1 kloptquote:Op zaterdag 24 februari 2007 19:16 schreef Viking84 het volgende:
Volgens het voedingscentrum verdient volkoren pasta de voorkeur en dient 'gewone' pasta slechts bij uitzondering gegeten te worden. Drie vragen komen bij mij op:
1) wat is er mis met gewone pasta? (zeker teveel calorieën?)
2) waar verkopen ze überhaupt volkoren pasta? (ik heb het nog nooit gezien nml)
3) is er volkoren fussili, volkoren penne, volkoren macaroni, volkoren farfalle, volkoren spaghettini etc etc?.
Bij elke AH kun je volkoren-spaghetti vinden. De andere vormen weet ik niet zeker.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 19:16 schreef Viking84 het volgende:
Volgens het voedingscentrum verdient volkoren pasta de voorkeur en dient 'gewone' pasta slechts bij uitzondering gegeten te worden. Drie vragen komen bij mij op:
3) is er volkoren fussili, volkoren penne, volkoren macaroni, volkoren farfalle, volkoren spaghettini etc etc?.
Solly,je kunt het gewoon in de supermarkt krijgenquote:Op zaterdag 24 februari 2007 19:19 schreef Viking84 het volgende:
[..]
vraag 2 kan niet met 'ja' of 'nee' beantwoord worden.
Het voedingscentrum heeft het puur over de pasta's, niet over de sauzen oid. Dat die slecht zijn is bekendquote:Op zaterdag 24 februari 2007 19:26 schreef Blue-eyes het volgende:
Volgens mij is er met de pasta zelf niets mis, de sauzen zijn vaak de boosdoeners![]()
Ik neem ook altijd de volkoren pasta's omdat ze gewoon veel lekkerder zijn dan de gewone![]()
gestopt met lezen.........quote:Op zaterdag 24 februari 2007 19:16 schreef Viking84 het volgende:
Volgens het voedingscentrum verdient volkoren...
pfff ga huilen ofzo, dit is echt mierenneukerij. In een maatschappij waarin 80% van de bevolking regelmatig aan het fastfood zit en jongeren hun boterhammen weggooien om chips te eten in de pauzes ga ik me niet druk maken over gewone graanproducten hoor. Dit is gewoon zwaar overdreven.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 19:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
jij wilt de waarheid over je eetpatroon niet onder ogen zien?.
Volkoren pasta is geen pasta maar een een of ander verzonnen wanproduct Italianen kennen het iig niet. Als je veel vezels wil eten moet je gewoon iets anders nemen dan pasta.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 19:16 schreef Viking84 het volgende:
Smaakt het anders? Ik eet ook altijd volkorenbrood... omdat ik dat lekkerder vind....dus dit lijkt me best in ordnung.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 19:57 schreef kleinvogelijn het volgende:
Ik heb net volkoren fussili gekocht bij de Jumbo. Daar hadden ze naast volkoren spaghetti ook andere vormpjes (pasta integrale). Ik eet altijd volkoren producten ivm spastische darmen. Volkoren brood is ook beter dan witbrood bijvoorbeeld. Daarom eet ik liever volkoren pasta.
Ik wou net zeggenquote:Op zaterdag 24 februari 2007 19:50 schreef Luigi_ het volgende:
Als pasta zo vreselijk slecht zou zijn waarom ziet de gemiddelde Italiaanse vrouw er dan helems uit ?(qua figuur dan)
Edit: van onder de 35![]()
Wat een onzinstelling, er zijn zoveel verschillende pastasauzen...quote:Op zaterdag 24 februari 2007 19:28 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Het voedingscentrum heeft het puur over de pasta's, niet over de sauzen oid. Dat die slecht zijn is bekend.
Heb je het gemiddelde italiaanse Italiaanse kind wel eens gezien? Die worden er echt niet dunner op.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 19:50 schreef Luigi_ het volgende:
Als pasta zo vreselijk slecht zou zijn waarom ziet de gemiddelde Italiaanse vrouw er dan helems uit ?(qua figuur dan)
Edit: van onder de 35![]()
Nou het smaakt niet echt anders;wel heb ik het idee dat de pasta iets steviger is, en dat je iets meer 'pasta' eet dan dat bij gewone pasta het geval is. Het is niet minder lekker dan gewone pasta vind ik, maar smaken verschillen.quote:Smaakt het anders? Ik eet ook altijd volkorenbrood... omdat ik dat lekkerder vind....dus dit lijkt me best in ordnung.
Je kunt bv ook bij je ontbijt of je lunch een plak roggebrood eten, zitten lekker veel vezels in. Dat hele gedoe met al die intstituten die mij gaan vertellen wat ik wel of niet mag eten hangt me zo langzamerhand meters de strot uit. Optiefen met al die ongevraagde "adviezen"! Ik bepaal zelf wel wat goed voor me is....quote:Op zaterdag 24 februari 2007 20:10 schreef K-mail het volgende:
Het gaat idd echt alleen maar om vezels en bla bla bla, sterf toch lekker kut voedingscentrum
Er is wel sprake van een zekere belangenverstrengeling met o.a. Unilever.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 22:56 schreef Viking84 het volgende:
Het Voedingscentrum heeft er totaal geen baat bij om voor jou te bepalen wat goed voor je is en wat niet. Ik denk dat de informatie op hun site dan ook best wel betrouwbaar is. Ze verdienen er niet aan ofzo.
Daarbij komt nog dat niets op zichzelf goed of slecht is. Eten zoveel je nodig hebt en gevarieerd eten is belangrijker.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 20:31 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat een onzinstelling, er zijn zoveel verschillende pastasauzen...
Er zijn een heleboel mensen die daar anders over denken. De directrice van het Voedingscentrum schijnt te bestaan uit mensen die afkomstig zijn van Unilever en de leerstoel van het Voedingscentrum schijnt gesponsord te worden door Coca Cola, Honig, Unilever en Lu.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 22:56 schreef Viking84 het volgende:
Het Voedingscentrum heeft er totaal geen baat bij om voor jou te bepalen wat goed voor je is en wat niet. Ik denk dat de informatie op hun site dan ook best wel betrouwbaar is. Ze verdienen er niet aan ofzo.
En dat maakt het voedingscentrum meteen onbetrouwbaar? Ik zie anders best veel in hun adviezen, hoor. Alleen vind ik het niet zo nodig om me elke dag keurig aan de hoeveelheden te houden.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 23:08 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Er zijn een heleboel mensen die daar anders over denken. De directrice van het Voedingscentrum schijnt te bestaan uit mensen die afkomstig zijn van Unilever en de leerstoel van het Voedingscentrum schijnt gesponsord te worden door Coca Cola, Honig, Unilever en Lu.
Ja precies, ik eet nu sochtends een flinke kom yoghurt met een belachelijk hoeveelheid cruesli, 2 witte boterhammen, met roomboter en vleeswaren/kaas, en 2 glazen multivruchten sap. Als ik dan niet alles binnenkrijg wat nodig is weet ik het ook niet meerquote:Op zaterdag 24 februari 2007 21:59 schreef Tel_R het volgende:
[..]
Je kunt bv ook bij je ontbijt of je lunch een plak roggebrood eten, zitten lekker veel vezels in. Dat hele gedoe met al die intstituten die mij gaan vertellen wat ik wel of niet mag eten hangt me zo langzamerhand meters de strot uit. Optiefen met al die ongevraagde "adviezen"! Ik bepaal zelf wel wat goed voor me is....
Hebben ze je op jouw school nog niet geleerd hoe ongezond dat allemaal is?quote:Op zondag 25 februari 2007 01:06 schreef K-mail het volgende:
Ja precies, ik eet nu sochtends een flinke kom yoghurt met een belachelijk hoeveelheid cruesli, 2 witte boterhammen, met roomboter en vleeswaren/kaas, en 2 glazen multivruchten sap. Als ik dan niet alles binnenkrijg wat nodig is weet ik het ook niet meer
quote:Op zondag 25 februari 2007 01:06 schreef K-mail het volgende:
[..]
Ja precies, ik eet nu sochtends een flinke kom yoghurt met een belachelijk hoeveelheid cruesli, 2 witte boterhammen, met roomboter en vleeswaren/kaas, en 2 glazen multivruchten sap. Als ik dan niet alles binnenkrijg wat nodig is weet ik het ook niet meer![]()
Ik vind het niet te vreten. Het vult wel veel sneller dus ben je eerder verzadigd.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 19:26 schreef Blue-eyes het volgende:
Ik neem ook altijd de volkoren pasta's omdat ze gewoon veel lekkerder zijn dan de gewone![]()
Hoe weet je dat?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 23:01 schreef Alicey het volgende:
[..]
Er is wel sprake van een zekere belangenverstrengeling met o.a. Unilever.
Volgens mij betaalt Unilever mee aan het Voedingscentrum.quote:
Betaalt de overheid ook mee?quote:Op zondag 25 februari 2007 10:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Volgens mij betaalt Unilever mee aan het Voedingscentrum.
Persoonlijk vind ik dat niet zuiver, maar ik vind het geen reden om de adviezen van het Voedingscentrum af te schrijven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |