quote:Uilenberg: Doelpunt AZ niet geldig
Door: Sjoerd Hartholt
De scheidsrechterscommissie van de KNVB heeft bekendgemaakt dat het doelpunt dat AZ maakte tegen Ajax eigenlijk niet had mogen tellen. Demy de Zeeuw ging hard door op keeper Stekelenburg. Maarten Martens (foto) schoot de bal vervolgens binnen.
De scheidsrechterscommissie, die onder leiding staat van Jaap Uilenberg, keurt het doelpunt in tegenstelling tot scheidsrechter Jan Wegereef af. "Er was inderdaad sprake van een overtreding op Maarten Stekelenburg. De Zeeuw gleed met gestrekt been door op de doelman en dat had moeten worden bestraft met een vrije trap voor Ajax", aldus Uilenberg op de website van de KNVB.
De beslissing van Wegereef leidde tot grote woede en onbegrip bij de Amsterdammers, die hun voorsprong zagen verdwijnen.
De gele kaarten die Edgar Davids ontving waren volgens Uilenberg wel juist: “Bij de eerste gele kaart gaat het om de onbesuisde wijze van inkomen. Die gele kaart was op z'n plaats. Het feit of een speler al dan niet wordt geraakt, is in deze niet van belang. Bij de tweede gele kaart onderbreekt Davids met een overtreding een veelbelovende aanval. Geel dus."
De KNVB evalueert intern met de scheidsrechters iedere wedstrijd. "De wedstrijd tussen AZ en Ajax dus ook, maar wat de uitkomst is van die evaluatie blijft intern", aldus Uilenberg. Het duel tussen AZ en Ajax eindigde in een 1-1 gelijkspel.
Denk je nou werkelijk dat Uilenberg zijn eigen collega of gaat vallen in de pers?quote:Op maandag 26 februari 2007 17:21 schreef Corksterr het volgende:
[..]
![]()
Voetbalprimeur, meerdere bronnen melden het.
hij kan dus woensdag wél mee doen.quote:Ajax zal het één competitieduel moeten stellen zonder Edgar Davids. De middenvelder liep zondagmiddag in de topper met AZ een discutabele rode kaart op en maakte eerder al bekend deze aan te vechten.
Davids moest al voor rust inrukken doordat hij binnen drie minuten twee gele kaarten te pakken had.
De tuchtcommissie schorste verder Kwame Quansah, Stefaan Tanghe (beiden Heracles Almelo), Patrick Pothuizen, Andrzej Niedzielan (beiden NEC) en Anduele Prijor voor één competitiewedstrijd.
denk je serieus dat alle andere voetbalsites het nieuws van Voetbalprimeur over nemen?quote:Op maandag 26 februari 2007 17:25 schreef Vakkie_W het volgende:
[..]
Denk je nou werkelijk dat Uilenberg zijn eigen collega of gaat vallen in de pers?
Dit bericht is gewoon een verzinsel van een gefrustreerde Jood. 1 site als Voetbalprimeur zet het op hun site en de rest kopieerd het gewoon.
Voetbalprimeur kopieert het eerder van andere bronnen.quote:Op maandag 26 februari 2007 17:25 schreef Vakkie_W het volgende:
[..]
Denk je nou werkelijk dat Uilenberg zijn eigen collega of gaat vallen in de pers?
Dit bericht is gewoon een verzinsel van een gefrustreerde Jood. 1 site als Voetbalprimeur zet het op hun site en de rest kopieerd het gewoon.
En verzind zelf heel veel.quote:Op maandag 26 februari 2007 17:29 schreef Corksterr het volgende:
[..]
Voetbalprimeur kopieert het eerder van andere bronnen.
Verzindquote:
Dit stuk slaat toch werkelijk nergens op.....quote:De KNVB evalueert intern met de scheidsrechters iedere wedstrijd. "De wedstrijd tussen AZ en Ajax dus ook, maar wat de uitkomst is van die evaluatie blijft intern", aldus Uilenberg. Het duel tussen AZ en Ajax eindigde in een 1-1 gelijkspel.
Uilenberg reageert regelmatig in de media op discutabele beslissingen van zijn scheidsrechters. Lijkt me algemeen bekend.quote:Op maandag 26 februari 2007 17:25 schreef Vakkie_W het volgende:
Let ff niet op mijn taalgebruik vandaag. Ben eergister naar Flockers geweest dus ik heb een Maandag dip.quote:Op maandag 26 februari 2007 17:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Verzint.
Sorry, verkapte tvp...
Maar valt zijn collega's nooit openbaar af.quote:Op maandag 26 februari 2007 17:33 schreef BobbyHill het volgende:
[..]
Uilenberg reageert regelmatig in de media op discutabele beslissingen van zijn scheidsrechters. Lijkt me algemeen bekend.
Ah, een begrijpelijke dip jaquote:Op maandag 26 februari 2007 17:33 schreef Vakkie_W het volgende:
[..]
Let ff niet op mijn taalgebruik vandaag. Ben eergister naar Flockers geweest dus ik heb een Maandag dip.
"Aldus Uilenberg op de website van de KNVB."quote:
Toen hij nog een wekelijkse column schreef voor de KNVB deed hij dat wel eens hoor.quote:Op maandag 26 februari 2007 17:34 schreef Vakkie_W het volgende:
Maar valt zijn collega's nooit openbaar af.
knjb hequote:Op maandag 26 februari 2007 17:37 schreef De_Ananas het volgende:
Het is een Joods complot!
Bron KNVBquote:Op maandag 26 februari 2007 17:25 schreef Vakkie_W het volgende:
[..]
Dat is zeker waarom de KNVB het zelf ook als nieuws naar buiten brengt.quote:Op maandag 26 februari 2007 17:25 schreef Vakkie_W het volgende:
[..]
quote:Op maandag 26 februari 2007 17:39 schreef PizzaSalami het volgende:
Nu wel genoeg over gesproken he. Shit happens. Nog mensen naar tilburg van de week?
Samen met de CL van '96.quote:Op maandag 26 februari 2007 17:43 schreef Vakkie_W het volgende:
Valt me mee.... Nu zullen jullie de 3 punten alsnog wel krijgen denk ik![]()
Leuk gezocht naar die slecht verzonnen grap, maar echt grappig is het niet.quote:Op maandag 26 februari 2007 17:43 schreef Vakkie_W het volgende:
Valt me mee.... Nu zullen jullie de 3 punten alsnog wel krijgen denk ik![]()
Was geen grapquote:Op maandag 26 februari 2007 17:46 schreef gday het volgende:
[..]
Leuk gezocht naar die slecht verzonnen grap, maar echt grappig is het niet.
Losse kaartenquote:Op maandag 26 februari 2007 17:47 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Moet nog even kijken, geen kaarten iig.
Ja ik ga sowieso naar Tilburg, maar weet nog niet zeker waarvoor. Ik moet woensdagavond trainen in Tilburg namelijk, net naast het stadion.quote:Op maandag 26 februari 2007 17:39 schreef PizzaSalami het volgende:
Nu wel genoeg over gesproken he. Shit happens. Nog mensen naar tilburg van de week?
Dan is het nog suffer.quote:
Wat hij zegt...quote:Op maandag 26 februari 2007 17:49 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Heb je er niet nog wat over toevallig, of weet je iemand?
Nope, sorry.quote:Op maandag 26 februari 2007 17:49 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Heb je er niet nog wat over toevallig, of weet je iemand?
Omdat er een neger op de splash staat.quote:Op maandag 26 februari 2007 17:52 schreef gday het volgende:
Waarom doet ajax.nl de laatste tijd zo kut eigenlijk?
Hehe ... ja nu doet ie het weer.quote:Op maandag 26 februari 2007 17:55 schreef Ordinair het volgende:
[..]
Omdat er een neger op de splash staat.
Heb trouwens nergens last van?
Zo is het....De beker is alles wat we nog kunnen winnen, en de playoffs.quote:Op maandag 26 februari 2007 17:46 schreef Da_Sandman het volgende:
Dat kampioenschap konden we vorige week al weer in de vriezer stoppen...
Ummm.... wat?quote:Op maandag 26 februari 2007 18:15 schreef Sethje het volgende:
de kaasboerenbond!
godverdomme dalijk moeten we nog eierdoppen op gaan zetten...
Ja omdat iedereen hier loopt te mekkeren over de scheids en dit en dat... houdt de eer aan jezelfquote:
Kop op Knul....quote:Op maandag 26 februari 2007 18:39 schreef M0NTANA het volgende:
Tyfuszooi.
Bovendien is de opmerking nog fout ook, dus tel uit.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |