Heel laag, maar dat komt ongetwijfeld door de spannende UEFA-pot die gelijktijdig werd uitgezonden.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 09:02 schreef tuinfluiter het volgende:
DONDERDAG 22 FEBRUARI 2007
10:14---16.000 kijkers--marktaandeel-2.2
19:29--295.000 kijkers--marktaandeel-5.3
00:52---50.000 kijkers--marktaandeel-6.1
.
Ik denk het toch wel.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 13:58 schreef Mika25 het volgende:
De afgelopen maanden was de invloed van het voetbal op de kijkcijfers minimaal, misschien iets van 10 to 30.000, maar dit keer is de overgang maar liefst -130.000 van woensdag op donderdag, dus je kan het niet volledig aan het voetbal toeschrijven.
De cliffhanger van AZ was vorige week ook redelijk sterk.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:41 schreef Cynix ® het volgende:
Maar DGK is toch alleen maar leuk als je het behoorlijk regelmatig volgt? De grap van een soap is dat je wilt weten hoe iets verder gaat, dus dat je niet kan wáchten tot de volgende aflevering. Vandaar ook het belang van een goeie cliffhanger.
Als je het via de streams kijkt, kan je kijken wanneer je wilt,quote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:44 schreef Suikeroom het volgende:
ja maar voetbal is alleen live leuk.. DGK kan je kijken wanneer je wilt.. niet tijdstip gebonden dus..
Voor mensen die regelmatig kijken, is het geen enkel probleem om af en toe een uitzending te missen denk ik. Die pakken zo de draad weer op. En "echte" soaps zijn ook bewust zo gemaakt dat het niet fataal is als je af en toe een aflevering mist.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:41 schreef Cynix ® het volgende:
Maar DGK is toch alleen maar leuk als je het behoorlijk regelmatig volgt? De grap van een soap is dat je wilt weten hoe iets verder gaat, dus dat je niet kan wáchten tot de volgende aflevering. Vandaar ook het belang van een goeie cliffhanger.
Als je gelijk ZOU hebben, dan zouden de meeste vaste kijkers wel naar de herhaling kijken. Deze keer was de herhaling maar 50.000 terwijl die af en toe boven de 100.000 ligt. Dus het verval van -130.000 kijkers kan je niet verklaren dmv het voetbal, want dat aantal is gewoon veels te groot. Zelfs als ALLE vaste dgk-kijkers van voetbal zouden houden, wat absoluut niet het geval is. Vergeet niet dat 130.000 op de 400.000 toch pakweg 30+% is en het was niet eens een wedstrijd van het nederlandse elftal.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:30 schreef Gert het volgende:
Ik denk het toch wel.
Meestal is om half acht de wedstrijd net of nog niet begonnen, en zijn er nog voorbeschouwingen. Maar deze pot was in volle gang toen DGK begon.
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Voetbal. Klaar.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 16:20 schreef Mika25 het volgende:
[..]
Als je gelijk ZOU hebben, dan zouden de meeste vaste kijkers wel naar de herhaling kijken. Deze keer was de herhaling maar 50.000 terwijl die af en toe boven de 100.000 ligt. Dus het verval van -130.000 kijkers kan je niet verklaren dmv het voetbal, want dat aantal is gewoon veels te groot. Zelfs als ALLE vaste dgk-kijkers van voetbal zouden houden, wat absoluut niet het geval is. Vergeet niet dat 130.000 op de 400.000 toch pakweg 30+% is en het was niet eens een wedstrijd van het nederlandse elftal.
Als mensen altijd makkelijk doen en nooit klagen dan zou het leven vrij saai zijn. Fok.nl zou dan waarschijnlijk niet eens bestaan hebben!quote:Op vrijdag 23 februari 2007 17:16 schreef Gert het volgende:
[..]
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Voetbal. Klaar.![]()
Week-Gemiddelde week 21: 355.000quote:Op dinsdag 27 februari 2007 02:11 schreef choepachoep het volgende:
wat was het weekgemiddelde van de afgelopen week?
Vorige week was er voetbal op tv.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 13:48 schreef Mika25 het volgende:
427.000 is trouwens erg veel, zo`n 130.000 meer dan vorige week. Wat was er allemaal te zien gisteren in de uitzending? Was dat niet Huub's show?
Ik denk dat het er qua kijkcijfers niet zoveel toe doet, wat er op die dag in de uitzending te zien is. Wel iets, mensen zien een heftige preview en gaan weer kijken en seinen misschien anderen in, maar geen ton aan kijkers. Wat er op andere netten te zien is, is denk ik veel meer van invloed.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 13:48 schreef Mika25 het volgende:
427.000 is trouwens erg veel, zo`n 130.000 meer dan vorige week. Wat was er allemaal te zien gisteren in de uitzending? Was dat niet Huub's show?
Ik doe mee aan het tv onderzoek als ik pissed off ben en het een anti huub uitzending is zeg ik dat ik niet gekeken heb.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 19:04 schreef Cynix ® het volgende:
Hmm, ik geloof eerlijk gezgd niet zo in schommelingen van 300.000 naar 430.000, soms binnen enkele dagen. Zoiets kan natuurlijk wel bij het journaal of bij Lingo of zo, maar bij DGK?![]()
Ik denk dat er veel "ruis" in die meting zit. Het lijkt wel alsof 3 of 4 mensen met een kastje het verschil maken. En mensen die even langszappen tellen waarschijnlijk ook mee?
quote:Op zaterdag 3 maart 2007 10:07 schreef Dynabite het volgende:
Met dank aan itsme voor de tegenvallende kijkcijfers![]()
Vrijdag 2 Maart
10.24 - 31.000 madl 4.9
19.30 -340.000 madl 6.4
25.06 - 56.000 madl 5.1
Ik weet niet aan wat voor onderzoek jij mee doet, maar SKO registreert het d.m.v. kastjes die dat allemaal digitaal doorgeven 's nachts, dus daar kom je dan echt niet onderuitquote:Op vrijdag 2 maart 2007 19:07 schreef itsme het volgende:
[..]
Ik doe mee aan het tv onderzoek als ik pissed off ben en het een anti huub uitzending is zeg ik dat ik niet gekeken heb.![]()
Ja het zijn iets van 3 duizend (?) mensen met zo'n kastje ofzo (1100 huishoudens geloof ik). Dus nou laten we ze 4000 geven. 16 mln / 4000 = 4000. 1 persoon met een kastje telt voor (minstens) 4000 personen. Als een heel gezin van 5 personen een avondje op stap is dan zijn er dus al (minstens) 20.000 kijkers minder. En ik geloof best dat ze daar hun methodes voor hebben om dat nog wat te corrigeren maar waterdicht is het zeker niet.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 19:04 schreef Cynix ® het volgende:
Hmm, ik geloof eerlijk gezgd niet zo in schommelingen van 300.000 naar 430.000, soms binnen enkele dagen. Zoiets kan natuurlijk wel bij het journaal of bij Lingo of zo, maar bij DGK?![]()
Ik denk dat er veel "ruis" in die meting zit. Het lijkt wel alsof 3 of 4 mensen met een kastje het verschil maken. En mensen die even langszappen tellen waarschijnlijk ook mee?
Tja..net zo goed als dat er mensen af kunnen gaan natuurlijk. Mochten we zo'n warme zomer als verleden jaar krijgen, dan zitten de mensen toch echt in de tuin etc.. Ps, volgende week op donderdag en vrijdag om half acht het wk-schaatsen voor afstandenquote:Op zaterdag 3 maart 2007 17:48 schreef Suikeroom het volgende:
vrijdag is altijd wat minder.. over het algemeen gaat het wel goed.. als programma's als dwdd stoppen aan het einde van het seizoen kan er misschien nog wel meer bij komen
Ah, het waarderingsonderzoek.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 19:07 schreef itsme het volgende:
[..]
Ik doe mee aan het tv onderzoek als ik pissed off ben en het een anti huub uitzending is zeg ik dat ik niet gekeken heb.![]()
PSV - Arsenalquote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:22 schreef rikusw het volgende:
zijn er nog boeiende wedstijden deze week?
Tien zal dat zeker meenemen hoevaak de uitzending op internet bekeken wordt. Opnemen is niet te meten, maar daar zal ook een bepaalde factor in meegenomen worden.quote:Op maandag 5 maart 2007 23:02 schreef avonne het volgende:
De vraag zal al wel eerder gesteld zijn![]()
- Wordt ook meegeteld wie de uitzending opneemt om later te kijken?
- Wordt ook meegeteld wie de uitzending via internet kijkt (live of uitzending gemist)?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |