abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46567191
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 02:42 schreef Vampier het volgende:
Does nie.. sukkeltje.
Erg hè, als mensen op afstand vooroordelen gaan spuien?
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_46567758
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 18:44 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Erg hè, als mensen op afstand vooroordelen gaan spuien?
En jullie hier geven geen vooroordelen over Amerika zeker.
AFC AJAX
pi_46567811
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 19:01 schreef BonJovi het volgende:
En jullie hier geven geen vooroordelen over Amerika zeker.
Erg hè, sarcasme. , , .
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_46568055
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 19:03 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Erg hè, sarcasme. , , .
ja
AFC AJAX
pi_46568288
Wat ben je toch ook een gladiool.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
  donderdag 22 februari 2007 @ 20:57:24 #181
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_46572169
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 17:09 schreef werkeend het volgende:

[..]

eh 1/3 van italie is mischien een beetje welvarend.. maar vooral het zuiden is diepe armoe.. waarom denk je dat de lire zo'n leuke wisselkoers had? dat was echt niet omdat men graag milionair wou zijn...
Ja, daar heb je een punt, Zuid-Italie is economisch gezien nou niet heel denderend

Desalniettemin is het BNP (GDP) hoog, hieronder even een lijstje
Italie: $1800 miljard
Frankrijk: $2000 miljard
Belgie: $353 miljard
Duitsland: $2700 miljard
Oostenrijk: $290 miljard
Griekenland: $275 miljard
Totaal: $7157 Miljard, dat is meer als de helft van de totale EU economie.

Als we het even EU breed gaan bekijken dan is de staatsschuld als percentage van het GDP 63,8%, voor de VS is dat 64,7%. Nou wow wat een verschil zeg..... De economie van de EU en de VS ontlopen elkaar niet echt qua grootte.

Bron: http://en.wikipedia.org/w(...)ies_of_member_states

'disclaimer': valuta is dollar, cijfers zijn verwachtingen voor 2007. Ik heb per ongeluk GDP (PPP) gebruikt, daar zit een bepaalde koopkracht correctie in verwerkt. De nominale GDP is dus iets anders, maar de eindconclusie klopt wel.

Moraal: De EU is qua staatsschuld net zo 'erg' als de VS

[ Bericht 9% gewijzigd door Richie_Rich op 22-02-2007 21:02:30 ]
pi_46573929
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 18:15 schreef Blik het volgende:

Dit is echt een groot onzinbetoog.
Het is mooi dat je dat vaststelt, maar dan moet je het vervolgens wel even weerleggen, en daar heb je zelfs geen begín mee gemaakt.

Dat de transportsector belangrijk is zul je mij niet horen ontkennen. Hij zorgt inderdaad voor veel werkgelegenheid, hij is een absolute bestaansvoorwaarde voor vrijwel alle andere sectoren en hij bezorgt daarnaast bedrijven uit andere sectoren (verzekeringen, brandstoffen e.d.) een goedbelegde boterham.

Maar mijn punt was dat het geen lucratieve sector is. En je kunt hoog of laag springen met je logistiekdiploma, maar dat is het ook niet! Hij biedt werk aan bijna 9% van de beroepsbevolking, maar die dragen slechts 4,5% bij aan ons BNP, ofwel twee keer zo weinig als men in andere sectoren doet. Het is alle grootschaligheid en innovaties ten spijt een relatief marginale en laagwaardige sector, die geen oplossing biedt voor Nederland's bedreigde welvaart.

Integendeel zelfs. Als je het gigantische verkeersinfarct en de enorme milieuschade in de afweging meeneemt, en het feit dat de sector tegen de infrastructurele grenzen van zijn groei aanloopt (Schiphol, Rotterdam, wegennet, binnensteden), en het feit dat het steeds vaker meer hoogwaardige arbeid vervangt, wordt het beeld alleen maar donkerder.

Je noemt Value Added Logistics. Vanuit de transportsector zelf gezien is iedere gelegenheid om hoogwaardigere diensten te verlenen, bijvoorbeeld door apparaten niet alleen te vervoeren maar ze ook te assembleren, een goede ontwikkeling. Macroeconomisch is het echter een nadeel, want dat zijn nou juist de activiteiten waaraan veel lucratievere ondernemingen zoals importeurs en distributeurs hun bestaansrecht ontlenen. Je ziet dan ook steeds vaker dat succesvolle Nederlandse handelsondernemingen verdwijnen doordat de buitenlandse producenten, uit winstbejag maar ook onder druk van de wereldwijde concurrentie, zelf hun distributie ter hand nemen. Hoogwaardige en goedbetaalde arbeid maakt daardoor plaats voor dozenschuiverij, en de winsten die voorheen in de Nederlandse economie terechtkwamen gaan nu naar buitenlandse ondernemers.

Samengevat: het is een grote en belangrijke sector, maar het is geen alternatief voor meer hoogwaardige activiteiten die Nederland's welvaart in de toekomst op peil zouden kunnen houden. Helaas ziet het er wel naar uit dat een steeds groter deel van onze beroepsbevolking in deze sector zijn brood zal moeten zien te verdienen, en dat er dus minder geld in het Nederlandse laatje komt dan in een meer innovatieve en dynamische economie zou gebeuren.
pi_46614611
Ik ben het helemaal met dvr eens. Ik heb niet de moeite genomen om me te verdiepen in cijfers, maar logisch nadenken vertelt mij dat je niet op die transportsector moet rekenen. Het is ongetwijfeld leuk voor Nederland, maar als het puntje bij het paaltje komt is het inderdaad niets meer dan het schuiven met dozen. Het maken of verkopen van die dozen lijkt me een stuk gezonder. Goederen vervoeren is geen kennis. Tuurlijk, het is een logistieke puzzel. Maar het blijft vervoer. Doe mij maar een kenniseconomie, iets waar je echt innovatie hebt en niet afhankelijk bent van de wil of onwil van anderen om jou wat containers toe te schuiven die je vervolgens mag vervoeren.

Hetzelfde heb ik ook met de landbouw: wat een geldverspilling. Honderden miljoenen euro's aan subsidie per jaar voor een sector waar in NL, en heel de EU, geen cent meer mee te verdienen valt. Dat is geen gezonde zaak, maar omdat de schijn hoog gehouden wordt dat het zo fantastisch is en zoveel bijdraagt, en door de sterke lobby, verandert daar niets aan. Weggegooid geld en nog een reden waarom NL gewoon keihard ingehaald gaat worden. Ik zie het echt somber in voor NL en de EU de komende 20 jaar.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 24 februari 2007 @ 02:03:25 #184
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_46615087
Nederland en kennisecenomie
  zaterdag 24 februari 2007 @ 02:09:24 #185
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_46615212
Het begrip kenniseconomie in de handen van een dommertje.
Zyggie.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 03:41:44 #186
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_46616402
?
  zaterdag 24 februari 2007 @ 07:35:35 #187
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_46617043
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 10:55:36 #188
94358 xepera9
soms met een korrel zout
pi_46618387
TS heeft wel gelijk, als je het een beetje negatief bekijkt dan.

Het lijkt wel of een hoop mensen jaloers zijn dat je daar zit!? Al die aanvallende reakties...

Als je een tijdje in het buitenland hebt gezeten bekijk je Nederland met andere ogen. Ik schrok me wild toen in weer terugkwam in Nederland en het duurde wel een jaar voordat ik weer een beetje gewend was. Voor mij was het een mierenhoop met een hoop intolerante, onvriendelijke mensen na een tijdje USA.

Maar goed, geen enkel land is perfect.
pi_46619714
Nederland is het stoerste land op deze planeet. Italië komt in de buurt.
oneindig...?
dan is dus alle fictie werkelijkheid, en wel op dit moment
  zaterdag 24 februari 2007 @ 12:34:38 #190
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_46620342
quote:
Jochie je weet niks van de zaak af, alleen een gaar videodingetje.
Zyggie.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 12:35:51 #191
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_46620372
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 10:55 schreef xepera9 het volgende:
TS heeft wel gelijk, als je het een beetje negatief bekijkt dan.

Het lijkt wel of een hoop mensen jaloers zijn dat je daar zit!? Al die aanvallende reakties...

Als je een tijdje in het buitenland hebt gezeten bekijk je Nederland met andere ogen. Ik schrok me wild toen in weer terugkwam in Nederland en het duurde wel een jaar voordat ik weer een beetje gewend was. Voor mij was het een mierenhoop met een hoop intolerante, onvriendelijke mensen na een tijdje USA.

Maar goed, geen enkel land is perfect.
De TS doet het constant. Een gefaalde persoonlijkheid die dan maar iets anders gaat afzeiken.
Zyggie.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 22:50:39 #192
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_46639768
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 20:29 schreef dvr het volgende:

De welvaartsstijging blijft al jaren achter bij landen als Ierland
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zaterdag 24 februari 2007 @ 22:53:52 #193
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_46639895
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 00:46 schreef Artanis1 het volgende:
Om even mee te helpen om dit uit de bagger te redden zal ik eens proberen inhoudelijk te reageren op de een van de weinige inhoudelijke posts hier.
[..]

Ierland en Spanje lopen nog ver achter op de Nederlandse welvaart
Nou, deze bewering klopt maar half hoor
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_46642442
Derde wereldland. Je hebt een serieus luxe probleem als je nederland een derde wereldland wilt noemen.
Waar kom je vandaan in godsnaam.
Een van de rijkste gemeenstes van europa is de provincie utrecht. De levensstandaard is hier een van de hoogste van de wereld en nederland behoort bijna tot de top tien van de rijkste landen van de wereld.
Criminaliteit is niks hier in nederland. Ga maar eens naar zuid-London vriend. Of naar een parijse achterbuurt.
Waar heb je het over. Doos
Over 100 jaar weet niemand het meer
pi_46643333
Wat hierboven zegt...

ik had laatst toevallig een discussie met me moeder over het feit dat 3de wereldlanden vaak medicijnen krijgen die over datum zijn en ook nog een hele discussie over hoe verrot de wereld tegenwoordig eigenlijk is...

Op het einde van onze hele discussie die toch wel een dik uur duurde zei ze "Eigenlijk had ik geen kinderen moeten krijgen in deze wereld.". eerst schok ik daar wel van maar nu die avond en de dag daarop ben ik toch eigenlijk eens goed gaan nadenken en eigenlijk kan ik het eigenlijk niet kwalijk nemen als ze geen kinderen genomen had, en ik er dus niet wat, want de wereld is gewoon verrot. Ik denk dat ik deze discussie wel me hele leve bij blijft en dat ik voordat/als ik kinderen zou nemen dit heel goed zou overwegen of gewoon een Afrikaans kindje addopteer wie het hellaas niet zo goed heeft als ons. Je kiest immers niet waar je geboren wordt voor hetzelfde geld was ik of jij geboren in afrika...

Sorry voor beetje offtopic...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')