hehe, die had ik net gevonden voordat je het posttequote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:07 schreef twentemeisje het volgende:
Je zou eens op http://www.new-york.nl/ kunnen kijken.
Het is natuurlijk wat je zelf wilt, maar een vriend van mij die er in die periode is geweest kan deze quote beamen en heeft het mij afgeraden.quote:zomer, 's zomers kan het onaangenaam drukkend worden in de stad. Veel Newyorkers zoeken dan verkoeling in de omgeving, zodat de stad dan wat rustiger is dan anders. De temperatuur kan met name in juli en augustus tot boven de 30C uitstijgen. De vele groene parken en de gratis zomerevenementen vormen een welkome compensatie voor de warmte.
toen ik er was stond de thermometer op 35 gradenquote:Op woensdag 21 maart 2007 17:39 schreef joriszss het volgende:
Reactie voor Palomar,
Weet je wel zeker dat je in de zomervakantie wilt gaan? Het kan daar dan erg warm worden:
quote uit "de groene gids"
[..]
Het is natuurlijk wat je zelf wilt, maar een vriend van mij die er in die periode is geweest kan deze quote beamen en heeft het mij afgeraden.
Ik heb zelf in ieder geval zin om op 27 april eindelijk te vertrekken.
New York ligt ongeveer op dezelfde hoogte als Marseille volgens mij. Vancouver ligt ter hoogte van Nederlandquote:Op woensdag 21 maart 2007 22:28 schreef Palomar het volgende:
Hehe, bedankt voor die tips over het warme weer. Had ik echt nooit bij stilgestaan. Dacht dat het daar ong. hetzelfde klimaar was als hierToch wel iets om even serieus rekening mee te houden dus.
Jah ik herken dit, ik ben er in augustus 2005 geweest, het voelde op de stations wel 60 graden, en buiten was het 108 fahrenheit (48 graden) plus dat het vrij vochtig is, veel water drinken en af en toe een rustruitme zoeken met airco. Die negers op die stations hebben gewoon lange broeken met truien aan, waanzin en geen druppeltje zweet!.quote:Op woensdag 21 maart 2007 21:57 schreef DutchTrain het volgende:
Het ergste in NYC in de zomer - of eigenlijk aan het eind van de zomer - is de metro. In de metro is het 15 graden met de airco. Op de stations is 35-40 graden echter geen uitzondering. Ik ga niet meer in de zomer ooit naar NYC
Je moet sowieso niet als je naar de VS gaat in Nederland die pakketboekingen nemen. Kost teveelquote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:12 schreef Palomar het volgende:
Of is apart boeken dan nog steeds goedkoper? Vind het voordeel van een pakket bij een NL bedrijf
dat je daar ook gewoon kunt aankloppen als er iets niet klopt.
Zojuist even een rondje geboekt. Ben wel heel erg benieuwd !quote:Op zondag 25 maart 2007 23:09 schreef twentemeisje het volgende:
Rondom Manhattan voor $100 pp gaat niet lukken vrees ik... Wij betaalden voor een vlucht van 10-12 minuten, 'The Big Apple' van Liberty Helicopters, al $119 p.p.
Je hebt wel vluchten onder de $100, maar die zijn maar 5-7 minuten, das wel heel kort denk ik (ik vond die 11 minuten al veel te kort).
Het is trouwens raadzaam om zo'n vlucht de dag ervoor alvast te reserveren. Toen wij er 'spontaan' naartoe gingen was de wachttijd een paar uur... We hebben toen een afspraak voor de volgende dag gemaakt, dan hoef je niet zo lang te wachten.
Het is trouwens wel een absolute aanrader, ik vond het echt super![]()
Big Apple tour.quote:Op maandag 26 maart 2007 22:05 schreef twentemeisje het volgende:
Welke heb je geboekt?
ik had vorig jaar opweg naar Toronto een overstap op Washington Dulles. Daar aangekomen moest ik idd mijn bagage ophalen, 100 meter lopen om langs een controle te gaan waar ze alleen m'n ticket en paspoort 1 seconde wilde zien en vlak daarna kon ik alweer m'n bagage inleveren. Daarna langs metaal detector en tassencontrole en je was in de vertrekterminal. Het gaat er volgens mij om dat je zelf je bagage over de 'grens' brengt, al kon ik iedere tas van de band pakken en die de grens overnemen. Er was geen controle of het wel je eigen bagage was.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 17:42 schreef Keroppi het volgende:
(Niet geheel NY gerelateerd vraagje, maar ik denk dat iemand me hierbij wel kan helpen. Ik heb van een aantal mensen gehoord dat je bij een overstap in de VS je bagage moet ophalen en vervolgens voor je volgende vlucht moet inchecken ONDANKS dat de miepen op schiphol beweren dat je bagage automatisch doorreist... Is dat inderdaad zo? Want de miep van United Airlines die ik aan de telefoon had beweerde inderdaad dat m'n bagage automatisch naar het volgende vliegtuig ging...)
Heb het even opgezocht, het was Hotel Riverside Studios.quote:Op woensdag 28 maart 2007 21:12 schreef Professional het volgende:
Weet je de naam van hotel niet meer?
Ja iddquote:Op woensdag 21 maart 2007 20:52 schreef twentemeisje het volgende:
Ik denk inderdaad dat april/mei en het najaar de beste tijden zijn om er naartoe te gaan, maar je kunt natuurlijk altijd voor verrassingen komen te staan wat het weer betreft.
Dit topic werkt altijd zo op mijn reiskriebels!
klopt. toen wij vertrokken vanaf JFK moesten we ook een 15 minuten, in een rondje omhoog vliegen waarna je daarna pas mocht vertrekken.quote:Op woensdag 28 maart 2007 23:12 schreef Adelante het volgende:
leuke docu nu op rtl4 over het vliegverkeer boven NYC... dat is soms gewoon filevliegen
Same problem here! Irritant hè?quote:Op donderdag 29 maart 2007 09:55 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Ja idd
Dat heb ik ook, Kan beter weg blijven uit dit topic
Gister goedkope tickets enzo gezocht
Maar het probleem is dat niemand mee wil en niemand mee kan
Op newark heb ik toen ook misschien 20 minuten of meer moeten wachten voordat we konden opstijgenquote:Op donderdag 29 maart 2007 10:28 schreef staticdata het volgende:
[..]
klopt. toen wij vertrokken vanaf JFK moesten we ook een 15 minuten, in een rondje omhoog vliegen waarna je daarna pas mocht vertrekken.
het is dat ik geen geld heb, anders zat ik morgen in het vliegtuigquote:Op donderdag 29 maart 2007 10:53 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Same problem here! Irritant hè?![]()
Alleen ofzo?quote:Op donderdag 29 maart 2007 11:25 schreef kepler het volgende:
[..]
het is dat ik geen geld heb, anders zat ik morgen in het vliegtuig
Anderhalf uur op jfk op de grond in een file van vliegtuigen gestaan op doorreis naar denver is ook niet alles.quote:Op donderdag 29 maart 2007 11:01 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Op newark heb ik toen ook misschien 20 minuten of meer moeten wachten voordat we konden opstijgen
Klopte twentemeisje heel irritant![]()
ik ga helemaal niet naar NY, want ik heb geen geldquote:Op donderdag 29 maart 2007 11:34 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Of je in je eentje naar New York gaat
Maar ALS je geld hadquote:Op donderdag 29 maart 2007 11:56 schreef kepler het volgende:
[..]
ik ga helemaal niet naar NY, want ik heb geen geld![]()
quote:
In je eentje naar NYC gaan kan best leuk zijnquote:Op donderdag 29 maart 2007 11:34 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Of je in je eentje naar New York gaat
Zit ik eigenlijk ook aan te denken..quote:Op donderdag 29 maart 2007 14:18 schreef leejow het volgende:
[..]
In je eentje naar NYC gaan kan best leuk zijnJe spreekt mensen eerder aan, maakt sneller vrienden etc. Daarnaast is New York ook rond singles gebouwd dus bijna alles valt wel in je eentje te doen
Ervaring meldt zich!quote:Op vrijdag 30 maart 2007 00:23 schreef NegaSado het volgende:
NYC in je uppie is heel erg goed te doen!
zeker waar, maar met vrienden heeft ook wel wat. Dan kan je altijd nog alleen op stap, maar wel later nog afsprekenquote:Op donderdag 29 maart 2007 14:18 schreef leejow het volgende:
[..]
In je eentje naar NYC gaan kan best leuk zijnJe spreekt mensen eerder aan, maakt sneller vrienden etc. Daarnaast is New York ook rond singles gebouwd dus bijna alles valt wel in je eentje te doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |