Vertel eens: in welk land is het beter en waarom?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:41 schreef CarDani het volgende:
Nederland is verwikkeld in zijn eigen belachelijke rechtssysteem.
Dat zou jij zeer waarschijnlijk niet doen. En als je dat wel doet krijg je terecht een enorme draai om je oren. Eigenrichting is barbaars en heeft in het verleden nimmer tot successen geleid.quote:Ik vind het niet vreemd dat mensen het recht in eigen hand nemen. Zou ik absoluut ook doen !
Oh ja, dus als IK het heft in eigen handen neem ben IK de barbaar?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 16:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Vertel eens: in welk land is het beter en waarom?
[..]
Dat zou jij zeer waarschijnlijk niet doen. En als je dat wel doet krijg je terecht een enorme draai om je oren. Eigenrichting is barbaars en heeft in het verleden nimmer tot successen geleid.
Eigenrichting is barbaars, punt. Je hebt nu eenmaal dit soort zaken over te laten aan de overheid.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 16:34 schreef CarDani het volgende:
Oh ja, dus als IK het heft in eigen handen neem ben IK de barbaar?
uhuh..heel logisch.............not
Je weet zeer waarschijnlijk vrijwel niets van rechtssystemen, maar dat houdt jou niet tegen om te concluderen dat Nederland een belachelijk systeem heeft.quote:Waarom moet ik een vergelijking maken met een ander land? Ik leef HIER in Nederland.
Bovendien weet ik te weinig van rechtssystemen in andere landen om daar een uitspraak over te kunnen doen.
http://www.bndestem.nl/binnenland/article1213992.ecequote:Dat bleek gisteren tijdens een pro forma zitting bij de Bredase rechtbank. Jacobs wordt verdacht van de verkrachting van een 9-jarig Bredaas meisje in september vorig jaar.
Het delict vond plaats in haar huis terwijl haar familie lag te slapen. Er werd een landelijk opsporingsbericht verspreid met Jacobs' naam en foto.
De verdachte is acht maal eerder veroordeeld voor zedendelicten, waarvan een deel sterke overeenkomsten vertoont met het Bredase misdrijf. Hij heeft altijd geweigerd mee te werken aan psychiatrisch onderzoek en verlaat zijn cel geen minuut om observatie te voorkomen
Dat stond naast het artikel over de moordenaar van melanie Sijbers.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 19:03 schreef Gitanki het volgende:
8 maal eerder![]()
![]()
Ik zou zeggen, castreren die hap.
Castratie helpt helaas niet.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 19:07 schreef Incomplete het volgende:
Recidive komt toch wel erg vaak voor bij zedendelinquenten.
Dus inderdaad, verplichte castratie.
Indien naast de ballen ook de penis verwijderd wordt zal het wel helpen.quote:
Dat lijkt mij niet, aangezien het hier een verkrachting met vingers betrof (of wil je doorgaan met amputeren?).quote:Op vrijdag 16 maart 2007 20:20 schreef Incomplete het volgende:
Indien naast de ballen ook de penis verwijderd wordt zal het wel helpen.
Dus jij vindt het allemaal heeeeel rechtvaardig wat er gebeurt?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 22:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij niet, aangezien het hier een verkrachting met vingers betrof (of wil je doorgaan met amputeren?).
En dan nog: verminken van lichamen is niet toegestaan. Het volk tevredenstellen vind ik niet belangrijk genoeg om mensenrechten met voeten te treden... Nog afgezien van het feit dat een misser in de veroordeling wat lastig te herstellen is.
Om te beginnen: werkstraf voor verkrachten 4 jarig meisje ?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Eigenrichting is barbaars, punt. Je hebt nu eenmaal dit soort zaken over te laten aan de overheid.
[..]
Je weet zeer waarschijnlijk vrijwel niets van rechtssystemen, maar dat houdt jou niet tegen om te concluderen dat Nederland een belachelijk systeem heeft.
Leg mij eens uit: op welke basis kom jij tot die conclusie?
Ik kan dat niet beoordelen, want ik weet niet in hoeverre de dader daadwerkelijk ontoerekeningsvatbaar is. Wel heb ik al eerder aangegeven dat m.i. de strafmaat in zijn algemeenheid ter zake van sexueel misbruik te laag ligt.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 23:38 schreef CarDani het volgende:
Dus jij vindt het allemaal heeeeel rechtvaardig wat er gebeurt?
Ik heb geen dochter. Maar zonder in detail te willen treden: ik heb helaas in mijn directe omgeving meerdere slachtoffers van sexueel misbruik.quote:Dan wil ik jou nog wel eens spreken als jouw dochter iets overkomt door zo'n smeerlap.
In beginsel te weinig: mee eens. Maar gelet op ontoerekeningsvatbaarheid misschien wel teveel. Ik heb al eerder aangegeven dat mijn broer geestelijk gehandicapt is. Die overziet zijn daden niet. Indien hij deze handelingen had uitgevoerd (gelukkig heeft hij nooit iets in die richting geprobeerd) dan was er maar één passende maatregel en dat is een gesloten inrichting (tot het moment dat men kan garanderen dat het niet meer zal gebeuren).quote:Op vrijdag 16 maart 2007 23:40 schreef CarDani het volgende:
Om te beginnen: werkstraf voor verkrachten 4 jarig meisje ?
Dit heeft niets met rechtssysteem te maken. Dat de overheid niet ideaal opereert is een feit. En op sommige punten faalt de overheid behoorlijk. Maar goed, dat is een andere discussie.quote:En de overheid doet geen fuck. Die is verstrikt in zijn bureaucratie. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar BJZ.....en daar weet ik toevallig heel veel vanaf !
Je zal het wel begrijpen als je zelf kinderen hebt. Of je empatisch vermogen is onvoldoende ontwikkeld, dat kan natuurlijk ook. Je bent de perfecte ambtenaar.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 09:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik kan dat niet beoordelen, want ik weet niet in hoeverre de dader daadwerkelijk ontoerekeningsvatbaar is. Wel heb ik al eerder aangegeven dat m.i. de strafmaat in zijn algemeenheid ter zake van sexueel misbruik te laag ligt.
[..]
Ik heb geen dochter. Maar zonder in detail te willen treden: ik heb helaas in mijn directe omgeving meerdere slachtoffers van sexueel misbruik.
Iemand die "ontoerekeningsvatbaar" is, is dan ook niet in staat overwogen beslissingen te nemen. Waarom worrdt er dan wel rekening mee gehouden dat hij heeft besloten om te gaan verhuizen? Dit wordt dan wel aangenomen als een overwogen besluit en geinterpreteert als meewerkend.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 10:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
In beginsel te weinig: mee eens. Maar gelet op ontoerekeningsvatbaarheid misschien wel teveel. Ik heb al eerder aangegeven dat mijn broer geestelijk gehandicapt is. Die overziet zijn daden niet. Indien hij deze handelingen had uitgevoerd (gelukkig heeft hij nooit iets in die richting geprobeerd) dan was er maar één passende maatregel en dat is een gesloten inrichting (tot het moment dat men kan garanderen dat het niet meer zal gebeuren).
[..]
Dit heeft niets met rechtssysteem te maken. Dat de overheid niet ideaal opereert is een feit. En op sommige punten faalt de overheid behoorlijk. Maar goed, dat is een andere discussie.
dat eerste is lastig maar hij ging eraan zeker wetenquote:Op zaterdag 24 februari 2007 21:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
je moet gewoon zorgn dat je niet gepakt wordt, maar hij ging eraan. zonder twijfel
Hoezo? Verlies ik dan mijn inzicht in het strafrecht?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:31 schreef CarDani het volgende:
Je zal het wel begrijpen als je zelf kinderen hebt.
Of jij leert andermans mening accepteren, of je kan beter wegblijven van fora. Om nu iemand met een genuanceerde mening te beschuldigen van gebrek aan empatisch vermogen is een beetje lachwekkend. Niet in het minst omdat volgens deze redenering ook het OM, de rechters, de wetgever, de meerderheid van de Staten-Generaal, ambtenaren, enz. van hetzelfde euvel last moeten hebben...quote:Of je empatisch vermogen is onvoldoende ontwikkeld, dat kan natuurlijk ook.
Integendeel.quote:Je bent de perfecte ambtenaar.
Wat begrijp jij niet aan "deels"?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:37 schreef CarDani het volgende:
Iemand die "ontoerekeningsvatbaar" is, is dan ook niet in staat overwogen beslissingen te nemen. Waarom worrdt er dan wel rekening mee gehouden dat hij heeft besloten om te gaan verhuizen? Dit wordt dan wel aangenomen als een overwogen besluit en geinterpreteert als meewerkend.
Dat is het. Iedereen is altijd volledig toerekeningsvatbaar.quote:Dat hele "ontoerekeningsvatbare" geneuzel is gebaseerd op pure interpretatie van de persoon die zulke smeerlappen screent.
Het valt allemaal wel mee. NL heeft tekortkomingen, maar er zijn weinig landen waar e.e.a. zo goed is geregeld als in NL.quote:De overheid faalt zeker ! Verstrikt in de regels.
Het zijn 2 jongens van 7 en 14.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:39 schreef CarDani het volgende:
[..]
Vreselijk![]()
En hoe oud zijn je kinderen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |