quote:
dat wel, maar ja, het is wel iets dat je hebt in elk soort cultuur, als je in een positie geplaatst wordt waarin je je machteloos voelt haal je uit naar diegene die onder je staat in de pick-orde .. een soort compensatiegedrag lijkt het .. ga maar kijken op een willekeurig schoolplein, speelplaats oid.
aard van het beestje om mee te beginnen, iets wat je af hoort te leren naarmate je ouder wordt, alleen dat sommigen het niet afleren ?
En tja, ik spreek (helaas) uit ervaring, ik heb in een blijf-van-mijn-lijf huis gezeten dat vol zat met alleen maar autochtone vrouwen (op 2 "losbandige" turkse meiden na, die niet mishandelt waren maar gewoon spijkerbroeken wilden dragen, die gingen na 14 dagen weer na huis nadat hun papa's belooft had dat ze nu wel broeken mochten dragen), en daar zaten er ook die door hun even autochtone man bijna dood waren geslagen en die nog steeds voor hun leven moesten vrezen .. die adressen zijn niet voor niets geheim en de huizen voorzien van kogelvrij glas, en dat waren ze al lang voor de eerste allochtone vrouw om hulp kwam vragen.
Maar ja, ik heb begrepen dat de oude blijf-huizen gesloten gaan worden, men schijnt te denken dat dat probleem (ons probleem) is opgelost of zo ?
Anyway, het is goed dat dit soort huizen opgericht worden om deze vrouwen te helpen .. menige autochtone vrouw heeft ook alleen maar de moed op kunnen brengen om wat aan de situatie te doen omdat er zoiets was als blijf-van-mijn-lijf .. alleen jammer dat sommigen hier de focus meteen weer willen verleggen en de gelegenheid aangrijpen om
alles wat moslim is te bashen, het bestaan van blijf-van-mijn-lijf huizen op zich zou je een hint kunnen geven dat wij dit stadium, zo überhaupt, nog maar net zijn ontgroeid .. en zeker gezien mijn eigen ervaringen vind ik dit soort verkapte op-je-eigen-borst-kloppen en kijk-mij-eens-goed-zijn ronduit stuitend