abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46981080
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 17:00 schreef onemangang het volgende:

[..]

Wilders is echter iemand die pleit voor 'behoud van het joods-christelijke erfgoed'. Dat is niet seculier. Ik denk dat alleen D66 kan zeggen een werkelijk seculiere partij te zijn.
Nou ja, in het artikel werd voor het gemak seculier gebruikt vanwege de liberale opvattingen over onder andere abortus en euthanasie. Waar het me om ging was dat eerst een aardig stukje staat over het verschil tussen de Nederlandse en Amerikaanse neoconservatieven, om vervolgens uit het niets te beweren dat christelijke standpunten op het gebied van abortus en euthanasie noodzakelijk zijn voor brede steun.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 6 maart 2007 @ 17:29:10 #242
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46981840
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 17:00 schreef onemangang het volgende:
Wilders is echter iemand die pleit voor 'behoud van het joods-christelijke erfgoed'. Dat is niet seculier. Ik denk dat alleen D66 kan zeggen een werkelijk seculiere partij te zijn.
Dat kan zeker wel seculier zijn.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  dinsdag 6 maart 2007 @ 17:30:04 #243
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46981886
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 16:40 schreef Monolith het volgende:
Ik vind de conclusie aan dat stuk nogal uit de lucht komen vallen eigenlijk. Wilders laat nu al zien dat er best een redelijke basis is voor een seculier conservatieve partij.
In Engeland heb je die toch ook?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  dinsdag 6 maart 2007 @ 17:40:45 #244
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_46982384
Een seculiere conservatieve partij is zo goed als ondenkbaar. Conservatieven hebben een gezonde hang naar moraliteit. Religie is de bron van alle moraliteit. Een conservatieve seculiere partij is dus al per definitie ondenkbaar. Dan krijg je een gewone (hard)rechtse partij.
pi_46982536
Man kan leven creeren, man zou ook eigen gecreerde leven moeten kunnen terug nemen!
pi_46982923
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:56 schreef DW777 het volgende:

[..]

Dat een foetus een ongeboren mens is, en een kalf of een lam een dier.
En de mens staat boven het dier, want zeg nu zelf, als mens en dier gelijk zijn:
-waarom geen proefmensen?
Die zijn er natuurlijk volop .
quote:
-waarom geen mensen eten?
enz.
Ongezond.

Ga nog maar even door ik ben wel benieuwd waarom de mens zo ver boven de rest van de dieren staat volgens jou.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_46983514
Christenhond, je moet jezelf eerst eens inleven in de situatie van sommige mensen die abortus plegen, of er mee te maken hebben gehad en dan praten we nog eens verder...
aaaight
pi_46984002
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 17:40 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Religie is de bron van alle moraliteit.
Leestip: Moral Minds: The Evolution of Human Morality. Of hier te beluisteren.
pi_46990224
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 17:30 schreef PJORourke het volgende:

[..]

In Engeland heb je die toch ook?
Ik meen dat die ook nog wel een redelijke Anglicaanse vleugel heeft, maar die is in ieder geval niet dominant op het moment.
pi_46991239
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 16:40 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik vind de conclusie aan dat stuk nogal uit de lucht komen vallen eigenlijk. Wilders laat nu al zien dat er best een redelijke basis is voor een seculier conservatieve partij. Daarnaast wordt niet echt aangegeven waarom het geen succes kan worden. Is het omdat anti-abortus en anti-euthanasie standpunten kiezers bij de christelijke partijen zullen wegtrekken, terwijl het de huidige Wilders stemmers niet af zou schrikken of iets dergelijks?
Eens. Het stuk bevat wel wat aardige beschrijvingen, maar het is niet erg sterk.
Misschien klopt het wel; en is er onvoldoende draagvalk voor een seculier conservatieve partij, of een nachtwakerspartij zonder sterk religieuze grondslag, maar in dat stuk wordt dat niet uitgewerkt.

Ik denk overigens dat het klopt. De grote massa is ervan overtuigd dat je niet teveel aan de mensen over moet laten. Niet speciaal in Nederland, trouwens. Wie het gezag dan wel heeft maakt niet zoveel uit, en dat is in Nederland wel duidelijk bepaald, de enige partij die gezag kan doen gelden is de politiek. Een politieke beweging die minder gezag voor de politiek voorstaat en daarbij niet leunt op een andere duidelijke fatsoen (maar dan niet wettelijk) bewakende instantie zal geen stevige poot aan de grond krijgen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46992213
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 17:44 schreef Xith het volgende:
Man kan leven creeren, man zou ook eigen gecreerde leven moeten kunnen terug nemen!
Lijkt me niet logisch.
pi_46995828
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 21:18 schreef sigme het volgende:

[..]

Eens. Het stuk bevat wel wat aardige beschrijvingen, maar het is niet erg sterk.
Misschien klopt het wel; en is er onvoldoende draagvalk voor een seculier conservatieve partij, of een nachtwakerspartij zonder sterk religieuze grondslag, maar in dat stuk wordt dat niet uitgewerkt.

Ik denk overigens dat het klopt. De grote massa is ervan overtuigd dat je niet teveel aan de mensen over moet laten. Niet speciaal in Nederland, trouwens. Wie het gezag dan wel heeft maakt niet zoveel uit, en dat is in Nederland wel duidelijk bepaald, de enige partij die gezag kan doen gelden is de politiek. Een politieke beweging die minder gezag voor de politiek voorstaat en daarbij niet leunt op een andere duidelijke fatsoen (maar dan niet wettelijk) bewakende instantie zal geen stevige poot aan de grond krijgen.
De vraag is m.i. hoe in Nederland dergelijk fatsoen door 'de massa' gedefinieerd wordt. Worden standpunten met betrekking tot abortus, euthanasie en homohuwelijk hierin uberhaupt relevant geacht en zo ja, is het misschien zelfs wel niet zo dat het recht op abortus, euthanasie en huwelijk (in meer of mindere mate) als fatsoen worden gezien?
  dinsdag 6 maart 2007 @ 23:00:46 #253
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_46996267
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 17:40 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Een seculiere conservatieve partij is zo goed als ondenkbaar. Conservatieven hebben een gezonde hang naar moraliteit. Religie is de bron van alle moraliteit. Een conservatieve seculiere partij is dus al per definitie ondenkbaar. Dan krijg je een gewone (hard)rechtse partij.
Bewijs die bewering maar eens. De ideeen komen toch echt uit de mens, de religie is alleen altijd gebruikt om het te rechtvaardigen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_47014796
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:59 schreef onemangang het volgende:

[..]

Een ongeboren mens is echter geen mens. Als jij eicellen met zaadcellen in bakje met elkaar mengt, is dat dan een mens?
Nee, want dan heefter geen bevruchting plaats gevonden. Moet ik jou nog over sex vertellen??
De oerknal.... dus eerst was er niks, en dat niks is óók nog eens ontploft???
pi_47014875
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 16:05 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Hoezo geen proefmensen? Nieuwe medicijnen worden weldegelijk op mensen getest, je krijgt er zelfs geld voor.

Geen mensen eten? Er zijn weldegelijk volkeren op deze wereld waar kannibalisme normaal is.
Dat medicijnen op mensen worden gestest is pas in de laatste fase!
Wat ik bedoel te zeggen is dat:
-als mens en dier gelijk zijn, kunnen we net zo goed mensen eten
-en ook in eerdere fasen medicijnen op dieren testen
want zeg nou zelf: anders verheffen we de mens toch nog boven het dier!!!
  woensdag 7 maart 2007 @ 14:24:54 #256
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_47015243
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 14:13 schreef DW777 het volgende:

[..]

Nee, want dan heefter geen bevruchting plaats gevonden. Moet ik jou nog over sex vertellen??
Ooit gehoord van IVF? http://nl.wikipedia.org/wiki/IVF
pi_47018616
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 14:24 schreef StupidByNature het volgende:

[..]

Ooit gehoord van IVF? http://nl.wikipedia.org/wiki/IVF
Bij IVF worden er niet zomaar zaadcellen en eicellen in een bakje gemengd. Maar, na een IVF-behandeling is er ook al een mens in wording...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')