abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46630268
Ik heb 4 dimm sloten, die dual channel supporten.

dimm 1 en 2 zijn groen
dimm 3 en 4 zijn oranje

Voor dual channel moet je dan toch dimm 1 en dimm 3 nemen In het mobo boekje staat het niet duidelijk omschreven.
pi_46630377
Ik vroeg me al af wanneer je een nieuw topic zou openen (hier zou een RSS-feed voor moeten zijn )
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_46630607
ja normaal is het 1 en 3, 2 en 4
pi_46631282
Lijkt mij meer logischer dat je je modules in dezelfde kleur sloten stopt.

Wat voor mobo is het?
pi_46631371
Ik plaats bij deze een tvp.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 19:22:14 #6
85129 dikkedorus
connaisseur van de wansmaak
pi_46631666
Dezelfde kleuren. Lijkt me logisch. Anders test je het gewoon uit.
Mini smilies tool voor alle [sub] en [sup] liefhebbers.
pi_46631754
soms staat her ook op je moederbord..
pi_46632348
Staat in het boekje van je moederbord, het is bij de ene fabrikant 2 dezelfde kleuren, en bij de ander 2 verschillende.
Bovenstaande post hoeft geen waarheden te bevatten
pi_46634148

Tis deze. Op de mobo fabrikant site word ik ook niet veel wijzer.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 20:40:32 #11
85129 dikkedorus
connaisseur van de wansmaak
pi_46634726
De twee MSI borden waarvan ik het "weet" moet je de verschillende kleuren gebruiken, en de strips dan op relatief dezelfde plek.
quote:
MSI, however, chose to color both slots in channel A green and both slots in channel B purple. If you place a module in the slot closest to the processor in channel A, do the same in channel B.
Logisch? nee. (vandaar mijn eerste post)
Mini smilies tool voor alle [sub] en [sup] liefhebbers.
pi_46634771
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 20:40 schreef dikkedorus het volgende:
De twee MSI borden waarvan ik het "weet" moet je de verschillende kleuren gebruiken, en de strips dan op relatief dezelfde plek.
[..]

Logisch? nee. (vandaar mijn eerste post)
LOL!

Ik snap er geen tyfus meer van. Morgen het mobo boekje nog maar een keer lezen. Ze doen echt heel vaag.
pi_46635815
Overigens, m'n vorige 2 moederborden moesten ze allebei een aparte kleur hebben voor dual channel. Maar bij deze
  zaterdag 24 februari 2007 @ 22:01:10 #14
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_46638049
Je hebt iig bijna je hele PC bij elkaar.

Morgen kom je zeker met een topic over dvd-stations zodat je kan checken of de door jouw gekochte speler voldoet en meer mensen die hebben.

Voorbeeldje:
"Deze is ook wel mooi:" (plaatje dvd-station)

Je wacht de reactie's af en noteert je een ziekte. Na 20 topic's heb je alle info en kraken ze op FOK! of Tweakers je zooi niet af, omdat de users lieten zien wat zij het beste en mooiste vinden voor in hun PC.

Zit ik er ver naast?
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_46638133
Sorry Biogarde, ik snap je post totaal niet.
pi_46638151
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 22:01 schreef Biogarde het volgende:

Morgen kom je zeker met een topic over dvd-stations zodat je kan checken of de door jouw gekochte speler voldoet en meer mensen die hebben.

Voorbeeldje:

Je wacht de reactie's af en noteert je een ziekte. Na 20 topic's heb je alle info en kraken ze op FOK! of Tweakers je zooi niet af, omdat de users lieten zien wat zij het beste en mooiste vinden voor in hun PC.

Zit ik er ver naast?
Als persoon die veel van zijn vragen heb beantwoord :: Nope. Right on the spot
Bovenstaande post hoeft geen waarheden te bevatten
  zaterdag 24 februari 2007 @ 22:05:48 #17
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_46638225
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 22:03 schreef pberends het volgende:
Sorry Biogarde, ik snap je post totaal niet.
JE WIL ZEKER WETEN DAT JE SPULLEN UP-TO-DATE ZIJN EN DAT FOKKERTJES EN TWEAKERTJES JE SPULLEN NIET AFKRAKEN.

Je topic's zijn puur om te peilen of je niet een kutsysteem aan het bouwen bent
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_46639157
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 22:01 schreef Biogarde het volgende:

Voorbeeldje:

Zit ik er ver naast?
Ik heb m'n perfecte pc al hoor, en ik hoef nergens mee te patsen. Ik snap je geinsinueer totaal niet, en het slaat kant noch wal.

Ik open gewoon topics omdat ik benieuwd ben naar gebruikerservaringen cq praktische vragen. Niet meer, niet minder. Bovendien weet ik uitstekend een pc zelf samen te stellen op een paar onderdelen na, maar dat levert vaak nog veel praktische vragen op.
pi_46639285
1 dimm in groene slot en 1 dimm in het oranje slot en dan werkt je dual channel.
pi_46639411
Bij mijn moederbord is het zo:
Oranje - Zwart - Oranje - Zwart

En om van Dual Channel gebruik te maken moet je ze in dezelfde kleuren stoppen.
Het gaat om een Asus P5W DH.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_46639489
Bij de oudere MSI borden was het geheugen in gelijk gekleurde sloten, nu is dat niet meer.
pi_46640421
Biogarde..
0 topics op naam. 14.gif
pi_46640891
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 18:26 schreef pberends het volgende:
Ik heb 4 dimm sloten, die dual channel supporten.

dimm 1 en 2 zijn groen
dimm 3 en 4 zijn oranje

Voor dual channel moet je dan toch dimm 1 en dimm 3 nemen In het mobo boekje staat het niet duidelijk omschreven.
Dit is helemaal afhankelijk van het moederbord. Maar vaak zal het wel zo zijn dat "kanaal" A1 en B1 dezelfde kleur hebben en ook naast elkaar op het mobo zitten. Ja het zit eigenlijk n beetje door elkaar. Gewoon ff lang staren naar die tabelletjes in je mobo en dan weet je het wel.
Hou de losgeslagen mod's "in check"!!
  zaterdag 24 februari 2007 @ 23:24:48 #24
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_46641017
Stop je dimms in slot 1 en 2.

Als ie al het geheugen herkend: Geen probleem.
Als het mobo begint te piepen of slechts 1 dimm herkend: verhuis dimm 2 naar slot 3

Gewoon uitproberen dus
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_46641087
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 23:21 schreef endemion het volgende:

[..]

Dit is helemaal afhankelijk van het moederbord. Maar vaak zal het wel zo zijn dat "kanaal" A1 en B1 dezelfde kleur hebben en ook naast elkaar op het mobo zitten. Ja het zit eigenlijk n beetje door elkaar. Gewoon ff lang staren naar die tabelletjes in je mobo en dan weet je het wel.
Ja, je moet A1 en B1 hebben toch voor dual channel... ik zal morgen eens kijken op het mobo zelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')