abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 februari 2007 @ 19:16:14 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46631496
Volgens het voedingscentrum verdient volkoren pasta de voorkeur en dient 'gewone' pasta slechts bij uitzondering gegeten te worden. Drie vragen komen bij mij op:

1) wat is er mis met gewone pasta? (zeker teveel calorieën?)
2) waar verkopen ze überhaupt volkoren pasta? (ik heb het nog nooit gezien nml)
3) is er volkoren fussili, volkoren penne, volkoren macaroni, volkoren farfalle, volkoren spaghettini etc etc?

.
Niet meer actief op Fok!
pi_46631536
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 19:16 schreef Viking84 het volgende:
Volgens het voedingscentrum verdient volkoren pasta de voorkeur en dient 'gewone' pasta slechts bij uitzondering gegeten te worden. Drie vragen komen bij mij op:

3) is er volkoren fussili, volkoren penne, volkoren macaroni, volkoren farfalle, volkoren spaghettini etc etc?

.
1 klopt
2 ja
3 ja

zaterdag 24 februari 2007 @ 19:19:21 #3
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46631582
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 19:17 schreef PushyGurl het volgende:

[..]

1 klopt
2 ja
3 ja

vraag 2 kan niet met 'ja' of 'nee' beantwoord worden .
Niet meer actief op Fok!
pi_46631640
quote:

.
Bij elke AH kun je volkoren-spaghetti vinden. De andere vormen weet ik niet zeker.
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
pi_46631648
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 19:19 schreef Viking84 het volgende:

[..]

vraag 2 kan niet met 'ja' of 'nee' beantwoord worden .
Solly,je kunt het gewoon in de supermarkt krijgen
  zaterdag 24 februari 2007 @ 19:22:01 #7
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46631658
We zijn hier in Cul hoor, niet in Onzin. Kan iemand ook nog een serieuze reactie posten? .
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 24 februari 2007 @ 19:26:07 #8
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_46631773
Volgens mij is er met de pasta zelf niets mis, de sauzen zijn vaak de boosdoeners

Ik neem ook altijd de volkoren pasta's omdat ze gewoon veel lekkerder zijn dan de gewone
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 19:28:07 #9
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46631832
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 19:26 schreef Blue-eyes het volgende:
Volgens mij is er met de pasta zelf niets mis, de sauzen zijn vaak de boosdoeners

Ik neem ook altijd de volkoren pasta's omdat ze gewoon veel lekkerder zijn dan de gewone
Het voedingscentrum heeft het puur over de pasta's, niet over de sauzen oid. Dat die slecht zijn is bekend . Maar ik kijk er een beetje vanop dat pasta slecht is. Ik eet het toch wel zo'n 4 keer per week. Toch maar eens kijken of er ook volkoren farfalle is dan (bij een natuurwinkel wellicht).
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 24 februari 2007 @ 19:30:30 #10
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_46631907
Volkoren pasta kan je in principe bij elke willekeurige supermarkt vinden.
Althans, of het bij de aldi/lidl te verkrijgen is weet ik niet, maar bij de 'normale' supermarkten wel
Verder: wat mazeind zegt.
Van de spaghettie weet ik het zeker, de macaroni ook, maar alle andere pasta's die je aanhaalde weet ik niet.
Signature.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 19:40:12 #11
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_46632224
quote:
Volgens het voedingscentrum verdient volkoren...
gestopt met lezen.........

zaterdag 24 februari 2007 @ 19:41:24 #12
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46632271
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 19:40 schreef Steve_I. het volgende:

[..]

gestopt met lezen.........

jij wilt de waarheid over je eetpatroon niet onder ogen zien? .
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 24 februari 2007 @ 19:46:57 #13
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_46632491
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 19:41 schreef Viking84 het volgende:

[..]

jij wilt de waarheid over je eetpatroon niet onder ogen zien? .
pfff ga huilen ofzo, dit is echt mierenneukerij. In een maatschappij waarin 80% van de bevolking regelmatig aan het fastfood zit en jongeren hun boterhammen weggooien om chips te eten in de pauzes ga ik me niet druk maken over gewone graanproducten hoor. Dit is gewoon zwaar overdreven.

edit; en volkorentroep is gewoon smerig.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 19:48:08 #14
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_46632534
Volkoren pasta is onzin je moet gewoon goeie paste kopen en niet die meuk bij de aldi.
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
  zaterdag 24 februari 2007 @ 19:50:51 #15
168821 Luigi_
Forza Milano
pi_46632640
Als pasta zo vreselijk slecht zou zijn waarom ziet de gemiddelde Italiaanse vrouw er dan helems uit ? (qua figuur dan)

Edit: van onder de 35
pi_46632774
Ik wist niet eens dat het bestond! Lijkt me best goed te doen....
pi_46632893
Ik heb net volkoren fussili gekocht bij de Jumbo. Daar hadden ze naast volkoren spaghetti ook andere vormpjes (pasta integrale). Ik eet altijd volkoren producten ivm spastische darmen. Volkoren brood is ook beter dan witbrood bijvoorbeeld. Daarom eet ik liever volkoren pasta.
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
pi_46632993
quote:

.
Volkoren pasta is geen pasta maar een een of ander verzonnen wanproduct Italianen kennen het iig niet. Als je veel vezels wil eten moet je gewoon iets anders nemen dan pasta.
pi_46633023
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 19:57 schreef kleinvogelijn het volgende:
Ik heb net volkoren fussili gekocht bij de Jumbo. Daar hadden ze naast volkoren spaghetti ook andere vormpjes (pasta integrale). Ik eet altijd volkoren producten ivm spastische darmen. Volkoren brood is ook beter dan witbrood bijvoorbeeld. Daarom eet ik liever volkoren pasta.
Smaakt het anders? Ik eet ook altijd volkorenbrood... omdat ik dat lekkerder vind....dus dit lijkt me best in ordnung.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 20:06:45 #20
18818 Beurlap
Harde Kak! Ohnee, hallucinatie
pi_46633318
Het gaat natuurlijk ook om de vezels die je binnen krijgt, niet alleen om de caloriën
De hallucinatie vliegt uit den aars. Nadeel is dat verderf na verloop van tijd om zich heenslaat, waardoor de hallucinatie niet meer de kracht behelst om de bittere, wrange waarheid te verbloemen, waarna men ziet wat het eigenlijk is: pure stront
  zaterdag 24 februari 2007 @ 20:07:50 #21
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_46633369
1. Het smaakt vies.
2. Het smaakt heel erg vies.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_46633479
Het gaat idd echt alleen maar om vezels en bla bla bla, sterf toch lekker kut voedingscentrum
  zaterdag 24 februari 2007 @ 20:30:04 #23
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46634291
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 19:50 schreef Luigi_ het volgende:
Als pasta zo vreselijk slecht zou zijn waarom ziet de gemiddelde Italiaanse vrouw er dan helems uit ? (qua figuur dan)

Ik wou net zeggen . Al die Italiaanse vrouwen van 50 + in die gezellige reclames zijn toch niet echt slank .

Ik zou me ook niet druk moeten maken om wel of niet volkoren pasta, want mijn eetpatroon is verder vlekkeloos .
Niet meer actief op Fok!
pi_46634361
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 19:28 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Het voedingscentrum heeft het puur over de pasta's, niet over de sauzen oid. Dat die slecht zijn is bekend .
Wat een onzinstelling, er zijn zoveel verschillende pastasauzen...
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_46634363
En maispasta dan?
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_46634389
Mag dat wel, drukte te snel op Invoeren
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_46634405
Ik eet veel pasta en toch blijf ik dun.

Het scheelt al als je niet een al te vette saus erbij serveert en het vlees bakt in olijfolie ipv bakboter.
pi_46634502
Heeft te maken met je bloedsuikerspiegel en de glykemische index van pasta.

Volkoren pasta, in tegenstelling tot volkorenbrood, is smerig.

Edit: wat meer informatie http://www.lilith.demon.nl/div/glykemischeindex.htm
pi_46634571
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 19:50 schreef Luigi_ het volgende:

Heb je het gemiddelde italiaanse Italiaanse kind wel eens gezien? Die worden er echt niet dunner op.
pi_46634913
quote:
Smaakt het anders? Ik eet ook altijd volkorenbrood... omdat ik dat lekkerder vind....dus dit lijkt me best in ordnung.
Nou het smaakt niet echt anders;wel heb ik het idee dat de pasta iets steviger is, en dat je iets meer 'pasta' eet dan dat bij gewone pasta het geval is. Het is niet minder lekker dan gewone pasta vind ik, maar smaken verschillen.

Het geeft mij gewoon een beter gevoel dat het volkoren is. Ik heb het idee dat er meer gezonde dingen in zitten.

En volkoren pasta een wanproduct? Dat zou je dan ook kunnen zeggen van bruinbrood, dat kennen ze in al die zuidelijke landen ook niet of nauwelijks. Als ik daar ben kan ik 3 dagen niet meer naar de wc, alleen maar omdat er geen volkorenproducten te vinden zijn.
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
pi_46635310
Het gaat het voedingscentrum waarschijnlijk om de vezels ja. Misschien bevat het wel evenveel calorieen als gewone macaroni, maar van volkorenmacaroni zit je wel sneller vol zodat je er iets minder van eet.

Ik vind volkorenpasta ook wel lekker. Het heeft iets meer "bite". Zeker de macaroni, die in niet-volkorenvorm vaak wat slap/snotterig wordt.
Trust me, I know what I'm doing.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 20:59:18 #32
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_46635428
Volkorenpasta verteert langzamer en dat is een voordeel. Ik heb vaak de volkoren penne van de AH en die is heel goed te eten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_46637978
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 20:10 schreef K-mail het volgende:
Het gaat idd echt alleen maar om vezels en bla bla bla, sterf toch lekker kut voedingscentrum
Je kunt bv ook bij je ontbijt of je lunch een plak roggebrood eten, zitten lekker veel vezels in. Dat hele gedoe met al die intstituten die mij gaan vertellen wat ik wel of niet mag eten hangt me zo langzamerhand meters de strot uit. Optiefen met al die ongevraagde "adviezen"! Ik bepaal zelf wel wat goed voor me is....
  zaterdag 24 februari 2007 @ 22:56:54 #34
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46640013
Het Voedingscentrum heeft er totaal geen baat bij om voor jou te bepalen wat goed voor je is en wat niet. Ik denk dat de informatie op hun site dan ook best wel betrouwbaar is. Ze verdienen er niet aan ofzo. Al scoorde ik vanmiddag op elk item van hun Eettest 'goed' en op 'gevarieerd' slecht. Ja dan denk ik ook: tyf maar een eind op. De Schijf van Vijf is een leuke richtlijn, maar daar blijft het dan ook bij.
Niet meer actief op Fok!
pi_46640155
Zou het niet hetzelfde zijn als wit brood? Dat je het sneller verteert en daardoor dus eerder trek krijgt, weer eet en zodoende mogelijk teveel binnen krijgt?
pi_46640175
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 22:56 schreef Viking84 het volgende:
Het Voedingscentrum heeft er totaal geen baat bij om voor jou te bepalen wat goed voor je is en wat niet. Ik denk dat de informatie op hun site dan ook best wel betrouwbaar is. Ze verdienen er niet aan ofzo.
Er is wel sprake van een zekere belangenverstrengeling met o.a. Unilever.
pi_46640236
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 20:31 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Wat een onzinstelling, er zijn zoveel verschillende pastasauzen...
Daarbij komt nog dat niets op zichzelf goed of slecht is. Eten zoveel je nodig hebt en gevarieerd eten is belangrijker.
pi_46640403
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 22:56 schreef Viking84 het volgende:
Het Voedingscentrum heeft er totaal geen baat bij om voor jou te bepalen wat goed voor je is en wat niet. Ik denk dat de informatie op hun site dan ook best wel betrouwbaar is. Ze verdienen er niet aan ofzo.
Er zijn een heleboel mensen die daar anders over denken. De directrice van het Voedingscentrum schijnt te bestaan uit mensen die afkomstig zijn van Unilever en de leerstoel van het Voedingscentrum schijnt gesponsord te worden door Coca Cola, Honig, Unilever en Lu.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 23:22:14 #39
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_46640905
Waarschijnlijk weer een hoop gelul over loze/lege calorieen. Volkoren pasta zullen vast meer voedingsvezels bevatten en andere voordelen bieden tov de gewone varianten.
Ik maak er gewoon een lekker sausje bij met veel groenten en wat vers vlees, dan denk ik echt niet dat het zou uitmaken welke pasta ik heb genomen?

Het voedingscentrum is gewoon veel poeha om niks. We hebben ze toch niet nodig om ons te vertellen wat ons gezond verstand al weet.
Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
I'm going to burn in hell anyway, so why can't I ???
  zaterdag 24 februari 2007 @ 23:40:25 #40
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46641722
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 23:08 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Er zijn een heleboel mensen die daar anders over denken. De directrice van het Voedingscentrum schijnt te bestaan uit mensen die afkomstig zijn van Unilever en de leerstoel van het Voedingscentrum schijnt gesponsord te worden door Coca Cola, Honig, Unilever en Lu.
En dat maakt het voedingscentrum meteen onbetrouwbaar? Ik zie anders best veel in hun adviezen, hoor. Alleen vind ik het niet zo nodig om me elke dag keurig aan de hoeveelheden te houden.
Niet meer actief op Fok!
pi_46644097
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 21:59 schreef Tel_R het volgende:

[..]

Je kunt bv ook bij je ontbijt of je lunch een plak roggebrood eten, zitten lekker veel vezels in. Dat hele gedoe met al die intstituten die mij gaan vertellen wat ik wel of niet mag eten hangt me zo langzamerhand meters de strot uit. Optiefen met al die ongevraagde "adviezen"! Ik bepaal zelf wel wat goed voor me is....
Ja precies, ik eet nu sochtends een flinke kom yoghurt met een belachelijk hoeveelheid cruesli, 2 witte boterhammen, met roomboter en vleeswaren/kaas, en 2 glazen multivruchten sap. Als ik dan niet alles binnenkrijg wat nodig is weet ik het ook niet meer

Schijf van 5 of 6 of weet ik veel breidt hem zo nodig uit moet gewoon meer geadverteerd worden! En Gezonde keuze dingen in supermarkt moet duidelijker.
pi_46644120
Trouwens, in de saus zit bij 60% van de Nederlanders toch gewoon de vezels vbij de Nederlandse bevolking die pasta maken. Tomaten bevatten er toch wel zat?
  zondag 25 februari 2007 @ 03:06:19 #43
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_46645840
quote:
Op zondag 25 februari 2007 01:06 schreef K-mail het volgende:

Ja precies, ik eet nu sochtends een flinke kom yoghurt met een belachelijk hoeveelheid cruesli, 2 witte boterhammen, met roomboter en vleeswaren/kaas, en 2 glazen multivruchten sap. Als ik dan niet alles binnenkrijg wat nodig is weet ik het ook niet meer
Hebben ze je op jouw school nog niet geleerd hoe ongezond dat allemaal is?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 25 februari 2007 @ 08:37:47 #44
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46647267
quote:
Op zondag 25 februari 2007 01:06 schreef K-mail het volgende:

[..]

.

1) wat voor yoghurt is dat? mager, halfvol of vol?
2) over cruesli zullen we het maar niet hebben .
3) idem dito voor witte boterhammen.
4) idem dito voor roomboter.
5) wat voor vleeswaren, wat voor kaas?
6) multivruchtensap kan ermee door, maar er zitten wel veel toegevoegde suikers in (tenzij je het vers perst).

Ik wil niet weten wat je 's middags eet. Zo bijzonder gezond is je menu dus niet, hoor.
Niet meer actief op Fok!
  Moderator / Redactie Sport zondag 25 februari 2007 @ 08:56:25 #45
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_46647367
pasta is lekker
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 25 februari 2007 @ 09:13:07 #46
160419 Zij-en-Hij
Je Doet Het Verkeerd Sukkel!!!
pi_46647460
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 19:26 schreef Blue-eyes het volgende:

Ik vind het niet te vreten. Het vult wel veel sneller dus ben je eerder verzadigd.

Echt lekker is pasta all uovo..
"..Hij Spreekt Alien-taal! Kicken!!!.."
Verneukte Koffiepads..
pi_46648200
Volkorenpasta is gezonder dan witte pasta, net zoals dat geldt voor volkorenbrood t.o.v. witbrood.
Volkorenproducten worden gemaakt van bloem waaruit de kiemen en zemelen nog niet zijn uitgezeefd. Deze bloem bevat meer vezels en heeft daardoor meer voedingswaarde. Vezels zorgen voor een gevuld gevoel.

Er is dus niks mis met pasta. Meergranenpasta is enkel ietsje gezonder dan pasta gemaakt van geraffineerde bloem.

Zie: http://www.brood.net/default.asp
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
pi_46648343
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 23:01 schreef Alicey het volgende:

[..]

Er is wel sprake van een zekere belangenverstrengeling met o.a. Unilever.
Hoe weet je dat?
  zondag 25 februari 2007 @ 10:52:20 #49
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_46648366
quote:
Op zondag 25 februari 2007 10:50 schreef Koewam het volgende:

[..]

Hoe weet je dat?
Volgens mij betaalt Unilever mee aan het Voedingscentrum.

Persoonlijk vind ik dat niet zuiver, maar ik vind het geen reden om de adviezen van het Voedingscentrum af te schrijven.
The love you take is equal to the love you make.
pi_46648394
quote:
Op zondag 25 februari 2007 10:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Volgens mij betaalt Unilever mee aan het Voedingscentrum.

Persoonlijk vind ik dat niet zuiver, maar ik vind het geen reden om de adviezen van het Voedingscentrum af te schrijven.
Betaalt de overheid ook mee?

TS: Ik eet ook alleen maar volkorenpasta, puur om het feit dat ik dan denk dat ik beter kan schijten (voel me niet ok als ik 1 dag niet geweest ben, jaja het zit allemaal tussen m'n oren )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')