Ikquote:
ja, ik wil gewoon een bron.quote:
Ik zie je reactie nu pas.quote:
Een bron is ook maar een door mensen aangewezen authoriteit. En wie wijst deze authoriteiten toe? De massa. Waardoor wordt de massa gedreven? Door lust. Oftewel, bronnen worden gekozen op wat het meest voordelig is in de oren van de massa.quote:Op maandag 12 maart 2007 23:01 schreef osho het volgende:
[..]
ja, ik wil gewoon een bron.
hoe dan ook denk ik ook niet dat de joden hun wetten alleen van hammurabi hebben. het is gewoon een mengelmoes van regionale wetten. niets specifieks goddelijks aan
wel veel verschillende massa's danquote:Op maandag 12 maart 2007 23:15 schreef k3vil het volgende:
[..]
Een bron is ook maar een door mensen aangewezen authoriteit. En wie wijst deze authoriteiten toe? De massa. Waardoor wordt de massa gedreven? Door lust. Oftewel, bronnen worden gekozen op wat het meest voordelig is in de oren van de massa.
het ging over abraham toch ? en die komt uit sumer, net als de anunakiquote:Het is ook niet goddelijks als ik het zo bekijk. Wat ik trouwens raar vind is dat het over G'd gaat en dan ineens over anunaki en marduk ofzo,.. dat is vaag.
En dat is juist het opmerkelijke ervan. De meeste heilige boeken zijn juist de ogen van de massa ontgaan, niet gek als je weet welk doel de massa nastreeft. Ik noem, de Zohar, de boeken van Luria, de boeken van Baal haSoelaam. Allemaal zijn zij in hun generatie onopgemerkt, zowel boek als auteur. Kwestie van vraag en aanbod.quote:Op maandag 12 maart 2007 23:22 schreef osho het volgende:
[..]
wel veel verschillende massa's dan
is waarschijnlijk hetzelfde dan met keuze voor "heilige" boeken.
[..]
het ging over abraham toch ? en die komt uit sumer, net als de anunaki
en welk doel streeft de massa na ?quote:Op maandag 12 maart 2007 23:32 schreef k3vil het volgende:
[..]
En dat is juist het opmerkelijke ervan. De meeste heilige boeken zijn juist de ogen van de massa ontgaan, niet gek als je weet welk doel de massa nastreeft. Ik noem, de Zohar, de boeken van Luria, de boeken van Baal haSoelaam. Allemaal zijn zij in hun generatie onopgemerkt, zowel boek als auteur. Kwestie van vraag en aanbod.
Het enigste universele doel dat je zou kunnen zien is 'de verbetering en instandhouding van het diersoort mens'. Voor de rest is er geen universeel doel, ieder mens heeft zo zijn eigen doelen en geeft het leven op zijn eigen manier zin.quote:
Jezelf kwellend?quote:
Inderdaad, wie andere wil laten genieten doet dat uiteindelijk ook alleen maar voor zichzelf onder het motto 'wie goed doet, goed ontmoet'. Niets mis mee hoor. Maar beschuldig anderen niet met wat jezelf indirect ook doet.quote:
Wat een onzin. Wat Islam betreft weet ik het niet goed, maar bij het Jodendom en Christendom gaat het juist om het erkennen van fouten die je zelf gemaakt hebt.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:07 schreef freud het volgende:
Wat de abrahamistische geloven wel allemaal promoten is het afschuiven van schuld. Je bent nooit ergens zelf verantwoordelijk voor. In boeddhisme bijvoorbeeld ben jij zelf als persoon veel meer centraal, en heb je meer invloed in dingen.
En tja, mensen geven egwoon liever iemand anders de schuld dan dat ze moeten erkennen dat ze het allemaal aan zichzelf te danken hebben.
Lees het oude testament nog es en trek dan weer een conclusiequote:Op woensdag 14 maart 2007 16:07 schreef freud het volgende:
Wat de abrahamistische geloven wel allemaal promoten is het afschuiven van schuld. Je bent nooit ergens zelf verantwoordelijk voor. In boeddhisme bijvoorbeeld ben jij zelf als persoon veel meer centraal, en heb je meer invloed in dingen.
En tja, mensen geven egwoon liever iemand anders de schuld dan dat ze moeten erkennen dat ze het allemaal aan zichzelf te danken hebben.
Ex 4,11quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:14 schreef Haushofer het volgende:
Lees het oude testament nog es en trek dan weer een conclusie
Je maakt jezelf soms echt belachelijk door je misinterpretaties van religieuze teksten en opvattingenquote:Op zaterdag 17 maart 2007 01:27 schreef onemangang het volgende:
[..]
Ex 4,11
De HEER zei: Wie heeft de mens een mond gegeven? Wie maakt iemand stom of doof, ziende of blind? Wie anders dan ik, de HEER?
Laten we wel wezen, alle grote gebeurtenissen (overwinningen, overstromingen, aardbevingen etc.) worden toegeschreven aan God. Men geloofde toen dat ook ziektes afkomstig waren van God en dat je alleen maar van al die ellende af kon komen door de HEER welgezind te zijn.
Dus ja, alle gebeurtenissen worden idd afgeschoven naar een externe macht (God of satan), ik zou zelfs zeggen dat dat de kern is van het geloof. ('ik heb die man niet vermoord, mijn hand werd door God geleid')
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |