quote:Op zondag 4 maart 2007 12:24 schreef Remzz het volgende:
http://www.skateresults.com is echt een hele complete site bijna alle uitslagen die je wil weten staan erop
Weer een reden om het niet te volgenquote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:30 schreef BVO het volgende:
Onze Bob gaat meedoen met Dancing with the Stars.
Als 'ie terugkomt op zijn oude niveau (en dat moet kunnen), heeft 'ie daar eigenlijk nog gelijk ook.quote:Op zondag 11 maart 2007 18:19 schreef sturky100 het volgende:
Als ik volgend jaar geen wereldkampioen word zou dat een regelrechte teleurstelling zijn. Wat dat betreft hoeft DSB zich geen zorgen te maken.
Bron: knsb
![]()
Het is in ieder geval een sporter die een doel heeft en met dit soort uitspraken ook wel gemotiveerd over komt.quote:Op woensdag 14 maart 2007 08:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als 'ie terugkomt op zijn oude niveau (en dat moet kunnen), heeft 'ie daar eigenlijk nog gelijk ook.
Agree.quote:Op woensdag 14 maart 2007 09:51 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Het is in ieder geval een sporter die een doel heeft en met dit soort uitspraken ook wel gemotiveerd over komt.
Zie ik toch liever dan een "we doen ons best, en we zien wel wat het gaat worden" mentaliteit.
Bron.quote:Ireen Wüst en Sven Kramer zijn met grote overmacht gekozen tot Schaatsster en Schaatser van het Jaar. Beide sporters krijgen vrijdag 30 maart de Ard Schenk Award overhandigd tijdens het Gala Schaatser van het Jaar, dat op die avond live wordt uitgezonden op Nederland 1 (21.30 - 22.52 uur).
Wüst en Kramer werden door een tienkoppige jury, onder leiding van voorzitter Ab Krook, gekozen. De jury bestond uit negen kenners, het tiende lid was het publiek dat wekelijks via internet kon meestemmen.
Beide TVM-schaatsers veroverden in februari de wereldtitel allround en wonnen daarnaast meerdere mondiale titels bij de WK afstanden, afgelopen weekeinde in Salt Lake City.
Vandaag gaat Sablikova een aanval doen op haar WR 5000m.quote:Another highlight of today’s competition was a 500 metres race between Olympic silver medallist Denny Morrison and former National Team skater Jamie Ivey on wooden skates.
“I was in the Netherlands and found these old wooden skates so I bought a couple of pairs,” said Ivey. He and Morrison wore dress shoes which were bound to the wooden skates on steel blades. “At first I didn’t know if they would hold up, but they are really sturdy.”
Ivey won the race in 47.55, with Morrison coming in at 48.17. “We just wanted to pay tribute to the forefathers of speed skating,” said Morrison about their motivation to compete wearing the old-style skates.
http://oval.sunergon.com/(...)ing-competition.aspx
quote:Op woensdag 14 maart 2007 13:38 schreef Kozzmic het volgende:
In Calgary heeft Denny Morrison 48.17 gereden op de 500m. Zijn landgenoot Jamie Ivey ging nog sneller, namelijk in 47.55. Beiden reden op houtjes!!
leuk voor die jongens en meisjes, die scherpe verbetering van hun PR'squote:Op woensdag 14 maart 2007 12:19 schreef I.R.Baboon het volgende:
Veel snelle tijden bij de ovals. Bloemen, Kucsmirak en Prinsen rijden alledrie zo'n 10 seconden van hun 5km PR af en rijden 6.18, 6.25 en 6.17, daarnaast rijdt Bloemen ook nog 6/10 van z'n 500m PR af. Verder Laura van Riessen voor het eerst onder de 39 seconden op de 500m en voor het eerst onder de 2 minuten op de 1500 (en met bijna 2 seconden). Mari Hemmer, de grote vriendin van Mueller, rijdt meer een seconde van dr 500m PR af. Cramer rijdt 3/10 van dr PR op de 3km af en 7/10 van haar PR op de 500m.
Only 5 pairs in the 5000m Ladies. Sablikova is not starting, because she is too tired. That is also what she said in Salt Lake, but her coach initially wanted her to skate the 5000m.quote:Op woensdag 14 maart 2007 13:38 schreef Kozzmic het volgende:
Vandaag gaat Sablikova een aanval doen op haar WR 5000m.
Wel ruig idd. Zie je ook goed de invloed van het materiaal, zet die oude tijden ook in ander perspectief.quote:Op woensdag 14 maart 2007 15:27 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
![]()
ik dacht na je eerste zin, is dat zo bijzonder, het is zelfs slecht, waarom post je dat nou weer...
Op houtjes is wel heel stoer. Ik ga op zoek naar foto's![]()
foto's al gevonden ?quote:Op woensdag 14 maart 2007 15:27 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
![]()
ik dacht na je eerste zin, is dat zo bijzonder, het is zelfs slecht, waarom post je dat nou weer...
Op houtjes is wel heel stoer. Ik ga op zoek naar foto's![]()
Argentijn Juan Ignacio Fazio, achterneef van Maxima. Bekend van worldcups Bgroep.quote:Op donderdag 15 maart 2007 18:58 schreef oxylus11 het volgende:
Wie is Fazio en waarom is 1.58.97 een nederlands record?
Weet nog niet of ik dat jammer moet vinden of niet.quote:Op donderdag 15 maart 2007 21:30 schreef MiLalaa het volgende:
Chad definitief niet naar DSB.
Da's een fors wereldrecord.quote:Op donderdag 15 maart 2007 22:31 schreef Remzz het volgende:
Sablikova rijd een mannentijd op de 10 kilometer:
13:48.33
quote:Op donderdag 15 maart 2007 22:31 schreef Remzz het volgende:
Wauw.quote:Op donderdag 15 maart 2007 22:31 schreef Remzz het volgende:
En bij de mannen zal ze daar ook geen onaardige plek mee bereiken.quote:Op donderdag 15 maart 2007 23:02 schreef Arcee het volgende:Sablikova
Dankzij dat nieuwe WR neemt Sablikova de nummer 1-positie op de grootste Adelskalenderen-lijst over van Klassen.
1 ( 3) SÁBLIKOVÁ Martina CZE 270587 40.72 *1.54.55 *6.45.61 13.44.33 160.881 (07)
2 ( 1) KLASSEN Cindy CAN 120879 37.51 1.51.79 6.48.97 15.17.63 161.551 (06)
350e, vlak voor Hein Vergeer en Eric Heiden.quote:Op donderdag 15 maart 2007 23:10 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
En bij de mannen zal ze daar ook geen onaardige plek mee bereiken.
netjesquote:Op donderdag 15 maart 2007 22:31 schreef Remzz het volgende:
quote:Marathonschaatser Helling pakt werelduurrecord
SALT LAKE CITY - Marathonschaatser Casper Helling (34) heeft het werelduurrecord donderdag op het ijs van de Olympic Oval in Salt Lake City op 41 kilometer en 969,10 meter gebracht. Het oude record stond sinds 2004 op naam van Henk Angenent.
De winnaar van de laatste Elfstedentocht noteerde destijds in Calgary 41 kilometer en 669,49 meter.
Een goed voorbeeld doet goed volgen. Vijf dagen na het wereldrecord op de 10.000 meter van Sven Kramer (12.41,69) kon er donderdag opnieuw een Nederlandse naam aan de muur van de Olympic Oval worden geschroefd. Helling is de negentiende recordhouder.
Tebbut
In 1888 had Charles G. Tebbut de primeur. De Engelsman reed in een uur 22,591 kilometer. Eenzaamheid, afzien, regelmaat en inzinkingen. Helling heeft niets liever. De regerend Nederlands marathonkampioen op natuurijs is een solist.
Anderhalf jaar lang bereidde hij zich op de recordpoging voor. Hij wilde het snelste ijs en beste materiaal. De expeditie (20.000 euro) werd gefinancierd door een aantal sponsors, die door Helling zelf waren benaderd.
Van dat geld reisde Helling vorig jaar oktober voor een week naar Salt Lake City om te voelen hoe het lichaam reageerde op de hoogte (bijna 1500 meter). De trainingen op het Amerikaanse ijs verliepen vlekkeloos. Niets leek een succesvolle recordpoging meer in de weg te staan. Temeer omdat hij kort daarna op het Heerenveense Thialf-ijs in een testrit van een uur 40,6 kilometer schaatste.
Geholpen door zijn trainer Hendrik van Prooije en vijfvoudig Olympisch kampioen Eric Heiden scherpte Helling het record aan. Heiden, die arts is, kreeg vorige week de diesel uit Wageningen nog op zijn spreekuur. Helling was tijdens het mountainbiken van de fiets gevallen en liep daarbij een rugblessure op. Heiden en een chiropractor kregen Helling net op tijd fit voor zijn recordpoging.
Angenent
Al na tien kilometer was het duidelijk dat er wel hele rare dingen moesten gebeuren, wilde hij niet in zijn opzet slagen. "Met een tussentijd van 13.50 had ik toen al een behoorlijke voorsprong op het schema van Angenent. Daarna reed ik nog een tien kilometer van 14.20. Op dat moment wist ik dat ik het zou redden.
Al kreeg ik in de slotfase een hongerig gevoel in mijn maag. Het voelde net alsof de calorieën op waren. Maar ik kon gelukkig doorknokken. Ik ben enorm blij met dit resultaat. Ik heb hier lang van gedroomd en nu is het werkelijkheid geworden", keek de schaatser terug op de geslaagde missie.
Die Bloemen is echt een talent die moet echt word opgepikt door een commerciele ploegquote:Op donderdag 15 maart 2007 23:58 schreef Kozzmic het volgende:
En nog 2 Nederlandse PRs op de 10km:
Ted-Jan Bloemen 13:11.79 (last lap 29.9!) P was 13:54.87
Tom Prinsen 13:14.95 P (was 13:22.88)
bron
Rondjes 34,3 en dat een uur langquote:Op vrijdag 16 maart 2007 07:03 schreef ultra_ivo het volgende:
En nog een wereldrecord in Calgary, op het uur, 41km en 969meter.
[..]
Hij is opnieuw goed bezig met pr's op de 500 en 1000m.quote:Op donderdag 15 maart 2007 18:30 schreef wimderon het volgende:
Sjoerd de Vries, wereldkampioen bij de junioren, rijdt even 4 seconden van z'n PR af en heeft op 18-jarige leeftijd al 1:45.54 staan, wat tevens een WR voor junioren is (eerder al het WR op de 3 km van Bokko overgenomen). Hij bleef o.a. Jay Morrison en Yuri Solinger ruim voor, Jan Smeekens reed 1:48.44.
Groot talent die Sjoerdquote:Op vrijdag 16 maart 2007 20:08 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Hij is opnieuw goed bezig met pr's op de 500 en 1000m.
Uitslagen 500m:
Sjoerd de Vries NED 35.59 P
Uitslagen 1000m:
Jan Smeekens NED 16.64-41.88-1:08.89 PB!
Freddy Wennemars NED 16.63-42.50-1:09.90 P with one second!
Sjoerd de Vries NED 16.85-42.28-1:08.74 P! (was 1:12.05)
http://www.speedskatingworld.org/ja/index.php?option=com_content&task=category§ionid=1&id=1&Itemid=2
ik dacht eerst dat het Klaas-Jan Huntelaar wasquote:Op zaterdag 17 maart 2007 19:38 schreef venomsnake het volgende:
[afbeelding]
huldiging net in het Abe Lenstra stadion..
Nu is het wachten tot Toru Aoyanagi haar coaching op zich neemtquote:Op zondag 18 maart 2007 00:01 schreef Ericr het volgende:
4. Risa Araki JPN 15.25.85.
Risa Araki is a 13-year-old Japanese girl, born June 29, 1993.
Nog iets bijzonders van de 10K-wedstrijd waar Sablikova het WR reed. Een 13-jarige die zulke tijden neerzet is toch wel een hele grote belofte.
Ik zie het er niet van komen. De top bij de heren is al smal, maar bij de dames zijn er waarschijnlijk niet meer dan een handjevol die die afstand fatsoenlijk kunnen rijden.quote:Op zondag 18 maart 2007 09:28 schreef ultra_ivo het volgende:
Het wordt over een paar jaar tijd voor een WK 10km voor dames
Daar zou je dan tijdens de Oval Finals een officieus WK van kunnen maken, 10km dames en 3km heren. En dan gelijk de 20km heren herinvoerenquote:Op zondag 18 maart 2007 11:00 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Ik zie het er niet van komen. De top bij de heren is al smal, maar bij de dames zijn er waarschijnlijk niet meer dan een handjevol die die afstand fatsoenlijk kunnen rijden.
Ik zou het wel interessant vinden als ze 'm wat vaker in wedstrijdverband zouden rijden. Net als de 3000m heren, dat lijkt me echt een geweldige afstand om in wedstrijdverband te zien.
Alleen jammer dat er bij de Oval Finals zo weinig echte toppers aanwezig zijn.quote:Op zondag 18 maart 2007 11:05 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Daar zou je dan tijdens de Oval Finals een officieus WK van kunnen maken, 10km dames en 3km heren. En dan gelijk de 20km heren herinvoeren![]()
quote:***SCHAATSEN****************************
******Van der Rijst stopt met schaatsen
**Ralf van der Rijst heeft een punt
achter zijn schaatsloopbaan gezet.De
30-jarige allrounder kan niet meer de
motivatie opbrengen om nog een seizoen
door te gaan.
Allrounder Van der Rijst haalde in 2003
zijn beste resultaten.Op de EK allround
eindigde hij dat jaar als vijfde en op
de WK afstanden behaalde hij zilver op
zijn favoriete afstand:de 1.500 meter.
Tja voor iemand als van Riessen heeft TVM niet genoeg vrouwlijke sprinters(lees geen). Ze zouden kunnen proberen v/d Star en Boer aan te trekken en zo een soort van spintgroep te krijgen onder leiding van Poltavets ofzoquote:Op vrijdag 23 maart 2007 21:54 schreef IJsVogel het volgende:
Vreemd, misschien ziet kemkers veel in hem maar tot nu toe zijn zijn tijden op geen afstand echt super terwijl hij al wat jaren meegaat, Misschien gaat hij flink vooruit bij tvm maar had liever iemand als van Riessen bij TVM gezien
Bron: nu.nlquote:RIJSWIJK - Schaatsster Margot Boer heeft een contract voor een jaar getekend bij DSB. Daarnaast is de talentvolle sprintster een optie voor nog eens twee jaar overeengekomen met de formatie van coach Jac Orie.
"Ze past in het plaatje richting de Winterspelen van 2010", zegt Toon Gerbrands, directeur sportzaken van DSB.
bronquote:Zjoerova stopt met schaatsen
MOSKOU - De Russische schaatsster Svetlana Zjoerova heeft haar loopbaan beëindigd. De olympische kampioene van Turijn op de 500 meter ontbrak het afgelopen seizoen door een blessure al in de uitslagenlijsten.
De 35-jarige Zjoerova, die ook een aardig woordje Nederlands spreekt, heeft al een ander doel in haar leven. Ze is gekozen in het parlement van de regio Sint Petersburg en wordt voorzitter van de commissie jeugd, cultuur en sport.
Het nieuwsbericht is van 1 april dus kleine kans dat het waar is maar toch wie weetquote:Lance Armstrong, 7 times Tour de France Champion to go on with new challenge
Date: Dimanche, avril 01 @ 10:12:45 PDT :: Topic: long track
Astonishing!, 7 times Tour de France champion said yesterday in an interview he may set speed skating as a new goal.
In an interview yesterday, Lance Armstrong stated he has a new challenge in mind: “I have done some speed skating lately with my friend Chad Hedrick, and I really love it. I don’t know how far I can go, but this new challenge is really driving me.”
Chad Hedrick says Armstong can have great success if he starts training: “Lance could win the world allround championships in 2-3 years. He has an enormous potential as an athlete. Of course, he would need hard work, but anything is possible.”
Even if Armstrong is no longer at the age many of these skaters when they started, many think he can do great things in speed skating, but to be honest, the switch from cycling to speed skating is not as easy as the one from inline like his friend Hedrick.
quote:Special Notice: April 1st: For those who do not know April Fool's Day, this story is a joke
quote:Op maandag 2 april 2007 12:31 schreef Ericr het volgende:
Misschien wat voor Landis, een scheve schaats rijden kan hij in ieder geval al.
Bron: TTquote:Claudia Pechstein heeft na 16 jaar
afscheid genomen van haar coach Joachim
Franke.De 35-jarige Duitse gaat in Oslo
met de Noorse nationale ploeg trainen.
Franke zal zijn deze zomer aflopende
contract bij de Duitse bond niet meer
verlengen.Franke,die Pechstein naar 5
olympische titels leidde,zal zijn pupil
nog wel bijstaan als adviseur
|
Forum Opties | |
---|---|