Kaiser Chiefsquote:Op zaterdag 17 februari 2007 14:03 schreef Asskicker14 het volgende:
Arctic Monkeys?
Ik heb ook eigenlijk helemaal geen recht van spreken, want ik was ziek en dus stond er iemand anders voor me in de rij. Maar goed, heb even niks te doen, dus ging maar eens klagen. Ik blijf enslotte Nederlander.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 14:04 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Jongen, dan had je eerder bij de ticketbox moeten staan. Kneus....als je om 9 uur aan komt kakken kan je dat verwachten. Als je om 6 uur er had gestaan had jij kaartjes gehad.
(oja kaartjes nodig) zie onderschrift
En als de kaarten op naam zouden staan had jij dus ook geen kaarten gehad vandaag.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 14:07 schreef De Wouzeraar het volgende:
[..]
Ik heb ook eigenlijk helemaal geen recht van spreken, want ik was ziek en dus stond er iemand anders voor me in de rij. Maar goed, heb even niks te doen, dus ging maar eens klagen. Ik blijf enslotte Nederlander.
Maar desondanks heb ik toch een schijthekel aan de mensen die kaarten alleen kopen om ze weer te verkopen! Ik vind dat dat verboden zou moeten worden en de kaarten op naam zouden moeten staan ofzo!
Klaag, klaag!
Oja, jij hebt me!quote:Op zaterdag 17 februari 2007 14:09 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
En als de kaarten op naam zouden staan had jij dus ook geen kaarten gehad vandaag.
idd maar dat zal nooit gebeuren..quote:Op zaterdag 17 februari 2007 14:10 schreef tongytongylickylicky het volgende:
En als er geen mensen zijn die die kaarten kopen van de mensen op marktplaats houdt het snel genoeg op.
Ik dacht trouwens dat er een tijdje geleden sprake was van het aanpakken van deze handelaren.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 14:11 schreef LintuxCx het volgende:
Ja, en dat is dus het probleem, want die mongolen blijf je hebben. Die moeten eigenlijk net zo hard afgestraft worden als de handelaartjes.
Om over www.budgetticket.nl nog maar niet te spreken. Ik snap nog steeds niet wat die eikels onder budget verstaan, maar ze hebben iig een ander woordenboek dan de meeste Nederlanders.
Misschien wel, want anderen kunnen ze dan niet meer doorverkopen, slechts inleveren.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 14:09 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
En als de kaarten op naam zouden staan had jij dus ook geen kaarten gehad vandaag.
Wie het eerst komt, ze voor het dubbele bedrag verkoopt zul je bedoelen.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 14:11 schreef heiden6 het volgende:
De fans voorrang geven? Hoe zie je dat voor je? Daarnaast: wie het eerst komt, eerst maalt.
Dat ben ik met je eens, en ik gun iedereen het ook om naar het concert te gaan, maar ga dan ook! En probeer niet wat geld te verdienen door ze zo snel mogelijk weer te verkopen.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 14:11 schreef heiden6 het volgende:
De fans voorrang geven? Hoe zie je dat voor je? Daarnaast: wie het eerst komt, eerst maalt.
Dat valt niet aan te pakkenquote:Op zaterdag 17 februari 2007 14:13 schreef De Wouzeraar het volgende:
[..]
Ik dacht trouwens dat er een tijdje geleden sprake was van het aanpakken van deze handelaren.
Ooit wat over gelezen, maar weet het niet meer precies.
quote:Op zaterdag 17 februari 2007 14:22 schreef PLAE@ het volgende:
bullshit. om 4/5 uur uit je bed dat was nog niet eens nodig voor de grootste concerten.
en jij verkoopt ze dan ook voor het driedubbele of wat?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 14:23 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
wel als je in de grotere steden woont.
Ik zit bij alle grotere concerten om kaarten te halen.
tjsmig wat wordt er serieus op ingegaan zeg..quote:Op zaterdag 17 februari 2007 14:23 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Ik werk voor loonquote:Op zaterdag 17 februari 2007 14:24 schreef denka het volgende:
[..]
en jij verkoopt ze dan ook voor het driedubbele of wat?
en zo te zien niet om er zelf naar toe te gaan?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 14:23 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, met een persoonlijk pasje waarop staat tot welke concerten jij toegang hebt of de gekochte kaarten koppelen aan je ID bewijs of zo. Er zijn zat mogelijkheden alleen zal bedrijven als Ticketbox en ticketmaster dat aan hun reet roesten, zij verdienen toch wel en wat er daarna met de kaarten gebeurt zal ze een zorg zijn.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 14:20 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Dat valt niet aan te pakken![]()
Ik werk niet voor de Amsterdammersquote:
onderliggende gefrustreerde gevoelens?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 14:28 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Oja en ik geniet ervan als die mensen met hun zielige oogjes proberen af te dingen.
BOEHOEE MAAR DAN KAN IK VOOR NOG MAAR 10 EURO BINNEN DRINKEN OPEN BOEHOEEEEEE, IK HEB MAAR 90 EURO BOEEHOEEEEE.
Dat is al verboden, er wordt alleen niet op gecontroleerd. In ieder geval de kaarten van Ticketservice, eerste regel achterop het kaartje bij het reglement.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 14:29 schreef pomtiedom het volgende:
Gewoon de doorverkoop van concertkaarten verbieden.
De politie staat bij elk concert/ evenement voor de deur en er lopen ook genoeg stillen rond. Ze houden je aan, schrijven je ID gegevens op, controleren of de kaarten echt/vals zijn en staan dan met hun mond vol tanden, omdat ze er verder niets tegen kunnen doenquote:Op zaterdag 17 februari 2007 14:34 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dat is al verboden, er wordt alleen niet op gecontroleerd. In ieder geval de kaarten van Ticketservice, eerste regel achterop het kaartje van de dingen die verboden zijn.
Als ze die kaartjes verkopers nu eens gingen aanpakken, zijnde dat Marktplaats het gewoon verbied die kaarten erop te zetten en politie of wat dan ook voor de deuren van concerten neerzetten en dit soort mensen oppakt met een flinke bekeuring + een taak straf dan zouden ze er wel eens mee ophouden.
Dat vind ik dus echt gelul. Als je naar dat concert wil, kan je net zo goed van tevoren een kaartje kopen. Voor die mensen misschien makkelijk, maar je dupeert er ook een heleboel mensen mee.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 14:36 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Oja nog iets. Die 'handelaren' bewijzen vele mensen een dienst. Er komen genoeg mensen naar een concert/ evenement zonder een kaartje om daar nog even een kaartje te scoren en een leuke avond te hebben. Dat is dan ook niet meer mogelijk.
Inderdaad gelul, als mensen zoals jij ze niet allemaal in 1 keer opkopen hadden ze misschien ook gewoon vooraf een kaartje gekocht... en zo niet dan ben je niet slim bezig om op de bonnefooi naar een evenement te gaan en voor 3 keer zoveel een kaartje te kopen.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 14:36 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Oja nog iets. Die 'handelaren' bewijzen vele mensen een dienst. Er komen genoeg mensen naar een concert/ evenement zonder een kaartje om daar nog even een kaartje te scoren en een leuke avond te hebben. Dat is dan ook niet meer mogelijk.
Als jij je maar stoer voelt.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 14:47 schreef Catch22- het volgende:
gewoon makkelijk geld verdienen over de ruggetjes van emokids
makkelijk toch
TS, kopen?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 15:00 schreef Leonos het volgende:
[..]
Ik heb ze net 10 minuten geleden gewoon op ticketservice kunnen bestellen
Hm, waarschijnlijk raak je ze na mijn steekhoudende argumenten niet meer kwijt, dus laat ik aardig zijn en er ¤20 voor geven.quote:
Oh..jij bent zeker zo'n smerige stinkhandelaar?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 14:04 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Jongen, dan had je eerder bij de ticketbox moeten staan. Kneus....als je om 9 uur aan komt kakken kan je dat verwachten. Als je om 6 uur er had gestaan had jij kaartjes gehad.
(oja kaartjes nodig) zie onderschrift
Dan ga ik zelf welquote:Op zaterdag 17 februari 2007 15:18 schreef De Wouzeraar het volgende:
[..]
Hm, waarschijnlijk raak je ze na mijn steekhoudende argumenten niet meer kwijt, dus laat ik aardig zijn en er ¤20 voor geven.![]()
Ze zouden het martelen, doden van dat soort figuren moeten legaliseren!quote:Op zaterdag 17 februari 2007 15:19 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Oh..jij bent zeker zo'n smerige stinkhandelaar?
Voor uw keuze zijn geen tickets verkrijgbaar.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 15:33 schreef Leonos het volgende:
Maar probeer het nog is op ticketservice
Bullshit. Met je creditcard, via internet. Kan vanuit je bedquote:Op zaterdag 17 februari 2007 14:23 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Jjij haalt 2 kaartjes, wij halen er iets meerquote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:42 schreef zillah666 het volgende:
[..]
Bullshit. Met je creditcard, via internet. Kan vanuit je bedEn ik heb nog altijd kaarten gehad voor de concerten waar ik heen wilde.
Boeienquote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:32 schreef tongytongylickylicky het volgende:
En bij de winkel halen is anoniem![]()
Ik hoef niet zo nodig geld te verdienen over een ander zijn rug. En als ik toevallig kaarten voor vrienden mee bestel betalen ze gewoon wat ik aan de kaarten kwijt was.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:32 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Jjij haalt 2 kaartjes, wij halen er iets meerEn bij de winkel halen is anoniem
![]()
quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:47 schreef zillah666 het volgende:
[..]
Ik hoef niet zo nodig geld te verdienen over een ander zijn rug. En als ik toevallig kaarten voor vrienden mee bestel betalen ze gewoon wat ik aan de kaarten kwijt was.
Maar goed, ieder heeft recht op zijn eigen moraal.![]()
Jij bent gewoon een fucking asoquote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:32 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Jjij haalt 2 kaartjes, wij halen er iets meerEn bij de winkel halen is anoniem
![]()
Hahaa, ik wacht af. Ze hebben al meerdere malen geprobeerd ons in elkaar te slaan en een keertje proberen neer te steken. Ik wacht nog steeds af.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 17:50 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Jij bent gewoon een fucking aso
Ik hoop dat je eens een keer goed door de mand valt, dat een groep -echte- fans, die dankzij klapjosti's als jij achter het net vist, jou (of 1 van je soortgenoten) eens goed te grazen neemt.. Daar zou ik nou echt van kunnen genieten
Ey, kan je mij misschien op msn ofzo toevoegen?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 18:22 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Hahaa, ik wacht af. Ze hebben al meerdere malen geprobeerd ons in elkaar te slaan en een keertje proberen neer te steken. Ik wacht nog steeds af.
Ook heb ik vele mensen op het FOK! forum blij gemaakt met kaartjes, tegen normale prijzen. Vooral Innercity was een succes, veel blije gezichten gezien op het forum en veel bedankjes.
Ja het is idd erg jammer dat er zoveel mensen zijn die er gewoon in meegaan en jullie laten bestaan.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 18:22 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Hahaa, ik wacht af. Ze hebben al meerdere malen geprobeerd ons in elkaar te slaan en een keertje proberen neer te steken. Ik wacht nog steeds af.
Ook heb ik vele mensen op het FOK! forum blij gemaakt met kaartjes, tegen normale prijzen. Vooral Innercity was een succes, veel blije gezichten gezien op het forum en veel bedankjes.
Als je wil praten, doe je dat via PM.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 18:28 schreef Leonos het volgende:
[..]
Ey, kan je mij misschien op msn ofzo toevoegen?
leonkreukniet@hotmail.com
quote:Op zaterdag 17 februari 2007 18:31 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ja het is idd erg jammer dat er zoveel mensen zijn die er gewoon in meegaan en jullie laten bestaan.
quote:In Kassa zaterdag aandacht voor de wildgroei aan ticketshops op internet. Wie een kaartje voor een concert of voetbalwedstrijd wil kopen, kan vaak niet om dergelijke onofficiele shops heen.
Concertkaartjes bestellen via ticketshops kan duur uitvallen. Pas als het kaartje in de bus valt, zie je dat je vele tientallen euro's teveel hebt betaald. De politiek is voor het stoppen van deze oneerlijke handel. Maar hoe? In Kassa het antwoord.
quote:Op zaterdag 17 februari 2007 18:46 schreef twentemeisje het volgende:
Vanavond om 18.55 op Nederland 1 in Kassa...
[..]
Pas als het kaartje in de bus valt, zie je dat je vele tientallen euro's teveel hebt betaald
whehe, das best kneuzig idd..quote:Op zaterdag 17 februari 2007 18:50 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
dan ben je best debiel.
Het argument is dat als er niet van die kutkneuzen zoals jij actief waren dat men helemaal niet om 05:00 voor het postkantoor hoeft te gaan liggen in hun slaapzak.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 18:55 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Het is ook best oneerlijk. Jij wilt niet om 0500 in de rij staan voor je kaartje van U2/ rolling stones of wat dan ook. En dan heb jij geen kaartje. Jeetje zeg, en dan moet je 20 euro meer betalen voor je kaartje. Wel oneerlijk. Je betaalt 39284093284 euro voor een concert kaartje, mensen in afrika kunnen met dat bedrag een jaar leven. Praten over oneerlijkheid, alsof ze nu doodgaan omdat ze bana van u2 niet hebben gezien, ik bedoel Bono.
Een echte fanquote:Op zaterdag 17 februari 2007 18:57 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Het argument is dat als er niet van die kutkneuzen zoals jij actief waren dat men helemaal niet om 05:00 voor het postkantoor hoeft te gaan liggen in hun slaapzak.
dus....quote:Op zaterdag 17 februari 2007 18:59 schreef Leonos het volgende:
Nah, das ook weer overdreven.
En mensen kopen die kaartjes toch wel van een zwarthandelaar, dus ik zie het probleem niet
Mensen die echt graag GOEDKOOP willen gaan moeten er gewoon vroeg bij zijn anders de marktplaats prijzen betalen.
Jij zou hetzelfde doen als je geen ban wilt... Maar spring vooral in op de stukken tekst die er totaal niet toe doen, doet weer blijken dat je er al lang vierkant uitgeluld bent...quote:Op zaterdag 17 februari 2007 18:33 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
snel je tekst editten internetheld.
quote:Op zaterdag 17 februari 2007 19:09 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Maar wat boeit jou het, je gaat immers toch wel door met je asogedrag... Ben blij dat ik er zelf niet door benadeeld wordt... Maar mocht ik ooit achter je in een rij staan en jij koopt -net- de laatste zoveel kaarten voor mn neus weg dan sta ik niet voor jou in
Wie gaat er nou eindeloos achter iemand aanrennen of zorgen dat iemand in een auto springtquote:Op zaterdag 17 februari 2007 19:11 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Ook dit is al zovaak gebeurd. Ik heb mensen zien wegrennen en wegduiken in hun auto voor ons, omdat ze het nodig vonden om ons plekje in te nemen/ stelen. Dus ga nou niet de held uithangen.
Oh dus je bent ook nog zo stoer dat je er met een hele groep gaat staan.. Wie is er nu de heldquote:Op zaterdag 17 februari 2007 19:11 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Ook dit is al zovaak gebeurd. Ik heb mensen zien wegrennen en wegduiken in hun auto voor ons, omdat ze het nodig vonden om ons plekje in te nemen/ stelen. Dus ga nou niet de held uithangen.
Wie is hier nou stoer "de held" aan het uithangen joh? Met je neersteekverhalenquote:Op zaterdag 17 februari 2007 19:11 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Als je je beperkt tot TMF/top40 wel jaquote:Op zaterdag 17 februari 2007 19:22 schreef Lipton-Anubis het volgende:
Is toch allemaal kut-muziek tegenwoordig. Wat mis je?
Wat jonge :/ geef die kaartje of ik prik je !!!!quote:Op zaterdag 17 februari 2007 19:24 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Wie is hier nou stoer "de held" aan het uithangen joh? Met je neersteekverhalen
Zijn Kaiser chiefs geen Top40 tan?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 19:24 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Als je je beperkt tot TMF/top40 wel ja
Waar heb jij het nou weer over?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 19:31 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Ik werd wel eventjes emotioneel toen ik opa en oma zag hoor.
Nou sorry... ik vind het in en in triest dat dit soort mensenop deze manier opgelicht worden!!quote:Op zaterdag 17 februari 2007 19:31 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Ik werd wel eventjes emotioneel toen ik opa en oma zag hoor.
Als je ze tegen de normale prijzen verkoopt heeft niemand daar een probleem mee lijkt me, op het feit na dat ze moeten gaan zoeken naar kaartjes. De mensen die ze voor woeker prijzen verkopen, dat zijn gewoon egoisten die mee liften op het succes van een ander (de band/artiest) omdat ze zelf niks bereikt hebben/kunnen bereiken in hun leven.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 18:22 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Ja leuk he!? Geld uit de zakken kloppen van gewone fans die door zulke praktijken duur uit zijn. Walgelijkquote:Op zaterdag 17 februari 2007 15:41 schreef Catch22- het volgende:
je kan er leuk aan verdienen hoor. Als je er 6 koopt en die voor het dubbele verkoopt..
zo kon je best 75 eu per kaartje verdienen toen U2 in NL kwam... maal 6 is toch al gauw 450 euro
Leuk hè, die Nederlandse VOC mentaliteit.quote:Op zondag 18 februari 2007 10:24 schreef peaceman het volgende:
Ja leuk he!? Geld uit de zakken kloppen van gewone fans die door zulke praktijken duur uit zijn. Walgelijk![]()
Want 100 euro (normale prijs) is geen geldklopperij van de desbetreffende artiestquote:Op zondag 18 februari 2007 10:24 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ja leuk he!? Geld uit de zakken kloppen van gewone fans die door zulke praktijken duur uit zijn. Walgelijk![]()
Mijn post, ook al quote ik iets over U2, had niet speciaal betrekking op die kaartjes, maar gewoon in het algemeen.quote:Op zondag 18 februari 2007 12:31 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Want 100 euro (normale prijs) is geen geldklopperij van de desbetreffende artiest![]()
Toen U2 in de verkoop ging, stond een vriend van mij vanaf 1 uur 's nachts in de rij. Hij was al te laat voor het 1e concert. Ik ging zelf om 8 uur (verkoop begon om 10 uur), zodat we hopelijk twee concerten zouden hebben. Hij had kaarten voor het 2e concert en kwam naar me toe. 2e Concert was inmiddels uitverkocht.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 15:41 schreef Catch22- het volgende:
je kan er leuk aan verdienen hoor. Als je er 6 koopt en die voor het dubbele verkoopt..
zo kon je best 75 eu per kaartje verdienen toen U2 in NL kwam... maal 6 is toch al gauw 450 euro
Nou het probleem is dat handelaren ALTIJD voor in de rij staan en dat gaat dus ten koste van de echte fans. Daarvan wordt een deel dus gedwongen om ineens veel meer te betalen dan normaal. Nu kun je zeggen: Dan moeten ze ze niet kopen. Maar als jij een band al heel lang, heel graag wilt zien, dan geldt dat natuurlijk niet. Het is heel simpel: Handelaren verzieken de markt.quote:Op zondag 18 februari 2007 12:48 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Als mensen dan later kaartjes kopen voor de driedubbele prijs doet men dat toch helemaal zelf.
Als ik een band heel heel graag wil zien maakt het mij niet uit wat het kost. Al zou ik ¤300 moeten betalen voor U2, ik doe het. Ik heb nu 12 concerten mee mogen maken, ik wil niet eens weten wat me dat gekost heeft. Maar dat is hoe ik er persoonlijk over denk..quote:Op zondag 18 februari 2007 12:53 schreef peaceman het volgende:
[..]
Nou het probleem is dat handelaren ALTIJD voor in de rij staan en dat gaat dus ten koste van de echte fans. Daarvan wordt een deel dus gedwongen om ineens veel meer te betalen dan normaal. Nu kun je zeggen: Dan moeten ze ze niet kopen. Maar als jij een band al heel lang, heel graag wilt zien, dan geldt dat natuurlijk niet. Het is heel simpel: Handelaren verzieken de markt.
Wat een onzin. Dan sta jij er dus niet op tijd genoeg en hoe kan jij zien dat iemand een handelaar isquote:Op zondag 18 februari 2007 12:53 schreef peaceman het volgende:
[..]
Nou het probleem is dat handelaren ALTIJD voor in de rij staan en dat gaat dus ten koste van de echte fans. Daarvan wordt een deel dus gedwongen om ineens veel meer te betalen dan normaal. Nu kun je zeggen: Dan moeten ze ze niet kopen. Maar als jij een band al heel lang, heel graag wilt zien, dan geldt dat natuurlijk niet. Het is heel simpel: Handelaren verzieken de markt.
Geloof me dat doen ze welquote:Op zondag 18 februari 2007 13:00 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Ik ben het er wel mee eens dat handelaren de boel verzieken, ik heb gisteren met een half oog kassa zitten kijken. Ik zag dat die man van ticket unlimited z'n geheim niet wilde prijsgeven. Persoonlijk denk ik dat zulke lui contacten hebben met werknemers van het postkantoor of iets dergelijks. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze voor die 6 kaarten 2 dagen van te voren in de rij gaan staan. Ik hoop dan ook dat dit soort praktijken aangepakt worden.
Hoho.... Ik heb pas 1 keer in mijn leven dat probleem gehad en dat was zo'n 15 jaar geleden en gelukkig is mijn smaak niet algemeen genoeg om problemen te hebben bij het verkrijgen van kaartjes.quote:Op zondag 18 februari 2007 13:00 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Wat een onzin. Dan sta jij er dus niet op tijd genoeg en hoe kan jij zien dat iemand een handelaar isGeloof me dat kan je niet, of je moet toevallig voor/ achter iemand staan die het leuk loopt te vertellen. maar dan heb je niet te maken met een grotere handelaar want die houdt zijn bek over zijn zaakjes.
Je praat onzin, je zegt nu zelf ook dat je ze niet kan herkennen en die handelaren staan niet altijd vooraan. Die staan gewoon in de rij net zoals ik en jij.quote:Op zondag 18 februari 2007 13:07 schreef peaceman het volgende:
[..]
Natuurlijk kun je niet zien dat er handelaren tussen staan, maar reken maar dat die vooraan staan. Het gaat er ook helemaal niet om of je ze kunt herkennen, het gaat erom dat ze de boel verzieken!
quote:DEEL 1.
Wat een heerlijk uitzendingvullend en spannend onderwerp.
Het is altijd goed voor de kijkcijfers en het blijft leuk
en spraakmakend.
Eens in de zoveel tijd duikt dit onderwerp weer op (zo om de 6 maanden) en telkens
is het weer een andere partij in Medialand die zijn uitzending er spannend mee maakt en de kijkcijfers omhoog krikt.
Waar ik me over verbaas is dat ze altijd zeuren over prijzen van
al dan niet uitverkochte evenementen.En wat hoor je dan: "ze vragen 2 keer de oorspronkelijke prijs!!!!". En andere medelijdenwekende verhalen.
Mag ik dan als eerste vragen wat daar mis mee is, in een kapitalistische vrijemarkteconomie waarin we leven, het is immers kwestie van vraag en aanbod. Onder het principe van vraag en aanbod in een vrijemarkteconomie valt ook het verkopen van een toegangskaartje.
Wat is er dan fout aan? Niemand dwingt een koper om een bepaald bedrag uit te geven, het blijft ieders eigen vrije keuze. Als men dan bereid is dat soort bedragen uit te geven dan moet
men dit zelf weten. Als men dan bij een dergelijke aankoop ook nog eens een prijsvergelijking nalaat, kan er achteraf geklaagd worden, maar men heeft dit toch echt zelf in eigen hand. Waarom gaan mensen niet bij zichzelf te rade met de vraag: "wat heb
ik fout gedaan?"
Als je op vakantie wil kan bij de ene reisboer de prijs voor dezelfde reis veel hoger zijn dan bij een concurrent. Zolang ze je geen laagste prijsgarantie hebben gegeven kan je achteraf
zeuren wat je wilt, maar ze hebben niks fouts gedaan en er is op geen enkele wijze sprake van oplichting.
Waarom wordt er niet gezeurd over het feit dat precies dezelfde stoel op een KLM-vlucht op hetzelfde moment via verschillende kanalen voor zeer uiteenlopende tarieven wordt aangeboden. En soms is dat verschil echt meer dan dubbele (persoonlijke ervaring).
Waarom zeurt men nooit dat op stations, in de door de NS beheerde zaken zoals de Kiosk, ¤1,90 of ¤2,- voor een flesje Spa blauw wordt gevraagd, terwijl de inkoopprijs voor hun rond ¤0,22 zit. Met andere woorden vraagt men 9 keer (woekerprijs)zoveel dan de oorspronkelijke prijs. En het leukste is dat je hetzelfde product om de hoek bij een supermarkt voor ¤ 0,50 kunt halen. Vind ik het te duur dan laat ik het dus ook gewoon staan en ga ik er niet tot in de eeuwigheid over zeuren. En het betreffende water merk zal dan zeker ook de laatste zijn die aanmerkingen heeft over de prijsbepalingen van de Nederlandse Spoorwegen.
Het is veel geld voor iets wat je voor veel minder kunt kopen en zelfs in iets andere kwaliteit helemaal gratis kunt krijgen. Er is blijkbaar vraag naar, dus werkt dit zich door bij de totstandkoming van de prijs. Sterker nog, er zijn mensen die dat ervoor willen betalen. Hierbij gaat het om dezelfde vrijemarkteconomie als bij de verkoop kaarten, met het verschil dat dit geen spannende martiaal voor de media. Maar beiden heten ondernemerschap.
Nogmaals; niemand heeft mij ooit onder bedreiging gedwongen om een kaartje voor een hogere prijs te kopen. Als ik dat doe, dan doe ik dat uit vrije wil en met vol verstand. Ik mag toch zelf bepalen waar ik mijn geld aan uit wil geven (of dat nou sigaretten zijn of een
kaartje). Tenslotte is een concert geen eerste/ primaire levensbehoefte, maar slechts een luxe. Dus als ik geen geld heb hoef ik er niet heen, en zal ik het echt wel overleven als ik er niet heen ben geweest.
quote:DEEL 2
Waarom komt men nooit met de essentiële vraag hoe het kan dat Amerikaanse bedrijven Live Nation (voorheen Clear Channel Entertaiment) en Ticketmaster op een ondoorzichtige manier een wereldwijd monopolie hebben gevormd zonder dat enige kartelwaakhond een stokje voor gestoken heeft. Hier is de politiek mede schuldig aan.
Ik denk dat het tijd wordt dat de EU de Monopoliepositie van Live Nation en Ticketmaster aanpakt. Deze twee bedrijven zijn in rap tempo bezig om hun imperium uit te breiden en een monopoliepositie te creëren in de ONDOORZICHTIGE EVENEMENTENMARKT. Zij hebben zo ook Mojo concerts en Ticketservice Nederland overgenomen. Het is al zo erg dat vandaag de dag geen grote act (optreden/artiest) meer een concert kan geven buiten hen om.
Je kunt ook als kleinere organisator geen acts boeken buiten hen om. Mocht het je toch lukken om buiten hun om een act te boeken dan zetten zij de locatie (zaal, stadion, etc.) onder druk om aan jou geen locatie te verhuren. Doen zij dit wel, lopen ze het risico om voor komende tien jaar geen concerten meer te krijgen op hun locatie, dus weinig die dat zullen doen. Want ze weten allemaal dat ze buiten Mojo (Live Nation) om geen concerten kunnen krijgen op hun locatie.
Is dit crimineel gedrag of niet?
Het gaat echter veel verder.
Live Nation heeft namelijk met zijn monopoliepositie de prijzen voor concerten in heel Noord Europa absurd duur gemaakt. Door de door hun verworven wereldwijde monopolie drijven zij ook de prijzen kunstmatig op. Je kon 10 jaar geleden voor 50,- / 60,- gulden (¤22,50 / ¤27,-) naar een concert van Stones formaat.
Kan iemand mij vertellen hoe het kan dat een kaartje voor een concert van Madonna in 2001 in Berlijn 87,- Duitse Mark (~41,- euro) voor een staanplaats koste en waarom het amper drie jaar later in 2004 een concert van dezelfde dame maar liefst 81,- euro (~165,-Duitse Mark) moet kosten voor een staanplaats in Arnhem? Dat is verdubbeling van de prijs binnen drie jaar. 2 jaar later in 2006 kwam Madonna nog eens naar Nederland en dit keer koste een staanplaats maar liefst 100,- euro (~207,- Duitse Mark). Weer eens een flinke prijsstijging binnen geringe tijd.
Kan iemand mij vertellen hoe het kan dat een staanplaats kaartje voor een concert van UB 40 in 2003 in Ahoy Rotterdam 37,20 euro kostte en waarom amper twee jaar later anno 2005 een staanplaats kaartje voor een concert van dezelfde band op de zelfde locatie maar liefst 46,05
euro moet kosten? Een stijging van maar liefst bijna 8,85 euro, in percentages uitgedrukt is dit maar liefst een prijsstijging van 24% binnen amper twee jaar.
Kan iemand mij vertellen hoe het kan dat een staanplaats kaartje voor een concert van Bon Jovi in 2003 in de Amsterdam Arena 44,65 euro kostte en waarom amper twee jaar later in 2005 een staanplaats kaartje voor een concert van dezelfde artiest in Nijmegen maar liefst 58,20 euro moet kosten? Een stijging van maar liefst bijna 13,55 euro, in percentages
uitgedrukt is dit maar liefst een prijsstijging van over de 30% binnen amper twee jaar.
quote:DEEL 3
Kan iemand mij vertellen hoe het kan dat een staanplaats kaartje voor een concert van de Nederlandse formatie Kane in 2002 in de Amsterdamse Heineken Music Hall rond de 28,- euro kostte en waarom amper drie jaar later in 2005 een staanplaats kaartje voor een concert van dezelfde band in Ahoy Rotterdam maar liefst 41,55 euro moet kosten? Een stijging van maar liefst bijna 13,55 euro, in percentages uitgedrukt is maar liefst een prijsstijging van over de 48% binnen amper drie jaar. Het gaat maar om een Nederlandse formatie die toch prijs technisch makkelijker in de hand te houden moet zijn!
EN ZO ZIJN ER NOG VEEL MEER VOORBEELDEN, MAAR IK MAG NATUURLIJK DE KLAP OP DE VUURPIJL NIET WEGLATEN:
Kan iemand mij vertellen hoe het kan dat een staanplaats kaartje voor een concert van de Rolling Stones in 2003 in Amsterdam Arena 69,90 euro kostte en waarom amper twee jaar later in 2005 een staanplaats kaartje voor een concert van dezelfde formatie op dezelfde locatie maar liefst 107 euro moet kosten? Een stijging van maar liefst bijna 40 euro.
Naar mijn weten zijn de lonen in Nederland afgelopen paar jaar amper gestegen, dus hoger arbeidskosten kan dus geen reden zijn voor een absurde prijsstijging van maar liefst 53%.
Vergeet niet dat ook de zitplaatsen met soortgelijke bedragen gestegen zijn. Een simpele berekening laat zien dat Mojo/Live Nation slechts met een concert van de Rolling Stones al voor 2 miljoen euro meer de fans uitbuitte dan bij een concert 2/3 jaar eerder.
50.000 (kaartjes) x 40,- euro (meer) = 2.000.000,- euro per show meer.
En bij twee concerten worden de fans dus maar liefst voor 4 miljoen
euro meer uitgebuit dan wat drie jaar eerder gebeurde.
2.000.000,- euro (per show) x 2 (aantal shows) = 4.000.000,- euro.
Hier worden fans in een klap, met slechts een show, meer uitgebuit dan de, door Mojo /Live Nation zwartgemaakte, ticketbureautjes samen in de komende 10 jaar bij elkaar kunnen verdienen.
Ze komen natuurlijk als ideale dader uit voor Mojo/Live Nation. Hoe meer aandacht Live Nation op hun weet te richten des te makkelijker en langer Live Nation zelf door kan gaan met grootschalig uitbuiten van de fans.
Mojo/Live Nation weet natuurlijk als geen ander dat de beste verdediging de aanval is, dus kunnen de ticketbureaus op het beschuldigende vingertje blijven rekenen. "Het is hun schuld" is inmiddels de vaste slogan geworden van Mojo/Live Nation.
quote:DEEL 4
En al helemaal komisch zijn de kamerleden die weg zijn van makkelijk te scoren onderwerpen. In plaats van zich zo druk te maken over het geld, dat verdiend en weer
besteed wordt in de Nederlandse vrijemarkteconomie, kunnen zij zich misschien eens druk maken over belangrijkere zaken. Neem de monopoliepositie van de Live Nation en Ticketmaster waaruit miljoenen euro's uit de Europese economie wegvloeien naar de Amerikaanse economie. Live Nation is door overnames inmiddels moederbedrijf van het
grootste gedeelte van de Europese concertorganisaties. Er mag geen cent verdiend worden buiten hun om. Ditzelfde geldt voor Ticketmaster die via ongecontroleerde overnames
inmiddels moederbedrijf van het grootste gedeelte van de Europese ticketsystemen is geworden.
De politiek is medeschuldig aan het bovenstaande, door Live Nation en Ticketmaster in dergelijke posities te laten komen in Europa. Vooral door nog steeds te verzuimen dit als volksvertegenwoordigers aan te kaarten, in plaats van zich voor het karretje van boven genoemde bedrijven te laten spannen.
Mag ik de mensen in de Politiek hierbij openlijk volgende vraag stellen; Waarom hebben jullie het in 2003 verzuimd/nagelaten om publiekelijk te protesteren tegen het feit dat Mojo/Live Nation de leden van de tweede kamer een concertkaartje aanbod voor een concert van de Rolling Stones in dat jaar (ongeacht of je er dan ook gebruik van hebt gemaakt of niet)? Naast het feit dat het gewoon een vorm van omkoping is, waarom hebben jullie toen der tijd niet geklaagd over het feit dat die kaarten aan de fans toebehoorden die in de rij hadden gestaan en naast het net hadden gevist, en waarom eisten ze niet dat deze als nog naar die fans moesten.
Ik denk dat bovenstaande voor zich spreekt. En dat ik er geen verdere feiten bij hoef te halen (zoals; het opzettelijk om zeep helpen van Dynamo en Pinkpop puur uit financieel gewin, om vervolgens festivals in het leven te roepen die 100% in eigen beheer zijn) om duidelijk te maken waar Live Nation op uit is!
Beste wijsneus:quote:Op zondag 18 februari 2007 13:10 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Je praat onzin, je zegt nu zelf ook dat je ze niet kan herkennen en die handelaren staan niet altijd vooraan. Die staan gewoon in de rij net zoals ik en jij.
quote:Op zondag 18 februari 2007 13:39 schreef peaceman het volgende:
[..]
Beste wijsneus:
WAAR heb ik gezegd dat je ze kunt herkennen? WAAR?
Moe word je van zulke slechte lezers!
Joh? Hoe weet jij dat hun altijdquote:Nou het probleem is dat handelaren ALTIJD voor in de rij staan en dat gaat dus ten koste van de echte fans.
Dat is toch ook het hele punt niet, het gaat erom dat die handelaren het verzieken voor de fans. En dan kan je wel dom lopen blaten dat ze dan maar voor de deur moeten gaan liggen, maar dat zou niet nodig zijn als er van dat soort egoisten rondlopen op deze aardkloot, daarbij is het geen garantie, het voor de deur liggen. Het postkantoor kan zo maar een storing hebben waardoor ze geen kaarten kunnen uitdraaien bijvoorbeeld.quote:Op zondag 18 februari 2007 13:10 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Je praat onzin, je zegt nu zelf ook dat je ze niet kan herkennen en die handelaren staan niet altijd vooraan. Die staan gewoon in de rij net zoals ik en jij.
Oh ja, denk je werkelijk dat de handelaren achteraan staan? Hebben ze daarom ALTIJD kaarten voor de verkoop?quote:Op zondag 18 februari 2007 13:40 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
[..]
Joh? Hoe weet jij dat hun zij altijdvooraan staan? Onzin....
Hoezo worden dingen dan meer duidelijk? Dat verhaal (bron??????) geeft enkel aan dat organisaties als Mojo verantwoordelijk zijn voor de hoge prijs van kaartjes, maar dat heeft niets, maar dan ook helemaal niets te maken met zwarthandel.... Zo moeilijk is dat niet hoor...quote:Maar lees het verhaal hierboven maar. Dan worden dingen je wat meer duidelijk.
Ben je echt zo stom? WIJ HANDELAREN STAAN NET ZOALS JULLIE 'FANS' IN DE RIJ. WIJ STAAN OOK S'OCHTENDS OM 04:00 05:00 IN DE RIJ. DAAROM HEBBEN WIJ OOK ALTIJD KAARTEN.quote:Op zondag 18 februari 2007 13:45 schreef peaceman het volgende:
[..]
Oh ja, denk je werkelijk dat de handelaren achteraan staan? Hebben ze daarom ALTIJD kaarten voor de verkoop?
[..]
Hoezo worden dingen dan meer duidelijk? Dat verhaal (bron??????) geeft enkel aan dat organisaties als Mojo verantwoordelijk zijn voor de hoge prijs van kaartjes, maar dat heeft niets, maar dan ook helemaal niets te maken met zwarthandel.... Zo moeilijk is dat niet hoor...![]()
Nee, dat is het punt niet he? Dat jullie 'fans' binnen 3 jaar, het 3-dubbele voor een kaartje moeten betalen. Dat MOJO een monopoly heeft hier in Nederland. Dat als een organisator hun zaal verhuud aan een ander, dat hij meteen alles kan vergeten/ failiet is, omdat MOJO dan geen artiesten meer laat optreden.quote:Op zondag 18 februari 2007 13:45 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dat is toch ook het hele punt niet, het gaat erom dat die handelaren het verzieken voor de fans. En dan kan je wel dom lopen blaten dat ze dan maar voor de deur moeten gaan liggen, maar dat zou niet nodig zijn als er van dat soort egoisten rondlopen op deze aardkloot, daarbij is het geen garantie, het voor de deur liggen. Het postkantoor kan zo maar een storing hebben waardoor ze geen kaarten kunnen uitdraaien bijvoorbeeld.
quote:
....maar goed, dat zul je vast niet doorhebben.quote:WIJ HANDELAREN STAAN NET ZOALS JULLIE 'FANS' IN DE RIJ. WIJ STAAN OOK S'OCHTENDS OM 04:00 05:00 IN DE RIJ. DAAROM HEBBEN WIJ OOK ALTIJD KAARTEN.
quote:Op zondag 18 februari 2007 14:08 schreef peaceman het volgende:
[..]
Nee hoor, want nu zeg je precies wat ik zei:
[..]
....maar goed, dat zul je vast niet doorhebben.
Je zegt ook nog dat je een handelaar bent... Jammer, je bent dus geen muziekliefhebber en een uitbuiter.
En nogmaals dat Mojo een monopoly positie heeft staat totaal los van mijn gedachten over zwarthandel.
Over Mojo heb ik ook wel een mening, maar dat doet in dit topic helemaal niet terzake.
En wat was nu die bron van dat lange verhaal waarmee jij de zwarthandel wil goedpraten?
Je geeft in elk geval je 'verlies' toe, dat siert je.quote:
Dat is waar, maar het gevolg daarvan is het volgende feit:quote:Het is gewoon een feit: wie het eerst komt wie het eerst maalt, klaar.
wat jij wilquote:Op zondag 18 februari 2007 14:16 schreef peaceman het volgende:
[..]
Je geeft in elk geval je 'verlies' toe, dat siert je.![]()
[..]
Dat is waar, maar het gevolg daarvan is het volgende feit:
'fans' moeten steeds vroeger op om aan kaartjes te kunnen komen ... dat komt niet door mojo, maar door zwarthandelaren. Moeilijker is het echt niet.
Kijk, zo hoort het, en doe ik het zelf ook. Al moet ik toegeven dat ik wel eens kaartjes verkocht heb voor Depeche Mode waar ik 2,50 (totaal) aan verdiend hebquote:Op zondag 18 februari 2007 14:14 schreef Svyatagor het volgende:
Het enige wat je er tegen kan doen is niet meewerken; geen kaartjes kopen van die pipo's die er 10x teveel voor vragen. En zelf ook eerlijk zijn. Vorig jaar met Franz Ferdinand in Tivoli hadden we een kaartje over, en gewoon voor de kostprijs verkocht, terwijl ze ook voor 100+ euro weggingen. Die gast ging bijna huilen van geluk.. En hij haalde een paar keer bier voor ons allemaal.
Het maakte het concert alleen maar beter. Die paar centen.![]()
Je wijkt compleet af van het onderwerp.quote:Op zondag 18 februari 2007 13:55 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Nee, dat is het punt niet he? Dat jullie 'fans' binnen 3 jaar, het 3-dubbele voor een kaartje moeten betalen. Dat MOJO een monopoly heeft hier in Nederland. Dat als een organisator hun zaal verhuud aan een ander, dat hij meteen alles kan vergeten/ failiet is, omdat MOJO dan geen artiesten meer laat optreden.
Als de politiek er voor zou zorgen dat er meerdere aanbieders op de markt zouden komen, behalve MOJO zou de prijs op de 1e plaats al lager zijn.quote:Op zondag 18 februari 2007 14:20 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Je wijkt compleet af van het onderwerp.Dat zij de prijzen verhogen klopt ook niet, maar dat staat hier los van en je wilt alleen maar jouw gedrag goed praten hier mee. Maar goed, als de kaarten al zo duur worden, jullie zorgen er niet voor dat ze goedkoper worden, of wel? Jullie zijn dus niet veel beter dan mojo als je het mij vraagt.
Zwarthandelaren... geen handelaren...quote:Op zondag 18 februari 2007 14:25 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
'Wij handelaren' verkopen regelmatig kaarten onder de inkoopsprijs.
quote:Op zondag 18 februari 2007 14:26 schreef peaceman het volgende:
[..]
Zwarthandelaren... geen handelaren...
quote:Op zondag 18 februari 2007 14:25 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Als de politiek er voor zou zorgen dat er meerdere aanbieders op de markt zouden komen, behalve MOJO zou de prijs op de 1e plaats al lager zijn.
Maar zoals ik al eerder gezegd heb, is dat het probleem ook niet, het zijn de mensen die de kaarten voor veel meer verkopen dan de originele prijs.quote:'Wij handelaren' verkopen regelmatig kaarten onder de inkoopsprijs. Zo kan je vaak bij concerten een kaartje kopen voor 10/20 euro, die normaal 40/50 euro zou zijn.
Mensen willen gewoon graag naar zo'n concert en omdat ze niet aan kaarten konden komen omdat anderen die allemaal al gekocht hadden zijn ze best wel bereid daar meer voor te betalen, neemt niet weg dat het gewoon asociaal is.quote:het blijft marktwerking, zolang er mensen zijn die 190 euro voor een kaartje willen betalen zal deze handel blijven bestaan en dat is niet alleen met concerkaarten zo.
Jij wil het gewoon niet snappen he? Of snap je wel dat je een asiocale kankermongool bent en zit je er een beetje omheen te lullen? Ik ga uit van het laatste.quote:Op zondag 18 februari 2007 14:49 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Maarja...deze discussie zal door blijven gaan met voor-en tegenstanders. Beide kanten hebben een punt denk ik![]()
Als je graag naar een concert wil zorg er gewoon voor dat je op tijd bij de winkels bent en dan komt alles goed.
En in geval van nood kunnen jullie mij altijd PM-en voor fokkers valt er altijd een prijsje te maken en anders kan ik je de weg wijzen naar kaartjes voor een normale prijs.
Mag je van je moeder wel met kanker schelden?quote:Op zondag 18 februari 2007 22:31 schreef viagraap het volgende:
[..]
Jij wil het gewoon niet snappen he? Of snap je wel dat je een asiocale kankermongool bent en zit je er een beetje omheen te lullen? Ik ga uit van het laatste.
Voorstanders van mensen die tig kaartjes kopen om ze vervolgens op bijv marktplaats aan te bieden zijn alleen degenen die dat doen. Omdat ze anders geen invulling kunnen geven aan hun waarschijnlijk voor de rest totaal mislukte leven ofzo. En punten om voor hun praktijken te spreken hebben ze niet, ze gaan vaak alleen maar wat brallen over marktwerking.![]()
Dat is asocialiaans voor: 'Ik heb geen argumenten'?quote:Op zondag 18 februari 2007 22:33 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Mag je van je moeder wel met kanker schelden?16 jaartjes jong
![]()
- laat maar -quote:Op zondag 18 februari 2007 22:35 schreef viagraap het volgende:
[..]
Dat is asocialiaans voor: 'Ik heb geen argumenten'?
Maar dat zou gewoon niet nodig zijn als iedereen gewoon kaarten kocht als ze er ook echt heen gingen. Ik kan er wel op tijd zijn, maar er zijn landelijk duizenden shops en via internet kan je het ook allemaal regelen tegenwoordigen en mijn postkantoor hoeft maar een vertraging te hebben en je bent al de lul als het evenement echt geliefd is.quote:Op zondag 18 februari 2007 14:49 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Als je graag naar een concert wil zorg er gewoon voor dat je op tijd bij de winkels bent en dan komt alles goed.
Het zal welquote:Op zondag 18 februari 2007 13:50 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Ben je echt zo stom? WIJ HANDELAREN STAAN NET ZOALS JULLIE 'FANS' IN DE RIJ. WIJ STAAN OOK S'OCHTENDS OM 04:00 05:00 IN DE RIJ. DAAROM HEBBEN WIJ OOK ALTIJD KAARTEN.
En jij denkt serieus dat de 'handelaren' in NL even het gehele cocnert van U2 in één keer uitkopen?quote:Op maandag 19 februari 2007 10:11 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Het zal welIk zei gisteren al dat een vriend van me om 1 uur 'snachts in de rij stond voor U2 en nog naast het eerste concert viste! Wou je soms zeggen dat dit een eerlijke manier is van geld verdienen
![]()
Nu moet ik zeggen dat ik de gang van zaken bij U2 helemaal waardeloos vond. Je kon namelijk voor $40 ofzo lid worden van de fanclub en dan via de fanclub kaarten bestellen. Deze kaarten werden voor onwijs veel geld doorverkocht op het internet, omdat dit de kaarten van het eerste concert waren. Het eerste concert was na 5 minuten ofzo al uitverkocht, de rest was al op internet verkocht. En inderdaad, er hoeft maar ergens een storing op te treden en je vist achter het net.
quote:Op zondag 18 februari 2007 21:26 schreef De Wouzeraar het volgende:
SP wil actie tegen louche onlinehandel concertkaartjes
er is helemaal geen sprake van marktwerking, de markt wordt gemanipuleerd.quote:"De websites kopen zo veel mogelijk kaarten op en creëren zelf de schaarste, zodat ze woekerprijzen kunnen vragen."
Vooral blijven geloven dat handelaren 3 concerten van rond de 25.000 kaarten per concert opkopen.quote:Op maandag 19 februari 2007 10:31 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Handelaren komen met een lulverhaal over marktwerking, maar zoals Arda Gerkens van de SP al zegt:
[..]
er is helemaal geen sprake van marktwerking, de markt wordt gemanipuleerd.
Jonge, tieft dan opquote:Op zaterdag 17 februari 2007 19:02 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
dus....
(ik verlaat deze discussie, ik wens de 'echte' fans veel plezier en heb je geen kaartje PM me)
quote:Op maandag 19 februari 2007 11:26 schreef Ouzooo het volgende:
[..]
Jonge, tieft dan op. Het is duidelijk dat je helemaal in je eentje staat met je kansloze asociale gedrag, en je blijft maar vasthouden aan je "argumenten" en aan de stukjes tekst die een andere randdebiel met veel emotie heeft getikt. Ondertussen ben je ook al steeds meer aan het toegeven omdat je toch weet dat je fout zit.
.
En handelaren hebben geen last van storingen en mensen die ingewerkt moeten worden?quote:Op maandag 19 februari 2007 11:39 schreef seeya_40 het volgende:
Zucht, kaartjeshandelaren. Gruwelijk fout tuig. Sorry hoor, maar het argument: Als je naar een concert wil dan zorg je wel dat je er kaartjes voor hebt, slaat nergens op.
Stel dat jij vanaf 1 uur 's nachts voor het gwk/postkantoor staat en er is om 9 uur een storing, dan ben je de lul. Zelfde als er iemand achter het loket staat die nog ingewerkt moet worden. En geloof me, dat komt voor. Dan ben je soms dus verplicht kaartjes voor de (drie-)dubbele prijs te kopen.
Heb het zelf bij de Foo Fighters meegemaakt. Door allerlei storingen/fouten geen kaartje, Uiteindelijk kwam het er op neer dat ik niet kon gaan, simpelweg omdat ik gewoon het geld niet had een kaartje te kopen. Wat dus inhoudt dat je op een gegeven moment alleen nog naar concerten kunt als je heel goed verdient. Jammer voor alle studenten enzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |