abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 februari 2007 @ 12:56:22 #1
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_46454647
quote:
SP wil actie tegen louche onlinehandel concertkaartjes

DEN HAAG - De SP wil dat websites die concertkaartjes aanbieden tegen woekerprijzen, stevig worden aangepakt. Volgens Tweede Kamerlid Arda Gerkens loopt het de spuigaten uit met deze louche onlinehandel en worden zo duizenden muziekliefhebbers benadeeld.

Ze heeft de minister van Economische Zaken in schriftelijke vragen verzocht om deze situatie snel aan te pakken. Gerkens had de kwestie al eerder aangekaart maar toen was het antwoord dat de zwarte handel een gevolg is van schaarste op de markt. Maar het SP-Kamerlid is het daarmee niet eens.

Woekerprijzen

Ze constateert dat kaartjes op internet al tegen woekerprijzen worden aangeboden terwijl de verkoop nog bezig is of moet beginnen.

"De websites kopen zo veel mogelijk kaarten op en creëren zelf de schaarste, zodat ze woekerprijzen kunnen vragen."

Zo werden volgens haar concertkaartjes van Arctic Monkeys al voor 125 euro aangeboden, terwijl de verkoop nog moest beginnen.

Misleiding

Verder wijst ze erop dat de sites ook vragen je kaartjes aan hen te verkopen. Volgens haar is er sprake van misleiding of oplichting en moet dat worden aangepakt.
bron: http://www.nu.nl/news.jsp?n=980946&c=52&rssl

De wet van vraag en aanbod hebben ze blijkbaar nog niet helemaal begrepen daar in het rode nest. Als er veel vraag is naar een schaars product of dienst dan gaan de prijzen omhoog en daar kan die worstendraaier uit Oss weinig aan veranderen.

Met het verbieden van de online handel in concertkaarten zal de problematiek rond de woekerprijzen zeker niet verdwijnen, want met het verbieden zal de vraag niet verdwijnen. Het gevolg is dat de handel wordt verplaats naar het criminele circuit die daar zijn garen bij zal gaan spinnen.

Wederom een idealistisch maar in de praktijk onhaalbaar plan van de SP. Maar goed die Jan komt zo sympathiek over op de TV
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_46454688
Ja en nu? Concertkaartjes op naam kopen ofzo?

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het erg smerig dat mensen aan hun geld komen door tientallen tickets te kopen van populaire artiesten en later voor woekerprijzen weer doorverkopen. Daarentegen weet je wel altijd zeker dat er nog kaarten te krijgen zijn, desnoods voor een veel hoger bedrag.
pi_46454699
De wetten van vraag&aanbod zijn allang dierlijk te ver gegaan. Door het leegkopen van de markt maakt een stel dieren winst op andermans concertbehoeftes. Totaal onnodig kapitaalvernietiging dus.
Zyggie.
pi_46454961
quote:
Op maandag 19 februari 2007 12:56 schreef LENUS het volgende:

De wet van vraag en aanbod hebben ze blijkbaar nog niet helemaal begrepen daar in het rode nest. Als er veel vraag is naar een schaars product of dienst dan gaan de prijzen omhoog.
Volgens dat nieuwsbericht heeft men wel degelijk de wet van vraag en aabod begrepen, en vraagt men zich af hoe het komt dat kaartjes al voor de officiele voorverkoop datum door wazige sites aangeboden kunnen worden.

Afgelopen jaar heeft men op werchter de kaartjes wel op naam laten zetten en hiermee zegt men dat er wel redelijk resultaten zijn bereikt met het terugdringen van de illegale handel.
quote:
Met het verbieden van de online handel in concertkaarten zal de problematiek rond de woekerprijzen zeker niet verdwijnen, want met het verbieden zal de vraag niet verdwijnen. Het gevolg is dat de handel wordt verplaats naar het criminele circuit die daar zijn garen bij zal gaan spinnen.
En wie spinnen er nu garen bij deze woeker handel, weet jij het, weet ik het? Het zullen vast en zeker ook geen legitieme handelaren zijn.
pi_46455014
mooi, dan kunnen ze hier een stuk rustiger slapen
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
pi_46455188
Er was zaterdag ook nog een uitgebreid item over in Kassa, op Nederland 1. Jongeren hebben *doorgaans* nog wel zo veel verstand om kritisch te zoeken op internet, maar er waren wat voorbeelden van goedgelovige oudere mensen die tot 100 euro teveel hadden betaald voor een concertkaartje.

Je kent het wel: zo'n man van 65 die trots is dat hij met internet overweg kan, naar Google gaat, de woorden André Rieu Gelredome intypt en vervolgens meteen naar een site van zo'n malafide bureau wordt geleid. Hij had - meen ik - 165 euro per kaartje betaald, terwijl de normale verkoopprijs op 65 euro lag.

Mensen zijn naiëf, die bureaus zijn walgelijk bezig. Dat staat buiten kijf. Maar ERGER vind ik eigenlijk nog hoe een gerespecteerde zoekmachine als Google min of meer deze praktijken bevordert, door dergelijke bureaus hoog op te nemen in de lijst van zoekresultaten. Gesponsorde koppelingen staat er dan... - Kortom: de kassa van Google rinkelt. En dat vind ik oprecht spijtig. Het zou juist zo moeten zijn dat de officiële verkoopsites bovenaan komen te staan.
  Donald Duck held maandag 19 februari 2007 @ 13:26:34 #7
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_46455356
quote:
Op maandag 19 februari 2007 13:19 schreef dVTB het volgende:
Mensen zijn naiëf, die bureaus zijn walgelijk bezig. Dat staat buiten kijf. Maar ERGER vind ik eigenlijk nog hoe een gerespecteerde zoekmachine als Google min of meer deze praktijken bevordert, door dergelijke bureaus hoog op te nemen in de lijst van zoekresultaten. Gesponsorde koppelingen staat er dan... - Kortom: de kassa van Google rinkelt. En dat vind ik oprecht spijtig. Het zou juist zo moeten zijn dat de officiële verkoopsites bovenaan komen te staan.
Maar Google doet daarmee niks illegaals. Net als de bedrijven die kaartjes duurder doorverkopen.
De acties zijn wellicht af te keuren, maar het is gewoon een commerciele markt en zo werkt dat.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 19 februari 2007 @ 13:26:37 #8
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_46455358
quote:
Op maandag 19 februari 2007 13:09 schreef Basp1 het volgende:
Volgens dat nieuwsbericht heeft men wel degelijk de wet van vraag en aabod begrepen, en vraagt men zich af hoe het komt dat kaartjes al voor de officiele voorverkoop datum door wazige sites aangeboden kunnen worden.
Waarschijnlijk opportunisme en gaan ze en paar dagen voor de voorverkoop voor de deur liggen bij het postkantoor.
quote:
Afgelopen jaar heeft men op werchter de kaartjes wel op naam laten zetten en hiermee zegt men dat er wel redelijk resultaten zijn bereikt met het terugdringen van de illegale handel.
Bij grote evenementen is dit vrijwel onmogelijk, getuige de zwarte handel in kaarten voor het WK en EK ondanks dat die kaarten op naam staan is gebleken dat het onmogelijk is om 30.000 ongeduldige mensen te legitimeren.

Verder dan een paar steekproeven zul je met de huidige technologische mogelijkheden niet komen.
quote:
En wie spinnen er nu garen bij deze woeker handel, weet jij het, weet ik het? Het zullen vast en zeker ook geen legitieme handelaren zijn.
Die onlinehandelaren hebben in ieder geval een KVK-nummer en dragen netjes belasting af. Dan heb ik het over de professionele handelaren en vergeet ik de voor het gemak even de marktplaats beunhazen.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  maandag 19 februari 2007 @ 13:31:10 #9
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_46455467
Lol, heeft de SP Kassa gekeken ofzo?
Daar werd eerder de domheid/gemakzucht van mensen getoond dan de foute handel...
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_46456812
quote:
Op maandag 19 februari 2007 13:26 schreef __Saviour__ het volgende:
Maar Google doet daarmee niks illegaals. Net als de bedrijven die kaartjes duurder doorverkopen.
De acties zijn wellicht af te keuren, maar het is gewoon een commerciele markt en zo werkt dat.
Ik zeg ook niet dat Google iets illegaals doet. Ik vind hun beleid in deze alleen afkeurenswaardig. Je steunt willens en wetens dit soort malafide geldklopperij. Wat mij betreft mag daar best een stokje voor gestoken worden. Laat de overheid maar verplichten dat ze officiële ticket-verkopers als eerste zoekresultaat moeten opnemen.

En dan niet zeuren dat dat censuur is. In China werkt Google ook maar wat graag mee aan overheidscensuur, omdat ze dat financieel beter uitkomt.
pi_46456850
quote:
Op maandag 19 februari 2007 13:31 schreef -skippybal- het volgende:
Lol, heeft de SP Kassa gekeken ofzo?
Daar werd eerder de domheid/gemakzucht van mensen getoond dan de foute handel...
In Kassa waren tweede-kamerleden van CDA en PvdA te gast. Tijdens de uitzending werd al gemeld dat ook de SP voorstander was van actie tegen deze malafide kaartenhandel. 'Een leuke combinatie', liet de PvdA-politicus zich nog ontglippen...
  maandag 19 februari 2007 @ 14:24:04 #12
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_46456975
Ik vind 't eerlijk gezegd een behoorlijke misser van de officiële verkoopbureaus dat ze deze beunhazen zo met kaartjes laten omgaan.

De officiële verkoopbureaus kunnen zich verenigen en zorgen dat hun zoekresultaten bovenaan bij Google komen.
  maandag 19 februari 2007 @ 14:26:22 #13
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_46457043
quote:
Op maandag 19 februari 2007 14:18 schreef dVTB het volgende:

In Kassa waren tweede-kamerleden van CDA en PvdA te gast. Tijdens de uitzending werd al gemeld dat ook de SP voorstander was van actie tegen deze malafide kaartenhandel. 'Een leuke combinatie', liet de PvdA-politicus zich nog ontglippen...
Ik heb 't ook gezien.

Die CDA'er die er zat was een behoorlijk sneuere kerel. Op een gegeven moment vroeg hij aan de eigenaar van zo'n malafide ticketbureau hoe die eigenlijk aan al die kaarten kwam. Tja, die vent zegt dat natuurlijk niet. Die CDA'er zo van "hoezo niet?!". "Das het geheim van de smidt" antwoord de ticketverkoper.

Die CDA'er snapte er niks van waarom hij dat nou gewoon niet ff vertelde. Hij vond dat die vent gewoon transparant zijn bedrijf kon runnen.

Net alsof Coca Cola hun recept gaat vertellen, in het kader van transparantie.

Donald Duck held maandag 19 februari 2007 @ 14:28:30 #14
46149 __Saviour__
pi_46457114
quote:
Op maandag 19 februari 2007 14:16 schreef dVTB het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat Google iets illegaals doet. Ik vind hun beleid in deze alleen afkeurenswaardig. Je steunt willens en wetens dit soort malafide geldklopperij. Wat mij betreft mag daar best een stokje voor gestoken worden. Laat de overheid maar verplichten dat ze officiële ticket-verkopers als eerste zoekresultaat moeten opnemen.

En dan niet zeuren dat dat censuur is. In China werkt Google ook maar wat graag mee aan overheidscensuur, omdat ze dat financieel beter uitkomt.
dat kan de overheid natuurlijk op geen enkele manier verplichten. zoekresultaten weergeven is echt google's eigen zaak. en als ze het wel zouden verplichten, kunnen andere bedrijven ineens ook gaan zeuren dat ze verder bovenaan willen.
en zoiets is natuurlijk wel degelijk censuur. leuk dat ze dat in china hebben, maar dat betekent niet dat het hier ook maar zo moet zijn.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  maandag 19 februari 2007 @ 14:28:33 #15
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_46457115
-

[ Bericht 99% gewijzigd door SjonLok op 19-02-2007 14:29:02 ]
  maandag 19 februari 2007 @ 14:31:15 #16
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_46457197
quote:
Op maandag 19 februari 2007 14:28 schreef __Saviour__ het volgende:

dat kan de overheid natuurlijk op geen enkele manier verplichten. zoekresultaten weergeven is echt google's eigen zaak. en als ze het wel zouden verplichten, kunnen andere bedrijven ineens ook gaan zeuren dat ze verder bovenaan willen.
en zoiets is natuurlijk wel degelijk censuur. leuk dat ze dat in china hebben, maar dat betekent niet dat het hier ook maar zo moet zijn.
Ik vind niet dat er een wet moet komen. Het zou echt onzinnig zijn als de overheid dit soort dingen gaat regelen.

Wel vind ik dat de bonafide organisaties wat meer moeite moeten doen om de klanten te informeren. Laat ze ook zorgen dat zíj bovenaan komen in de zoekresultaten.
pi_46457332
tvp
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_46457590
quote:
Op maandag 19 februari 2007 13:26 schreef LENUS het volgende:

Waarschijnlijk opportunisme en gaan ze en paar dagen voor de voorverkoop voor de deur liggen bij het postkantoor.
Daar ga je vanuit. Zou het ook niet kunnen zijn dat ze wat mannetjes bij postagentschappen hebben zitten. (ow verklap ik nu soms ook nog wat
quote:
Bij grote evenementen is dit vrijwel onmogelijk, getuige de zwarte handel in kaarten voor het WK en EK ondanks dat die kaarten op naam staan is gebleken dat het onmogelijk is om 30.000 ongeduldige mensen te legitimeren.
Ach met de huidige stand der technologie, kan ook wel elk verkoop punt meteen de id's of foto's van de mensen voor wie de kaartjes bestemd zijn in te scannen en ook op dat kaartje printen. Dan doen die verkoop punten tenminste nog wat voor de 7.50 euro per kaartje reserverringskosten
quote:
Die onlinehandelaren hebben in ieder geval een KVK-nummer en dragen netjes belasting af. Dan heb ik het over de professionele handelaren en vergeet ik de voor het gemak even de marktplaats beunhazen.
Ach netjes belasting afdragen, krijg ik dan als klant ook een netjes gespecificeerde rekening van die onlinehandelaren? zodat je ook de winst marge van hem weet? Nou het lijkt me niet het geval te zijn dus wordt op deze manier veel zwart geld gecreerd.
pi_46457937
quote:
Op maandag 19 februari 2007 13:19 schreef dVTB het volgende:
Er was zaterdag ook nog een uitgebreid item over in Kassa, op Nederland 1. Jongeren hebben *doorgaans* nog wel zo veel verstand om kritisch te zoeken op internet, maar er waren wat voorbeelden van goedgelovige oudere mensen die tot 100 euro teveel hadden betaald voor een concertkaartje.

Je kent het wel: zo'n man van 65 die trots is dat hij met internet overweg kan, naar Google gaat, de woorden André Rieu Gelredome intypt en vervolgens meteen naar een site van zo'n malafide bureau wordt geleid. Hij had - meen ik - 165 euro per kaartje betaald, terwijl de normale verkoopprijs op 65 euro lag.

Misschien moet ik meer begrip hebben voor de oudere medemens, maar je kan toch wel bedenken dat een artiest een eigen site heeft (meestal gewoon zijn/haar eigen naam als url) en dat op die site natuurlijk de optredens vermeld staan inclusief officiële verkooppunten. Als je gewoon de eerste link in Google aanklikt en daar meteen bestelt is het ook wel een beetje je eigen schuld. Alleen al door de hoge prijs zou je argwaan moeten krijgen.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  maandag 19 februari 2007 @ 14:56:26 #20
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_46457950
Hey maar is het niet mogelijk om de kaartenverkoop alleen toe te laten staan bij verkooppunten geverificeerd door de artiest/evenemenorganisator. Dat er dan nog een zwarte markt is ok, maar de grootschalige zaadsites verdwijnen tenminste.
Zyggie.
pi_46458086
quote:
Op maandag 19 februari 2007 14:28 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat kan de overheid natuurlijk op geen enkele manier verplichten. zoekresultaten weergeven is echt google's eigen zaak. en als ze het wel zouden verplichten, kunnen andere bedrijven ineens ook gaan zeuren dat ze verder bovenaan willen.
Dat kun je je afvragen, of dat Google's eigen zaak is. Neem bijvoorbeeld het conflict dat Google heeft met Belgische kranten. Die wilden niet langer dat Google hun artikelen weergaf via news.google.nl - En de rechter stelde de kranten in het gelijk. Het lijkt me dat ook internet aan bepaalde wetten onderhevig is. Als ik ga haatzaaien op internet, kan ik ook worden opgepakt. Internet is geen vrijstaat.

Door de 'gesponsorde koppelingen' bovenaan te plaatsen, werkt Google in dit verband - gewild of ongewild - mee aan malafide kaartenhandel waarvan honderden, misschien wel duizenden consumenten de dupe worden.
  maandag 19 februari 2007 @ 15:03:36 #22
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_46458142
quote:
Op maandag 19 februari 2007 15:01 schreef dVTB het volgende:

[..]

Dat kun je je afvragen, of dat Google's eigen zaak is. Neem bijvoorbeeld het conflict dat Google heeft met Belgische kranten. Die wilden niet langer dat Google hun artikelen weergaf via news.google.nl - En de rechter stelde de kranten in het gelijk. Het lijkt me dat ook internet aan bepaalde wetten onderhevig is. Als ik ga haatzaaien op internet, kan ik ook worden opgepakt. Internet is geen vrijstaat.

Door de 'gesponsorde koppelingen' bovenaan te plaatsen, werkt Google in dit verband - gewild of ongewild - mee aan malafide kaartenhandel waarvan honderden, misschien wel duizenden consumenten de dupe worden.
Zolang die sites niet verboden zijn maakt het niets uit.
Zyggie.
pi_46458250
quote:
Op maandag 19 februari 2007 14:56 schreef Zyggie het volgende:
Hey maar is het niet mogelijk om de kaartenverkoop alleen toe te laten staan bij verkooppunten geverificeerd door de artiest/evenemenorganisator. Dat er dan nog een zwarte markt is ok, maar de grootschalige zaadsites verdwijnen tenminste.
een brancheorganisatie bedoel je met keurstempel .. goed idee
pleased to meet you
  Donald Duck held maandag 19 februari 2007 @ 15:08:04 #24
46149 __Saviour__
pi_46458281
quote:
Op maandag 19 februari 2007 15:01 schreef dVTB het volgende:

Google News nam gedeeltelijk materiaal over waar copyright op zat. Daartegen protesteerden die kranten en op dat punt hadden ze gelijk. Maar die zaak is hiermee totaal niet te vergelijken. Want aan deze kaartenverkoop is in principe helemaal niks illegaals. Dat je het afkeurt, betekent niet dat ze er maar mee moeten stoppen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_46458310
quote:
Op maandag 19 februari 2007 15:08 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Google News nam gedeeltelijk materiaal over waar copyright op zat. Daartegen protesteerden die kranten en op dat punt hadden ze gelijk. Maar die zaak is hiermee totaal niet te vergelijken. Want aan deze kaartenverkoop is in principe helemaal niks illegaals. Dat je het afkeurt, betekent niet dat ze er maar mee moeten stoppen.
Idd.

NL heeft maar een klein aandeel in de wereldwijde markt als het om ticket verkoop gaat. Kijk maar eens op de grotere ticketsite's in Amerika enz.
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
pi_46458544
quote:
Op maandag 19 februari 2007 15:08 schreef __Saviour__ het volgende:

Ik noemde dat voorbeeld ook niet om het te vergelijken met de ticket-sites, maar om aan te geven dat Google niet boven de wet staat. Sommigen hier doen net alsof de overheid Google niks kan maken. Ik denk toch dat dat wat anders ligt.

Ik heb trouwens ook NIET betoogd dat die kaartverkoop illegaal is, alhoewel ik die praktijken wel degelijk eens aan een nader onderzoek zou willen onderwerpen, voordat ik dat zo stellig beweer. Sommige sites verkopen namelijk ook tickets onder valse voorwendselen: ze doen net alsof het concert is uitverkocht, terwijl dat helemaal niet het geval is. Ook hiervan werd zaterdag in Kassa nog een voorbeeld getoond. Het is feitelijk een vorm van misleiding of oplichting; het is maar net hoe je het wilt noemen.
pi_46459422
quote:
Op maandag 19 februari 2007 15:16 schreef dVTB het volgende:
Het is feitelijk een vorm van misleiding of oplichting; het is maar net hoe je het wilt noemen.
Als je op illegale wijze je hand weet te leggen op grote hoeveelheden kaartjes die eigenlijk voor de particuliere voorverkoop bestemd zijn ben jij feitelijk diegene die de schaarste creëert ..
en tja, dat is iets wat ten allen tijde al kleinschalig gebeurde, je kocht 5 tickets ipv de 3 die je nodig had in de hoop de laatste 2 met wat winst voor de deur te verkopen, en ook toen had je al mensen die met een hele lading kaartjes bij de poorten stonden .. je zou dus kunnen zeggen dat deze handel zich verplaatst heeft naar het internet, met het verschil dat deze lui nu wel de mogelijkheid hebben zich te registreren bij de KvK en daarmee hun handel te legitimeren, dat kon dus op straat niet
pleased to meet you
pi_46461745
quote:
Op maandag 19 februari 2007 15:43 schreef moussie het volgende:

Als je op illegale wijze je hand weet te leggen op grote hoeveelheden kaartjes die eigenlijk voor de particuliere voorverkoop bestemd zijn ben jij feitelijk diegene die de schaarste creëert ..
en tja, dat is iets wat ten allen tijde al kleinschalig gebeurde, je kocht 5 tickets ipv de 3 die je nodig had in de hoop de laatste 2 met wat winst voor de deur te verkopen, en ook toen had je al mensen die met een hele lading kaartjes bij de poorten stonden .. je zou dus kunnen zeggen dat deze handel zich verplaatst heeft naar het internet, met het verschil dat deze lui nu wel de mogelijkheid hebben zich te registreren bij de KvK en daarmee hun handel te legitimeren, dat kon dus op straat niet
Er is alleen één groot verschil: als jij 5 kaartjes koopt in plaats van 3, is daar niks illegaals aan. Je hebt hier te doen met grote ticketbureaus die - naar ik aanneem - beduidend MEER kaarten opkopen en hoogstwaarschijnlijk de algemene voorwaarden van de officiële verkooppunten met voeten treden. Wanneer prijsopdrijving het gevolg is van kartelvorming, is het strafbaar. Waarom zouden dit soort praktijken dan WEL moeten kunnen?
pi_46461785
quote:
Op maandag 19 februari 2007 16:59 schreef dVTB het volgende:

[..]

Er is alleen één groot verschil: als jij 5 kaartjes koopt in plaats van 3, is daar niks illegaals aan. Je hebt hier te doen met grote ticketbureaus die - naar ik aanneem - beduidend MEER kaarten opkopen en hoogstwaarschijnlijk de algemene voorwaarden van de officiële verkooppunten met voeten treden. Wanneer prijsopdrijving het gevolg is van kartelvorming, is het strafbaar. Waarom zouden dit soort praktijken dan WEL moeten kunnen?
Die ticketbureau shalen gewoon per persoon 5 kaarten. Alleen hebben zij iets meer mensen in dienst.
pi_46461937
quote:
Op maandag 19 februari 2007 17:00 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Die ticketbureau shalen gewoon per persoon 5 kaarten. Alleen hebben zij iets meer mensen in dienst.
Hoe weet je dat zo zeker? En waar betalen ze al die mensen van?

Bij Kassa antwoordde de vertegenwoordiger van het malafide ticketbureau: "dat is het geheim van de smid". Dat suggereert toch echt een andere werkwijze dan simpelweg mensen in de rij zetten die kaartjes halen. Beschuldigen mag niet, maar ik vind corruptie (het achteroverdrukken van tickets via connecties bij officiële verkooppunten) dan nog stukken aannemelijker...
pi_46463076
quote:
Op maandag 19 februari 2007 17:06 schreef dVTB het volgende:
Hoe weet je dat zo zeker?
Misschien moet je Kaarten uitverkocht, maar wel dezelfde dag op Marktplaats... eens doorlezen.
I intend to live forever, or die trying.
pi_46463372
quote:
Op maandag 19 februari 2007 16:59 schreef dVTB het volgende:

[..]

dat s wat ik zeg, het bestond altijd al en zal kleinschalig waarschijnlijk ook altijd blijven bestaan .. maar die malafide handelaars die ook toen al met hele stapel kaartjes bij de poorten/deuren stonden konden toen dus wel worden aangepakt, illegale straathandel, terwijl het nu op het internet dus wel sort off legaal is, je bent immers netjes ingeschreven bij de kamer van koophandel ..
Dat die kaartjes op de een of andere foute manier verkregen worden staat mi als een paal boven water, ik kan me iig niet voorstellen dat er op de dag dat de verkoop begint honderden mensen voor hun in de rij staan om al die kaarten te kunnen bemachtigen
pleased to meet you
pi_46464548
quote:
Op maandag 19 februari 2007 17:53 schreef moussie het volgende:

[..]

dat s wat ik zeg, het bestond altijd al en zal kleinschalig waarschijnlijk ook altijd blijven bestaan .. maar die malafide handelaars die ook toen al met hele stapel kaartjes bij de poorten/deuren stonden konden toen dus wel worden aangepakt, illegale straathandel, terwijl het nu op het internet dus wel sort off legaal is, je bent immers netjes ingeschreven bij de kamer van koophandel ..
Dat die kaartjes op de een of andere foute manier verkregen worden staat mi als een paal boven water, ik kan me iig niet voorstellen dat er op de dag dat de verkoop begint honderden mensen voor hun in de rij staan om al die kaarten te kunnen bemachtigen
Dat zijn dezelfde mensen En ook die kunnen niet aangepakt worden.
pi_46464581
quote:
Op maandag 19 februari 2007 17:06 schreef dVTB het volgende:

[..]

Hoe weet je dat zo zeker? En waar betalen ze al die mensen van?

Bij Kassa antwoordde de vertegenwoordiger van het malafide ticketbureau: "dat is het geheim van de smid". Dat suggereert toch echt een andere werkwijze dan simpelweg mensen in de rij zetten die kaartjes halen. Beschuldigen mag niet, maar ik vind corruptie (het achteroverdrukken van tickets via connecties bij officiële verkooppunten) dan nog stukken aannemelijker...
dat is het geheim van de smid
pi_46464914
quote:
Op maandag 19 februari 2007 17:43 schreef dwerg het volgende:
Misschien moet je Kaarten uitverkocht, maar wel dezelfde dag op Marktplaats... eens doorlezen.
Dat heb ik zojuist gedaan. En ik ben dus echt niet zo naiëf om te geloven dat deze bloedzuigers (want zo betitel ik mensen die over de rug van anderen geld verdienen zonder zelf iets zinnigs bij te dragen) echt urenlang in de rij staan. Ik zeg NIET dat deze vorm van tickets kopen niet voorkomt, maar ik weiger te geloven dat het hier om het leeuwendeel gaat.

In dit bericht van een zogenaamde muziekliefhebber, vond ik één zinnetje wel interessant:
quote:
Op maandag 19 februari 2007 16:03 schreef Poepoog het volgende:
Woei, vorige keer had ik 4 kaartjes over voor de RHCP, zou met vrienden gaan, maar die konden niet meer. Ik zette ze gewoon voor een normale prijs op marktplaats. -knip- Nu was er ook een Amerikaan die bood 450 euro voor 2 kaartjes. Hij wou ze per koerier verstuurd hebben, en die kosten betaalde hij ook. Verdien ik nu ook een nekschot omdat die man ze van mij overkocht voor een superprijs? Toen ik alle mensen keurig een mailtje terugstuurden, en ze succes wensden met hun zoektocht naar kaartjes voor de normale prijs kreeg ik allemaal mailtjes met "kankerhandelaar" etc. Ik heb gelukkig connecties bij ticketverkopende instanties, en meestal koop ik de kaartjes ook met de intentie om er naar toe te gaan, maar als ik 120 euro kan krijgen voor een concert waar ik dat niet voor over heb, ben ik toch ook een dief van mijzelf als ik die kaarten doorverkoop als ik het 120 euro niet waard vindt (wel de oorspronkelijke 45 euro)
Stelletje moraalridders.
Kijk, dit is dus precies wat ik bedoel.
pi_46465099
quote:
Op maandag 19 februari 2007 18:49 schreef dVTB het volgende:

[..]

Dat heb ik zojuist gedaan. En ik ben dus echt niet zo naiëf om te geloven dat deze bloedzuigers (want zo betitel ik mensen die over de rug van anderen geld verdienen zonder zelf iets zinnigs bij te dragen) echt urenlang in de rij staan. Ik zeg NIET dat deze vorm van tickets kopen niet voorkomt, maar ik weiger te geloven dat het hier om het leeuwendeel gaat.

In dit bericht van een zogenaamde muziekliefhebber, vond ik één zinnetje wel interessant:
[..]

Kijk, dit is dus precies wat ik bedoel.
heb je één zinnetje gevonden van een normale gast? Die wel eens 6 kaartjes koopt , dat is geen handelaar slimpie
pi_46465280
quote:
Op maandag 19 februari 2007 18:37 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Dat zijn dezelfde mensen En ook die kunnen niet aangepakt worden.
mwah, of het echt dezelfde zijn zou ik niet weten, misschien dat sommigen door zijn gestroomd .. of is het soms echt al jaren vaste handel met een wereldwijde organisatie erachter, weet jij dingen die ik niet weet, vanuit je werk ?
pleased to meet you
pi_46465469
quote:
Op maandag 19 februari 2007 18:54 schreef tongytongylickylicky het volgende:
heb je één zinnetje gevonden van een normale gast? Die wel eens 6 kaartjes koopt , dat is geen handelaar slimpie
Ik denk dus dat dat WEL een handelaar is. Een handelaar die via deze tactiek begrip probeert te kweken voor zijn werkwijze.

Maar laat me raden: over dat ene zinnetje wil je verder zeker toch niks zeggen of wel? Connecties....

Ik blijf bij mijn standpunt: ik WEIGER te geloven dat dit circuit alleen maar draait op ijverige handelaren die urenlang (wat dacht je van uurloon) in de rij staan. Ik heb heel sterk het vermoeden dat er bij sommige verkooppunten wat medewerkers rondlopen die het niet zo nauw nemen met de regels. Effe een stuk of 20 kaartjes klaarleggen voor hun goede vriend van het malafide ticketbureau, omdat ze dan 50 of 100 euro fooi krijgen. Of een soortgelijke constructie.

En voor de goede orde: ik vind het allemaal best hoor. Ik ga echt geen honderd euro of meer voor een concertkaartje betalen; muziekliefhebber of niet. En mijn muzieksmaak is gelukkig dusdanig dat ik eigenlijk altijd nog wel via het officiële traject mijn kaartjes kan kopen.
pi_46465578
quote:
Op maandag 19 februari 2007 19:03 schreef dVTB het volgende:

[..]

Ik denk dus dat dat WEL een handelaar is. Een handelaar die via deze tactiek begrip probeert te kweken voor zijn werkwijze.

Maar laat me raden: over dat ene zinnetje wil je verder zeker toch niks zeggen of wel? Connecties....

Ik blijf bij mijn standpunt: ik WEIGER te geloven dat dit circuit alleen maar draait op ijverige handelaren die urenlang (wat dacht je van uurloon) in de rij staan. Ik heb heel sterk het vermoeden dat er bij sommige verkooppunten wat medewerkers rondlopen die het niet zo nauw nemen met de regels. Effe een stuk of 20 kaartjes klaarleggen voor hun goede vriend van het malafide ticketbureau, omdat ze dan 50 of 100 euro fooi krijgen. Of een soortgelijke constructie.

En voor de goede orde: ik vind het allemaal best hoor. Ik ga echt geen honderd euro of meer voor een concertkaartje betalen; muziekliefhebber of niet. En mijn muzieksmaak is gelukkig dusdanig dat ik eigenlijk altijd nog wel via het officiële traject mijn kaartjes kan kopen.
Je kunt geen kaartjes klaarleggen. Ticketbox opent precies om 10:00 en ticketservice om half 10 volgens mij.

En ik ga verder niet in op de handelswijze. Jou redenatie klopt in ieder geval niet.
pi_46465694
Ik vroeg me al af wie de eerste zou zijn die met de beschuldigende vinger naar Google wijst. Gelukkig is er weer een dorpsidioot.

Google rangschikt de resultaten volledig automatisch. Zoek op Calendar en de calendar van Google komt zelf pas op de tweede plaats. Dat zou niet zo zijn als ze zelf de resultaten aan zouden passen. Waarom zouden ze dat wel gaan doen voor zoiets futiels als online kaartverkoop? Terwijl het volkomen legaal is om kaartjes te verkopen als officieze verkoper.

Even gezocht op 'Andre Rieu Gelredome'. Er is een gesponsorde link (en wat links bij adwords). Iedereen kan daar staan dus dat de officiele verkopers dat niet doen kun je de officieuze toch niet verwijten? De hits die Google geeft zijn vooral van de officieuze verkopers. Je kunt hen toch niet verwijten betere sites te maken (in kader van SEO) dan de officiele? Je kunt het Google helemaal niet verwijten.

Enige verwijt dat je kunt maken is naar de officiele verkopers. Ticketservice en ticketbox. Hoe krijgen de handelaren zoveel kaartjes? Daar kunnen alleen Ticketservice en Ticketbox iets aan doen. Niemand kijkt naar hen... De overheid is immers altijd de reddende engel *kuch* dus geven we Tweede Kamer parlementariers maar weer wat airtime zodat ze er weer schande van kunnen spreken. De overheid gaat weer volop verbieden zonder eens goed naar de situatie te kijken. Het 'probleem' ligt bij de officiele ticketbureaus, nergens anders. Google verwijten maken of de officieuze ticketbureaus is volkomen ridicuul. Al zijn we niet anders gewend in een land waar de SP 15% van de stemmen kreeg.
pi_46465790
quote:
Op maandag 19 februari 2007 19:10 schreef Shakes het volgende:
Enige verwijt dat je kunt maken is naar de officiele verkopers. Ticketservice en ticketbox. Hoe krijgen de handelaren zoveel kaartjes? Daar kunnen alleen Ticketservice en Ticketbox iets aan doen. Niemand kijkt naar hen... De overheid is immers altijd de reddende engel *kuch* dus geven we Tweede Kamer parlementariers maar weer wat airtime zodat ze er weer schande van kunnen spreken. De overheid gaat weer volop verbieden zonder eens goed naar de situatie te kijken. Het 'probleem' ligt bij de officiele ticketbureaus, nergens anders. Google verwijten maken of de officieuze ticketbureaus is volkomen ridicuul. Al zijn we niet anders gewend in een land waar de SP 15% van de stemmen kreeg.
dus dat... en de officiele ticketbureaus intereseert het niet aan wie ze hun kaarten verkopen, zolang ze zich maar aan de max aantal houden (2/4/6/8). Hoe meer klanten hun hebben hoe meer winst hun eruit trekken (reserveringskosten).
pi_46465998
quote:
Google rangschikt de resultaten volledig automatisch.
alsof je dat niet kan manipuleren . nooit gehoord van search-bots ?
pleased to meet you
pi_46466040
quote:
Op maandag 19 februari 2007 19:03 schreef dVTB het volgende:
Dat lijkt mij ook. Dertig mannetjes op pad sturen die allemaal in een slaapzak voor het verkooppunt gaan liggen om ieder 5 kaartjes te scoren lijkt mij veel te omslachtig. Misschien hebben ze een stel razendsnelle internetters in dienst, dat kan nog....maar bij de officiele ticketverkopers zullen vast ook wat sjoemelaars rondlopen.

En die mogen best aangepakt worden, al zijn het al met al natuurlijk maar kleine vissen en kan de recherche zich beter op echt grote witteboordencriminaliteit storten wat mij betreft. Ik lijd net als dVTB niet onder deze handelaars omdat ik gewoon geen 150 euro betaal voor welke band of artiest dan ook.
pi_46466395
quote:
Op maandag 19 februari 2007 19:07 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Je kunt geen kaartjes klaarleggen. Ticketbox opent precies om 10:00 en ticketservice om half 10 volgens mij.
En ik ga verder niet in op de handelswijze. Jou redenatie klopt in ieder geval niet.
Toch heb je impliciet toegegeven dat het dus NIET alleen mensen zijn die braaf urenlang in de rij gaan staan. Zo veel is mij wel duidelijk. Het interesseert me eerlijk gezegd bar weinig welke LIST erachter schuilgaat. Kan ook een slimme internet-truc zijn, wie zal het zeggen.

De enige manier om dit EEN BEETJE aan te pakken is trouwens het verkopen van tickets via fanclubs en dan een beperkt aantal per persoon.
pi_46466413
Ik heb het een keer megemaakt

Vanaf 24 dec kon je online kaartjes bestellen voor een show van Najib Amhali ( tryout ) in de posttheater te Arhem.Dus ik die zondag de 24 e om half 10 op, om 10 uur kaartjes te bestellen en ja hoor klokslag 10 uur ligt de site plat wat een paar dagen duurde, en tijdens dat de site er uitlag zag ik op marktplaats kaartjes die voor belachelijke prijzen te koop zijn.
pi_46466504
quote:
Op maandag 19 februari 2007 19:26 schreef dVTB het volgende:

[..]

Toch heb je impliciet toegegeven dat het dus NIET alleen mensen zijn die braaf urenlang in de rij gaan staan. Zo veel is mij wel duidelijk. Het interesseert me eerlijk gezegd bar weinig welke LIST erachter schuilgaat. Kan ook een slimme internet-truc zijn, wie zal het zeggen.

De enige manier om dit EEN BEETJE aan te pakken is trouwens het verkopen van tickets via fanclubs en dan een beperkt aantal per persoon.
Uhm dit is dus wel zo, maar dat weiger jij te geloven.
pi_46466557
quote:
Op maandag 19 februari 2007 19:26 schreef michiel_merk het volgende:

Vanaf 24 dec kon je online kaartjes bestellen voor een show van Najib Amhali ( tryout ) in de posttheater te Arhem.Dus ik die zondag de 24 e om half 10 op, om 10 uur kaartjes te bestellen en ja hoor klokslag 10 uur ligt de site plat wat een paar dagen duurde, en tijdens dat de site er uitlag zag ik op marktplaats kaartjes die voor belachelijke prijzen te koop zijn.
Jeetje, jij was wel om half 10 op om om 10 uur in te loggen, heb je het wel kunnen verwerken Volgende keer toch maar gewoon naar de FRS gaan of plaatselijk tabakshop?
pi_46466818
quote:
Op maandag 19 februari 2007 19:18 schreef thaleia het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook. Dertig mannetjes op pad sturen die allemaal in een slaapzak voor het verkooppunt gaan liggen om ieder 5 kaartjes te scoren lijkt mij veel te omslachtig. Misschien hebben ze een stel razendsnelle internetters in dienst, dat kan nog....maar bij de officiele ticketverkopers zullen vast ook wat sjoemelaars rondlopen.
Lijkt mij ook niet voor de hand liggen, dat ze in een slaapzak liggen te wachten, die komen ongetwijfeld op een andere manier op hun kaarten.
quote:
Op maandag 19 februari 2007 19:26 schreef michiel_merk het volgende:

Je zou bijna gaan denken dat die tickethandelaren daar iets mee te maken hebben.
pi_46466841
quote:
Op maandag 19 februari 2007 12:58 schreef Zyggie het volgende:
De wetten van vraag&aanbod zijn allang dierlijk te ver gegaan. Door het leegkopen van de markt maakt een stel dieren winst op andermans concertbehoeftes. Totaal onnodig kapitaalvernietiging dus.
Een markt raakt niet leeg, tenzij je de hoeveelheid markt laat reguleren door een overheid.
Wanneer de vraag hoog is wordt het aantrekkelijk om markt aan te bieden, en doordat er meer markt komt zal de prijs ook zakken. Dat is nou vraag en aanbod.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_46466862
quote:
Op maandag 19 februari 2007 19:29 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Jeetje, jij was wel om half 10 op om om 10 uur in te loggen, heb je het wel kunnen verwerken Volgende keer toch maar gewoon naar de FRS gaan of plaatselijk tabakshop?
Nee de kaartjes kon je dus AllEEN online bestellen, anders had ik dat andere wel gedaan idd
pi_46466936
quote:
Op maandag 19 februari 2007 19:36 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

Nee de kaartjes kon je dus Alleen online bestellen, anders had ik dat andere wel gedaan idd
Ow oke, en dus ga jij er maar vanuit dat het handelaren waren ? En niet meneer de Marokkaan zelf, die misschien ook kaarten aan sponsoren heeft uigedeeld.
pi_46467057
quote:
Op maandag 19 februari 2007 19:37 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Ow oke, en dus ga jij er maar vanuit dat het handelaren waren ? En niet meneer de Marokkaan zelf, die misschien ook kaarten aan sponsoren heeft uigedeeld.
Ik denk eerder aan de eigenaar van de post-theater, er gingen iig geruchten maar of ze waar zijn weet je nooit natuurlijk.
pi_46467136
quote:
Op maandag 19 februari 2007 19:39 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

Ik denk eerder aan de eigenaar van de post-theater, er gingen iig geruchten maar of ze waar zijn weet je nooit natuurlijk.
Ik zou dit niet vergelijken met de hierboven genoemde voorbeelden.

En die handelaren waar het hier over gaat zetten hun kaarten niet op marktplaats, maar op hun eigen site's. Marktplaats zijn voornamelijk particulieren die een graantje mee willen pikken.
pi_46467196
quote:
Op maandag 19 februari 2007 19:28 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Uhm dit is dus wel zo, maar dat weiger jij te geloven.
Eerst zeg je dat je NIET op de handelswijze wilt ingaan. Daarna beweer je het dat het dus WEL zo is dat al die kaartjes worden opgekocht door mensen die urenlang in de rij staan.

Ik vertrouw je voor geen meter. Ik zou bij jou nog geen concertkaartje voor 1 eurocent kopen; ZO onbetrouwbaar kom je over. Je bent vooral aanwezig in dit topic om triomfantelijk kenbaar te maken hoe je andere mensen geld uit de zak klopt. En het ergste is nog wel dat je er kennelijk nog TROTS op bent ook.

Maar dat ik jou WEIGER te geloven, is in elk geval wel een feit. En zeg nou zelf: vind je het gek dat mensen jou niet geloven? Je bent onbetrouwbaar vanwege de manier waarop je anderen uitbuit.
pi_46467265
quote:
Op maandag 19 februari 2007 19:42 schreef dVTB het volgende:

[..]

Eerst zeg je dat je NIET op de handelswijze wilt ingaan. Daarna beweer je het dat het dus WEL zo is dat al die kaartjes worden opgekocht door mensen die urenlang in de rij staan.

Ik vertrouw je voor geen meter. Ik zou bij jou nog geen concertkaartje voor 1 eurocent kopen; ZO onbetrouwbaar kom je over. Je bent vooral aanwezig in dit topic om triomfantelijk kenbaar te maken hoe je andere mensen geld uit de zak klopt. En het ergste is nog wel dat je er kennelijk nog TROTS op bent ook.

Maar dat ik jou WEIGER te geloven, is in elk geval wel een feit. En zeg nou zelf: vind je het gek dat mensen jou niet geloven? Je bent onbetrouwbaar vanwege de manier waarop je anderen uitbuit.
is goed schat ik ben onbetrouwbaar
pi_46467556
Denk je je zielige gedrag goed te praten en je opmerkingen kracht bij te zetten door mij 'schat' te noemen? Je bent onbetrouwbaar omdat je ZELFS in dit topic niet consistent bent in je beantwoording. En dan heb ik het nog niet over je handelswijze bij het kaartjes kopen.

En doe mij en anderen in dit topic een plezier: hou op om het te verzieken door de hele tijd met een beschuldigende vinger naar de officiële verkooppunten te wijzen. JIJ en je soortgenoten zijn de grootste veroorzakers van prijsopdrijving, niet zij. Bovendien zorgen zij, hoe krom ook, voor jouw boterham of zakcentje.
pi_46467627
quote:
Op maandag 19 februari 2007 19:49 schreef dVTB het volgende:
Denk je je zielige gedrag goed te praten en je opmerkingen kracht bij te zetten door mij 'schat' te noemen? Je bent onbetrouwbaar omdat je ZELFS in dit topic niet consistent bent in je beantwoording. En dan heb ik het nog niet over je handelswijze bij het kaartjes kopen.

En doe mij en anderen in dit topic een plezier: hou op om het te verzieken door de hele tijd met een beschuldigende vinger naar de officiële verkooppunten te wijzen. JIJ en je soortgenoten zijn de grootste veroorzakers van prijsopdrijving, niet zij. Bovendien zorgen zij, hoe krom ook, voor jouw boterham of zakcentje.
Schatje je hebt helemaal gelijk Rustig nou maar Iedereen is het me je eens
pi_46467719
Mooi, dan zijn we uitgepraat en kun je dus dit topic nu verlaten.
pi_46467833
quote:
Op maandag 19 februari 2007 19:53 schreef dVTB het volgende:
Schatje ik blijf nog lekker hangen

ps. Kaartje kopen lieverd?
pi_46468330
quote:
Op maandag 19 februari 2007 19:53 schreef dVTB het volgende:
euhm, ik heb in een ander topic begrepen dat likkende tong bij de marchaussee op Schiphol werkt, dus ik denk dat je tegen de verkeerde boom blaft
pleased to meet you
pi_46468437
quote:
Op maandag 19 februari 2007 20:06 schreef moussie het volgende:

[..]

euhm, ik heb in een ander topic begrepen dat likkende tong bij de marchaussee op Schiphol werkt, dus ik denk dat je tegen de verkeerde boom blaft

daar gaat me cover nu gelooft hij me helemaal niet meer.
pi_46468797
quote:
Op maandag 19 februari 2007 20:06 schreef moussie het volgende:
Euhm, ik heb in een ander topic begrepen dat likkende tong bij de marchaussee op Schiphol werkt, dus ik denk dat je tegen de verkeerde boom blaft
Tongytongylickylicky doet zich voor als een deskundige op dit gebied; iemand die (kennelijk) dit soort praktijken (opkopen van tickets) uitvoert en daar ook geld aan verdient. Dat blijkt ook uit het andere topic waar naar verwezen is. Als hij daarnaast ook nog een fulltime (mag ik aannemen) baan bij de marechaussee heeft, voedt dat juist de speculaties dat hij die tickets weet te krijgen ZONDER er al te veel moeite voor te doen. Kortom: zonder er uren voor in de rij te staan.

Maar het is een non-discussie moussie, want hij gaat verder toch niks zeggen of toegeven. Hij heeft duidelijk aangegeven NIET over de handelswijze te willen vertellen. En als je dan even later schrijft dat je gewoon braaf in de rij staat, dan geloof ik daar dus geen ene hol van.
pi_46469234
quote:
Op maandag 19 februari 2007 20:08 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

tja, en zo heb ik dus ook opgemerkt dat je geen antwoord hebt gegeven op mijn vraag .. en dat zegt dus mi een hoop ..

Ik bedoel maar, zelfs ik als relatieve leek kan wel een truukje of wat bedenken om te zorgen dat het merendeel van alle kaarten die online worden gezet bij mij terecht komen, en met een beetje zoekwerk over hoe dat precies moet blijf ik zelf volledig buiten schot, dus dan zal een prof het toch zeker wel weten
pleased to meet you
pi_46469372
quote:
Op maandag 19 februari 2007 20:23 schreef moussie het volgende:

[..]

tja, en zo heb ik dus ook opgemerkt dat je geen antwoord hebt gegeven op mijn vraag .. en dat zegt dus mi een hoop ..

Ik bedoel maar, zelfs ik als relatieve leek kan wel een truukje of wat bedenken om te zorgen dat het merendeel van alle kaarten die online worden gezet bij mij terecht komen, en met een beetje zoekwerk over hoe dat precies moet blijf ik zelf volledig buiten schot, dus dan zal een prof het toch zeker wel weten

Mij lijkt het nog steeds logisch dat die handelaren gewoon met een groot aantal naar zo'n shop toegaan, of inderdaad misschien iemand inside hebben werken. Maar je kan volgens mij geen tickets voor 10:00 laten uitprinten, zover ik weet.
pi_46469663
quote:
Op maandag 19 februari 2007 20:15 schreef dVTB het volgende:

[..]

Tongytongylickylicky doet zich voor als een deskundige op dit gebied; iemand die (kennelijk) dit soort praktijken (opkopen van tickets) uitvoert en daar ook geld aan verdient. Dat blijkt ook uit het andere topic waar naar verwezen is. Als hij daarnaast ook nog een fulltime (mag ik aannemen) baan bij de marechaussee heeft, voedt dat juist de speculaties dat hij die tickets weet te krijgen ZONDER er al te veel moeite voor te doen. Kortom: zonder er uren voor in de rij te staan.

Maar het is een non-discussie moussie, want hij gaat verder toch niks zeggen of toegeven. Hij heeft duidelijk aangegeven NIET over de handelswijze te willen vertellen. En als je dan even later schrijft dat je gewoon braaf in de rij staat, dan geloof ik daar dus geen ene hol van.
zoals ik net al zei, het is eigenlijk redelijk simpel, iedereen zou het kunnen doen, ik weet ook hoe het moet maar zal het ook niet vertellen .. * mompelt iets over katten en spek

en nee, ik doe het ook niet, ik sta idd voor die 2 kaartjes extra wel in de rij en 9 van de 10 keer verkoop ik die door aan vrienden (je kent dat wel, hebben ze zich bedacht, of een mazzeltje met poen of zo) zonder er ook maar 1 cent aan te verdienen
pleased to meet you
  maandag 19 februari 2007 @ 20:32:56 #66
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_46469733
Het werkt simpel, ze sturen een groep studenten/soortgelijken erop af, die kopen het maximaal aantal kaarten en de krijgen daar een geldbedrag voor.
Zyggie.
pi_46469776
quote:
Op maandag 19 februari 2007 20:32 schreef Zyggie het volgende:
Het werkt simpel, ze sturen een groep studenten/soortgelijken erop af, die kopen het maximaal aantal kaarten en de krijgen daar een geldbedrag voor.
En waar halen ze hun winst dan vandaan? Die studenten doen het ook niet voor niets lijkt mij. En aangezien die ook al gauw een bann kunnen vinden voor 10 euro per uur.
pi_46469945
quote:
Op maandag 19 februari 2007 20:08 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Ik ben trouwens echt niet te beroerd om fouten toe te geven.

Mijn indruk dat jij kaarten verkoopt en dus meedoet aan deze louche handel, heb ik mede uit dit bericht:
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 14:27 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Ik werk voor loon Ik werk voor degene die de kaartenhandel hier in de EU in ieder geval in handen heeft.
En ik sta inderdaad bij concerten/festivals/feesten de kaarten voor de deur te verkopen voor een bepaalde prijs. En dat hoeft niet altijd duurder te zijn, kan ook ogedkoper zijn dan de inkoopsprijs van jullie.
Natuurlijk kan ik dit compleet verkeerd begrijpen. In dat geval bied in mijn excuses aan dat ik jou voor louche kaartenverkoper heb aangezien en als onbetrouwbaar heb betiteld.
  maandag 19 februari 2007 @ 20:38:11 #69
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_46469983
quote:
Op maandag 19 februari 2007 20:33 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

En waar halen ze hun winst dan vandaan? Die studenten doen het ook niet voor niets lijkt mij. En aangezien die ook al gauw een bann kunnen vinden voor 10 euro per uur.
30 euro om even in de rij te staan, simpel. Zo moet je dat bedenken.
Zyggie.
pi_46470107
quote:
Op maandag 19 februari 2007 20:37 schreef dVTB het volgende:

[..]

Ik ben trouwens echt niet te beroerd om fouten toe te geven.

Mijn indruk dat jij kaarten verkoopt en dus meedoet aan deze louche handel, heb ik mede uit dit bericht:
[..]

Natuurlijk kan ik dit compleet verkeerd begrijpen. In dat geval bied in mijn excuses aan dat ik jou voor louche kaartenverkoper heb aangezien en als onbetrouwbaar heb betiteld.
Laat ik het zo zeggen. Ik doe niet actief mee met deze handel, maar een aantal mensen om mij heen zitten in deze handel. Ik weet de ins en outs.

Ik keur het zelf ook af, maar kan beide kanten begrijpen.

Zullen we nu lief zijn en verder discuseren Ook van mijn kant excuses
pi_46470133
quote:
Op maandag 19 februari 2007 20:38 schreef Zyggie het volgende:

[..]

30 euro om even in de rij te staan, simpel. Zo moet je dat bedenken.
Die worden genaait
pi_46470181
quote:
Op maandag 19 februari 2007 20:41 schreef tongytongylickylicky het volgende:

Laat ik het zo zeggen. Ik doe niet actief mee met deze handel, maar een aantal mensen om mij heen zitten in deze handel. Ik weet de ins en outs.

Ik keur het zelf ook af, maar kan beide kanten begrijpen.
Zullen we nu lief zijn en verder discuseren Ook van mijn kant excuses
Opgelost Al blijf ik het afkeurenswaardig vinden, omdat muziekliefhebbers worden gedupeerd.
pi_46470220
quote:
Op maandag 19 februari 2007 20:42 schreef dVTB het volgende:

[..]

Opgelost Al blijf ik het afkeurenswaardig vinden, omdat muziekliefhebbers worden gedupeerd.
  maandag 19 februari 2007 @ 20:56:37 #74
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_46470851
quote:
Op maandag 19 februari 2007 19:07 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Onzin. Er kan pas worden geprint als de kaartverkoop gestart is, maar daarna kan een medewerker er altijd een groot aantal uitprinten volgens mij.

Tijdje terug om half tien naar het postkantoor gegaan, vervolgens moest ik mijn naam op een lijst schrijven en het aantal kaartjes dat ik wilde aanschaffen. Om tien uur werd vervolgens achter elkaar die hele lijst in een keer uitgedraaid (of ja, volgens mij konden er max 7 kaartjes per keer uitgedraaid worden maar dat werd dus 3x gedaan... ) en vervolgens werd per persoon afgerekend. Maar op die manier moet het dus ook mogelijk zijn om er nog twintig extra uit te printen door een medewerker en even apart te leggen.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  maandag 19 februari 2007 @ 21:03:45 #75
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46471227
quote:
Op maandag 19 februari 2007 13:11 schreef Djarum het volgende:
mooi, dan kunnen ze hier een stuk rustiger slapen
Ja inderdaad, zaterdag een topic, maandag in de kamer.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  maandag 19 februari 2007 @ 21:45:10 #76
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_46473221
Bij Kassa maakte de "malafide" handelaar nog een goede opmerking. Wij belastingbetalers betalen voor de blunders rondom HSL, betuwelijn en JSF, maar de politiek maakt zich druk op concert- en voetbalkaartjes. Ik had niet verwacht dat de SP zich ook in deze zaak zou mengen.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  maandag 19 februari 2007 @ 21:47:55 #77
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_46473337
ik begrijp niet dat er mensen 15 uur voor de aanvang voor de Melkweg hebben staan wachten voor kaartjes van Arctic Monkey, maar het idee is natuurlijk wel grappig en verbroederlijk. Ik denk dat de SP zich alleen beter kan richten op de grote organisators, dat zijn degenen die prijsafspraken maken, die moeten aangepakt worden.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_46483527
Precies! Wat te denken van die zogenaamde bonafide handel?
Waarvoor betaal ik in vredesnaam 4.60 aan adminstratiekosten per kaartje? Voor het uitdraaien uit een computer?
Laat ze dat liever eens aanpakken!
Trotse pappa van Djen en Djulian
pi_46483803
En daarbij, wat is er tegen kaarten op naam verkopen? In Belgie werkte het voor Springsteen prima, in Amerika hebben ze zoiets als will call, de beste plaatsen krijg je pas daadwerkelijk in handen als je naar binnen gaat, je reserveert dus alleen maar!

[ Bericht 100% gewijzigd door buddyjoe op 20-02-2007 11:01:44 ]
Trotse pappa van Djen en Djulian
pi_46492838
quote:
Op maandag 19 februari 2007 12:56 schreef LENUS het volgende:

[..]

bron: http://www.nu.nl/news.jsp?n=980946&c=52&rssl

De wet van vraag en aanbod hebben ze blijkbaar nog niet helemaal begrepen daar in het rode nest. Als er veel vraag is naar een schaars product of dienst dan gaan de prijzen omhoog en daar kan die worstendraaier uit Oss weinig aan veranderen.

Wederom een idealistisch maar in de praktijk onhaalbaar plan van de SP. Maar goed die Jan komt zo sympathiek over op de TV
Behoorlijke analyse.
Goede muziek luisteren?
KLIK
  dinsdag 20 februari 2007 @ 17:45:51 #81
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_46496412
Slaap zacht, de overheid waakt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: