept ook niet meer zo veel en is stukken gezelliger. Zo gezellig, dat ze gisteravond niet wou slapen maar gezellig bij papa en mama beneden aan het keuvelen was tot 22:00 uur
Wat fijn dat Julius zich ook weer beter voelt! En ik ben heel benieuwd hoe hij het vandaag op het kdv vond!

Noli, Hanne weet in ieder geval wel goed wat ze wil Wat een meidje

Igraine, wat schattig dat Myhron ook de poppen aankleed
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_47271079
*Gluurt om het hoekje*
  woensdag 14 maart 2007 @ 19:20:18 #170
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_47274776

Hm, had ik net een heel stuk getypt, is alles ineens weg.
Nouja, dan maar een voor de dreumesjes. Ik las iets over zelf aankleden. Kim wil sinds een paar dagen zelf sokjes en broekje aan doen. En een romper of trui meestal uit. Kim loopt nog steeds op de knietjes. die zijn dan ook rood en schraal, maar het doet blijkbaar niet zeer. Ze staat wel steeds vaker los en kijkt je dan zo trots aan. Echt veel woordjes praat ze nog niet, komt vast vanzelf wel.
  woensdag 14 maart 2007 @ 19:39:01 #171
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47275414
Igraine hier ook sokken sloffen en jassen diezelfuit ofaangedaan worden al danniet met succes.

Fuente, Emma is eigenlijk alleen maar constant verkouden, ik weet dat dat er bij hoort maar maak me er toch een beetje zorgen over, ze heeft echt van die stinksnot...

Hallo FoN, welkom!
pi_47290519
Arwen wat goed!!!!

En Amber heeft laarsjes
Van oma gehad

Renz, hoe vond Juul het??

Amber probeert steeds haar sokken en schoenen zelf aan te doen, maar dat lukt nog niet echt
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 15 maart 2007 @ 08:33:26 #173
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47290814
Ik hoor kabouter plop verstopperte spelen en herinner mij dat Emma dat van de week ook heeft gedaan. Ik was nog beneden en Emma en papa waren boven om in bad te gaan. Hoor ik mij toch een heen en weer geren! Dus ik ook maar even naar boven. Waren ze verstoppertje aan het spelen. verstopte zich in de kast en riep zachtjes Emma,ze ging echt zoeken! En andersom, Emma in de kast en hij zoeken, ik heb ook nog even meegedaan. Het was zó leuk!
pi_47290830
hihi leuk is dat he Jelief.

Amber verstopt zich ook steeds. Van de week onder een broek en ook heel vaak onder de dekens
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 15 maart 2007 @ 09:33:01 #175
105888 renzell
pi_47291803
Lief, Jelief!

En fijn Fuente, dat het gedoe met de kiesjes echt voorbij is nu.

Juul z'n eerste dag op het kinderdagverblijf zit erop. Het was een zware bevalling. In het begin was er niets aan de hand, maar zodra hij merkte dat ik weg was, sloeg de paniek toe en heeft ie heel lang en hard gehuild. Hij was schijnbaar echt ontroostbaar. Ze stonden op het punt me te bellen, toe hij besloot 1 van de leidsters te bombarderen tot surrogaatmoeder. Ze mocht geen meter van z'n zijde wijken. Ging ze de baby voeden, dan wilde Julius mee en helpen, ging ze een kindje op de wc zetten, dan wilde hij mee en helpen. Met de lunch heeft ie drie boterhammen met worst gegeten en leek het allemaal weer wat beter te gaan. Maar zodra het bed in zicht kwam, was er weer groot verzet. Na een paar keer proberen en opnieuw huilen is ie toch in slaap gevallen en heeft anderhalf uur geslapen. Held. Daarna was het weer even paniek, maar vanaf dat moment ging het stap voor stap beter. Uiteindelijk heeft ie heerlijk gespeeld en had het prima naar z'n zin. Toen ik hem kwam halen, was er niks meer aan de hand. Hij heeft zich de hele dag erg weinig aangetrokken van groepsrituelen en opdrachten. Hij trekt geheel zijn eigen plan, dat herken ik ook heel erg van hem. Maar hij heeft het uiteindelijk, ondanks de paniek in het begin, heel fijn gehad. Gelukkig. Heel goed dat ze me niet gebeld hebben en hij zelf de stap heeft moeten zetten zich er overheen te zetten. Natuurlijk is het verschrikkelijk dat ie zo verdrietig was. Maar als ik hem mee had genomen, was het er volgende week niet makkelijker op geworden. Ik ben heel trots op hoe hij zich heeft weten staande te houden. Echt zo trots. Lief, stoer jongetje van me. Hij is helemaal zelf zijn paniek te boven gekomen en heeft er een heerlijke dag van gemaakt. Dat vind ik superknap! En wat is het ontroerend om te zien en te horen oe je kind functioneert in een groep. Om dat van een ander, een onbekend persoon te horen. Ineens wordt Julius daarmee zo'n volwaardig mensje, met z'n geheel eigen en specifieke karakter. Ja, ik had het niet verwacht, maar vond het toch behoorlijk heftig allemaal.
pi_47292371
Renzell, ooh ik kan me je trots zo goed voorstellen! Wat een spannende dag was dat voor Julius, en voor jullie als ouders! En super de super dat hij er zelf toch wat van gemaakt heeft, dapper ventje

Ik herken dat wat jij zegt, over zien/horen hoe je kindje functioneert in een groep helemaal! Saartje is ook een dame met een eigen willetje. Ze is hartstikke lief en luistert over het algemeen erg goed, is dol op knuffelen en meisjesachtg enzo, maar ze is absoluut niet meegaand en weet zelf heel goed wat ze wil. Als een kind haar omver duwt, staat ze op, rent ze terug en geeft een duw terug. Als een kindje wat afpakt, zal ze het niet laten om het gewoon terug te pakken. Echt een klein haaibaaitje. Ze snapt als ze binnenkomt precies waar ze moet zijn voor het leukste speelgoed En ze heeft zelfs al een soort van vriendjes waarmee ze regelmatig speelt en knuffelt en zoent. Zo schattig

Nog een vraag voor jullie trouwens. Sara slaat zichzelf sinds een maand regelmatig op haar hoofd, en ook niet bepaald zachtjes. Wij hebben haar nog nooit een tik gegeven, en ik weet zeker dat opa en oma haar ook nooit op haar hoofd geslagen hebben (daar heeft ze wel 1 keer een tik op d;r vingers gehad, maar omdat wij daar niet achterstaan doen ze dat niet meer).
Ze slaat zich dus regelmatig keihard op d'r eigen hoofdje, en dat dus meerdere malen achter elkaar dan. We proberen haar dan te zeggen dat ze kan aaiien, en dan aait ze zichzelf even en dan slaat ze weer. Wie herkent dit? Is dit een fase? Moeten we ons zorgen maken hierom? En hoe pak je dit aan?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 15 maart 2007 @ 10:38:21 #177
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_47293398
Merlijn trekt heel erg toe naar een meisje van net 2 op het kdv. Laatst was ze er dus al en liep ze samen met hem handje in handje weg Als ik hem op kom halen en ze is er nog dan houd ze ook altijd hele verhalen tegen me.
  donderdag 15 maart 2007 @ 10:42:59 #178
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47293522
Vicky, Emma doet het ook. Soms slaat ze ons ook. Het lijkt meestal uit frustaite te zijn omdat iets niet gaat zoals ze wil of als ze erg moe is. Ik hou meestal haar handje vast en zeg "dat doet pijn/au, doe maar zachtjes" Meestal houdt zedan wel op. Wat je er verder aan kan doen weet ik niet zo. Als iemand nog een idee heeft, ik hou mij aanbevolen
pi_47294772
Psstt Jelief, het is Saartje van Fuente

Maar Amber slaat zich soms ook hoor.. gaat wel weer over
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_47297632
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 19:20 schreef kims_mama het volgende:
Nouja, dan maar een voor de dreumesjes. Ik las iets over zelf aankleden. Kim wil sinds een paar dagen zelf sokjes en broekje aan doen. En een romper of trui meestal uit. Kim loopt nog steeds op de knietjes. die zijn dan ook rood en schraal, maar het doet blijkbaar niet zeer. Ze staat wel steeds vaker los en kijkt je dan zo trots aan. Echt veel woordjes praat ze nog niet, komt vast vanzelf wel.
Als ik niet oplet doet Lucas alles uit Knoopjes helpen daar nog wel tegen, maar ritsjes niet meer. Als Lucas alleen sokken ana heeft doet hij ze altijd uit, met pantoffels erbij blijft ie er gewoon af, zal wel denken dat ie dat nog niet kan.
Dat knietjes-lopen doet Lucas ook, hij kan nog niet vanaf midden in de woonkamer in stand komen, dus dan maar zo verder en altijd met zijn handjes in de lucht
  donderdag 15 maart 2007 @ 13:32:46 #181
56471 pinquit
oh my lama!
pi_47299040
arwenneke!!!! wat lees ik nou!! lekkere chocomel op
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 15 maart 2007 @ 21:21:48 #182
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47315192
Joepie!! Arwen heeft chocomelk op! Wat een kanjertje...
Wat fijn voor jou ook Evenstar. Ik heb zo met je te doen, het lijkt bijna ondoenlijk zoals jij moet tobben met je kleine meiske... (heb je niet echt iets aan maar ik wilde het gewoon even zeggen...) en dan zijn zulke dingen wel een groot iets lijkt me. Gaaf!

Wat heb ik trouwens een brave kinders, kleren uittrekken (behalve sokken en slofjes, Emma dan) doen ze hier bijna niet aan. Brave burgertjes dus ...
Als Emma haar sokjes uittrekt, wat ze dus elke dag zo'n 10 keer doet , waarschuwt Noa mij altijd. 'Ooooh mama, Emma sokje aan! Sokje AAN! SOKJE AAN!' (dat laatste dan tegen Emma die natuurlijk niet luistert) Blijkbaar is het een onvergeeflijk iets als je zusje haar sokjes uittrekt...

Emma had vannacht kuren zeg! Ze werd zo'n vier keer krijsend wakker en was dan stil als ik er was en haar wat te drinken o.i.d. gaf en met haar ging knuffelen, maar tien minuten nadat ze in bed was gelegd begon het dan weer (dan was ik net in slaap gevallen... ) en uiteindelijk heb ik haar maar een paracetamol gegeven. Dat hielp volgens mij wel, want uiteindelijk is ze in slaap gevallen en heb ik haar niet meer gehoord. Maar vreemd vind ik het wel, het leek of ze pijn had maar het was dan ook gelijk over als ik er was. Dat kan natuurlijk eigenlijk niet... Dus ik begrijp er niets van.

Oh ja, ze begint nu zo leuk dingen te benoemen... als we samen een boekje lezen vindt ze dat heel leuk en gaat ze woordjes (nieuwe woordjes!) nazeggen en weet ze ze gelijk weer te benoemen. Zo heeft ze vandaag de woordjes bloem, appel en drinken geleerd. Ze zegt het zelfs bijna goed! Ik sta er echt van te kijken, maar misschien is het wel heel normaal. Noa was niet zo snel geloof ik, maar die was ook helemaal niet geinteresseerd in boeken voorlezen... Emma vindt dat weer geweldig. Leuk hoor, die verschillen.
Praten jullie dreumesjes ook al een beetje? Ik vind het wel zó schattig weer, dat proces van leren...
pi_47315368
Mijn dreumes brabbelt alleen tatatalalblablatata en soms is het aai, waf, poes en ze zegt Oh neej he
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_47318649
Lucas zegt nog geen woord. Ik heb er 6 gehoord, waarvan twee gewoon na-zeggen waren. Mama, Papa, Ja en Nee, heeft hij wel heel sporadisch gebruikt, maar hoogstens 10 keer...
Hij maakt wel veel geluiden, en begrijpt wat wij zeggen heel goed, dus ik maak me er niet al te druk over. Bovendien spreken wij thuis twee talen, en dan schijnt het allemaal wat langer te duren.
Wat ik wel ga proberen is ene boekje voor hem printen met alle dagelijkse dingen, zijn speelgoed, bekende mensen enzovoorts. Dus plaatje van Mama, plaatje van Papa, de hondjes, hij zelf, bed, bad, eten, drinken, zijn speelgoed enzovoorts...Misschien dat het hem een klein beetje op weg helpt.
Hij heeft ook geen woordjes nodig heb ik het gevoel, als hij dorst heeft brengt ie een bekertje, wil hij op schoot dan probeert ie zelf bij me te klimmen, luier nat dan brengt hij een schone... Als zijn behoeften complexer worden zal hij toch vanzelf wel naar woordjes gaan zoeken..?
  vrijdag 16 maart 2007 @ 16:11:27 #185
56471 pinquit
oh my lama!
pi_47340465
Max is nogsteeds helemaal in de ban van aan en uit.
verder zegt ie kiekie (als ie er zin in heeft, bijna nooit)
laatst zei ie een keer: kommaar (dat zeg ik blijkbaar heel vaak )
  vrijdag 16 maart 2007 @ 16:12:11 #186
56471 pinquit
oh my lama!
pi_47340490
ohja, en mama, oma en emo (oom remon )
  vrijdag 16 maart 2007 @ 16:13:22 #187
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_47340527
Merlijn is wel heel erg van : die ( en dan iets aanwijzen ) , hai als hij hallo zegt tegen iets of iemand en ja als hij je gelijk geeft
  vrijdag 16 maart 2007 @ 22:56:51 #188
105888 renzell
pi_47354559
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 09:57 schreef Fuente het volgende:
Renzell, ooh ik kan me je trots zo goed voorstellen! Wat een spannende dag was dat voor Julius, en voor jullie als ouders! En super de super dat hij er zelf toch wat van gemaakt heeft, dapper ventje

Ik herken dat wat jij zegt, over zien/horen hoe je kindje functioneert in een groep helemaal! Saartje is ook een dame met een eigen willetje. Ze is hartstikke lief en luistert over het algemeen erg goed, is dol op knuffelen en meisjesachtg enzo, maar ze is absoluut niet meegaand en weet zelf heel goed wat ze wil. Als een kind haar omver duwt, staat ze op, rent ze terug en geeft een duw terug. Als een kindje wat afpakt, zal ze het niet laten om het gewoon terug te pakken. Echt een klein haaibaaitje. Ze snapt als ze binnenkomt precies waar ze moet zijn voor het leukste speelgoed En ze heeft zelfs al een soort van vriendjes waarmee ze regelmatig speelt en knuffelt en zoent. Zo schattig

Nog een vraag voor jullie trouwens. Sara slaat zichzelf sinds een maand regelmatig op haar hoofd, en ook niet bepaald zachtjes. Wij hebben haar nog nooit een tik gegeven, en ik weet zeker dat opa en oma haar ook nooit op haar hoofd geslagen hebben (daar heeft ze wel 1 keer een tik op d;r vingers gehad, maar omdat wij daar niet achterstaan doen ze dat niet meer).
Ze slaat zich dus regelmatig keihard op d'r eigen hoofdje, en dat dus meerdere malen achter elkaar dan. We proberen haar dan te zeggen dat ze kan aaiien, en dan aait ze zichzelf even en dan slaat ze weer. Wie herkent dit? Is dit een fase? Moeten we ons zorgen maken hierom? En hoe pak je dit aan?
Fuente: Juul slaat zichzelf ook wel eens. Hij doet dat om 'te straffen' lijkt wel. Redelijk vergelijkbaar met Saar dus. Ik sta soms wel verbaasd om zijn ruwheid, maar probeer me er niet echt druk om te maken en dat lukt aardig. Ik ga er eerlijk gezegd vanuit dat het weer een fase is, waarin ze voor het eerst op een wat bewuster niveau kennis maken met wat allemaal niet mag en met de frustraties die dat oplevert. Probeer je er niet te druk om te maken hoor. Het gaat vast over. Dat denk ik echt!

Ik heb trouwens inderdaad het idee dat Juul en Saar wel wat van elkaar weg hebben qua karakter. Ze zijn beiden behoorlijk koppig, extravert en eigengereid volgens mij. En brutaal niet te vergeten. En tegelijkertijd kleine stuiterballetjes. En stralende, kleine zonnetjes die het liefst de hele dag knuffelen. Heb ik gelijk of niet?
  vrijdag 16 maart 2007 @ 22:57:33 #189
105888 renzell
  vrijdag 16 maart 2007 @ 23:50:53 #190
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_47356263
Kim is een kwebbel en gil kont. Als ze wakker wordt, dan hoor je ja, ja, JA, JAHA, JAAHAA! En dan ligt ze in een deuk. Zo grappig klinkt dat. En als je niet snel genoeg komt, gaat het steeds harder. En dan MAMAPAPAMAMAPAPAAAA!!!

Kim is wel een driftkopje. Of zal dat de leetijd zijn? Ze gaat sinds een paar dagen zomaar ineens keihard krijsen, gillen, huilen en rolt dan heen en weer over de grond. Het enige wat helpt is uit laten razen. En als ze iets niet mag, berg je dan maar. Dramaqueen. Kim begint meteen op volume 10 zeg maar. Ach, we zijn eraan gewend.
Gelukkig is dat niet vaak zo.
pi_47360742
kims_mama, dat is de leeftijd. Merlijn kan er ook wat van en als hij zo huilt klinkt het zo niet echt. We moeten uitkijken dat we niet te hard gaan lachen, erg he.

Oh, wat praat Max al veel. Merlijn kan zich blijkbaar zo goed genoeg duidelijk maken, mama en papa zegt hij nog niet en kent wel meer woordjes omdat hij ze weleens gebruikt heeft zoals dicht bij een deur of uit bij een boekje.
pi_47361012
Kims_mama, herkenbaar hoor, Sara heeft ook zo haar driftbuien! In het begin vonden het nog wel grappig, hoe zo'n klein ukje zo tekeer kan gaan, inmiddels is het wat minder grappig en negeren we het gewoon
Sara
Merel
Ukje
pi_47367414
Lucas kon dat idd ook als ie zijn zin niet krijgt, flink hard dramatisch huilen. Gelukkig is het na een half minuutje alweer over. Het hinig hier heel erg samen met het krijgen van de kiesjes, hij voelde zich gewoon erg zielig toen die doorkwamen.
Randa_v, volgens mijn moeder (jaja, moederwijsheid) praten tweede kindjes vaak wat sneller dan eerste, omdat de eerste boven niemand uit hoeft te kunnen gillen
  zaterdag 17 maart 2007 @ 21:22:55 #194
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47381003
Arwen heeft niet echt driftbuien gelukkig, alleen met lopen

Julius al bijna een echte peuter gaat dat snel he renzell , wat gaat dat snel..

Jompels de kast weer in bergt, hebben om de dag wat chocomelk gegeven , lijkt dat ze hier trager op reageert ( intollerant ??) ze heeft allemaal kleine eczeemplekjes die ook weer in een dag wegtrekken.

het was ook te mooi..
pi_47381202
Aaah, wat onzettend rot zeg van de chocomelk... Enig idee aan welke van de ingredienten het kan liggen?
Als het niet aan de cacao ligt kun je met cacao en de natural variant van de rijstmelk van Lima zelf chocolademelk maken. In de gewone rijstmelk en de chocomelk van lima zit vanille, misschien ligt t daaraan?
  zaterdag 17 maart 2007 @ 21:31:03 #196
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47381302
vanille kan ze tegen.
In de chocomelk zit iets soja, vermoed dat dat de grote boosdoener is.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 21:32:07 #197
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_47381342
wat ik me afvraag, gaat Arwen er ooit overheen groeien of blijf ze d'r hele leventje een heftig dieet houden?
  zaterdag 17 maart 2007 @ 21:35:49 #198
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47381478
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 21:32 schreef Martineke het volgende:
wat ik me afvraag, gaat Arwen er ooit overheen groeien of blijf ze d'r hele leventje een heftig dieet houden?
who can tell.. theoretisch gezien zou ze morgen ineens alles kunnen verdragen...
in de praktijk gezien is er niets van te zeggen.
dus het is en blijf afwachten en proberen en maarzien hoe het allemaal loopt.

Ik hoop voor haar dat het allemaal weg gaat en voor de beurs ook
pi_47381505
_evenstar_ dan kun je misschien de natural variant (Zit in een fles) proberen met een beetje cacao erdoor? Even wachten tot de plekjes weg zijn eerst natuurlijk.
pi_47381578
Overgevoeligheden kunnen afnemen dacht ik. Ik heb zelf ook voedselallergieeen en overgevoeligheden, de dingen waarop ik reageer veranderen soms, zo at ik vroeger minimaal 3x per week een boterham met vissticks, nu wordt ik van een kwart visstick al heel erg ziek... Met tomaat is het helemala anders om gegaan, van vrij heftige reacties naar (na ene flinke tijd niet in de buurt komen van tomaten) helemaal geen reactie.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 21:43:08 #201
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47381710
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 21:36 schreef FoN het volgende:
_evenstar_ dan kun je misschien de natural variant (Zit in een fles) proberen met een beetje cacao erdoor? Even wachten tot de plekjes weg zijn eerst natuurlijk.
lima zit alleen in pakken wat ik ken, voor nu is het echt uitproberen en weet dat ze de egwone rijstemelk wel verdragen kan. gisteren minipannekoekjes gemaakt, maar mevrouw moest er niks van, dus maar gewoon pap gegeven weer.

En 3 euro weer in de prullebak
pi_47381743
Zelf opdrinken
Het is effe zoeken naar die flessen Lima Natural. Misschien in een reform of natuurwinkel..?
pi_47381818
Evenstar, probeer anders kleine pakjes te kopen.
Zowel de rijstemelk als de chocomel van lima is ook in pakjes van 3x 200ml te koop.
Zie je dan na 1tje reactie dan kun je die andere na een paar maanden nog eens proberen.
Lima heeft op hun website ook staan in welke verpakkingsvormen de producten verkocht worden.

En mocht je willen weten of iets verkrijgbaar is ofzo, ik wil altijd hier wel voor je bij de natuurwinkel kijken/navragen.
Dan moet je via msn maar ff gillen.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 21:47:30 #204
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47381837
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 21:44 schreef FoN het volgende:
Zelf opdrinken
Het is effe zoeken naar die flessen Lima Natural. Misschien in een reform of natuurwinkel..?
wanneer ze geregelder kan eten en ze echt ander drinken/zuivelachtig mag dan komen en de grootverpakkingen.
En ik ben te verwend met zoete smaken, ik ga van sommige spullen echt over me nek. zoals bijv. de dino koekjes .
En het is gewoon shit dat het direct zo duur moet zijn als het wat specialer is.. alsof die mensen het al niet lastig genoeg hebben.

Ik ben gewoon grumpy omdat ik baal telkens denk je jajajajaja en dan toch net niet..
  zaterdag 17 maart 2007 @ 21:49:07 #205
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47381887
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 21:46 schreef p_iglet het volgende:
Evenstar, probeer anders kleine pakjes te kopen.
Zowel de rijstemelk als de chocomel van lima is ook in pakjes van 3x 200ml te koop.
Zie je dan na 1tje reactie dan kun je die andere na een paar maanden nog eens proberen.
Lima heeft op hun website ook staan in welke verpakkingsvormen de producten verkocht worden.

En mocht je willen weten of iets verkrijgbaar is ofzo, ik wil altijd hier wel voor je bij de natuurwinkel kijken/navragen.
Dan moet je via msn maar ff gillen.
ik had de kleine pakjes nu was een wijze raad van ene gerjanne heb de 3x regel toegepast met introduceren. en 2 van de 3 keer reactie nu. niet heftig maarb geneog dat ze het voorlopig niet krijgt. OF we het echt voor heeel speciaal voor af en toe eens gebruiken.
pi_47381973
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 21:49 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

ik had de kleine pakjes nu was een wijze raad van ene gerjanne heb de 3x regel toegepast met introduceren. en 2 van de 3 keer reactie nu. niet heftig maarb geneog dat ze het voorlopig niet krijgt. OF we het echt voor heeel speciaal voor af en toe eens gebruiken.
hihi oeps, soms val ik in herhaling, houd het maar op zwangerschapsdementie

maar helaas is reform spul ontzettend duur...En voor die kleintjes waarbij je alles nog uit moet proberen gaat dat flink in de papieren lopen. Anders Lima een lief mailtje sturen dat je ivm ernstige allergieen bij arwen graag meer van hun producten wilt uitproberen, maar dat ze nogal prijzig zijn aangezien je vaak dingen weg moet gooien omdat ze toch reageerd??? Wie weet hebben ze proefverpakkingen ofzo.
pi_47381998
Kan me voorstellen dat je enorm baalt... Je doet je best en je denkt iets te hebben en dan ben je blij, en dan wordt je weer naar beneden geschopt. De natural variant is verder hetzelfde als de gewone variant, alleen in de natural zit dus geen vanille of aroma's.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 21:56:48 #208
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47382099
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 21:52 schreef p_iglet het volgende:

[..]

hihi oeps, soms val ik in herhaling, houd het maar op zwangerschapsdementie

maar helaas is reform spul ontzettend duur...En voor die kleintjes waarbij je alles nog uit moet proberen gaat dat flink in de papieren lopen. Anders Lima een lief mailtje sturen dat je ivm ernstige allergieen bij arwen graag meer van hun producten wilt uitproberen, maar dat ze nogal prijzig zijn aangezien je vaak dingen weg moet gooien omdat ze toch reageerd??? Wie weet hebben ze proefverpakkingen ofzo.
dat is een slim idee van paully ook gaat doen ( crackertjes fabrikant die tegenwoordig ook in de jmumbo te koop is )

Oh heb trouwens de goedkeuring voor de neocate na 3 maanden.. to media april

weer drie maanden gezeik/gehannes nog meer verklaringen CZ

@ fon In de naturel zit wel vanille in
pi_47382405
Heb de fles erbij gepakt maar hij staat er niet op, vanille. Ik denk dat jij het over de classic hebt. Da's die zonder smaakje in 'n pak. Lekker verwarrend ook
  zaterdag 17 maart 2007 @ 22:35:25 #210
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47383164
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 22:07 schreef FoN het volgende:
Heb de fles erbij gepakt maar hij staat er niet op, vanille. Ik denk dat jij het over de classic hebt. Da's die zonder smaakje in 'n pak. Lekker verwarrend ook
hier in de natuurwinkel en in helmond hadden ze alleen de kleine pakjes en de literpakken. in de gewone rijstemelk zit hier op pakje iig vanille
Maar daar kan ze wel tegen iig iets
pi_47383204
Nou, vanille is toch ook lekker Misschien kun je er eens een milkshake of een ijsje mee maken?
  zaterdag 17 maart 2007 @ 22:46:52 #212
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_47383505
Evenstar, wat rot.
  zondag 18 maart 2007 @ 00:20:12 #213
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47386452
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 22:36 schreef FoN het volgende:
Nou, vanille is toch ook lekker Misschien kun je er eens een milkshake of een ijsje mee maken?
milkshake van rijstemelk? hoe?
pi_47386549
Erm... Invriezen en dan in de blender
Peer kun je trouwens ook lekker sapje van maken, maar daar hebben wij een speciaal keukenmachientje voor...
  zondag 18 maart 2007 @ 00:33:21 #215
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47386872
klinkt ranzig

en wat voor machine
  zondag 18 maart 2007 @ 08:23:54 #216
105850 Fuente
mamamuts
pi_47390629
Evenstar wat jammer zeg! Kan me wel voorstellen dat het een tegenvaller is
Wel fijn dat je de vergoeding binnenhebt! Scheelt toch he
Sara
Merel
Ukje
pi_47400450
quote:
Op zondag 18 maart 2007 00:33 schreef _evenstar_ het volgende:
klinkt ranzig

en wat voor machine
Wij hebben een juicer, ene blender en een citruspers, en 'n ijsmachine (Voor de milkshakes) Ben een beetje sapjes/smoothies/shakes verslaafd
  maandag 19 maart 2007 @ 10:34:23 #218
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47426909
Wat doe je in vredesnaam met een klein dreumesje dat ziek is, en bijna niets anders wil dan op schoot zitten, huilen en ehh...verder niets??!
Ze drinkt ook bijna niet, en dat vind ik dus écht een probleem. Gisteren heeft ze de hele dag door bijna niets gedronken. Wat ze wel wilde was rozijntjes maar dan ook maar een paar. Ik bied het drinken op verschillende manieren aan, geef haar ook verschillende dingen waarvan ik weet dat ze het lekker vindt...
Volgens mij heeft ze hetzelfde als wat Noa eerst had (en die nu weer beter is). Echt zielig ...
  maandag 19 maart 2007 @ 10:45:49 #219
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47427273
Ach Emma (van Suzanna) toch! vervelend dat ze niks wil drinken, wil ze ook geen fruit eten, daar zit dan iig wat extra vocht in. Of pap?

Mijn Emma deed zaterdag zo (eigen)wijs, ik maakte M zijn oor schoon met een tissue en binnen no-time stond Emma op de bank, pakte een tissue en stopte die ook in M zijn oor
  maandag 19 maart 2007 @ 10:53:29 #220
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47427530
lief dat na doen jelief t zijn soms echt kline papegaaitjes

suzanna wat lastig zeg hoe lang duurde het bij noa?
  maandag 19 maart 2007 @ 17:42:01 #221
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_47442303
Suzanna wat vervelend zeg! Misschien een waterijsje?

Kim heeft vandaag voor het eerst zelf een paar stapjes gedaan!
  maandag 19 maart 2007 @ 23:10:41 #222
105888 renzell
pi_47456476
quote:
Op maandag 19 maart 2007 10:34 schreef Suzanna het volgende:
Wat doe je in vredesnaam met een klein dreumesje dat ziek is, en bijna niets anders wil dan op schoot zitten, huilen en ehh...verder niets??!
Ze drinkt ook bijna niet, en dat vind ik dus écht een probleem. Gisteren heeft ze de hele dag door bijna niets gedronken. Wat ze wel wilde was rozijntjes maar dan ook maar een paar. Ik bied het drinken op verschillende manieren aan, geef haar ook verschillende dingen waarvan ik weet dat ze het lekker vindt...
Volgens mij heeft ze hetzelfde als wat Noa eerst had (en die nu weer beter is). Echt zielig ...
Eng hoor, dat niet drinken. Ik ben daar altijd heel erg op gespitst bij Juul. Mijn zusje is als kindje twee keer bijna uitgedroogd geweest. Echt zo erg dat ze opgenomen moest worden en wekenlang in het ziekenhuis heeft gelegen. Eng. Ijsjes zijn inderdaad een goed idee. Ook in bad willen ze nog wel iets drinken. Juul wel tenminste. Bakjes water, sponsjes uitzuigen, washandjes uitzuigen ed. Allemaal het proberen waard. In yoghurt enzo zit natuurlijk ook veel vocht, of in fruit. Bakje meloen (AH) misschien? Sterkte hoor.

Ingrid; wat knap van Kim! Leuk. Het grote avontuur is begonnen!

Juul heeft vandaag dus ook voor het eerst gekotst. Zo zielig. Hij zei al de hele dag dat ie pijn had, maar als ik dan vroeg waar, dan kon ie dat me nog niet vertellen. Toen ik hem, veel te vroeg, uit zijn bedje haalde, kotste ie de hele werkkamer onder. Drie keer achter elkaar, grote golven. Hij schrok enorm en moest heel erg huilen. Alles zat onder. Dikke diarreebroek ook, arme kleine. Schone kleertjes aan dus, pyamaatje aan en met een dekentje op de bank. Heel lief knuffelig was ie. Maar vanmiddag was het plots weer zo zielig. Hij had veel buikpijn, dat merkte je gewoon aan hem. Steeds scheetjes en heel onrustig. Op een gegeven moment trok ie zich terug in een hoekje van de kamer, waar ik hem niet kon zien en moest heel erg poepen. Er kwam geen einde aan. De hele tijd ging ik naar hem toe, maar zei hij tegen me: dahaag mama, dahag. En moest ik weg. Ik mocht er gewoon niet bij zijn van hem. Hij wilde echt alleen zijn. Het duurde wel vijf minuten, toen mocht ik hem eindelijk optillen en knuffelen. Meteen broek uit, kledderluier uit en toen was het weer huilen:auw, pijn poep, auw mama. Jongetje in bad gestopt, waar ie een uur in heeft gezeten. Lekker zonder kleertjes. Hij wilde er niet meer uit. Nu ligt ie in bed. Ik verwacht een aantal nachtelijke onderbrekingen, maar ik hoop, zowel voor hem als voor ons (want vannacht was het ook al de hele nacht feest) op een rustige nacht vol slaap en morgen een betere dag zonder buikpijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door renzell op 20-03-2007 09:25:22 ]
pi_47457895
ach errem, wat zielig zo ziek! beterschap voor julius.

en voor emma ook natuurlijk, ook al zo naar. sabbelen op een nat washandje wil nog wel eens wat opleveren qua vocht dat binnenkomt, of had je dat ook al geprobeerd? succes ermee!
  dinsdag 20 maart 2007 @ 11:19:39 #224
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_47465640
Suzanna en Renzell hoe is het met de kindjes? Hoe ging het vannacht met Julius en wil Emma al weer wat drinken?

Tobias is al even met twee kiezen onder bezig, ze zijn zo goed als door maar hij presteert het om ook maar even de twee hoektanden onder te produceren. Arm kind. Gistermiddag had hij zijn middag niet, wakker geschrokken van sirenes én echt last van zijn mondje. Ik heb nog nooit zo'n zielig hoopje mens op schoot gehad. Gelukkig was hij vanmorgen weer zijn vrolijke zelf ook al staat hij nu gemiddeld 4 x per dag onder de douche vanwege de vieze broeken. Echt last heeft hij er niet van, kapotte billen zijn binnen een uurtje weer dicht en de grote plekken met een dag of twee maar soms heeft hij na 2 uurtjes wéér kapotte billen. Ik ben tegenwoordig grootgebruiker van de sudocreme
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_47465920
voor de zieke kindje en de kapotte billetjes...
Saffier, Babybillencreme van Weleda en Bepanthen hielpen hier ook goed voor kapotte billen.

Amber heeft nu 4 (bijna) kiezen en 8 tanden. Ben beneiuwd wat er volgt.

Ze is me een partij bijdehand aan het worden. Ze zet steeds de tv en de dvd aan want dan komt K3 en dat vindt ze zooo leuk. Gaat ze staan dansen en gek staan doen. En als ik HIEPERDEPIEP zeg, zegt zij keihard AHHHH

Sl;apen gaat weer helemaal super hier!! Overdag slaapt ze een uurtje of 3 en 's avodns ligt ze om 20.00 tot 7.00 uur zoner wakker worden
♥ A ♥ & ♥ T ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')