Geen enkele baan is het waard om je zo kut te voelen. Wegwezen daar, paar weken chillen en een leuke baan zoekenquote:stoppen ('sorry, ik kan me niet vinden in het ambtenaren-wereldje'),
Lijkt me heel duidelijk ja, meteen je ontslag indienen.quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:32 schreef teamlead het volgende:
je zegt het zelf al
[..]
Geen enkele baan is het waard om je zo kut te voelen. Wegwezen daar, paar weken chillen en een leuke baan zoeken
Daar zit ik inderdaad ook over te denken. Ik studeer sinds ik bij 'dat acherlijke ministerie' zit in deeltijd. Voltijd gaan studeren gaat een stuk sneller en dan is dat ook van mijn schouders. Financieel red ik dat zeker niet, dus iets bijverdienen zal toch wel moeten.quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:38 schreef GateWayX het volgende:
Misschien is het beter je weer 100% procent op je studie te richten ? Beter voor je zelfbeeld, beter voor je toekomst etc. Mocht je dat financieel niet redden zou ik niet meer werken dan absoluut noodzakelijk om je studie te bekostigen.
Klinkt goed.quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:38 schreef Ms.Poes het volgende:
Wat doet je vriend? Kun je je niet een tijdje lekker laten vertroetelen terwijl je lekker bezig gaat met het afronden van je studie? Daarna kun je nog lang genoeg werken hoor
Doet er niet echt toe, volgens mij is het overal wel zo'n beetje hetzelfde. Kon in mijn aanstellingspapiertje niks vinden over een opzegtermijn, maar het zal wel een maand zijn of zo. Vakantiedagen genoeg, dat was dan wel weer mooi.quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:42 schreef Lemmeb het volgende:
Welk ministerie is het trouwens? Ik heb ook nog mooie verhalen over 'werken bij de overheid'. Gelukkig nooit echt in dienst geweest, maar altijd als inhuur. Dan kun je erg makkelijk weer weg.
quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:43 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik vind dat we haar een lintje moeten geven
Overwerkt raken als ambtenaar
lekker kansloze instelling heb je danquote:Op donderdag 22 februari 2007 14:38 schreef Ms.Poes het volgende:
Wat doet je vriend? Kun je je niet een tijdje lekker laten vertroetelen terwijl je lekker bezig gaat met het afronden van je studie? Daarna kun je nog lang genoeg werken hoor
Burnout wordt niet alleen veroorzaakt door teveel werken, maar kan ook veroorzaakt worden door te weinig werk, niet gewaardeerd worden etcquote:Op donderdag 22 februari 2007 14:48 schreef -chiel- het volgende:
Wat een gezeik zeg, je moet verdomme nog een jaar of 45 werken (minstens) grow up,take control.
En een ambtenaren burnout??? wtf??
Hoezo kansloos? Studie lijkt me iets belangrijker dan het huidige baantje. Stel nou dat Ts haar vriend fulltime werkt, en ze wonen wellicht in hetzelfde huis, dan lijkt het me niet meer dan normaal als hij haar een beetje zou ontzien teneinde Burgertrutje haar studie op haar gemak af te laten maken. Betekent niet meteen dat hij alles maar klakkeloos moet betalen en doen, maar daar kunnen ze samen wel een gulden middenweg in vinden hoop ikquote:Op donderdag 22 februari 2007 14:45 schreef ArendBarend het volgende:
[..]
lekker kansloze instelling heb je dan
Hoezo? Ik vind dat ze gelijk heeft; nou ja gedeeltelijk dan, om die vriend nou voor alles op te laten draaien gaat me wat te ver, maar ze heeft de rest van haar leven nog om te werken. Ik zou het rustig aan doen, en mijn studie afronden.quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:45 schreef ArendBarend het volgende:
[..]
punt is dat je op je 22e je niet zo moet zitten janken over dat je werk niet leuk is, je niet opgemerkt wordt vanuit desinteresse etc. damn moet je nagaan als iedereen dat zou doenquote:Op donderdag 22 februari 2007 14:50 schreef teamlead het volgende:
[..]
Burnout wordt niet alleen veroorzaakt door teveel werken, maar kan ook veroorzaakt worden door te weinig werk, niet gewaardeerd worden etc
Ach, wat maakt dat nou uit? Ze is pas 22! Boeiend dat ze er even tussenuit gaat om d'r studie af te maken, lijkt me alleen maar logisch.quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:45 schreef ArendBarend het volgende:
[..]
Dit lijkt me toch echt niet een probleem dat bij jou ligt. Dat je je irriteert en verveeld en noem al die negatieve emoties maar op worden veroorzaakt door je werk. Oplossing: wegwezen. Alleen wegwezen met beleid is verstandig.quote:Helaas is van dat bruine, uitgeruste en positieve vandaag de dag nog maar weinig over. Ik zit met de handen in het haar. Ik baal van mijn werk. Van de sfeer (collega's die zeuren over functie-inhoud, de stand van het bureau, brandende ogen van de airco), het eindeloze naar beneden getrap en afgeschuif ('daar kom ik later op terug'), de alles-moet-kunnen-mentaliteit (onbeperkt lunchpauze, zes weken de boel als puinzooi aan je collega - moi - acherlaten, verhuizen en 'niet weten wanneer je er weer bent'). Maar meer dan alles nog het feit dat er geen klap te doen is. Waarom die vacature zo'n ontzettende must was, is me na ruim vier maanden nog steeds niet duidelijk. Werk 'onder mijn niveau' is voor mij geen punt. Wel als er geen werk is. Het werk wat ik doe, wordt of niet gewaardeerd (dood aan agendabeheer en mensen die in mij een veredelde secretaresse zien!) of gewoon uit desinteresse niet opgemerkt.
En wat als vriendlief ook wel zin heeft om een tijdje thuis te zitten? Wat als hij haar 3 jaar lang onderhoud tot ze klaar is met de studie, en dan raakt zij op hem uitgekeken? En ik dacht dat relaties vooral gebaseerd moeten zijn op gelijkwaardigheid? Om maar een paar dingen te noemen. En dan ga ik nog met je mee in de aanname dat ze samenwonen en dat hij fulltime werkt.quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:51 schreef Ms.Poes het volgende:
[..]
Hoezo kansloos? Studie lijkt me iets belangrijker dan het huidige baantje. Stel nou dat Ts haar vriend fulltime werkt, en ze wonen wellicht in hetzelfde huis, dan lijkt het me niet meer dan normaal als hij haar een beetje zou ontzien teneinde Burgertrutje haar studie op haar gemak af te laten maken. Betekent niet meteen dat hij alles maar klakkeloos moet betalen en doen, maar daar kunnen ze samen wel een gulden middenweg in vinden hoop ik
Te weinig werk kan natuurlijk wel daar ja, maar misschien doet ze haar werk zo slecht dat waardering misplaatst is.quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:50 schreef teamlead het volgende:
Burnout wordt niet alleen veroorzaakt door teveel werken, maar kan ook veroorzaakt worden door te weinig werk, niet gewaardeerd worden etc
Zo simpel is het.quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:38 schreef Lemmeb het volgende:
Sjezus zeg, je bent pas 22, waar hebben we het hier in godsnaam over.
Neem gewoon ontslag bij dat achterlijke ministerie en ga wat anders doen.
Dat ligt waarschijnlijk niet aan haar, maar komt gewoon door die ambtenarensfeer joh. Ze praten mekaar daar allemaal een burnout aan, en ondertussen wordt er niet of nauwelijks gewerkt. Als je de hele dag geen flikker hoeft te doen en een beetje opgesloten zit in zo'n 'functie', dan raak je vanzelf depressief. Vervolgens komt de oplossing van de bedrijfsarts: 'minder werken'. Zo typisch.quote:Op donderdag 22 februari 2007 15:48 schreef mirannie het volgende:
Begrijp ik nou goed dat je een burn out hebt van een deeltijd studie en een 24 u/w baan terwijl je ook nog eens pas 22 bent? Apart hoor.
Volledig hiermee eens. Je bent 22, nog een heel leven voor je, genoeg mogelijkheden om te grijpen en je twijfelt of je weg wilt? Ik had het wel geweten.quote:Op donderdag 22 februari 2007 15:06 schreef Nosh het volgende:
[..]
Zo simpel is het.
Je hebt nog 43 jaar voor de boeg, dus het is zaak om iets te vinden wat die 43 jaar bijzonder aangenaam maakt. Dus richt je op de studie, leen desnoods bij de ib-groep, en zoek tussendoor iets tijdelijks wat níet het uiterste van je vraagt. Want dan kan je nog zo gekwalificeerd ervoor zijn, als de sfeer en de collega's kut zijn, dan gaat dat alles bepalen.
De hele dag geen flikker doen en toch betaald krijgen lijkt mij anders hartstikke primaquote:Op donderdag 22 februari 2007 15:54 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat ligt waarschijnlijk niet aan haar, maar komt gewoon door die ambtenarensfeer joh. Ze praten mekaar daar allemaal een burnout aan, en ondertussen wordt er niet of nauwelijks gewerkt. Als je de hele dag geen flikker hoeft te doen en een beetje opgesloten zit in zo'n 'functie', dan raak je vanzelf depressief. Vervolgens komt de oplossing van de bedrijfsarts: 'minder werken'. Zo typisch.
Doe het eens een keertje, zou ik zeggen.quote:Op donderdag 22 februari 2007 17:25 schreef ArendBarend het volgende:
[..]
De hele dag geen flikker doen en toch betaald krijgen lijkt mij anders hartstikke prima
Door dit soort figuren heb ik een instelling: Geweldig die tweeverdieners!quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:38 schreef Ms.Poes het volgende:
Goed gedaan meidquote:Op maandag 26 februari 2007 15:51 schreef Burgertrutje het volgende:
Update; ik heb zojuist ontslag genomen. Tot zover mijn ambtelijke loopbaan.Ik laat het hierbij in dit topic, bedankt voor sommige nuttige adviezen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |