Vraag niet voor niets om tipsquote:Op woensdag 21 februari 2007 13:58 schreef Foos het volgende:
Een naam met è er in is verdomd lastig te vinden/bedenken..![]()
Ik denk dat je dan pech hebtquote:Op woensdag 21 februari 2007 14:33 schreef anneja het volgende:
Alleen willen we liever niet nog een 'HOE zei je dat ie heet??' naam erbij hebben
Uh oh.quote:
Wat is er mis met die namen?quote:Op woensdag 21 februari 2007 15:28 schreef Ps2K het volgende:
Pfff waarom altijd weer die aparte of nietszeggende namen? Bedenk goed wat voor complex je die kinderen aandoet als je ze Merlijn, Tim of Max noemt.
Kotsvlek kan ook door iedereen uitgesproken worden en kan ook voor jongens en meisjes. Dat doe je ook niet. Merlijn is een stomme naam en met zo'n naam veroordeel je je kind tot gepest worden en een rotbaan.quote:Op woensdag 21 februari 2007 15:41 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Wat is er mis met die namen?We hebben voor Merlijn gekozen omdat de naam niet al te veel voorkomt aan deze kant, voor een jongen of meisje kan, makkelijk in de uitspraak ligt voor opa's en oma's en makkelijk naar het engels vertaald kan worden.
Merlijn:quote:Op woensdag 21 februari 2007 15:41 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Wat is er mis met die namen?We hebben voor Merlijn gekozen omdat de naam niet al te veel voorkomt aan deze kant, voor een jongen of meisje kan, makkelijk in de uitspraak ligt voor opa's en oma's en makkelijk naar het engels vertaald kan worden.
quote:Op woensdag 21 februari 2007 15:50 schreef beelz het volgende:
[..]
Kotsvlek kan ook door iedereen uitgesproken worden en kan ook voor jongens en meisjes. Dat doe je ook niet. Merlijn is een stomme naam en met zo'n naam veroordeel je je kind tot gepest worden en een rotbaan.
Die naam komt niet vaak voor omdat de meeste mensen doorhebben dat hun kind gepest gaat worden met zo'n naam en uiteindelijk een kutbaan krijgt waardoor hij zelfmoordneigingen krijgt.quote:Op woensdag 21 februari 2007 15:58 schreef Randa_v het volgende:
Er zijn bij mij weten geen kinderen die Merlijn heten in de omliggende dorpen op één meisje na die er pas is komen wonen.
Ik ben een fan van Alien. Ik noem mijn kinderen ook niet Sigourney...quote:Verder heb ik een voorliefde voor de verhalen van King Arthur.Tja hoe gaat de volgende dan heten.
Zoals Siegfried, Brunhilde, Hjälmar?quote:Op woensdag 21 februari 2007 15:54 schreef Ps2K het volgende:
[..]
imo: Een naam moet kort en krachtig zijn,
Bij ons op school zitten ook twee broertjes die zo heten..quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:36 schreef Kn0x het volgende:
Waar staat Milan. Ik kwam gister gdvrdmm een koppel tegen, dat hun kinderen Luca en Milan had genoemd. Precies de twee namen die ik ook voor mijn zoons heb gereserveerd. Stomme mensen.
DAT is pas een kampernaamquote:Op woensdag 21 februari 2007 16:11 schreef beelz het volgende:
Ik ben een fan van Alien. Ik noem mijn kinderen ook niet Sigourney...
Bron: Nederlandse Voornamen Databankquote:Als m. naam gaat hij terug op Merlijn de tovenaar uit de Arthurromans, in het Eng. Merlin. Oorspr. was zijn naam Myrddin Emrys (Welsh), maar deze naam werd gelatiniseerd tot Merlin Ambrosius (Dunkling & Gosling; zie ook Mervyn). Bij ons zijn de meeste namen op -lijn vrouwelijk (vgl. Katelijn, Erlijn en Carolijn), vandaar dat MerIijn ook als vr. naam voorkomt. Merlijn is ook een Ndl. vleivorm van Maria.
Het is idd erger dan Julie, Bennie en Sylvia gecombineerdquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |