quote:Op maandag 26 februari 2007 12:42 schreef buachaille het volgende:
- Een ieder loopt naar de tafel, gaat zitten en begint te eten
quote:- Een ieder gaat aan tafel zitten, men kijkt elkaar betekenisvol aan, zegt eetsmakelijk en begint te eten
Haha, op de klaagmuur?quote:Op maandag 26 februari 2007 12:50 schreef nietzman het volgende:
Echte Heidenen smijten het gezellig tegen de muur en likken het er vervolgens vanaf. Zo gaat het nou eenmaal als je van Gods pad afdwaalt.
Zo is het bij ons ook zo'n beetje, alleen ruimt iedereen zn eigen teringzooi op, en pakt nog wat extra's meequote:Op maandag 26 februari 2007 12:47 schreef dennispater het volgende:
Je denkt een beetje ver als je het mij vraagt.
Maar bedenk de hele eet ritueel van je zelf in en dan zonder het bidden.
Ik ben niet gelovig, maar we eten zo veel mogelijk gezamenlijk. (waarom niet altijd? Omdat ik en vaders wel is s'avonds aan het werk zijn.)
iig Wij gaan allen zitten en beginnen gezamenlijk aan het eten. Ze babbelen een beetje over de dag. Helaas is het opruimen van de tafel nog niet echt gezamenlijkom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
ik ga dan altijd een beetje zitten drummen met mn bestek. die beat voor bij het gebed, weettog?quote:Op maandag 26 februari 2007 12:53 schreef eer-ik het volgende:
#1.
Ik loop naar tafel, ga zitten, pak drinken, schep wat voedsel op m'n bord, en eet het op.
Wat ik doe als ik bij gelovige mensen aan tafel zit, is m'n bek houden als ze aan het bidden zijn.
Meebidden doe ik niet, lijkt me ook niet meer dan logisch.
Dat zou zo langzamer hand bij ons ook wel mogen. Aan mij zal het iig niet liggenquote:Op maandag 26 februari 2007 12:54 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Zo is het bij ons ook zo'n beetje, alleen ruimt iedereen zn eigen teringzooi op, en pakt nog wat extra's meeom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Als ik lui zoals jij aan de tafel heb zitten dan bid ik altijd met één oog open. Ik heb er wel eens één betrapt die tijdens het bidden stiekem een gehaktballetje onder zijn zuurkool verstopte en toen later gewoon zei dat ie er nog geen een gehad hadquote:Op maandag 26 februari 2007 12:57 schreef Repeat het volgende:
[..]
ik ga dan altijd een beetje zitten drummen met mn bestek. die beat voor bij het gebed, weettog?om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Drummen met bestekquote:Op maandag 26 februari 2007 12:57 schreef Repeat het volgende:
[..]
ik ga dan altijd een beetje zitten drummen met mn bestek. die beat voor bij het gebed, weettog?om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Je moet gewoon het slechte voorbeeld gaan gevenquote:Op maandag 26 februari 2007 12:57 schreef dennispater het volgende:
[..]
Dat zou zo langzamer hand bij ons ook wel mogen. Aan mij zal het iig niet liggenom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
En hup zo weer 30 jaar vagevuur te pakkenquote:Op maandag 26 februari 2007 12:59 schreef buachaille het volgende:
[..]
Als ik lui zoals jij aan de tafel heb zitten dan bid ik altijd met één oog open. Ik heb er wel eens één betrapt die tijdens het bidden stiekem een gehaktballetje onder zijn zuurkool verstopte en toen later gewoon zei dat ie er nog geen een gehad hadom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Beetje tijd verspilling ik zou meteen gaan etenquote:Op maandag 26 februari 2007 13:03 schreef cerror het volgende:
Ik dank god voor het eten, alle oorlogen en onschuldige dode kinderen en dan ga ik eten.
Ik doe het tijdens het eten.quote:Op maandag 26 februari 2007 13:06 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Beetje tijd verspilling ik zou meteen gaan eten
quote:Op maandag 26 februari 2007 12:59 schreef buachaille het volgende:
[..]
Als ik lui zoals jij aan de tafel heb zitten dan bid ik altijd met één oog open. Ik heb er wel eens één betrapt die tijdens het bidden stiekem een gehaktballetje onder zijn zuurkool verstopte en toen later gewoon zei dat ie er nog geen een gehad hadom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Juist...quote:Op maandag 26 februari 2007 13:13 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Maar ik snap wel wat je bedoeld. Ik ben ook christelijk opgevoed en er werd dus altijd gebeden voor het eten. Op een of andere manier hoort dat bij het ritueel. Wordt er niet gebeden dan voel je je een beetje opgelaten, net of je stiekem aan het eten bent ofzo.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Ik vind het in ieder geval niet meer dan normaal dat je even wacht met eten tot iedereen aan tafel zit en eten op zijn bord heeft. Daarna 'eet smakelijk' wensen en beginnen. Gewoon goede manieren.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Dat je een ongelovige hond bent betekend nog niet dat je je ook als hond moet gedragen.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Als ik bij gelovigen aan tafel zit of zij bij mij dan ben ik even stil tot ze gebeden hebben. Ik bid niet mee maar ik vind wel dat je het fatsoen op kunt brengen een ander die mogelijkheid wel te bieden.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Vroeger (tot ongeveer 10 jaar geleden) deden we altijd een kring maken met je handen zeg maarquote:Op maandag 26 februari 2007 13:18 schreef sigme het volgende:
Thuis werden wij aan tafel geroepen, pas als iedereen er was werd er begonnen met opscheppen, als iedereen zo ongeveer opgeschept was / had kijkt men verwachtingsvol rond, heeft iedereen opgeschept dan opent iemand de maaltijd met zoiets als "smakelijk eten".
Als ik bij gelovige familie (koude kant) eet dan valt er een soortgelijke pauze na het opscheppen, er is even stilte en een van de bidders zegt na een korte stilte eveneens zoiets als "smakelijk eten"en dan kan er gegegeten worden.
Aan het eind van het eten herhaalt zich dit ritueel, maar dan met de frase "goede bekomst". Vroeger thuis moesten we wachten tot iedereen z'n toet ophad en dan vragen of je van tafel mag.
whehe dat klinkt wel erg hippie hoorquote:Op maandag 26 februari 2007 13:20 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Vroeger (tot ongeveer 10 jaar geleden) deden we altijd een kring maken met je handen zeg maarom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
en dan gezamelijk eet smakelijk zeggen, en dan pas eten.
nu schept iedereen op, wacht tot iedereen heeft, en gaat etenom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
quote:Op maandag 26 februari 2007 12:47 schreef juon_jacket1 het volgende:
we gaan allemaal aan tafel zitten.....om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.eerst wordt er opgeschept....Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.als iedereen zijn bord vol heeft, niemand begint voordat iedereen eten heeft, zeggen we eerst "eet smakelijk!"...en....eten maar!!!!Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies....Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Ik ben nog een tijdje geliëerd geweest aan een gelovig gezin. Daar namen we elkaars hand en dan zongen we (handen op en neer gaand in de maat):quote:Op maandag 26 februari 2007 13:20 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Vroeger (tot ongeveer 10 jaar geleden) deden we altijd een kring maken met je handen zeg maarom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
en dan gezamelijk eet smakelijk zeggen, en dan pas eten.
nu schept iedereen op, wacht tot iedereen heeft, en gaat etenom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Ik smeek je, zeg dat je dit verzint!quote:Op maandag 26 februari 2007 13:27 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ben nog een tijdje geliëerd geweest aan een gelovig gezin. Daar namen we elkaars hand en dan zongen we (handen op en neer gaand in de maat):
Voor al dit lekk're eten heer
danken wij u steeds weer
halléluja halléluja halléluja
amen
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Mijn ouders waren dan ook hippies vroegerquote:Op maandag 26 februari 2007 13:23 schreef Repeat het volgende:
[..]
whehe dat klinkt wel erg hippie hoorom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Ik vond het al kansloos zoals het bij mij thuis gingquote:Op maandag 26 februari 2007 13:27 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ben nog een tijdje geliëerd geweest aan een gelovig gezin. Daar namen we elkaars hand en dan zongen we (handen op en neer gaand in de maat):
Voor al dit lekk're eten heer
danken wij u steeds weer
halléluja halléluja halléluja
amen
ik accepteer de cookies.
quote:Op maandag 26 februari 2007 13:26 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik zou eerder de kostwinner bedanken dan god. Niet dat ik iets tegen god heb, maar ik vertrouw z'n grondpersoneel niet.
Bij ons danquote:Een ieder gaat aan tafel zitten, men kijkt elkaar betekenisvol aan, zegt eetsmakelijk en begint te eten.
Echt, echt, echt waar.quote:Op maandag 26 februari 2007 13:28 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik smeek je, zeg dat je dit verzint!om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Elkaar betekeninsvol aankijken? Met welke intentie dan?quote:Op maandag 26 februari 2007 13:32 schreef Fetai het volgende:
[..]
Bij ons danom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Héhé als je 5 jaar getrouwd bent dan kijk je elkaar niet meer betekenisvol aan.quote:Op maandag 26 februari 2007 13:35 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Elkaar betekeninsvol aankijken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop