abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 maart 2007 @ 14:15:52 #101
144006 chacama
Ondernemend!
pi_46974260
Arwen en Evenstar dikke . Stoere meid!!
  dinsdag 6 maart 2007 @ 16:03:49 #102
56471 pinquit
oh my lama!
pi_46978453
thnx!!

mn ma kwam ook al met de karnemelk tip, omdat ie wel yoghurt lust dat ga ik eerst eens proberen dan. gewone melk moet ie ook niks van hebben

het enige dat ik er jammer aan vind is dat er in groeimelk lekker veel vitaminen en goede-weerstand-spul zit. voor de calcium is yoghurt inderdaad ook gewoon goed.
fruitmelk ga ik ook eens naar kijken ik dronk zelf ook optimel tijdens mn zwangerschap, ik lust ook geen melk
dank iig~!!!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 6 maart 2007 @ 21:16:23 #103
105850 Fuente
mamamuts
pi_46991151
Pinquit, je kan als hij geen opvolgmelk meer drinkt, bij de karnemelk of fruitmelk ook vitamine D geven! Dat heeft hij dan namelijk wel nodig. Dit kun je gewoon halen bij de drogist.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 6 maart 2007 @ 21:33:05 #104
56471 pinquit
oh my lama!
pi_46991783
ja die geef ik al een tijdje hij drinkt al een tijd geen 500 ml meer. (elke 100 ml is 1 druppel vit. D stond hier in t boekje van t CB)
  dinsdag 6 maart 2007 @ 22:02:12 #105
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
  dinsdag 6 maart 2007 @ 22:23:11 #106
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_46994040
Arwen een hele dikke kus, jij dapper lief meisje Evenstar, ik heb er zo'n bewondering voor hoe jij met je dochter omgaat, je doet het hartstikke goed, en trek je niks aan van mensen die lelijke dingen zeggen over je mooie meisje!
  dinsdag 6 maart 2007 @ 22:59:20 #107
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_46996174
Evenstar, jij lieve moeder!! En de grote heldin van de rotonderzoeken is met stip Arwen! Knap en stoer kind!
  dinsdag 6 maart 2007 @ 23:25:38 #108
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_46997574
Anders lekker vers fruit met melk.

Evenstar
pi_46997705
Ochgossie arwen toch Wat zielig voor dat kleine droppie. En voor jullie. Veel sterkte Evenstar, hopelijk levert het onderzoek iets op zodat het niet voor niets is geweest
  woensdag 7 maart 2007 @ 10:02:32 #110
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_47006859
Arwen toch.. Dikke kus voor jou en je pappa en mamma
Wat is dat kastje groot man, konden ze dat in het ziekenhuis niet zien dat dat toch écht never-nooit-niet aan dat broekje blijft hangen?

Hier nog een meisje wat geen melk wil. Gister nog eens geprobeerd: "Nee! BIES!"
Hanne krijgt meestal "Yoki" oftewel karnemelk met een heel klein beetje limonade (Karvan Cevitam)
(zodat het niet te zoet is) Dat vind ze dan weer heerlijk.

Hier een klein spinnekopje..
Ze is bijna twee en heeft NEE! ontdekt. Alleen doet ze dan ook haar armen overelkaar en probeert dan heel boos te kijken.
(Waardoor wij weer heel hard moeten lachen. )

Dat heeft ze natuurlijk allemaal van haar grote broer afgekeken, dus ze denkt waarschijnlijk dat dat zo hoort.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_47008252
evenstar, wat een nare toestand met die onderzoeken en dan dat stomme CB er nog eens achteraan.

het belang van koemelk is toch ook al aardig gerelativeerd de laatste tijd dacht ik? hele volksstammen kunnen er helemaal niet tegen. als m'n kind het niet zou lusten zou ik daar niet teveel op aandringen. dan maar meer water drinken. vitamine D kun je inderdaad in druppeltjes geven en verder gewoon veel fruit en groente proberen te slijten.

noli, haha ik zie 't helemaal voor me. hier ook zo'n eigenwijs meisje, daar krijgen we 't nog flink mee te stellen volgens mij.
  woensdag 7 maart 2007 @ 11:59:04 #112
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47010302
Evenstar, heel veel sterkte voor jullie! Had het nog helemaal niet gelezen maar ik moet zeggen dat het echt heftig klinkt allemaal... en een dikke knuffel voor Arwen van Noa en Emma!

Hier heb ik ook een bank- en alles-wat-er-verder-nog-te-klimmen-valt klimmertje. Best eng hoor! Ze staat dan heel gewaagd te balanceren op de loopauto of klimt via de loopauto óp de pianokruk bijna op de piano (ik ben er tot nu toe nog op tijd bij geweest gelukkig, stel je voor )...

Verder is Emma een heerlijk pittig meisje. Ze bijt (soms letterlijk, zoals vanochtend ) goed van zich af als Noa iets af probeert te pakken, maar dat is soms wel eens vervelend natuurlijk, en niet de bedoeling dat ze dat letterlijk doet ... Maar ja, Noa is sterker dus ze moet wat he...
Iedereen vindt ook dat ze er zo ondeugend uitziet... nou dat is ze ook dus! Wat Noa netjes niet deed (kastjes opentrekken, lades openmaken en inhoud verspreiden over de grond) doet zij expres, met een glimlach! Ik heb alles geprobeerd, weghalen, weghalen en weghalen... geduldig weghalen en elke keer 'nee' zeggen...het werkt allemaal niet! Zelfs een tik op haar handje wordt met een ondeugende glimlach 'beloond'. Blijkbaar maak ik helemaal geen indruk...
Is dat dreumesen-eigen of is het alleen iets wat bij Emma hoort? Noa was totaaal niet zo! Die luisterde zo snel... (nu niet meer, maar dat is wat anders peuterpuberteit...) en was ook gauw onder de indruk bij alleen 'nee! mag niet!' o.i.d...
  woensdag 7 maart 2007 @ 12:02:03 #113
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47010401
Oh ja, hier ook 'nee' als grote zus 'nee' zegt. Emma zegt dan al glimlachend en nee-schuddend 'neeeee' als ze eigenlijk toch nog wel hapjes eten wil. Hmm.

Oh ja, ze begint al zo leuk te praten...
Woordjes tot nu toe:
- bal
- boep (boek)
- heeeee
- mama
- papa
- Juuuu of Juuuuja (Julia)
- nee
- ja
- sijtje (rozijntje)
- tiiittoh (eten)
- naaaa (banaan)
- aai (met aai over het hoofd van Julia of andere familieleden)

en verder veel bijna-woordjes of klanken die op de woordjes lijken. Elke keer weer anders dus lastig te onthouden...
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:11:01 #114
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47012533
noli ik vind het ook stom, en de verpleegster die het slangetje er vanochtend uithaalde was niet blij met onze tape oplossing, dikke vette pech voor haar

We zijn ook even bij de pedagigisch medewerker geweest op advies van p_iglet

plan van aanpak bij komende bezoekjes:

- arwen laten wennen dat ze een favi troost knuffel heeft
- doktersetje warenw e al mee bezig af en toe dat was goed
- bellen blaas voor tijdens de onderzoekjes ( dus dat wordt een extra verpleegster die bellen mag gaan blazen )
- na elk bezoekje ongeacht wel of geen nare dingen, even half uurtje in de speelkamer op de kinder afdeling lekker snoezelen en spelen.

suzanne dat glimlachen heeft arwen ook even egdaan en soms nu nog, maar ze luisterd meestal wel naar nee, en als na een aantal keer nee ze nog niet luister pak ik haar weg van de situatie.
ze weet eigenlijk goed wanneer ze wat fout/stouts doet als we dan nee zeggen dan gaat een handje achter het oortje of twee handjes voor der buikje zo samen houden. heel grappig wel
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:59:21 #115
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47014265
Emma kan ook heel goed (niet) luisteren. Over het algemeen doet ze netjes wat wij haar vragen maaarrrr ze kan ook heel koppig en eigenwijs zijn. Zo slaat ze ons af en toe, als we haar dante kennen geven dat dat niet mag krijgen we een grote glimlach en doet ze het nog eens .

Vanmiddag hebben we door de plassen gestampt Vanmorgen wilde ze persé haar laarsjes aan. Net toen we terugkwamen regende het en heeft ze lekker in de plassen gestampt, na een keer voordoen moest ze in elke plas tussen de bushalte en ons huis even stampen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 7 maart 2007 @ 16:29:57 #116
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_47019814
In waterplassen stampen is leuk! (foto's? )
(als ik Hanne haar gang laat gaan staat ze ook in elke waterplas die we tegenkomen te trappelen )

Had ik trouwens al gezegd dat Hanne helemaal gek is van "Paadjes".
Elke keer als ze er één zag (al was het maar op kilometers-verte) dan riep ze meteen "PAADJE!!!" en ook thuis was het paardje-voor en paardje-na. Wel tig keer op een dag komt ze op schoot gekropen en vraagt dan op haar allerliefst "Paadje?" en dan kunnen we weer "Een damespaard" doen.

Een echt klein paardegekje dus. En dat terwijl ze nog nooit een paard van dichtbij had gezien!
Daar moest dus maar eens verandering in gebracht worden en zaterdag ben ik met haar naar de plaatselijke 'manege' gefietst. Ze heeft haar ogen uitgekeken! De echte paarden vond ze geloof ik toch wel wat groot maar in de eerste box stond een wit pony'tje. De pony vond ze lief en ze durfde 'm waarempel nog te aaien ook. Later heeft ze trouwens ook nog een grotere pony geaaid.
Het kleine heldinnetje.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_47020633
wat een leuk idee van je noli! het hoort wel niet meer echt hier thuis maar toch: anna heeft een stokpaardje gekregen met haar verjaardag maar ze vindt 'm maar eng. ze wil 'm wel altijd even aaien als we er langs lopen (hij staat meestal in de 'stal' (de gang)) maar als ik voorstel om 'm mee te nemen de woonkamer in wil ze dat per se niet.
pi_47029810
Wat lief is deze fase eigenlijk he, dat ze nu langzaamaan peutertjes worden en zoveel leuke nieuwe dingen leren
Saartje en ik zijn vandaag van het kdv naar huis gelopen, is maar 10 minuutjes. En dan stapt ze zo leuk rond, zit ze bij iedereen in de tuin te kijken, ziet een kat achter het raam bij iemand, en dan roept ze : Poesjjj poesjjj aaaiii, zo lief
Ze is zo vreselijk heerlijk aan het tutten met mijn sieraden, en dan roept ze 'oooiii'
En zo lief knuffelig, zoentjes geven, knuffelen, heerlijk
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 7 maart 2007 @ 21:00:50 #119
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_47030269
Wat een gedoe toch met Arwen, ik hoop dat jullie er iets wijzer van worden.

Suzanna je hebt gewoon 2, nee 3 heel verschillende kindjes! Tobias haalt ook de laatjes en kasten leeg. Sinds kort hebben we magneetjes in de kast (ik was het weghalen écht héél erg zat ) zodat hij nu de kast niet meer zo makkelijk openkrijgt. Sinds ik geen aandacht meer aan hem besteed als hij aan de kast zit (omdat hij 'm dus niet meer openkrijgt) is die hele kast ook niet meer interessant! Ik ben benieuwd wanneer hij doorheeft hoe de kast nu wel opengaat, hopelijk duurt het nog even!
De laatjes hebben we met behulp van een lintje aan elkaar vastgebonden zodat hij ze ook niet meer open kan trekken. Lukt het Tobias toch dan trekt hij ze door het lintje allemaal tegelijk open en kan hij er nog steeds niet bij omdat de bovenste te hoog is (snap je het nog?).

Ik zag hier meer gevaarlijke bankklimmertjes voorbij komen? Wij hebben Tobias meteen aangeleerd om 'achteruit' de bank af te klimmen, nog voordat hij er zelfstandig op kon komen. Dat werkt echt geweldig! Hij draait zich keurig eerst op zijn buik en houd zijn handjes op de zitting, met zijn voetjes 'zoekt' hij dan de vloer en zo laat hij zichzelf heel snel maar veilig van de bank afglijden.

Hier merken we trouwens aan Tobias zijn gedrag of het bedtijd is; als hij gaat gooien bijvoorbeeld of andere dingen gaat doen die niet mogen (en hij meestal ook niet doet) en druk wordt, is het de hoogste tijd voor zijn bedje .

O en het koemelk krijgen is inderdaad een beetje overtrokken. Tobias krijgt helemaal geen koemelk, we zitten aan de geitenmelk, veel lekkerder ! En wat mooier is er zit geen (koe)lactose in waar veel mensen allergisch voor zijn.

Bix wat jammer dat het paard niet van stal mag! Hier staat het hobbelpaard in de gang, maar dat komt omdat Tobias er nog niet op past!

Afgelopen zondag zijn we naar de kinderboerderij geweest, de geitjes wilde hij wel aaien maar oen ze dichterbij kwamen waren ze toch wel heel eng ineens, de konijntjes waren wel heel interessant en het paardje wilde hij later toch ook wel even aaien. Stoere vent.

Wow wat een lap tekst zeg!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_47030663
Amber klimt nog niet echt op de bank, maar eraf doet ze net zo als Tobias
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 8 maart 2007 @ 10:59:14 #121
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_47045737
Merlijn is ook een bankklimmer en gaat inderdaad er ook op de "veilige"manier achteruit af alleen soms wilt hij iets oppakken wat op de grond ligt terwijl hij op de bank zit en dan gaat het even niet goed. Hij klimt ook regelmatig op de armleuning dus dat is ook best link.
pi_47046190
Saffier, je hebt ook van die la-beschermers, waardoor ze laden niet zomaar open kunnen trekken. Die heb ik op praktisch alle laden waar mijn dochter bij kan, want het zere-vingertjes-leed was niet meer te overzien.
Variety is the spice of life
  donderdag 8 maart 2007 @ 11:17:49 #123
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47046248
We hebben Noa en EMma ook heel snel geleerd hoe ze van de bank af kunnen komen, maar oppassen...dat proberen ze dus ook bij de aankleedtafel/commode en andere hoge dingen! En daar is het te hoog voor...

Saffier, ik heb idd heel verschillende kindjes. Ik merk nu al dat Julia weer heel anders is dan de oudsten, in heel veel verschillende kleine en grote dingen. Zo leuk!

Evenstar, lastig he als ze zo schattig ondeugend zijn...

Heerlijk he Fuente, deze leeftijd... ik geniet er ook van! (vind stiekem Emma's leeftijd leuker dan Noa's peuterpuberen, maar dat zal wel logisch zijn )

Was net weer zo schattig... ze waren eerst aan het ruziemaken samen (puzzels zijn ineens heel favoriet bij Noa als Emma ermee vandoor gaat en puzzelstukjes verstopt, dat kan Noa echt NIET hebben) en Emma was natuurlijk hard aan het krijsen toen Noa probeerde alles af te pakken. Toen besloot ik maar gewoon te gaan afleiden ipv politieagentje spelen, al een uur lang was dat het geval ... dus ik heb Emma op schoot gezet en ben liedjes gaan zingen met haar. Natuurlijk lekker gebaren mee doen... (klap eens in je handjes etc.) maar tijdens het liedje ging ze elke keer tegen me aan hangen, op mijn schouder kloppen met haar handje en 'papaaaaa' zeggen (tja, zo heet ik blijkbaar ook ) en me dan ook heeeeeel lief aankijken... Dat deed ze de hele tijd!
Blijkbaar heel veel behoefte aan één op één aandacht, die krijgt zij geloof ik wel de minste van de drie omdat ze nog twee keer slaapt op een dag, en de keren dat ze beneden is Noa er ook is (die nogal veel aandacht vraagt en erg jaloers lijkt te zijn). En Julia komt er natuurlijk ook tussendoor vaak...vind ik weleens sneu hoor.
Het lijkt echt wel zo te zijn (cliché maar goed) dat de middelste wat minder aandacht krijgt. Daar let ik wel op hoor, dat ze af en toe gewoon exclusieve aandacht krijgt ook al vraagt ze er niet om (dat is ook een grote reden ervan, ze speelt vaak gewoon lekker in haar eentje en dan kijk ik graag...) en dat blijkt dan weer een groot succes! Heerlijk kind ...
  donderdag 8 maart 2007 @ 12:49:07 #124
56471 pinquit
oh my lama!
pi_47048674
Max is nogsteeds niet helemaal beter!

na 2 dagen koortsig geweest te zijn, krijgt ie ineens ondertemperatuur. maandag mat ik hem 35.4 dus ik heb hem snel lekker warm aangekleed en zn bedje voorgewarmd met kruiken.
ook ontdekte ik vlekjes (niet echt narekinderziekten vlekjes maar meer 4e, 5e, 6eziekte vlekjes zegmaar) op zn ruggetje en buikje.
het leek alsof ie pijn had als ik hem op de grond zette of ie op zn knietjes en handen zat.
Het gaat nu gelukkig weer een stuk beter maar hij slaapt wel vanaf 10 uur al. (normaal pas om 12 uur half 1)
pi_47050493
Pinquit, zoiets??

♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 8 maart 2007 @ 15:38:55 #126
56471 pinquit
oh my lama!
pi_47054768
ja!! eigenlijk precies zo. echt vlekkerig.
  donderdag 8 maart 2007 @ 15:45:00 #127
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47054989
Wow Pinquit ,dat is wel erg koud zeg!
Heel veel beterschap voor je ventje!
  donderdag 8 maart 2007 @ 16:11:24 #128
56471 pinquit
oh my lama!
pi_47056156
jah gek he!

iemand ervaringen met ondertemp? en wat het betekent?
  donderdag 8 maart 2007 @ 16:15:35 #129
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_47056341
Is vaak een reactie op de koorts pinquit. Noah heeft dat ook wel es gehad. Volgens mij kan het meestal geen kwaad. Gewoon lekker warm houden, kruikjes idd, warm badje, etc.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 08:36:13 #130
156412 hestria
erg gastvrij
pi_47081624
wij komen even afscheid nemen, michelle is gisteren 2 jaar geworden! Is niet zo veel visite geweest, meeste komt zaterdag, maar ze was erg onder de indruk van alle aandacht. Verder gaat het gewoon goed met michelle, ze lijkt wel een echte peuter met alle driftbuien die daar bij horen.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_47081705
Dag Michelle.

Merlijn begint steeds erger te worden met zijn (nep)huilen als hij iets niet mag. Brullen is het dan, vind het wel komisch en moet echt proberen mijn lach te houden. Het is zooo herkenbaar dat huiltje.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 09:21:23 #132
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_47082245
Pinquit volgens mij heeft Merlijn die bultjes ook gehad of niet Randa_v?
pi_47082687
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 09:21 schreef Magneet het volgende:
Pinquit volgens mij heeft Merlijn die bultjes ook gehad of niet Randa_v?
Welke bultjes bedoel je? Merlijn heeft wel wat meer rode bultjes als hij koorts heeft, maar niet zo erg. Aan het eind van het jaar waren het andere bultjes, net muggebulten.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 12:48:31 #134
56471 pinquit
oh my lama!
pi_47087851
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 09:44 schreef Randa_v het volgende:

[..]

Welke bultjes bedoel je? Merlijn heeft wel wat meer rode bultjes als hij koorts heeft, maar niet zo erg. Aan het eind van het jaar waren het andere bultjes, net muggebulten.
het zijn ook geen bultjes maar vlekken op de huid. dus alleen kleurverschil

[edit] ik zie nu pas dat het bij amber wel bultjes zijn.
bij max ziet het er zo uit:

beetje onduidelijk want het is bijna weg nu. maar het zit vooral aan de bovenkant van zn lijffie

[ Bericht 22% gewijzigd door pinquit op 09-03-2007 12:58:17 ]
  vrijdag 9 maart 2007 @ 13:22:49 #135
105850 Fuente
mamamuts
pi_47088983
Sara heeft dat ook eens gehad, even kijken of ik een foto kan vinden zo

Hier was het al bijna weer weg. We zijn toen bij de HA geweest om te kijken of het de 5e of 6e ziekte was, hoewel het echt vlekjes waren en geen bultjes (maar dat was omdat een leidster op het kdv zwanger was, en de vijfde of de zesde ziekte dan gevaarlijk kan zijn).
Maar goed, het bleek echt niets te zijn, gewoon vlekjes, hij kon er echt niets van maken toen! Vooral omdat ze er verder geen last van had, het jeukte ook niet.

Overigens heeft Sara ook wel eens een ondertemp gehad na koorts inderdaad, kan verder geen kwaad zolang de temp niet verder zakt.
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 9 maart 2007 @ 23:16:42 #136
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_47111265
Juultje is zojuist ziek geworden. Het is zó zielig! Hij giert en blaft als een dolle, het snot stroomt er werkelijk uit, hij is knalrood en was het laaste half uur echt vreselijk in paniek. Niet meer tot bedaren te brengen gewoon. Arm kleintje! Nu lig ie in z'n bedje te blaffen en te jammeren. Ik kan niet veel meer doen dan hem een zetpil geven en z'n neus af en toe afvegen momenteel. Machteloosheid troef dus.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 23:18:14 #137
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47111327
ach gossie beterschap
  vrijdag 9 maart 2007 @ 23:20:40 #138
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_47111419
Dank je! Wat ís dat toch naar zeg, als je kindje zich rot voelt.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 23:22:13 #139
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47111476
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 23:20 schreef renzell het volgende:
Dank je! Wat ís dat toch naar zeg, als je kindje zich rot voelt.
je breekt nog liever al je botten in je eigenlijf als dat.. tis echt zo rot
pi_47203726
Renzell, hoe is het nu met Julius? Hopelijk issie wat opgeknapt!

En Evenstar, hoes't met Arwen?

Wij zijn vandaag voor de controle naar de KNO arts geweest met Sara. Haar oortjes zien er goed uit! Mooi schoon en de buisjes netjes op de plek. De loopoortjes van laatst waren dus wel middenoorontstekingen zegt de KNO arts, de volgende keer dat ze langer dan 2 weken looporen heeft moeten we hem even bellen, en de HA vragen voor oordruppels met AB erin. Als alles zo blijft gaan als nu, hoeven we over een jaar pas terug te komen.
Sara krijgt ineens een bult kiezen erdoor,1 is er door, 2 staan op springen en een hoektand is er bijna door. Ze heeft er flink last van, nog steeds zo'n 7 dunne poepluiers per dag en ontzettende luieruitslag. Afgelopen nacht flink gespookt, maar goed, dat hoort er ook bij.
De ketotifen begint aan te slaan, het hoesten wordt steeds minder, en benauwdheid komt ook steeds minder vaak voor! Op zich gaat het supergoed dus hier
Sara
Merel
Ukje
  maandag 12 maart 2007 @ 22:35:39 #141
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47210001
Goede berichten alom dus Fuente! Was ook wel tijd hoor na al dat gerommel. Fijn dat het nu een stuk beter gaat met je Sara.

edit: behalve die kiezen dan....

[ Bericht 46% gewijzigd door Jelief op 12-03-2007 22:43:32 ]
pi_47217286
quote:
Op maandag 12 maart 2007 22:35 schreef Jelief het volgende:
Goede berichten alom dus Fuente! Was ook wel tijd hoor na al dat gerommel. Fijn dat het nu een stuk beter gaat met je Sara.

edit: behalve die kiezen dan....
Och maar je hebt gelijk hoor, kiezen krijgt (als het goed is) ieder kind Ze heeft vannacht overigens uitstekend geslapen,ze slaapt nu nog!
hoes't met Emma?
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 13 maart 2007 @ 08:41:31 #143
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47218039
Lekker, ook bezig met kiezen,ik hou het niet zo heel precies bij moet ik zeggen, zoals laatst dat ik door een post hier maar eensin haar mond heb gekeken.

Ze kletst een eind heen en leert elke week wel een of twee woordjes erbij. Nog steeds (of weer) verkouden, de ontsteking waar ze ab voor kreeg lijkt wel weg maar nu heeft ze dus weer zo'n volle (stinkende) snotneus. Eten en drinken gaat prima, ze eet lekker met de pot mee.(ziefototopic) Af en toe drinkt ze uit een beker en dat gaat steeds beter.
Ze kan ook zo lekker volhouden inwat ze wil. Laatst had ze haar laarsjes aangetrokken en ik kon haar toch echt niet overhalen om haar schoenen aan te doen. Dan niet, maar goed ook want toen heeft ze lekker in de plassen gestampt. Ook haar driewieler is favoriet als we met mijnfiets weg gaan is ze boos dat ze niet op haar eigen fiets mag...
pi_47218211
Amber is momenteel is een "Ik doe alles wat niet mag en ik luister lekker toch niet" fase... om gek van te worden...

Maar slapen gaat onwijs geod!!! Ze wordt niet mere wakker, ligt er om 20.00 uur in en slaapt tot 7 uur

Jelief, wat vor laarsjes heb jij voor Emma? Ik wil voor Amber ook laarsjes maar de kleinste die ik kon vinden was maat 22 en die wraen nog veeeel te groot.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 13 maart 2007 @ 09:13:22 #145
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47218607
Ik heb regenlaarsjes gekregen van mijn zus, maatje 20. Met bloemetjes, geen idee waar ze vandaan komen er staat ook geen merkje op. Ik denk dat je meer kans hebt bij de baby/kinder boetiekjesdan bij de hema of prenatal.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 09:17:59 #146
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47218681
laarsjes

en zo zijn er wel meer op markplaats te vinden
edit, ik dacht dat je bij een advertentie uit zou komen, het zijn laarsjes met een bloemmotief voor 1 euro uit maasbracht
  dinsdag 13 maart 2007 @ 10:32:44 #147
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47220639
Regenlaarsjes, was ik ook naar op zoek! (gisteren naar de kinderboerderij geweest, wat een modderboel )
Wat kan Emma genieten van dieren zeg... ze was niet bang voor de geiten (aaaaai!) en niet voor de (zeer grote imposante) schapen die nogal opdringerig waren vanwege brood in de zak... en toen er een vrouw met klein hondje kwam, rustig hondje wat erg van kinderen hield gelukkig...liep ze erachteraan, kon er maar niet genoeg van krijgen en het hondje vond alles prima. En dat terwijl Noa veel schrikkeriger is t.o.v. dieren, vooral geiten en schapen. Wel logisch vind ik, want ze zijn toch een stuk groter dan zij...

Ik zat gisteren trouwens te bedenken dat we nog aardig wat te stellen krijgen met Emma, net als jij met Amber waarschijnlijk Vicky. Ze is erg koppig en als ze iets in haar hoofd heeft en niet mag wordt ze heeeeeeeel driftig. Klein kattekopje is het! Ze slaat me soms zelfs, en dat terwijl Noa mij nooit geslagen heeft. Bijten doet ze bij Noa als die niet lief voor haar is, iets afpakt of als ze alleen maar DENKT dat Noa iets doet wat ze niet leuk vindt slaat ze haar soms ook. En als ze iets doet wat niet mag en ik zeg 'nee' doet ze het expres weer met een grote glimlach...
Kom je binnenkort nog buurten Vicky? lijkt me zo leuk als ze samen kunnen spelen... (oeh ik zie ineens dat bijtverhaal staan en denk dat je dat niet zo leuk vindt maar ze bijt niet door gelukkig, heeft Noa nog niet pijn gedaan (maar het staat erg naar natuurlijk) )

Zijn jullie kinderen ook zo dol op duplo? Emma zegt dan 'bouw!' en dan gaat ze blokjestorens maken. Ik vind het zo grappig dat ze dat zo goed kan.

Evenstar, hoe gaat het bij jullie, met kleine Arwen?
pi_47222970
Even een leuk verhaaltje.

Samen met Merlijn naar de supermarkt geweest. Mocht hij laatst nog achter het mandje op rolletjes lopen, nu pakte hij zelf een kinderwinkelkarretje. Oke, gaan we dat eens proberen. Meneer kwam net met zijn voorhoofd boven het handvat. Hardop lachend, leip hij zo de winkel door. Bij het vlees liet hij het karretje los en ging tegen het glas staan aanslaan terhoogte van de figuurboterhammenworst. Nou ja, Merlijn begint echt een wijsneus te worden, die worst heeft hij al een tijdje niet meer gehad. Hij hield het achter het karretje lopen goed vol, al moest ik hem goed in de gaten houden anders ging hij er met het karretje vandoor of kruipend. Ik heb zo gelachen om ons wijsneusje, volgende kee gaat hij toch echt weer in een grote winkelkar.
pi_47225432
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 09:17 schreef Jelief het volgende:
laarsjes

en zo zijn er wel meer op markplaats te vinden
edit, ik dacht dat je bij een advertentie uit zou komen, het zijn laarsjes met een bloemmotief voor 1 euro uit maasbracht
laat ik daar nou net op geboden hebben

Suus, ik kom zeker binnenkort buurten!! ff kijken wanneer ik de auto mee kan krijgen
ennuhh voor dat bijten ben ik niet bang hoor Amber bijt terug
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 13 maart 2007 @ 13:33:20 #150
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47226813
Randa, leuk he, en lastig!! Het loslopen is schattig en heerlijk voor hen, maar lastig voor mams...maar dat komt vanzelf goed, Noa kan het al een stuk beter dan een paar maanden terug!

Vicky, tot gauw dan ! laat maar weten wanneer je kunt. Enne, laten we hopen dat ze helemaal niet gaan bijten en gewoon lief spelen . wie weet...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')