Als ik WinXp op een SATA-HD wil zetten (via een normale IDE-dvd) dan trekt ie het niet. Dat wilt ie eerst drivers hebben voor de SATA-controller. Ik vraag me af hoe dat zit bij een setup via SATA-dvd.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:49 schreef dikkedorus het volgende:
Zolang je bios van de SATA DVD kan booten lijkt het me dat de setup verder nergens last van heeft.
i.a.w. de sata controller is verder transparant voor de software.
Lijkt mij hoor, kheb er 0 ervaring mee.
Hoe ga je booten vanaf die SATA-dvd dan? De SATA-driver wordt pas gevraagd na het opstarten van de Windows cd, en met een SATA-dvd (wist niet eens dat het bestond) had je die al bij voorbaat nodig.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:50 schreef pberends het volgende:
[..]
Als ik WinXp op een SATA-HD wil zetten (via een normale IDE-dvd) dan trekt ie het niet. Dat wilt ie eerst drivers hebben voor de SATA-controller. Ik vraag me af hoe dat zit bij een setup via SATA-dvd.
Dat laatste week ik.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:56 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Hoe ga je booten vanaf die SATA-dvd dan? De SATA-driver wordt pas gevraagd na het opstarten van de Windows cd, en met een SATA-dvd (wist niet eens dat het bestond) had je die al bij voorbaat nodig.
Overigens, met gewoon ide-cd kan je toch via F5 de driver laden?
Nee, dat ging over SATA HD's en niet over DVD's.quote:Op zondag 18 februari 2007 11:47 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Die vraag heb je hier echt al 1200maal gesteld.
Ik hoop ten sterkste dat m'n nieuwe mobo (Intel iP965 chipset) Windows het wel meteen paktquote:Op zondag 18 februari 2007 11:50 schreef Athmozz het volgende:
bij bijna alle chipsets herkend de XP SP2 CD direct de sata-HD's, tenzij je je HD's in een raid gegooid hebt. De HD's die hier rechtstreeks aan mijn nForce4 hangen worden direct gezien, de 2 andere die in een raid staan enkel als je de driver laadt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |