abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 februari 2007 @ 19:16:38 #51
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_46666660
quote:
Op zondag 25 februari 2007 18:54 schreef Mustard_Man het volgende:

?
ik heb je vreemde vraag gewoon beantwoord hoor.
Nee, ik vroeg waarom jij wèl gelijk had, niet of gelovigen onnozel zijn.
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_46667162
quote:
Op zondag 25 februari 2007 19:16 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Nee, ik vroeg waarom jij wèl gelijk had, niet of gelovigen onnozel zijn.
jouw vraag was dit:
quote:
Waarom denken jij als ongelovige dat aaaaaaal deze mensen het verkeerd hebben, en dat jij, met je selecte groepje ook niet-gelovigen, dat jullie gelijk hebben?
ik heb dus argumenten gegeven waarom het onredelijk is om te denken dat de meerderheid altijd gelijk heeft, zoals jij wilt laten blijken door 'aaaaaaaal deze mensen' neer te zetten.

verder heb ik aangegeven dat er geen enkel bewijs is voor het bestaan van god, en dat is dus een reden voor mij om er niet in een god te geloven.
om het duidelijk te maken, ik ben NIET anti-god of iets dergelijks (denken veel christenen over atheisten).
Edit (fout geforumuleert):Er is een gebrek aan geloof van zijn bestaan, er is geen reden om aan te nemen dat hij bestaat.
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
  zondag 25 februari 2007 @ 21:49:43 #53
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_46673563
quote:
I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours.
-Stephen Roberts
Een vertaling met een -die onthoud ik voor de discussies- note

Ik zeg dat we beide atheisten zijn; ik geloof slechts in 1 god minder dan jij. Wanneer jij begrijpt waarom jij alle andere goden afwijst begrijp je mijn standpunt over jouw god

Ik sta open voor aanpassingen / toevoegingen / opmerkingen voor de vertaling. Het moet een soepele tongroller worden, wat het nu nog niet is . Een heerlijke one-liner tijdens die eeuwige discussies
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_46676028
quote:
Op zondag 25 februari 2007 21:49 schreef kwib het volgende:

[..]

Ik zeg dat we beide atheisten zijn; ik geloof slechts in 1 god minder dan jij. Wanneer jij begrijpt waarom jij alle andere goden afwijst begrijp je mijn standpunt over jouw god

Ik sta open voor aanpassingen / toevoegingen / opmerkingen voor de vertaling. Het moet een soepele tongroller worden, wat het nu nog niet is . Een heerlijke one-liner tijdens die eeuwige discussies
Beiden zijn we atheisten, maar ik geloof in 1 god minder dan u. Wanneer u inziet waarom u alle andere goden afwijst begrijp je ook waarom ik dat bij de uwe doe.

Loopt goed?
Verkapte TVP, aangezien vrijwel al mijn punten genoemd zijn door Secretus.
pi_46679164
ik geloof dat ik meer patat moet eten, maar anyways...

het grote probleem ligt tegenwoordig niet echt alleen in het geen respect hebben, maar meer in dat mensen tegenwoordig geen fatsoen meer hebben.

dat zal wel bij die "gangstâh" mentaliteit van tegenwoordig liggen.
iedereen neemt tegenwoordig ook maar aan dat anderen slechte bedoelingen hebben.
Dat is ook niet zo raar aangezien er meteen misbruik van gemaakt word als je goede bedoelingen hebt.
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_46686831
Het gaat er meer om dat mensen elkaar niet willen begrijpen, en liever op zoek gaan naar soortgenoten en gelijkdenkenden zodat hun ideeen en frustratries begrepen en versterkt worden. Men heeft hier in Nederland bijna geen last van gelovigen, ik heb zelf nog meer last van die sekte die ze de boekenclub noemen dan welk geloof dan ook. Iedereen is vrij om te denken wat hij of zij wil, en de enige keren dat je er ( eventueel ) ongewild mee geconfronteerd wordt is op straat als 1 of ander doorgeslagen bochelwijf je vraagt of je het licht van de here jezus al gezien hebt. Nou als dat al die religieuze indoctrinatie is, waar zo vaak over geklaagd wordt, dan is men in Nederland gewoon niets meer gewend. Als mensen wat drukker met zichzelf waren, dan viel dat niet eens op. Maar het is natuurlijk veel leuker om constant de ander te dissen en beledigen, omdat je weet dat die wel iets heeft waar hij of zij op terug kan vallen; en dùs laf en kortzichtig is.

Ik snap echt niet wat mensen bezield om dit soort topics te openen, en maar argumenten spuien waarom gelovigen kut en dom en achterlijk en whatever zijn. Ook al heb je alle gelijk van de wereld, als iemand anders gelukkig met zijn of haar geloof is, laat diegene dan toch lekker geloven wat hij of zij wil.
pi_46689113
Zow hey, Mustard_Man en Ladidadida zijn nog bezig!
  maandag 26 februari 2007 @ 14:18:39 #58
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_46694333
quote:
Op maandag 26 februari 2007 11:32 schreef -Strawberry- het volgende:
Zow hey, Mustard_Man en Ladidadida zijn nog bezig!
Houdt niet op hè!
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_46700707
quote:
Op zondag 25 februari 2007 21:49 schreef kwib het volgende:

[..]

Maar eigenlijk klopt hij bij nadere inspectie niet: Vele gelovigen geloven niet in andere goden door het bevel van hun God, het luisteren naar een absolute autoriteit, terwijl dat bij atheisten niet zo is.
pi_46703130
wat een zeiktopic is dit zeg!, maar hier toch mijn serieuze reactie:
ik vind dat je geen ontzag moet hebben voor geloof, maar het wel moet tolereren, dus geen gebash, maar ook niet " ", maar een tussenweg.

zo. ik ben weg uit dit topic.
"Software is like sex - it's better when it's free" Linus Tovalds
  maandag 26 februari 2007 @ 21:54:46 #61
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_46712727
quote:
Op zondag 25 februari 2007 00:35 schreef PumpingsoaB het volgende:

[..]

Baseer je dat ook ergens op? Of denk je van neuh...
[..]

- zie vorige opmerking -
[..]

Jij dient respect te hebben voor mensen met een andere mening en een ander geloof. En ja ook daar zitten grenzen aan, maar jij gaat mij niet vertellen dat Christenen JOU pesten en haten. Tot die tijd laat je anderen in hun waarde (respecteren) en anders donder je maar lekker op, want dan hoor je niet thuis in Nederland.
[..]

Zo triest altijd he, dat van 'baseer je dat ook ergens op'

Wat je zelf nu bazelt baseer je toch ook nergens op?
pi_46723617
Wat ikzelf zo triest vind aan gelovigen is dat ze respect willen ook van bijvoorbeeld een figuur al mij.
Ik zie mezelf als mijn eigen god en heb een hekel aan religie, je kan aan mijn uiterlijk ook wel symbolen zien waaruit dat blijkt.
Die gelovigen die vinden dat natuurlijk niet kunnen omdat hun bijbel zegt dat dat kettingkje om mijn nek het logo van satan is. (natuurlijk ben ik geen duivelaanbidder want die komt uit dat zelfde domme boek waar ikzelf niets van moet weten)
Waar ze dus geen rekening mee houden is wat het symbool voor mij betekend. (en mensen met mijn "geloofsovertuiging" als je het zo wel noemen)

Je kan wel respect willen maar (ik heb het al gezegt en zeg het weer) respect komt van twee kanten.
Mijn geen respect, jij geen respect.
Opgedonderd.

(my 2 cents)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')