Goed en treffend plaatje.quote:
Dat zet inderdaad weinig zoden aan de dijk. Mensen die kunnen chatten met Peter Bakker zullen het eigen nest niet snel bevuilen. De mannen en vrouwen van de werkvloer daar zo Peter Bakker eens mee moeten praten misschien komt hij dan terecht in de realiteit van de post.quote:Het is zo nu en dan mogelijk om direct te chatten met Peter Bakker, maar dat kan dan weer alleen als je je vooraf aanmeldt. En dat aanmelden kan dan weer alleen als je een TNT-emailadres hebt en dat hebben postbodes niet.. Oftewel, het leuk voordoen betekent weer helemaal niets, want het blijkt dat alleen wat personeelsleden op kantoor in contact kunnen nemen.
Pak de laatste personeelsbladen er eens even bij dan. Hoe vaakt gaat dat niet over mensen die weggegaan zijn bij het bedrijf, interview met vakbondmensen of met mensen die overcompleet zijn verklaard.quote:Pardon, open en van beide kanten belichten? Dat gaat er bij mij niet in.
Zo'n beetje alle berichtgeving wordt omgevormd tot een een bericht waarin alleen de positieve kant wordt benadrukt. Berichten die eigenlijk alleen maar negatief gebracht kunnen worden, worden bij de TNT als vooruitstrevend en goed doordacht naar buiten gebracht![]()
Overigens dank voor de reacties op de vakantie-uren
Als het aan de TNT ligt wel ja.quote:Wat betekent dit voor de postbodes op mijn vestiging? Krijgen die minder geld voor hetzelfde werk?
Voor zover ik begreep komen 'wij' er nog redelijk makkelijk vanaf en hoeven we ons geen zorgen te maken. Of...??quote:Maarre, wat betekent dit voor mij als zaterdagpostbode?
Dat is me ook nog niet geheel duidelijk, als ik eerlijk ben. Zou ik zaterdag te horen krijgen, maar ben er dan niet.quote:Op donderdag 5 april 2007 05:12 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Voor zover ik begreep komen 'wij' er nog redelijk makkelijk vanaf en hoeven we ons geen zorgen te maken. Of...??
http://www.rtl.nl/(/actue(...)_postbodeprotest.xmlquote:Postbodes voelen zich uitgekleed
Postmedewerkers hebben op Het Plein in Den Haag met een striptease betoogd tegen de vrijgave van de postmarkt.
Lonen
De komst van nieuwe postbedrijven heeft ernstige gevolgen voor de TNT Post-medewerkers. Het bedrijf gaat duizenden mensen ontslaan omdat het de cao niet meer kan betalen. De nieuwe concurrenten betalen per bezorgde brief, waardoor de lonen veel lager liggen.
Postwet
De postbodes vroegen met een striptease de aandacht van staatssecretaris Heemskerk van Economische Zaken, en van Kamerleden. Die behandelen vandaag de Postwet.
Dat is een extra handeling, die klootviool moet gewoon de krant er door drukken.quote:Op woensdag 11 april 2007 16:24 schreef MadGuy het volgende:
Je kunt ook gewoon de krant eruit trekken en de post erin doen. Dat doe ik altijd met te kleine brievenbussen.
Jippie! Nog moeilijker om vrij te krijgen!quote:Op woensdag 11 april 2007 19:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik hoorde vandaag trouwens wel van iemand bij Personeelszaken dat het, helemaal sinds het slechte nieuws, steeds moeilijker wordt om postbezorgers te vinden. TNT staat nu bekend als een bedrijf waar je toekomst onzeker is.
De rest van het artikel (pak 'm beet, een A4'tje) gaat over feiten omtrent de liberalisatie.quote:De politieke partijen in de Tweede Kamer hebben woensdagochtend gedebatteerd over de Postwet, terwijl een paar honderd postbodes op het Binnenhof demonstreerden. De behandeling wordt donderdag voortgezet.
Met de demonstratie vroegen de medewerkers van TNT Post aandacht voor de arbeidsvoorwaarden en werkgelegenheid op een vrije postmarkt.
Bij Transits is dat helemaal niet ergquote:Op woensdag 11 april 2007 19:22 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Vandaag 1 van onze nieuwe Transit-bestelwagentjes voorzien van een paar mooie krassen aan de zijkant![]()
Ik kan me nog een zaterdagochtend herinneren waarop iedereen in mijn wijk een gratis Volkskrant had gekregen.quote:Op woensdag 11 april 2007 18:58 schreef ultra_ivo het volgende:
In wijken met beroerde brievenbussen is dat helemaal een ramp. Vooral als je vroeg uit bent op zaterdag. Dikke zaterdagkrant in krappe brievenbus, bewoners slapen nog. Ik heb al een keer gehad dat ik de krant er niet uit kreeg en de post maar weer terug nam. Kregen ze die op maandag met de aantekening 'brievenbus vol op zaterdag'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |