quote:Op vrijdag 23 februari 2007 01:45 schreef Bartoli het volgende:
de ondergang van de ProTour natuurlijk wat dachten jullie dan![]()
![]()
Inderdaad.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 08:56 schreef Suijk het volgende:
Jammer dat zoveel randzaken deze mooie sport beheersen.
quote:Ferren: Team Slipstream is the first team that has entered the ACE program. This seems to be a great start, as Slipstream has a very ambitious plan for it's future. How does ACE plan to increase its affiliations and make a significant difference in the pro cycling community? Are there plans to engage teams outside of the US?
Dr. Paul Strauss: Team Slipstream is a group of young developing riders who have very strong opinions against the use of performance enhancing drugs in the pro peloton. They look at this testing program as a way to show the sport and the public that they ride clean. We are excited to be working with them.
Frankie Andreu, our director of clients has approached almost all the major domestic teams who want to participate in our program. As new financial resources from sponsors come into ACE we will bring more teams into the program.
Heerlijk ditquote:At the Volta ao Algarve in Portugal, Française des Jeux manager Marc Madiot was certain of his team's particpation in the race to the sun. "I received the letter from the UCI but I'm going to Paris-Nice as every year," affirmed Madiot.
Maar heeft de UCI eigenlijk wel een keus? Als ze toegeven maken ze zich zelf nutteloos.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 13:16 schreef Ereinion het volgende:
Het is inderdaad een tamelijk trieste beroeps UCI-hater![]()
Maar de laatste tijd lijken zijn woorden toch wat meer waarde te krijgen, als je ziet hoe de UCI zich als een stel kippen zonder kop gedragen.
Het lijkt me dat de UCI, die toch het belang van het wielrennen in het algemeen voor ogen moet houden, degene is die bereid is toe te geven op de ASO. Want de stakes steeds verder opvoeren is natuurlijk helemaal niemand bij gebaat. Maar ja, het lijkt erop dat de UCI hun reputatie belangrijker vindt dan het belang van de wielrennerij.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 13:19 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Maar heeft de UCI eigenlijk wel een keus? Als ze toegeven maken ze zich zelf nutteloos.
Dat is ook volkomen onwaar. Om te beginnen heeft Heintje de UCI in een onmogelijke situatie gestort met zijn compleet overbodige Pro-Tour. Wat ze bij de UCI niet snappen is dat je "organisators" en "federaties" moet hebben. De eerste organiseren, de tweede bepalen de overkoepelende reglementen. Maar de UCI wil feitelijk gewoon beide doen. En vooral de inkomsten binnenhalen.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 13:19 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Maar heeft de UCI eigenlijk wel een keus? Als ze toegeven maken ze zich zelf nutteloos.
Als ze hier nu toegeven zullen de grote organisatoren keer op keer hun zin willen door drukken.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 13:25 schreef Ereinion het volgende:
[..]
En nee, de UCI zou dan niet nutteloos zijn. Ze zouden gewoon terug gaan naar de rol die ze altijd hadden, die van een organisatie die de wielrennerij in goede banen leidt, in plaats van 1 die de toekomst wil dicteren.
De oplossing ligt zoals in alles simpel in een "compromis" , elke grote organisator en de teams (op unibet na dan) zal kunnen leven met een Pro-Tour met 16 of 18 teams die overal MOGEN starten als ze dat willen. Zelfs Astana is geen vragende partij om een startticketje voor elke PT koers te hebben.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 13:29 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Als ze hier nu toegeven zullen de grote organisatoren keer op keer hun zin willen door drukken.
De oplossing ligt gewoon bij de teams (en hun sponsoren). Als die gewoon lekker met z'n allen gaan starten in P-N is alles gewoon heel simpel opgelost![]()
quote:'UCI a demandé aux équipes ProTour de ne pas participer à Paris-Nice. Eric Boyer, le manager de COFIDIS, a réagi et un boycott de Paris-Nice semble exclu à ses yeux "Pour notre sponsor et surtout pour nos coureurs, qui sont là pour faire du vélo et n'ont pas être pris en otage d'un conflit entre la fédération internationale et les organisateurs. C'est une question de bon sens" N'oublions pas de dire que les coureurs de Unibet sont déjà pris en otage.
Eric Boyer ajoute "Il n'y a pas d'ordre formel. Mais si la menace est de retirer la licence ProTour à une équipe qui participerait à Paris-Nice, cela équivaut à la mort de l'UCI ProTour " . On peut se demander si le ProTour n’est déjà pas mort suite à l’attitude des organisateurs des grands tours.
L’enjeu n’est pas seulement les grands tours mais les autres épreuves qui sont la propriété des organisateurs du giro, de la vuelta et du Tour de France.
L’an prochain, 4 équipes du ProTour ne seront pas sélectionnées d’office et certaines équipes françaises seront les premières menacées pour les courses italiennes ou espagnoles, vu leurs résultats décevants sur le giro et la vuelta et leur mauvais classement sur le ProTour 2006.
Par ailleurs, la politique du « chacun pour soi » pourrait donner des (mauvaises) idées à d’autres organisateurs. Ceux du Tour des Flandres ou de Gand-Wevelgem pourraient se dire « et si, en plus de Landbouwkrediet et Chocolat Jacques, on invitait aussi Jartazi, Flanders et Jong Vlaanderen plutôt qu’une équipe française » Injuste ? sans aucun doute, mais pas plus injuste que l’invitation de Relax l’an dernier sur la vuelta. A noter que Jartazi, Flanders et Jong Vlaanderen étaient mieux classés fin 2006 au classement UCI que l’équipe Relax (49°).
Ce samedi, les équipes françaises du ProTour se rencontreront à propos du dossier de Paris-Nice avant la réunion de toutes les formations du ProTour la semaine prochaine. Le problème va bien au-delà de Paris-Nice. C’est l’avenir du ProTour – et du cyclisme professionnel en général – qui est en jeu
Maar ja, Unibet en Astana betalen de UCI goed geld voor hun PorTour licentie, en die hebben beloofd dat die twee ploegen startrecht hebben in alle ProTour koersen.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 13:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
De oplossing ligt zoals in alles simpel in een "compromis" , elke grote organisator en de teams (op unibet na dan) zal kunnen leven met een Pro-Tour met 16 of 18 teams die overal MOGEN starten als ze dat willen. Zelfs Astana is geen vragende partij om een startticketje voor elke PT koers te hebben.
Alleen de Union Corrupte International wil weer niet hun eigen fout van begin dit seizoen toegeven ...
quote:ToC: Team directors shocked over Paris-Nice
By Kirsten Robbins in San Luis Obispo
ProTour team directors congregated at the start before stage four of the Tour of California to discuss the shocking news of Paris-Nice becoming a "free" event on the national calendar just two weeks before the race is scheduled to take place. The ProTour teams have been told by the world governing body of cycling UCI that they are not entitled to participate under the circumstances. The very license they once bought from the UCI may now be worthless if they cannot race in some of the world's most prestigious races - the Grand Tour organisers and allies ASO, RCS and Unipublic own a total of 11 events, amongst which the monuments of Milano-San Remo, Paris-Roubaix, Paris-Tours and Giro di Lombardia, not to speak of the Tour de France.
Some of the ProTour teams are in North America competing in the Tour of California and unable to respond to the frustrating news. "It will take a week for us to figure out what is happening over in Europe right now," Stefano Zanatta, directeur sportif of the Italian team Liquigas said. "This just happened and having a new complication in cycling is a very difficult situation. Cycling already has many problems and now we are in a moment of difficulty with the UCI and ASO."
It is too early to predict whether or not a resolution is in sight or if the teams will be forced to take action into their own hands. Many of the team directors are in accordance with one another and no matter what side is taken all agreed that the fighting between the two organizations has to be resolved soon. CSC’s director sportif Bjarne Riis shared Zanatta's opinion in that "It is difficult to say what is going to happen right now because this situation just came about yesterday. It is very ridiculous that they have tried so hard to solve these problems but they have still not come to a conclusion and this is not okay. It is a very serious situation right now but we will have to wait."
Part of the problem the teams are facing is the scheduling and planning of the team’s race calendar. Rabobank’s Erik Breukink found out just moments earlier that the UCI has reminded ProTour teams that they are not permitted to start a national event and was unhappy with the organizations’ power showcase. "I heard this just a minute ago and now we are not allowed to ride in the Paris-Nice," Breukink said. "Now the UCI is battling with the Grand Tours and this is not good for us. We planned our season around the ProTour events and we want to do all these races for the ProTour. If they are now saying we cant ride what can we do, how are we supposed to prepare our season."
Breukink added, "Now it is only a battle and they need to solve something because ASO, the organizer of the Tour de France are showing their power and the UCI is trying to show their power. For cycling this is a bad battle. Most of the teams agree that the ProTour teams need to stick together."
Paris-Nice is one of the most historic events organized by the ASO in France. There are thousands of fans that are awaiting the twenty ProTour teams to pass through on route to Nice. T-Mobile’s director sportif Brian Holm elaborated on his disappointment not being able to bring a team to the prestigious event. "I’ve just heard about this in the morning and I think from the point of view of the riders it’s a pity if we couldn’t do it and we were planning to race there," Holm said. "Personally I hope we can work this out and I hope we can do this race because it is a great race and I’ve always liked it. I just can’t figure out how the UCI can’t work it out with the ProTour and ASO. If the ProTour teams don’t show up for the people who love cycling and the French people who stand out on the side of the roads for that race it is a real pity for them."
Stefano Zanatta felt the ASO should try to respect the rules that the UCI has placed on ProTour events, even thought the French organisation never officially counted its races amongst the new circuit. "The race was officially UCI, the riders and teams are official of the UCI so ASO needs to respect the rules of being a ProTour event," Zanatta said. The battles rose further when ASO decided in December to accept only 18 ProTour teams to its races, omitting Astana and Unibet.com. Although Astana finally received a wildcard invitation, Unibet.com was snubbed, also because of a current legal problem prohibiting the sponsor to advertise on French soil. "ASO can’t take whatever teams they want when the organization of the UCI plus being a ProTour event is already in place. So, they must take all twenty teams."
During the press conference at the end of stage four, world champion Paolo Bettini’s Quick Step director Wilfried Peeters also made a few comments on the subject. "The UCI has asked the teams not to start and I hate this mess," said. "These people have to understand that they are playing with our future of cycling. I am sad that they are playing with our rights. We have already been struggling over a year against doping and now the UCI is against the Grand Tours and for what? We are all in business together and the name of this business is cycling. We have to stay together, whether we want to or not, because these people are not understanding and I am ashamed of them."
Peeters finished with a strong point on behalf of the ProTour team directors. "You have to understand that you can’t make a movie without actors. We [the team directors] have the actors and we are the ones paying them so if they want to make a film then they need us and they need to find a solution or we will make a solution ourselves. We have a meeting next Friday in Belgium and we are all going to take position."
Hét probleem is. Als je een reeks wedstrijden wil bundelen , dan moet je de organisatoren ervan bundelen. En dat doen ze ASO, RCS, Unipublic, ... blijkbaar zelf al. Dat moet je niet van boven af opleggen.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 13:37 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Maar ja, Unibet en Astana betalen de UCI goed geld voor hun PorTour licentie, en die hebben beloofd dat die twee ploegen startrecht hebben in alle ProTour koersen.
Eigenlijk is die hele ProTour natuurlijk van de zotte. De ploegen betalen de UCI geld om lid te mogen worden van de ProTour zodat ze in alle grote wedstrijden mogen starten, en de organisatoren betalen de UCI geld om lid te worden van de ProTour, zodat alle grote ploegen in hun koersen starten.
De enige reden dat ook maar 1 team overweegt om in de ProTour te gaan is omdat het startrecht bied voor de Tour, en toch wil de UCI de ASO op geen enkele manier inspraak geven in de ProTour. Het was eigenlijk al duidelijk dat dit systeem gedoemd was te mislukken. Je kan niet de eisen negeren van de enige organisatie (ASO) die je systeem enige waarde verleend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |