Hoe moet ik nu weten waarom God op zo'n manier straft , wat voor een vraag is dat ?quote:Op donderdag 22 februari 2007 03:50 schreef OllieA het volgende:
Het is de laatste keer dat ik het vraag hoor, omdat je de vraag systematisch ontwijkt.
Heeft jouw god een dunne stratosfeer nodig om zijn straffen uit te delen?
God straft, dat zijn de feiten, zeg je.quote:Op donderdag 22 februari 2007 03:52 schreef Kaffer het volgende:
[..]
Hoe moet ik nu weten waarom God op zo'n manier straft , wat voor een vraag is dat ?
God straft , dat zijn feiten , al de rest is rondepotdraaierij .
Allen hoogmoedigen durven zich in de plaats van God stellen .
Ein fall fur zwei .
Ja, zeker weten, de oorlog was al op z'n eind.quote:Op donderdag 22 februari 2007 03:47 schreef Kaffer het volgende:
[..]
Geloof je nu echt dat de oorlog ooit gestopt zou zijn zonder Spaanse griep ?
100% zeker. Absurde gedachte dat iedereen dood zou gaan. Alleen Europese Joden zouden misschien het loodje leggen.quote:Geloof je echt dat er nog één levende ziel in Europa zou dolen zonder Amerikaans ingrijpen in de tweede wereldoorlog ?
Onzin. Europeanen zijn een van de meest gelukkige mensen ter wereld.quote:Europa is nu eenmaal suicidaal , depressie is de voornaamste ziekte in Europa .
Wel vreemd dat een almachtige God 40 miljoen doden (de huidige schattingen gaan zelfs uit van meer dan 100 miljoen) nodig heeft om de 1e wereld oorlog te laten eindigen (volgens jou dan met je Spaanse griep).quote:God tracht te redden wat er te redden valt .
Als ik volgens jouw redenaties een God zou moeten zien dan zou dat een zeer sadistische God zijn die van dood en verderf houdt.quote:Zie je dat echt niet ?
Ehm, de NAVO probeerde toch te helpen? Waar was jouw God?quote:Wat deed Europa toen de Serviers de Bosniers uitmoorden ?
Nee, helemaal niet. Jij bent geobsedeert door jouw God. Jij kan waarheid en fictie niet meer onderscheiden. Geeft verder niks want je kan er niks aan doen. Alleen jammer dat je 'ons' er zo mee lastig valt.quote:Zie je dat niet , Europa is geobsedeerd door de dood .
Ziekte? In Europa heb je veel minder te maken met ziekte dan bijvoorbeel in Afrika, Azië of Latijns-Amerika.quote:Nogal moeilijk dat hier al eens een ziekte lelijk huis houd .
Waar wil je heen? Het ging over virussen en God ofzo, maar ik kan hier ook best op reageren, alleen gaat het zo eindeloos duren. Ik heb geen zin om hier tegen een christen die niet open staat voor wetenschap uit te leggen hoe een depressie ontstaat.quote:Op donderdag 22 februari 2007 04:48 schreef Kaffer het volgende:
En depressie is geen Europese ziekte ?
In Amerka noemt men depressieve mensen Europeans .
In Afrika ; la type Europeene .
http://www.logoantwerpennoord.be/depressie.php
Ook virussen?quote:Op donderdag 22 februari 2007 02:00 schreef Kaffer het volgende:
Pest
Syflis
Spaans griep ( wellicht )
Aziatische griep
Hong-kong griep
Sars
Vogelgriep
Allen afkomstig uit Zuid-China .
Toeval .
Gelulquote:Op donderdag 22 februari 2007 03:17 schreef Kaffer het volgende:
[..]
Onjuist .
De Duitse troepen hielden nog grote delen van Frankrijk en Rusland bezet .
Het waren vooral de geailleerde troepen die besmet waren met het virus waaronder bijvoorbeeld de helft van de Amerikaanse soldaten .
Dat Duitsland toch de handschoen wierp was te danken aan het feit dat de Duitse troepen de massale ravage zagen die de Spaanse griep in Rusland aanrichtte .
Angst voor ziektes maakte een eind aan de eerste wereldoorlog .
Willen de vrijzinnigen daarover liegen dan is dat hun zaak .
Zonder de Spaanse griep was heel europa uitgemoord geweest .
http://www.w8.nl/spgriep.htm
Onjuist .quote:Op donderdag 22 februari 2007 10:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gelul
De eerste wereldoorlog was verloren voor de Duits/oosterijkse alliantie toen de VS haar macht in de oorlog gooide, en er voor zorgde dat de Engelse blokkade van Duitsland werd uitgebreid met het aan de ketting leggen met alle Nederlandse schepen wereldwijd.
Dit had gevolg dat er
1) Enorme hoeveelheden verse troepen aan het westfront kwamen
2) De industrieele macht van amerika produceerde enorme hoeveelheden oorlogsmateriaal
3) Duitsland haar levenslijnen van voedsel en grondstoffen werden afgesneden, die tot dan in enorme hoeveelheden via rotterdam werden aangevoerd. Let wel, Rotterdam werd tot wereldhaven door de eerste wereldoorlog
Verder hebben de geallieerden hun strategie veranderd, ipv enorme massa aanvallen werd ingezet op tanks ondersteunt door artillerie barrages, men liet tanks zover oprukken als dat ze gedekt werden door het vuur, en trok dan de tanks achterna.
Waar ik heen wil is dat depressieve mensen elkaar nu eenmaal beginnen uit te moorden , al ooit van een gezinsdrama gehoord .quote:Op donderdag 22 februari 2007 05:22 schreef Jeweet het volgende:
[..]
Waar wil je heen?
Toch wil ik nog graag even noemen dat Nederlanders zichzelf als een van de gelukkigste mensen ter wereld rekenen (geen zin om het op ze zoeken, maar was op de frontpage van FOK!), én dat tóch Nederland zeer sterk geseculariseerd is.
quote:Op donderdag 22 februari 2007 11:53 schreef Kaffer het volgende:
Waar ik heen wil is dat depressieve mensen elkaar nu eenmaal beginnen uit te moorden
quote:
Straks ga je me vertellen dat ze nog gewonnen hebben ook..quote:Op donderdag 22 februari 2007 11:33 schreef Kaffer het volgende:
[..]
Onjuist .
Duitsland was de oorlog juist an het winnen door :
A) Het feit dat de geailleerde troepen het meest besmet waren door de Spaanse griep .
B) De massale inzet van gifgas waarover de geailleerden niet beschikten ( yperiet ) .
Echt keihard in de pan gehakt zijn ze natuurlijk ook niet. Overigens gebruikten de geallieerden ook gifgas, staat mij bij. Maar het heeft volgens mij nooit een doorslaggevende rol gespeeld.quote:Op donderdag 22 februari 2007 12:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Straks ga je me vertellen dat ze nog gewonnen hebben ook..
Zoals bijna alle van je posts: gelul. Vele depressieve mensen hebben helemaal geen moordneigingen, maar zijn lusteloos, neerslachtig en desolaat. De ergste vormen van depressie veroorzaken suïcidale neigingen, dus dat je jezelf (en niet een ander) van het leven probeert te beroven.quote:Op donderdag 22 februari 2007 11:53 schreef Kaffer het volgende:
[..]
Waar ik heen wil is dat depressieve mensen elkaar nu eenmaal beginnen uit te moorden , al ooit van een gezinsdrama gehoord .
Sterker nog, de Fransen waren de eerste die strijdgassen gebruiken in WW 1 , en de Britten gebruikten meer dan de andere strijdende partijen. De gealieerden gebruikten als eerste het dodelijke Fosgeen, en in grote hoeveelheden.quote:Op donderdag 22 februari 2007 12:12 schreef Rasing het volgende:
[..]
Echt keihard in de pan gehakt zijn ze natuurlijk ook niet. Overigens gebruikten de geallieerden ook gifgas, staat mij bij. Maar het heeft volgens mij nooit een doorslaggevende rol gespeeld.
De Duitsers konden de oorlog gewonnen hebben door massaal gebruik van mosterdgas maar deden het niet .quote:Op donderdag 22 februari 2007 12:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sterker nog, de Fransen waren de eerste die strijdgassen gebruiken in WW 1 , en de Britten gebruikten meer dan de andere strijdende partijen. De gealieerden gebruikten als eerste het dodelijke Fosgeen, en in grote hoeveelheden.
Strijdgassen waren op een paar gevallen na helemaal niet zo succesvol, en zeker niet doorslaggevend.
Straks ga je nog vertellen dat mannen die hun gezin uitmoorden en daarna zelfmoord plegen optimisten zijnquote:Op donderdag 22 februari 2007 12:12 schreef Dr_Jack het volgende:
[..]
Zoals bijna alle van je posts: gelul. Vele depressieve mensen hebben helemaal geen moordneigingen, maar zijn lusteloos, neerslachtig en desolaat. De ergste vormen van depressie veroorzaken suïcidale neigingen, dus dat je jezelf (en niet een ander) van het leven probeert te beroven.
Kaffer: ga iets fatsoenlijks studeren (als je het kan) of lees wat wetenschappelijke boeken, want je maakt je enkel belachelijk.
Omdat gifgas niet echt een efficient wapen is, wel om mensen te verminken en doden, maar strategisch is het erg onpractisch, itt tot bv de tankstrategie.quote:Op donderdag 22 februari 2007 12:51 schreef Kaffer het volgende:
[..]
De Duitsers konden de oorlog gewonnen hebben door massaal gebruik van mosterdgas maar deden het niet .
Waarom ?
Raadsels ...
http://users.pandora.be/blindganger/gasoorlog.htm
Manisch depressieve mensen kunnen juist onzettend optimistisch zijn. Zeker nog nooit van bipolaire depressie gehoord? Daarin worden enorme depressies afgewisseld met periodes van enorm enthousiasme en optimisme. Seriemoordenaars en mensen die hun gezin uitmoorden daarentegen zijn vaak lui die een identiteitsstoornis, schizofrenie, anti-sociale of schizotypale persoonlijkheidsstoornis hebben.quote:Op donderdag 22 februari 2007 12:54 schreef Kaffer het volgende:
[..]
Straks ga je nog vertellen dat mannen die hun gezin uitmoorden en daarna zelfmoord plegen optimisten zijn![]()
Stelling: alle dieren zijn koeien!quote:Op donderdag 22 februari 2007 12:54 schreef Kaffer het volgende:
Straks ga je nog vertellen dat mannen die hun gezin uitmoorden en daarna zelfmoord plegen optimisten zijn![]()
* wijsneus wijst naar topictitelquote:Op donderdag 22 februari 2007 03:52 schreef Kaffer het volgende:
[..]
Hoe moet ik nu weten waarom God op zo'n manier straft , wat voor een vraag is dat ?
...in jou stukje van het universum mischien.quote:God straft , dat zijn feiten , al de rest is rondepotdraaierij .
...
1/3 van de seriemoordenaars pleegt zelfmoord .quote:Op donderdag 22 februari 2007 12:12 schreef Dr_Jack het volgende:
[..]
Zoals bijna alle van je posts: gelul. Vele depressieve mensen hebben helemaal geen moordneigingen, maar zijn lusteloos, neerslachtig en desolaat. De ergste vormen van depressie veroorzaken suïcidale neigingen, dus dat je jezelf (en niet een ander) van het leven probeert te beroven.
Kaffer: ga iets fatsoenlijks studeren (als je het kan) of lees wat wetenschappelijke boeken, want je maakt je enkel belachelijk.
wil je ons vertellen met die standaard depressief verhalen dat je zelf depressief bent omdat niemand je ideeen deelt?quote:Op donderdag 22 februari 2007 18:07 schreef Kaffer het volgende:
[..]
1/3 van de seriemoordenaars pleegt zelfmoord .
En die gasten zijn dus niet depresief ?
En dan wil ik het nog niet hebben over de talloze krankzinnigen die zich bewust doodrijden in het verkeer en ook anderen doen verongelukken .
http://www.tisapescar.com/onderzoek-seriemoordenaars.htm
Ja maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat er wél een God is. Als je er een God bij gaat roepen dan maak je het veel ingewikkelder.quote:Op donderdag 22 februari 2007 18:03 schreef Boomstam het volgende:
als iets wetenschappelijks te verklaren is. is het dan per definitie niet van God?
als in onze ogen dingen per toeval gebeuren kan daar dan niet Gods hand in zitten?
Als planeten zijn ontstaan door een big-bang bewijst dat het tegendeel van God?
Tuurlijk niet. dus waar gaat dit topic over?![]()
Eigenlijk maak je het simpeler. Althans, in die zin dat je de vraagstelling afkapt. God erbij halen impliceert: "vraag niet verder, want je kunt het toch niet weten". Voila, probleem "opgelost".quote:Op donderdag 22 februari 2007 18:12 schreef Jeweet het volgende:
[..]
Ja maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat er wél een God is. Als je er een God bij gaat roepen dan maak je het veel ingewikkelder.
Met God erbij wordt het eenvoudiger .quote:Op donderdag 22 februari 2007 18:12 schreef Jeweet het volgende:
[..]
Ja maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat er wél een God is. Als je er een God bij gaat roepen dan maak je het veel ingewikkelder.
Er zijn ALTIJD zondaars, en er zijn ALTIJD ongeneeslijke ziektes. Je voorspelling komt dus altijd uit. Goed zo!quote:Op donderdag 22 februari 2007 18:21 schreef Kaffer het volgende:
De Bijbel is duidelijk , als de mensen zondigen breken ongeneeslijke ziektes uit .
De absolute giller van de wetenschapquote:Op donderdag 22 februari 2007 17:00 schreef wijsneus het volgende:
[..]
* wijsneus wijst naar topictitel
[..]
...in jou stukje van het universum mischien.
In de echte wereld dienen 'feiten' aantoonbaar te zijn, zoals, ik noem maar wat, evolutie.
Eigenlijk werken regendansen nog beter dan jouw bijbel. Immers, elke keer als ik dans gaat het binnen een maand regenen! Hallelujah!quote:Op donderdag 22 februari 2007 18:21 schreef Kaffer het volgende:
De Bijbel is duidelijk , als de mensen zondigen breken ongeneeslijke ziektes uit .
De wetenschap weet het niet , de Bijbel weet het wel .
quote:Om de vrijzinnigen nog wat zenuwachtiger te maken ;
EX.9:3.
27: De Heere zal u slaan met zweren van Egypte , en met spenen , en met droge schurft , en met krauwsel , waarvan gij niet zult genezen .
Ik vraag me inmiddels ook af of ik moet lachen om Kaffer of ermee medelijden moet hebben.quote:Op donderdag 22 februari 2007 18:11 schreef Doffy het volgende:
Dit topic is echt hilarisch
Als het in ONZ had gestaan. Wat het in WFL doet, vraag ik me oprecht af. Zijn er ook moderators die hun werk doen?
Heerlijk stukje pseudowetenschap, overigens.quote:Op donderdag 22 februari 2007 18:24 schreef Rasing het volgende:
[..]
Er zijn ALTIJD zondaars, en er zijn ALTIJD ongeneeslijke ziektes. Je voorspelling komt dus altijd uit. Goed zo!
En daar drinken we op!quote:Op donderdag 22 februari 2007 18:37 schreef Kaffer het volgende:
Jullie geloven in onzin , de evolutietheorie waarvan bewezen is dat het niet kan .
Ik geloof in iets dat niet bewezen is maar wel mogelijk is .
Ik moet zeggen dat je nogal symptomen vertoont van schizofrenie en psychose. Je ziet dingen en patronen in de wereld die er niet zijn, oftewel delusies.quote:Op donderdag 22 februari 2007 18:37 schreef Kaffer het volgende:
Jullie geloven in onzin , de evolutietheorie waarvan bewezen is dat het niet kan .
En mensen die geloven in een gedrocht als de evolutietheorie zijn wel stabiel ?quote:Op donderdag 22 februari 2007 18:41 schreef Dr_Jack het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat je nogal symptomen vertoont van schizofrenie en psychose. Je ziet dingen en patronen in de wereld die er niet zijn, oftewel delusies.
Ik heb altijd van mijn moeder geleerd dat als je ergens tegen bent, je ook moet weten wáár je tegen bent. Dus niet zomaar wat doms roepen, maar je eerst in zaken verdiepen voordat je een oordeel vormt.quote:Op donderdag 22 februari 2007 18:37 schreef Kaffer het volgende:
Juist, de hele academische wereld is natuurlijk gek.quote:Op donderdag 22 februari 2007 18:44 schreef Kaffer het volgende:
[..]
En mensen die geloven in een gedrocht als de evolutietheorie zijn wel stabiel ?
Daar drink ik op !
Je weet niet eens wat de evolutietheorie inhoudt dus hoe durf je zulke uitspraken te doen.quote:Op donderdag 22 februari 2007 18:44 schreef Kaffer het volgende:
[..]
En mensen die geloven in een gedrocht als de evolutietheorie zijn wel stabiel ?
Daar drink ik op !
Dat heeft toch niets met willen te maken. Het is nu eenmaal zo, daar verandert wat jij en ik willen helemaal niks aan.quote:Op donderdag 22 februari 2007 19:31 schreef Kaffer het volgende:
De enige reden waarom sommigen nog in de evolutietheorie willen geloven is omdat ze simpelweg van de aap willen afkomstig zijn .
Ik wil helemaal niet geloven dat mijn voorouders apen zijn, maar toch is het zo. Niets aan te doen. De enige reden waarom jij niet de evolutietheorie accepteert is omdat het strookt met je achterhaalde, religieuze ideeën.quote:Op donderdag 22 februari 2007 19:31 schreef Kaffer het volgende:
De enige reden waarom sommigen nog in de evolutietheorie willen geloven is omdat ze simpelweg van de aap willen afkomstig zijn.
Uit het feit dat twee pseudowetenschap in ongeveer dezelfde periode ontstonden volgt noodzakelijk dat de evolutietheorie ook een pseudoewetenschap is? Jij moet eens een cursus logica en argumentatietheorie volgen, want die redenering slaat nergens op. De laatste zin van je post past ironisch genoeg goed bij jou...quote:Het Darwinisme ontstond niet toevallig in dezelfde periode of die 2 andere nepwetenschappen , het Marxisme en het Freudiaans gejank. Hoe achterlijk kan een mens zijn.
Nogmaals , op welke manier zouden we van de aap kunnen afstammen ?quote:Op donderdag 22 februari 2007 19:41 schreef Rasing het volgende:
[..]
Dat heeft toch niets met willen te maken. Het is nu eenmaal zo, daar verandert wat jij en ik willen helemaal niks aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |