abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47330104
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 20:00 schreef CarDani het volgende:

[..]

O wat vreselijk voor je

Heeft dit nog veel impact op je leven? Of heb je er inmiddels mee om leren gaan, het een plaatsje gegeven, je weet wel wat ik bedoel. Verwerkt ?
Ja op dit moment zeker.
Ik weet sinds een halfjaar dat mn jongste zoon ook is misbruikt en hoogst waarschijnlijk mn oudste ook....
Ik had mn eigen misbruik geblokkeerd en dat komt nu naar boven....
Als er vroeger hulp voor mij was geweest,had ik misschien dingen eerder in kunnen zien.
Ik ben geestelijk mishandeld door mn ex en heb nooit ingezien dat dit niet zo hoorde,ik durfde nooit nee te zeggen en ben vreselijk naïf geweest door nooit in te grijpen toen ik degene betrapte(toen had ik er geen idee van),mn ex zei dat ik ze zag vliegen en dat diegene gewoon dronken was....
Ook later toen ik naaktfoto's vond werd dit afgewimpeld....
Altijd probeerde ik iedereen te vriend te houden,en durfde ik niet voor mezelf op te komen,ik was bang voor mn ex en schoonfamilie.

Door de gebeurtenissen in dit half jaar,laat ik me niet meer met een kluitje in het riet sturen!
Maar ik had zo graag gewild dat iemand me had geholpen...
En nu ik eindelijk voor mezelf en mn kids opkom,laten jeugdzorg en politie/justitie me vallen....(hij is nog steeds niet opgepakt en mn oudste zit daar in huis!)

We hebben nog een lange weg te gaan...
Gelukkig krijg ik wel steun van de GGZ en mn jongste ook om alles te verwerken.
De oudste staat onder druk van mn ex schoonfamilie en is gehersenspoeld,hij verteld niks....
pi_47332323
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 18:07 schreef senesta het volgende:

Heb je ook gelezen dat deze vader in eerste instantie werd afgeraden door een agent om aangifte te doen?
Ik zie niet in waarom dat iets met de strafmaat te maken heeft.

Het advies van de agent kan ik begrijpen in het licht van: "veel vrijspraken omdat het woord tegen woord is" en "het kind gaat door een niet fijne molen van ondervraging".
quote:
Ik vraag me serieus wel eens af hoeveel mensen gewoon geen aangifte doen omdat het ze word afgeraden of omdat ze er het nut niet van inzien.
Dat is natuurlijk in alle landen in meer of mindere mate het geval. Ik denk niet dat in NL het aantal niet-aangiften bovengemiddeld is.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 13:45:28 #253
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_47335261
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 11:22 schreef Cattara het volgende:

[..]

Ja op dit moment zeker.
Ik weet sinds een halfjaar dat mn jongste zoon ook is misbruikt en hoogst waarschijnlijk mn oudste ook....
Als er vroeger hulp voor mij was geweest,had ik misschien dingen eerder in kunnen zien.
Ik ben geestelijk mishandeld door mn ex en heb nooit ingezien dat dit niet zo hoorde,ik durfde nooit nee te zeggen en ben vreselijk naïf geweest door nooit in te grijpen toen ik degene betrapte(toen had ik er geen idee van),mn ex zei dat ik ze zag vliegen en dat diegene gewoon dronken was....
Altijd probeerde ik iedereen te vriend te houden,en durfde ik niet voor mezelf op te komen,ik was bang voor mn ex en schoonfamilie.

Door de gebeurtenissen in dit half jaar,laat ik me niet meer met een kluitje in het riet sturen!
En nu ik eindelijk voor mezelf en mn kids opkom,laten jeugdzorg en politie/justitie me vallen....(hij is nog steeds niet opgepakt en mn oudste zit daar in huis!)

De oudste staat onder druk van mn ex schoonfamilie en is gehersenspoeld,hij verteld niks....
Wat een toestand.

Zo zie je, de dader krijgt een weekje schoffelen en de slachtoffers krijgen levenslang .....
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_47335588
Ik kan het filmpje niet zien, maar als het waar is.
Dan vind ik die rechter nog een grotere sicko als die dader
Death solves all problems: no man, no problem.
pi_47335781
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 09:01 schreef CarDani het volgende:

Het laatste nieuws bewijst dit maar weer eens. Een vrouw wordt in Enschede doodgeschoten door een TBS-ser. Wat doen ze? Ze schuiven de schuld naar de kliniek.

De aandacht wordt niet op de dader gevestigd maar op de kliniek. "Want de dader is toch ontoerekeningsvatbaar." Is nog in "behandeling" en weet niet wat hij doet en blablabla.
Zo gek is dat niet. Als je onder behandeling bent, dan is dat iha niet voor niets. En dan is de kliniek idd verantwoordelijk.

Dat laat overigens onverlet dat de dader niet ook verantwoordelijk kan zijn...
quote:
Punt is, als hij al TBS opgelegd heeft gekregen door een misdrijf, wat moeten ze dan? Levenslang TBS? Is ook weer onlogisch omdat dat gericht is op terugplaatsen in de maatschappij.
Levenslang TBS kan goed mogelijk zijn. Het kan alleen niet vooraf worden bepaald.
pi_47337248
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 11:22 schreef Cattara het volgende:

[..]

Ja op dit moment zeker.

Vreselijk

En hoe oud zijn je kinderen?
pi_47337319
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 13:58 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zo gek is dat niet. Als je onder behandeling bent, dan is dat iha niet voor niets. En dan is de kliniek idd verantwoordelijk.

Dat laat overigens onverlet dat de dader niet ook verantwoordelijk kan zijn...
[..]

Levenslang TBS kan goed mogelijk zijn. Het kan alleen niet vooraf worden bepaald.
Nederland is verwikkeld in zijn eigen belachelijke rechtssysteem.

Ik vind het niet vreemd dat mensen het recht in eigen hand nemen. Zou ik absoluut ook doen !
  vrijdag 16 maart 2007 @ 14:58:49 #258
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_47337904
Als justitie je zo in de steek laat, dan neem je toch het recht in eigen hand?!
Ik zou compleet gek worden, het enige wat me zou weerhouden zo'n persoon om te leggen, zijn dan je kinderen.

Wat een kutzooi.
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_47339417
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 14:58 schreef Jo0Lz het volgende:
Als justitie je zo in de steek laat, dan neem je toch het recht in eigen hand?!
Ik zou compleet gek worden, het enige wat me zou weerhouden zo'n persoon om te leggen, zijn dan je kinderen.

Wat een kutzooi.
Inderdaad !!!
pi_47339505
Ja! !
pi_47341029
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 14:41 schreef CarDani het volgende:

Nederland is verwikkeld in zijn eigen belachelijke rechtssysteem.
Vertel eens: in welk land is het beter en waarom?
quote:
Ik vind het niet vreemd dat mensen het recht in eigen hand nemen. Zou ik absoluut ook doen !
Dat zou jij zeer waarschijnlijk niet doen. En als je dat wel doet krijg je terecht een enorme draai om je oren. Eigenrichting is barbaars en heeft in het verleden nimmer tot successen geleid.
pi_47341178
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 16:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

Vertel eens: in welk land is het beter en waarom?
[..]

Dat zou jij zeer waarschijnlijk niet doen. En als je dat wel doet krijg je terecht een enorme draai om je oren. Eigenrichting is barbaars en heeft in het verleden nimmer tot successen geleid.
Oh ja, dus als IK het heft in eigen handen neem ben IK de barbaar?
uhuh..heel logisch.............not

Waarom moet ik een vergelijking maken met een ander land? Ik leef HIER in Nederland.
Bovendien weet ik te weinig van rechtssystemen in andere landen om daar een uitspraak over te kunnen doen.
pi_47345517
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 16:34 schreef CarDani het volgende:

Oh ja, dus als IK het heft in eigen handen neem ben IK de barbaar?
uhuh..heel logisch.............not
Eigenrichting is barbaars, punt. Je hebt nu eenmaal dit soort zaken over te laten aan de overheid.
quote:
Waarom moet ik een vergelijking maken met een ander land? Ik leef HIER in Nederland.
Bovendien weet ik te weinig van rechtssystemen in andere landen om daar een uitspraak over te kunnen doen.
Je weet zeer waarschijnlijk vrijwel niets van rechtssystemen, maar dat houdt jou niet tegen om te concluderen dat Nederland een belachelijk systeem heeft.

Leg mij eens uit: op welke basis kom jij tot die conclusie?
pi_47346168
quote:
Dat bleek gisteren tijdens een pro forma zitting bij de Bredase rechtbank. Jacobs wordt verdacht van de verkrachting van een 9-jarig Bredaas meisje in september vorig jaar.

Het delict vond plaats in haar huis terwijl haar familie lag te slapen. Er werd een landelijk opsporingsbericht verspreid met Jacobs' naam en foto.

De verdachte is acht maal eerder veroordeeld voor zedendelicten, waarvan een deel sterke overeenkomsten vertoont met het Bredase misdrijf. Hij heeft altijd geweigerd mee te werken aan psychiatrisch onderzoek en verlaat zijn cel geen minuut om observatie te voorkomen
http://www.bndestem.nl/binnenland/article1213992.ece

Dit artikel las ik vandaag. het is toch te treurig voor woorden. Onbegrijpelijk.
pi_47346236
8 maal eerder

Ik zou zeggen, castreren die hap.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_47346373
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 19:03 schreef Gitanki het volgende:
8 maal eerder

Ik zou zeggen, castreren die hap.
Dat stond naast het artikel over de moordenaar van melanie Sijbers.
Ook die was reeds eerder veroordeeld tot tbs.

Recidive komt toch wel erg vaak voor bij zedendelinquenten.
Dus inderdaad, verplichte castratie.
pi_47348950
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 19:07 schreef Incomplete het volgende:

Recidive komt toch wel erg vaak voor bij zedendelinquenten.
Dus inderdaad, verplichte castratie.
Castratie helpt helaas niet.
pi_47349194
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 20:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

Castratie helpt helaas niet.
Indien naast de ballen ook de penis verwijderd wordt zal het wel helpen.
De neveneffecten daarvan zijn voor rekening dader.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 21:31:34 #269
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_47351702
Voor die paar onschuldige tagjes kreeg ik nog fucking 240 uur werkstraf!!
pi_47354618
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 20:20 schreef Incomplete het volgende:

Indien naast de ballen ook de penis verwijderd wordt zal het wel helpen.
Dat lijkt mij niet, aangezien het hier een verkrachting met vingers betrof (of wil je doorgaan met amputeren?).

En dan nog: verminken van lichamen is niet toegestaan. Het volk tevredenstellen vind ik niet belangrijk genoeg om mensenrechten met voeten te treden... Nog afgezien van het feit dat een misser in de veroordeling wat lastig te herstellen is.
pi_47355862
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 22:58 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat lijkt mij niet, aangezien het hier een verkrachting met vingers betrof (of wil je doorgaan met amputeren?).

En dan nog: verminken van lichamen is niet toegestaan. Het volk tevredenstellen vind ik niet belangrijk genoeg om mensenrechten met voeten te treden... Nog afgezien van het feit dat een misser in de veroordeling wat lastig te herstellen is.
Dus jij vindt het allemaal heeeeel rechtvaardig wat er gebeurt?

Dan wil ik jou nog wel eens spreken als jouw dochter iets overkomt door zo'n smeerlap.
pi_47355947
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 18:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Eigenrichting is barbaars, punt. Je hebt nu eenmaal dit soort zaken over te laten aan de overheid.
[..]

Je weet zeer waarschijnlijk vrijwel niets van rechtssystemen, maar dat houdt jou niet tegen om te concluderen dat Nederland een belachelijk systeem heeft.

Leg mij eens uit: op welke basis kom jij tot die conclusie?
Om te beginnen: werkstraf voor verkrachten 4 jarig meisje ?

En de overheid doet geen fuck. Die is verstrikt in zijn bureaucratie. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar BJZ.....en daar weet ik toevallig heel veel vanaf !
pi_47361470
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 23:38 schreef CarDani het volgende:

Dus jij vindt het allemaal heeeeel rechtvaardig wat er gebeurt?
Ik kan dat niet beoordelen, want ik weet niet in hoeverre de dader daadwerkelijk ontoerekeningsvatbaar is. Wel heb ik al eerder aangegeven dat m.i. de strafmaat in zijn algemeenheid ter zake van sexueel misbruik te laag ligt.
quote:
Dan wil ik jou nog wel eens spreken als jouw dochter iets overkomt door zo'n smeerlap.
Ik heb geen dochter. Maar zonder in detail te willen treden: ik heb helaas in mijn directe omgeving meerdere slachtoffers van sexueel misbruik.
pi_47361539
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 23:40 schreef CarDani het volgende:

Om te beginnen: werkstraf voor verkrachten 4 jarig meisje ?
In beginsel te weinig: mee eens. Maar gelet op ontoerekeningsvatbaarheid misschien wel teveel. Ik heb al eerder aangegeven dat mijn broer geestelijk gehandicapt is. Die overziet zijn daden niet. Indien hij deze handelingen had uitgevoerd (gelukkig heeft hij nooit iets in die richting geprobeerd) dan was er maar één passende maatregel en dat is een gesloten inrichting (tot het moment dat men kan garanderen dat het niet meer zal gebeuren).
quote:
En de overheid doet geen fuck. Die is verstrikt in zijn bureaucratie. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar BJZ.....en daar weet ik toevallig heel veel vanaf !
Dit heeft niets met rechtssysteem te maken. Dat de overheid niet ideaal opereert is een feit. En op sommige punten faalt de overheid behoorlijk. Maar goed, dat is een andere discussie.
pi_47369469
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 09:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik kan dat niet beoordelen, want ik weet niet in hoeverre de dader daadwerkelijk ontoerekeningsvatbaar is. Wel heb ik al eerder aangegeven dat m.i. de strafmaat in zijn algemeenheid ter zake van sexueel misbruik te laag ligt.
[..]

Ik heb geen dochter. Maar zonder in detail te willen treden: ik heb helaas in mijn directe omgeving meerdere slachtoffers van sexueel misbruik.
Je zal het wel begrijpen als je zelf kinderen hebt. Of je empatisch vermogen is onvoldoende ontwikkeld, dat kan natuurlijk ook. Je bent de perfecte ambtenaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')