Ja op dit moment zeker.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 20:00 schreef CarDani het volgende:
[..]
O wat vreselijk voor je![]()
Heeft dit nog veel impact op je leven? Of heb je er inmiddels mee om leren gaan, het een plaatsje gegeven, je weet wel wat ik bedoel. Verwerkt ?
Ik zie niet in waarom dat iets met de strafmaat te maken heeft.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 18:07 schreef senesta het volgende:
Heb je ook gelezen dat deze vader in eerste instantie werd afgeraden door een agent om aangifte te doen?
Dat is natuurlijk in alle landen in meer of mindere mate het geval. Ik denk niet dat in NL het aantal niet-aangiften bovengemiddeld is.quote:Ik vraag me serieus wel eens af hoeveel mensen gewoon geen aangifte doen omdat het ze word afgeraden of omdat ze er het nut niet van inzien.
Wat een toestand.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:22 schreef Cattara het volgende:
[..]
Ja op dit moment zeker.
Ik weet sinds een halfjaar dat mn jongste zoon ook is misbruikt en hoogst waarschijnlijk mn oudste ook....
Ik had mn eigen misbruik geblokkeerd en dat komt nu naar boven....
Als er vroeger hulp voor mij was geweest,had ik misschien dingen eerder in kunnen zien.
Ik ben geestelijk mishandeld door mn ex en heb nooit ingezien dat dit niet zo hoorde,ik durfde nooit nee te zeggen en ben vreselijk naïf geweest door nooit in te grijpen toen ik degene betrapte(toen had ik er geen idee van),mn ex zei dat ik ze zag vliegen en dat diegene gewoon dronken was....
Ook later toen ik naaktfoto's vond werd dit afgewimpeld....
Altijd probeerde ik iedereen te vriend te houden,en durfde ik niet voor mezelf op te komen,ik was bang voor mn ex en schoonfamilie.
Door de gebeurtenissen in dit half jaar,laat ik me niet meer met een kluitje in het riet sturen!
Maar ik had zo graag gewild dat iemand me had geholpen...
En nu ik eindelijk voor mezelf en mn kids opkom,laten jeugdzorg en politie/justitie me vallen....(hij is nog steeds niet opgepakt en mn oudste zit daar in huis!)
We hebben nog een lange weg te gaan...
Gelukkig krijg ik wel steun van de GGZ en mn jongste ook om alles te verwerken.
De oudste staat onder druk van mn ex schoonfamilie en is gehersenspoeld,hij verteld niks....
Zo gek is dat niet. Als je onder behandeling bent, dan is dat iha niet voor niets. En dan is de kliniek idd verantwoordelijk.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 09:01 schreef CarDani het volgende:
Het laatste nieuws bewijst dit maar weer eens. Een vrouw wordt in Enschede doodgeschoten door een TBS-ser. Wat doen ze? Ze schuiven de schuld naar de kliniek.
De aandacht wordt niet op de dader gevestigd maar op de kliniek. "Want de dader is toch ontoerekeningsvatbaar." Is nog in "behandeling" en weet niet wat hij doet en blablabla.
Levenslang TBS kan goed mogelijk zijn. Het kan alleen niet vooraf worden bepaald.quote:Punt is, als hij al TBS opgelegd heeft gekregen door een misdrijf, wat moeten ze dan? Levenslang TBS? Is ook weer onlogisch omdat dat gericht is op terugplaatsen in de maatschappij.
Vreselijkquote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:22 schreef Cattara het volgende:
[..]
Ja op dit moment zeker.
Ik weet sinds een halfjaar dat mn jongste zoon ook is misbruikt en hoogst waarschijnlijk mn oudste ook....
Ik had mn eigen misbruik geblokkeerd en dat komt nu naar boven....
Als er vroeger hulp voor mij was geweest,had ik misschien dingen eerder in kunnen zien.
Ik ben geestelijk mishandeld door mn ex en heb nooit ingezien dat dit niet zo hoorde,ik durfde nooit nee te zeggen en ben vreselijk naïf geweest door nooit in te grijpen toen ik degene betrapte(toen had ik er geen idee van),mn ex zei dat ik ze zag vliegen en dat diegene gewoon dronken was....
Ook later toen ik naaktfoto's vond werd dit afgewimpeld....
Altijd probeerde ik iedereen te vriend te houden,en durfde ik niet voor mezelf op te komen,ik was bang voor mn ex en schoonfamilie.
Door de gebeurtenissen in dit half jaar,laat ik me niet meer met een kluitje in het riet sturen!
Maar ik had zo graag gewild dat iemand me had geholpen...
En nu ik eindelijk voor mezelf en mn kids opkom,laten jeugdzorg en politie/justitie me vallen....(hij is nog steeds niet opgepakt en mn oudste zit daar in huis!)
We hebben nog een lange weg te gaan...
Gelukkig krijg ik wel steun van de GGZ en mn jongste ook om alles te verwerken.
De oudste staat onder druk van mn ex schoonfamilie en is gehersenspoeld,hij verteld niks....
Nederland is verwikkeld in zijn eigen belachelijke rechtssysteem.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zo gek is dat niet. Als je onder behandeling bent, dan is dat iha niet voor niets. En dan is de kliniek idd verantwoordelijk.
Dat laat overigens onverlet dat de dader niet ook verantwoordelijk kan zijn...
[..]
Levenslang TBS kan goed mogelijk zijn. Het kan alleen niet vooraf worden bepaald.
Inderdaad !!!quote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:58 schreef Jo0Lz het volgende:
Als justitie je zo in de steek laat, dan neem je toch het recht in eigen hand?!
Ik zou compleet gek worden, het enige wat me zou weerhouden zo'n persoon om te leggen, zijn dan je kinderen.
Wat een kutzooi.
Vertel eens: in welk land is het beter en waarom?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 14:41 schreef CarDani het volgende:
Nederland is verwikkeld in zijn eigen belachelijke rechtssysteem.
Dat zou jij zeer waarschijnlijk niet doen. En als je dat wel doet krijg je terecht een enorme draai om je oren. Eigenrichting is barbaars en heeft in het verleden nimmer tot successen geleid.quote:Ik vind het niet vreemd dat mensen het recht in eigen hand nemen. Zou ik absoluut ook doen !
Oh ja, dus als IK het heft in eigen handen neem ben IK de barbaar?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 16:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Vertel eens: in welk land is het beter en waarom?
[..]
Dat zou jij zeer waarschijnlijk niet doen. En als je dat wel doet krijg je terecht een enorme draai om je oren. Eigenrichting is barbaars en heeft in het verleden nimmer tot successen geleid.
Eigenrichting is barbaars, punt. Je hebt nu eenmaal dit soort zaken over te laten aan de overheid.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 16:34 schreef CarDani het volgende:
Oh ja, dus als IK het heft in eigen handen neem ben IK de barbaar?
uhuh..heel logisch.............not
Je weet zeer waarschijnlijk vrijwel niets van rechtssystemen, maar dat houdt jou niet tegen om te concluderen dat Nederland een belachelijk systeem heeft.quote:Waarom moet ik een vergelijking maken met een ander land? Ik leef HIER in Nederland.
Bovendien weet ik te weinig van rechtssystemen in andere landen om daar een uitspraak over te kunnen doen.
http://www.bndestem.nl/binnenland/article1213992.ecequote:Dat bleek gisteren tijdens een pro forma zitting bij de Bredase rechtbank. Jacobs wordt verdacht van de verkrachting van een 9-jarig Bredaas meisje in september vorig jaar.
Het delict vond plaats in haar huis terwijl haar familie lag te slapen. Er werd een landelijk opsporingsbericht verspreid met Jacobs' naam en foto.
De verdachte is acht maal eerder veroordeeld voor zedendelicten, waarvan een deel sterke overeenkomsten vertoont met het Bredase misdrijf. Hij heeft altijd geweigerd mee te werken aan psychiatrisch onderzoek en verlaat zijn cel geen minuut om observatie te voorkomen
Dat stond naast het artikel over de moordenaar van melanie Sijbers.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 19:03 schreef Gitanki het volgende:
8 maal eerder![]()
![]()
Ik zou zeggen, castreren die hap.
Castratie helpt helaas niet.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 19:07 schreef Incomplete het volgende:
Recidive komt toch wel erg vaak voor bij zedendelinquenten.
Dus inderdaad, verplichte castratie.
Indien naast de ballen ook de penis verwijderd wordt zal het wel helpen.quote:
Dat lijkt mij niet, aangezien het hier een verkrachting met vingers betrof (of wil je doorgaan met amputeren?).quote:Op vrijdag 16 maart 2007 20:20 schreef Incomplete het volgende:
Indien naast de ballen ook de penis verwijderd wordt zal het wel helpen.
Dus jij vindt het allemaal heeeeel rechtvaardig wat er gebeurt?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 22:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij niet, aangezien het hier een verkrachting met vingers betrof (of wil je doorgaan met amputeren?).
En dan nog: verminken van lichamen is niet toegestaan. Het volk tevredenstellen vind ik niet belangrijk genoeg om mensenrechten met voeten te treden... Nog afgezien van het feit dat een misser in de veroordeling wat lastig te herstellen is.
Om te beginnen: werkstraf voor verkrachten 4 jarig meisje ?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Eigenrichting is barbaars, punt. Je hebt nu eenmaal dit soort zaken over te laten aan de overheid.
[..]
Je weet zeer waarschijnlijk vrijwel niets van rechtssystemen, maar dat houdt jou niet tegen om te concluderen dat Nederland een belachelijk systeem heeft.
Leg mij eens uit: op welke basis kom jij tot die conclusie?
Ik kan dat niet beoordelen, want ik weet niet in hoeverre de dader daadwerkelijk ontoerekeningsvatbaar is. Wel heb ik al eerder aangegeven dat m.i. de strafmaat in zijn algemeenheid ter zake van sexueel misbruik te laag ligt.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 23:38 schreef CarDani het volgende:
Dus jij vindt het allemaal heeeeel rechtvaardig wat er gebeurt?
Ik heb geen dochter. Maar zonder in detail te willen treden: ik heb helaas in mijn directe omgeving meerdere slachtoffers van sexueel misbruik.quote:Dan wil ik jou nog wel eens spreken als jouw dochter iets overkomt door zo'n smeerlap.
In beginsel te weinig: mee eens. Maar gelet op ontoerekeningsvatbaarheid misschien wel teveel. Ik heb al eerder aangegeven dat mijn broer geestelijk gehandicapt is. Die overziet zijn daden niet. Indien hij deze handelingen had uitgevoerd (gelukkig heeft hij nooit iets in die richting geprobeerd) dan was er maar één passende maatregel en dat is een gesloten inrichting (tot het moment dat men kan garanderen dat het niet meer zal gebeuren).quote:Op vrijdag 16 maart 2007 23:40 schreef CarDani het volgende:
Om te beginnen: werkstraf voor verkrachten 4 jarig meisje ?
Dit heeft niets met rechtssysteem te maken. Dat de overheid niet ideaal opereert is een feit. En op sommige punten faalt de overheid behoorlijk. Maar goed, dat is een andere discussie.quote:En de overheid doet geen fuck. Die is verstrikt in zijn bureaucratie. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar BJZ.....en daar weet ik toevallig heel veel vanaf !
Je zal het wel begrijpen als je zelf kinderen hebt. Of je empatisch vermogen is onvoldoende ontwikkeld, dat kan natuurlijk ook. Je bent de perfecte ambtenaar.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 09:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik kan dat niet beoordelen, want ik weet niet in hoeverre de dader daadwerkelijk ontoerekeningsvatbaar is. Wel heb ik al eerder aangegeven dat m.i. de strafmaat in zijn algemeenheid ter zake van sexueel misbruik te laag ligt.
[..]
Ik heb geen dochter. Maar zonder in detail te willen treden: ik heb helaas in mijn directe omgeving meerdere slachtoffers van sexueel misbruik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |