abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47824788
Jeuj binnenkort is het weer zover...

Lekker toeristje spelen in NY
  vrijdag 30 maart 2007 @ 11:56:52 #152
34586 kepler
No bounce, no play
pi_47824947
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 11:52 schreef leejow het volgende:
Jeuj binnenkort is het weer zover...
[afbeelding]
Lekker toeristje spelen in NY
patser
The line is a dot to you!
pi_47834317
Ha! Ik ga eerder! Ik vertrek de 26e al!
  zaterdag 31 maart 2007 @ 13:57:43 #154
117662 Slappe_hap
Slappe, geen vloeibare!
pi_47859303
Het is zomer in NYC
pi_47896059
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 13:57 schreef Slappe_hap het volgende:
Het is zomer in NYC
Heb er afgelopen week zelfs in korte broek rond gelopen.....het was fantastisch weer voor de tijd van het jaar!!
bla bla bla......
  maandag 2 april 2007 @ 03:32:54 #156
117662 Slappe_hap
Slappe, geen vloeibare!
pi_47914498
quote:
Op zondag 1 april 2007 16:45 schreef Stiffmaster het volgende:

[..]

Heb er afgelopen week zelfs in korte broek rond gelopen.....het was fantastisch weer voor de tijd van het jaar!!
Jazeker! Beetje jammer dat het vandaag koud, grauw en regenachtig was
  maandag 2 april 2007 @ 12:01:57 #157
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_47920536
WHOEHOE... ik heb een vriendinnetje bijna zover dat ze in september met me meegaat naar NYC!
pi_47927239
Iemand die nog een hotel kent waar een lekker fitness/ sportschool bij zit? (gewichten/ dummbells vooral)
  maandag 2 april 2007 @ 16:18:19 #159
34586 kepler
No bounce, no play
pi_47929011
je gaat toch niet fitnessen op je vakantie

je kan anders vast wel ergens een sportschool opzoeken en daar een dagkaart of iets dergelijks kopen
The line is a dot to you!
pi_47929212
quote:
Op maandag 2 april 2007 16:18 schreef kepler het volgende:
je gaat toch niet fitnessen op je vakantie

je kan anders vast wel ergens een sportschool opzoeken en daar een dagkaart of iets dergelijks kopen
Wel als je een maand weg bent
pi_47933137
quote:
Op maandag 2 april 2007 16:24 schreef NotoriousJw het volgende:

[..]

Wel als je een maand weg bent
Ook dan kan je beter een sportschool binnenlopen en gewoon voor een maand betalen, ben je altijd goedkoper uit. Maar goed, ik weet niet hoeveel geld je over de balk wilt smijten...
pi_47934126
quote:
Op maandag 2 april 2007 18:17 schreef leejow het volgende:

[..]

Ook dan kan je beter een sportschool binnenlopen en gewoon voor een maand betalen, ben je altijd goedkoper uit. Maar goed, ik weet niet hoeveel geld je over de balk wilt smijten...
Ik ga van New York naar Los angeles dus kom maar één keer in een sportschool.
pi_47938788
Mijn vriendin en ik gaan half mei naar NY en willen graag ook een dagje fietsend door Central Park.
Heb al een beetje gezocht op het net, maar kan hier niet zoveel over vinden.

blaaat, al wat gevonden

Iemand ervaringen hiermee? Is het aan te raden?

[ Bericht 14% gewijzigd door MikelenniuM op 02-04-2007 20:39:12 ]
  maandag 2 april 2007 @ 21:00:28 #164
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_47939993
Ik heb een rechtstreekse vlucht op JFK gevonden voor maar 303 euro!

De moet maar eens snel doorgehakt worden!
pi_47941703
quote:
Op maandag 2 april 2007 21:00 schreef twentemeisje het volgende:

De [afbeelding] moet maar eens snel doorgehakt worden!
wAAR?
pi_47944101
quote:
Op maandag 2 april 2007 21:00 schreef twentemeisje het volgende:

De [afbeelding] moet maar eens snel doorgehakt worden!
Er komen alleen nog wat kosten bovenop als je bijna klaar bent met alle formulieren invullen worldticketcenter.nl
  maandag 2 april 2007 @ 22:20:12 #167
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_47944131
Was niet bij worldticketcenter
  maandag 2 april 2007 @ 22:23:57 #168
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_47944317
Als ik zeg waar dan kan ik 'm straks niet meer voor die prijs boeken whahaha!

Het is een vlucht van Delta Airlines
  dinsdag 3 april 2007 @ 05:59:54 #169
117662 Slappe_hap
Slappe, geen vloeibare!
pi_47951497
Heeft iemand suggesties wat betreft dingen die je 's avonds in manhattan kan ondernemen als je in je uppie bent?
pi_47952214
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 05:59 schreef Slappe_hap het volgende:
Heeft iemand suggesties wat betreft dingen die je 's avonds in manhattan kan ondernemen als je in je uppie bent?
Ga een avondje naar de Knicks of de Yankees. Doe een bioscoopje. Ga wat internetten in de Public Library. Ga een krant lezen bij Starbucks. Koop een boek bij Barnes & Noble. Fitness tussen de New Yorkers. Ga joggen in Central Park. Ik zou het wel weten...!
  dinsdag 3 april 2007 @ 08:57:49 #171
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_47952495
's Avonds Central Park in? In je uppie? Euhmmmm stond dat niet als gevaarlijk te boek? Of geloof ik weer van die horrorverhalen terwijl ze niet waar zijn
pi_47953660
Tja, als het donker is zou ik er ook niet heen gaan, gebruik je boeren verstand. Maar het is niet het hele jaar 's avonds donker in Central Park
  dinsdag 3 april 2007 @ 10:23:06 #173
93207 joriszss
you need less, to become more
pi_47954490
Wat is nu het slimst om te doen wat betreft het inkopen van dollars?
Ik was van plan om 500$ in Nederland te halen (250 pp), en dan eventueel bij te pinnen in NY. Ik wil natuurlijk kleine coupures (1 t/m 50$).
Wat is nu wijsheid?

In Nederland al dollars kopen?
zoja: welke instelling, en waarom

Pas in NY kopen?

nog maar 24 dagen!!
The greatest things in life cost nothing
  dinsdag 3 april 2007 @ 11:12:33 #174
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_47955834
Postbank is het voordeligst, scheelt geloof ik iets van 25-30 euro op 500 dollar, met ABN-Amro.

Daar betalen gaat prima; vreditcard is het handigst...
Pinnen kan uuuteraard (uit de muur iig, bij winkels dacht ik met Postbank ook, andere geen idee).
Haters everywhere but I don't really care.
pi_47957523
quote:
In ieder geval niet alleen in Central Park lopen 's avonds. Maar genoeg om te doen hoor. Je kan naar een voorstelling op Broadway, kaartje regelen voor David Letterman, Daily Show (was er toen met Anthony Hopkins als gast vorig jaar, erg leuk) of een Comedy Club, sportwedstrijden, bioscoopje pakken of kijken of er leuke bandjes spelen in NY (voor je vertrek ff zoeken op internet).

Genoeg om je mee te vermaken lijkt me
pi_47957632
quote:
The city that never sleeps genoeg te doen dus. Beetje cd's shoppen in de virgin mega store om 23:00 uur. Dan heb je geeneens door dat het 23:00 uur is.
  dinsdag 3 april 2007 @ 13:05:45 #177
3185 Adelante
To let it go now
pi_47959924
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 10:23 schreef joriszss het volgende:
Ik was van plan om 500$ in Nederland te halen (250 pp), en dan eventueel bij te pinnen in NY. Ik wil natuurlijk kleine coupures (1 t/m 50$).
Wat is nu wijsheid?

Pas in NY kopen?

nog maar 24 dagen!!
Ik heb nog 265 dollar over van m'n laatste trip (1x50, 8x20, 5x10 en 5x1) en reken geen wisselkosten

interesse, mailtje naar adelante@chello.nl
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_47960189
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 10:23 schreef joriszss het volgende:
Wat is nu wijsheid?

Pas in NY kopen?

nog maar 24 dagen!!
Op Schiphol kun je bij de ABN AMRO dollars pinnen tegen geringe meerkosten. En op de Amerikaanse luchthaven zijn er genoeg pinautomaten. Als je echt zeker wil zijn dat je geld hebt bij aankomst, dan kun je natuurlijk bij het postkantoor dollars halen (of die van adelante kopen).

Met creditcard betalen is overigens de manier om af te rekenen overal. In twee weken tijd heb ik laatst nog geen 100 dollar cash nodig gehad, echt alleen maar voor kleine uitgaven als een blikje drinken en een buskaartje.
  dinsdag 3 april 2007 @ 13:28:35 #179
93207 joriszss
you need less, to become more
pi_47960787
@dutchtrain

Ik besef me terdege dat de CreditCard de manier is om in de VS te betalen. Ik heb als student echter een kredietlimiet van slechts 1500¤ welke ik grotendeels nodig zal hebben voor het betalen van het hotel.
Aldus ben ik genoodzaakt om toch maar met cash te betalen (terwijl ik in Nederland vrijwel nooit contant geld op zak heb )

@ Adelante

Ik neem je voorstel even in overweging
The greatest things in life cost nothing
pi_47992032
quote:
Mijn vriendin en ik gaan half mei naar NY en willen graag ook een dagje fietsend door Central Park.
Heb al een beetje gezocht op het net, maar kan hier niet zoveel over vinden.

blaaat, al wat gevonden

Iemand ervaringen hiermee? Is het aan te raden?
Ik heb nooit door Central Park gefietst, maar ik woon in NYC en ken Central Park goed. Ik zou geen fiets huren. Central Park is niet zo groot dat je er een hele dag fietsend kunt doorbrengen. Je kunt een rondje fietsen hetgeen je 30 - 45 minuten (schatting) kost. Dit is een vast rondje, aangezien de meeste paden wandelpaden zijn.

Buiten Central Park fietsen is niet aan te raden. Er zijn geen fietspaden. De verkeersdeelnemers in NYC zijn geen fietsers gewend en het is daarom gevaarlijk.
pi_47992082
quote:
Alles wat je met z'n tweeen of grotere groep ook wel kunt doen. Alleen uit eten gaan is een beetje lullig. Zit je alleen aan zo'n tafel. Zelfs een biertje pakken, kun je wel alleen doen: Amerikanen knopen makkelijker een praatje aan met onbekenden dan Nederlanders. Of ga naar een sportcafe waar de klanten gezamenlijk naar baseball kijken. Alleen even opletten dat je voor het juiste team juicht om problemen te voorkomen :-)
pi_47992429
Hehe, ik zit nu in de lounge van de Hampton Inn (in Chelsea, denk ik), ik ben in NY met men zus en mijn pa. Morgen gaan we naar het Metropolitan museum. NY is cool tot nu toe weinig last van het tijdsverschil. Eenmaal thuis zal dat anders zijn, mja.

Kennen jullie nog leuke restaurantjes, met een lage prijs? Gisteren aten we Sichuan vlakbij de Manhattan Bridge (aanrader!) vandaag in het restaurant Florent ergens bij een 'Heinekenplein' ook leuk

Tot nu toe nog veel geluk met het weer morgen zal het minder zijn, vrijdagavond alweer naar huis (Pimpen met men Hard Rock NY T-Shirt :p).

Btw, een 7 dagen metro kaart is 24$ idpv 21$.
  woensdag 4 april 2007 @ 04:31:14 #183
77575 NiTiN
Move On Up
pi_47992517
Ik merk dat de tijd dat ik hier zit dat ik nu "de Nederlanders" toch wel erg mis. Ik weet niet, mijn vrienden en familie, lekker terrasje pakken. Zal ook mede te maken hebben met persoonlijke omstandigheden afgelopen week maar toch.

Ook al is NY natuurlijk nog steeds heul tof Van het weekend maar weer eens Manhattan in denk ik.

Mocht iemand meewillen hoor ik het wel.
I went clubbing. Softest coat ever.
  woensdag 4 april 2007 @ 04:57:45 #184
117662 Slappe_hap
Slappe, geen vloeibare!
pi_47992558
New york Knicks tickets waren er nog wel, maar kostte $97 (de goedkoopste, trouwens wel een uur voor in de rij gestaan ) Dus dat feest ging niet door. De yankees spelen deze dagen alleen overdag, Starbucks loop ik de deur al plat (en is jammergenoeg maar zelden een zitplek vrij), internetten kan ook op mn hotelkamer en een avondje fitness lijkt me ook geen optie aangezien je dan minstens een maandabbo moet nemen.

Musicals ben ik ook niet zo'n fan van.

Virgin Megastore heb ik al 3x helemaal doorgelopen dus daar is ook weinig meer aan. Gisteravond ook al een bioscoopje gepakt.(blades of glory)

Nou is het morgen m'n laatste avond en ik zou wel wat tofs willen doen, maar wat?

(comedy club kost al snel heel wat knaken en in m'n eentje aan zo'n tafel lijkt me sowieso niks, ze keken me gister al raar aan bij de bios toen ik om 1 kaartje vroeg)
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 08:37 schreef Drostie het volgende:

[..]

Ga een avondje naar de Knicks of de Yankees. Doe een bioscoopje. Ga wat internetten in de Public Library. Ga een krant lezen bij Starbucks. Koop een boek bij Barnes & Noble. Fitness tussen de New Yorkers. Ga joggen in Central Park. Ik zou het wel weten...!
  woensdag 4 april 2007 @ 08:40:44 #185
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_47993443
Rondom Times Square lopen ze toch elke avond te ronselen voor goedkope comedyclubs?
Ter hoogte van Virgin...
Haters everywhere but I don't really care.
pi_47999338
quote:
Op woensdag 4 april 2007 03:52 schreef demichiel het volgende:
Kennen jullie nog leuke restaurantjes, met een lage prijs?
Aanradertje: Lombardi's Coal Oven Pizza - 32 Spring Street in Little Italy.

Volgens velen de eerste en beste pizzeria in de VS sinds 1905. Heb er vorig jaar heerlijk gegeten. Reserveren (212 941-7994) alleen mogelijk op van maandag t/m donderdag, en dat moet je ook zeker doen... want het zit eigenlijk altijd vol. Vrijdag t/m zondag is er geen mogelijkheid tot reserveren. Prijzen variëren, je kan het zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt

Meer info: http://www.lombardispizza.com/ & http://gonyc.about.com/cs/restaurantreviews/a/lombardis.htm
  woensdag 4 april 2007 @ 12:45:47 #187
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_48000555
quote:
Op woensdag 4 april 2007 03:52 schreef demichiel het volgende:
Kennen jullie nog leuke restaurantjes, met een lage prijs?

Een retro American Diner: ik vond het eten in de Skylight Diner (402 West 34th Street, vlakbij Madison Sq. Garden ) erg lekker! En duur was het al helemaal niet... Veel enthousiaste reviews op internet te vinden. De menukaart: klikkerdeklik.

Ik had de GRILLED CHICKEN PORTOBELLO WRAP: Grilled Chicken, Grilled Portobello Mushrooms,
Roasted Peppers, Red Onions, Arugula and Balsamic Vinaigrette . . . 7.95 (Served with french fries, coleslaw & pickle ). Een grote portie (ik kreeg het niet eens op) om je vingers bij af te likken!
  woensdag 4 april 2007 @ 13:09:36 #188
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_48001325
Ook erg leuk vond ik Petite Abeille (134 W Broadway, ze hebben in totaal 4 locaties in NYC). Het is een Belgisch restaurantje.

Klik hier voor de menukaart.

[ Bericht 1% gewijzigd door twentemeisje op 05-04-2007 09:15:22 ]
pi_48030491
Net ontdekt dat ze roltabak hier niet kennen :p

'I'm not lighting up your joint!!'
  donderdag 5 april 2007 @ 11:11:12 #190
16082 Wytze
...Confidential
pi_48035433
quote:
Op woensdag 4 april 2007 08:40 schreef matthijst het volgende:
Rondom Times Square lopen ze toch elke avond te ronselen voor goedkope comedyclubs?
Ter hoogte van Virgin...
Ja, hopeloos hehe. Zijn er genoeg idd
"Trust me; when I make things disappear, they stay buried."
pi_48094284
quote:
Op woensdag 4 april 2007 02:24 schreef jaco het volgende:
Ik heb nooit door Central Park gefietst, maar ik woon in NYC en ken Central Park goed. Ik zou geen fiets huren. Central Park is niet zo groot dat je er een hele dag fietsend kunt doorbrengen. Je kunt een rondje fietsen hetgeen je 30 - 45 minuten (schatting) kost. Dit is een vast rondje, aangezien de meeste paden wandelpaden zijn.

Buiten Central Park fietsen is niet aan te raden. Er zijn geen fietspaden. De verkeersdeelnemers in NYC zijn geen fietsers gewend en het is daarom gevaarlijk.
Dank u voor de tip! Scheelt toch weer $20,- en een 'teleurstellend' fietstochtje.
  FOK!fossiel zaterdag 7 april 2007 @ 19:18:50 #192
1455 Keroppi
kool kikker
pi_48116230
Ik ben terug na vijf dagen new york (daarvoor in St. Louis geweest ) en het was echt superleuk. Jammer dat het weer niet echt meewerkte, het sneeuwde zelfs af en toe
Chick on a mission
pi_48125130
Dit jaar wil ik ook nog een weekje naar new york. TVP`tje dus.
Don't turn your back on me. I won't be ignored!!!
pi_48128218
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 22:15 schreef MikelenniuM het volgende:

[..]

Dank u voor de tip! Scheelt toch weer $20,- en een 'teleurstellend' fietstochtje.
Toen ik in NY verbleef heb ik op een gegeven moment wél een fiets gekocht, maar puur voor transport en beweging. Ik had voor $200,- een MTB van een bikemessenger (die naast mij woonde in de dorm) overgekocht en het was echt een heldentocht af en toe tussen alle auto's. Ik stippelde zelfs m'n routes zo uit dat ik zo weinig mogelijk links af hoefde te slaan om de straat bijvoorbeeld over te steken (anders moest ik op stoplichten wachten enzo).
  FOK!fossiel zondag 8 april 2007 @ 22:55:48 #195
1455 Keroppi
kool kikker
pi_48129490
Trouwens mijn verblijf was wel heel erg goedkoop. Bij het uittellen van mijn briefjes van 20 bij het hostel gaf ik blijkbaar maar 120 ipv 220 dollar. Zal wel de vermoeidheid zijn geweest.
De man achter de balie keek het even door en zei nog: 220 dollar, right? In eerste instantie knikte ik ja, maar toen ik later (duidelijk zichtbaar) toch twijfelde, vond hij het blijkbaar niet meer de moeite om de envelop waar hij het geld in had gestopt te openen en na te tellen.

Later heb ik het geld in mijn portomonee nageteld, nog even gerekend en tot de conclusie moeten komen dat ik toch echt te weinig had betaald. Ik dacht nog: och ze komen nog wel achter me aan... maar zelfs bij het uitchecken kreeg ik braaf mijn borg terug en werd er verder niks gezegd.

En om heel eerlijk te zijn, kunnen mijn geweten en ik er heel goed mee leven
Chick on a mission
  FOK!fossiel zondag 8 april 2007 @ 23:08:30 #196
1455 Keroppi
kool kikker
pi_48130156
quote:
Op woensdag 4 april 2007 04:57 schreef Slappe_hap het volgende:
New york Knicks tickets waren er nog wel, maar kostte $97 (de goedkoopste, trouwens wel een uur voor in de rij gestaan ) Dus dat feest ging niet door. De yankees spelen deze dagen alleen overdag, Starbucks loop ik de deur al plat (en is jammergenoeg maar zelden een zitplek vrij), internetten kan ook op mn hotelkamer en een avondje fitness lijkt me ook geen optie aangezien je dan minstens een maandabbo moet nemen.

Musicals ben ik ook niet zo'n fan van.

Virgin Megastore heb ik al 3x helemaal doorgelopen dus daar is ook weinig meer aan. Gisteravond ook al een bioscoopje gepakt.(blades of glory)

Nou is het morgen m'n laatste avond en ik zou wel wat tofs willen doen, maar wat?

(comedy club kost al snel heel wat knaken en in m'n eentje aan zo'n tafel lijkt me sowieso niks, ze keken me gister al raar aan bij de bios toen ik om 1 kaartje vroeg)
[..]
Ik snap je probleem eigenlijk prima. Ik was ook alleen in New York en dat vond ik eigenlijk niet echt een probleem, alleen die avonden moet je echt 'vullen' (En bij Bronx zoo keken ze me ook een beetje vreemd aan toen ik om een kaartje vroeg )

De eerste avond heb ik met een canadees en een amerikaan die ik in het hostel tegenkwam een biertje gedronken (Zaten daar alle drie voor de tv met de gedachten: "bleeh ik ben in New York en zit voor de tv") onverwacht een hele gezellige avond.

De tweede avond wilde ik eerst naar een comedyclub, maar het adres van mijn Rough guide klopte niet meer, toen dacht ik maar naar het Empire State Building te gaan, maar er was zoveel mist dat me dat ook een beetje loos leek.

Derde avond naar een musical (Rent) geweest, prima avond vulling, alleen wel prijzig (met 50% korting nog steeds 52 dollar)

Vierde avond was het zo koud en ik had het ook zo koud dat ik maar een boek ben gaan lezen in het hostel. M'n plan voor een comedyclub heb ik maar laten varen want het leek me inderdaad wat sneu om dat in m'n eentje te doen.

Vijfde avond naar het Empire State Building geweest, nou dat bleek onverwacht avondvullend. Mijn god wat heb ik lang in de rij gestaan. Elke keer denk je weer dat je er bent, en dan kom je in een andere ruimte waar je in de rij moet staan. Pff en dit is niet eens hoogseizoen!

Van te voren was ik ook een beetje bang dat de (avond)maaltijden een beetje sneu zouden zijn, maar dat viel me nog redelijk mee. Beetje dingen uitgekozen waar je aan een bar kunt eten en die paar keer dat ik aan een tafeltje alleen zat was het niet heel dramatisch. Waren wat meer low-key dingen, in een fancy restaurant alleen lijkt me erger.

Maar wat is jullie 'alleen op reis' ervaring? Vind het namelijk wel grappig om te horen hoe anderen het hebben ervaren, waar je tegen aan liep en etc.
Chick on a mission
  zondag 8 april 2007 @ 23:49:19 #197
77575 NiTiN
Move On Up
pi_48132158
Ik zit er ook alleen, en merk dat ik het achteraf gezien denk ik leuker had gevonden als ik toch iemand anders meegenomen had. Zeker nu ik er voor een lange tijd zit, merk je pas hoe je mensen in NL mist.

Maar goed, ook hier doe ik contacten op en ook dat is leuk.
Maar toch zou ik een ander meegenomen hebben.
I went clubbing. Softest coat ever.
pi_48138022
quote:
Op zondag 8 april 2007 23:08 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Maar wat is jullie 'alleen op reis' ervaring? Vind het namelijk wel grappig om te horen hoe anderen het hebben ervaren, waar je tegen aan liep en etc.
Ik was graag met je meegegaan.
pi_48151350
Hoe kom je op z`n (1 persoon) goedkoopst (met vliegtuig) in New York. Exclusief hotels e.d.

Retour uiteraard.
pi_48151623
quote:
Op maandag 9 april 2007 18:26 schreef most_wanted het volgende:
Hoe kom je op z`n (1 persoon) goedkoopst (met vliegtuig) in New York. Exclusief hotels e.d.

Retour uiteraard.
Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #8
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')