abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 februari 2007 @ 11:49:30 #1
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_46453054

Hier verder

Voor de carnaval-vierders!!!! Alaaf Alaaf en doe rustig aan

[ Bericht 54% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 19-02-2007 11:56:52 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_46453245
Mooi plaatje
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  maandag 19 februari 2007 @ 12:04:37 #3
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_46453408
Gestolen van google dan maar Maar inderdaad mooi plaatje met mooie kleuren

Ga jij geen carnaval vieren Nok ?

Hier werd ik vanmorgen wakker gemaakt door stampende muziek. Ik dacht dat die muziek in mijn dromen afgespeeld werd maar al snel werd duidelijk dat het op straat was in het echt.

Uitglijden over de keutel van het verleden denk ik vaker aan wat jij zei Nok, uitglijden over de keutel en dan in het verleden vallen. Vandaar mijn ondertitel "Standing still".

Stil blijven staan en niet bewegen

[ Bericht 21% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 19-02-2007 12:32:53 ]
pi_46454070
quote:
Op maandag 19 februari 2007 12:04 schreef Dromenvanger het volgende:
Gestolen van google dan maar Maar inderdaad mooi plaatje met mooie kleuren

Ga jij geen carnaval vieren Nok ?

Hier werd ik vanmorgen wakker gemaakt door stampende muziek. Ik dacht dat die muziek in mijn dromen afgespeeld werd maar al snel werd duidelijk dat het op straat was in het echt.
Welnee. het is bij mij permanent carnaval EN kerstmis.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  maandag 19 februari 2007 @ 12:32:32 #5
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_46454083
Hallo.

Ik snap niet wat al die mensen er aan vinden, aan carnaval..
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  maandag 19 februari 2007 @ 12:34:02 #6
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_46454120
quote:
Op maandag 19 februari 2007 12:32 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Welnee. het is bij mij permanent carnaval EN kerstmis.

Ik heb in de lente en zomer carnaval maar nu is het even rouwen. Snap ook niet dat die mensen met zulk koud weer zo uitbundig kunnen feesten. Snap uberhaupt niet waarom ze carnaval niet in de zomer vieren in Nederland.

Tis toch veels te koud om nu op straat te gaan dansen?
  maandag 19 februari 2007 @ 12:35:25 #7
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_46454154
quote:
Op maandag 19 februari 2007 12:32 schreef Marietje_34 het volgende:
Hallo.

Ik snap niet wat al die mensen er aan vinden, aan carnaval..
Vroeger vierde ik het wel uitbundig maar toen kon ik nog feest vieren op die manier, heb geen zin om in de menigte te staan en aan te horen dat ik verplicht moet dansen als ik 10 minuten stil sta. Dat is me in het verleden dus ook vaker gebeurt. Sta je even te kijken en wordt je meteen aangesproken dat je niet genoeg doet feesten

Ik ken mensen die hebben echt een hekel aan carnaval. Omdat mensen het hele jaar normaal doen en dan 1 keer per jaar idioot doen. Sommigen vragen zich af waarom ze een feest nodig hebben daarvoor. En ook waarom ze 1 keer per jaar vreemden zomaar aanspreken op straat en waarom ze dat niet altijd doen.

Ben wel blij als het weer voorbij is want ik word iedere nacht wakker van schreeuwende mensen. Lig ik net lekker te dromen word ik wakker gemaakt
pi_46454161
quote:
Op maandag 19 februari 2007 12:34 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Ik heb in de lente en zomer carnaval maar nu is het even rouwen. Snap ook niet dat die mensen met zulk koud weer zo uitbundig kunnen feesten. Snap uberhaupt niet waarom ze carnaval niet in de zomer vieren in Nederland.

Tis toch veels te koud om nu op straat te gaan dansen?
Doen ze ook wel. In Rotterdam, antilliaans carnaval in juli
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  maandag 19 februari 2007 @ 12:37:33 #9
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_46454200
quote:
Op maandag 19 februari 2007 12:35 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Doen ze ook wel. In Rotterdam, antilliaans carnaval in juli
Lijkt me veel aangenamer

Lekker in zomerse kleding feesten is sowieso beter. En dan smaakt de drank ook beter. Sta je nu in Maastricht buiten in de kou waarbij de buiten-temperatuur kouder is dan de temperatuur van het bier

Toch ben ik echt altijd blij als het weer voorbij is. Zelfs al vier ik het niet, ik ben blij als mensen hun clownenpak weer in de kast hangen.
  maandag 19 februari 2007 @ 12:38:13 #10
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_46454217
quote:
Op maandag 19 februari 2007 12:35 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Vroeger vierde ik het wel uitbundig maar toen kon ik nog feest vieren op die manier, heb geen zin om in de menigte te staan en aan te horen dat ik verplicht moet dansen als ik 10 minuten stil sta. Dat is me in het verleden dus ook vaker gebeurt. Sta je even te kijken en wordt je meteen aangesproken dat je niet genoeg doet feesten

Ik ken mensen die hebben echt een hekel aan carnaval. Omdat mensen het hele jaar normaal doen en dan 1 keer per jaar idioot doen. Sommigen vragen zich af waarom ze een feest nodig hebben daarvoor. En ook waarom ze 1 keer per jaar vreemden zomaar aanspreken op straat en waarom ze dat niet altijd doen.

Ben wel blij als het weer voorbij is want ik word iedere nacht wakker van schreeuwende mensen. Lig ik net lekker te dromen word ik wakker gemaakt
Ik kan ook niet feestvieren op die manier, vroeger ook niet al probeerde ik het toen nog wel. Ik vind het allemaal zo opgeblazen en overdreven.
  maandag 19 februari 2007 @ 12:39:51 #11
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_46454261
quote:
Op maandag 19 februari 2007 12:38 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Ik kan ook niet feestvieren op die manier, vroeger ook niet al probeerde ik het toen nog wel. Ik vind het allemaal zo opgeblazen en overdreven.
Je moet er maar net zin in hebben om mee te doen de hele avond. Ik hield dat vroeger al niet vol om de hele avond als een vrolijke clown te springen en te dansen op muziek die ik niet versta en op muziek die me niet helemaal ligt.

En sta je dan even stil dan komen ze naar je toe Pakken ze je bij de arm en sleuren ze je mee in de polonaise

Velen beweren die wel vieren dat mensen die niet meer vieren saai zijn. Wat is zo bijzonder aan carnaval als het ieder jaar gevierd wordt?

Reken eens al die feestdagen uit.

10 dagen carnaval in principe, 3 dagen kerstmis met kerstavond erbij, oud-jaar en nieuw jaar, pasen en pinksteren plus hemelvaartsdag en nog wat meer.

Dan ben je 1/20 deel van het jaar aan feestdagen kwijt die altijd hetzelfde zijn. Ik zou er spontaan moe van worden

Ik vergelijk het ook vaak met groundhog day, een film waarbij iemand iedere dag wakker wordt op dezelfde dag. Zo lijkt het hier ook vaak te zijn, alleen gezien over 1 heel jaar. Ook de wisseling van de seizoenen erbij.

Alsof het vaak een herhaling is.
  maandag 19 februari 2007 @ 12:42:20 #12
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_46454324
quote:
Op maandag 19 februari 2007 12:39 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Je moet er maar net zin in hebben om mee te doen de hele avond. Ik hield dat vroeger al niet vol om de hele avond als een vrolijke clown te springen en te dansen op muziek die ik niet versta en op muziek die me niet helemaal ligt.

En sta je dan even stil dan komen ze naar je toe Pakken ze je bij de arm en sleuren ze je mee in de polonaise

Velen beweren die wel vieren dat mensen die niet meer vieren saai zijn. Wat is zo bijzonder aan carnaval als het ieder jaar gevierd wordt?
Polonaise Vreselijk, je zou zoiemand toch gelijk een kopstoot geven (die je probeert mee te sleuren dus)

Maar goed, mijn nichtje heeft een limburgse man en die probeert mij nog steeds wijs te maken dat het echt leuk is. Je zal er wel van moeten houden ofzo
  maandag 19 februari 2007 @ 12:44:54 #13
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_46454387
Zuipen en vrouwen gaat het om. Sex, bier en alaaf. Schlagers als muziek. En dan is het carnaval.

Keek even naar buiten en toen kwamen er 10 mensen langs lopen verkleed. Ze gaan richting de optocht.

Maar goed, morgen dinsdag en dan is het ver voorbij

Ik vind carnaval in Brazilie dus veel professioneler eruit zien. Hier in Limburg lijkt het 3e rangs of 4e rangs of 2e hands met die waardeloze kostuums die ze dragen.

Vroeger verheugde ik me er dus wel op Maar vroeger is nu niet meer Vaak merk ik dat ik ouder begin te worden, sporters op tv die 20 jaar zijn, en dan reken ik uit dat ik dus echt richting de 30 ga. Dan zie ik kinderen en denk ik dat die nog een heel leven voor zich hebben en dan zie ik dat ik dus echt richting een leeftijd ga waar je afscheid neemt van van alles

Alles gaat voorbij.

Drink me overigens straks wel een biertje thuis
  maandag 19 februari 2007 @ 12:52:30 #14
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_46454560
Nee, vroeger was toen enzo en nu is nu.

En ik ben het nu op dit moment zo spuug- en spuugzat dat ik er bijna een topic in R&P over zou openen
pi_46454646
quote:
Op maandag 19 februari 2007 12:42 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Polonaise Vreselijk, je zou zoiemand toch gelijk een kopstoot geven (die je probeert mee te sleuren dus)

Maar goed, mijn nichtje heeft een limburgse man en die probeert mij nog steeds wijs te maken dat het echt leuk is. Je zal er wel van moeten houden ofzo
Ga aan de limburgse man. Misschien ga je het dan vanzelf leuk vinden (echt de meest foute smiley voor een carnaval hater)
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  maandag 19 februari 2007 @ 12:56:39 #16
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_46454656
Ik ben het vaak ook spuugzat maar ik ga altijd door naar de dag van morgen met de hoop dat ik even tot positieven ga komen Ik ben vaak niet bij positieven en dan leeg ik niet genoeg in het heden. Foute beoordeling over iedere situatie waardoor ik een compleet fout beeld krijg van alles.

Ik moet leren stil staan in het heden, ik ga vaak alle kanten op. Ook door het terug kijken naar vroeger en het met een negatieve blik vooruit kijken naar de toekomst. Dan ben ik de hele dag bezig met terug kijken en vooruit kijken zonder ook maar 1 moment in het heden geleefd te hebben.

Die drol van Nokwanda dus ook, uitglijden over de drol en vallen in het verleden of in de toekomst.

Vandaag sta ik redelijk stil en op dagen als vandaag maakt het allemaal niet uit hoe de zaken ervoor staan. Heb ook geen zin om me druk te maken over alles en nog wat, heeft geen nut dus vandaar doe ik het liever niet.

Vroeger was vroeger, nu is nu. En dan maar accepteren dat nu altijd anders is. Voor ieder mens is het heden anders dan het verleden. Maar om dan steeds het verleden te vergelijken met het heden?
pi_46454665
quote:
Op maandag 19 februari 2007 12:52 schreef Marietje_34 het volgende:
Nee, vroeger was toen enzo en nu is nu.

En ik ben het nu op dit moment zo spuug- en spuugzat dat ik er bijna een topic in R&P over zou openen
Ga toch krassen
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  maandag 19 februari 2007 @ 12:57:45 #18
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_46454676
quote:
Op maandag 19 februari 2007 12:57 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Ga toch krassen
Dan win je nog eens wat
  maandag 19 februari 2007 @ 12:59:35 #19
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_46454723
quote:
Op maandag 19 februari 2007 12:56 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Ga aan de limburgse man. Misschien ga je het dan vanzelf leuk vinden (echt de meest foute smiley voor een carnaval hater)
maar ik wil heul geen man
  maandag 19 februari 2007 @ 13:00:05 #20
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_46454740
quote:
Op maandag 19 februari 2007 12:57 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Ga toch krassen
M'n polsen bedoel je?
  maandag 19 februari 2007 @ 13:03:04 #21
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_46454805
quote:
Op maandag 19 februari 2007 12:56 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik ben het vaak ook spuugzat maar ik ga altijd door naar de dag van morgen met de hoop dat ik even tot positieven ga komen Ik ben vaak niet bij positieven en dan leeg ik niet genoeg in het heden. Foute beoordeling over iedere situatie waardoor ik een compleet fout beeld krijg van alles.

Ik moet leren stil staan in het heden, ik ga vaak alle kanten op. Ook door het terug kijken naar vroeger en het met een negatieve blik vooruit kijken naar de toekomst. Dan ben ik de hele dag bezig met terug kijken en vooruit kijken zonder ook maar 1 moment in het heden geleefd te hebben.

Die drol van Nokwanda dus ook, uitglijden over de drol en vallen in het verleden of in de toekomst.

Vandaag sta ik redelijk stil en op dagen als vandaag maakt het allemaal niet uit hoe de zaken ervoor staan. Heb ook geen zin om me druk te maken over alles en nog wat, heeft geen nut dus vandaar doe ik het liever niet.

Vroeger was vroeger, nu is nu. En dan maar accepteren dat nu altijd anders is. Voor ieder mens is het heden anders dan het verleden. Maar om dan steeds het verleden te vergelijken met het heden?
Je hebt gelijk hoor dv, zeker over accepteren van de situatie.

Maar soms lukt het me gewoon niet en ben ik het leven echt moe, de kutperiodes komen toch altijd weer terug/ Maar dat kan ik natuurlijk tegen niemand zeggen want dang aat zich men zorgen maken over Marietje die enge dingen zegt en ga ik me nog rotter voelen.
  maandag 19 februari 2007 @ 13:05:29 #22
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_46454860
Nog ff en het is lente

Dan komt even de voorjaarsmoeheid naar voren en dan vol aan de bak in de zomer

Het leven is altijd hetzelfde denk ik vaker, maar dan moet ik maar wat anders vinden dat anders is dan het huidige.
  maandag 19 februari 2007 @ 13:09:47 #23
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_46454963
Ben even in word aan het schrijven tussendoor

Een soort verhaal schrijven dat een bepaalde wending gaat krijgen. Het begint bij het leven van iemand dat niet in de stijgers staat, het leven is ingezakt en de persoon is ingedut waar het over gaat. De persoon leeft dag tot dag en leeft niet echt zoals hij wilt.

En zo ga ik eens kijken of ik van dat leven iets beters kan maken in word

Een soort verhaaltje schrijven en dan mezelf inleven in het verhaal.

Een personage dat al 10 jaar depressief opstaat gaat het over. 10 jaar opgesloten in eigen huis.

Gaat niet over mezelf maar heeft dan wel met depressie te maken.
  maandag 19 februari 2007 @ 13:20:12 #24
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_46455209
Ik heb 1 alinea geschreven en kom tot de conclusie dat ik de neiging heb om het verleden mooier te maken dan het was Ik ben bezig om een fictief personage inhoud te geven en dan slaat het ook een beetje op mezelf zodat ik er zelf wat wijzer van wordt.

Het verleden te erg opfleuren dus. Alsof het verleden zo geweldig was terwijl het helemaal niet zo rooskleurig was als ik laat blijken. Ik vergeet het mooie in het heden en vergeet tevens het slechte uit het verleden.

Het verleden maak ik super mooi en het heden wordt niets meer waard op die manier. Constant heimwee naar vroeger toen alles nog verbonden was aan elkaar.

Nu verder met schrijven

Wie weet dat ik via NTI een cursus schrijven erbij ga doen, maar dat gaat alleen over korte verhalen en ik wil eens een langer boek schrijven. Alleen voor mezelf dus. Om wat ervan te leren.

Als ik in het boek een depressieve persoon uit de depressie laat komen met alle mogelijke middelen die ik maar kan verzinnen, dan kan ik misschien zelf ook aan mezelf werken met die fictieve middelen die in het boek staan
pi_46455290
quote:
Op maandag 19 februari 2007 13:03 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk hoor dv, zeker over accepteren van de situatie.

Maar soms lukt het me gewoon niet en ben ik het leven echt moe, de kutperiodes komen toch altijd weer terug/ Maar dat kan ik natuurlijk tegen niemand zeggen want dang aat zich men zorgen maken over Marietje die enge dingen zegt en ga ik me nog rotter voelen.
klinkt heel bekend hoor.
En alle facetten die erbij horen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')