Je hoeft niks, maar als er een keuze is en er is een motivatie om een bepaalde keuze te willen maken (gezonder willen eten en/of willen afvallen), dan is volkorenpasta best een goede optie.quote:Op zondag 25 februari 2007 10:59 schreef nummer_zoveel het volgende:
Als je gewoon vokorenbrood eet hoef je echt niet nog volkorenpasta te eten.
Mwah, kan. Maar beter dan ook een niet te vette saus erbij en lekker veel groente.quote:Op zondag 25 februari 2007 11:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je hoeft niks, maar als er een keuze is en er is een motivatie om een bepaalde keuze te willen maken (gezonder willen eten en/of willen afvallen), dan is volkorenpasta best een goede optie.
Als je de volkoren pasta zo smerig vindt dat je die alleen wegkrijgt met bijv. een lading kaassaus, dan is dat natuurlijk het paard achter de wagen spannen.quote:Op zondag 25 februari 2007 11:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Mwah, kan. Maar beter dan ook een niet te vette saus erbij en lekker veel groente.
Veel mensen vinden volkoren pasta niet lekker smaken, en dat moet het wel blijven als je wilt afvallen.
Je kunt als je wilt afvallen ook minder eten.quote:Op zondag 25 februari 2007 11:03 schreef Lienekien het volgende:
Je hoeft niks, maar als er een keuze is en er is een motivatie om een bepaalde keuze te willen maken (gezonder willen eten en/of willen afvallen), dan is volkorenpasta best een goede optie.
Jezus hoe boeiend.... Je kunt aan je eigen lijf toch zien hoe gezond je eet, waarom zou je in hemelsnaam naar die voorgeschreven dingen kijken.quote:Op zondag 25 februari 2007 08:37 schreef Viking84 het volgende:
[..].
1) wat voor yoghurt is dat? mager, halfvol of vol?
2) over cruesli zullen we het maar niet hebben.
3) idem dito voor witte boterhammen.
4) idem dito voor roomboter.
5) wat voor vleeswaren, wat voor kaas?
6) multivruchtensap kan ermee door, maar er zitten wel veel toegevoegde suikers in (tenzij je het vers perst).
Ik wil niet weten wat je 's middags eet. Zo bijzonder gezond is je menu dus niet, hoor.
Minder eten en afvallen is absoluut niet nodig. Ik had een besloten af te vallen, en dat is gelukt: 18 kilo. En sindsdien ben ik wel 2x zoveel gaan eten. Het is echt meer wát je eet, want je hebt gewoon je eten nodig...quote:Op zondag 25 februari 2007 11:45 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Je kunt als je wilt afvallen ook minder eten.
De mensen die daar werken leven niet van lucht (nouja, misschien van de gebakken variantquote:Op zaterdag 24 februari 2007 22:56 schreef Viking84 het volgende:
Het Voedingscentrum heeft er totaal geen baat bij om voor jou te bepalen wat goed voor je is en wat niet. Ik denk dat de informatie op hun site dan ook best wel betrouwbaar is.
Voedingscentrum is geloof ik van de overheid. Ze proberen je verder toch geen merkprodukten aan te smeren ofzo? Bv dat je yakult moét drinken om gezond bezig te zijn ofzo.quote:Op zondag 25 februari 2007 11:59 schreef Tel_R het volgende:
[..]
De mensen die daar werken leven niet van lucht (nouja, misschien van de gebakken variant). Noem me maar cynisch, maar ik geloof niet in onbekenden die mij ongevraagd adviezen geven. Ze doen dat niet omdat ze mij zo'n aardige kerel vinden, maar omdat er geld verdiend moet worden en het liefst zoveeeeeeeel mogelijk.
Wat wil je daar mee zeggen?quote:Op zondag 25 februari 2007 11:45 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Je kunt als je wilt afvallen ook minder eten.
Dat het van de overheid is wil nog niet zeggen dat het niet op de een of andere manier z'n geld moet opbrengen. De overheid is nou niet bepaald een charitatieve instelling.quote:Op zondag 25 februari 2007 12:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Voedingscentrum is geloof ik van de overheid. Ze proberen je verder toch geen merkprodukten aan te smeren ofzo? Bv dat je yakult moét drinken om gezond bezig te zijn ofzo.
Er ontbreekt nog een 'niet' ergens in de eerste zin.quote:Op zondag 25 februari 2007 12:30 schreef Tel_R het volgende:
[..]
Dat het van de overheid is wil nog niet zeggen dat het op de een of andere manier z'n geld moet opbrengen. De overheid is nou niet bepaald een charitatieve instelling.
Het gaat er niet alleen om of je aan je lijf kunt zien of je slecht eet of niet. Is namelijk niet zo. Sommige mensen hebben een snelle stofwisseling en kunnen alles eten wat ze willen, maar dat wil niet zeggen dat het goed voor hen is en het wil al helemáál niet zeggen dat ze daar niet ooit de rekening van gepresenteerd krijgen.quote:Op zondag 25 februari 2007 11:48 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
Jezus hoe boeiend.... Je kunt aan je eigen lijf toch zien hoe gezond je eet, waarom zou je in hemelsnaam naar die voorgeschreven dingen kijken.
Gezond wordt vaak verward met dik/dun. Ondergewicht en overgewicht zijn ongezond, maar dat ligt niet alleen aan wat je eet maar ook aan hoeveel je eet. Wanneer je veel verzadigd vet eet kan dat echter je aderen aantasten, ookal blijf je mager, om maar iets te noemen.quote:Op zondag 25 februari 2007 14:48 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Het gaat er niet alleen om of je aan je lijf kunt zien of je slecht eet of niet. Is namelijk niet zo. Sommige mensen hebben een snelle stofwisseling en kunnen alles eten wat ze willen, maar dat wil niet zeggen dat het goed voor hen is en het wil al helemáál niet zeggen dat ze daar niet ooit de rekening van gepresenteerd krijgen.
Dus: een snelle stofwisseling is geen vrijbrief voor er lustig op los vreten.
precies, dat bedoel ikquote:Op zondag 25 februari 2007 15:00 schreef Alicey het volgende:
[..]
Gezond wordt vaak verward met dik/dun. Ondergewicht en overgewicht zijn ongezond, maar dat ligt niet alleen aan wat je eet maar ook aan hoeveel je eet. Wanneer je veel verzadigd vet eet kan dat echter je aderen aantasten, ookal blijf je mager, om maar iets te noemen.
ja dus... heb gisteren zelfs volkoren tagliatelle gezien in de supermarkt. In tegenstelling tot de andere volkoren pasta's (quote:Op zaterdag 24 februari 2007 19:16 schreef Viking84 het volgende:
3) is er volkoren fussili, volkoren penne, volkoren macaroni, volkoren farfalle, volkoren spaghettini etc etc?
hier geef je dus al antwoord op 1 van je vragen. gewone pasta is volgens mij te vergelijken met wit brood, niet zozeer slecht, maar bruin is wel gezond..quote:Op zondag 25 februari 2007 08:37 schreef Viking84 het volgende:
[..]
1) wat voor yoghurt is dat? mager, halfvol of vol?
2) over cruesli zullen we het maar niet hebben.
3) idem dito voor witte boterhammen
Dat is natuurlijk gelijk weer het andere uiterste. Nee, ze zijn niet onbetrouwbaar, maar ze zijn ook niet 100% objectief. Keuringsdienst van waarde (en zeker Wouter Klootwijk in zijn column) hebben ook regelmatig kritiek. Het voedingscentrum zet erg vaak echt van die marketingproducten in het zonnetje (Fruit2day enzo). In 2006 kreeg Aviko Friet het label 'Voorkeursproduct' (= behoorlijk goede reclame voor je frietjes) omdat het beter was dan andere friet. Maar beter betekent nog niet goed. Het betekent alleen maar minder slecht.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 23:40 schreef Viking84 het volgende:
[..]
En dat maakt het voedingscentrum meteen onbetrouwbaar? Ik zie anders best veel in hun adviezen, hoor. Alleen vind ik het niet zo nodig om me elke dag keurig aan de hoeveelheden te houden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |