er gaan zo weer 2 frikadellen de pan inquote:Op donderdag 22 februari 2007 16:49 schreef conleche het volgende:
Toen ik nog frikandellen at, smeerde ik er ook nog mayonaise op, dus dat beetje frituurvet maakte dan ook niet meer uit![]()
Ik heb nog nooit een groentenburger kunnen betrappen op vet wat nog uit moest druipen...quote:Op donderdag 22 februari 2007 16:41 schreef Thrilled het volgende:
[..]
vers uit het vetwees er blij mee, de rest van de burgers kunnen nog uitlekken terwijl jij het vet gelijk op eet
hehe
![]()
![]()
Ik wil alleen maar patat eten als ik er écht zin in heb. Anders is het geen traktatie. En nu heb ik er écht zin in, met een lekker kroketje erbij nu zit ik jullie ook lekker te maken zekerquote:Op donderdag 22 februari 2007 17:11 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een groentenburger kunnen betrappen op vet wat nog uit moest druipen...![]()
Ik moet nog steeds zelf eens proberen groentenburgers te maken...![]()
Viking, wat ben jij gemeen...![]()
Ik doe het zelf ook wel eens trouwens...![]()
pizza is hier ook de grootste boosdoener, at ik soms wel 2 keer in de week, maar nu heb ik geen combimagnetron meer, dus al weken lang geen pizza gegeten, vind pizzas te duur om te kopen, van dat geld kan ik ook 2 dagen gezond etenquote:Op donderdag 22 februari 2007 18:00 schreef _Boo_ het volgende:
Ik hou helemaal niet van patat of andere gefrituurde zooi dus dat scheelt wel.
Pizza daarentegen![]()
Jouw vader had toch een hersenbloeding gehad? Zaterdag is het 2 weken geleden dat mijn oma een hersenbloeding heeft gehad. Ze is rechtzijdig verlamd en kan niet meer praten. Ze was altijd opgewekt en altijd bezig en nu ligt ze al die tijd in het ziekenhuis. Ik heb haar sinds die keer nog maar 1 keer gezien (afgelopen zaterdag) en ik was daar zo van geschrokken (van hoe ze er aan toe was enzo) dat ik eigenlijk niet meer durf.quote:Op donderdag 22 februari 2007 18:24 schreef Sylvana het volgende:
[..]
pizza is hier ook de grootste boosdoener, at ik soms wel 2 keer in de week, maar nu heb ik geen combimagnetron meer, dus al weken lang geen pizza gegeten, vind pizzas te duur om te kopen, van dat geld kan ik ook 2 dagen gezond eten
Hoiquote:Op donderdag 22 februari 2007 22:13 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ontbijt: 2 boterhammen met jam
Lunch: 2 boterhammen met pindakaas
'S middags: een banaan en stukjes appel, wat later een stukje komkommer
Maaltijd: Spinazie met aardappelen en 2 eieren erdoor met jus erop
Als iemand tips of op of aanmerkingen heeft hoor ik het graag.![]()
Ja klopt, allereerst jij ook heel veel sterkte ermeequote:Op donderdag 22 februari 2007 22:13 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Jouw vader had toch een hersenbloeding gehad? Zaterdag is het 2 weken geleden dat mijn oma een hersenbloeding heeft gehad. Ze is rechtzijdig verlamd en kan niet meer praten. Ze was altijd opgewekt en altijd bezig en nu ligt ze al die tijd in het ziekenhuis. Ik heb haar sinds die keer nog maar 1 keer gezien (afgelopen zaterdag) en ik was daar zo van geschrokken (van hoe ze er aan toe was enzo) dat ik eigenlijk niet meer durf.Ik heb de hele tijd daar zitten huilen, m'n tante vroeg de dag erna aan m'n oma of ze nog wist dat ik de dag ervoor geweest was maar ze bleek aan te geven dat niet meer te weten. (Misschien maar goed ook.) Ze was de enige met wie ik echt leuk kon praten zeg maar en nu kan dat misschien nooit meer. Ze zal waarschijnlijk nooit meer zomaar even langs komen voor dit of dat, we zullen haar waarschijnlijk nooit meer bij de Albert Heijn tegen komen, we kunnen nooit meer opbellen als we buiten op het terrasje bij de ijssalon zitten om te vragen of ze ook komt met opa etc. Ik heb het idee dat het nog steeds niet echt tot me doordringt maar ik merk nu toch wel dat ik haar begin te missen want dat kwam niet vaak voor dat ik haar zo'n lange tijd niet sprak (meestal zag ik haar bijna elke week wel). Wat gek is dat ik nu ik erover na denk heel veel voorgevoelens heb gehad en me daar nu pas eigenlijk echt van bewust ben. Volgens mijn moeder (die gaat elke dag naar oma) is het alsof mijn oma een andere taal spreekt, ze probeert wel wat te zeggen maar het is allemaal onverstaanbaar maar heel soms komt er wel wat verstaanbaars uit.
Jij ook sterkte! Maar zou zoiets nog goed kunnen komen?quote:Op donderdag 22 februari 2007 22:28 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ja klopt, allereerst jij ook heel veel sterkte ermee
Ik vind het ook niet leuk om naar mn vader te gaan, hij is echt helemaal verlamd en kan ook niet meer praten en ik vind het ook erg pijnlijk om hem zo te zien en niet echt meer met hem te kunnen communiceren. Ik ga daarom ook maar zo'n beetje 1 keer in de week naar hem toe, terwijl mn broer en zusje meerdere keren per week gaan en dan voel ik me dus weer schuldig tegenover hen en mn vader dat ik zo weinig ga, maar ik trek het gewoon niet anders. Ook omdat mijn vader pas 53 is, veel te jong dus...En om hem dan tussen de ouderen in het verpleeghuis te zien zitten vind ik gewoon erg moeilijk.
Maar goed, wel een beetje offtopic dit, maar iig heel veel sterkte ermee dus
Ligt aan verschillende factoren, onder andere hoe de gezondheid ervoor was, hoe erg alles is aangetast, hoeveel kracht er nog is om te revalideren enzo. Dus is eigenlijk gewoon afwachten en logopedie/fysiotherapie krijgen om het proberen te herstellenquote:Op donderdag 22 februari 2007 22:38 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Jij ook sterkte! Maar zou zoiets nog goed kunnen komen?
Moet je niet ongesteld worden? Ik had het vorige week nl ook, toen was ik 1,6 kg aangekomen, maar toen ik niet meer ongesteld was, was er weer een kilo af zonder er moeite voor te doenquote:Op donderdag 22 februari 2007 22:52 schreef Viking84 het volgende:
Zoals jullie eerder hebben kunnen lezen, ben ik in een halve week tijd weer 1,2 kg aangekomen zonder iets geks gedaan te hebben. Bovendien heb ik een vrij opgeblazen gevoel en ik heb zelf het idee dat dat komt, omdat ik vocht vasthoud. Volgens mijn zus komt dat door te zout eten, maar ik zie dat zout eten niet zo of het zou de kaas moeten zijn. Zijn er manieren om vocht af te drijven zonder meteen de kaas te moeten opgeven? (dat wil ik desnoods ook wel, maar dan wil ik wel alle andere mogelijke oorzaken eerst uitsluiten).
nee, net geweest helaasquote:Op donderdag 22 februari 2007 22:53 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Moet je niet ongesteld worden? Ik had het vorige week nl ook, toen was ik 1,6 kg aangekomen, maar toen ik niet meer ongesteld was, was er weer een kilo af zonder er moeite voor te doen
Meer drinken, veel bewegen geloof ik. Ik hou 's zomers vocht vast of als ik lang heb gestaan, dan krijg ik hele dikke voeten.quote:Op donderdag 22 februari 2007 22:52 schreef Viking84 het volgende:
Zoals jullie eerder hebben kunnen lezen, ben ik in een halve week tijd weer 1,2 kg aangekomen zonder iets geks gedaan te hebben. Bovendien heb ik een vrij opgeblazen gevoel en ik heb zelf het idee dat dat komt, omdat ik vocht vasthoud. Volgens mijn zus komt dat door te zout eten, maar ik zie dat zout eten niet zo of het zou de kaas moeten zijn. Zijn er manieren om vocht af te drijven zonder meteen de kaas te moeten opgeven? (dat wil ik desnoods ook wel, maar dan wil ik wel alle andere mogelijke oorzaken eerst uitsluiten).
maar als je meer drinkt, ga je dan niet gewoon alleen maar meer vocht vast houden danquote:Op donderdag 22 februari 2007 23:15 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Meer drinken, veel bewegen geloof ik. Ik hou 's zomers vocht vast of als ik lang heb gestaan, dan krijg ik hele dikke voeten.
Maar als je vocht vasthoudt is het volgens mij niet al te goed voor je nieren enzo.quote:Op donderdag 22 februari 2007 23:18 schreef Sylvana het volgende:
[..]
maar als je meer drinkt, ga je dan niet gewoon alleen maar meer vocht vast houden dan
Dit wil je niet horen (en het is ook een beetje flauw als je het bijna nooit doet, maar): Patat en kroketten zijn én heel zout én behoorlijk vet.quote:Op donderdag 22 februari 2007 18:26 schreef Viking84 het volgende:
Zo, patat is op. Ik vond vooral het kroketje erg lekker. Patat vind ik niet zo geweldig meer. Volgende keer sws eens ovenfriet proberen.
Ja dat dacht ik eerst ook (reden voor mij om niet al te veel te drinken), maar ik las ergens dat je juist door veel te drinken het vocht afdrijft. Als je lichaam te weinig vocht heeft (bijv omdat je te zout gegeten hebt), dan wordt het vocht dat er al in zit goed vastgehouden.quote:Op donderdag 22 februari 2007 23:18 schreef Sylvana het volgende:
[..]
maar als je meer drinkt, ga je dan niet gewoon alleen maar meer vocht vast houden dan
toch heb ik er net als vorige keer helemaal niks van gemerktquote:Op donderdag 22 februari 2007 23:26 schreef conleche het volgende:
[..]
Dit wil je niet horen (en het is ook een beetje flauw als je het bijna nooit doet, maar): Patat en kroketten zijn én heel zout én behoorlijk vet.![]()
![]()
Geen idee wat het precies is. Ik eet het zelf niet (juist omdat het zo nieuwig isquote:Op vrijdag 23 februari 2007 09:45 schreef conleche het volgende:
Als je het echt voelt aan je nieren moet je misschien toch even naar de huisarts, als die 3 liter water per dag niet helpt. En op het gevaar af ouderwets te klinken, wat is een patat joppie?
Ideaal toch? Extra lichaamsbeweging kan nooit kwaad.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 09:49 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
En aangezien de wc 2 trappen naar beneden is, heb ik in de avond geen zin om zo vaak naar beneden te lopen...
Een weegschaal is leuk als indicatie, maar je kunt beter naar de centimeters kijken. Met alleen een weegschaal als hulpmiddel kun je jezelf aardig voor de gek houden (heb ik ook jaren gedaan).quote:Volgende week ga ik me pas weer wegen, ik koop zelf maar geenweegschaal, heb ik toch geen plek voor.
Even een tip omdat ik hier zelf ook regelmatig last van hebquote:Op vrijdag 23 februari 2007 09:48 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja ik ga gewoon even kijken hoe het de komende week gaat en als meer water drinken niet helpt idd ff naar de huisarts. Bah zeg. Het afvallen op zich gaat vrij gemakkelijk, maar dan krijg je er dergelijke complicaties bij. T kan ook nooit eens van een leien dakje gaan
.
dank voor de tip. Moet zo nog ff naar de stad, dus ik zal dan ff kijkenquote:Op vrijdag 23 februari 2007 13:12 schreef _Flame_ het volgende:
[..]
Even een tip omdat ik hier zelf ook regelmatig last van heb
Idd vooral veel water blijven drinken, en bij De Tuinen heb je tabletjes om vocht af te drijven (puur natuurlijk dus niet schadelijk)
En het helpt echt
Als je je eerste update hebt ingevoerd geloof ikquote:Op vrijdag 23 februari 2007 13:32 schreef Spacehamster het volgende:
Ik ben inmiddels een kilo lichter!
Kennelijk moet ik echt naar de 1200 kcal per dag plus beweging om af te vallen. (Ik ben ook niet zo groot)
Wanneer kom ik in het lijstje te staan?
wat denk je ongeveer zelf dat het beste eetpatroon zal zijn?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:10 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Weten jullie wat het beste eetpatroon is als je geen jojo-effect wil? Dus dat je alles wat je bent afgevallen ook niet meer aankomt?![]()
Heb je Troel ook gepmed dat ze je naar dit lijstje moet overzetten? Want iedereen komt automatisch in het dieetclubtopic lijstje, en dan moet Troel je dus ff hierheen overzettenquote:Op vrijdag 23 februari 2007 13:32 schreef Spacehamster het volgende:
Ik ben inmiddels een kilo lichter!
Kennelijk moet ik echt naar de 1200 kcal per dag plus beweging om af te vallen. (Ik ben ook niet zo groot)
Wanneer kom ik in het lijstje te staan?
gefeliciteerdquote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:36 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Oeps, vandaag echt lijnen zal wel niet gaan, want we hebben een onverwacht feestje.![]()
Mijn vriend en ik zijn vandaag in ondertrouw gegaan en aangezien mijn ouders sowieso kwamen besloten we ook maar zijn ouders uit te nodigen om een klein feestje te bouwen...![]()
Ik heb op dit moment vochtafdrijver van Bionalquote:Op vrijdag 23 februari 2007 13:24 schreef Viking84 het volgende:
[..]
dank voor de tip. Moet zo nog ff naar de stad, dus ik zal dan ff kijken. Weet je ook hoe dat spul heet trouwens? In case dat ik het niet kan vinden
.
Hehe, ik heb ook Bional gekocht, alleen niet bij de Tuinen (daar kon ik niks vinden), maar bij Etos. "Vochtevenwicht" heet het. Neem aan dat jij dat ook hebt? Straks voor het eten maar even een capsule nemenquote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:38 schreef _Flame_ het volgende:
[..]
Ik heb op dit moment vochtafdrijver van Bional
eerder had ik altijd aquamaris, maar die kon ik afgelopen keer niet vinden
Ik heb echt geen idee? Maar dit is dus al de 2de dag dat ik continu misselijk ben van de honger, dat continu m'n maag rammelt etc. Vanavond eten we trouwens lof, aardappelen en een vegatarische burger.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:22 schreef Miss_S het volgende:
[..]
wat denk je ongeveer zelf dat het beste eetpatroon zal zijn?
quote:Op vrijdag 23 februari 2007 16:12 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik heb dus net een kiwi gegeten, en ja hoor, het spetterde weer alle kanten op. Weet iemand misschien of er ook uitgeperste kiwi's bestaan? Speciaal kiwi drinksap dus?![]()
Bedoel je het verse sap? Die hebben wij wel eens.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 16:16 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
![]()
Je kunt hem ook gewoon schillen en in stukjes snijden.
En bij de AH heb je kiwi sinaasappel sap en nog meer combinaties geloof ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |