Wat een geweldig boekjequote:Op woensdag 21 februari 2007 22:07 schreef LXIV het volgende:
Merijntje Gijzen heb ik niet gelezen.
Dat hele gedoe met die zieltjes is erg vermakelijk, het is in een soort stripvorm, net als de ouderwetse Bommel strips. Er staan dan plaatjes in van een jongetje dat iets stouts doet (een kleine zonde begaat). DIt doet God vanuit de hemel veel verdriet, hij gooit een vlekje naar beneden dat op het zieltje van het jongetje dwarrelt. Na verloop van tijd wordt zijn zieltje steeds zwarter en zwarter. Pas wanneer hij gaat biechten wordt dat zieltje dan weer helemaal schoon en glanzend. Er wordt de kinderen ook op het hart gedrukt om vooral alles te vertellen tijdens de biecht. Wordt bewust een zonde achtergehouden (al is het een kleine of zogenaamde pekelzonde), dan blijven alle zonden gewoon staan, én komt er nog een extra hoofdzonde bij! Wanneer per ongeluk een zonde vergeten wordt, dan geldt de biecht wél, maar moet zodra deze weer herinnerd wordt onverwijld aan de pastoor gemeld worden.
Er staat ook een plaatje in van aarde, hemel en hel. De aarde staat afgebeeld als een soort kerkgebouw, in de hemel zitten in de wolken alle kindertjes blij op kinderkrukjes in een grote cirkel rond God. In de hel is het uiteraard gloeiend heet en worden de kindertjes (die niet -goed- gebiecht hebben) geprikt door akelige duivels met grote vorken. De weg naar de hel is een wenteltrap die afgesloten wordt met een grote dikke deur.
Toen ik vroeger iedere zondag met mijn ouders naar de kerk ging was daar een hete-luchtverwarming in de vloer ingebouwd. Uit de vloer kwam dus hete lucht. Ik heb heel lang, toch zeker tot mijn achtste, gedacht dat onder onze kerk de hel was, en dat die hete lucht daar vandaan kwam. Dit vanwege die afbeelding in het communieboek.
Héérlijk.quote:Op donderdag 22 februari 2007 09:37 schreef Gellius het volgende:
Môgge JAM! Lekker op de zaak?
Nee, pfoeh, ha ha! Enkel en alleen om het geld hoor, G.quote:Op donderdag 22 februari 2007 09:53 schreef Gellius het volgende:
Waarom heb je eigenlijk een baan genomen? Voor de centjes? Of "werd het wel eens tijd iets te gaan doèn met je leven"?
quote:Op donderdag 22 februari 2007 10:02 schreef Gellius het volgende:
Heb je dan geen last van de geld-tijd paradox? Niet werken: veel tijd om boeken te lezen, maar geen geld om ze te kopen. Werken: geld om boeken te kopen, maar geen tijd of puf ze te lezen.
Heb je als reviewer zeggenschap over wat je toegezonden wordt?quote:Op donderdag 22 februari 2007 10:05 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
ZIE SIG! GRATIS BOEKEN! Okee, in ruil voor een review en portokosten dan.
Pffrt, dan zeker al die teringbagger lezen? Nee, nee, écht niet.quote:Op donderdag 22 februari 2007 10:05 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
ZIE SIG! GRATIS BOEKEN! Okee, in ruil voor een review en portokosten dan.
Je kan je inschrijven op een lijst van toekomstige releases. nu is er geen garantie dat alles binnen komt natuurlijk, maar toch. Het is niet zo dat je zomaar boeken opgestuurd krijgt.quote:Op donderdag 22 februari 2007 10:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Heb je als reviewer zeggenschap over wat je toegezonden wordt?
Die teringbagger heb je dus zelf uitgekozen.quote:Op donderdag 22 februari 2007 10:09 schreef JAM het volgende:
[..]
Pffrt, dan zeker al die teringbagger lezen? Nee, nee, écht niet.
Zo'n beetje wel ja. Van Luiting tot Arena.quote:Op donderdag 22 februari 2007 10:13 schreef sigme het volgende:
een lijst van toekomstige releases..
Wat moet ik me daarbij voorstellen? Is dat van alle uitgeverijen?
Nu ja; dat wist ik niet, dat van die lijst, enzo. Maar nu ja; het is toch hedendaagse lie-te-ra-tuur, er wordt niet meer zoveel fijns geschreven hoor!quote:Op donderdag 22 februari 2007 10:10 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Die teringbagger heb je dus zelf uitgekozen.
Kan je iets uitgebreider aangeven wat dat voorstelt?quote:Op donderdag 22 februari 2007 10:14 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Zo'n beetje wel ja. Van Luiting tot Arena.
Er zijn genoeg andere reviewers die dat graag lezen en reviewen.quote:Op donderdag 22 februari 2007 10:19 schreef Claudia_x het volgende:
Je schrijft natuurlijk wel voor een publiek. Je kunt het niet maken om níet Harry Potter en Kluun te lezen.
Juist! Genoeg G E V A E R L I J C K E G E K K E N! op de wereld!quote:Op donderdag 22 februari 2007 10:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er zijn genoeg andere reviewers die dat graag lezen en reviewen.
Voorselectie.. wat voor voorselectie? Wat valt af?quote:Op donderdag 22 februari 2007 10:29 schreef gr8w8 het volgende:
Nouja, als je dus vindt dat er een bepaald genre ondervertegenwoordigd is, is dat dus juist een reden om eens na te denken of je geen solli in wil sturen. De rest wordt dus al gedaan.
D'r komt een aantal keer per jaar een 25 brochures binnen waaruit ongeveer de helft wordt voorgeselecteerd. Daaruit kunnen de reviewers dus hun voorkeur aangeven en dat wordt aangevraagd.![]()
We proberen natuurlijk niet alleen maar chicklits te krijgen he, dus dat er van alles wat staat. Niet een overdaad aan iets, waardoor de rest wegsneeuwt. En van die heruitgaves, dieetboek nummer zoveel, het elfde deel uit de serie dit en dat, dat soort dubbele of c/p werk. Uitzonderingen daargelaten uiteraard.quote:Op donderdag 22 februari 2007 10:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Voorselectie.. wat voor voorselectie? Wat valt af?
Maar, dus, stel dat ik geinteresseerd ben in heruitgaven van de russische bibliotheek, dan komen die wel op de lijst? Of andere loodzware doodsaaie Literatuur die geen hond interesseert?quote:Op donderdag 22 februari 2007 10:40 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
We proberen natuurlijk niet alleen maar chicklits te krijgen he, dus dat er van alles wat staat. Niet een overdaad aan iets, waardoor de rest wegsneeuwt. En van die heruitgaves, dieetboek nummer zoveel, het elfde deel uit de serie dit en dat, dat soort dubbele of c/p werk. Uitzonderingen daargelaten uiteraard.
Hé. Ho. Wacht es even. Niet gelijk àl het lekkers claimen hè?quote:Op donderdag 22 februari 2007 10:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Maar, dus, stel dat ik geinteresseerd ben in heruitgaven van de russische bibliotheek, dan komen die wel op de lijst? Of andere loodzware doodsaaie Literatuur die geen hond interesseert?
Fascist! Fascist! Zeker omdat ze GEEL zijn, hè! Uuuurgh!quote:Op donderdag 22 februari 2007 15:50 schreef Lienekien het volgende:
Ik lees liever Ayn Rand (een vrouw) dan een Japanse auteur.
Spleetogen. Meer zeg ik niet.quote:Op donderdag 22 februari 2007 15:53 schreef JAM het volgende:
[..]
Fascist! Fascist! Zeker omdat ze GEEL zijn, hè! Uuuurgh!!
Ik zag het wel.quote:Op donderdag 22 februari 2007 15:54 schreef JAM het volgende:
Zie je! Daar heb je het al!
So fucking sue me.quote:Op donderdag 22 februari 2007 15:56 schreef Lienekien het volgende:
Seksist!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |