abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46529348
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 16:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ow als nederland het meest criminele land van europa is zou het niet vergeleken mogen worden met de meest criminle staat van de VS.

Maar kom dan eens terug op de relatieve cijfers die ik hier boven heb neergezet.

Ik had mijn eerste posting in dit topic ook nog heel algemeen gehouden, maar aangezien de meeste huilers in dit topic nogal nauwe banden met de VS hebben valt een VS / nederland vergelijking bijna niet te voorkomen.
Ja maar er zijn veel mensen hier die Vs zo afkraken zonder dat ze iets van het land afweten. Ze wijzen alleen een vinger naar de VS omdat de andere dat ook doen. Ze moeten er zelf gewoon keer gaan en dan kunnen ze zien wat een mooie land het is en wat de mogelijkheden zijn
AFC AJAX
  woensdag 21 februari 2007 @ 16:25:44 #152
62913 Blik
The one and Only!
pi_46529504
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 16:21 schreef BonJovi het volgende:

[..]

Ja maar er zijn veel mensen hier die Vs zo afkraken zonder dat ze iets van het land afweten. Ze wijzen alleen een vinger naar de VS omdat de andere dat ook doen. Ze moeten er zelf gewoon keer gaan en dan kunnen ze zien wat een mooie land het is en wat de mogelijkheden zijn
De enige reden waarom iedereen nu naar de VS wijst is omdat de TS in Amerika woont. Ik ben zelf 3 keer in de VS geweest, en het is een mooi land. Neemt niet weg dat ook de VS haar nadelen heeft en als er zulke onwaarheden gezegd worden over Nederland ivm Amerika als jij doet, krijg je natuurlijk automatisch het vingertje terug gewezen
  woensdag 21 februari 2007 @ 16:38:29 #153
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_46529994
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 14:38 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

Tuurlijk heb ik het opgezocht

De staatschuld als percentage van het BNP
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_public_debt

Westerse landen die relatief gezien een (veel) grotere staatsschuld hebben als de VS:
Japan 158%
Italie 108.8%
Griekenland 106.8%
Belgie 94.3%
Cyprus 70.3%
Duitsland 67.3%
Frankrijk 66.2%
Oostenrijk 65.1%
VS 64.7%
Nederland 52.7

Zoals je ziet, alleen al 7 EU landen (waarvan 6 de Euro voeren) die een grotere schuld hebben dan de VS.
Cijfers zijn van 2005
Nog even een toevoeging. In Italie, Frankrijk en Duitsland hebben zijn de pensioenen op basis van het omslagstelsel, tel hierbij op dat ook die landen enorm vergrijzen en dus door demografische ongelijkheden in de problemen komen met uitbetalen van die pensioen. Leuk voor de staatsschuld

En ook een leuke gedachte dat ze alledrie de Euro als valuta hebben
pi_46530005
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 16:25 schreef Blik het volgende:

[..]

De enige reden waarom iedereen nu naar de VS wijst is omdat de TS in Amerika woont. Ik ben zelf 3 keer in de VS geweest, en het is een mooi land. Neemt niet weg dat ook de VS haar nadelen heeft en als er zulke onwaarheden gezegd worden over Nederland ivm Amerika als jij doet, krijg je natuurlijk automatisch het vingertje terug gewezen
Ja maar ik zeg zelf niet veel slechts over Nederland, ik vind gewoon dat de USA beter is. Ik kan er niet tegen als mensen vooroordelen hebben over de Vs als ze er niet zijn geweest. Maar daaraantegen ben jij er geweest dus jij kan er het een en ander over weten ja.
AFC AJAX
pi_46531982
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 16:38 schreef BonJovi het volgende:

[..]

Ja maar ik zeg zelf niet veel slechts over Nederland, ik vind gewoon dat de USA beter is. Ik kan er niet tegen als mensen vooroordelen hebben over de Vs als ze er niet zijn geweest. Maar daaraantegen ben jij er geweest dus jij kan er het een en ander over weten ja.
Verklap ons dan eens waarom het leven in de VS beter zou zijn dan in nederland.

De snelheidslimit is vaak op 55 mph als je geluk hebt 65 mph, ze staan nog vaker met lasers langs de weg. Qau scholing moet je in dat land een bak geld meenemen, flink lenen, of in dienst gaan en dan 10 jaar naderhand omdat er 25% van de stemgerichtigde op een wacko gestemd hebben naar irak gezonden worden. Het verschil tussen armoede rijkdom komt ook meer to uitdrukking in de VS. Ik heb het zelfs meegemaakt dat we in het centrum van detroit in een fastfood restaurant zaten en er zwervers binnen kwamen bedelen. (zo erg heb ik het in nederland nog nooit gezien)

Je mag pas drinken op de 21e. Daarom gaan alle pubers op springbreak naar de antillen/bahama's.
Buiten een kroeg met wat mensen op straat staan en je wordt opgepakt voor een samenscholing.
Een blikje bier in een park drinken mag ook niet.

Zo kan ik nog wel veel meer dingen op noemen waardoor amerika voor miij niet het land zou zijn waar ik graag zou willen wonen. Als bush geen president meer is ga ik er mischien wel weer een keer op vakantie, als er niet weer een andere net zo'n gestoord persoon aan de macht komt.
pi_46532406
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 01:43 schreef BonJovi het volgende:
Het gaat er mij niet zozeer om dat Nederland zo klote is, Amerika is gewoon veel beter.
Geheel afhankelijk van wie je bent, waar je vandaan komt en waar je waarde aan hecht is dat goed mogelijk.
quote:
Maar het gaat mij gewoon om het feit dat veel Fokkers zo slecht over de USA praten.
Genoeg misstanden en hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind. Vooral wanneer ze menen de wereld te pas en te onpas te moeten vertellen 'hoe het hoort'.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  Donald Duck held woensdag 21 februari 2007 @ 17:56:38 #157
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_46532478
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 16:38 schreef BonJovi het volgende:
Op welke punten is de VS dan beter? En met goede argumenten waarom.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_46532528
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 03:00 schreef StefanP het volgende:
Nederland is inderdaad hard op weg om een derdewereldland te worden, met dank aan alle zandbakbewoners die er net zo'n zootje van aan het maken zijn als in hun oorspronkelijke woestenij en de grote groep semicommunisten die niets liever ziet dan dat heel Nederland een sovchoz wordt waar iedereen in dienst van de overheid is, waar de overheid alles regelt en waar het individu niet meer bestaat.

Het onderwijs is met dank aan alle hervormingen en inmenging van vrouwtjes (lees: enkel nog aandacht voor stupide, softe vakken) knudde, op lagere scholen is 2/3 allochtoon, de grote steden zijn verworden tot een open riool, een defensiemacht is er niet meer -op wat VMBO-apen na die de hele dag stoned liggen te zijn-, dankzij het knullige politieke systeem komt er altijd een water-bij-de-wijn coalitie die totaal niet verschilt van de vorige -en zels al was dat wel zo dan maakte het niet uit omdat de echte macht bij de ambtenaartjes ligt-, zorg is er niet meer te krijgen ondanks dat je je scheel betaalt aan een _verplichte_ verzekering, er zit een legioen zogenaamd zieke mensen in allerlei uitkeringsregelingen, een woning is niet meer te betalen, een koe krijgt meer geld en ruimte, 70% van je inkomen wordt direkt gestolen wordt door 2 miljoen ambtenaren en de helft van het BNP gaat richting subsidies voor dieskriemiejnasjie-roepers, 'kunstenaars' e.d.

Zo. Dat lucht op. Nederland WAS een mooi land met een prachtig geschiedenis, tot de ambtenaartjes overijverig werden, de verzorgingsstaat tot in het belachelijke doorschoot, middeleeuwse barbaren bij de bakken het land in werden gehaald en de trotse geschiedenis door de politiek-correcte etnomasochisten werd uitgeroepen tot een punt van schande en zelfs een Nederlands vlaggetje op je tas verboden werd.
Wordt het niet eens tijd voor 2 flessen whiskey en een jachtgeweer?

Doe ons allemaal een plezier. Er komt toch niets zinnigs uit je.
pi_46532619
Fantastische post weer pappa Zo te zien heb jij die 2 flessen whiskey al op - tenminste, dat is te hopen omdat dat soort gebrabbel uit een nuchter iemand vrij lachwekkend is.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_46532839
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 18:00 schreef StefanP het volgende:
Fantastische post weer pappa Zo te zien heb jij die 2 flessen whiskey al op - tenminste, dat is te hopen omdat dat soort gebrabbel uit een nuchter iemand vrij lachwekkend is.
Ik ben serieus hoor. Je roept altijd EXACT dezelfde dingen, maakt niet uit waar het over gaat... StefanP heeft nog wel wat kant noch wal rakend braaksel in z'n vingers. Want bepaald zinnig is je commentaar niet te noemen.

Ik ken het onderhand wel... Kan het wel dromen.

Wellicht dat andere users met gemak doorscrollen als ze je naam zien staan, maar dat vind ik geen excuus. Je bent echt weggegooide serverruimte met je ongenuanceerde klaagverhalen.

Dus kom eens met iets goeds of flikker op.
pi_46534564
Ik heb een post vol argumenten waarom NL zuigt - jij komt daarentegen niet verder dan wat schuimbekken over dat mijn posts je niet bevallen. Ga toch fietsen mannetje
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_46534690
quote:
Op maandag 19 februari 2007 18:28 schreef Vampier het volgende:
lol Nederlanders verzanden discussies door naar details te kijken om zo een daadwerkelijke discussie uit de weg te gaan.

ps mijn vriendin past hier beter omdat ze Amerikaans is
Dik, dom en extreem (goed)gelovig dus.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_46535027
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 19:09 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

WTF bek houwe mafkees
Amerikaanse dames zijn special
AFC AJAX
pi_46537173
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 19:20 schreef BonJovi het volgende:
WTF bek houwe mafkees
Amerikaanse dames zijn special
Net zo special als de Special Olympics.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_46537492
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 20:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Net zo special als de Special Olympics.
Echt niet, je hebt zat mooie vrouwen en heel spontaan daar. They know what they want
AFC AJAX
  woensdag 21 februari 2007 @ 20:50:59 #166
69559 61neorej
Geeft licht in het donker
pi_46538547
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 14:38 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

Tuurlijk heb ik het opgezocht

De staatschuld als percentage van het BNP
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_public_debt

Westerse landen die relatief gezien een (veel) grotere staatsschuld hebben als de VS:
Japan 158%
Italie 108.8%
Griekenland 106.8%
Belgie 94.3%
Cyprus 70.3%
Duitsland 67.3%
Frankrijk 66.2%
Oostenrijk 65.1%
VS 64.7%
Nederland 52.7

Zoals je ziet, alleen al 7 EU landen (waarvan 6 de Euro voeren) die een grotere schuld hebben dan de VS.
Cijfers zijn van 2005
Italie en Griekenland zijn nooit de rijkere landen in Europa geweest ook.
Van Cyprus zou ik weleens willen weten of Turk-Cyprus daar bijgerekend wordt?
Dan is het duidelijk waar de schuld vandaan komt, anders komt het hoogstwaarschijnlijk doordat Cyrpus nog volop in de opbouw van het land zit na de burgeroorlogen. In het Griekse deel ligt inmiddels een fantastisch wegennet in de bergen, iets wat betaald moet worden met relatief weinig inwoners waardoor de schuld natuurlijk sneller oploopt.

Overigens denk ik dat het klopt dat andere landen Nederland snel naderen qua welvarendheid.
Dat ligt er denk ik niet aan dat het met Nederland slechter gaat, eerder dat de rest een enorme inhaalslag maakt. Dat is echter ook logisch, Landen onder de top (2e wereld, spanje, griekenland) zullen altijd sneller vooruitgang boeken als landen aan de top. Het Oostblok is trouwens nog lang niet zo welvarend, Roemenie bijvoorbeeld is nog steeds een grote pauperzooi.
silence can say more than thousand words
  donderdag 22 februari 2007 @ 01:50:59 #167
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_46548382
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 20:50 schreef 61neorej het volgende:

[..]

Italie en Griekenland zijn nooit de rijkere landen in Europa geweest ook.
Van Cyprus zou ik weleens willen weten of Turk-Cyprus daar bijgerekend wordt?
Dan is het duidelijk waar de schuld vandaan komt, anders komt het hoogstwaarschijnlijk doordat Cyrpus nog volop in de opbouw van het land zit na de burgeroorlogen. In het Griekse deel ligt inmiddels een fantastisch wegennet in de bergen, iets wat betaald moet worden met relatief weinig inwoners waardoor de schuld natuurlijk sneller oploopt.

Overigens denk ik dat het klopt dat andere landen Nederland snel naderen qua welvarendheid.
Dat ligt er denk ik niet aan dat het met Nederland slechter gaat, eerder dat de rest een enorme inhaalslag maakt. Dat is echter ook logisch, Landen onder de top (2e wereld, spanje, griekenland) zullen altijd sneller vooruitgang boeken als landen aan de top. Het Oostblok is trouwens nog lang niet zo welvarend, Roemenie bijvoorbeeld is nog steeds een grote pauperzooi.
Italie nooit bij de rijkere van Europa? Vandaar dat ze bij de G8 zitten zeker en NL niet?
Vwb Griekenland klopt het, maar dat doet niets af aan het feit dat ze bij de EU horen én de Euro voeren.
pi_46548851
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 19:09 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Does nie.. sukkeltje.
Free people own guns! Slaves do not!
  donderdag 22 februari 2007 @ 04:50:43 #169
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_46549184
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 19:05 schreef StefanP het volgende:
Ik heb een post vol argumenten waarom NL zuigt - jij komt daarentegen niet verder dan wat schuimbekken over dat mijn posts je niet bevallen. Ga toch fietsen mannetje
Argumenten wel ja. Alleen kloppen die niet in de praktijk van alle dag. Maar in je boerderij in Texas merk jij daar ook niks van.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_46549257
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 04:50 schreef Megumi het volgende:

[..]

Argumenten wel ja. Alleen kloppen die niet in de praktijk van alle dag. Maar in je boerderij in Texas merk jij daar ook niks van.
eeuhm... Iowa heeft landbouw... Texas een stuk minder
Free people own guns! Slaves do not!
  donderdag 22 februari 2007 @ 06:15:33 #171
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_46549261
Eh beef and cowshit then.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 22 februari 2007 @ 17:07:33 #172
10616 werkeend
is een lief konijntje
pi_46563958
he vampier

nueken?
#things i do to people i love shouldn't be allowed#
  donderdag 22 februari 2007 @ 17:08:17 #173
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_46563988
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 02:42 schreef Vampier het volgende:

[..]

Does nie.. sukkeltje.
Door de vetlagen heen, recht in het hart.
Zyggie.
  donderdag 22 februari 2007 @ 17:09:09 #174
10616 werkeend
is een lief konijntje
pi_46564014
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 01:50 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

Italie nooit bij de rijkere van Europa? Vandaar dat ze bij de G8 zitten zeker en NL niet?
Vwb Griekenland klopt het, maar dat doet niets af aan het feit dat ze bij de EU horen én de Euro voeren.
eh 1/3 van italie is mischien een beetje welvarend.. maar vooral het zuiden is diepe armoe.. waarom denk je dat de lire zo'n leuke wisselkoers had? dat was echt niet omdat men graag milionair wou zijn...
#things i do to people i love shouldn't be allowed#
  donderdag 22 februari 2007 @ 18:15:34 #175
62913 Blik
The one and Only!
pi_46566189
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 14:23 schreef dvr het volgende:

Transport is geen handel! Dat is het probleem juist, er wordt nauwelijks iets aan verdiend. Een handelaar - een importeur, exporteur, distributeur of retailer - koopt voor 1 miljoen producten in, plakt er een stickertje op en verkoopt ze voor 2 miljoen. Dat is geld verdienen, dat is hoe Nederland aan zijn welvaart komt. Een transporteur daarentegen haalt andermans lading op in de Europoort, rijdt hem naar Düsseldorf, laadt hem daar uit, en steekt na aftrek van alle kosten 120 euro in zijn zak. Dat is armoe. Die veelbejubelde transportsector voegt nauwelijks waarde toe; we verschuiven voor ettelijke miljarden aan andermans goederen en andermans welvaart zonder daar aan te verdienen. Ondertussen lijdt het hele land wel onder de verkeersinfarcten die deze marginale industrie veroorzaakt.
Dit is echt een groot onzinbetoog. De Nederlandse transportsector voegt juist veel toe aan de werkgelegenheid binnen Nederland. Omdat Nederland als transportland bekend staat staan de distributiecentra van de meeste grote bedrijven ter wereld in Nederland. Deze bedrijven hebben heel Europa als achterland. In Nederland staan meer dan 1000 hoofddistributiecentra van de grootste bedrijven ter wereld. Deze bedrijven zorgen voor een flinke werkgelegenheid in Nederland en zorgen ervoor dat heel wat gezinnen brood op de plank hebben. Ook zorgen ze ervoor dat door middel van VAL (Value Added Logistics) er waarde toegevoegd in Nederland aan de producten.

Rotterdam is niet voor niets één van de grootste havens ter wereld (3de van de wereld, 1ste van Europa). De hoeveelheid geld die daar in omgaat is ontzettend groot. Het is niet voor niets dat Rotterdam als mainport gezien wordt. Daar wordt een aanzienlijk deel van de totale Nederlandse begroting verdient. Er werken daar bijna 60.000 mensen (bron: www.portofrotterdam.nl) .

De transportsector is meer dan alleen wat op en neer rijden tussen de haven en bedrijven. Als je er geen verstand van hebt, begin er dan niet over.

(ik ben afgestudeerd in Logistiek & Economie en weet waarschijnlijk iets meer van Logistiek dan jij)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')