Als er wordt gevraagd om een belofte, en je zegt "Zo waarlijk helpe mij God Almachtig" dan is dat een bevestiging.quote:Op maandag 5 november 2012 15:59 schreef Boldface het volgende:
[..]
Als je de eed letterlijk, woord voor woord, ontleedt, kom je geen duidelijke bevestiging tegen. Dat geldt wél voor de uitspraak "dat verklaar ik en beloof ik". Bovendien worden bewindspersonen niet aangesteld voor één of ander religieus doel, maar om het landsbelang te dienen.
Daar komt het voor mij ook op neer. Dit soort traditie mag van mij gewoon blijven als er ook maar alternatieven zijn.quote:Op maandag 5 november 2012 16:16 schreef GSbrder het volgende:
Ik heb er ook niets mee. Maar die pipo's op het bordes mogen wat mij betreft verklaren wat ze willen.
Dus als een PVV'er ooit minister wordt, dan luidt de tekst:quote:Op maandag 5 november 2012 16:16 schreef GSbrder het volgende:
Ik heb er ook niets mee. Maar die pipo's op het bordes mogen wat mij betreft verklaren wat ze willen.
Of de discussie of 'God zij met ons' op de Euro's mag staan.quote:Op maandag 5 november 2012 16:50 schreef GSbrder het volgende:
Het is toch een beetje hetzelfde liedje als het Wilhelmus?
Ik ben het met de lyrics ook niet 100% eens, maar hey, je moet ergens een keuze maken.
Waarom zou je het verbieden?quote:Op maandag 5 november 2012 15:42 schreef Boldface het volgende:
Bedankt Voorschrift
Aangezien er vandaag weer een kabinet is geïnstalleerd, hebben de ministers en staatssecretarissen de eed of belofte afgelegd.
[..]
[..]
Op basis hiervan zou ik de discussie wel eens opnieuw willen aanzwengelen: waarom accepteren we de zin "Zo waarlijk helpe mij God almachtig" als belofte?
scheiding tussen kerk en staatquote:Op maandag 5 november 2012 17:08 schreef waht het volgende:
Het antwoord is natuurlijk: omdat er gelovigen zijn. Moeilijk te accepteren voor sommigen, kennelijk.
Ja, en?quote:
dat mag geen rol spelen inderdaad. iedereen mag zelf weten of je gelooft, en wat mij betreft zijn alle ministers gelovig, maar dat mag je niet laten blijken in je werk.quote:Op maandag 5 november 2012 19:20 schreef waht het volgende:
[..]
Ja, en?
De kerk heeft geen macht over de regering. Of moet iemands persoonlijke overtuiging geen rol spelen in de regering? Succes met het vinden van kandidaten dan.
Als persoonlijke overtuiging geen rol meer mag spelen hou je niks meer over. Politiek IS persoonlijke overtuiging.. Wat je zegt is trouwens wat anders dan scheiding tussen kerk en staat.quote:Op maandag 5 november 2012 19:40 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
dat mag geen rol spelen inderdaad. iedereen mag zelf weten of je gelooft, en wat mij betreft zijn alle ministers gelovig, maar dat mag je niet laten blijken in je werk.
Je mag wel overtuigingen hebben, ik heb het alleen over geloof/religie.quote:Op maandag 5 november 2012 20:16 schreef noruas_ het volgende:
[..]
Als persoonlijke overtuiging geen rol meer mag spelen hou je niks meer over. Politiek IS persoonlijke overtuiging.. Wat je zegt is trouwens wat anders dan scheiding tussen kerk en staat.
Wat is het grote verschil tussen geloof en andere persoonlijke overtuigingen?quote:Op maandag 5 november 2012 20:22 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Je mag wel overtuigingen hebben, ik heb het alleen over geloof/religie.
dat je gelooft in sprookjes en oude verhalen, in plaats van technologie, kennis en redequote:Op maandag 5 november 2012 20:48 schreef noruas_ het volgende:
[..]
Wat is het grote verschil tussen geloof en andere persoonlijke overtuigingen?
Waarmee je wil zeggen dat opvattingen die jou niet bevallen niet in de politiek thuishoren? Laten we hopen dat jij nooit aan de macht komt danquote:Op maandag 5 november 2012 20:54 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
dat je gelooft in sprookjes en oude verhalen, in plaats van technologie, kennis en rede
waar lees je dat? Iedereen mag zijn eigen mening hebben en dat respecteer ik, maar als iets gefundeerd is op de bijbel kan ik het niet serieus nemen, laat staan dat het een leidraad zou moeten zijn voor politiek.quote:Op maandag 5 november 2012 21:06 schreef noruas_ het volgende:
[..]
Waarmee je wil zeggen dat opvattingen die jou niet bevallen niet in de politiek thuishoren? Laten we hopen dat jij nooit aan de macht komt dan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |