Nee, ik vroeg waarom jij wèl gelijk had, niet of gelovigen onnozel zijn.quote:Op zondag 25 februari 2007 18:54 schreef Mustard_Man het volgende:
?
ik heb je vreemde vraag gewoon beantwoord hoor.
jouw vraag was dit:quote:Op zondag 25 februari 2007 19:16 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Nee, ik vroeg waarom jij wèl gelijk had, niet of gelovigen onnozel zijn.
ik heb dus argumenten gegeven waarom het onredelijk is om te denken dat de meerderheid altijd gelijk heeft, zoals jij wilt laten blijken door 'aaaaaaaal deze mensen' neer te zetten.quote:Waarom denken jij als ongelovige dat aaaaaaal deze mensen het verkeerd hebben, en dat jij, met je selecte groepje ook niet-gelovigen, dat jullie gelijk hebben?
Een vertaling met een -die onthoud ik voor de discussies- notequote:I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours.
-Stephen Roberts
Beiden zijn we atheisten, maar ik geloof in 1 god minder dan u. Wanneer u inziet waarom u alle andere goden afwijst begrijp je ook waarom ik dat bij de uwe doe.quote:Op zondag 25 februari 2007 21:49 schreef kwib het volgende:
[..]
Een vertaling met een -die onthoud ik voor de discussies- note
Ik zeg dat we beide atheisten zijn; ik geloof slechts in 1 god minder dan jij. Wanneer jij begrijpt waarom jij alle andere goden afwijst begrijp je mijn standpunt over jouw god
Ik sta open voor aanpassingen / toevoegingen / opmerkingen voor de vertaling. Het moet een soepele tongroller worden, wat het nu nog niet is. Een heerlijke one-liner tijdens die eeuwige discussies
Houdt niet op hè!quote:Op maandag 26 februari 2007 11:32 schreef -Strawberry- het volgende:
Zow hey, Mustard_Man en Ladidadida zijn nog bezig!
Maar eigenlijk klopt hij bij nadere inspectie niet: Vele gelovigen geloven niet in andere goden door het bevel van hun God, het luisteren naar een absolute autoriteit, terwijl dat bij atheisten niet zo is.quote:Op zondag 25 februari 2007 21:49 schreef kwib het volgende:
[..]
Een vertaling met een -die onthoud ik voor de discussies- note
Ik zeg dat we beide atheisten zijn; ik geloof slechts in 1 god minder dan jij. Wanneer jij begrijpt waarom jij alle andere goden afwijst begrijp je mijn standpunt over jouw god
Ik sta open voor aanpassingen / toevoegingen / opmerkingen voor de vertaling. Het moet een soepele tongroller worden, wat het nu nog niet is. Een heerlijke one-liner tijdens die eeuwige discussies
Zo triest altijd he, dat van 'baseer je dat ook ergens op'quote:Op zondag 25 februari 2007 00:35 schreef PumpingsoaB het volgende:
[..]
Baseer je dat ook ergens op? Of denk je van neuh...
[..]
- zie vorige opmerking -
[..]
Jij dient respect te hebben voor mensen met een andere mening en een ander geloof. En ja ook daar zitten grenzen aan, maar jij gaat mij niet vertellen dat Christenen JOU pesten en haten. Tot die tijd laat je anderen in hun waarde (respecteren) en anders donder je maar lekker op, want dan hoor je niet thuis in Nederland.
[..]
![]()
![]()
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |