De oude Pentium 4 2,67 Ghz is een processor die als het goed is 512KB cache heeft, draaiende op een 533 Mhz bus en heeft in dit geval dus geen HT aan boord.
De Celeron D360 (3,46 Ghz) heeft ook 512 KB cache aan boord, draait ook op een 533 Mhz bus, maar heeft wel de HT mogelijkheid.
Oftewel, de Celeron is sneller. Alleen moet Pberends zich niet blind staren op HT, ik heb ook die optie, maar die heb ik netjes uitgezet. Ik merkte dat met de taken die ik doe het sneller werkt zonder dat truukje.
Dat de Celeron een brakke processor is, is natuurlijk de grootste onzin. Het ligt er maar net aan wat je wilt gaan doen, maar de Celeron kan heel goed voldoen.
Persoonlijk zou ik niet voor zo'n upgrade kiezen, de snelheidswinst is er wel, maar het zal niet zo groot zijn. De vraag die dan ook opkomt: waarom wil je die upgrade uitvoeren, zijn er applicaties die nu niet goed draaien en weet je dat dat komt door de traagheid van de processor? Als dat zo is, zou ik wel een upgrade doen (al kan je beter doorsparen voor een Core 2 denk ik dan, meer winst te behalen). Maar het kan net zo goed liggen aan een te trage videokaart als bijvoorbeeld bepaalde games te traag werken.
MisterTao.com - recommender: DutchJohan