Ik snap dit niet helemaal? Roda mag niet bij de eredivisie omdat... ??? Welke opleiding heb je het over?quote:Op maandag 14 januari 2008 18:39 schreef DarkShine het volgende:
En Vera Pauw wilt niet dat Roda JC meedoet. Haar argument? "Als dames de Eredivisie spelen missen ze een deel van hun opleiding."
Opdokken die vrouwelijke Eredivisie dus, spelen ze op het hoogste niveau en word je straks niet voor Oranje geselecteerd.
ook wakker geworden Robbie?quote:
Moet je Vera vragen, zijn haar woorden. Ik denk dat ze bedoeld langer op een lager niveau spelen en meer ervaring opdoen.quote:Op donderdag 17 januari 2008 13:43 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik snap dit niet helemaal? Roda mag niet bij de eredivisie omdat... ??? Welke opleiding heb je het over?
quote:Roda JC treedt toe tot Eredivisie vrouwen
15 april 2008
Roda JC doet vanaf volgend seizoen mee aan de Eredivisie voor vrouwen. Dat maakte de club uit Kerkrade dinsdag bekend. Omdat de bestaande damesteams van ADO Den Haag, AZ, SC Heerenveen, FC Twente, FC Utrecht en Willem II gewoon doorgaan, bestaat de competitie vanaf volgend seizoen uit zeven elftallen.
Het oneven aantal clubs betekent dat iedere week één ploeg vrij is. Meer ploegen zullen er voor komend seizoen immers niet bijkomen, hoewel de Stichting Eredivisie vrouwen volop bezig is met uitbreiding van de competitie. "Met name PSV en Feyenoord zijn erg enthousiast. Voor het komende seizoen is het echter uitgesloten dat ze al deelnemen", aldus een woordvoerster van de stichting.
Het eerste seizoen van de Eredivisie voor vrouwen is bijna ten einde. Na 17 van de totaal twintig speelronden staat FC Utrecht bovenaan, op twee punten gevolgd door AZ. Dit seizoen speelden alle teams liefst vier keer tegen elkaar.
Ik heb nog helemaal níets gezien. Is het wat?quote:Op woensdag 16 april 2008 02:20 schreef rubbereend het volgende:en het jaar erop de top 3
ik betrap mezelf erop dat ik steeds vaker toch even de samenvattingen mee pak
Daar ben ik wel benieuwd naar ja. Onze eerste dameselftal speelt ook in mannenshirts, 10 maten te groot. Het tweede elftal heeft gelapt voor veel duurdere, maar veeel charmantere getailleerde shirts. Ook al spelen ze minder slecht dan het eerste elftal, het ziet er in ieder geval beter uit...quote:Op woensdag 16 april 2008 09:56 schreef TerroRobbie het volgende:
Hebben ze aparte shirts, dat het er een beetje uitziet? Of gewoon van die wijde pyjama's?
Juichend voor FC Utrechtquote:Op woensdag 16 april 2008 11:07 schreef Pritt het volgende:
Tsja hoeveel man/vrouw staat nou bij z'n wedstrijd? 200?
Ik zie Jorientje wel langs de kant staan.
Bij FC Utrecht staan gemiddeld 800+ mensen langs de kant geloof ik.quote:Op woensdag 16 april 2008 11:07 schreef Pritt het volgende:
Tsja hoeveel man/vrouw staat nou bij z'n wedstrijd? 200?
Ik zie Jorientje wel langs de kant staan.
Waar kan je dat zien?quote:Op woensdag 16 april 2008 02:20 schreef rubbereend het volgende:en het jaar erop de top 3
ik betrap mezelf erop dat ik steeds vaker toch even de samenvattingen mee pak
quote:Op woensdag 16 april 2008 09:19 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik heb nog helemaal níets gezien. Is het wat?
RTL en http://www.rtl.nl/(/sport(...)edivisie_Vrouwen.xmlquote:
quote:Op woensdag 16 april 2008 14:22 schreef rubbereend het volgende:
[..]
RTL en http://www.rtl.nl/(/sport(...)edivisie_Vrouwen.xml
quote:Drie keer halve ton voor vlaggenschip in opkomst
BESCHOUWING MOET DE PROVINCIE WEL GELD STEKEN IN RODA’S AVONTUUR IN VROUWENVOETBAL?
Roda JC wil vanaf volgend jaar meedoen aan de eredivisie voor vrouwen. De provincie legt de komende drie jaar vijftigduizend euro per seizoen bij. Terecht?
Sportgedeputeerde Odile Wolfs haalde er gisteren tijdens de persconferentie over provinciale steun voor een eredivisie-vrouwenteam bij Roda JC het nodige bij om de keuze voor een bijdrage te motiveren: vergrijzing, ontgroening, sociale cohesie, economie, euregionale samenwerking.
De in geel-zwart gehulde dames van Kerkrade gaan nog net niet meehelpen aan de wereldvrede.
In de stortvloed aan woorden vielen echter wel degelijk valide argumenten te ontdekken. Voetbal is nu al de tweede vrouwensport na hockey en groeit het snelst van allemaal. Alleen al in Limburg zijn duizenden vrouwen actief in honderden teams. Het ontbreekt echter nog aan een team op het hoogste niveau. Dat betekent dat talent niet kan worden vastgehouden en naar elders vertrekt.
Dat betekent ook dat de provincie een uithangbord, dat het vrouwenvoetbal nog populairder kan maken, mist. Terwijl iedereen het over eens is dat er meer bewogen moet worden en dat jongeren juist op de sportvelden essentiële waarden als teamgeest krijgen aangeleerd.
Rest de vraag of er nu juist provinciaal geld in dit initiatief moet worden gestoken? Is Roda JC niet gewoon een bedrijf ? Dat laatste is het geval. Maar vrouwenvoetbal is nog geen renderende onderneming.
De dit seizoen gestarte eredivisie met zes teams krijgt relatief weinig media-aandacht. Potentiële sponsoren kijken nog even de kat uit de boom.
Met de eigen inbreng van Roda JC (vijftigduizend euro) en een zelfde bedrag van de provincie moet het lukken om de laatste horde, nog eens vijftigduizend euro van het bedrijfsleven, te nemen. Met opgeteld 150.000 euro per seizoen moet de club uit Kerkrade de eerste drie jaar toe kunnen.
Op een zelfde manier probeert de overheid ook elders in het bedrijfsleven ontwikkelingen mee aan te jagen. Het bedrag is relatief klein, zeker in vergelijking met de tonnen die de komende jaren naar het opzetten van een tophandbalclub in Zuid-Limburg gaan. Provincie en de gemeenten Sittard-Geleen en Beek steken maar liefst 2,64 miljoen in die tak van sport. Veel geld, en in Noord- Limburg, waar ook op hoog niveau gehandeld wordt, zal met schuine ogen worden gekeken naar de steun vanuit het gouvernement.
In het vrouwenvoetbal is Roda JC de enige club in de provincie met eredivisie-aspiraties.
Algemeen directeur Huub Narinx van Roda gaf gisteren toe dat hij er kort na zijn aantreden nog weinig in zag, maar dat hij gaandeweg steeds enthousiaster is geworden.
Uit vergelijkend onderzoek tussen betaald voetbalorganisaties blijkt dat de Kerkraadse club nu al in de nationale top drie staat van verenigingen met de grootste vrouwelijke aanhang. „Deelname aan de vrouweneredivisie kan dat Roda-familiegevoel alleen nog maar verder vergroten.”
Bron: LD
quote:RODA HOOPT OP TERUGKEER LIMBURGSEN
Roda JC hoopt bij de samenstelling van de selectie voor de entree in de vrouweneredivisie een beroep te kunnen doen op Limburgse speelsters die dit seizoen bij andere clubs aan de slag zijn gegaan. De reglementen van de Eredivisie Vrouwen schrijven overigens een evenwichtige verdeling van de voetbalsters voor om te voorkomen dat het krachtsverschil te groot wordt. De wedstrijden worden afgewerkt op sportpark Kaalheide. RKTSV uit Terwinselen zal fungeren als satellietclub.
Verder zal nauw worden samengewerkt met Stichting Promotie Vrouwenvoetbal Parkstad, die zich inzet voor het vrouwenvoetbal in Parkstad.
Bron: LD
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |