Maar ook weer minder waard...quote:Op vrijdag 16 februari 2007 23:44 schreef Aanvoerder het volgende:
Sneijder moet nog een jaartje blijven. Dan is 'ie nog beter.
Dat besef ik me heel goed, maar in mijn geheugen staat nog altijd gegrift:quote:Op vrijdag 16 februari 2007 23:45 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Maar ook weer minder waard...
Het contract, heb ik het dan over
quote:Met 16 miljoen wordt je geen kampioen!
Wie zei dat toen?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 23:56 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Dat besef ik me heel goed, maar in mijn geheugen staat nog altijd gegrift:
[..]
Spandoek mbt. Zlatan meen ik mij te herinneren. Dat jaar was ook weer 3 keer niks.quote:
Owja kan best kloppen. Wel gaafquote:Op vrijdag 16 februari 2007 23:58 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Spandoek mbt. Zlatan meen ik mij te herinneren. Dat jaar was ook weer 3 keer niks.
AZ uit wordt zo belangrijk.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 00:04 schreef F1Bas het volgende:
Zondag gaat wel lukken, ben meer benieuwd naar AZ uit.
Hopelijk dan weer een behoorlijke verdediging op de been en niet zo lafjes spelen als tegen Bremen.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 01:07 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
AZ uit wordt zo belangrijk.
quote:Ten Cate: Eerste echelon niet naar AZ
Door PAUL VAN DEN BOSCH
AMSTERDAM - Ajax is niet bang dat prominente spelers de komende jaren naar AZ zullen vertrekken.
Technisch directeur Marcel Brands zei afgelopen week in het weekblad VI dat de Alkmaarse club wellicht moet gaan shoppen bij concurrenten.
Daarmee bedoelde hij clubs als Ajax, PSV en Feyenoord. ,,Zij doen dat ook bij ons, dus waarom niet?’’ aldus Brands. Vorig jaar gingen Olaf Lindenbergh en Kenneth Perez van AZ naar Ajax.
,,Misschien dat spelers uit ons tweede en derde echelon naar AZ vertrekken, als daar een bak met geld wordt opengetrokken,’’ zo reageerde Ajax-trainer Henk ten Cate gisteren. ,,Maar dat geldt niet voor het eerste echelon, denk ik.’’
Concurrentie uit Nederland is wel het laatste dat Ajax kan gebruiken. In de Arena piekeren de beleidsmakers zich suf hoe zij een elftal elke twee jaar kampioen maken kunnen maken en naar de beste zestien van Europa voortstuwen, zonder dat buitenlandse clubs weer komen winkelen in Amsterdam.
Zo vertrekt Zdenek Grygera straks transfervrij naar Juventus in Italië. Tijdens zijn wekelijkse persconferentie filosofeerde Ten Cate gisteren openlijk over het dilemma van een club als Ajax.
Een ploeg geleidelijk naar de top brengen, zoals Louis van Gaal in de jaren ’90 nog lukte, is vrijwel onmogelijk geworden. In de uitwedstrijd bij Werder Bremen, woensdag, bleek dat Ajax nog weinig in Europa heeft te zoeken.
Ten Cate: ,,Bij Ajax is de situatie zo dat je A-junioren als Mitchell Donald en Vurnon Anita al moet inbrengen, als er mensen wegvallen. Zij moeten het straks ook overnemen als bepaalde spelers weggaan. Vroeger ging een Ajax-voetballer op z’n 24ste naar het buitenland en was zijn vervanger twintig. Nu vertrekken de jongens van twintig, 21 jaar.
,,Kijk naar Van der Vaart en De Jong. Van der Vaart was zelfs al aanvoerder. Hun vervangers zijn A-junioren. Gelukkig brengen Stam en Davids nu de nodige balans.’’
Een speler die mag, Mauro Rosales, komt niet weg. River Plate deed afgelopen dagen nog een verwoede poging hem naar Argentinië terug te halen, maar dat is definitief mislukt. Rosales heeft het mentaal zwaar door het mislukken van de transfer. ,,Ik weet niet wat ze in Buenos Aires nog willen,’’ aldus Ajax’ technisch directeur Martin van Geel, ,,maar het is nu te laat.’’
Ben je d'r zondag bij?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 10:46 schreef Sethje het volgende:
kampioen
Ook begin jaren 90 werden de beste spelers weggekocht meneer Ten Cate. Er zat een groot verschil in het elftal dat in 1992 de Uefa Cup won en het elftal dat in 1995 de CL won.quote:
Iddquote:Op zaterdag 17 februari 2007 00:04 schreef F1Bas het volgende:
Zondag gaat wel lukken, ben meer benieuwd naar AZ uit.
Sneijder heeft altijd gezegd dat hij Ajax wil verlaten na een kampioenschap. Maar wat dat waard is.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 09:09 schreef twi het volgende:
Het moet niet zo zijn dat investeringen in de jeugdopleiding zich alleen letterlijk terugbetalen. Natuurlijk was Sneijder voor dit jaar al goed voor Ajax, maar eigenlijk is het sinds dit jaar pas echt een speler waar je op kunt bouwen.
In het hedendaagse voetbal kun je helaas niet meer van morele verplichtingen spreken met al die miljoenen. Maar kon je dat wel, dan zou Sneijder toch min of meer moreel verplicht zijn zich ten minste nog 1 seizoen sportief in te zetten voor Ajax.
Want wat heeft 'ie met Ajax nu bereikt? Zeker als je het vergelijkt met andere toptalenten uit de historie. Nog helemaal niks...
quote:Ajax en Nederlands elftal willen op commerciële toer in Azië
AMSTERDAM - De KNVB is in onderhandeling over een trip van het Nederlands elftal naar Azië. In dezelfde periode wil Ajax naar China.
Oranje en Ajax wensen beide spelers als uithangborden voor de commercieel interessante onderneming te gebruiken. De KNVB heeft echter het eerste recht op internationals.
Ajax-trainer Henk ten Cate maakte zich weinig illusies over de sportieve motieven van de voetbalbond. "De KNVB moet gewoon geld verdienen om het het hele apparaat in stand te houden."
Het is nog niet duidelijk welke landen Oranje zal aandoen. De Thaise voetbalbond maakte gisteren echter al bekend dat Nederland op 6 juni naar Thailand zal komen voor een vriendschappelijke wedstrijd in Bangkok tegen het nationale elftal.
Ook voor Ajax zijn de motieven voor de trip naar China van commerciële aard. Algemeen-directeur Maarten Fontein ziet in het land van meer dan een miljard inwoners financiële en sportieve groeimogelijkheden. Feit is wel dat zowel de KNVB als Ajax afhankelijk is van de beschikbaarheid van spelers. De trip van Oranje is gepland rond 2 en 6 juni. Dat zijn speeldata voor de EK-kwalificatie, maar Nederland is dan vrij. Ajax heeft de reis naar China in dezelfde periode gepland. "De internationals van Ajax zijn in die periode opeisbaar door de KNVB", aldus Ten Cate. "Maar met Jaap Stam en Edgar Davids beschikken we nog steeds over gezichtsbepalende spelers." Hij voorziet echter toch problemen: "De zomerstop is voor een aantal spelers erg kort. Mocht Ajax de voorronde van de Champions League spelen, dan is er weinig vrije tijd."
Ja maar dat ging niet zo hard zoals het nu gaat.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 11:00 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Ook begin jaren 90 werden de beste spelers weggekocht meneer Ten Cate. Er zat een groot verschil in het elftal dat in 1992 de Uefa Cup won en het elftal dat in 1995 de CL won.
Ik denk ook dat het perspectief destijds als speler anders was dan nu. De groep die uiteindelijk de champions league won, wilden ook bij elkaar blijven totdat er iets gewonnen werd. Nu was dat ook een groep die het in zich had, bij de huidige spelers zie ik die potentie niet, en dan gaan ze naar het buitenland poen pakken.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 11:38 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Ja maar dat ging niet zo hard zoals het nu gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |