abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47341029
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 14:41 schreef CarDani het volgende:

Nederland is verwikkeld in zijn eigen belachelijke rechtssysteem.
Vertel eens: in welk land is het beter en waarom?
quote:
Ik vind het niet vreemd dat mensen het recht in eigen hand nemen. Zou ik absoluut ook doen !
Dat zou jij zeer waarschijnlijk niet doen. En als je dat wel doet krijg je terecht een enorme draai om je oren. Eigenrichting is barbaars en heeft in het verleden nimmer tot successen geleid.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_47341178
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 16:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

Vertel eens: in welk land is het beter en waarom?
[..]

Dat zou jij zeer waarschijnlijk niet doen. En als je dat wel doet krijg je terecht een enorme draai om je oren. Eigenrichting is barbaars en heeft in het verleden nimmer tot successen geleid.
Oh ja, dus als IK het heft in eigen handen neem ben IK de barbaar?
uhuh..heel logisch.............not

Waarom moet ik een vergelijking maken met een ander land? Ik leef HIER in Nederland.
Bovendien weet ik te weinig van rechtssystemen in andere landen om daar een uitspraak over te kunnen doen.
pi_47345517
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 16:34 schreef CarDani het volgende:

Oh ja, dus als IK het heft in eigen handen neem ben IK de barbaar?
uhuh..heel logisch.............not
Eigenrichting is barbaars, punt. Je hebt nu eenmaal dit soort zaken over te laten aan de overheid.
quote:
Waarom moet ik een vergelijking maken met een ander land? Ik leef HIER in Nederland.
Bovendien weet ik te weinig van rechtssystemen in andere landen om daar een uitspraak over te kunnen doen.
Je weet zeer waarschijnlijk vrijwel niets van rechtssystemen, maar dat houdt jou niet tegen om te concluderen dat Nederland een belachelijk systeem heeft.

Leg mij eens uit: op welke basis kom jij tot die conclusie?
pi_47346168
quote:
Dat bleek gisteren tijdens een pro forma zitting bij de Bredase rechtbank. Jacobs wordt verdacht van de verkrachting van een 9-jarig Bredaas meisje in september vorig jaar.

Het delict vond plaats in haar huis terwijl haar familie lag te slapen. Er werd een landelijk opsporingsbericht verspreid met Jacobs' naam en foto.

De verdachte is acht maal eerder veroordeeld voor zedendelicten, waarvan een deel sterke overeenkomsten vertoont met het Bredase misdrijf. Hij heeft altijd geweigerd mee te werken aan psychiatrisch onderzoek en verlaat zijn cel geen minuut om observatie te voorkomen
http://www.bndestem.nl/binnenland/article1213992.ece

Dit artikel las ik vandaag. het is toch te treurig voor woorden. Onbegrijpelijk.
pi_47346236
8 maal eerder

Ik zou zeggen, castreren die hap.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_47346373
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 19:03 schreef Gitanki het volgende:
8 maal eerder

Ik zou zeggen, castreren die hap.
Dat stond naast het artikel over de moordenaar van melanie Sijbers.
Ook die was reeds eerder veroordeeld tot tbs.

Recidive komt toch wel erg vaak voor bij zedendelinquenten.
Dus inderdaad, verplichte castratie.
pi_47348950
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 19:07 schreef Incomplete het volgende:

Recidive komt toch wel erg vaak voor bij zedendelinquenten.
Dus inderdaad, verplichte castratie.
Castratie helpt helaas niet.
pi_47349194
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 20:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

Castratie helpt helaas niet.
Indien naast de ballen ook de penis verwijderd wordt zal het wel helpen.
De neveneffecten daarvan zijn voor rekening dader.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 21:31:34 #269
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_47351702
Voor die paar onschuldige tagjes kreeg ik nog fucking 240 uur werkstraf!!
pi_47354618
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 20:20 schreef Incomplete het volgende:

Indien naast de ballen ook de penis verwijderd wordt zal het wel helpen.
Dat lijkt mij niet, aangezien het hier een verkrachting met vingers betrof (of wil je doorgaan met amputeren?).

En dan nog: verminken van lichamen is niet toegestaan. Het volk tevredenstellen vind ik niet belangrijk genoeg om mensenrechten met voeten te treden... Nog afgezien van het feit dat een misser in de veroordeling wat lastig te herstellen is.
pi_47355862
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 22:58 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat lijkt mij niet, aangezien het hier een verkrachting met vingers betrof (of wil je doorgaan met amputeren?).

En dan nog: verminken van lichamen is niet toegestaan. Het volk tevredenstellen vind ik niet belangrijk genoeg om mensenrechten met voeten te treden... Nog afgezien van het feit dat een misser in de veroordeling wat lastig te herstellen is.
Dus jij vindt het allemaal heeeeel rechtvaardig wat er gebeurt?

Dan wil ik jou nog wel eens spreken als jouw dochter iets overkomt door zo'n smeerlap.
pi_47355947
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 18:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Eigenrichting is barbaars, punt. Je hebt nu eenmaal dit soort zaken over te laten aan de overheid.
[..]

Je weet zeer waarschijnlijk vrijwel niets van rechtssystemen, maar dat houdt jou niet tegen om te concluderen dat Nederland een belachelijk systeem heeft.

Leg mij eens uit: op welke basis kom jij tot die conclusie?
Om te beginnen: werkstraf voor verkrachten 4 jarig meisje ?

En de overheid doet geen fuck. Die is verstrikt in zijn bureaucratie. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar BJZ.....en daar weet ik toevallig heel veel vanaf !
pi_47361470
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 23:38 schreef CarDani het volgende:

Dus jij vindt het allemaal heeeeel rechtvaardig wat er gebeurt?
Ik kan dat niet beoordelen, want ik weet niet in hoeverre de dader daadwerkelijk ontoerekeningsvatbaar is. Wel heb ik al eerder aangegeven dat m.i. de strafmaat in zijn algemeenheid ter zake van sexueel misbruik te laag ligt.
quote:
Dan wil ik jou nog wel eens spreken als jouw dochter iets overkomt door zo'n smeerlap.
Ik heb geen dochter. Maar zonder in detail te willen treden: ik heb helaas in mijn directe omgeving meerdere slachtoffers van sexueel misbruik.
pi_47361539
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 23:40 schreef CarDani het volgende:

Om te beginnen: werkstraf voor verkrachten 4 jarig meisje ?
In beginsel te weinig: mee eens. Maar gelet op ontoerekeningsvatbaarheid misschien wel teveel. Ik heb al eerder aangegeven dat mijn broer geestelijk gehandicapt is. Die overziet zijn daden niet. Indien hij deze handelingen had uitgevoerd (gelukkig heeft hij nooit iets in die richting geprobeerd) dan was er maar één passende maatregel en dat is een gesloten inrichting (tot het moment dat men kan garanderen dat het niet meer zal gebeuren).
quote:
En de overheid doet geen fuck. Die is verstrikt in zijn bureaucratie. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar BJZ.....en daar weet ik toevallig heel veel vanaf !
Dit heeft niets met rechtssysteem te maken. Dat de overheid niet ideaal opereert is een feit. En op sommige punten faalt de overheid behoorlijk. Maar goed, dat is een andere discussie.
pi_47369469
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 09:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik kan dat niet beoordelen, want ik weet niet in hoeverre de dader daadwerkelijk ontoerekeningsvatbaar is. Wel heb ik al eerder aangegeven dat m.i. de strafmaat in zijn algemeenheid ter zake van sexueel misbruik te laag ligt.
[..]

Ik heb geen dochter. Maar zonder in detail te willen treden: ik heb helaas in mijn directe omgeving meerdere slachtoffers van sexueel misbruik.
Je zal het wel begrijpen als je zelf kinderen hebt. Of je empatisch vermogen is onvoldoende ontwikkeld, dat kan natuurlijk ook. Je bent de perfecte ambtenaar.
pi_47369625
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 10:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

In beginsel te weinig: mee eens. Maar gelet op ontoerekeningsvatbaarheid misschien wel teveel. Ik heb al eerder aangegeven dat mijn broer geestelijk gehandicapt is. Die overziet zijn daden niet. Indien hij deze handelingen had uitgevoerd (gelukkig heeft hij nooit iets in die richting geprobeerd) dan was er maar één passende maatregel en dat is een gesloten inrichting (tot het moment dat men kan garanderen dat het niet meer zal gebeuren).
[..]

Dit heeft niets met rechtssysteem te maken. Dat de overheid niet ideaal opereert is een feit. En op sommige punten faalt de overheid behoorlijk. Maar goed, dat is een andere discussie.
Iemand die "ontoerekeningsvatbaar" is, is dan ook niet in staat overwogen beslissingen te nemen. Waarom worrdt er dan wel rekening mee gehouden dat hij heeft besloten om te gaan verhuizen? Dit wordt dan wel aangenomen als een overwogen besluit en geinterpreteert als meewerkend.
Dat hele "ontoerekeningsvatbare" geneuzel is gebaseerd op pure interpretatie van de persoon die zulke smeerlappen screent.

De overheid faalt zeker ! Verstrikt in de regels.
pi_47371793
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 21:50 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

je moet gewoon zorgn dat je niet gepakt wordt, maar hij ging eraan. zonder twijfel
dat eerste is lastig maar hij ging eraan zeker weten

180 uur damn dat is 4,5 weken taakstraf en je huppelt weer vrolijk op straat
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_47374139
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:31 schreef CarDani het volgende:

Je zal het wel begrijpen als je zelf kinderen hebt.
Hoezo? Verlies ik dan mijn inzicht in het strafrecht?
quote:
Of je empatisch vermogen is onvoldoende ontwikkeld, dat kan natuurlijk ook.
Of jij leert andermans mening accepteren, of je kan beter wegblijven van fora. Om nu iemand met een genuanceerde mening te beschuldigen van gebrek aan empatisch vermogen is een beetje lachwekkend. Niet in het minst omdat volgens deze redenering ook het OM, de rechters, de wetgever, de meerderheid van de Staten-Generaal, ambtenaren, enz. van hetzelfde euvel last moeten hebben...

De hele wereld is gek behalve jij, nietwaar?
quote:
Je bent de perfecte ambtenaar.
Integendeel.
pi_47374251
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 15:37 schreef CarDani het volgende:

Iemand die "ontoerekeningsvatbaar" is, is dan ook niet in staat overwogen beslissingen te nemen. Waarom worrdt er dan wel rekening mee gehouden dat hij heeft besloten om te gaan verhuizen? Dit wordt dan wel aangenomen als een overwogen besluit en geinterpreteert als meewerkend.
Wat begrijp jij niet aan "deels"?
quote:
Dat hele "ontoerekeningsvatbare" geneuzel is gebaseerd op pure interpretatie van de persoon die zulke smeerlappen screent.
Dat is het. Iedereen is altijd volledig toerekeningsvatbaar.
quote:
De overheid faalt zeker ! Verstrikt in de regels.
Het valt allemaal wel mee. NL heeft tekortkomingen, maar er zijn weinig landen waar e.e.a. zo goed is geregeld als in NL.

Als jij het beter kan, vooral jezelf verkiesbaar stellen of solliciteren als topambtenaar. Zonde dat we thans jouw talent niet gebruiken...
pi_47377572
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 14:39 schreef CarDani het volgende:

[..]

Vreselijk

En hoe oud zijn je kinderen?
Het zijn 2 jongens van 7 en 14.
Ik heb gisteren een gesprek met zeden gehad....
Mn oudste (die een verklaring moest afleggen vanwege het misbruik van de jongste)zegt dat er niks met hem gebeurd is !
Hopelijk spreekt hij de waarheid.
Het vervolgen van de dader ligt nu in handen van de officier.
Wat nu als de dader niet veroordeeld word ?
Ik geef mn jongste echt niet mee aan de vader die hem weer in contact laat komen met de dader...
Zn vader geloofd het niet en wil een omgamgsregeling,ik peins er niet over!
Je word gewoon als moeder gedwongen om mee te werken je kind in een onveilige situatie te brengen.
Onder het mom :een kind heeft recht op beide ouders.....
Ach en die veiligheid,volgens de instanties valt het toch wel mee?
Mn jongste is als de dood voor de dader!
Als ik mee werk aan een omgangsregeling,raakt hij het vertrouwen in mij straks ook nog kwijt.....
Na een half jaar vechten tegen de instanties ben ik het echt zat !
Hopelijk kan mn advocaat jeugdzorg wel in laten zien dat ze fout op fout gemaakt hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')