abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46536565
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 19:48 schreef Kaffer het volgende:

[..]

Nogmaals , staat het jullie niet aan , lees dan wat anders .
Vanwaar dat stalkinggedrag ?
Stalking ontstaat uit onzekerheid .
BWHAhahwHWHhd jij bent echt ver heen, er zijn zoveel meer redenen voor stalken... de wereld bestaat niet uit ja en nee, leer dat eens te begrijpen. Om je een voorbeeld te geven: De mens is niet in 2 groepen te delen, je kunt niet alle vormen in 2 groepen delen, etcetera.
  woensdag 21 februari 2007 @ 20:14:35 #102
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_46537199
Die mensen als Kaffer, komen jullie die ook wel eens tegen IRL? Ik zie ze echt alleen maar op internet.

Ik wil ook wel eens weten hoe Kaffer verklaart dat in 1979 de wereld pokkenvrij werd verklaard, en dat in 1981 de eerste AIDS-gevallen kwamen. Dat er geen causaal verband tussen bestaat, komt denk ik niet in hem op. Er moet een verband worden gezocht. Toeval bestaat immers niet.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_46537644
Ik schrijf dit 'toeval' geval toe aan een begrip van onbegrip/ confimation bias en wellicht indoctrinatie....

Wats toeval?
Toeval kan betekenen dat iets zomaar gebeurd en dat er geen verband is met voorgegaande kennis/gebeurtenissen of geen zeer specifieke onderzoek.

Dat pokken verdween en later 4 jaar AIDS kwam is toeval, waarom? omdat beide 2 individuele handelingen zijn en niets met elkaar te maken hebben.

Dat ik iemand toevallig tegenkom op straat betekent dat 2 verschillende handelingen zijn gedaan en waarbij niet is na te gaan of het afgesproken is of niet. Zodra die persoon ervoor zorgde dat ie me tegenkomt is het voor de ene toeval en de andere bewust.

wel lastig uit te leggen...

ik denk dat sommige mensen denken dat alles afgesproken moet zijn, in die zin wellicht het begrip toeval verkeerd interpreteren, toeval interpreteert voor hun dat iets totaal never nooit afgesproken kan zijn en dat het op een kansberekening gebeurt is. Bij toeval is het imho gewoon niet na te gaan dat iets afgesproken is, dat iets triviaal gebeurd is (zonder verwachtingen/afspraken), dat het geen verbanden heeft met andere dergelijke gebeurtenissen in diens zelfde groeperingen.

Vind dat ik het zelf slecht uitleg op deze manier, er mist iets onbeschrijvelijks aan :/

Toeval kun je ook kijken, wellicht dat je dan begrijpt waarom mensen denken dat God niet voor spaanse griep zorgde noch bestaat.

[ Bericht 3% gewijzigd door koffiegast op 21-02-2007 20:33:42 ]
pi_46538240
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 19:56 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Kijk je bent gewoon kortzichtig bezig en trekt de verkeerde verbanden...

homoseksualiteit is van alle tijden........... dat jij het aan homos combineert is zo oliedom en kortzichtig dat ik me afvraag of je nog wat bereikt in het leven met zulke verbanden.... serieus iedereen kan AIDS krijgen, iedereen kan het verspreiden. Geef een goeie reden waarom God dan die virus niet alleen voor homoseksuele mensen heeft gemaakt? Of wou je zeggen dat iedereen er 1 is?

Alle nieuwe griepen komen uit Zuid-China, me dikke reet ja, virussen komen overal! Waar komt ook alweer de Spaanse griep vandaan? weet jij ut? ik denk niet zuid-china...enzo door..
De Spaanse griep kwam wellicht mee met Chinese immigranten die naar Amerika trokken .
Ook de Aziatische griep , de hong-kong griep , sars en de volgelgriep komen vadaar .
Om van de pest en syflis maar te zwijgen .
pi_46538382
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 20:42 schreef Kaffer het volgende:

[..]

De Spaanse griep kwam wellicht mee met Chinese immigranten die naar Amerika trokken .
Ook de Aziatische griep , de hong-kong griep , sars en de volgelgriep komen vadaar .
Kijk je wel eens naar je eigen beredeneringen?
Laten we ze ff ontleden:
Eerste zin: jij zegt dat spaanse griep wellicht kwam door chinese immigranten die naar Amerika trokken.
Dus je zegt dat een groep de oorzaak is van die griep en dus de verspreiding
Tweede zin:
Jij zegt dat ook die andere ziektes ervandaan komen en dus de oorzaak van al die vele virussen en dergelijk.

Oke nu een leuke:

Hoe weet je 100% zeker dat er niet een Europese reiziger met het virus was en toen ging batsen in china waarop etcetc het dus vervolgens werd verspreid en dus werd benoemd als de Aziatische/hong kong groep.

Het lijkt me hoe dan ook absurd en belachelijk, zelfs al zou je toeval schrappen, dat God onderscheiding maakt tussen een aziaat en een nederlander.
  woensdag 21 februari 2007 @ 20:46:39 #106
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_46538407
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 20:42 schreef Kaffer het volgende:

[..]

Neukt men daar dan ook vaker met dieren? Wat is het nou: dunnere stratosfeer waardoor virussen met kometen op aarde komen, of een straf van god?
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_46539488
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 20:46 schreef Rasing het volgende:

[..]

Neukt men daar dan ook vaker met dieren? Wat is het nou: dunnere stratosfeer waardoor virussen met kometen op aarde komen, of een straf van god?
Het gaat om virussen die vanuit de ruimte naar de aarde gestuurd worden op een moment dat de mensheid rare bokkensprongen begint te maken .
Beiden dus .
  woensdag 21 februari 2007 @ 21:21:39 #108
125011 Bog
dat wil jij niet weten
pi_46539681
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 21:16 schreef Kaffer het volgende:

[..]

Het gaat om virussen die vanuit de ruimte naar de aarde gestuurd worden op een moment dat de mensheid rare bokkensprongen begint te maken .
Beiden dus .
pi_46540316
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 21:16 schreef Kaffer het volgende:

[..]

Beiden dus .
Serieus antwoord: je weet hoe groot de ruimte is he? Altijd miljarden keren groter dan je ooit gedacht hebt

Minder serieus antwoord: bwhahahwhahwahaha dude ! Je bent vast een grapjurk1
pi_46545174
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 19:43 schreef Kaffer het volgende:

[..]

Dat is wat jouw soort wel wil hé , een slotje erop als de discussie je niet aanstaat .
Als het je niet aanstaat lees dan wat anders .
Inhoudelijk reageren is zeker niet je sterkste kant.

Ik geef toch duidelijk aan dat je een drogreden begaat (een drogreden ad ignorantiam om precies te zijn). Jij reageert gewoon hier niet op. In plaats daarvan gebruik gewoon een andere drogreden: een ad hominem. Hoe simpel mensen kunnen zijn...
"Nicht wie die Welt ist, ist das Mystische, sondern daß sie ist" Ludwig Wittgenstein.
pi_46546286
Ondanks alle kritiek van mensen die het beter schijnen te weten geraken hoe langer hoe meer wetenschappers ervan overtuigd dat leven vanuit de ruimte geen utopie is .
De ideale mix van aminozuren , organische moleculen en radioactiviteit die inslagen veroorzaken is bewezen .

http://adsabs.harvard.edu/abs/1980Natur.284..431w

http://www.dekoepel.nl/zenit/inslagen.html

Over de oorsprong van virussen uit Zuid-China :
http://www.kennislink.nl/web/show?id=128220

Over de radioactiviteit die vrijkomt bij inslagen :
http://www.nylicsocialworkeramazonas.com/id46.html
pi_46547506
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 00:21 schreef Kaffer het volgende:
Ondanks alle kritiek van mensen die het beter schijnen te weten geraken hoe langer hoe meer wetenschappers ervan overtuigd dat leven vanuit de ruimte geen utopie is .
De ideale mix van aminozuren , organische moleculen en radioactiviteit die inslagen veroorzaken is bewezen .
Over de oorsprong van virussen uit Zuid-China :
http://www.kennislink.nl/web/show?id=128220
quote:
"Dit gebeurt meestal op kleine boerderijtjes of markten in China of Hong Kong, waar de mensen pluimvee en varkens als huisdieren om zich heen hebben. Na zo'n "dubbelinfectie" kunnen dierlijke en menselijke Influenza A met elkaar "kruisen" (recombineren)."
Ho wacht, dus omdat mensen vaak rondom elkaar zijn bij beesten kunnen ze een recombinatie krijgen van de virussen? Dat wilt nog never nooit zeggen dat het alleen maar uit China komt noch vrijwel alleen. Dit kan net zo goed in ons kikkerlandje gebeuren of hier in Europa, het is nou niet alsof hier geen virussen zouden zijn, BSE bij koeien bv... je weet wel?
quote:
"Waarschijnlijk waren varkens in China de veroorzakers van de zogenaamde"varkens influenza" die op mensen overging en de beruchte pandemie van 1918 na de eerste wereldoorlog veroorzaakte."
Een varken veroorzaakt niet, een virus veroorzaakt. Ik mis nog steeds de missinglink van china naar europa (nagecheckt op 1e WW zelfs). Bovendien mis ik al helemaal de link met God. Waarom zou die bovendien dan enkel naar bepaalde gebieden gaan en waarom gooit ie niet gelijk een komeet (lol) op onze planeet.

Over de radioactiviteit die vrijkomt bij inslagen :
http://www.nylicsocialworkeramazonas.com/id46.html
quote:
Tunguska was not a punishment by God for sin or about sin. It was a natural event. It could be about sin or a punishment by God for sin if it is not comprehended.
Even dat terzijde, ook al impliceert deze schrijver dat de x-ray van de komeet bij tunguska de reden zou zijn voor mutaties, tog mooi? meer diverse genenpoel.. maar ga nu maar eens het proces van evolutie begrijpen... daar heb je ook mutaties..en wow zelfs zonder x-ray/radioactiviteit...

http://www.dekoepel.nl/zenit/inslagen.html
zegt niets over radioactiviteit en mutaties en daarop gevolgen dat virussen zich zou muteren en dat dit alles God's werk is...

http://adsabs.harvard.edu/abs/1980Natur.284..431w
wat wil je hiermee precies vertellen?

Niets bewezen dus, leer de termen hypothese en logisch beredeneringen :/
Ik vermoed dat dit een groot grap is
pi_46547800
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 19:37 schreef Kaffer het volgende:

[..]

Ik stel me anders wel vragen over het tijdstip van het uitbreken van die virussen .
AIDS brak uit op een moment dat de mensen seksuele perversies normaal begonnen te vinden ;
De Spaanse griep maakte een eind aan de tweede wereldoorlog ook al zullen ze het tot in het absurde toe blijven ontkennen .
Virussen worden wel degelijk vanuit de ruimte naar de aarde gestuurd , iemand die anders zegt liegt .
Alle nieuwe griepen komen uit Zuid-China waar de stratosfeer het dunst is .
Ik geloof niet in toeval .
Alles wat men aanvankelijk aan toeval weet bleek achteraf een duidelijke verklaring te hebben .
Het ebolavirus komt dat uit Zuid-China? Nee, dat komt uit Afrika bij de rivier Ebola. AIDS komt dat uit Zuid-China? Nee, ook niet en zo kan ik nog uren doorgaan met virussen die niet in Zuid-China ontstaan zijn.
Jij noemt virussen die uit Zuid-China komen (ik vraag me af of je gelijk hebt overigen, heb je ook bronnen?). Als ik er even vanuit ga dat je gelijk hebt dan heb je nog steeds geen punt. Er zijn zoveel virussen bekend, ook griepvirussen, die elders zijn ontstaan. Ook heb jij het alleen maar over menselijke virussen.
Dát er meer menselijke (griep)virussen in Zuid-Oost Azië ontstaan is totaal niet vreemd. Er is daar intensief contact met pluimvee. Mensen daar raken besmet en het vogelgriepvirus mengt zich met een menselijk griepvirus. Zo simpel kan een nieuwe pandemie ontstaan. Dat dat virus dan niet in de VS of NL ontstaat is niet vreemd omdat hier de omgang met pluimvee niet intensief genoeg is.
Je kan wel leuk verbanden gaan zoeken tussen de dikte van de stratosfeer en het ontstaan van nieuwe virussen maar dat slaat nergens op. Er zijn nog nooit ruimteschepen daar gezien, dus het zou vreemd zijn dat virussen op die manier daar terecht zijn gekomen. Sowiezo is het erg ver gezocht.
Misschien moet je eerst een wat basiskennis omtrent virussen krijgen. Dan zal je al merken dat je hele ingewikkelde en onmogelijke verklaringen zoekt.
pi_46547960
En altijd opnieuw beginnen ze over dat pluimvee in Zuid-China .
Ook in India , Latijns-Amerika en Zwart-afrika leven boeren op identieke manieren samen met hun pluimvee en varkens .
Hoeveel virussen moeten nog in Zuid-China uitbreken voor jullie de waarheid willen zien?
En wat heeft de heisa nu te zien met ruimteschepen ?
het gaat om meteorietenregens en komeetinslagen dacht ik zo .
pi_46548087
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 01:02 schreef koffiegast het volgende:

Niets bewezen dus, leer de termen hypothese en logisch beredeneringen :/
Ik vermoed dat dit een groot grap is
Begrijp je niet dat het om talloze gelijklopende vermoedens gaat .
Overeenstemmende vermoedens leiden tot een hypothese .
Alleszins beter dan de evolutietheorie die niets beter weet te verzinnen dan : Het zal wel weer toevallig gebeurd zijn .
En dat is dus wel wetenschap
pi_46548119
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 01:23 schreef Kaffer het volgende:
Ook in India , Latijns-Amerika en Zwart-afrika leven boeren op identieke manieren samen met hun pluimvee en varkens .
Hoeveel virussen moeten nog in Zuid-China uitbreken voor jullie de waarheid willen zien?
Dude, God en natuur maakt geen onderscheid met grenzen en namen. Zuid-China heet Zuid-China omdat we dat zo noemen en zo hebben afgesproken..... de grenzen van landen en gebieden zijn enkel door wij mensen ontworpen...

Denk je nou echt dat zo'n virus denkt joo planeet Aarde VET sjill, ff kijke landen...frankrijk nah...VS..nah te moeilijk....rusland...te saai....afrika...bleh...china JOH klinkt vet...en landt daar als het ware neer?

je kunt virus ook vervange door god/komeet/kosmetische straling, lees de zin alleen ff goed.
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 01:30 schreef Kaffer het volgende:

[..]

Begrijp je niet dat het om talloze gelijklopende vermoedens gaat .
Alleszins beter dan de evolutietheorie die niets beter weet te verzinnen dan : Het zal wel weer toevallig gebeurd zijn .
Ik en meerdere blijven het herhalen, je begrijpt niet wat de evolutietheorie inhoudt/waar je het moet plaatsen en wat het betekent, daarop kun jij onmogelijk commentaar erop leveren noch kritiek noch correcte onderuit halende argumenten verzinnen.
pi_46548127
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 01:30 schreef Kaffer het volgende:

[..]

Begrijp je niet dat het om talloze gelijkopende vermoedens gaat .
alleszins beter dan de evolutietheorie die niets beter weet te verzinnen dan : Het zal wel weer toevallig gebeurd zijn .
Ja, die evolutietheorie hé, maar da's allemaal onzin. Dat weet jij toch ook wel? God doet zo nu en dan een griepje, en een aidsepidemie als ie echt niks beters te doen heeft. Dat klinkt inderdaad veel plausibeler.
pi_46548149
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 01:31 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Dude, God en natuur maakt geen onderscheid met grenzen en namen. Zuid-China heet Zuid-China omdat we dat zo noemen en zo hebben afgesproken..... de grenzen van landen en gebieden zijn enkel door wij mensen ontworpen...

Denk je nou echt dat zo'n virus denkt joo planeet Aarde VET sjill, ff kijke landen...frankrijk nah...VS..nah te moeilijk....rusland...te saai....afrika...bleh...china JOH klinkt vet...en landt daar als het ware neer?

je kunt virus ook vervange door god/komeet/kosmetische straling, lees de zin alleen ff goed.
Het gaat er hem over dat de statosfeer in Zuid-China dunner is dan op andere plaatsen met een gelijkaardig klimaat .
Daarom geraken meteorietenregens daar juist makkelijker door de stratosfeer .
Logica .

http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/12192862/

[ Bericht 6% gewijzigd door Kaffer op 22-02-2007 01:40:12 ]
pi_46548217
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 01:34 schreef Kaffer het volgende:

[..]

Het gaat er hem over dat de statosfeer in Zuid-China dunner is dan op andere plaatsen met een gelijkaardig klimaat .
Logica .
verklaar het nu eens via God en dat virussen ook elders ontstaan?
pi_46548261
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 01:23 schreef Kaffer het volgende:
Ik weet niet veel over de plaatsen van het ontstaan van menselijke griepvirussen (jij noemt met name griepvirussen), behalve dan dat ze ontstaan vanuit vogelgriepvirussen. Als jij gelijk hebt met dat al die virussen in Zuid-China ontstaan, dan zijn daar vast GOEDE redenen voor te vinden. Wellicht is dit een zeer dichtbevolkt gebied? Of is het contact met pluimvee toch intensiever?

Het kan van alles zijn. Dat het vanuit meteorieten komt enzo is absurt vergezocht. Het is meer dat jij al eventjes weet hoe het zit en dat je nu argumenten wilt zoeken om je meteorieten theorie gelijk te geven. Je moet logisch redeneren en kijken naar de feiten en dat doe je niet voldoende.
pi_46548281
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 01:38 schreef koffiegast het volgende:

[..]

verklaar het nu eens via God en dat virussen ook elders ontstaan?
90% van de virussen ontstaan in Zuid-China .
En nu de evolutionisten in koor : TOEVAL!
pi_46548294
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 01:42 schreef Kaffer het volgende:

[..]

Niemand zegt het dat toeval is.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_46548355
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 01:44 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Niemand zegt het dat toeval is.
Nee , het ligt aan het feit dat het een dichtbevolkte regio is waar boeren op onhygienische manier samenleven met hun vee .
Zoals in de rest van de derde wereld .
En daar gebeurt het niet .
Toeval .
pi_46548412
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 01:42 schreef Kaffer het volgende:

[..]

Bron?

En dan nog, zoals neuroscience al zegt, wie zegt dat het toeval is? Wetenschappers? Ik weet niet hoe je erbij komt. Jij durft wetenschappers (die toch wel íets meer vanaf weten dan jij) tegen te spreken met verhaaltjes over God en meteorieten.
pi_46548421
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 01:48 schreef Kaffer het volgende:

[..]

Nee , het ligt aan het feit dat het een dichtbevolkte regio is waar boeren op onhygienische manier samenleven met hun vee .
Zoals in de rest van de derde wereld .
En daar gebeurt het niet .
Toeval .
Dus omdat een gedeeltje van het mechanisme niet begrepen wordt moet er naar god gegrepen worden? Jonge, waar jij op doelt is het intelligente deel van de wereld al sinds de tweede helft van de 19e eeuw op uitgekeken, je loopt minstens 150 jaar achter.
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_46548521
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 01:52 schreef Jeweet het volgende:

[..]

Bron?

En dan nog, zoals neuroscience al zegt, wie zegt dat het toeval is? Wetenschappers? Ik weet niet hoe je erbij komt. Jij durft wetenschappers (die toch wel íets meer vanaf weten dan jij) tegen te spreken met verhaaltjes over God en meteorieten.
Pest
Syflis
Spaans griep ( wellicht )
Aziatische griep
Hong-kong griep
Sars
Vogelgriep

Allen afkomstig uit Zuid-China .
Toeval .
pi_46548529
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 01:34 schreef Kaffer het volgende:

[..]

Logica .

http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/12192862/
God heeft echt geen dunne stratosfeer nodig om zijn straffende virussen op aarde te laten neerdalen. God is almachtig.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_46548566
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 02:00 schreef Kaffer het volgende:

[..]

Pest
Syflis
Aziatische griep
Hong-kong griep
Sars
Vogelgriep

Toeval .
En dat noem jij 90%?! Dat is eerder een honderduizendste van een procent, als het niet veel minder is.
pi_46548572
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 02:00 schreef Kaffer het volgende:

[..]

Pest
Syflis
Aziatische griep
Hong-kong griep
Sars
Vogelgriep

Toeval .
Bron? (voor de zoveelste keer)

Dit zijn slechts enkele voorbeelden. Enig idee hoeveel virussen er bestaan? En zoals ik al zei, al komen die virussen die je nu noemt uit china, dan is er vast een goede verklaring voor. God daarentegen verklaard helemaal niks!
pi_46548615
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 01:52 schreef Jeweet het volgende:

[..]

Bron?

Enkele tientallen jaren terug geloofde het gros van de wetenschappers dat het communisme een werkzaam alternatief was voor het kapitalisme .
ze vergisten zich .
Toeval .
Enkele tientallen jaren terug geloofde het gros van de wetenschappers dat de Neanderthaler de voorloper was van de mens .
ze vergisten zich .
Toeval.
Ik geloof niet dat toeval bestaat .
Ik geloof dat dwazekloten van wetenschappers bestaan .
Sjonge sjonge sjonge , er loopt daar wat tussen .
Als die ooit naar Zuid-China gaan komen ze geheid met een nieuw virus terug .
Ik hoor hun uitleg al : Toeval .
pi_46548623
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 02:05 schreef Jeweet het volgende:

[..]

Bron? (voor de zoveelste keer)

Dit zijn slechts enkele voorbeelden. Enig idee hoeveel virussen er bestaan? En zoals ik al zei, al komen die virussen die je nu noemt uit china, dan is er vast een goede verklaring voor. God daarentegen verklaard helemaal niks!
Mag ik er u attent op maken dat ik enkele dagen op dit forum post en reeds rond de 100 links heb opgegeven .
Iedreen heeft een zoekmachine toch ?
surfen maar .
pi_46548649
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 02:09 schreef Kaffer het volgende:

[..]

Enkele tientallen jaren terug geloofde het gros van de wetenschappers dat het communisme een werkzaam alternatief was voor het kapitalisme .
ze vergisten zich .
Toeval .
Enkele tientallen jaren terug geloofde het gros van de wetenschappers dat de Neanderthaler de voorloper was van de mens .
ze vergisten zich .
Toeval.
Dit gaat echt nergens meer over. Jíj hebt het de hele tijd over toeval, wetenschappers niet. Wetenschappers zoeken naar logische verklaringen voor bepaalde verschijnselen. Daarin worden natuurlijk ook 'fouten' gemaakt. Als er in de loop van de tijd meer kennis is kunnen theorieën veranderen en dat gebeurt ook. Echter waar jij mee aankomt is lariekoek.
pi_46548779
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 02:09 schreef Kaffer het volgende:

[..]

ze vergisten zich .
Toeval .
ze vergisten zich .
Toeval.
je begrijpt wetenschappelijk onderzoek niet
je begrijpt niet wat goede bronnen zijn
je begrijpt de evolutietheorie compleet niet
je begrijpt het toevalprincipe niet
je begrijpt de manier waarop je begrippen moet gebruiken niet
je begrijpt simpel beredeneren niet
je stilt je niet open voor goeie kritiek.

voor mij is het echt beetje uit met de pret

je loopt met een megaultragroot gigantisch superieur confirmation bias rond.. serieus laat je nakijken en eventueel opvangen, je hele blik van de wereld is verdraaid indien je dit serieus meent.
pi_46548831
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 02:15 schreef Jeweet het volgende:

[..]

Dit gaat echt nergens meer over. Jíj hebt het de hele tijd over toeval, wetenschappers niet. Wetenschappers zoeken naar logische verklaringen voor bepaalde verschijnselen. Daarin worden natuurlijk ook 'fouten' gemaakt. Als er in de loop van de tijd meer kennis is kunnen theorieën veranderen en dat gebeurt ook. Echter waar jij mee aankomt is lariekoek.
En wie verklaart nieuwe levensvormen door TOEVALLIG ontstane mutaties ?
Wetenschappers toch .
pi_46548861
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 02:39 schreef Kaffer het volgende:

[..]

Wetenschappers toch .
Sommige mutaties treden sneller op dan andere mutaties. Ik heb geen zin om je een cursus genetica te geven. Waar het om gaat is dat je eigen ideeën dat God die nieuwe virussen hier op aarde pleurt echt nergens op slaat.
pi_46548873
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 02:39 schreef Kaffer het volgende:

[..]

Wetenschappers toch .
Antwoord hier eens op:
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 02:01 schreef OllieA het volgende:

[..]

God heeft echt geen dunne stratosfeer nodig om zijn straffende virussen op aarde te laten neerdalen. God is almachtig.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_46548879
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 02:44 schreef Jeweet het volgende:

[..]

Sommige mutaties treden sneller op dan andere mutaties. Ik heb geen zin om je een cursus genetica te geven. Waar het om gaat is dat je eigen ideeën dat God die nieuwe virussen hier op aarde pleurt echt nergens op slaat.
Ik heb al genoeg genetologische schemaatjes bekeken .
Wat is dat ?
Het zou zo kunnen zijn .
Wat mij interesseert is hoe het is .
Dat leven uit evolutie ontstaat is waanzin .
Dat leven uit de ruimte komt is mogelijk .
Ik geloof liever in een mogelijkheid dan in waanzin .
pi_46548888
@ TS : nee want god bestaat niet.
underground forever baby
pi_46548898
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 02:50 schreef Laton het volgende:
@ TS : nee want god bestaat niet.
Gelukkig dat toeval nog bestaat of we stonden nergens .
pi_46548902
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 02:48 schreef Kaffer het volgende:

[..]

Ik heb al genoeg genetologische schemaatjes bekeken .
Wat is dat ?
Het zou zo kunnen zijn .
Wat mij interesseert is hoe het is .
Dat leven uit evolutie ontstaat is waanzin .
Dat leven uit de ruimte komt is mogelijk .
Ik geloof liever in een mogelijkheid dan in waanzin .
Evolutie heeft helemaal niks met het ontstaan van leven te maken. Evolutie verklaard hoe het leven zich ontwikkeld en hoe er nieuwe soorten kunnen ontstaan. Evolutie kun je wel zien als een feit. Het ontstaan van nieuwe virussen in Zuid-China door meteorieten en/of God niet. Daar zijn geen enkele bewijzen voor te vinden.

btw. Virussen worden niet gezien als levende organismen. Zonder een gastheer kunnen ze over het algemeen niet goed overleven en zich al helemaal niet reproduceren.

p.s. Wat zijn genetologische schema's eigenlijk. Nooooooooiiiit van gehoord
pi_46548917
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 02:53 schreef Kaffer het volgende:

[..]

Gelukkig dat toeval nog bestaat of we stonden nergens .
Goed, geen antwoord van je.
Stelling: Kaffer gelooft in een sadistische, niet almachtige god, die na afloop van een oorlog er nog even dik overheen gaat met de Spaanse griep, onder het motto: wat jullie kunnen, kan ik beter.
Veel plezier met je god, Kaffer.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_46548951
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 02:57 schreef OllieA het volgende:

[..]

Goed, geen antwoord van je.
Stelling: Kaffer gelooft in een sadistische, niet almachtige god, die na afloop van een oorlog er nog even dik overheen gaat met de Spaanse griep, onder het motto: wat jullie kunnen, kan ik beter.
Veel plezier met je god, Kaffer.
Europa was zichzelf aan het doodvechten .
Denk je dat de oorlog gestopt zou zijn zonder Spaanse griep .
Europa is suicidaal van aard .
De Spaanse griep maakte een eind aan de eerste wereldoorlog .
Zonder Amerikaans ingrijpen in de tweede wereldoorlog hadden de fascisten en communisten zich letterlijk doodgevochten .
pi_46548972
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 03:03 schreef Kaffer het volgende:

[..]

Europa was zichzelf aan het doodvechten .
Denk je dat de oorlog gestopt zou zijn zonder Spaanse griep .
Europa is suicidaal van aard .
Zonder Amerikaans ingrijpen in de tweede wereldoorlog hadden de fascisten en communisten zich letterlijk doodgevochten .
Flauwekul.
De oorlog was voor Duitsland verloren, en daarna kwam de Spaanse griep.
En voor de derde keer de vraag: Geloof jij in een god die een dunne stratosfeer nodig heeft om zijn straffen te kunnen uitdelen? Een sadistische, niet almachtige god, die na afloop van een oorlog er nog even dik overheen gaat met de Spaanse griep?
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_46548983
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 03:03 schreef Kaffer het volgende:

[..]

Dat is niet juist. Maargoed, waarom maakt jou God niet even een virus die een einde maakt aan alle ellende in Irak, of zelfs in de rest van wereld?
pi_46549000
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 03:09 schreef OllieA het volgende:

[..]

Flauwekul.
De oorlog was voor Duitsland verloren, en daarna kwam de Spaanse griep.
En voor de derde keer de vraag: Geloof jij in een god die een dunne stratosfeer nodig heeft om zijn straffen te kunnen uitdelen? Een sadistische, niet almachtige god, die na afloop van een oorlog er nog even dik overheen gaat met de Spaanse griep?
Onjuist .
De Duitse troepen hielden nog grote delen van Frankrijk en Rusland bezet .
Het waren vooral de geailleerde troepen die besmet waren met het virus waaronder bijvoorbeeld de helft van de Amerikaanse soldaten .
Dat Duitsland toch de handschoen wierp was te danken aan het feit dat de Duitse troepen de massale ravage zagen die de Spaanse griep in Rusland aanrichtte .
Angst voor ziektes maakte een eind aan de eerste wereldoorlog .
Willen de vrijzinnigen daarover liegen dan is dat hun zaak .
Zonder de Spaanse griep was heel europa uitgemoord geweest .
http://www.w8.nl/spgriep.htm
pi_46549038
Liefde in tijden van pest en cholera ?
Hier komt Zuid-China:
http://noorderlicht.vpro.nl/dossiers/28164124/hoofdstuk/28165042/
Toeval .

[ Bericht 1% gewijzigd door Kaffer op 22-02-2007 03:37:45 ]
pi_46549044
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 03:17 schreef Kaffer het volgende:

[..]

Onjuist .
De Duitse troepen hielden nog grote delen van Frankrijk en Rusland bezet .
Het waren vooral de geailleerde troepen die besmet waren met het virus waaronder bijvoorbeeld de helft van de Amerikaanse soldaten .
Dat Duitsland toch de handschoen wierp was te danken aan het feit dat de Duitse troepen de massale ravage zagen die de Spaanse griep in Rusland aanrichtte .
Angst voor ziektes maakte een eind aan de eerste wereldoorlog .
Willen de vrijzinnigen daarover liegen dan is dat hun zaak .
Zonder de Spaanse griep was heel europa uitgemoord geweest .
http://www.w8.nl/spgriep.htm
Onjuist.
In je bron wordt niet gesteld dat de Spaanse griep een einde maakte aan WO1
De eerste wereldoorlog was al ruim verloren in het voorjaar van 1918, maar werd enkel nog gerekt.
De Spaanse griep heeft er gene reet mee te maken.

Maar weer geef je geen antwoord op de vraag: Geloof jij in een god die een dunne stratosfeer nodig heeft om zijn straffen te kunnen uitdelen? Een sadistische, niet almachtige god?
Opvallend, dat je deze vraag steeds negeert.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_46549050
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 03:27 schreef OllieA het volgende:

[..]

Onjuist.
In je bron wordt niet gesteld dat de Spaanse griep een einde maakte aan WO1
De eerste wereldoorlog was al ruim verloren in het voorjaar van 1918, maar werd enkel nog gerekt.
De Spaanse griep heeft er gene reet mee te maken.

Maar weer geef je geen antwoord op de vraag: Geloof jij in een god die een dunne stratosfeer nodig heeft om zijn straffen te kunnen uitdelen? Een sadistische, niet almachtige god?
Opvallend, dat je deze vraag steeds negeert.
Geloof je in een barmhartige God ????????????????
Die de mensen laat doen , liegen bedriegen , stelen , verkrachten moorden ?
Geloof je daarin ?
Een God die zegt ; doe maar op , het kan allemaal geen kwaad .
Dan laat ik je in je geloof .
pi_46549067
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 03:32 schreef Kaffer het volgende:

[..]

Geloof je in een barmhartige God ????????????????
Die de mensen laat doen , liegen bedriegen , stelen , verkrachten moorden ?
Geloof je daarin ?
Een God die zegt ; doe maar op , het kan allemaal geen kwaad .
Dan laat ik je in je geloof .
Jij gelooft in een god die aan het eind van een oorlog er nog eens dik over heen gaat? Een god die jonge mensen, in de bloei van hun leven, die niks met die oorlog te maken hadden, nog eens via een virus afstraft?
Een god die meer slachtoffers maakt via de Spaanse griep, dan er mensen zijn gevallen in de WO1?

En dat vind jij wel oké?

Dan ben jij een sadistische gek.

[ Bericht 0% gewijzigd door OllieA op 22-02-2007 03:45:56 ]
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_46549087
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 03:40 schreef OllieA het volgende:

[..]

Jij gelooft in een god die aan het eind van een oorlog er nog eens dik over heen gaat? Een god die jonge mensen, in de bloei van hun leven, die niks met die oorlog te maken hadden, nog eens via een virus afstraft?
Een god die meer slachtoffers maak via de Spaanse griep, dan er mensen zijn gevallen in de WO1?

En dat vind jij wel oké?

Dan ben jij een sadistische gek.
Geloof je nu echt dat de oorlog ooit gestopt zou zijn zonder Spaanse griep ?
Geloof je echt dat er nog één levende ziel in Europa zou dolen zonder Amerikaans ingrijpen in de tweede wereldoorlog ?
Europa is nu eenmaal suicidaal , depressie is de voornaamste ziekte in Europa .
God tracht te redden wat er te redden valt .
Zie je dat echt niet ?
Wat deed Europa toen de Serviers de Bosniers uitmoorden ?
Gniffelend langs de kant staan kijken .
Tot Amerika ingreep .
Wat deed Europa toen de Serviers de kosovaren uitmoorden ?
gniffelend langs de kant staan kijken .
Tot Amerika ingreep .
Zie je dat niet , Europa is geobsedeerd door de dood .
Nogal moeilijk dat hier al eens een ziekte lelijk huis houd .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')