dank voor je inzichtgevende antwoorden, deze heb ik verwerkt in de vragen die ik je stelde:quote:
vier keer nee, een paar vragen zelfs weghalen omdat ze niet in je straatje liggen en vervolgens respect vragen; nee sorryquote:1. nee vrijheid van meningsuiting; wie wat ook zegt, dit moet worden gerespecteerd door iedereen.
2. ja als een homo naast je wil gaan zitten in de bus, maak je niet alleen plaats maar sta je ook niet op en durf je naast hem te blijven zitten.
3. ja BH reclames op straat op bussen en in bushokjes mogen, ook in Utrecht-Zuilen / Utrecht-Kanaleneiland en bij de bushalte voor de moskee.
4. ja vrouwen hebben een absoluut recht om te werken, carrière te maken en zichzelf te ontplooien, nimmer zijn zij de onderdaad van hun echtgenoot/vriend/broer/vader/neef/etc.
7. ja vrouwen zijn niet verplicht burqa's / hoofddoekjes te dragen en hoeven ook niet tot 'inzicht' te worden gebracht om dit wel te doen.
8. ja jouw kinderen mogen zelf kiezen of zij de islam aan gaan hangen, jij laat ze daarin vrij.
9. ja je zult vrouwen gewoon een hand geven, net als mannen.
10. nee hypotheekrente zul je gewoon betalen zonder te mekkeren dat dit 'niet mag van de islam', zoals iedere andere Nederlander.
('weggevallen')
5. nee als je zusje d'r rubbertje scheurt tijdens nuecqsex met die leuke buurjongen van d'r, die bij een varkensslachterij werkt en gothic metal luistert, zul jij begripvol zijn en haar steunen en niet samen met vrienden en familie op ze af togen om ze te vermoorden danwel ander leed aan te doen.
6. nee ambtenaren moeten zich onthouden van religieuze danwel culturele attributen, zoals hoofddoekjes, christelijke kruisjes aan kettingen, burqa's, etc.
Moslims en niet-moslims respect tonenquote:Op zondag 18 februari 2007 21:36 schreef Elseetje het volgende:
Als je het zo benadert: waarom zouden moslims jou respect tonen als jij hun geen respect toont?
Als ik de middelen daarvoor had had ik het allang gedaanquote:Op zondag 18 februari 2007 22:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Heeft het mdi nu al aangifte gedaan? Omslachtig gedoe allemaal, aangifte op een site doen die dezelfde burgerrechten en plichten heeft als de aangever en dan maar wachten tot ze daar van hun luie reet afkomen. Meki, je bent een lui varken, doe zelf eens aangifte!
Feitelijk klopt jouw stelling gewoon niet. Je kan pas respect krijgen als je het zelf geeft, maar in die optiek kan er nooit iemand zijn die er mee begint. Jij verwacht dat zij als eerste respect tonen, zij verwachten dat jij eerst respect toont. Zo kom je er nooit uit. Ik zou zeggen, respecteer elkander, ongeacht wat. Als zij daarbij in gebreke blijven, waarom zou jij daar dan naar handelen, je naar dat niveau verlagen? Is een beetje een gevalletje van 'als zij van de brug springen, doe jij het dan ook?'. Ik geloof dat er ergens ook een uitspraak staat als dat wat jij niet wil dat jou geschiedt, doe dat ook een ander niet...quote:Op zondag 18 februari 2007 21:46 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
ik toon een ieder respect zodra ze dat verdienen; dat is in beginsel altijd als ik een nieuwe moslim tegenkom, tenzij de acties uit het verleden van die persoon of het gedrag dat hij/zij proclameert weinig respect verdienen.
moslims verwachten altijd maar respect te krijgen voor zij het moeten geven, maar zo werkt het niet in een niet-islamitisch land waar zij naartoe emigreren.
Echte moslims mogen niet-moslims niet eens respect vertonenquote:Op zondag 18 februari 2007 22:10 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Moslims en niet-moslims respect tonen![]()
Binnen de fatsoensnormen (jij zal dit dus als 'nee' beschouwen)quote:Op zondag 18 februari 2007 21:57 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
goed, toon dat maar aan door antwoord op het volgende (ja/nee):
1. vrijheid van meningsuiting; wie wat ook zegt, dit moet worden gerespecteerd door iedereen.
Duhquote:2. als een homo naast je wil gaan zitten in de bus, maak je niet alleen plaats maar sta je ook niet op en durf je naast hem te blijven zitten.
Ik hoef niet overal waar ik kom halfnaakte dames tegen te komenquote:3. BH reclames op straat op bussen en in bushokjes mogen, ook in Utrecht-Zuilen / Utrecht-Kanaleneiland en bij de bushalte voor de moskee.
Duhquote:4. vrouwen hebben een absoluut recht om te werken, carrière te maken en zichzelf te ontplooien, nimmer zijn zij de onderdaad van hun echtgenoot/vriend/broer/vader/neef/etc
tsk tsk tsk, wat een implicaties!quote:5. als je zusje d'r rubbertje scheurt tijdens nuecqsex met die leuke buurjongen van d'r, die bij een varkensslachterij werkt en gothic metal luistert, zul jij begripvol zijn en haar steunen en niet samen met vrienden en familie op ze af togen om ze te vermoorden danwel ander leed aan te doen.
neequote:6. ambtenaren moeten zich onthouden van religieuze danwel culturele attributen, zoals hoofddoekjes, christelijke kruisjes aan kettingen, burqa's, etc.
en ook niet tot 'inzicht' worden gebracht om dit niet te doen.quote:7. vrouwen zijn niet verplicht burqa's / hoofddoekjes te dragen en hoeven ook niet tot 'inzicht' te worden gebracht om dit wel te doen.
liever niet.quote:8. jouw kinderen mogen zelf kiezen of zij de islam aan gaan hangen, jij laat ze daarin vrij.
ik geef liever geen handen, maar als het moet...quote:9. je zult vrouwen gewoon een hand geven, net als mannen.
als ik zou kopen ja.quote:10. hypotheekrente zul je gewoon betalen zonder te mekkeren dat dit 'niet mag van de islam', zoals iedere andere Nederlander.
Shit, ik heb vast wel een paar keer nee. Ben ik nu een moslim?quote:Graag zie ik de antwoorden tegemoet (ja of nee, geen andere zaken); mogelijk verdien je dan mijn respect.
Iedereen heeft die middelen; de benenwagen, de telefoon.quote:Op zondag 18 februari 2007 22:34 schreef Meki het volgende:
[..]
Als ik de middelen daarvoor had had ik het allang gedaan
Hitler wilde alle Joden dood, nee geen discriminatie nee.quote:Op zondag 18 februari 2007 23:33 schreef Neuralnet het volgende:
Ik heb nog steeds geen concrete vormen van ongeoorloofde discriminatie mogen vernemen. Alle standpunten van Wilders kunnen toegepast worden op iedereen.
Wilders wil alle (dus geen discriminatie!) criminelen naar hun eigen land sturen. Kan hij er wat aan doen dat de feiten niet liegen en dat de maatregel voornamelijk moslims treft? Ze doen het toch zelf.
Wilders wil alle (dus geen discriminatie!) bedreigingen voor onze cultuur het land uit hebben. Als ik op m'n kamer Spaanse muziek draai, is er niks aan de hand. Maar kan hij er wat aan doen dat er 1 specifiek volk is dat ons land volbouwt met moskeeën en illegale belwinkels? Als zij dat niet deden, dan vielen ze ook niet onder die groep.
Wilders wil alle (dus geen discriminatie!) elementen uit ons land verwijderen die het risico op terrorisme vergroten. Het is een feit dat de aanwezigheid van 1 bepaalde groep wereldwijd voor deze dreiging heeft gezorgd. Bijen steken nu eenmaal. Kan Wilders er wat aan doen als hij dat feit gewoon benoemt?
Nee, nee en nog eens nee. Mijn inziens heeft de aanklacht geen enkele kans.
Wel discriminatie, want hier wordt enkel geselecteerd op het mens zijn en aangezien de subgroep Joden niet de gehele mensheid vertegenwoordigt, behandelde hij andere mensen dus anders dan de Joden.quote:Hitler wilde alle Joden dood, nee geen discriminatie nee.
Hij discrimineerde toch niet onder de Joden?quote:Op zondag 18 februari 2007 23:40 schreef Neuralnet het volgende:
[..]
Wel discriminatie, want hier wordt enkel geselecteerd op het mens zijn en aangezien de subgroep Joden niet de gehele mensheid vertegenwoordigt, behandelde hij andere mensen dus anders dan de Joden.
De wet Donner mag dan niet meer tot vervolging leiden, een latere Donner was wel van plan om er weer vaker gebruik van te maken. Je kan van een wet uit de dertiger jaren van de vorige eeuw zeggen wat je wil, maar niet dat deze niet uitdrukking geeft aan ons rechtsstelsel. Dat er niet op vervolgd wordt (o.a. omdat de scheidslijn tussen zinvol publiek debat en zomaar beledigen lastig is) wil niet zeggen dat het geen deel is van onze rechtsstaat.quote:Op zondag 18 februari 2007 21:00 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
godslastering wordt al tientallen jaren niet meer succesvol vervolgd (in de zin van dat er celstraf op volgt), mede omdat de grondwet erg breed is in de omschrijving van wat vrijheid van meningsuiting inhoudt en er ook vele internationale verdragen (die hoger zijn in rangorde nog) zijn, die hier ook absoluut over zijn.
Jij slaat niet eens een deuk in een pakje boter, ouwe.quote:
You beat me to it, dat wilde ik nu net over Wilders en WO3 vermelden hè.quote:Op zondag 18 februari 2007 23:54 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Jij slaat niet eens een deuk in een pakje boter, ouwe.![]()
Daar ben je Jood voor. Nog wat moslimmetjes koudgemaakt lately?quote:
Alleen de extremo's.quote:Op zondag 18 februari 2007 23:58 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Daar ben je Jood voor. Nog wat moslimmetjes koudgemaakt lately?
Dat siert je, maar het is een feit dat bijbels bij binnenkomst van Saudi Arabie nog steeds versnipperd worden.quote:Op zondag 18 februari 2007 21:00 schreef Meki het volgende:
Het gaat hier natuurlijk om respect . dat zou moeten. Ik zou nooit Talmoed verschuren ook al weet ik wat er in staat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |