dat lijkt me erg krap als je een redelijk hotel wil hebben. Voor het hotel ben je dan denk ik wel 60-80 euro per nacht kwijt (of je moet buiten Manhattan gaan zitten) en per dag ben je toch wel 100 dollar kwijt. Dit is inclusief lunch, avondeten in een restaurant en hier en daar een toeristische attractiequote:Op vrijdag 27 april 2007 11:38 schreef danos het volgende:
wat zou je eigenlijk ongeveer kwijt zijn voor een dag of 6 new york (zo tm za) als je er vanuit gaat dat je ticket rond de 400 is en je in een redelijk hotel wil zitten. Daarnaast gewoon de standaard bezienswaardigheden wil zien en wie weet nog een musical/comedeyclub en uiteraard een baseball wedstrijdje. Ga je dat redden met 1200 euro in totaal incl vlucht?
yup, maar het kan wel voor minder hoor. Voor 1200 euro zit je een week aardig 'luxe' in New York en ga je alle toffe dingen doen vanuit een goed hotelquote:Op vrijdag 27 april 2007 11:58 schreef danos het volgende:
ok dus 1200 excl vlucht komt meer in de richting?
ok merci, toch maar eens een weekje new york doen dan ergens in juniquote:Op vrijdag 27 april 2007 12:14 schreef kepler het volgende:
[..]
yup, maar het kan wel voor minder hoor. Voor 1200 euro zit je een week aardig 'luxe' in New York en ga je alle toffe dingen doen vanuit een goed hotel
nou, dat is misschien iets overdrevenquote:Op vrijdag 27 april 2007 12:59 schreef Adelante het volgende:
voor 1200 euro kan ik twee keer gaan wel... als je niet te veel gekke dingen doet en mazzel hebt met een goedkoop ticket
Maar dan kan je ook alleen maar eten overdag zekerquote:Op zaterdag 28 april 2007 00:47 schreef kepler het volgende:
Dat is dus 30 dollar per dag, wat niet heel erg veel is maar wel te doenGenoeg voor een leuke NYC-ervaring
gewoon twee keer per dag naar de subway, of 7-11quote:Op zondag 29 april 2007 14:55 schreef MikelenniuM het volgende:
[..]
Maar dan kan je ook alleen maar eten overdag zeker![]()
neem even wat foto's mee.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 15:22 schreef Nino het volgende:
A.s. donderdag is het weer zo ver![]()
NYC here we come!!
Ja, het is gewoon duur.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 16:23 schreef danos het volgende:
hmpf als je zo een beetje die hotelsites en reviews leest van al die enigzins betaalbare hotels (<150 p.n.) in Manhattan wordt je daar toch niet al te blij van. Het hoeft van mij niet luxe te zijn maar ik heb wel het liefst een eigen kamer (vooral ivm laptop etc) die enigzins descent is.
Misschien is een hotelletje net buiten manhattan dan nog wel een betere optie, al moet je dan natuurlijk iedere keer met die metro.
ymca ofzo?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:30 schreef Jaguarized het volgende:
In 2005 betaalde ik nog 19 euro per nacht.
Hostelling International (YHA) idd.quote:
metrokaart kost niks voor een weekje en ze gaan iedere 2 minuten ofzoquote:Op dinsdag 1 mei 2007 16:23 schreef danos het volgende:
hmpf als je zo een beetje die hotelsites en reviews leest van al die enigzins betaalbare hotels (<150 p.n.) in Manhattan wordt je daar toch niet al te blij van. Het hoeft van mij niet luxe te zijn maar ik heb wel het liefst een eigen kamer (vooral ivm laptop etc) die enigzins descent is.
Misschien is een hotelletje net buiten manhattan dan nog wel een betere optie, al moet je dan natuurlijk iedere keer met die metro.
deze reis heb ik ook gedaan... is echt niets aan.. de reis duurt iets van 11 uur en je staat een uur stil bij de amerikaanse kant van de grens en 1,5 a 2 uur bij de canadese kant van de grens. verder zie je alleen maar hetzelfde landschap en wat moerassen. Wat wel grappig is dat je langs stadion Amsterdam en Rome komt.quote:Op vrijdag 20 april 2007 18:34 schreef Professional het volgende:
Nu hoor ik wat verhalen over de treinreis tussen Ny en Toronto, dat leek mij ook wel wat.
Wat wij hebben gedaan en wat wellicht een betere optie is, is een 3-daagse georganiseerde busreis. Wij hebben dat gewoon ter plekke geboekt (bij een Israelische reisorganisatie). Was niet eens duur en echt een prima tripje gehad. Eerste dag vanuit NY naar Niagara Falls. Onderweg wat leuke info gehad en beetje om je heen kijken en relaxen (bus zat niet eens vol). Bij Niagara Falls rustig wat rond gekeken en ook aan canadese kant geweest en geslapen in prima hotel. Volgende dag via Toronto (paar uur rondkijken en wat shoppen) door naar een plek aan de Canadese kant van Ontario lake (en daar in een lokale discotheek prima vermaakt). Volgende dag een boottocht op het meer en daarna door met de bus naar NY. Dus rond je Ontario Lake gehad. Aanrader wat mij betreft (als je weinig tijd hebt, anders gewoon zelf auto huren!).quote:Op woensdag 2 mei 2007 23:47 schreef tomzev het volgende:
[..]
deze reis heb ik ook gedaan... is echt niets aan.. de reis duurt iets van 11 uur en je staat een uur stil bij de amerikaanse kant van de grens en 1,5 a 2 uur bij de canadese kant van de grens. verder zie je alleen maar hetzelfde landschap en wat moerassen. Wat wel grappig is dat je langs stadion Amsterdam en Rome komt.
Al met al ben je een hele dag kwijt aan reizen, vliegen duurt 3 a 4 uurtjes. (En wellicht nog goedkoper ook!)
What the..? is dat ook als dag trip te doen misschien?quote:Op zondag 6 mei 2007 09:36 schreef Travelmonkey het volgende:
Eerste dag vanuit NY naar Niagara Falls.
lijkt me net iets te lang, heb maar 5 dagen in NYCquote:Q: I'll be in New York City and would like to visit Niagara Falls. What are my options ?
A: New York City is 406 miles from Niagara Falls. By car it's a 6.5 hour drive.
By plane it's a 45 minute flight (airtime). But from terminal to terminal check-in and check out it will usually take three-four hours (with no delays!).
The train ride is great, the ride is 8-9 hours long and costs $58.00 each way. Usually four departures daily starting at 7:00 A.M until 4:00 P.M. Amtrak offers service from Penn Station in Manhattan. Visit Amtrak's website for more details.
Greyhound offers bus service to Niagara Falls. This route takes 9-11 hours and the fare is roughly $55.00 one way or $105.00 round trip. Many departure times are available but the ride is exceptionally long.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |