Rumble is een last-gen iets volgens sony.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:22 schreef Fallen het volgende:
Er is weer een petitie online, dit keer voor het terug-brengen van rumble in de PS3-controller.
Voor de mensen die hem willen tekenen:
http://www.petitiononline.com/PS3RUMB/petition.html
Juist daarom. Blijkbaar vinden sommigen dit niet.quote:Op woensdag 28 februari 2007 00:06 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Rumble is een last-gen iets volgens sony.![]()
Sony: Rumble is een last-gen feature
en al die mensen die al een controller zonder rumble hebben?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:22 schreef Fallen het volgende:
Er is weer een petitie online, dit keer voor het terug-brengen van rumble in de PS3-controller.
Voor de mensen die hem willen tekenen:
http://www.petitiononline.com/PS3RUMB/petition.html
Weet ik veel...quote:Op woensdag 28 februari 2007 12:55 schreef kepler het volgende:
[..]
en al die mensen die al een controller zonder rumble hebben?
ik denk niet dat Sony dit zo snel zal doen, zeker niet nu ze het een last-gen feature hebben genoemdquote:Op woensdag 28 februari 2007 13:22 schreef Fallen het volgende:
[..]
Weet ik veel...
Ik heb die petitie niet gemaakt, en ik wil hoe dan ook wel rumble. Desnoods koop ik daar een extra controller voor.
Dat vind ik overigens zeer kwalijk.quote:Op woensdag 28 februari 2007 13:25 schreef kepler het volgende:
[..]
ik denk niet dat Sony dit zo snel zal doen, zeker niet nu ze het een last-gen feature hebben genoemd
Sorry, maar die BC-problemen zijn gewoon overdreven.quote:Op woensdag 28 februari 2007 14:09 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat zegt niks. Sony gaat net zo lekker keihard tegen eigen uitspraken in hoor. Zie dat BC gedoe maar.
Om het een last-gen iets te noemen was natuurlijk geen slimme opmerking, maar of het merendeel rumble wilt dat is natuurlijk wel een vraag. Zou me zelf niks verbazen als het groten deel van de casual gamers niet eens in de gaten heeft of er rumble word gebruikt of niet.quote:Op woensdag 28 februari 2007 14:10 schreef Fallen het volgende:
[..]
Dat vind ik overigens zeer kwalijk.
Je kan niet iets een last-gen feature noemen terwijl het merendeel van je publiek/klanten dit graag ziet in de controller.
Nee, het blijft gewoon een hypocriete zaak van Sony. Want het bericht van sony zegt het zelf: een gelimiteerde steun voor PS2 en in de toekomst zal BC niet belangrijk voor ze ziin.quote:Sorry, maar die BC-problemen zijn gewoon overdreven.
Ja men heeft een stuk hardware eruit gehaald, maar daarvan wisten de meesten onder ons al lang dat dit van tijdelijke aard was en dat er overgeschakeld zou worden naar een software oplossing.
De kritiek die Sony had op MS was vanwege de gebrekkige BC, niet of het nou hardwarematig of softwarematig tot stand werd gebracht. En die kritiek lijkt me overigens terecht.
Het lijkt mij verstandig om even te wachten tot de BC-lijst online gaat. Als dan blijkt dat Sony veel dingen heeft laten liggen, dan lijkt het mij terecht dat men gaat afgeven op Sony en haar BC-beloftes.
Ja en nee.quote:Op woensdag 28 februari 2007 14:20 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Nee, het blijft gewoon een hypocriete zaak van Sony. Want het bericht van sony zegt het zelf: een gelimiteerde steun voor PS2 en in de toekomst zal BC niet belangrijk voor ze ziin.
Dat wil dus natuurlijk niet zeggen dat er niet meer naar gekeken wordt.quote:Rather than concentrate on PS2 backwards compatibility, in the future, company resources will be increasingly focused on developing new games and entertainment features exclusively for PS3.
De techniek die gebruikt wordt is eigenlijk niet al te nieuw meer en wordt volgens mij al gebruikt sinds de PS1.quote:Op woensdag 28 februari 2007 14:18 schreef Diablos79 het volgende:
Om het een last-gen iets te noemen was natuurlijk geen slimme opmerking, maar of het merendeel rumble wilt dat is natuurlijk wel een vraag. Zou me zelf niks verbazen als het groten deel van de casual gamers niet eens in de gaten heeft of er rumble word gebruikt of niet.
Bronquote:"This low power consumption force feedback technology called 'Sensor Effects - SensorFX' uses no moving parts to produce meaningful sensory feedback. A broad range of intensity and sensation compliment the ability to derive feedback sensations from isolated areas on the controller, to isolate one side or the other, movement from front to back or all areas at the same time. As an example, a gamer playing a race game can feel variations in pulse, strength and collision location and to feel intensity differences between a smooth guardrail swipe and a full frontal slam into a wall."
verschil tussen MS en Sony is dat MS nooit heeft beloofd dat de 360 100% BC zou zijn, terwijl Sony dat meerdere malen heeft gedaan zover ik me kan herinnerenquote:Op woensdag 28 februari 2007 14:15 schreef Fallen het volgende:
[..]
Sorry, maar die BC-problemen zijn gewoon overdreven.
Ja men heeft een stuk hardware eruit gehaald, maar daarvan wisten de meesten onder ons al lang dat dit van tijdelijke aard was en dat er overgeschakeld zou worden naar een software oplossing.
De kritiek die Sony had op MS was vanwege de gebrekkige BC, niet of het nou hardwarematig of softwarematig tot stand werd gebracht. En die kritiek lijkt me overigens terecht.
Het lijkt mij verstandig om even te wachten tot de BC-lijst online gaat. Als dan blijkt dat Sony veel dingen heeft laten liggen, dan lijkt het mij terecht dat men gaat afgeven op Sony en haar BC-beloftes.
Terwijl ze nagenoeg 100% BC ondersteuning garandeerden..quote:Op woensdag 28 februari 2007 14:20 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Nee, het blijft gewoon een hypocriete zaak van Sony. Want het bericht van sony zegt het zelf: een gelimiteerde steun voor PS2 en in de toekomst zal BC niet belangrijk voor ze ziin.
het gaat gewoon om het feit dat Sony eerst iets beloofd, maar het daarna niet nakomt (wereldwijde launch, 100% BC)quote:Op woensdag 28 februari 2007 16:34 schreef SToRM81 het volgende:
Ik heb het idee dat degenen die zich er het meeste druk over maken niet eens (direct) een PS3 gaan halen, dus wat is het probleem nou eigenlijk
Op de 360 werkt het ook niet goed, maar daar heb ik persoonlijk ook bijna nooit gebruik gemaakt van de BC.
ik was wellicht van plan een ps3 te halen. ooit, na een paar prijsverlagingen. een van de redenen daarvoor was het enorme aanbod aan afgeprijsde ps2 spellen. maar veel daarvan zijn 2e rangstitels, die absoluut niet vallen onder de zogenaamde toptitels die ps3-geschikt worden gemaakt via updates.quote:Op woensdag 28 februari 2007 16:34 schreef SToRM81 het volgende:
Ik heb het idee dat degenen die zich er het meeste druk over maken niet eens (direct) een PS3 gaan halen, dus wat is het probleem nou eigenlijk
Op de 360 werkt het ook niet goed, maar daar heb ik persoonlijk ook bijna nooit gebruik gemaakt van de BC.
in de US/Japan halen ze die chip er dus niet uitquote:How will consumers be able to tell the difference between the fully compatible launch model available in America and Japan and the new degraded model?
On the external packaging of the PS3 there will be a small ‘PAL’ logo to denote that the PS3 is built for the European market (North American and Japanese models have a ‘NTSC’ logo). The model number will also appear on the label stuck to the top flap of the PS3 packaging (beginning CECHC followed by two digits – see below).
Bronquote:Drie 360 ''exclusives'' naar de PlayStation 3?
De Xbox 360 verliest op deze manier zeker zijn aanzien en exclusiviteit..
EB Games en GameStop hebben een nieuwe releaselijst voor Noord-Amerika gepubliceerd op hun website voor de PlayStation 3. Opvallend, aan dit lijstje, is dat er drie Xbox 360 games op staan die naar menig gamers hun verstand gewoon Xbox 360 exclusives zijn. Het gaat hier om de spellen Two Worlds, Kane & Lynch en TimeShift. Een beetje raar dus aangezien het gewoon écht 360 exclusives zijn. Of worden de 360 gamers maar gewoon in het ooitje gehouden? Wie weet. We houden jullie op de hoogte!
keynote van Phil Harrisonquote:PS3-owners will be very happy on the 7th of March
En Killzone noem je geen klapper dan?quote:Op woensdag 28 februari 2007 23:34 schreef kepler het volgende:
Kane & Lynch iig niet: Kane & Lynch: Dead Men niet naar PlayStation 3
TimeShift, en Two Worlds, tja waarom niet
wat me meer zorgen maakt is de releaselijst voor het einde van dit jaar... Geen echte console-exclusive klapper(waar de 360 Halo 3 heeft en de Wii ws Mario Galaxy)
ja maar die staat niet op de lijstquote:Op woensdag 28 februari 2007 23:55 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
En Killzone noem je geen klapper dan?
Die staat gepland voor ongeveer dezelfde periode als Halo3 volgens mij.
Die hoorde je ook niet klagen ten tijde van de PS1quote:Op woensdag 28 februari 2007 12:55 schreef kepler het volgende:
[..]
en al die mensen die al een controller zonder rumble hebben?
maar toen was het internet nog niet zo grootquote:Op donderdag 1 maart 2007 09:25 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Die hoorde je ook niet klagen ten tijde van de PS1
wat heeft rumble met internet te maken?quote:Op donderdag 1 maart 2007 09:37 schreef kepler het volgende:
[..]
maar toen was het internet nog niet zo groot![]()
het lijkt me nu geen slimme actie, vooral om de redenen die ze gegeven hebben (technisch niet mogelijk icm motion-sensor, en last-gen feature)
ik bedoel dat nu zo'n actie dus veel meer commentaar krijgt op het internet, zeker gezien de redenen waarom er nu geen rumble zit in de PS3 (althans die Sony zelf gegeven heeft). Als er nu opeens standaard een controller met rumble meegegeven wordt bij de PS3 dan worden de early-adaptors gewoon genaaid, want die moeten weer een nieuwe controller kopen.quote:Op donderdag 1 maart 2007 10:28 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
wat heeft rumble met internet te maken?
mensen kochten een game, zagen dat die Dual Shock ondersteunde, zagen dat de meegeleverde controller geen Dual Shock maar een gewone pad was, en kochten een Dual Shock controller er bij.
ach ik stond Motorstorm te spelen, en ik miste de rumble niet eens. Enige games waarbij ik de rumble echt iets vond toevoegen waren Forbidden Siren, Resident Evil en Obscure.quote:Op donderdag 1 maart 2007 10:41 schreef kepler het volgende:
[..]
ik bedoel dat nu zo'n actie dus veel meer commentaar krijgt op het internet, zeker gezien de redenen waarom er nu geen rumble zit in de PS3 (althans die Sony zelf gegeven heeft). Als er nu opeens standaard een controller met rumble meegegeven wordt bij de PS3 dan worden de early-adaptors gewoon genaaid, want die moeten weer een nieuwe controller kopen.
Ze hebben besloten om zonder rumble de PS3 uit te geven, en ik denk dat ze dit ook zelf niet meer zullen veranderen
Bron http://www.neoseeker.com/forums/index.php?fn=view_thread&t=846685quote:Details from Phil Harrison- Sony Computer Worldwide Studios
Keynote at GDC March 7th 2007:
Anouncements:
Firmware update available on the 8th for North America/Japan and Asia. European PS3's will be preloaded with this latest update.
Features of this latest firmware include:
More refined PS Store frontend
Playstation Network integrity enhanced
Wallpapers from pictures
Ability to change background colours
Sony Connect Store for music and movies added to the PS Store. Hundreds of trailers/full films/song videos and mps3's available for download.
Playstation Card option in PS Store enabled.
Playstation Lifestyle- Similar to my space/youtube. User generated content and experiences are the key.
+ more.
Removal of Emotion Engine chips in PS3's in NA and Japan to follow in April. Reason for this is to reduce costs and focus on enhanced opportunities via software. Benefits include the ability to upscale selected PSone/PS2 games to 1080i/720p.
Lots of development talk.
Release dates for key games. Warhawk in June/July 2007. Heavenly Sword delayed. Killzone and MGS4 in late 2007.
New content on PS Store available on the 8th:
Tekken 6 trailer
Lair demo & trailer
Rainbow Six Vegas demo
EA: Skate trailer
Battlefield Bad Company trailer
Warhawk demo
Virtua Fighter 5 demo
Virtua Tennis 3 demo & trailer
GRAW 2: trailer
Mortal Kombat 2 game
Killzone trailer
Killzone demo for May.
More details. Stay tuned on the 7th.
Bron: Yahooquote:Immersion and Sony Computer Entertainment Conclude Litigation and Enter Into Business Agreement
SAN JOSE, Calif. and FOSTER CITY, Calif., March 1 /PRNewswire-FirstCall/ -- Immersion Corporation, (Nasdaq: IMMR - News), a leading developer and licensor of touch feedback technology, and Sony Computer Entertainment (SCE) today announced the companies have agreed to conclude their patent litigation at the U.S. Court of Appeals for the Federal Circuit and have entered into a new business agreement to explore the inclusion of Immersion technology in PlayStation® format products.
"We are pleased to have put this litigation behind us," said Immersion CEO Victor Viegas. "Our new business agreement with Sony Computer Entertainment is specifically intended to enable advanced vibration capability for the benefit of the PlayStation gaming community. We are happy to provide our technology in this regard and hope to make technical proposals very soon with respect to use of our technology in the PlayStation products."
Immersion will receive the amount of the judgment entered by the District Court, which includes damages, pre-judgment interest, costs, and interest, in addition to retaining compulsory license fees ordered by the District Court which were already paid. Terms of the business agreement between the parties provide SCE with certain new rights with respect to Immersion's patent portfolio. Additional financial terms are not being disclosed. The conclusion of this litigation and the agreement will have no material impact on Sony's consolidated earnings forecast announced on January 30, 2007.
"We look forward to exploring with Immersion exciting new ways to bring the largest and best range of gameplay experiences to our customers," said Kazuo Hirai, President and Group Chief Operating Officer, Sony Computer Entertainment Inc. "We are very excited about our new partnership with Immersion and the potential for new and innovative products incorporating their technologies."
Bronquote:Playstation Home sounds like it could be an interesting, lo-fi, killer app, as described by our source.
Basically, you get to make an avatar for your console (like a Mii) and this avatar has a room. As you play games and accomplish certain tasks, you will receive items with which to adorn the room that are specific to the game (achievements). The kicker is that this is going to be a new requirement for every PS3 game...
Rumble is last next gen - sonyquote:Op donderdag 1 maart 2007 23:59 schreef Gravybrain het volgende:
Als dit allemaal waar is, dan is Sony serieus zijn misstappen aan het goedmaken. De PS2 BC lijst is ook groter dan ik had gedacht (1000+ titels yay). Als bepaalde topgames zoals Uncharted of MGS4 een onverwacht vroege release krijgen, dan haal ik misschien vroeger een PS3 dan verwacht.
Ik vraag me echter wel af vanaf wanneer rumble weer in de Sixaxis gaat...
Dat van Warhawk is een gerucht.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 00:01 schreef RedemptioN het volgende:
boehooeeeee, had ik die extra controller nog maar niet gekocht:(:(:(:(, need rumble
wehe, het zal me weinig schelen nu, koop wel 2x rumble controller zodat ik er 4 heb uiteindelijk (voor fifa/pro evo etc)
veel uber demo's btw...zou wel nice zijn =]
ik had trouwens begrepen dat Warhawk al PSN only zou zijn?
dus beetje vage keynotes dan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |