volkskrantquote:Oprichters voedselbank aangehouden voor verduistering
ANP
AARLE-RIXTEL - De politie heeft dinsdag in Aarle-Rixtel de oprichters van de Voedselbank in Helmond aangehouden op verdenking van diefstal en verduistering bij de hulporganisatie. Een woordvoerder van de politie heeft dat donderdag bevestigd.
De verduistering van goederen zou de afgelopen maanden hebben plaatsgevonden. Verschillende mensen hebben aangifte gedaan. De 52-jarige man en de 60-jarige vrouw zijn voor verhoor vastgezet. Ze worden vrijdag voorgeleid aan de rechter-commissaris.
De zaak werd medio vorig jaar aan het rollen gebracht door een groep klokkenluiders bij de Voedselbank Helmond. Zij hebben volgens aangever en voormalig vrijwilliger Frans Wölcken bij de politie verklaard dat meer vrijwilligers hebben geprofiteerd van de illegale bijverdiensten. De politie zegt dat er op dit moment geen directe aanleiding is om meer aanhoudingen te verwachten, maar sluit ook niets uit.
Wölcken zegt dat de twee verdachten plus een handvol vertrouwelingen voor tienduizenden euro's hebben verduisterd. Sponsorgeld verdween volgens hem in hun zakken, wijn aangeboden door een importeur werd doorverkocht en geschonken vlees werd verkocht aan een Chinees restaurant.
Joh.quote:Op donderdag 22 februari 2007 15:41 schreef damian5700 het volgende:
Vanaf nu ben ik ook tegen de voedselbanken.
Leg uit? Ik zie het verband met dit bericht niet. Of is dit weer een van jouw befaamde spuit-elf reacties?quote:Op donderdag 22 februari 2007 18:57 schreef Martijn_77 het volgende:
En dan maar roepen dat voedselbanken nodig zijn....
Ik snap nu waarom....
Gaan we weer een potje ongefundeerd zitten janken? Daar ben je goed in he.quote:Op donderdag 22 februari 2007 20:33 schreef Refragmental het volgende:
"Ontwikkelingshulp"/"vrijwilligershulp" e.d. zijn big business!
Links lullen rechts vullen, daar draait het bij die subsidieclubjes meestal om
Beetje op de medeleven van de mensen inspelen en je kunt jezelf weer een bonus van 1 a 2 ton geven.
Vind je dat grappig ?quote:Op donderdag 22 februari 2007 21:00 schreef Lemmeb het volgende:
Wel grappig hoe dit soort 'initiatieven in de hulpverlenende sfeer' altijd weer het schuim der aarde aantrekken.
quote:Op donderdag 22 februari 2007 20:29 schreef Roi het volgende:
Nou daar haal ik mijn eten dus ook niet meer!
Jahoor, nogal. Er boos om worden en janken en zeiken doe ik al lang niet meer.quote:
Je doet alsof je me al jaren kentquote:Op donderdag 22 februari 2007 20:58 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Gaan we weer een potje ongefundeerd zitten janken? Daar ben je goed in he.
Het zal heus niet de eerste keer zijn dat er flink gefraudeert wordt met zo'n hulpinstantiequote:Lees het jaarverslag even voor je verder gaat raaskallen.
Dank.
Deze is van voedselbank nederland Zuid. Guttegut wat zijn we weer rechts aan het vullen.
"There's nothing wrong with charity... as long as it winds up in your pocket"quote:Op donderdag 22 februari 2007 21:00 schreef Lemmeb het volgende:
Wel grappig hoe dit soort 'initiatieven in de hulpverlenende sfeer' altijd weer het schuim der aarde aantrekken.
Ik ken je niet al jaren maar ik lees wel eens wat je post.quote:Op donderdag 22 februari 2007 21:04 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Je doet alsof je me al jaren kent![]()
[..]
Dat is heel wat anders danquote:Het zal heus niet de eerste keer zijn dat er flink gefraudeert wordt met zo'n hulpinstantie
enquote:Links lullen rechts vullen, daar draait het bij die subsidieclubjes meestal om
heb je de jaarverslagen al gelezen?quote:Beetje op de medeleven van de mensen inspelen en je kunt jezelf weer een bonus van 1 a 2 ton geven.
Surequote:Op donderdag 22 februari 2007 21:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik ken je niet al jaren maar ik lees wel eens wat je post.
Als jij dat vindt.quote:[..]
Dat is heel wat anders dan
[..]
en
Neequote:[..]
heb je de jaarverslagen al gelezen?
kampsjaken, waarom verbaast me dat nou niks?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 00:41 schreef Bioo het volgende:
kampsjaken
ken je mensen die zulk voedselbanken wel goed vinden?quote:Op donderdag 22 februari 2007 21:46 schreef Refragmental het volgende:
Ik haat hulpinstanties die frauderen en het niet om het "hulp bieden" doen maar voor de centen. De voedselbank zal niet de eerste zijn en zeer zeker ook niet de laatste of enige.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |