abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 maart 2007 @ 10:23:04 #251
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_47328355
Ach gossie, wat zielig Suzanna! Overgeven heeft Juul gelukkig nog nooit gedaan, maar lijkt me echt verschrikkelijk voor zo'n kleintje. Ik vind het zelf al zo erg. Hopelijk gaat het snel weer beter met 'r.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 14:16:51 #252
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47336463
Suzanne veel beterschap voor Noa. Zo'n klein zielig hoopje ellende is het dan.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 20:04:44 #253
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47348628
Mijn kleine peutertje.....

Ik leg Fleur op de gebruikelijke wijze in bed. En zoals elke avond vraagt ze om een boekje voor in bed. Dus ik vraag welk boek...DikkieDik is het antwoord. En dus ik pak netjes DD. Die andere ook, is haar reactie. Dus de andere pak ik ook. En dan begint het....neeeeeee Niet die, maar die andere. Ik leg dus uit dat ze van de ene serie drie boeken heeft en in de andere maar 2. Maar ze wil toch echt 3 boeken in de serie waar we er maar 2 van hebben. Dus huilen, schreeuwen en maar roepen dat ze die andere wil. En in die woede-aanval knalt ze met d'r hoofd vol op de rand van het bed. Dus het huilen slaat om in verdriet. En ik kan dus troosten. Terwijl ik ze zachtjes in bed leg, snikt ze dat ze niet naar bed wil. En in die mantra blijft ze tot ze uiteindelijk in slaap valt.
Klein, klein peutertje, wat doe je toch allemaal?? Het is ook niet makkelijk.....groter groeien.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 20:28:29 #254
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47349488
Arme Fleur!

En Noa zo ziek, zielig hoor.

En Jordy zo dapper zonder speen ook!
Maria slaapt nu dus al 2 weken zonder problemen zonder spenen. Hartstikke knap! Maar vanmiddag waren we vlak voor sluitingstijd in de bieb en Maria had Harry mee. Dat doen we nooit, maar nu was ze verdrietig wakker geworden.
Eenmaal weer thuis bedenk ik: Harry!
En jawel, vergeten! Een kwartier na sluit al, dus razendsnel weer op de fiets terug, maar het is helemaal dicht en donker. We zien Harry liggen vanuit het raam, op een plankie. Maria huilt. Vlakbij is de Albert Heijn en ik heb nog 5 minuten staan kijken of 1 van de biebjuffen toevallig nog een boodschap aan het doen was.
Nu ligt ze in bed met een beer van toen-papa-een-baby-was en de muziekbeer van Storm's bedje (hij logeert bij oma). Hopelijk redt ze het ermee, die dappere Maria.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_47349704
Ah gos Maria toch... Wat raar en mooi en ontroerend dat zoiets kleins zo veel impact heeft bij een kleintje. Is de bieb morgen wel open Sugar?
  vrijdag 16 maart 2007 @ 20:39:58 #256
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47349905
Ja, gelukkig wel. Om elf uur hebben we hem weer.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 16 maart 2007 @ 20:40:32 #257
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_47349922
Oh wat erg! Wat sneu voor Maria.

Freek heeft Giraf (nooit een tweede meer van kunnen vinden, en inmiddels is Giraf ook niet meer herkenbaar ). Na een aantal keren dikke paniek heeft Giraf nu voor de rest van zijn leven huisarrest.

Hopelijk is de bieb morgen open, en tipje, maak iets aan Harry waardoor je er een telefoonnummer op kan zetten.

Bij nr twee ben ik er niet meer ingetrapt, die kreeg een voorkeur voor een hondje dat ook niet meer verkocht werd. Ik ben rap naar de prenatal gegaan en heb daar vier identieke spookpoppetjes gekocht. Die de toenmalige baby opgedrongen, en het is zowaar gelukt .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 21:08:41 #258
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_47350843
Wat sneu voor Maria.. En 'm dan ook nog zien liggen door 't raam..

Saskia heeft afgelopen woensdag zelf d'r speen in de vuilnisbak gegooid
Er was wat miscommunicatie tussen ons en het kdv en daar heeft Saskia gezegd dat haar spenen thuis wegwaren en had ze samen met de juf de speen daar weggegooid. (toen had ze 'm dus nog thuis!). Afgelopen woensdag kwam dat uit en toen zei Saskia zelf dat ze d'r speen thuis ook wel weg ging gooien en na het eten was ze ook heel enthousiast "gaan we nu m'n speen weggooien??"
en zo geschiedde:

Na het douchen was het nog wel even heel moeilijk.. verhaaltje lezen voor 't slapen zonder speen.. Maar het gaat steeds beter Vanavond was de wetenschap dat ze 'm zelf in de vuilnisbak had gegooid al genoeg.
Vind 't wel stoer dat ze dat helemaal zelf heeft gedaan

en ja, d'r 'ketting' is een kabelslot
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_47351028
Wat goed dat je er foto's van gemaakt hebt ET
En dapper hoor.
Ik zie Saskia al helemaal staan bij de fietsenstalling Geweldige ketting

En dappere Maria. Niks zo erg als je kroel niet bij je hebben. En hem in de bieb zien liggen is helemaal zo triestig als je er dan niet bij kan.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 17 maart 2007 @ 09:07:39 #260
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_47361061
Jordy en Saskia ook al zonder speen, knap hoor!

Noa gauw beter worden, hoor! Zo sneu zieke kindjes...

Noah begint steeds meer zijn fantasie te ontwikkelen, zo leuk! Dan zegt ie dat ik een krokodil ben bijvoorbeeld, of papa een slang. En gisteren was ie met nep-duplo aan het bouwen en riep ie steeds 'hele goote hijkam he' duurde even voordat we snapten dat ie hijskraan bedoelde

Ik vond het wel inventief

Noah heeft ook weer een fase dat ie moet huilen als ik weg ga. Of kan ik beter zeggen, de fase dat het weggaan goed ging is weer voorbij, aangezien die fases aanzienlijk korter duren
Als ik weg ga op het kdv dan doet ie moeite om niet te huilen, maar wordt ie echt heel zielig, met zo'n pruillipje. Als ik thuis weg ga is het meestal gewoon echt drama, daar voelt ie zich vertrouwd genoeg om zich te laten gaan denk ik. Ik vind het zo rot altijd, maar blijkbaar is het iets wat bij Noah hoort.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 12:01:18 #261
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_47363933
sneu is dat dan he bij Maxim gaat het gelukkig steeds beter bij het weggaan. het was echt 3 x hartverscheurend krijsen en gillen en spartelen als ik wegging, en vrijdag moest hij wel huilen, maar toen zei ik dat mama altijd terug komt, en dat hielp enigzins, hij hield op jmet huilen en zwaaide mij zelfs uit

Maxim heeft de fase bereikt dat als hij zn zin niet krijgt hij gaat gillen, en niet zachtjes gillen nee mijn oren tuten ervan en doen soms een half erna nog pijn
vandaag heb ik 2 x geprobeerd terug te gillen, hij schrok zich werkelijk rot en begon gelijk te huilen. misschien helpt het, misschien ook niet, moet ik weer wat anders verzinnen.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 23:09:02 #262
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_47384165
Noah gaat al zo'n 2 jaar naar het kdv en in die tijd is het af en toe een paar weken goed gegaan. Nou ja en het eerste half jaar ofzow ook, totdat ie zo'n fase van eenkennigheid en/of verlatingsangst kreeg. Sindsdien alleen af en toe een paar weken dat het goed ging. Aan het wennen ligt het dus niet dus hoort gewoon bij hem denk ik. Hij is ook wel heel erg een mama's kindje (O+) dus dat heeft er misschien ook wat mee te maken.

Vandaag hadden we een familie reünie en Noah heeft zich zoooo goed gedragen! Het is altijd wel een makkelijk kind, met af en toe natuurlijk wel peuterbuien en dramaatjes enzow. Maar nu heeft ie zich écht voorbeeldig gedragen, vind ik toch wel weer knap! Grootste deel van de familie ziet ie namelijk zelden tot nooit en was ook onbekende omgeving en ander ritme en slapen in de kinderwagen enzow. Maar hij deed het echt allemaal perfect Hij was in het begin met de familie erbij wel even heel verlegen, zo schattig is dat
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_47384446
prachtige hijskraan Noah! echt knap!

Anna heeft ook vanaf het begin veel meer (zichtbare) moeite gehad met afscheid nemen bij 't kdv dan Piet. zo rot om je kind zo verdrietig achter te moeten laten. (ergens ook wel vleiend om te merken hoe belangrijk je voor hem/haar bent, Anna lijkt op andere momenten juist vaak zo'n bikkel). Piet kon het vanaf 't begin al bijna altijd vrolijk, dat afscheid nemen.

martineke, dat gillen komt me bekend voor, Anna kan 't ook echt verscrhikkelijk hard, en dat je oren er echt pijn van doen inderdaad. zelfs Piet klaagt dan over z'n oren. ik negeer 't zoveel mogelijk en benoem wel even haar frustratie maar ik geef er zo weinig mogelijk aan toe. hoe sneller ze dit afleert hoe beter.

saskia wat knap dat je zelf je speen weggegooid hebt! hopelijk went het speenloze leven snel!

piet is ziek, enoorm verkouden en koortsig. vannacht begon 't al, een paar keer wakker met een nare hoest en rare ijl-verhalen. zo sneu. en vanavond was ie ook al een paar keer helemaal overstuur. zielig is 't! ik hoop maar dat ie snel opknapt. anna was ook al zo aan 't 'blaffen' maar was verder nog goed te pas.
pi_47384910
Heb je Harry weer terug Sugar?

Knappe hijskraan!

En knap dat Anna al met 'waarom'vragen begint.

Noa & Piet, beterschap allebei!

Heeft Saskia nog heimwee naar haar speen? Knap dat ze 'm zelf weggegooid heeft

Hier hebben Myrthe en ik vanmiddag naar the princess diaries 2 gekeken Myrthe is helemaal into prinsessen dus die vond t geweldig leuk, en ik vond 't ook wel grappig (en lekker rustig op de bank liggen een middagje ). Vrijdagochtend heb ik op de psz meegelopen, daar was ze tijdens het vrij-spelen ook steeds in een prinsessenjurk gekleed, en maar draaien voor de spiegel met een paar kinderen daar.

Luchtbel, hoe is het met Jolie en jou?
pi_47385132
Myrthe is ook helemaal in de waarom fase. "Mama mag ik Plop kijken?" "Nee lieverd, mama wil dit even zien op tv". Myrthe gooit met een dramatisch gebaar haar handen in de lucht, "Waarom nou mama.." En ze kletst al hele verhalen, en volzinnen. Gisteren vroeg ze: "Mama, wil je het licht even voor me aan doen, alsjeblieft?". Je kon me opvegen, zo'n zin uit zo'n ukkie.
pi_47385175
Twee Myrthe's En is de jouwe nou jarig Ladybos?

Nee, ergens in Januari. Het tickertje werkt niet
pi_47394330
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 23:41 schreef FoN het volgende:
Twee Myrthe's En is de jouwe nou jarig Ladybos?

Nee, ergens in Januari. Het tickertje werkt niet
Ah, bedankt, die dingen lopen iedere keer tot d'r verjaardag en dan niet meer, vergeet ik steeds.
  zondag 18 maart 2007 @ 14:36:50 #268
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47397865
Lief, alle beterschapswensen voor Noa. Het heeft gewerkt, want ze is weer beter! (helaas wel eerst Emma aangestoken... )

Fleur lekker eigenwijs dus! Wel zielig he, dat ze dan zo van streek zijn en je het niet goed kunt uitleggen. Moeilijk hoor.

Saskia, wat knap van jou, zelf je speen weggooien! Wow... dat gaat hier nog in geen eeuwen gebeuren ben ik bang ... zeker nu Noa ziek is geweest en hem wel overdag mocht dan, wil ze hem constant hebben en wordt boos als Emma hem wel mag en zij niet. Tja.

Arme Maria, Harry kwijt ...
We hebben hier knuffeldoeken voor de kinderen... hydrofielluiers (extra zachte) Heerlijk makkelijk, ze krijgen er altijd twee in bed en het zijn echt hun troostdoekjes ook. Ik ben er erg blij mee, we gaan redelijk vaak weg ook en dan neem ik er gewoon een hoop mee, nooit gezeur om een bepaalde knuffel.
Noa geeft ook weleens haar doek aan Julia als ze huilt...zo schattig! 'Julia huilt...aaah... Julia til! Julia peentje, Julia doek...'

Myrthe ook al in de waarom-fase! Hier nog niets van dat alles...en ik denk dat ik dat nog niet erg vind ...
pi_47401277
Hydrofielluiers, die gaan wel 20 jaar mee ook als knuffeldoek
Ikspreekuitervaring
  zondag 18 maart 2007 @ 21:08:04 #270
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_47413136
Lief dat je het vraagt Poemojn. Met Jolie gaat het denk ik wel weer wat beter dan een week of twee geleden. Toen werd ze iedere nacht wakker, wilde bij mij in bed, voelde lastig waardoor ik misschien te veel ging nadenken. Het is vanzelf weer gestopt. Weet wel zeker dat het voor ons alletwee echt belangrijk is om samen te blijven. Dus ik doe m'n best weer meer om met haar te zijn en als het alleen aan haar zou liggen zou die tijd samen prima gaan. Het is een ontzettend lief kind. Ik hoop echt dat dit allemaal niet te veel invloed op haar als persoon zal krijgen, ik gun haar zo ontzettend een fijn en makkelijk leven waarin ze niet hoeft te veranderen. Voor alsnog lijkt het wel goed te zijn met haar.

Vanmiddag waren we even op het strand en dat vond ze heerlijk. Het waaide echt hard maar dat vindt ze alleen maar lekker. Op het toilet op het station liep een meisje van een jaar of vijf een beetje te dralen en te huilen. Die zag d'r moeder niet meer en Jolie vroeg wat er was Ze wist natuurlijk niet wat ze moest doen en zei toen maar 'Daar is mijn mama, die helpt jou. Mijn mama weet dat wel.'
Zulke dingen van haar weten me gelukkig wel weer wat te raken. Het is zo'n lief meiske, ik hoop dat ze zo blijft.

En voor de rest is ze thuis en bij de oppas druk met verkleden, tekenen, verkleden, tekenen, verkleden....

[ Bericht 1% gewijzigd door Luchtbel op 18-03-2007 23:53:22 ]
pi_47413351
Wat een heerlijke opmerking LB, 'mijn mama weet dat wel'
Zo zie je maar weer hoe ze over je denkt
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 18 maart 2007 @ 21:23:10 #272
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_47413768
Ach wat lief.... Wat een vertrouwen he?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  Hoofdredactie Fotografie zondag 18 maart 2007 @ 22:55:25 #273
95752 crew  Chell
Kluns
pi_47417712
Wat lief Luchtbel! Dat ze het aan dat meisje vroeg en vooral die opmerking "mijn mamma weet dat wel". Dat moet je toch goed doen! Dat Jolietje, ondanks alles, gewoon toch zo heerlijk veel vertrouwen in je heeft Hoop dat dat jou ook een beetje sterkt die gedachte
  maandag 19 maart 2007 @ 08:26:37 #274
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47424510
Aah...Jolie wat een schatje ben jij. Echt superlief. Het feit alleen al dat je zo vol liefde over haar schrijft zegt genoeg hoor, Luchtbel. En haar opmerking... echt té lief gewoon.
Fijn dat het langzaam overgegaan is, bij jou in bed slapen.
  maandag 19 maart 2007 @ 09:25:52 #275
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_47425357
Jolie wat lief!
©Dumbo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')