quote:Op donderdag 22 februari 2007 22:41 schreef rood_verzet het volgende:
Ik heb persoonlijk niet zoveel op met dit land, vooral niet vanwege het verbod op het bekennen erkennen van de Armeense genocide.
Ik weet niet waar jij je nieuws leest, maar dat je laatste zin niet klopt kan je op heel internet vinden. Zoek is op Ben Bot verkiezingen en turkije.quote:Op donderdag 22 februari 2007 22:41 schreef rood_verzet het volgende:
Ik heb persoonlijk niet zoveel op met dit land, vooral niet vanwege het verbod op het bekennen van de Armeense genocide. Daarnaast vind ik het bijzonder arrogant dat politici zich met onze verkiezingen bemoeien.
Ik vind geert mak een beetje kort door de bocht. De man kent turkije blijkbaar niet. Turkije KAN niet radicaliseren. Er zijn enkele machten (zoals het leger) die ervoor zorgen dat de secularisatie niet verdwijnt. Maar ja Turkije kan wel een spreekbuis worden van Europa in het Midden Oosten. Turkiej zou kunnen bijdragen om het anti-westerse klimaat te veranderen.quote:Toch moet Turkije naar de EU en wel met de volgende reden (heb dit gelezen van Geert Mak dus is mijn eigen idee niet): Als we ze overlaten aan het Midden-Oosten zal dit land wellicht ook op den duur radicaliseren. Niet dat onze eigen moraal van smetten vrij is, zeer zeker niet, maar het vermogen om te relativeren en te discusseren zie ik toch iets beter terug in de Europese samenleving.
yeah..quote:Op donderdag 22 februari 2007 22:43 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Halen we ze naar binnen, dan radicaliseert europa.
Orhan Pamuk schijnt naar de VS te zijn gevlucht.quote:Op donderdag 22 februari 2007 22:50 schreef Guildwars het volgende:
........
Ten tweede klopt het verbod van jou ook niet. Orhan Pamuk, Taner Akcam en Halil Berktay roepen al jaren dat er een genocide is geweest. De eerste heeft een rechtzaak aan z'n broek gekregen, maar is dat niet democratie? orhan pamuk werd vrijgesproken. .............
En toch nog een vakantie boeken naar TR.quote:Op donderdag 22 februari 2007 22:54 schreef Index het volgende:
haha mooi niet turkije bij de eu.. pauperland
quote:Op donderdag 22 februari 2007 23:00 schreef flexje het volgende:
[..]
En toch nog een vakantie boeken naar TR.
Trieste reactie
Eens, na de enorm snelle uitbreiding in Oost Europa is stabiliseren een goed idee. Er is ook nog een hoop te doen. Kijk bijvoorbeeld alleen al naar het politieke gelazer in Hongarije het afgelopen jaar, en dan is er nog de soap rond de grondwet...quote:Op donderdag 22 februari 2007 22:51 schreef teamlead het volgende:
het lijkt mij verstandiger om voorlopig helemaal niemand toe te laten, tot we in staat zijn met deze 25 landen een behoorlijke unie te vormen. Uitbreiding buiten Europa kan altijd nog
En dan net als bij die lang verloren beschaving aka griekenland bijkans afgetrokken worden om maar ergens te eten....lamadamaniedoenquote:Op donderdag 22 februari 2007 23:00 schreef flexje het volgende:
[..]
En toch nog een vakantie boeken naar TR.
Trieste reactie
Nee met types zoals jou zie ik de toekomst wel zonnig inquote:Op donderdag 22 februari 2007 22:52 schreef Richard_dubbelB het volgende:
Straks is alles de Eu en is alles weer terug bij af.
Optieven met die geitenneukers
Wellicht onwetendheid van mijn kant, maar ik dacht dat Turkse politici, Turken in Nederland aanraadde om op D66 te stemmen vanwege de gehele Armeense genocide kwestie. Wat betreft die situatie, het is niet vanzelfsprekend om het over die kwestie te hebben. Nadat Dink werd vermoord stonden Turkse politie agenten met de moordenaar en de Turkse vlag te poseren op een foto.quote:Op donderdag 22 februari 2007 22:50 schreef Guildwars het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij je nieuws leest, maar dat je laatste zin niet klopt kan je op heel internet vinden. Zoek is op Ben Bot verkiezingen en turkije.
Ten tweede klopt het verbod van jou ook niet. Orhan Pamuk, Taner Akcam en Halil Berktay roepen al jaren dat er een genocide is geweest. De eerste heeft een rechtzaak aan z'n broek gekregen, maar is dat niet democratie? orhan pamuk werd vrijgesproken. Dus over welk verbod heb jij het?
Of bedoel je het verbod in Frankrijk?? Waar je niet mag zeggen dat er geen genocide is geweest? is dat democratisch?
Ik ben ook absoluut geen fan van de zeer ondemocratische, neoliberale Europese Unie.
Een land kan altijd radicaliseren, al is het maar van buiten opgelegd. Maar het punt is wellicht dat toetreding van Turkije de situatie in het Midden Oosten kan verbeteren. Wellicht kan de EU Israel op de vingers tikken.quote:Ik vind geert mak een beetje kort door de bocht. De man kent turkije blijkbaar niet. Turkije KAN niet radicaliseren. Er zijn enkele machten (zoals het leger) die ervoor zorgen dat de secularisatie niet verdwijnt. Maar ja Turkije kan wel een spreekbuis worden van Europa in het Midden Oosten. Turkiej zou kunnen bijdragen om het anti-westerse klimaat te veranderen.
Met types zoals jij wordt nederland communistischquote:Op vrijdag 23 februari 2007 00:25 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Nee met types zoals jou zie ik de toekomst wel zonnig in![]()
Dat is de UK tig jaar geweest en daar heb ik nog nooit iemand over gehoordquote:Op vrijdag 23 februari 2007 00:45 schreef MrX1982 het volgende:
Turkije is een eng xenofoob land met sterke ultra nationalistische tendensen. .
ow?quote:Op donderdag 22 februari 2007 22:59 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Orhan Pamuk schijnt naar de VS te zijn gevlucht.
By then Pamuk, who has become the most prominent advocate of a modern, liberal, cosmopolitan Turkey, had already left Istanbul for the United States, where he plans to stay, for the time being, and give lectures at several universities.quote:
Nee dit soort mentaliteit doet een goede bijdrage aan de discussie. De waardering voor het Turkse standpunt zou door jou opmerking ook wel toenemenquote:Op vrijdag 23 februari 2007 18:36 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ach, weer een armenofiel minder. Ik kan er niet zo mee zitten.
quote:Op donderdag 22 februari 2007 22:51 schreef teamlead het volgende:
Ik heb totaal niets tegen Turkije, maar ik zie niet in waarom een niet Europees land wel lid zou moeten worden van de EU. Natuurlijk zal het voor Turkije voordelen hebben (en voor ons uiteraard ook), maar het lijkt mij verstandiger om voorlopig helemaal niemand toe te laten, tot we in staat zijn met deze 25 landen een behoorlijke unie te vormen. Uitbreiding buiten Europa kan altijd nog
Idd, en daarnaast ligt het grootste gedeelte van Turkije in Azie geografisch gezienquote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:38 schreef Mr_Memory het volgende:
Het grootste struikelblok is natuurlijk, als Turkije toetreed tot de EU het gelijk de grootste lidstaat is, en nog islamitisch ook.
Dat zien de grote EU landen niet zo zitten.
en cyprus ligt wel in europa?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 10:05 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, en daarnaast ligt het grootste gedeelte van Turkije in Azie geografisch gezien
waarom de ene wel en de andere niet?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 10:36 schreef bankrupcy het volgende:
Who the fuck is Geert Mak en waarom zou hij in deze kwestie verstand van zaken hebben.
Liever Rusland bij de EU dan Turkije
Waarom?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 10:36 schreef bankrupcy het volgende:
Liever Rusland bij de EU dan Turkije
Nou en.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 16:13 schreef bankrupcy het volgende:
Cultureel staan we dichter bij de Russen dan bij de Turken.
Doel je nu op de xenofobe Russisch-Orthodoxe Kerk, de communistische erfenis of de nieuwe autocratie van Poetin en diens in scene gezette aanslagen?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 16:13 schreef bankrupcy het volgende:
Cultureel staan we dichter bij de Russen dan bij de Turken.
quote:Op zaterdag 24 februari 2007 16:17 schreef Apropos het volgende:
[..]
Doel je nu op de xenofobe Russisch-Orthodoxe Kerk, de communistische erfenis of de nieuwe autocratie van Poetin en diens in scene gezette aanslagen?
Bijvoorbeeld. Alhoewel de laatste niet onderscheidend is.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 16:17 schreef Apropos het volgende:
[..]
Doel je nu op de xenofobe Russisch-Orthodoxe Kerk, de communistische erfenis of de nieuwe autocratie van Poetin en diens in scene gezette aanslagen?
Ookquote:Op zaterdag 24 februari 2007 16:20 schreef Slayage het volgende:
[..]
![]()
hij bedoelt ongetwijfels mett cultuur ballet en literatuur![]()
en het grootste "culturele" verschil is?quote:
Hij heeft een mooi boek geschreven (om vervolgens zichzelf te diskwalificeren door allerlei bizarre uitspraken).quote:Op zaterdag 24 februari 2007 10:36 schreef bankrupcy het volgende:
Who the fuck is Geert Mak en waarom zou hij in deze kwestie verstand van zaken hebben.
Nee, ze staan beide op een even laag niveau. Daarbij hebben Rusland en de EU tegengestelde belangen, dat kan nooit in 1 beleid worden gegoten. In zoverre er nu 1 Europees beleid op elk willekeurig gekozen gebied is natuurlijkquote:Liever Rusland bij de EU dan Turkije
Ooit een Turkse ballerina gezien? of een Turks boek gelezen?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 16:30 schreef Slayage het volgende:
[..]
en het grootste "culturele" verschil is?
ja, jaquote:Op zaterdag 24 februari 2007 16:37 schreef bankrupcy het volgende:
[..]
Ooit een Turkse ballerina gezien? of een Turks boek gelezen?
de eu heeft sinds de start van de onderhandeling heel veel in populariteit ingeleverd iddquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |