abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 maart 2007 @ 13:29:05 #226
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46875188
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:27 schreef Yildiz het volgende:
En als men het nou eens niet wil, maar jij wel? Dan wil men het niet haalbaar maken. Niet willen is ook een wil.
Nou, dan moet men dat maar gewoon klip en klaar zeggen. Niet verschuilen achter juridisch gelul.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zaterdag 3 maart 2007 @ 13:30:24 #227
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46875222
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:29 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nou, dan moet men dat maar gewoon klip en klaar zeggen. Niet verschuilen achter juridisch gelul.
Noem eens een politicus die dat doet? Zelfs Wilders doet dat niet meer.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 13:30:56 #228
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46875231
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:28 schreef Yildiz het volgende:
Tevens is het dhimmitude om je te gaan verschuilen achter een verbod.
Ga toch weg man.
quote:
Daarnaast ook nog onliberaal, maar niet dat jou dat wat doet.
Ik vind het belangrijker dat het land leefbaar blijft , dan dat er aan bepaald ideologische hokjes wordt voldaan.
quote:
Daarnaast heb je er ook geen bal verstand van wat nu wel kan, zo te lezen.
Het interesseert me gewoon niet. Als een meerderheid de boerka wil verbieden, zorgen ze maar dat het wel kan.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 13:31:46 #229
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46875256
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:30 schreef Yildiz het volgende:
Noem eens een politicus die dat doet? Zelfs Wilders doet dat niet meer.
Halsema niet?
  zaterdag 3 maart 2007 @ 13:34:14 #230
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46875323
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:30 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ga toch weg man.
[..]

Ik vind het belangrijker dat het land leefbaar blijft , dan dat er aan bepaald ideologische hokjes wordt voldaan.
[..]

Het interesseert me gewoon niet. Als een meerderheid de boerka wil verbieden, zorgen ze maar dat het wel kan.
7 maart zijn er weer verkiezingen. En om de democratie nu af te laten hangen van Maurice de Hond polletjes, nee.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 13:35:28 #231
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46875348
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:34 schreef Yildiz het volgende:
7 maart zijn er weer verkiezingen. En om de democratie nu af te laten hangen van Maurice de Hond polletjes, nee.
Als politici tegen een boerkaverbod zijn, moeten ze dat maar toegeven en uitleggen waarom dat zo is. Verschuilen achter juridisch gelul is zwak.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 13:37:30 #232
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46875402
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:35 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Als politici tegen een boerkaverbod zijn, moeten ze dat maar toegeven en uitleggen waarom dat zo is. Verschuilen achter juridisch gelul is zwak.
Ja, dat is nu hoe politiek werkt. Verschuilen achter argumenten, en als je ze niet hebt, verzinnen.
Zo werkt dat overal.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 13:56:33 #233
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46875838
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:37 schreef Yildiz het volgende:
Ja, dat is nu hoe politiek werkt. Verschuilen achter argumenten, en als je ze niet hebt, verzinnen.
Zo werkt dat overal.
Ze verschuilen zich juist niet achter inhoudelijke argumenten, en dat is laf.
pi_46876221
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:21 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Je zou kunnen beginnen met een boerkaverbod voor publieke functies, scholen en andere ruimten. Werkgevers toestaan een medewerker in boerka te kunnen ontslaan. De plicht om de boerka af te doen als de politie dat vraagt etc. Idd, uitkeringen intrekken. Dat zou een mooi begin zijn.
Daar is men al mee begonnen en daar gaat dit kabinet mee door.
quote:
Niet haalbaar? Dan maak je het haalbaar. Waar een wil is, is een weg. Er is dus waarschijnlijk onwil.
Je kan het dragen van een boerka verafschuwen, maar tegelijkertijd inzien dat een verbod in de openbare of privéruimte onhaalbaar is. Op welke grond wil je een totaalverbod op de boerka bewerkstelligen? Vind je niet dat dit in strijd is met de persoonlijke keuzes die mensen maken?

[ Bericht 6% gewijzigd door Kozzmic op 03-03-2007 14:23:59 ]
  zaterdag 3 maart 2007 @ 14:28:23 #235
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46876671
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 14:12 schreef Kozzmic het volgende:
Je kan het dragen van een boerka verafschuwen, maar tegelijkertijd inzien dat een verbod in de openbare of privéruimte onhaalbaar is. Op welke grond wil je een totaalverbod op de boerka bewerkstelligen? Vind je niet dat dit in strijd is met de persoonlijke keuzes die mensen maken?
Waarom zou het onhaalbaar zijn? Onhaalbaar betekent onwil. Ik heb liever keuzevrijheid, maar ik denk toch echt dat de strijd tegen de islamisering op dit moment belangrijker is.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 14:32:35 #236
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46876831
De strijd. . Zou het een mooi script voor een film zijn?

Och, de ene mocro heeft zijn jihad, de andere heeft zijn 'strijd'. .
  zaterdag 3 maart 2007 @ 14:46:35 #237
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_46877304
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 14:28 schreef PJORourke het volgende:
de strijd tegen de islamisering

Ze komen eraan Rourke! Moeders en dochters naar binnen, de luiken voor de ramen en de radio aan! De moslims hebben het op onze manier van leven voorzien.
lege ton
pi_46883427
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:30 schreef PJORourke het volgende:
Als een meerderheid de boerka wil verbieden, zorgen ze maar dat het wel kan.
Als een meerderheid Geert Wilders dood wil moet dat dan ook gebeuren?

Nee, zeg jij, dat kan niet volgens de wet.

Maar waar een wil is, is een wet immers: dan verander je die wet maar.

Zie je nou hoe dom en simplistisch je redeneringen zijn?
pi_46883475
Echt een sch vergelijking.
pi_46883523
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 14:12 schreef Kozzmic het volgende:
Je kan het dragen van een boerka verafschuwen, maar tegelijkertijd inzien dat een verbod in de openbare of privéruimte onhaalbaar is. Op welke grond wil je een totaalverbod op de boerka bewerkstelligen?
Och, op basis van de bestaande wetgeving dat je je niet onherkenbaar op straat mag begeven misschien?
quote:
Vind je niet dat dit in strijd is met de persoonlijke keuzes die mensen maken?
Eerlijk gezegd, nee. Net zo goed als het feit dat je niet naakt op straat mag lopen daar niet mee in strijd wordt geacht.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_46883560
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 18:29 schreef Dr.Nikita het volgende:
Echt een sch vergelijking.
Hele relevante vergelijking maar blijkbaar te moelijk voor jou om inhoudelijk op te reageren.

Het is toch van de zotte om te stellen dat alles wat volgens de wet niet kan 'juridisch gelul' is.

Bovendien vind ik het van Vogelaar heel slim om dit zo aan te pakken. Het gaat helemaal niet om die paar tentjes maar om de angst voor de islamisering bij veel mensen. Je kunt veel beter daar wat tegen doen dan tegen dit soort symbolen.
pi_46883588
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 18:31 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Och, op basis van de bestaande wetgeving dat je je niet onherkenbaar op straat mag begeven misschien?
Waarom moet de wetgeving dan veranderd worden? Het kan volgens de huidige wetgeving niet, dat heb je toch overal kunnen lezen.
quote:
Eerlijk gezegd, nee. Net zo goed als het feit dat je niet naakt op straat mag lopen daar niet mee in strijd wordt geacht.
Dat is andere wetgeving.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 18:39:00 #243
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46883707
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 18:27 schreef SCH het volgende:
Als een meerderheid Geert Wilders dood wil moet dat dan ook gebeuren?
Denk aan het Sharia-argument van Donner. Dit is precies hetzelfde.
quote:
Nee, zeg jij, dat kan niet volgens de wet.
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg: kut op dirk.
quote:
Maar waar een wil is, is een wet immers: dan verander je die wet maar.
Juist.
quote:
Zie je nou hoe dom en simplistisch je redeneringen zijn?
Nee, zie je niet hoe laf je je verschuilt achter gezwets?
  zaterdag 3 maart 2007 @ 18:41:06 #244
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46883755
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 18:33 schreef SCH het volgende:
Bovendien vind ik het van Vogelaar heel slim om dit zo aan te pakken. Het gaat helemaal niet om die paar tentjes maar om de angst voor de islamisering bij veel mensen. Je kunt veel beter daar wat tegen doen dan tegen dit soort symbolen.
Het is gewoon minachting t.o.v. de mensen in de achterbuurten die met de islamisering geconfronteerd worden. Meer niet. Een boerka is cultureel kolonialisme, waarvan de meeste NL'ers niks moeten hebben.

Bovendien zal het aantal spoken toenemen als het niet aangepakt wordt, net als die kopvodden.
pi_46883801
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 18:41 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Het is gewoon minachting t.o.v. de mensen in de achterbuurten die met de islamisering geconfronteerd worden. Meer niet. Een boerka is cultureel kolonialisme, waarvan de meeste NL'ers niks moeten hebben.

Bovendien zal het aantal spoken toenemen als het niet aangepakt wordt, net als die kopvodden.
Dan ga je toch gezellig in een dictatuur wonen. Daar trekt een regering zich niks van regels aan. Is Iran niet iets voor jou? Je lijkt wederom ontzettend op de mensen aan wie je zo'n hekel zegt te hebben: zo fundamentalistisch.
pi_46883815
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 18:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Hele relevante vergelijking maar blijkbaar te moelijk voor jou om inhoudelijk op te reageren.

Het is toch van de zotte om te stellen dat alles wat volgens de wet niet kan 'juridisch gelul' is.

Je draait de zaken om beste sch, je KAN en MAG niet verwachten dat de niet religieuze bevolking de koran gaat lezen om te begrijpen waarom burka moet kunnen. De mensen ZIEN wat op de wereld gebeurt, of dat beeld terecht is of niet laat ik even in het midden.
sjees, heeft men eindelijk de juk van religiën afgeworpen dient er zich weer een ander aan die nog 600 jaar achterloopt.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 18:46:21 #247
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46883881
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 18:43 schreef SCH het volgende:
Dan ga je toch gezellig in een dictatuur wonen.
Nou, dit land is toch practisch een dictatuur? Wat je ook stemt, er gebeurt toch niks. De kamer is het contact met de vox populi volledig kwijt en dan krijg je gedrochten als de EU-grondwet en mevrouw Vogelaar van de CPN.

Bovendien ga je niet in op het punt: dat het arrogant is dit af te doen als angst.
pi_46883959
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 18:43 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Je draait de zaken om beste sch, je KAN en MAG niet verwachten dat de niet religieuze bevolking de koran gaat lezen om te begrijpen waarom burka moet kunnen.
Daar zullen ze ook weinig over lezen in de Koran. Is ook helemaal niet nodig. Ik begrijp zoveel dingen van andere mensen niet, leven en laten leven.
quote:
De mensen ZIEN wat op de wereld gebeurt, of dat beeld terecht is of niet laat ik even in het midden.
Mensen gaan daar nou eenmaal verschillend om. De angst is natuurlijk erg aangewakkerd de afgelopen tijd. Er wordt zo snel geschermd met meerderheden, alsof dat relevant is. Ik zie ook wat er op de wereld gebeurt en ik heb nou niet de idee dat de afschaffking van de boerka iets op gaat leverne, integendeel: het verschaft weer veel jonge mensen een aanleiding in de contramine te gaan.
pi_46883982
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 18:46 schreef PJORourke het volgende:
Bovendien ga je niet in op het punt: dat het arrogant is dit af te doen als angst.
Nee dat si niet arrogant.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 18:51:11 #250
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46884013
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 18:50 schreef SCH het volgende:
Nee dat si niet arrogant.
Dat is het wel. Lekker uit je villawijkje preken dat het allemaal angst is, het zijn wel lieve spookjes hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')