abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46366634
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_46366831
Club van het tuig.. Nou nou...
pi_46367402
Jaja, tuig.

Zondag geld inzetten op Utrecht. Dan loop je binnen.
quote:
Win 23,55 euro bij zege Feyenoord [wijzig]

Voor huisbookmaker Unibet is Feyenoord ruim favoriet voor de zege in de strijd tegen FC Utrecht.

Quotes:
Zege Feyenoord: 1.57
Gelijkspel: 3.60
Zege FC Utrecht: 5.30
Elite
Tegen TTIP
pi_46367594
Joh, goeie odds
pi_46367774
Die Kroon heeft nu weer n onsamenhangende column die echt nergens over gaat
pi_46367868
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 14:26 schreef Erasmusch het volgende:
Die Kroon heeft nu weer n onsamenhangende column die echt nergens over gaat
Lees Kroon nu al een tijdje, maar dat is toch wel vaak het geval bij 'em
pi_46368029
Idd, maar wel leuke inside info
pi_46368041
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 11:26 schreef Happel het volgende:

[..]

Terwijl hijzelf de grootste is. Als het echt zo een held is, dan stapt hij gewoon zelf op de twee heren af.
Inderdaad, maar ja journalisten zijn zelf de grootste lafaards!
  vrijdag 16 februari 2007 @ 14:34:53 #9
167723 sanni
Acima de seu
pi_46368080
'Kroon' zijn column is helemaal
Trouwens mooie topic-header tuig
pi_46368178
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 14:34 schreef sanni het volgende:
'Kroon' zijn column is helemaal
Trouwens mooie topic-header tuig
Ga jij nou maar je twee vrienden opzoeken en 'aangeven'
Elite
Tegen TTIP
pi_46368250
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 14:38 schreef Happel het volgende:

[..]

Hij gaat hun namen doorspelen aan Bureau Veiligheid met als bron een anonieme Fokker
  vrijdag 16 februari 2007 @ 14:46:39 #12
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_46368424
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 14:38 schreef Happel het volgende:

[..]

NSB NSB wie doet er mee .. tralala...
pi_46372451
Zondag lekker de pleuris uit laten breken

Bosz en Koeman moeten optyfen
Maybe not the best, but always the BIGGEST.....
pi_46372578
quote:
16-02-2007 FEYENOORD HERSTRUCTUREERT FINANCIERING GHANA
Over de Feyenoord Voetbal Academie is de afgelopen periode veel te doen geweest. Die discussie ging met name over de wijze waarop Feyenoord de academie in het verleden heeft gefinancierd. Daarnaast was er ook op sportief gebied het nodige nieuws, omdat een aantal op de academie opgeleide spelers inmiddels uitkomt voor het Olympisch team van Ghana, dat vorige week - met Mohammed Abubakari en Nana Asare in de basis - met 2-0 verloor van Burkina Faso.

Feyenoord heeft de Afrikaanse academie, die officieel erkend is door Unicef, in 1998 opgezet met hulp van externe financiers. Die financiële verplichting is nu door Feyenoord geherstructureerd. De vordering van Joan Investments tegen een rentepercentage van 12 % is door middel van een nieuw afgesloten financiering afbetaald. Deze nieuwe financiering is aangegaan voor een periode van 7 jaar tegen een vast rentepercentage van 7.5 %. ‘Dit brengt onze jaarlijkse rentelasten aanzienlijk naar beneden en levert Feyenoord dus voordeel op’, aldus financieel directeur Onno Jacobs.

Het SBS-programma ‘Nederlanders in Ontwikkeling’ besteedt op zondag 25 februari overigens speciale aandacht aan de Feyenoord Fetteh Football Academy in Ghana. Het programma laat zien op welke wijze Nederlanders zich inzetten voor én in ontwikkelingslanden en hoe aan goede doelen geschonken geld ter plaatse wordt besteed. De 43-jarige Feyenoord-supporter Boudewijn Warbroek kreeg de kans om samen met presentatrice Barbara de Loor poolshoogte te nemen in Afrika.. De uitzending begint om 16.00 uur.

Boudewijn Warbroek, Barbara de Loor, Jeffrey Oost met een aantal Fetteh-pupillen

Supporter Boudewijn Warbroek werd samen met oud-schaatster Barbara De Loor en de crew van het programma ‘Nederlanders in Ontwikkeling’ rondgeleid over Feyenoords indrukwekkende complex. Naast een van de beste echte grasvelden van Ghana is de academie inmiddels ook een groot en een kleiner kunstgrasveld rijk. Het bezoek woonde onder andere een les bij, bekeek het krachthonk en het computerlokaal en lunchte mee met de spelers. De Loor en regisseuse Ivette Forster bezochten voor ‘Nederlanders in ontwikkeling’ al heel wat ontwikkelingsprojecten in Afrika en ver daarbuiten, maar wat Feyenoord heeft opgebouwd in Ghana maakte toch erg veel indruk op hen. ‘Dit is echt prachtig’, aldus De Loor. ‘Ongelooflijk dat ze dat hier voor elkaar hebben gekregen.’

Boudewijn Warbroek en Barbara de Loor volgen een les op de Fetteh Academy

‘Hier kan elke Feyenoorder trots op zijn’, was de voornaamste conclusie die Warbroek trok na zijn bezoek aan de Feyenoord Football Academy in het Ghanese Fetteh. Hij zag ter plaatse hoe gedisciplineerd kinderen uit diverse West-Afrikaanse landen op de academie bouwen aan hun eigen toekomst en aan die van Feyenoord. Hij leerde een aantal van hen zelfs het ‘Hand in Hand’ en daarnaast maakte hij van dichtbij mee hoe de Afrikaanse Feyenoorders hun leeftijdsgenoten voorlichting geven over aids en hoe dat te voorkomen, een van de redenen waarom Unicef zich zo nauw betrokken voelt bij de academie. Warbroek: ‘De jongens krijgen intensieve training om die kennis te kunnen overbrengen, zodat dat zich als een vlek over het land verspreidt. De uitleg is heel expliciet, knap hoe die knapen dat kunnen. Ik dacht nog, toch wel ongelooflijk hoe voetbal in de hele wereld leeft én wat je ermee kunt bereiken. Kijk, natuurlijk is het te hopen dat de school talent oplevert voor Feyenoord 1. Maar het menselijke aspect is minstens zo belangrijk. Dat laatste heeft het meeste indruk op me gemaakt.'

Fetteh-pupillen geven AIDS-voorlichting in Accra, Ghana.

‘Nederlanders in Ontwikkeling’ met Barbara de Loor, zondag 25 februari op SBS6, aanvang 16.00 uur.

Pure winst dus eigenlijk
pi_46373131
quote:
Erwin Koeman: "Dit seizoen blijft wisselvallig"
16 februari 2007

Zonder omhaal legde trainer Erwin Koeman vrijdag uit waarom Feyenoord zo matig presteert dit seizoen. De druk voor de veelal jonge spelers is hoog, het verwachtingspatroon niet reëel. "Als je op weg naar het trainingsveld keer op keer wordt uitgescholden of na een wedstrijd wordt opgewacht door een stelletje mafkezen, kun je haast niet presteren. Gezien alles wat er de laatste jaren is gebeurd, doen we het nog heel goed," aldus Koeman.

Het was niet voor het eerst dat de oefenmeester duidelijk maakte waarom zijn elftal maar niet draait. Feyenoord mist de financiele middelen om topspelers aan te trekken, zit midden in een enorme sanering en maakt zowel sportief als bestuurlijk een roerige tijd door. De Europese uitsluiting na de rellen in Nancy en het aftreden van Jorien van den Herik zijn daarvan de beste voorbeelden.

Koeman: "Heel veel mensen realiseren zich niet wat dat doet met een club. Ik bekijk het op een realistische manier. Het is haast niet voor te stellen wat de huidige situatie betekent voor spelers. Ik denk dat we dat niet moeten onderschatten. Nu moeten we hopen op punten. Maar geen enkele wedstrijd is op dit moment makkelijk voor ons. Ook niet thuis tegen FC Utrecht."

Feyenoord stuurde de afgelopen periode liefst 36 spelers weg, maar kon door de gebrekkige financiele situatie vrijwel niets doen op de transfermarkt. "Met meer geld hadden we andere spelers gehaald. Een voorbeeld is Moussa Dembele, met wie we hebben gesproken. Maar die konden we niet halen. Wij kunnen nu eenmaal niet betalen wat AZ betaalt. Dat is de situatie en die kennen we. Op het veld zijn we nu eenmaal geen topclub."

Koeman gaf aan dat hij niet verwacht dat er dit seizoen nog een kentering komt in de wisselvalligheid van Feyenoord. Dat veel fans een landskampioenschap of een plaats bij de eerste drie eisen, weet hij. Maar de trainer kan er niets mee. "Dat zal tot het einde van dit seizoen zo doorgaan. Je kan mij niet wijsmaken dat het wel kan."

Intern is Feyenoord inmiddels bezig om de randvoorwaarden voor het komende seizoen te verbeteren. Technisch manager Peter Bosz schrijft een beleidsplan waarin hij de visie van de Rotterdamse club neerlegt. Koeman weet wat erin staat, maar wil zich er op voorhand niet aan conformeren. "Ik weet wat ik wil", aldus Koeman. "Maar daar zeg ik niets over. Er wordt hard aan gewerkt."

Ondanks de ellende haalt Koeman nog steeds voldoening uit zijn werk. "Maar soms heb ik wel eens moeilijke momenten. Donderdag hadden we Europees moeten voetballen tegen Tottenham Hotspur. Donderdagmiddag zei ik tegen mijn assistenten: 'We hadden nu in trainingskamp moeten zitten'. Het is heel triest en pijnlijk dat het niet zo is. Dat kun je niet verdringen. Iedereen weet dat er deze week in de UEFA Cup wordt gespeeld."

Om zijn spelers te blijven motiveren is Koeman de laatste weken naar eigen zeggen nog slechts 'positief kritisch'. "Als je alleen kritisch bent, raken ze straks helemaal geen bal meer. Ik probeer veel met ze te praten en put daarbij uit de ervaringen die ik zelf heb meegemaakt als speler. Maar vergis je niet: ik denk dat Feyenoord de moeilijkste club is om voor te spelen."
Duidelijk dus de schuld van de supporters dat het zo slecht gaat met Feyenoord.

Koeman

[ Bericht 3% gewijzigd door ViVe op 16-02-2007 17:28:29 ]
I'd rather die like a man than live like a coward
pi_46373378
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 17:19 schreef ViVe het volgende:

[..]

Man man man... Wat een onzin weer. Als je bij Feyenoord voetbalt dan weet je dat er druk op staat. Als je dat niet aan kunt, ben je niet genoeg voor de top.

Heeft die Koeman een tumor in zijn kop ofzo? Ze uitspraken worden met de dag belachelijker.
pi_46373537
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 17:27 schreef Vakkie_W het volgende:

[..]

Man man man... Wat een onzin weer. Als je bij Feyenoord voetbalt dan weet je dat er druk op staat. Als je dat niet aan kunt, ben je niet genoeg voor de top.
Heb het stuk met grote verbazing gelezen. Onwaarschijnlijk dat je als trainer zo'n slap excuus gaat gebruiken. Het Legioen is juist nog zeer mild en rustig op dit moment als je kijkt wat er allemaal gebeurd is de afgelopen tijd.

Trouwens een trainer, die dit soort excuses aanvoert, is ook niet goed genoeg voor een club als Feyenoord. Druk hoort erbij. Volgens heeft hij zelf ook geen flauw idee hoe hij de zaak weer op de rails moet krijgen.
Christian Gyan Ole Ole
pi_46373816
Koeman oprotten
pi_46373899
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 17:40 schreef Erasmusch het volgende:
Koeman oprotten
Echt he! Wat een klapmongool.

Tijd voor een nieuwe song in de Kuip: Koeman neem je rotzooi me!
Met 40.000 mensen uit volle borst!
pi_46374128
Komt me bekend voor...

Wel vuilniszakken meenemen.
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 18:04:40 #21
115917 BigFire
AjaxFans.net
pi_46374503
quote:
Griepvirus treft selectie FC Utrecht
16 februari 2007

FC Utrecht kampt met een griepvirus in de aanloop naar de confrontatie met Feyenoord. Francis Dickoh (foto), Sander Keller en Peter Kopteff ontbraken daardoor donderdag en vrijdag op het trainingsveld. Rick Kruys is herstellende van zijn buikgriep en trainde vandaag weer lichtjes mee.

"Hier hebben we geen grip op", aldus trainer Foeke Booy op de website van FC Utrecht. "Al is het niet ernstig. We sturen spelers direct naar huis als ze ziek zijn om verdere besmettingen te voorkomen. Het is afwachten hoeveel fitte spelers we morgen beschikbaar hebben."
wat een mazzel weer
"We hebben die flair, we hebben die jus!"
"Je kun hun die flavour geven maar toch gaan we ze bikkelen!"

- Edgar Davids
pi_46374587
quote:
Koeman gaf aan dat hij niet verwacht dat er dit seizoen nog een kentering komt in de wisselvalligheid van Feyenoord. Dat veel fans een landskampioenschap of een plaats bij de eerste drie eisen, weet hij. Maar de trainer kan er niets mee. "Dat zal tot het einde van dit seizoen zo doorgaan. Je kan mij niet wijsmaken dat het wel kan."
Dat is toch helemaal niet vreemd? Dit weet je als je begint bij Feyenoord.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_46374594
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 18:04 schreef BigFire het volgende:

[..]

wat een mazzel weer
GVD

Nu zullen we wel winnen met 4-3 en dan vind iedereen alles weer koek en ei
pi_46374837
quote:
Gezien alles wat er de laatste jaren is gebeurd, doen we het nog heel goed
pi_46374957
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 18:16 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

Ja het is toch niet te geloven?
pi_46375052
Jezus, die Koeman begint echt met de dag gekker te worden.
Elite
Tegen TTIP
pi_46375277
Dat krijg je als een trainer niet de ambitie uitstraalt van de club. Zie o.a. Koeman bij Ajax.

Erwin Koeman past niet bij Feyenoord. Punt.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_46375316
Dat Koeman de schuld bij de supporters legt slaat werkelijk nergens op, verliezen jullie met 4-1 in a'dam? In Breda? Gaan jullie met een kutinstelling tegen Ajax thuis spelen?
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_46375471
Sorry Erwin, voor een club als de onze leggen wij inderdaad de lat te hoog! We hopen dat je dit elftal bij de eerste 11 krijgt, dan zijn we dik tevreden!

Succes, Erwin!
"..and in my brain it's going wrong.."
pi_46376969
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 18:20 schreef Vakkie_W het volgende:

[..]

Ja het is toch niet te geloven?
Dat ie dat nog durft te zeggen
Feijenoord Rotterdam
pi_46377097
Ook trouwens weer lekker suf geregeld dit met az-uit:
quote:
De regeling:

• Feyenoord-supporters die via hun Diamond-, Gold- of Silvercard een kaart voor de wedstrijd hebben gekocht rijden via de A9 naar Alkmaar.
• Onderweg nemen zij de afslag Akersloot/Uitgeest (afslag nummer 11). Vervolgens naar een parkeerplaats achter Bob’s Party Palace rijden (stewards van Feyenoord markeren de route).
• Op de parkeerplaats aan de Westerwerf ontvangen supporters bij vertrek, mits zij met minimaal drie personen in een auto zitten, een parkeerkaart voor P2 bij het DSB stadion.
• Alleen voertuigen met minimaal drie personen en in het bezit van een P2 kaart krijgen toegang tot de parkeerplaats en het bezoekersvak van het DSB stadion.
• Supporters die op een andere wijze bij het DSB stadion arriveren krijgen geen toegang, met uitzondering van supporters die gebruik maken van de bussen van de Feyenoord Supportersvereniging
Jammer dat dat schapenvolk alles maar accepteert en het nog doet ook.
Feijenoord Rotterdam
pi_46377312
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 19:27 schreef zevenkamp het volgende:
Ook trouwens weer lekker suf geregeld dit met az-uit:
[..]

Jammer dat dat schapenvolk alles maar accepteert en het nog doet ook.
dit gaat echt nergens over
pi_46377582
quote:

[..]

Koeman
Koeman is een kankergezwel dat snel weggesneden moet worden bij Feyenoord voordat ie de kans krijgt om nog meer schade aan te richten
pi_46377729
Wellicht zit er Zondag nog wel wat in voor dit Feyenoord

Want bij FC Utrecht heerst op dit moment de griep , en daarom missen ze wat spelers
pi_46377788
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 18:33 schreef denthemen het volgende:
Dat Koeman de schuld bij de supporters legt slaat werkelijk nergens op, verliezen jullie met 4-1 in a'dam? In Breda? Gaan jullie met een kutinstelling tegen Ajax thuis spelen?
Inderdaad, en bovendien roept vrijwel geen enkele Feyenoord-supporter dat we kampioen worden maar iedereen vindt dat we 3e of 4e moeten worden.
Als Koeman geen druk wil moet die strontboer maar snel naar Heerenveen oprotten ofzo, daar vinden ze het niet zo erg als je 9e wordt

Ik wordt strontziek van die man ik zag bij het voetbalnieuws in de headlines staan 'Verwachtingen zijn niet reëel' en ik wist gewoon voordat ik het artikel las dat dit Koeman weer eens was
Kapotschieten die vent de meeste supporters verwachten 4e of 5e te worden en goed mee te doen in de play-offs, als je dat al geen realistische doelstellingvindt heb je niets maar dan ook helemaal niets bij Feyenoord te zoeken.

[ Bericht 5% gewijzigd door dlebrok op 16-02-2007 19:56:03 ]
  vrijdag 16 februari 2007 @ 19:50:42 #36
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_46377894
Wat een ongelofelijke slappe zak die Koeman zeg!
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_46379328
quote:
Oproep: Gestolen!

donderdag 15-02-2007- FSV

Ik ben Coen van Vak A, van de spandoeken die er al jaren hangen, onder andere van Fräser, Van Vossen, Buffel, Smolarek, Kuyt, Bosvelt en de laatste tijd ook van Gerard Meijer en Pi-Air.

Mensen vragen of ik niet meer kom omdat de spandoeken er niet hangen. Nou ik sla geen wedstrijd over maar mijn SPANDOEKEN ZIJN GESTOLEN. Echt schandalig! Ze lagen in de Van Zandvlietzaal onder vak A.

Wie-o-wie weet waar ze zijn? Ze kosten ongeveer 400 euro per stuk, maar het gaat me niet om het geld maar om het idee dat Feyenoord-supporters onder elkaar zoiets doen... Tips (eventueel anoniem) zijn welkom via de FSV.

Groet Coen

NB: Bovenstaand bericht heeft ook in het blad van de Feyenoord Supportersvereniging de Hand in Hand gestaan.
Voetbal Boulevard besteede er ook al aandacht aan.
pi_46379392
Voor 400 euro een Van Vossen spandoek maken
  vrijdag 16 februari 2007 @ 20:32:56 #39
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_46379435
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 18:23 schreef Happel het volgende:
Inderdaad. Het is geeneens gebrek aan ambitie meer, het is gewoon negatieve ambitie.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_46380245
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 20:32 schreef TC03 het volgende:

[..]

Inderdaad. Het is geeneens gebrek aan ambitie meer, het is gewoon negatieve ambitie.
Ik heb het gevoel alsof Koeman niet van druk houdt en zichzelf maar al te graag als underdog neerzet.
pi_46380881
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 20:54 schreef dlebrok het volgende:

[..]

Ik heb het gevoel alsof Koeman niet van druk houdt en zichzelf maar al te graag als underdog neerzet.
Als een underdog verliest is het niet zo erg... Zegmaar het Rocky 6 verhaal. En nou kan ik het van Rocky wel begrijpen, en ook wel accepteren zelfs (Rocky all the way baby! ), maar wij zijn Feyenoord, niet zomaar FC jan lul. Dat wij presteren als een slappe kut komt niet door de suporters, of nancy, maar door het bestuur en scouting. --> optyfen
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_46380903
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 21:14 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Als een underdog verliest is het niet zo erg... Zegmaar het Rocky 6 verhaal. En nou kan ik het van Rocky wel begrijpen, en ook wel accepteren zelfs (Rocky all the way baby! ), maar wij zijn Feyenoord, niet zomaar FC jan lul. Dat wij presteren als een slappe kut komt niet door de suporters, of nancy, maar door het bestuur en scouting. --> optyfen
Juist.
pi_46386158
Deze selectie
Koeman
5de plek

Ik heb danwel een seizoenskaart waarmee ik het recht heb om de overige 5? thuiswedstrijden te zien, maar ik ga er niet voor dit kutteam heen . MIDDENKLASSE HOEREN

Ga erheen omdat ik een Feyenoordhart heb en natuurlijk voor de volle 90 minuten sportief ondersteun, maar niet voor dit elftal. Dit team is voor mij AFGESCHREVEN!
Fuck it, deze hebben het voor mij gedaan. Deze mensen, leuke voetballers, alleen hebben niet de klasse en het niveau voor een club als Feyenoord. 90% van de selectie is leuk voor een subtopper als Vitesse of Twente, maar NIET Feyenoordwaardig . Feyenoord komt er dadelijk nooit bovenop!
Bezem door de selectie En doe alsjeblieft je best om wat geldschieters binnen te halen, want zo worden we over 20 jaar nog geen kampioen! Laat staan in de top 3 komen'!

Dit is de eerste keer dat ik serieus kanker op Feyenoord, kan je nagaan hoe diep het bij mij moet zitten! Hoeveel ik ook van deze club hou.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 00:13:38 #44
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_46386744
Terug van vakantie op naar zondag
pi_46387073
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 18:23 schreef Happel het volgende:
Die heeft het voor miij nu helemaal afgedaan.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 00:27:32 #46
139407 jorienvdherik
pi_46387141
Ik lees net dat stuk van Koeman in het AD.
Mijn avatar geeft me maar weer gelijk.

Walgelijk weg ermee

Als ik koeman rot op inzet zondag zal er wel vreemd gekeken worden
pi_46387147
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 23:53 schreef renz0r het volgende:
Deze selectie
Koeman
5de plek

Ik heb danwel een seizoenskaart waarmee ik het recht heb om de overige 5? thuiswedstrijden te zien, maar ik ga er niet voor dit kutteam heen . MIDDENKLASSE HOEREN

Ga erheen omdat ik een Feyenoordhart heb en natuurlijk voor de volle 90 minuten sportief ondersteun, maar niet voor dit elftal. Dit team is voor mij AFGESCHREVEN!
Fuck it, deze hebben het voor mij gedaan. Deze mensen, leuke voetballers, alleen hebben niet de klasse en het niveau voor een club als Feyenoord. 90% van de selectie is leuk voor een subtopper als Vitesse of Twente, maar NIET Feyenoordwaardig . Feyenoord komt er dadelijk nooit bovenop!
Bezem door de selectie En doe alsjeblieft je best om wat geldschieters binnen te halen, want zo worden we over 20 jaar nog geen kampioen! Laat staan in de top 3 komen'!

Dit is de eerste keer dat ik serieus kanker op Feyenoord, kan je nagaan hoe diep het bij mij moet zitten! Hoeveel ik ook van deze club hou.
Twente is een slecht voorbeeld, die hebben op het moment een veel betere selectie!
pi_46389528
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 00:27 schreef Luni het volgende:

[..]

Twente is een slecht voorbeeld, die hebben op het moment een veel betere selectie!
Die had Feyenoord ook kunnen hebben als die strontboer eens fatsoenlijke spelers aankocht.
pi_46390073
Om de sfeer wat op te vrolijken!
UEFA Cup 2002

Wat een wedstrijd!!!

Waar vinden we nog van dat soort spelers!!
I'd rather die like a man than live like a coward
  zaterdag 17 februari 2007 @ 02:40:16 #50
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_46390100
quote:

[..]

Koeman
Koeman .
2000 light years from home
pi_46390237
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 23:53 schreef renz0r het volgende:
Deze mensen, leuke voetballers, alleen hebben niet de klasse en het niveau voor een club als Feyenoord. 90% van de selectie is leuk voor een subtopper als Vitesse of Twente, maar NIET Feyenoordwaardig .
Laat ik je even uit de droom helpen: Feyenoord is een subtopper.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_46390405
quote:
Dit is er mis met Feyenoord

Eerst maar eens een misverstand uit de wereld helpen.Feyenoord heeft dit seizoen geen corner- en vrije trappensyndroom, zoals twee jaar geleden onder Ruud Gullit.

In 34 eredivisieduels scoorden tegenstanders toen achttien keer uit zo’n dood spelmoment. Nu, op bijna driekwart van het seizoen, is dat pas zeven keer gebeurd. De pijn zit veel meer in 36 tegentreffers op een totaal van 48 die vallen uit reguliere aanvallen.

Het nauwgezet terugkijken van alle tegengoals van Feyenoord in de eredivisie vergt tweeënhalf uur en geeft een haarfijn beeld van alle misgrepen, momenten van onderlinge miscommunicatie en van richting veranderde inzetten die resulteren in treffers.

,,Tegengoals uit die laatste categorie zitten er best veel bij, ja,’’ erkent doelman Henk Timmer. ,,Je kunt zeggen: die afgeweken ballen zijn pech, maar ik vind het óók iets zeggen over hoe je verdedigt. Als je écht dicht op een tegenstander staat, is de kans klein dat een bal zodanig afwijkt dat-ie zomaar het doel in gaat.’’

Timmer staat al bijna twee decennia onder de lat in het betaald voetbal. Toch heeft hij voor zijn gevoel zelden zoveel schoten op doel gekregen als in dit seizoen. Ook een ander gevoel van de keeper (‘De eerste kans van een tegenstander is vaak raak’), wordt aardig gestaafd door de statistieken.

In vijftien van de 24 wedstrijden is Feyenoord op een 1-0 achterstand gekomen. In twaalf duels opende de tegenstander de score zelfs al in de eerste 25 minuten. Dat is dus in de helft van alle wedstrijden. Buitenshuis gebeurt het vaker dan in de eigen Kuip, maar het verschil (negen om zes keer) is toch niet groot. Met conditie heeft zoiets niets te maken. Wel met concentratie, slimheid, stressbestendigheid, ervaring en kwaliteit.

Feyenoorders met een terzake doend referentiekader zoals Alfred Schreuder, Timmer en Pierre van Hooijdonk zeggen het onafhankelijk van elkaar: de trainer geeft vooraf altijd duidelijk aan hoe een tegenstander speelt en wat Feyenoord daar die wedstrijd zelf tegenover gaat stellen. Het is inmiddels zover dat Erwin Koeman het bewust steeds simpeler houdt in zijn besprekingen. Hij geeft aan: het sterke been van de spits is zijn rechter. Of, let op: als die speler de kans krijgt, trekt hij altijd naar binnen.’’

Henk Timmer: ,,Aanwijzigingen worden ook nog meerdere keren herhaald en toch gaat het daarna fout. Het is wel eens moeilijk te verteren, maar laten we niet vergeten dat wij veel jongens hebben die nog niet heel ervaren zijn.’’

De verdedigers van Feyenoord zijn over de hele linie zelfs piepjong te noemen. Tiendalli, Bahia, Drenthe, Vlaar en Derijck zijn begin twintig of ze moeten nog twintig worden.

Bij de talentvolle Drenthe was het bijvoorbeeld niet de bedoeling dat hij dit seizoen al de vaste linksback zou zijn. Het plan was de 19-jarige in alle rust te laten rijpen in de schaduw van veelvoudig Belgisch international Philippe Léonard. Maar diens Feyenoord-carrière was in oktober na één catastrofale helft als bewaker van Ajacied Tom De Mul al voorbij. ,,Na die zwarte zondag heb ik niets meer goed kunnen doen bij de fans. Het publiek lust mij hier rauw,’’ concludeerde Léonard onlangs nog.

In de defensie valt op dat Timmer de enige is die altijd zeker is van zijn plek. Voor de rest verschilt de samenstelling van de laatste lijn tot nu toe bijna per wedstrijd. De zes UEFA Cup-duels en twee bekerwedstrijden tegen Veendam en RKC meegerekend stuurde Koeman al negen verschillende centrale verdedigingsduo’s (of trio’s) het veld op.

Hij koos daarbij het vaakst voor het koppel Greene-Saidi (zeven keer). Het had vaak te maken met blessures en schorsingen, maar het is deels ook een bewuste keuze geweest.

In 32 officiële wedstrijden begon Feyenoord slechts drie keer in dezelfde opstelling als de wedstrijd daarvoor. Verder liet Koeman zijn ploeg al 3-4-3, 4-3-3, 4-4-2 met een ruit op het middenveld, 4-4-2 met een vlak middenveld en 4-5-1 spelen. Na de bekernederlaag tegen RKC in november besloot de trainer ook tot een ingreep op een ander vlak. Een uur voor de wedstrijd mogen de spelers in de kleedkamer geen iPods en andere muziekapparaten meer in hun oren. Een kale analyse van de cijfers leert dat Feyenoord sindsdien niet aantoonbaar beter of slechter aan wedstrijden is begonnen dan daarvoor.

Symbool voor de vele improvisaties en wisselingen in de opstelling staat Serginho Greene. De reserve-aanvoerder verscheen dit seizoen al op alle posities in de verdediging, als middenvelder en een tijdje ook om de week ergens anders. Inmiddels is de speler die vorig seizoen nog in verband werd gebracht met het Nederlands elftal geen zekere basisspeler meer. De ontwikkeling van Greene is dit seizoen gestagneerd. Zoals ook Jonathan De Guzman, een andere speler die meerdere rollen heeft bekleed én ook in het tweede jaar bij een topclub zit, het moeilijk heeft.

Je kunt de stelling verdedigen dat Koeman spelers op bepaalde momenten meer houvast zou moeten geven. Anderen, zoals Schreuder en Van Hooijdonk, filteren andere informatie uit het beeld van de vele wisselingen. Het geeft toch vooral aan dat in deze selectie de meeste spelers qua kwaliteit tegen elkaar inwisselbaar zijn.

Fans op de tribune moeten dat gevoel herkennen: Als Feyenoorder X of Y drie wedstrijden rechtback heeft gestaan en de vierde keer staat hij daar niet, dan zeg je nooit: goh, wat misten we hem vandaag op die plek zeg.

Over één ding zal iedereen die Feyenoord een warm hart toedraagt het eens zijn: om wezenlijke stappen voorwaarts te zetten zal er moeten worden gekocht. In een verklaring voor 48 tegengoals moet ook het vertrek van Dirk Kuyt – en in wat mindere mate Salomon Kalou – worden meegenomen. Die twee voorin maakt dat een tegenstander automatisch meer mensen achterin zal houden.

Kuyt was bovendien de fysiek niet kapot te krijgen kapstok aan wie Feyenoord het eigen aanvalsspel kon ophangen. ,,Dirk is een garantie voor goals, maar hij scheelt je ook vijftien tot twintig tegengoals,’’ gelooft Schreuder. ,,Zijn kwaliteit, zijn werklust en gedrevenheid, daar kreeg de rest vorig seizoen een kick van. En vertrouwen.’’

Pierre van Hooijdonk: ,,Uiteindelijk draait het in de top om details. Om beter te kunnen worden als team heb je een paar onomstreden spelers met veel voetbalintelligentie nodig. Die kunnen anderen mee omhoog trekken. Dirk had dat in hoge mate. Als er nu iemand iets slims doet bij ons, dan zie je meteen zeven anderen schrikken. We zijn dat niet meer gewend.’’
  zaterdag 17 februari 2007 @ 03:07:56 #53
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_46390435
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 02:50 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Een selectie is vergankelijk, de supportersschare en de historie zijn niet vergankelijk en bepalen nog veel meer of je een subtopper of topper bent. Een (hopelijk tijdelijke) dip gaat wel weer over. Dus wat je zegt klopt niet.
pi_46391867
quote:

[..]

Ja daarom juist! Dat zeg ik juist, door te zeggen dat deze spelers leuk zijn voor de subtop en niet voor een topclub. Zij maken van Feyenoord, zoals het nu 2 jaar is, een subtopper en daar hoort Feyenoord niet!
  zaterdag 17 februari 2007 @ 10:14:26 #55
139407 jorienvdherik
pi_46392153
Vermoedelijke opstelling Feyenoord: met Castelen en Schreuder

Vermoedelijke opstelling Feyenoord:
Timmer;
Greene, Vlaar, Bahia, Drenthe;
Buijs, Schreuder, De Guzman;
Castelen, Charisteas, Huysegems (Kolkka)
  zaterdag 17 februari 2007 @ 10:26:58 #56
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_46392376
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 03:04 schreef BliksemSchigt het volgende:

Bij de talentvolle Drenthe was het bijvoorbeeld niet de bedoeling dat hij dit seizoen al de vaste linksback zou zijn. Het plan was de 19-jarige in alle rust te laten rijpen in de schaduw van veelvoudig Belgisch international Philippe Léonard. Maar diens Feyenoord-carrière was in oktober na één catastrofale helft als bewaker van Ajacied Tom De Mul al voorbij. ,,Na die zwarte zondag heb ik niets meer goed kunnen doen bij de fans. Het publiek lust mij hier rauw,’’ concludeerde Léonard onlangs nog.
Ze lusten me rauw. Rot op, achterlijke Belg. Je speelt gewoon kut, en verder besteed niemand aandacht aan je, alleen als je in de basis zou staan, wat je gelukkig nooit meer zult!

En hulde aan Ali "ik hoop dat ik zondag bij een 0-0 stand de beslissende scoor" Bousabon!
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_46392466
Als je de selectie en de spelers hoort mauwen zou je bijna denken dat we het vrouwenvoetbal al hebben, wat een ongelovelijk gezeur iedere keer...

Loop je gewoon eens de tyfus in het heilige rood-wit!
pi_46392555
Leonard
  zaterdag 17 februari 2007 @ 10:37:52 #59
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_46392557
Staanplaats, nogmaals ff de vraag, ken jij Arno en Arne (Tedje) uit Vlaardingen?
pi_46392867
[]

[ Bericht 99% gewijzigd door M_and_R op 17-02-2007 10:57:13 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 februari 2007 @ 11:00:51 #61
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_46392968
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 10:55 schreef M_and_R het volgende:
[]
Hierboven was ik ...
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 03:07 schreef Merkie het volgende:

[..]

Een selectie is vergankelijk, de supportersschare en de historie zijn niet vergankelijk en bepalen nog veel meer of je een subtopper of topper bent. Een (hopelijk tijdelijke) dip gaat wel weer over. Dus wat je zegt klopt niet.
Is Napoli dan ook een topper? En Aston Villa?
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_46393120
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 10:37 schreef FrankyMcG het volgende:
Staanplaats, nogmaals ff de vraag, ken jij Arno en Arne (Tedje) uit Vlaardingen?
Zeg me zo ff niks. Ken wel een arne, heb een grote bos golvend haar. Maar die gaat geloof ik niet meer. Speelde wel bij zwaluwen..
  zaterdag 17 februari 2007 @ 11:15:34 #63
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_46393219
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 11:00 schreef Doc het volgende:

[..]

Hierboven was ik ...
[..]

Als het historisch zo gegroeid is wel. Maar Feyenoord is in ieder geval de afgelopen 10 jaar een keer kampioen geworden en heeft een Europese beker gewonnen. Dus ja, dat zijn feiten die er voor zorgen dat Feyenoord nog steeds een topclub is.
pi_46394608
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 02:38 schreef ViVe het volgende:
UEFA Cup 2002

Wat een wedstrijd!!!

http://www.youtube.com/watch?v=40tJvnvlos4
pi_46395371
quote:

[..]

Op dit moment, voetballend gezien, wel.

Een keer verliezen is niet erg, zolang het gras erbij opgevreten wordt. Zelfs dat gebeurd nu niet. Daarom zijn er ook zoveel mensen over de zeik op dit moment. Koeman zal dit ook niet lang meer vol gaan houden. Zeker niet als hij de schuld constant bij de supporters blijft leggen.
Elite
Tegen TTIP
pi_46395513
quote:

Liverpool was in de jaren 90 ook een topclub.
quote:
17-02-2007 LÉONARD EN GREENE STRIJDEN MEE OM LEGIOENCUP
Aanstaande zondag is het de beurt aan Philippe Léonard en Serginho Greene om samen met twee supporters te proberen zo veel mogelijk punten te verzamelen in de strijd om De Legioencup. Deze Feyenoord-quiz wordt na elke thuiswedstrijd door supporters zelf georganiseerd in De Legioenzaal, de kantine onder vak Q.

Tijdens deze quiz worden supporters getest op hun kennis over de gespeelde wedstrijd en Feyenoord in het algemeen, terwijl spelers ondervraagd worden over andere zaken die supporters bezig houden. Zo diende Royston Drenthe na Feyenoord-RKC Waalwijk uit te leggen wat een combiregeling nu precies inhield. Drenthe bleek redelijk op de hoogte, maar precies wist hij het eigenlijk niet. Desalniettemin voert de linksback van Feyenoord momenteel de ranglijst aan en wordt hij op de voet gevolgd door Jonathan de Guzman.

Iedereen die bij de wedstrijd Feyenoord-FC Utrecht aanwezig is, heeft na afloop van de wedstrijd toegang tot De Legioenzaal. Deze is bereikbaar via de zogenaamde binnenring van het stadion. Wil je De Legioenzaal bezoeken blijf dan binnen de hekken. Het is niet mogelijk om buitenom te lopen en dan weer naar binnen te gaan!

De strijd om De Legioencup begint rond 17.00 uur. Vanaf 16.15 uur is in De Legioenzaal behalve het gebruikelijke assortiment ook een normaal biertje verkrijgbaar.

Pierres afscheidsfeestje gaat niet door en die Kroon heeft weer een wazige column
pi_46395592
Hmmm, denk dat ik Greene maar even ga uitleggen, dat hij een andere hobby moet gaan zoeken.
Elite
Tegen TTIP
pi_46395981
Greene kan wel (weer) een aanwinst worden als Koeman pleite is, dus richt je pijlen maar op die Belg.
pi_46396046
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 13:02 schreef Erasmusch het volgende:
Greene kan wel (weer) een aanwinst worden als Koeman pleite is, dus richt je pijlen maar op die Belg.
Neuh, die is na 1 wedstrijd al afgeschreven door iedereen. Nooit meer een kans gehad erna. Die bijlmerklant mag nog wekelijks blunderen.
Elite
Tegen TTIP
pi_46396207
Zit Koeman op de schopstoel dan? Niets lijkt daar op heb ik het idee.
That's all folks!
  zaterdag 17 februari 2007 @ 13:13:50 #71
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_46396260
inhoudsloze tvp
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_46396359
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 13:05 schreef Happel het volgende:

[..]

Neuh, die is na 1 wedstrijd al afgeschreven door iedereen. Nooit meer een kans gehad erna. Die bijlmerklant mag nog wekelijks blunderen.
Ik weet niet waar het aan ligt (zie ook dat AD-artikel) maar je bent het toch wel met me eens dat ie vorig jaar 1 vd beste spelers was?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 februari 2007 @ 13:19:21 #73
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_46396406
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 12:45 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Liverpool was in de jaren 90 ook een topclub.
Nog steeds - zowel financieel als qua prestaties.
pi_46396481
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 13:11 schreef -Vaduz- het volgende:
Zit Koeman op de schopstoel dan? Niets lijkt daar op heb ik het idee.
Gaat verandering in komen.
Elite
Tegen TTIP
pi_46396551
Koeman, Ex-PSV'er, dat gaat ook niet werken
pi_46396579
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 13:19 schreef Doc het volgende:

[..]

Nog steeds - zowel financieel als qua prestaties.
Ja, en die prestaties in de jaren 90 waren niet zoveel beter dan Feyenoord de afgelopen 10 jaar.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 februari 2007 @ 13:35:53 #77
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_46396821
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 13:26 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Ja, en die prestaties in de jaren 90 waren niet zoveel beter dan Feyenoord de afgelopen 10 jaar.
De post-KennyD-jaren 90 periode (Spice boys, Sounness als manager, Phil Babb als verdediger, Sean Dundee) was LFC's slechtste en zat toen op het randje. Toen waren de cliams dat LFC geen topclub (meer) was bijna te verdedigen. Vanaf Houllier is de weg terug weer gevonden en LFC is nu zonder meer een topclub.
pi_46396970
En Feyenoord zal ook altijd een top3 club blijven, hoe hard Jorien, Derksen en Scheringa ook hun best doen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 februari 2007 @ 13:47:01 #79
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_46397161
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 13:41 schreef Erasmusch het volgende:
En Feyenoord zal ook altijd een top3 club blijven, hoe hard Jorien, Derksen en Scheringa ook hun best doen.
In NL zal dat zeker zo zijn (top 4 in ieder geval ) .
pi_46397235
quote:
Liverpool is ook een subtopper
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 februari 2007 @ 13:57:16 #81
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_46397465
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 13:49 schreef dlebrok het volgende:

[..]

Liverpool is ook een subtopper
Zowel financieel als qua presaties is dat niet hard te maken.

Hoe bedoel je trouwens " ook" ?
pi_46397516
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 13:57 schreef Doc het volgende:

[..]

Zowel financieel als qua presaties is dat niet hard te maken.

Hoe bedoel je trouwens " ook" ?
Liverpool is net als Feyenoord al jaren geen kampioen meer geworden en worden ook steeds 3e of 4e. Toch ziet iedereen ze nog als topclub, vreemd.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 februari 2007 @ 14:05:51 #83
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_46397693
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 13:59 schreef dlebrok het volgende:

[..]

Liverpool is net als Feyenoord al jaren geen kampioen meer geworden en worden ook steeds 3e of 4e. Toch ziet iedereen ze nog als topclub, vreemd.
Het winnen van een CL/EC1 wil nog wel eens helpen
(zeker als daar ook een UEFA cup een twee Europse supercups bij staan in de afgelopen 5 jaar)

Als je daarnaast ook de financien van F''noord n LFC vergelijkt, samen met de vergelijking van de wereldwijde support (en bekendheid), dan is het al wat minder vreemd...

En wat bedoelde je met "ook"? Vind je F'noord een subtopper?
pi_46397739
Erg vreemd dat Liverpool nog als een suptopper word gezien, terwel ze 2/3 jaar geleden nog de Champions Leauqe hebben gewonnen.

Feyenoord zal altijd een topper blijven het gaat niet alleen om prestaties maar om alles wat er omheen zit. az zal nooit een top club worden,
B!!!!!!!!!!
  zaterdag 17 februari 2007 @ 14:08:20 #85
53267 TC03
pi_46397768
't Is ook allemaal een beetje de waan van de dag hoor. Tijdens de winterstop stonden we slechts drie punten achter op Ajax, bijvoorbeeld.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 februari 2007 @ 14:12:57 #86
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_46397894
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 14:07 schreef xBSx het volgende:

Feyenoord zal altijd een topper blijven het gaat niet alleen om prestaties maar om alles wat er omheen zit. az zal nooit een top club worden,
Het gaat deels wel om prestaties - als ze 10 jaar lang of geen prijzen winnen worden ze een topclub in ruste - mochten het nog verder afglijden dan kan hhet zijn dat het geen top club meer is. Maar dan ben je echt wel nna 2022 of zo....
pi_46397944
quote:
http://www.frgoals.nl/index.php?subaction=showfull&id=1171718024&archive=&start_from=&ucat=&
Ik blijf het apart vinden dat je als vader zo trots ben, misschien word het daarom wel de club van het tuig genoemd
B!!!!!!!!!!
pi_46398059
Bedenk eens een leuke titel voor dit topic, dan zal de stemming omslaan .
pi_46398309
quote:
'Zolang Mikey het thuis niet doet'
Door ANGELIQUE MULDERS

ROTTERDAM - Met vloeiende bewegingen gaat ’Moelker’ met zijn laserverwijderings-apparaat over het getatoeëerde portret van de gewezen Feyenoord-preses Jorien van den Herik. Ronald Wilson (35) uit Putte, eigenaar van de tattoo, bekijkt het rustig, al geeft hij toe dat het meer pijn doet dan het zetten van de tatoeage.

Het laserapparaat maakt constant het geluid van een aansteker voor een gasfornuis. Razendsnelle, korte tikjes. De hele sessie duurt maar vier, vijf minuten. Na afloop ruikt Van den Herik een beetje aangebrand. „Zo rook mijn oma ook. De laatste keer,’’ aldus een gierende Wilson.

De geboren Vlaardinger is voor de tweede keer bij Bodyflair - voor onder meer tatoeages, piercings en laserverwijdering van tattoo’s. ’Moelker’ is tevreden over de vervaging van de Grote Kale Leider. „Zijn oor is al praktisch weg. De ratten hebben er aan geknabbeld,’’ constateert hij. „Ik denk dat we hierna nog vijf keer nodig hebben. Dan is ’ie weg.’’

De tattoo-artist weet waarover hij praat. Eerder ’poetste’ hij de beeltenis van oud-Feyenoord-spits Julio Cruz al van de rug van een vrouw. Wilson, geringschattend: „Een goede spits. De eerste drie wedstrijden dan.’’

Het verwijderen van Cruz en Van den Herik gebeurt gratis. ’Moelker’: „Dat doe ik altijd bij tatoeages van idolen. Het zijn tijdsopnamen. Idolen kunnen uit de gratie vallen.’’ In het geval van Van den Herik is dat zeker zo. Voetbalfans kunnen zich de protesten tegen Van den Herik in en rond het Feyenoord-stadion wel herinneren.

Op de plek van de voormalig clubvoorzitter zal Wilsons zoon Mikey worden getatoeëerd. Een beroemde foto van de jongen, toen 5 (hij is nu 10 jaar), dient als voorbeeld.

De plaat werd gemaakt in 2002 tijdens de gewonnen UEFA Cup-finale van Feyenoord tegen Borussia Dortmund in de Kuip. Mikey steekt zijn middelvinger op naar de Duitse spelers.

Mikey zelf vindt het leuk dat zijn vader hem op zijn linkerbovenbeen laat tatoeëren. Heel wat minder vindt hij het als wildvreemden hem herkennen. „Steek je middelvinger eens op, vragen ze dan steeds. Dat is een beetje vervelend. Soms loop ik weg en soms zeg ik dat ik dat niet wil.’’

De afgelopen jaren gingen voetbalfans van Barcelona, Newcastle United en Juventus aan de haal met de ’fuck you’-foto van de jonge Feyenoord-supporter. „Dan photoshoppen ze hem in hun clubshirt. Geen punt, alleen die neuzen (Feyenoord-jargon voor Ajacieden, red.) moeten niet gaan klooien met de computer,’’ vertelt Wilson.

Ook commerciële jongens zagen brood in Mikey’s ’fuck you’. Ronald Wilson heeft zoonlief al terug gezien op buttons, koffiemokken en op mobieltjes als wallpaper. „Ik heb eens geïnformeerd over portretrecht. Dat bleek heel duur en moeilijk om geregeld te krijgen.’’

Dan verschijnt er weer een glimlach op het gezicht. Hij haalt een ander voorbeeld aan van zijn zoons ’roem’. Tijdens de strijd om de Supercup in Monaco tussen zijn club en Real Madrid bleek Mikey in het programmaboekje te staan. „Spanjaarden gingen ineens tegen me praten. Ik begreep er níks van. Tot ze de foto lieten zien en naar Mikey wezen. Ze wilden zijn handtekening. Die heeft hij gegeven; met een pen trok hij zijn hand na in het boekje.’’

In de recreatiewoning van Wilson en zijn Vlaamse vriendin Ann van Aken (30) in Putte is een hele wand ’behangen’ met Mikey-publicaties uit binnen- en buitenland. Aanvankelijk diende de middelvinger-foto alleen als een sfeerbeeld van de voetbalfinale, later werd het een illustratie van beroerde opvoedkundige kwaliteiten en zinloos geweld.

Over al die mensen die hem hekelden als vader haalt Wilson de schouders op. „Het is een voetbalmoment, in een gezin dat helemaal gek is op Feyenoord. Voetbal is een aparte wereld; zodra je de Kuip binnenkomt, verandert alles,’’ zegt de 35-jarige.

„Op het moment dat die foto werd gemaakt, zong het stadion ’Wie niet springt, is een jood’. Dan heeft het geen zin dat ik mijn mond dichthoud. Net zo met die middelvinger.’’

Kinderen begrijpen het volgens hem niet als je ze iets verbiedt, wat ze op hetzelfde moment honderden andere mensen om hen heen wél zien doen. „Onze regel is dat ze het thuis niet doen. Dat levert geen probleem op.’’

Over associaties met zinloos geweld windt Wilson zich wel degelijk op. „De foto stond ook bij een verhaal over die jongen, René, uit Venlo, die zomaar was neergestoken. Wat heeft Mikey daar mee te maken?!’’

Ernstiger oneigenlijk gebruik van de kleuterfoto kwam Ronald Wilson onlangs ter ore. „Een neo-nazi band gebruikt hem als cover van een single of dvd'tje. Het Feyenoord-embleem hebben ze vervangen door een hakenkruis. Daar wil ik niks mee te maken hebben, maar ik weet niet hoe ik die gasten kan aanpakken.’’
Wat een figuur !
pi_46398532
Waarom laat iemand eerst een Cruz tattoo zetten om m vervolgens weer te verwijderen
pi_46399812
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 14:05 schreef Doc het volgende:

[..]

Het winnen van een CL/EC1 wil nog wel eens helpen
(zeker als daar ook een UEFA cup een twee Europse supercups bij staan in de afgelopen 5 jaar)

Als je daarnaast ook de financien van F''noord n LFC vergelijkt, samen met de vergelijking van de wereldwijde support (en bekendheid), dan is het al wat minder vreemd...
Ik bedoel in verhouding Liverpool doet net als Feyenoord niet echt meer mee om het kampioenschap, ze komen steeds net te kort. En de UEFA Cup winnen is voor Feyenoord net zo'n prestatie als voor Liverpool de CL winnen, gezien de financieen van beide clubs Echter Liverpool is qua verleden en supporters etc. weer vele malen groter dan b.v. Chelsea en Arsenal (en Feyenoord groter dan PSV/AZ)
quote:
En wat bedoelde je met "ook"? Vind je F'noord een subtopper?
Dat vind ik moeilijk, hangt er vanaf wat je de definitie van topclub vindt
pi_46401541
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 09:52 schreef renz0r het volgende:

[..]

Ja daarom juist! Dat zeg ik juist, door te zeggen dat deze spelers leuk zijn voor de subtop en niet voor een topclub. Zij maken van Feyenoord, zoals het nu 2 jaar 35 jaar is, een subtopper en daar hoort Feyenoord niet!
De afgelopen 35 jaar is Feyenoord al geen topclub meer. Ze presteren zeker beter dan de subtoppers, maar een topclub als Ajax of PSV, dat is het zeker niet.
Feyenoord is alleen een topclub qua naam (ik meen dat Ruud Gullit dat ook had aangegeven in een interview toen hij trainer was daar), een naam die ze te danken hebben aan hun prestatie in 1970 om als eerste Nederlandse club de Europacup 1 en Wereldbeker te pakken.
Maar zeg nou eerlijk, een ploeg die daarna 1 keer in de 8 jaar landskampioen wordt en 7 van de 8 jaar derde wordt en nog 1 keer een UEFA cup pakt, dat is toch geen topclub?

(Even voor de duidelijkheid: dit is geen trol, ik representeer voornamelijk feiten)
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 16:47:30 #93
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_46401654
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 02:38 schreef ViVe het volgende:
UEFA Cup 2002

Wat een wedstrijd!!!

Toen was de scouting nog fatsoenlijk

Eigenlijk was die van Tomasson nog best mooi ook
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  zaterdag 17 februari 2007 @ 17:11:17 #94
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_46402330
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 16:47 schreef Maikalo het volgende:

[..]

Toen was de scouting nog fatsoenlijk

Eigenlijk was die van Tomasson nog best mooi ook
Zeker. Goed team was dat.
pi_46402621
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 16:43 schreef Shreyas het volgende:

[..]

De afgelopen 35 jaar is Feyenoord al geen topclub meer. Ze presteren zeker beter dan de subtoppers, maar een topclub als Ajax of PSV, dat is het zeker niet.
Feyenoord is alleen een topclub qua naam (ik meen dat Ruud Gullit dat ook had aangegeven in een interview toen hij trainer was daar), een naam die ze te danken hebben aan hun prestatie in 1970 om als eerste Nederlandse club de Europacup 1 en Wereldbeker te pakken.
Maar zeg nou eerlijk, een ploeg die daarna 1 keer in de 8 jaar landskampioen wordt en 7 van de 8 jaar derde wordt en nog 1 keer een UEFA cup pakt, dat is toch geen topclub?

(Even voor de duidelijkheid: dit is geen trol, ik representeer voornamelijk feiten)
Wat vind je van Liverpool in Engeland dan? beetje zelfde situatie.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 18:26:13 #96
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_46404354
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 17:11 schreef Merkie het volgende:

[..]

Zeker. Goed team was dat.
Jammer dat het toen na de winterstop pas goed ging lopen. Ander waren we toen nog kampioen geworden ook . Meen dat de achterstand op de laatste speeldag 9 punten was. Zat toen dicht bij elkaar
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_46406434
Laat het morgen aub los gaan in de Kuip
  zaterdag 17 februari 2007 @ 20:04:27 #98
139407 jorienvdherik
pi_46407110
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 19:43 schreef Vakkie_W het volgende:
Laat het morgen aub los gaan in de Kuip
Nou nou.
pi_46407167
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 20:04 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

Nou nou.
Lekker heel vakkie W het bestuur bestormen Bosz een pak slaag geven. Vuile hufter dat het is.
pi_46407178
Als ik die UEFA-cup beelden terugzie kan ik alleen maar janken. Wat zijn wij afgegelden dit jaar.
pi_46407212
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 20:05 schreef Vakkie_W het volgende:

[..]

Lekker heel vakkie W het bestuur bestormen Bosz een pak slaag geven. Vuile hufter dat het is.
Vakkie W zijn een stel grootmondige pussy's.
pi_46407253
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 20:06 schreef koekiemonstert het volgende:

[..]

Vakkie W 410 zijn een stel grootmondige pussy's.
pi_46407634
quote:

[..]

Vakkie W zijn een stel grootmondige pussy's.
Niet iedereen op vak w heeft een grote bek
Feijenoord Rotterdam
  zaterdag 17 februari 2007 @ 20:20:16 #104
139407 jorienvdherik
pi_46407667
quote:
Als ik die UEFA-cup beelden terugzie kan ik alleen maar janken. Wat zijn wij afgegelden dit jaar.
al sinds 2003
  zaterdag 17 februari 2007 @ 20:42:25 #105
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_46408437
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 20:05 schreef Vakkie_W het volgende:

[..]

volgens mij heeft peter bosz een echt feyenoord hart en was bovendien een hele hele goede voetballer samen met o.a. fraser, de wolf, heus etc....mooie generatie...zou ik iets meer respect voor tonen als ik jullie was.....
pi_46409333
Ben benieuwd hoe het morgen wordt qua sfeer!
  zaterdag 17 februari 2007 @ 22:23:47 #107
139407 jorienvdherik
pi_46411813
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 20:42 schreef Backdoorman het volgende:

[..]

volgens mij heeft peter bosz een echt feyenoord hart en was bovendien een hele hele goede voetballer samen met o.a. fraser, de wolf, heus etc....mooie generatie...zou ik iets meer respect voor tonen als ik jullie was.....
Nee hoor. Lees het boek van Hugo Borst maar.
pi_46413708
Ik hoop toch wel dat jullie morgen gewoon winnen van FC Utrecht.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 23:50:06 #109
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_46413999
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:23 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

Nee hoor. Lees het boek van Hugo Borst maar.
Nou moet je denk ik ook niet alles geloven wat Hugo Borst daar schrijft. Maar als je daar inderdaad op afgaat was het gewoon een galbak.
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  zaterdag 17 februari 2007 @ 23:53:04 #110
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_46414066
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 23:50 schreef Maikalo het volgende:

[..]

Nou moet je denk ik ook niet alles geloven wat Hugo Borst daar schrijft. Maar als je daar inderdaad op afgaat was het gewoon een galbak.
wat schrijft hij zo o.a. dan? kan ik me bij peter bosz niks van voorstellen....?!
  zondag 18 februari 2007 @ 00:06:25 #111
139407 jorienvdherik
pi_46414416
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 23:53 schreef Backdoorman het volgende:

[..]

wat schrijft hij zo o.a. dan? kan ik me bij peter bosz niks van voorstellen....?!
Niet meer willen voetballen onder Willem. En daarom verliezen zo ongeveer. en toen kon Willem gaan.

En dat soort dingen
  zondag 18 februari 2007 @ 00:22:38 #112
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_46414843
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 23:53 schreef Backdoorman het volgende:

[..]

Kliekjes vormen met Witsche en nog een paar o.a.
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_46415232
Feyenoord - Utrecht 3-1
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 18 februari 2007 @ 11:11:11 #114
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_46419616
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 15:30 schreef dlebrok het volgende:

En de UEFA Cup winnen is voor Feyenoord net zo'n prestatie als voor Liverpool de CL winnen, gezien de financieen van beide clubs
En die financiele situattie is nou net ook enigszins het verschil tussen en topclub en een subtop. Juist doordat je dat onderscheid maakt geef je aan wat het verschil in top en subtop is
  zondag 18 februari 2007 @ 11:36:03 #115
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_46420059
Geweldig die beelden van de UEFA Cup finale, maakt weer eens hard duidelijk hoe slecht we er sindsdien voorstaan, met dit seizoen als negatief hoogtepunt.

Zoetebier, Gyan, Van Wonderen, Paauwe, Rzasa, Kalou, Elmander, Bosvelt, Ono, De Haan, Van Persie, Tomasson, Van Hooijdonk. Het waren ook niet allemaal supertalenten, maar toen stond er wel een TEAM wat voor Feyenoord vocht!

Nooit gedacht dat Van Marwijk de succesvolste coach van de laatste jaren zou zijn/blijven.
pi_46422640
En Emerton en Smolarek en Ulli
En die jankert tegen Freiburg
  zondag 18 februari 2007 @ 14:57:26 #117
53267 TC03
pi_46426466
En toen stonden we vroegtijdig met 2-0 voor.
pi_46426622
Misschien toont Utrecht nog wel wat veerkracht
  zondag 18 februari 2007 @ 16:08:58 #119
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_46429221
Zou het? De 0 houden?
  zondag 18 februari 2007 @ 16:26:07 #120
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_46429967
Ja, het is gebeurd hoor !
pi_46430031
Bizar
pi_46430569
Gewonnen en de nul gehouden
pi_46430769
Harry heeft meer doelpunten gemaakt dan ooit tevoor in 1 seizoen. .
Kutkloon.
pi_46431498
Weer terug uit de Kuip.

De wedstrijd was
Publiek was ook
Algehele sfeer was
Publiek bij doelpunten was

Publiek hoorde je alleen bij tussenstanden van 020 tegen excelsior
pi_46431638
quote:
Op zondag 18 februari 2007 16:08 schreef Merkie het volgende:
Zou het? De 0 houden?
Nou Henk, chapeau!
FEYENOORD ROTTERDAM
  zondag 18 februari 2007 @ 17:19:13 #126
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_46431762
pi_46431874
quote:
Op zondag 18 februari 2007 16:08 schreef Merkie het volgende:
Zou het? De 0 houden?
Dat was te verwachten, Ali Boussaboun staat in de spits bij Utrecht.
  zondag 18 februari 2007 @ 17:37:58 #128
139407 jorienvdherik
pi_46432334
Castelen
Charisteas
Drenthe

Volgende week zullen we wel verliezen
  zondag 18 februari 2007 @ 17:51:54 #129
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_46432738
Die akka van Drenthe
  zondag 18 februari 2007 @ 17:54:59 #130
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_46432814
Oh nee, Castelen krijgt de bal en komt wederom z'n man niet voorbij, WAUW

En die laatste actie ofzo (waarna Vincken op doel kopte) van Drenthe was echt niet zo bedoeld !

Verder heeft Koeman weer het nodige jodengeluk
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
  zondag 18 februari 2007 @ 18:01:16 #131
139407 jorienvdherik
pi_46432963
foto's van Feyenoord - FC Utrecht 2-0 online op www.fr-fotopage.nl
  zondag 18 februari 2007 @ 18:31:23 #132
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_46433657
Wat een kutpot, bwah.

Ergste was nog dat een maat van me in carnavalskleding de Kuip in kwam lopen.
Die ken je dan weer niet slaan.
Elite
Tegen TTIP
pi_46433767
quote:
Op zondag 18 februari 2007 18:31 schreef Happel het volgende:

"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_46433874
Ergste was nog dat de ME bekeuringen uit liep te schrijven voor fout parkeren bij DHZ!
  zondag 18 februari 2007 @ 18:53:41 #135
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_46434250
mooie wedstrijd vandaag. Zijn er nog foto's van de sfeeractie voor coen? Omdat ik zelf een blaadje voor mijn hoofd hield kon ik helaas niks zien.
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
  zondag 18 februari 2007 @ 19:21:04 #136
139407 jorienvdherik
pi_46435023
quote:
Op zondag 18 februari 2007 18:53 schreef yvette1982 het volgende:
mooie wedstrijd vandaag. Zijn er nog foto's van de sfeeractie voor coen? Omdat ik zelf een blaadje voor mijn hoofd hield kon ik helaas niks zien.

pi_46435412
Ik zie weinig jorien
pi_46435764
quote:
Op zondag 18 februari 2007 18:31 schreef Happel het volgende:
Wat een kutpot, bwah.

als Bob Marley?
  zondag 18 februari 2007 @ 20:06:17 #139
139407 jorienvdherik
pi_46436347
quote:
Op zondag 18 februari 2007 19:35 schreef Erasmusch het volgende:
Ik zie weinig jorien
Er stond C O E N
  zondag 18 februari 2007 @ 20:08:13 #140
167723 sanni
Acima de seu
pi_46436402
Wat een is die negroide hoolie Guzman! Kan hij lekker de 1-0 scoren dankzij het
goede voorbereide werk van die Griek gaat die grafmongoal lopen juichen met
een andere speler ipv Charisteas te bedanken. Mongool,zal hem dat vd week
ff voorleggen..
  zondag 18 februari 2007 @ 20:11:22 #141
123545 DatMeenJeNiet
pi_46436517

Zo dan..
pi_46436655
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:08 schreef sanni het volgende:
ff voorleggen..
Heb je al meer info over dat tuig ingewonnen?
  zondag 18 februari 2007 @ 20:26:28 #143
139407 jorienvdherik
pi_46437084
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:15 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Heb je al meer info over dat tuig ingewonnen?
Zag er nog 1 van lopen.
Als die een bedrag met 6 nullen voorsteld wil ik wel praten
pi_46437308
nooit verwacht dat ik het zou zeggen maar wat een verademing dat Castelen terug is
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:08 schreef sanni het volgende:
ff voorleggen..
kneus
pi_46437416
quote:
Op zondag 18 februari 2007 18:39 schreef Luni het volgende:
Ergste was nog dat de ME bekeuringen uit liep te schrijven voor fout parkeren bij DHZ!
ME was overdreven overwezig, ben nog gefotografeerd door die lui. Zou niet weten waarom
Feijenoord Rotterdam
  zondag 18 februari 2007 @ 20:34:56 #146
53267 TC03
pi_46437422
quote:
Op zondag 18 februari 2007 18:53 schreef yvette1982 het volgende:
Omdat ik zelf een blaadje bord voor mijn hoofd hield kon ik helaas niks zien.
  zondag 18 februari 2007 @ 20:36:41 #147
139407 jorienvdherik
pi_46437489
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:34 schreef zevenkamp het volgende:

[..]

ME was overdreven overwezig, ben nog gefotografeerd door die lui. Zou niet weten waarom
misschien was die wel homo
pi_46437694
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:36 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

misschien was die wel homo
Was een vrouwelijke ME'er.
Feijenoord Rotterdam
  zondag 18 februari 2007 @ 20:42:18 #149
139407 jorienvdherik
pi_46437731
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:41 schreef zevenkamp het volgende:

[..]

Was een vrouwelijke ME'er.
Had je kans gepakt
  zondag 18 februari 2007 @ 20:56:43 #150
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_46438363
quote:
Op zondag 18 februari 2007 19:47 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

als Bob Marley?
Elite
Tegen TTIP
  zondag 18 februari 2007 @ 20:57:56 #151
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_46438424
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:26 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

Zag er nog 1 van lopen.
Als die een bedrag met 6 nullen voorsteld wil ik wel praten
Oeh, oeh. Ik heb er een nog de hand geschud vandaag, wat heb ik gewonnen.
Elite
Tegen TTIP
  zondag 18 februari 2007 @ 21:04:54 #152
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_46438735
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:11 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[afbeelding]

Zo dan..
mwah, zie behoorlijk veel mensen die hun papiertje niet omhoog houden....
pi_46439015
Drie puntjes lekker.
Harry = toch wel voldoende vandaag.

Was niet puik, we moeten kritisch blijven, volgende week wacht ADO en volgens mij hebben wij daar al 2 jaar niet meer gewonnen.
pi_46439091
quote:
Op zondag 18 februari 2007 20:56 schreef Happel het volgende:

[..]

op z'n slippertjes
pi_46439227
quote:
Op zondag 18 februari 2007 19:47 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

als Bob Marley?
jaaaah man, he is alive! Irie
  zondag 18 februari 2007 @ 21:17:35 #156
123545 DatMeenJeNiet
pi_46439256
quote:
Op zondag 18 februari 2007 21:04 schreef Backdoorman het volgende:

[..]

mwah, zie behoorlijk veel mensen die hun papiertje niet omhoog houden....
Mjja, voor deze foto deed +- iedereen wel mee ..... voor zo'n 2 seconden.

Maar voor Feyenoord- en Kuiptermen vind ik hem wel goed gelukt..
  zondag 18 februari 2007 @ 21:41:18 #157
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_46440251
potver de potver we hebben gewoon de nul gehouden vandaag

vind het eigenlijk wel vrij verassend en dat met 1 vd slechtste teams in de afgelopen jaren
Love will tear us apart (Joy Division)
  zondag 18 februari 2007 @ 21:52:19 #158
101585 hippo-clippo
Feijenoord, m'n leven!
pi_46440696
quote:
Op zondag 18 februari 2007 21:13 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

op z'n slippertjes
haha zag hem na de wedstrijd staan op het perron. Had het een beetje koud en iedereen stond in een grote kring om hem heen te apengaapen
I don't eat meat......but I sure like to BONE!!!!!!!
  zondag 18 februari 2007 @ 22:16:57 #159
139407 jorienvdherik
pi_46441694
quote:
Drenthe: 'ik dacht al aan het juichen voor het schot'
Gepubliceerd op: 18-02-07 / Auteur: Mitchell / Bron: Feyenoord12.nl

Vandaag tegen FC Utrecht kreeg Royston Drenthe een unieke kans om zijn eerste doelpunt in het betaald voetbal te maken, echter mislukte de poging. Drenthe liet tegenover Radio Rijnmond weten dat hij bij zijn poging met teveel andere dingen bezig was. Op de training had hij dezelfde bal diverse malen getraind en was het steeds raak.

"Ik dacht aan veel te veel andere zaken. Was al bezig met hoe ik zou juichen. Dat was niet goed," aldus Drenthe. "Mijn eerste doelpunt ga ik zeker enthousiast vieren als die komt."
IS HELD
  zondag 18 februari 2007 @ 22:17:02 #160
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_46441699
Ik heb inmiddels gezien dat De Kuip voorzien is van digitale reclameborden. Een goede stap vooruit.

En Feyenoord heeft ook terecht gewonnen. FC Utrecht heeft voorlopig niets te zoeken in de UEFA Cup.
pi_46444750
quote:
'Fantastische' terugkeer Boussaboun in Kuip
ROTTERDAM - Voor de derde wedstrijd op rij speelde Ali Boussaboun tegen een voormalig werkgever. Na een gelijkspel tegen ADO Den Haag en een overwinning op NAC Breda verliet de Marokkaan het Feyenoord-stadion met een dubbel gevoel. Het verlies tegen Feyenoord (2-0) was teleurstellend, maar de ontvangst door de supporters vond de spits 'geweldig'.
Toen de spelersbus van FC Utrecht bij het stadion arriveerde, bleek dat de populariteit van Boussaboun onder de Feyenoord-supporters onveranderd groot is. Zijn naam werd gescandeerd en hij kreeg applaus. Tijdens de warming-up overstemde het 'Ali B' van de Feyenoord-supporters bijna het applaus voor de opkomst van de thuisclub. „Die ontvangst gaf me echt kippenvel. Als de supporters je naam roepen, gaat er toch wel wat door je heen. Na de wedstrijd heb ik nog twee bossen bloemen van verschillende fans gekregen. Fantastisch!“
Return of the legend
  zondag 18 februari 2007 @ 23:47:51 #162
139407 jorienvdherik
pi_46444807
quote:
Op zondag 18 februari 2007 23:46 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Return of the legend
Ben blij dat ik het niet gemist hebt.
Kan ik over een paar jaar vertellen, dat ik er toch mooi bij was toen Ali B terug in Rotterdam was
pi_46444855
wat was er trouwens met de toegangspoorten?
  zondag 18 februari 2007 @ 23:51:52 #164
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_46444944
quote:
Op zondag 18 februari 2007 23:49 schreef ruud_fr het volgende:
wat was er trouwens met de toegangspoorten?
Stroomstoring.
Elite
Tegen TTIP
  maandag 19 februari 2007 @ 07:40:30 #165
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_46449438
Kutmatch.
Kutmiddag.
Kutkoeman blijft nog even zitten.

Drenthe
pi_46449880
quote:
Feyenoord biedt Schreuder nieuw contract aan

Radio Rijnmond analist Emile Schelvis meldde vanmiddag in het sportprogramma van de regionale zender dat Feyenoord Alfred Schreuder inmiddels een contractverlenging van een jaar heeft aangeboden.

De middenvelder heeft moeite om na zijn rentree op Nederlands topniveau terug te keren. Zijn toegevoegde waarde binnen de selectie wordt echter zodanig ingeschat dat de beslissing nu al genomen is.
  maandag 19 februari 2007 @ 09:18:00 #167
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_46450113
quote:
Op maandag 19 februari 2007 08:57 schreef Vakkie_W het volgende:

[..]

Gast,
Schreuder is 1 van de weinige die nog enigzins een degelijke pot op de mat legt, de afgelopen paar matches.
Daarnaast is iemand met zijn ervaring altijd goed om in een, relatief, jonge groep te hebben.
Wil niet zeggen dat ze 'em, volgend seizoen, gelijk in de basis moeten pleuren.
pi_46450393
quote:
Op maandag 19 februari 2007 09:18 schreef Keltie het volgende:

[..]

Gast,
Schreuder is 1 van de weinige die nog enigzins een degelijke pot op de mat legt, de afgelopen paar matches.
Daarnaast is iemand met zijn ervaring altijd goed om in een, relatief, jonge groep te hebben.
Wil niet zeggen dat ze 'em, volgend seizoen, gelijk in de basis moeten pleuren.
Kom op zeg, die kan het niveau echt niet meer aan hoor...................
pi_46450398
Moulijn, voor eeuwig Mister Feyenoord'

19/2/2007 8 :10

Feyenoord-verdediger Piet Steenbergen runde vroeger een sigarenzaak in Rotterdam-Zuid, waar zijn medespeler Henk Schouten regelmatig langs wipte. Terwijl Schouten even op de winkel paste, ging Steenbergen snel naar het toilet. De wc-deur zat in de winkel en was niet al te solide. Zodra een klant vroeg of de baas er niet was, had Schouten de nare gewoonte de wc-deur open te rukken, waardoor de klant plotseling oog in oog stond met zijn sigarenboer, met de broek op de enkels.
Later hield Steenbergen altijd met één hand de deurknop vast, zodat Schouten geen grappen kon uithalen. Maar daar wist de binnenspeler wel raad mee. Zo moest Steenbergen ooit van de wc naar buiten sprinten, omdat Schouten de kassa op de tramrails had gezet. Schouten was vertegenwoordiger in frisdranken en had altijd veel handelsgeld op zak. Nadat de loonzakjes werden uitgedeeld bij Feyenoord, deed hij snel zijn handelsgeld in het loonzakje en ging in de kleedkamer naast Hans Kraay senior zitten. Daar telde hij op zijn gemak zijn salaris na. Even later meldde Kraay zich woedend bij manager Guus Brox, om zich te beklagen dat Schouten tien keer zoveel verdiende als hij.
Als de legendarische linksbuiten Coen Moulijn met een goed glas wijn op zijn praatstoel zit, kan hij boeiend vertellen over al die gedateerde avonturen uit de tijd dat voetbal nog bol stond van de romantiek. De populairste Feyenoorder aller tijden werd op 15 februari 1937 geboren in de Eerste Bloklandstraat in het Oude Noorden, waar tevens de roots liggen van de onlangs overleden legende Faas Wilkes.
De geniale dribbelaar was het jeugdidool van Moulijn, daarom meldde hij zich op tienjarige leeftijd als lid aan bij Xerxes, waar Wilkes in het eerste elftal speelde. Terwijl Wilkes als prof furore maakte bij Inter, liet trainer Friedrich Donenfeld de jeugdige linksbuiten in het eerste elftal van Xerxes debuteren. Moulijn lonkte openlijk naar Sparta, maar de beleidsbepalers op Het Kasteel zagen niets in hem, waardoor hij in 1955 voor 25 duizend gulden naar Rotterdam-Zuid vertrok. Moulijn speelde achttien seizoenen voor Feyenoord en kwam 38 keer uit voor Oranje. Hij werd vijf keer landskampioen, won twee keer de KNVB-beker, de Europa Cup I en de Wereldbeker. Vorige week werd Coen Moulijn zeventig jaar.
Hij noemt zichzelf een ouderwetse linksbuiten. 'Echte buitenspelers zijn schaars geworden. Bij Xerxes speelde ik nog vaak linksbinnen, in een vijfmansvoorhoede. Bij Feyenoord werd ik linksbuiten. Na iedere training ging ik nog twintig minuten voor mezelf door. Terreinknecht ome Jaap Barendregt zorgde voor twee ballen en dan oefende ik mijn passeerbewegingen. Die beweging maken naar rechts, tegenstander op het verkeerde been, dan met links met de bal erlangs.'
'Ik kon heel goed inschatten wat mijn directe tegenstander van plan was. Ik zag precies wat hij deed en wat ik vervolgens moest doen. Als je talent hebt, kun je dat efficiënter benutten als je er veel op traint. Ik heb op straat leren voetballen. Je speelde noodgedwongen op een klein veldje, in een kleine ruimte. De tegenstander was altijd dichtbij. Dan moest je wel schijnbewegingen maken. Dat is mijn basis geweest. Mijn technische bagage ontwikkelde ik op straat.'
Nieuwe spelers hadden het moeilijk bij Feyenoord, vooral als ze uit de provincie kwamen. Die voetballers lagen wakker van de voetbalhumor van Cor van der Gijp en sidekick Schouten. Verdediger Jo Walhout kwam van NOAD uit Tilburg. Voorzitter Cor Kieboom contracteerde hem, maar had daar een uur later al spijt van. Het contract werd getekend in een hotel en na afloop van de besprekingen werd er nog een kop soep gegeten.
Op het moment dat de nieuwe aankoop een ogenblikje stilte vroeg om even te kunnen bidden voordat hij aan de soep begon, wist de roemruchte voorzitter al genoeg. Zo’n speler zou het nooit redden in De Kuip.
Om indruk te maken op zijn medespelers verscheen Walhout in een smetteloos wit kostuum bij Feyenoord, maar daar wisten Van der Gijp en Schouten wel raad mee. Ze vroegen de nieuwe aanwinst bij welk orkest hij speelde en vervolgens viel tijdens het diner na de wedstrijd het licht uit. Toen het weer aanging, was de biefstuk van Walhout verdwenen en de mosterdpot leeg. Even later ontdekte de verdediger waar de inhoud was. Daar zat hij namelijk op, waardoor hij zijn witte kostuum kon weggooien. Ook bestuursleden werden niet ontzien.
Toen een vooraanstaand bestuurslid in een flitsend zomerkostuum verscheen, liet Van der Gijp de ober struikelen, waardoor er twee borden soep over het bestuurslid heen gingen.
Moulijn speelde 487 wedstrijden voor Feyenoord. Hij liet het scoren vooral aan Van der Gijp over. Hij vond de passeerbeweging langs de rechtsback en vervolgens de afgemeten voorzet eigenlijk net zo leuk. Alle rechtsbacks kenden het recept van Moulijn, hij dreigde naar binnen en ging vervolgens buitenom. Geen enkele tegenstander wist raad met die beweging en het kan geen toeval zijn dat midvoor Van der Gijp jarenlang topscorer van Feyenoord was. Met de nodige zelfspot merkt Van der Gijp nog wel eens op dat hij een geweldige prestatie leverde, omdat hij zich al die jaren moest behelpen met een gemankeerde linksbuiten.
De jarige Moulijn denkt met weemoed terug aan die tijd. 'Wat hebben we gelachen', zegt hij. 'Jongens als Van der Gijp en Schouten kom je niet meer tegen. Ze hadden eens afgesproken een bepaald bestuurslid op de schouders te nemen. Dat was een wat deftige man die daar helemaal niet van hield. Zodra de goede man iets zei, namen we hem juichend op de schouders. Als we naar het buitenland gingen, kwam die man helemaal over zijn toeren thuis.'
'Dan hadden we hem minstens duizend keer op de schouders ergens rondgedragen. Een ander bestuurslid verscheen voor een trip naar Hongarije met modieuze nieuwe schoenen op Schiphol. In de bus van het vliegveld naar ons hotel deed hij zijn schoenen uit. Schouten vond dat niet fris en gooide de schoenen uit het raam. Vervolgens liep die arme man twee dagen op zijn sokken door Boedapest, totdat hij op maandagmorgen nieuwe schoenen kon kopen.'
In 1972 nam Moulijn afscheid van zijn publiek met een wedstrijd tegen Uruguay. In datzelfde jaar reed hij zijn auto total loss op een onbewaakte spoorwegovergang. Na zijn voetbalcarrière runde hij zijn dames- en herenmodezaak in Rotterdam-Zuid, die hij nog steeds bezit. De legendarische linksbuiten had veel zorgen over zijn lichamelijk gehandicapte zoon Raymond, die hij naar zijn favoriete voetballer Raymond Kopa noemde, ooit een legendarische aanvaller van Stade Reims en Real Madrid.
Moulijn onderging zelfs een zware operatie om zijn nier af te staan aan zijn zoon. Toen het orgaan niet aansloeg, heeft zijn zoon een nier gekregen van een goede vriendin van de familie. Raymond is intussen 42 jaar en maakt het naar omstandigheden goed. De nog steeds waanzinnig populaire volksheld bezoekt nog steeds trouw de thuiswedstrijden van Feyenoord en als zijn club uit speelt zit hij met vrienden bij Sparta. Op Het Kasteel treft hij Spartaan Tonny van Ede altijd.
Als aanvoerder van het Rotterdams elftal wilde Van Ede zich ooit met zijn ploeggenoten voorstellen aan het publiek. Hij werd met daverend gejuich ontvangen, maar toen hij achterom keek, bleek hij moederziel alleen op de middenstip te staan. Van der Gijp en Schouten hadden de andere spelers tegengehouden. Zij stonden vanuit de spelerstunnel vrolijk te zwaaien naar Van Ede.
Gefeliciteerd, Coen. Bedankt voor alle prachtige voetbalmomenten en de schitterende anekdotes. Je moeder werd 103 jaar. Nog vele jaren, je blijft in ieder geval voor eeuwig Mister Feyenoord!
Johan Derksen
  maandag 19 februari 2007 @ 09:53:15 #170
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_46450617
quote:
Op maandag 19 februari 2007 09:38 schreef Luni het volgende:

[..]

Zegt dan genoeg over het overgrote deel van de selectie of niet?
Daarnaast is er geen betere voorhanden, dus jah.
Oude schoenen, nieuwe schoenen, weggooien een meer van dat geleuter.
  maandag 19 februari 2007 @ 10:01:36 #171
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_46450765
Zo te lezen weinig gemist gisteren. Toen Feyenoord aftrapte had ik al de nodige biertjes achterover geklapt.
pi_46451133
quote:
Op maandag 19 februari 2007 10:01 schreef FrankyMcG het volgende:
Zo te lezen weinig gemist gisteren. Toen Feyenoord aftrapte had ik al de nodige biertjes achterover geklapt.
Ik ook, en ik ben ook bij Feyenoord geweest.
pi_46451456
Ben ik de enige die Lucius totaal niet heeft gemist gister?
pi_46452754
quote:

[..]

Heeft ie ook nooit gekunt...
Geweldige kerel maar gewoon qua speler niveau nac.
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
  maandag 19 februari 2007 @ 11:42:22 #175
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_46452884
quote:
Op maandag 19 februari 2007 10:44 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Ben ik de enige die Lucius totaal niet heeft gemist gister?
Luciwie?
Euh.. Nee, niet gemist.. Maargoed, Schreuder moet er van sommigen uit, dus zou Lucius zijn leegte op kunnen vullen?
pi_46453495
wat mij opviel is dat het gewoon weer, zoals zo vaak, een totale rotzooi is. We hebben echt een goede kerel op het middenveld nodig. Echt iemand met ervaring, iemand met inzicht en koppie-koppie. Ik ben er trouwens van overtuigd dat als er zo iemand komt het dan echt stukken beter gaat.
Castelen trouwens goed gespeeld Goed dat die weer terug is.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  maandag 19 februari 2007 @ 12:15:18 #177
139407 jorienvdherik
pi_46453656
quote:

[..]

Gister was die kut. tegen twente en ajax ook al
  maandag 19 februari 2007 @ 12:26:09 #178
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_46453912
quote:
Op maandag 19 februari 2007 12:15 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

Gister was die kut. tegen twente en ajax ook al
Misschien moet je eens wat minder naar die joodsche schijtclub van je kijken?
pi_46454509
quote:
Op maandag 19 februari 2007 12:26 schreef Keltie het volgende:

[..]

Misschien moet je eens wat minder naar die joodsche schijtclub van je kijken?
Hij heeft wel gelijk
  maandag 19 februari 2007 @ 14:24:48 #180
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_46456994
quote:
Op maandag 19 februari 2007 12:50 schreef Luni het volgende:

[..]

Hij heeft wel gelijk
Mwah, beetje kortzichtig. De rest was nl ook schijt tegen ajax en twente, Vlaar en Schreuder waren zo'n beetje de 2 beste spelers toen aan Feijenoordzijde.
Niemand dus een contractverlenging geven?
  maandag 19 februari 2007 @ 14:25:04 #181
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_46457000
quote:
Feyenoord krijgt nog minimaal 1 miljoen

Volgens de Braziliaanse krant O Tempo kan Feyenoord nog minimaal één miljoen euro tegemoet zien van Cruzeiro. De Rotterdammers hadden destijds tien procent van de transferrechten van Fred (23) in handen, maar ontvingen geen vergoeding bij zijn overstap naar Olympique Lyon.

Een vertegenwoordiger van de Brazilianen bevestigde dat Feyenoord succesvol een claim heeft neergelegd bij de FIFA. Nu Cruziero toegegeven heeft fout te zitten, is er een gevecht ontstaan om de hoogte van de transfersom. Feyenoord zegt dat er vijftien miljoen euro mee bemoeid was, terwijl de Braziliaanse club meldt dat Fred ‘slechts’ tien miljoen opleverde.

Frederico Chavez Guedes, zoals hij voluit heet, wilde twee seizoenen geleden de overstap naar de Nederlandse competitie niet maken en kreeg direct een aanbieding van de Franse landskampioen. In ruil daarvoor kreeg Feyenoord zijn ploeggenoot Gerson Magrao plus tien procent van de transferrechten van de aanvaller.

Wanneer Feyenoord haar gelijk haalt, zal zij 1.5 miljoen euro op de bankrekening bijgeschreven krijgen. In ieder geval zijn zij zeker van een bedrag van één miljoen.
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
  maandag 19 februari 2007 @ 14:32:36 #182
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_46457237
Zo, ken die weer mooi de bodemloze put in.
  maandag 19 februari 2007 @ 14:42:26 #183
146730 R81
Ech wel...
pi_46457537
Drenthe
The most beautiful view is the one I share with you.
Mijn trots!
pi_46457568
Is Kolkka zijn basisplek kwijt aan Castelen en Vincken of geblesseerd?
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
  maandag 19 februari 2007 @ 14:50:12 #185
123545 DatMeenJeNiet
pi_46457770
Basisplek kwijt. Na zijn griepje in Amsterdam.
  maandag 19 februari 2007 @ 16:47:27 #186
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_46461393
Verwarring omtrent jubileumshirt en gouden logo

Na bekendmaking van nieuwe shirts voor seizoen 2007/2008 is er verwarring ontstaan bij veel supporters. De vraag die door velen werd gesteld had betrekking op het ontbreken van het gouden logo. Feyenoord hoopt middels onderstaande verklaring de onduidelijkheid en verwarring te hebben weggenomen.
Afgesproken was dat in 2008, bij viering van het 100-jarig bestaan, het gouden logo zou terugkeren op de shirts en deze staan nu niet op de jongstleden gepresenteerde nieuwe shirts.

Voetbalseizoenen lopen per halve kalenderjaren, te weten van juli t/m mei-juni en in een voetbalseizoen moeten clubs met vastgestelde tenues, goedgekeurd door de KNVB, spelen. Voor het jaar 2008 moest er zodoende een keuze worden gemaakt. Daarop is in overleg met MACO, adviesgroep van het Supportersplatform, besloten om jubileumshirts inclusief gouden logo te introduceren in seizoen 2008/2009. De verjaardag van Feyenoord, 19 juli 2008, valt immers in dat seizoen.

Ter info
pi_46461513
Wel raar, want het grote feest is natuurlijk in mei 2008
  maandag 19 februari 2007 @ 16:55:30 #188
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_46461624
Hopelijk pakken ze de shirts uit 1970

Thuis.

Uit.
pi_46461681
Het uitshirt wel ja
pi_46465405
quote:
Op maandag 19 februari 2007 14:24 schreef Keltie het volgende:
Niemand dus een contractverlenging geven?
juist, op een paar na
  maandag 19 februari 2007 @ 19:07:58 #191
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_46465601
quote:
Op maandag 19 februari 2007 19:02 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

juist, op een paar na
En wat wou je dan terugzetten?
  maandag 19 februari 2007 @ 19:15:54 #192
53267 TC03
pi_46465934
quote:
Op maandag 19 februari 2007 14:25 schreef SupaMario het volgende:

[..]

Pure winst weer.
pi_46466777
quote:
Op maandag 19 februari 2007 19:07 schreef Keltie het volgende:

[..]

En wat wou je dan terugzetten?
aankopen, slechter kan het niet worden lijkt mij
  maandag 19 februari 2007 @ 20:07:52 #194
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_46468391
quote:
Op maandag 19 februari 2007 19:34 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

aankopen, slechter kan het niet worden lijkt mij
Van welk geld?
Elite
Tegen TTIP
pi_46468507
proberen nog wat te verkopen en van de 1 of 1,5 miljoen van Fred
  maandag 19 februari 2007 @ 20:36:46 #196
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_46469919
quote:
Pierre van Hooijdonk was van plan bij zijn afscheid van het betaald voetbal een groots feest te geven. De 37-jarige aanvaller, die bij de Rotterdammers amper speeltijd krijgt, ziet daar bij nader inzien toch van af. De reden voor dat besluit is dat Pi-Air het niet gepast vindt om in een seizoen als het huidige met Feyenoord een feestje te vieren.

De bedoeling was om in Ahoy een afscheidsduel te organiseren, waarin de selectie die in 2002 de UEFA Cup won, het zou opnemen tegen een groep oud-internationals, waarmee hij in de loop der jaren uitkwam voor Oranje. Dit is nu van de baan.
Jammer. Niet dat Pi-air me zoveel boeit, maar had me wel leuk geleken
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_46469989
quote:
Op maandag 19 februari 2007 20:07 schreef Happel het volgende:

[..]

Van welk geld?
Komt wel weer in het laatje, gaat alleen nog even duren. Castelen, Slory, Bruins, de Guzman, Vlaar, etc. gaan wel meer opbrengen dan de meeste spelers die we de afgelopen paar jaar verkocht hebben (Kuyt uitgezonderd).
  maandag 19 februari 2007 @ 20:43:11 #198
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_46470206
quote:
Op maandag 19 februari 2007 20:38 schreef dlebrok het volgende:

[..]

Komt wel weer in het laatje, gaat alleen nog even duren. Castelen, Slory, Bruins, de Guzman, Vlaar, etc. gaan wel meer opbrengen dan de meeste spelers die we de afgelopen paar jaar verkocht hebben (Kuyt uitgezonderd).
Ik weet haast wel zeker dat dit niet het geval zal zijn. Al deze spelers zullen te vroeg en voor veel minder geld dan Kuijt vertrekken. Ben ik van overtuigd.
Elite
Tegen TTIP
  maandag 19 februari 2007 @ 20:43:18 #199
139407 jorienvdherik
pi_46470214
quote:
Op maandag 19 februari 2007 20:36 schreef Maikalo het volgende:

[..]

Jammer. Niet dat Pi-air me zoveel boeit, maar had me wel leuk geleken
Bron is de snor he
  maandag 19 februari 2007 @ 20:47:29 #200
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_46470411
quote:
Op maandag 19 februari 2007 20:43 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

Bron is de snor he
Dan nog lijkt me zo'n wedstrijd wel wat. Plus dat er dan weer extra geld in het laatje komt
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  maandag 19 februari 2007 @ 20:57:11 #201
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_46470881
quote:
Op maandag 19 februari 2007 20:43 schreef Happel het volgende:

[..]

Ik weet haast wel zeker dat dit niet het geval zal zijn. Al deze spelers zullen te vroeg en voor veel minder geld dan Kuijt vertrekken. Ben ik van overtuigd.
Eensch.
pi_46471384
quote:
Op maandag 19 februari 2007 20:43 schreef Happel het volgende:

[..]

Ik bedoel meer in het algemeen. Je kunt veel zeggen over dit team maar volgend seizoen hebben we wel het meest talentvolle elftal dat ik ooit in Feyenoord-shirt heb zien spelen, echter ik denk alleen niet dat het als team gaat werken omdat Feyenoord geen Cocu's, Goors en Davids'-en haalt.
  maandag 19 februari 2007 @ 21:10:14 #203
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_46471559
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:07 schreef dlebrok het volgende:

[..]

Ik bedoel meer in het algemeen. Je kunt veel zeggen over dit team maar volgend seizoen hebben we wel het meest talentvolle elftal dat ik ooit in Feyenoord-shirt heb zien spelen, echter ik denk alleen niet dat het als team gaat werken omdat Feyenoord geen Cocu's, Goors en Davids'-en haalt.
Feyenoord kan überhaupt niet van dat soort spelers halen.
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_46471717
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:10 schreef Maikalo het volgende:

[..]

cocu goor en davids zijn niet eens welkom
Feijenoord Rotterdam
pi_46473489
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:10 schreef Maikalo het volgende:

[..]

Als ze dat nou eens wel deden dan werd het tenminste nog eens wat.
pi_46473629
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:13 schreef zevenkamp het volgende:

[..]

cocu goor en davids zijn niet eens welkom
Ik bedoel ook niet letterlijk die spelers.
  maandag 19 februari 2007 @ 21:55:33 #207
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_46473638
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:51 schreef dlebrok het volgende:

[..]

Als ze dat nou eens wel deden dan werd het tenminste nog eens wat.
Er is geen geld, dus kan het niet.
Elite
Tegen TTIP
pi_46473722
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:55 schreef Happel het volgende:

[..]

Er is geen geld, dus kan het niet.
Er was genoeg geld alleen dat is de put ingeflikkerd
  maandag 19 februari 2007 @ 22:03:24 #209
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_46473958
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:57 schreef dlebrok het volgende:

[..]

Er was genoeg geld alleen dat is de put ingeflikkerd
Daarmee waren schulden afbetaald, ja. Schulden die nog steeds niet zijn weggewerkt.
Elite
Tegen TTIP
pi_46474397
quote:
Op maandag 19 februari 2007 22:03 schreef Happel het volgende:

[..]

Daarmee waren schulden afbetaald, ja. Schulden die nog steeds niet zijn weggewerkt.
Onnodige schulden puur te danken aan het wanbeleid. Indirect de put in geflikkerd dus.
pi_46474556
Misschien is een beursgang een idee?
  dinsdag 20 februari 2007 @ 07:49:04 #212
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_46481297
quote:
Op maandag 19 februari 2007 22:18 schreef koningdavid het volgende:
Misschien is een beursgang een idee?
Jullie beginjaren aan de beurs gingen niet zo heel geweldig meen ik mij te herinneren?
pi_46481413
quote:
Op maandag 19 februari 2007 22:15 schreef dlebrok het volgende:

[..]

Onnodige schulden puur te danken aan het wanbeleid. Indirect de put in geflikkerd dus.
En zo af en toe is er iets, ik noem een keeper die je kunt verkopen aan spanjaarden, waardoor je nog verder uit de schulden kan klimmen en dan verneuken ze het!!
  dinsdag 20 februari 2007 @ 09:29:43 #214
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_46482165
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 08:12 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

En zo af en toe is er iets, ik noem een keeper die je kunt verkopen aan spanjaarden, waardoor je nog verder uit de schulden kan klimmen en dan verneuken ze het!!
Kortom: Het bestuur is en blijft kut na het vertrek van die kale. Er werd toendertijd ook niet voor niets gevraagd om de hoofden van Woerts en Co.
Elite
Tegen TTIP
  dinsdag 20 februari 2007 @ 09:45:34 #215
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_46482402
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 09:29 schreef Happel het volgende:

[..]

Kortom: Het bestuur is en blijft kut na het vertrek van die kale. Er werd toendertijd ook niet voor niets gevraagd om de hoofden van Woerts en Co.
En na afgelopen zondag zitten ze weer even veilig.
pi_46483799
Gewoon blijven strijden voor afscheid van Chris en holmaten!!
  dinsdag 20 februari 2007 @ 13:02:35 #217
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_46487130
quote:
Feyenoord bevestigd: beleidsplan bij FSP

Gister meldde FR-Fans.nl u al dat op 6 maart en 15 mei twee FSP avonden ingepland zijn. Peter Bosz en Wim Jansen presenteren op dinsdag 6 maart aanstaande het door hen opgestelde technische beleidsplan tijdens een extra bijeenkomst van het Feyenoord Supporters Platform (FSP).
Feyenoord’s technisch manager en technisch adviseur zullen ten overstaan van de aanwezige supporters hun ideeën en plannen toelichten en supporters worden in de gelegenheid gesteld hier vragen over te stellen en opmerkingen te maken.

Uitsluitend supporters die zich vooraf aanmelden krijgen toegang tot de bijeenkomst. Supporters die reeds tot de vaste kern van het Platform behoren hebben voorrang.
Ben benieuwd... of eigenlijk niet..
pi_46487249
Zal wel weer niks wezen
pi_46487588
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 13:07 schreef TJDoornbos het volgende:
Zal wel weer niks wezen
pi_46487656
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 13:07 schreef TJDoornbos het volgende:
Zal wel weer niks wezen
  dinsdag 20 februari 2007 @ 13:49:53 #221
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_46488533
quote:
UEFA legt Feyenoord opnieuw boete op
20 februari 2007

De tuchtcommissie van de Europese voetbalbond UEFA heeft Feyenoord opnieuw een boete opgelegd. De Rotterdammers moeten 5.000 euro betalen omdat er voor en tijdens het UEFA Cup-duel met Wisla Krakow vuurwerk afgestoken werd.
Ad powered by www.webads.nl

Vlak voor en tijdens het begin van de wedstrijd werd er op de tribune een rotje afgestoken. Dat was echter niet de enige reden waarom de UEFA besloot om Feyenoord weer eens te beboeten. Ook de trappen op de zogenaamde gele zone waren niet vrijgehouden, meldt Feyenoord op haar website.

Feyenoord won de wedstrijd tegen Wisla Krakow met 3-1.
Jezus, wat een grote gore verkankerde kutzooi is dat daar bij de uefa.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 14:00:44 #222
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_46488891
Damn....

Die Polen, die hadden pas 'rotjes' bij zich, en dan wordt Feyenoord beboet!?
pi_46489096
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 14:00 schreef FrankyMcG het volgende:
Damn....

Die Polen, die hadden pas 'rotjes' bij zich, en dan wordt Feyenoord beboet!?
Aan Feyenoord om te zorgen dat ze ze niet mee naar binnen kunnen nemen.
pi_46489526
Moeten de trappen leegblijven dan?
  dinsdag 20 februari 2007 @ 14:24:33 #225
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_46489562
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 14:08 schreef Vakkie_W het volgende:

[..]

Aan Feyenoord om te zorgen dat ze ze niet mee naar binnen kunnen nemen.
Hmm.. Dus dan moeten we alsnog in de UEFA Cup spelen omdat Nancy had moeten zorgen dat er geen relschoppertjes binnen kwamen.

Straf onterecht, sue the bastards.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 14:24:56 #226
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_46489572
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 14:23 schreef Erasmusch het volgende:
Moeten de trappen leegblijven dan?
Zijn ze dat weleens geweest?
pi_46489771
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 14:24 schreef Keltie het volgende:

[..]

Hmm.. Dus dan moeten we alsnog in de UEFA Cup spelen omdat Nancy had moeten zorgen dat er geen relschoppertjes binnen kwamen.

Straf onterecht, sue the bastards.
Helemaal mee eens!! Uefa zoekt ons gewoon nu!
pi_46489805
Het is een complot
  dinsdag 20 februari 2007 @ 14:38:24 #229
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_46489965
quote:
liedje voor Charisteas

dinsdag 20-02-2007-

Op het forum van de website Feyenoord12.nl is het idee ontstaan om voor Angelos Charisteas een eigen Feyenoord-Yell (liedje) in het leven te roepen.

Veel supporters vinden dat Charisteas het goed doet bij Feyenoord en roemen zijn inzet. Het is tijd dat de Feyenoord-supporter nu maar eens laat zien dat hij door het merendeel van de supporters geaccepteerd is.

Zij zijn er van overtuigd dat als de Supporters laten horen een eigen Yell voor hem te hebben hij steeds beter zal gaan spelen.

Nu hebben zei het volgende bedacht:

Cha-ri-ste-as Chari Charisteas? Op de beat van het nummer 'komt ie dan he'

Geef uw medewerking bij de aankomende wedstrijden van onze club en laat zien dat Angelos erbij hoort.

Bvd. Feyenoord12.nl
Niet te geloven dit. Teringmongolen tegenwoordig.
Elite
Tegen TTIP
pi_46489975
Met als Meesterbrein een Amsterdommer
pi_46490014
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 14:38 schreef Happel het volgende:

[..]

Nog ff en we gaan naar het Leidscheplein als 020 wat wint
  dinsdag 20 februari 2007 @ 14:41:03 #232
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_46490031
Damn, dat is dus de tendens van Het Legioen tegenwoordig....
pi_46490073
Liedje voor Charisteas
  dinsdag 20 februari 2007 @ 14:49:11 #234
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_46490295
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 14:40 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

Nog ff en we gaan naar het Leidscheplein als 020 wat wint
Heh, jah.. Gezellig. Kettingzaagje mee.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 14:49:55 #235
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_46490321
quote:

[..]

En wie zou dit gaan zingen?
Die ligt binnen een minuut in de gracht denk
  dinsdag 20 februari 2007 @ 14:54:01 #236
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_46490458
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 14:49 schreef Keltie het volgende:

[..]

En wie zou dit gaan zingen?
Die ligt binnen een minuut in de gracht denk
Vrees het niet. Suf broodtrommelpubliek tegenwoordig.
Elite
Tegen TTIP
  dinsdag 20 februari 2007 @ 14:55:17 #237
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_46490489
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 14:54 schreef Happel het volgende:
Het is wel een leuk melodietje om te trommelen op je broodtrommel!

Weet overigens niet of dat dan weer mag van de UEFA!?
pi_46491088
Wat een PSV niveau dat nummer . Misschien kunnen wij dan "Le-o-nardo, leo leonardo zingen"!
pi_46491132
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:12 schreef Mr.Mills het volgende:
Wat een PSV niveau dat nummer . Misschien kunnen wij dan "Le-o-nardo, leo leonardo zingen"!
Nee houden jullie het maar lekker bij "hoempapa"
  dinsdag 20 februari 2007 @ 15:18:32 #241
139407 jorienvdherik
pi_46491323
Ik ga denk toch maar naar AZ uit
  dinsdag 20 februari 2007 @ 15:38:41 #242
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_46491933
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 14:54 schreef Happel het volgende:

[..]

Laat je dan een keer horen, zoals het wel zou moeten... Of kan dat niet omdat je druk bezig bent met een pakje appelsap?
pi_46492283
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:13 schreef Vakkie_W het volgende:

[..]

Nee houden jullie het maar lekker bij "hoempapa"
Paar vlaggetjes erbij en een hit is geboren!
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  dinsdag 20 februari 2007 @ 15:51:47 #244
139407 jorienvdherik
pi_46492351
Stef UEFA

UEFA legt Feyenoord weer boete op
Foto: Orangepictures
20 februari 2007, 14:01
Door: Edwin Ockels
Feyenoord heeft een boete van de UEFA ontvangen. De Rotterdammers moeten naar aanleiding van vuurwerk en het niet vrijhouden van de gele zone in de wedstrijd tegen Wisla Krakow een boete betalen.
De boete bedraagt 8000 Zwitserse franken (rond de 5000 euro). In het UEFA Cup-duel met Wisla Krakow werd voor en tijdens de wedstrijd twee rotjes afgestoken. Daarnaast waren de trappen op de zogenaamde gele zone niet vrijgehouden.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 15:54:35 #245
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_46492461
Twee rotjes afgestoken.
Elite
Tegen TTIP
pi_46492739
quote:

[..]

HHAAHHAHAHA
lollig
pi_46493279
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:54 schreef Happel het volgende:
Twee rotjes afgestoken.
Niet te geloven
pi_46493462
ze moeten jullie wel hebben, érg kinderachtig
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
  dinsdag 20 februari 2007 @ 16:33:07 #249
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_46494007
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:54 schreef Happel het volgende:
Twee rotjes afgestoken.
+ op de trappen staan
pi_46494574
quote:
20-02-2007 FEYENOORD WINT 'ZAAK FRED' VAN CRUZEIRO

Het Court of Arbitration for Sport (CAS) heeft de Braziliaanse club Cruzeiro Esporte Clube veroordeeld tot het betalen van een bedrag van 1,6 miljoen euro aan Feyenoord. Het CAS deed deze uitspraak naar aanleiding van een zaak die Feyenoord had aangespannen tegen Cruzeiro over het percentage van tien procent dat Feyenoord bezat van de transferrechten van de speler Frederico Chavez Guedes (voetbalnaam: Fred). Cruzeiro betwistte dat Feyenoord recht had op het volledige percentage na de overgang van Fred naar Olympique Lyon. Het CAS heeft Feyenoord nu in het gelijk gesteld. De uitspraak van de sportarbitragecommissie is bindend en onherroepelijk.
pi_46494659
quote:
Bosz: "Logisch contract Vincken te verlengen"

Feyenoord gaat logischerwijs het contract met Tim vincken verlengen, zo stelt Technisch Manager Peter Bosz. "Het contract van Vincken loopt deze zomer af en we moeten vóór 1 april de optie lichten om het twee jaar te verlengen. Het lijkt me logisch dat we dat gaan doen", aldus Peter Bosz op FcUpdate.nl

Peter Bosz reageert op de website op de uitlatingen van zijn collega Marcel Brands vorige week deed in Voetbal International. Brands stelde daarin dat AZ niet schuwde ook eens bij de concurrenten te gaan kijken: "Als wij nog Nederlandse spelers willen aantrekken, moeten we misschien ook eens bij de concurrenten gaan kijken" merkte Brands van AZ op. Het zou dan voornamelijk gaan over Tim Vincken, Romeo Castelen en Royston Drenthe.

"Over Drenthe zijn we ook tevreden. Binnenkort zullen we de totale selectie afgaan om te kijken met wie we verder willen met wie niet." De voormalig international liet verder optekenen dat het vertrek van potentieel belangrijke spelers naar de concurrent niet in het beleid van een ambitieus Feyenoord past.
pi_46494714
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 16:48 schreef Vakkie_W het volgende:

[..]
Die kankerCAS had wel wat anders voor ons kunnen doen
Kutkloon.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 16:58:33 #253
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_46494921
quote:
Fan Charlton Athletic wint profcontract
20 februari 2007

Een opmerkelijk bericht uit Engeland. Addicks-supporter Andy Tongue heeft een profcontract gewonnen. De dertigjarige fan ontvangt onder meer 10.000 pond aan tekengeld. Verder wint Tongue een shirt met handtekeningen van alle Charlton-spelers en een kans om een wedstrijd te spelen met zijn 'helden' in het stadion 'the Valley'.

Opmerkelijk is ook dat Tongue, Charlton-fan sinds zijn negende, volgend seizoen zijn eigen rugnummer bij de ploeg krijgt. De prijs is onderdeel van een de 'Win-A-Contract' wedstrijd bedacht door de hoofdsponsor van de Premier League, Barclay.
Zou bij ons een hele verbetering kunnen gaan zijn, zo'n wedstrijd
pi_46496014
AZ
  dinsdag 20 februari 2007 @ 17:35:26 #255
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_46496122
quote:
***OETBAL******************************
**** Forse meevaller voor Feyenoord
**Het internationaal sporttribunaal in
Lausanne (CAS) heeft het Braziliaanse
Cruzeiro veroordeeld tot het betalen
van 1,6 miljoen euro aan Feyenoord.

De Rotterdammers hadden bij het CAS een
zaak tegen Cruzeiro aangespannen inzake
de transfer in augustus 2005 van spits
Frederico Chavez Guedes,beter bekend
als Fred,naar Olympique Lyon.Feyenoord
claimde een percentage van 10 procent
aan transferrechten en daarin werd het
in het gelijk gesteld.

Feyenoord kreeg ook een boete van 5.000
euro opgelegd door de UEFA.De club werd
beboet omdat supporters tijdens het
duel met Wisla Krakow vuurwerk hadden
afgestoken.
zo daar ken je misschien wel een nieuw afrikaantje van halen/ jorien beetje extra afbetalen oid.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 17:36:02 #256
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_46496139
oh stond al op de vorige pagina.
pi_46496185
Ken je nagaan hoeveel die tyfusmagrao ons heeft gekost
pi_46497851
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 17:38 schreef Erasmusch het volgende:
Ken je nagaan hoeveel die tyfusmagrao ons heeft gekost
Hoeveel heeft die gekost?
pi_46498576
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 18:30 schreef hello_moto1992 het volgende:

[..]

Indirect zo'n 20 miljoen.
pi_46498596
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:51 schreef jorienvdherik het volgende:
Stef UEFA

Foto: Orangepictures
20 februari 2007, 14:01
Door: Edwin Ockels
Feyenoord heeft een boete van de UEFA ontvangen. De Rotterdammers moeten naar aanleiding van vuurwerk en het niet vrijhouden van de gele zone in de wedstrijd tegen Wisla Krakow een boete betalen.
De boete bedraagt 8000 Zwitserse franken (rond de 5000 euro). In het UEFA Cup-duel met Wisla Krakow werd voor en tijdens de wedstrijd twee rotjes afgestoken. Daarnaast waren de trappen op de zogenaamde gele zone niet vrijgehouden.
Gaat nergens over dit
  dinsdag 20 februari 2007 @ 18:51:15 #261
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_46498615
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 18:30 schreef hello_moto1992 het volgende:

[..]

Hebben we dus gekregen met die 10% transferrechten van Fred
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  dinsdag 20 februari 2007 @ 18:53:26 #262
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_46498686
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 16:58 schreef Keltie het volgende:

[..]

Zou bij ons een hele verbetering kunnen gaan zijn, zo'n wedstrijd
Meen me te herrineren dat er bij Chelsea ook zo iets is gebeurd met zo'n fan ofzo.
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_46499633
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 18:50 schreef dlebrok het volgende:

[..]

Gaat nergens over dit

die trappen staan al jaren vol
  dinsdag 20 februari 2007 @ 19:19:03 #264
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_46499746
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 18:49 schreef dlebrok het volgende:

[..]

Indirect zo'n 20 miljoen.
Wat is dit nou weer voor een dom gelul?
Magrao kan ons indirect helemaal geen 20 miljoen gekost hebben want het aanbod was, nadat Fred niet wilde, een spelert + zoveel % van de verkoopsom. Geen keuze, sjah alleen in de spelert.
pi_46500010
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 19:19 schreef Keltie het volgende:

[..]

Magrao kan ons indirect helemaal geen 20 miljoen gekost hebben want het aanbod was, nadat Fred niet wilde, een spelert + zoveel % van de verkoopsom. Geen keuze, sjah alleen in de spelert.
Fred had niet zoveel te willen, hij was van z'n club. Dat Feyenoord zo'n dom aanbod accepteert zegt wel weer genoeg. Had dan 75 % van de transferrechten gehouden + Magrao ofzo.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 19:36:35 #266
139407 jorienvdherik
pi_46500414

Feyenoord heeft besloten om de introductie van het vrouwenvoetbal minimaal één seizoen uit te stellen, meldt de dinsdag verschenen Feyenoord Krant. De KNVB wil met ingang van het seizoen 2007/2008 graag met minimaal zes elftallen een competitie starten. Feyenoord is enthousiast over het initiatief, maar vanwege de viering van het honderdjarig bestaan, wat een enorme werkdruk voor de organisatie met zich mee brengt, komt dit te vroeg. Intern is inmiddels een werkgroep samengesteld die een haalbaarheidsonderzoek gaat verrichten.

Commercieel directeur Chris Woerts: ‘Daaruit moet blijken of er behoefte is aan vrouwenvoetbal bij Feyenoord en of het al realiseerbaar is vanaf het seizoen 2008/2009. Het heropbouwen van de club en het jubileum hebben momenteel de prioriteit.’

Het vrouwenvoetbal in Nederland heeft zich de laatste jaren stormachtig ontwikkeld. Momenteel telt de KNVB een kleine 90.000 voetballende meisjes en vrouwen. Daarmee is vrouwenvoetbal na hockey de tweede grootste en meest populaire vrouwenteamsport. De topspeelsters vinden in Nederland echter geen aansluiting in de topsportwereld, zoals dat bijvoorbeeld in Duitsland en Zweden wel het geval is. Om die impasse te doorbreken hoopt de KNVB samen met een aantal BVO’s tot een professionele vrouwencompetitie te komen.

Feyenoord is inmiddels wel voorzichtig met de eerste voorbereidingen gestart om vrouwenvoetbal, waarvan de kosten voor het grootste deel door de KNVB worden gedragen, bij de club te realiseren.

omg

pi_46500478
Gatver, daar hoef je ook niet voor naar het stadion te komen.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 19:38:45 #268
139407 jorienvdherik
pi_46500499
Nee niet echt..
pi_46500509
Kut Woerts
pi_46501379
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 19:19 schreef Keltie het volgende:

[..]

Feyenoord had gewoon 100% de eigendomsrechten van Fred.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 20:11:11 #271
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_46501764
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 20:01 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Ja fictief dan natuurlijk
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
pi_46501857
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 20:11 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

Ja fictief dan natuurlijk
100% zeg ik, geen 12%
  dinsdag 20 februari 2007 @ 21:04:48 #273
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_46504001
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 20:01 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Transferrechten . Feyenoord had toen dus kunnen doen en laten wat het wou met Fred. Het probleem is alleen dat Fred geen trek had in een NL avontuur, waarna Olympique toehapte.
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_46512064
Als ze die rechten hadden, hadden ze toch gewoon Fred zelf kunnen verkopen ?
pi_46512259
overigens hoop ik dat die lampjes geen CL pakken. . Wij blijven wat mij betreft dit decennia de enige met een europese prijs.
Kutkloon.
pi_46512336
Idd. Maar ik moet toegeven dat ik wel jaloers ben op dat team van PSV.
pi_46512472
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 00:05 schreef dlebrok het volgende:
Idd. Maar ik moet toegeven dat ik wel jaloers ben op dat team van PSV.
Kijk, als ik nou kon zeggen 'met zoveel allochtonen kunnen wij het ook!" ... Maar wij hebben zelf maar 2 nederlanders in de basis .
Kutkloon.
pi_46513188
Ach weer een boete van de Uefa, kan er ook wel bij joh
pi_46513261
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 00:09 schreef BiMeWet het volgende:

[..]

Kijk, als ik nou kon zeggen 'met zoveel allochtonen kunnen wij het ook!" ... Maar wij hebben zelf maar 2 nederlanders in de basis .
Timmer, Drenthe, Vlaar, Buys, Schreuder, Castelen?
pi_46513431
Greene, Lucius.
  woensdag 21 februari 2007 @ 07:38:03 #281
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_46516658
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 19:25 schreef dlebrok het volgende:

[..]

Fred had niet zoveel te willen, hij was van z'n club. Dat Feyenoord zo'n dom aanbod accepteert zegt wel weer genoeg. Had dan 75 % van de transferrechten gehouden + Magrao ofzo.
Lol.. Ik hoop niet dat je serieus bent?
Als een speler niet naar een club wil, gaat een speler niet naar die club.
  woensdag 21 februari 2007 @ 08:09:22 #282
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_46516829
quote:

Lille woest op scheidsrechter Braamhaar

21 februari 2007

Heel Lille was in het stadion van Lens dinsdagavond furieus op scheidsrechter Eric Braamhaar tijdens de eerste wedstrijd tegen Manchester United (0-1) in de achtste finales van de Champions League. De Franse ploeg vocht fel het doelpunt van Ryan Giggs aan in de 83e minuut. Volgens de thuisclub had de aanvaller van de Mancunians zijn doeltreffende vrije trap te snel genomen.
Ad powered by www.webads.nl

Braamhaar keurde het doelpunt echter goed waarna grote consternatie ontstond op het veld. De spelers van Lille dreigden zelfs van het veld te lopen en trachtten tegenstanders van de Engelse ploeg ploeg over te halen met hen mee te gaan naar de catacomben. Zo ver kwam het echter niet.

Coach Alex Ferguson sprak na afloop schande van het Franse optreden na de omstreden treffer van Giggs. "In mijn hele leven in het voetbal heb ik zoiets nog nooit gezien", foeterde hij. "Dit is een schandaal en de UEFA zal hiertegen moeten optreden. Want er was sprake van pure intimidatie van de scheidsrechter. Mensonterend gewoon."

Eerder in het duel moest de Franse oproerpolitie optreden tegen Engelse fans die over een hek klommen en hun eigen doelman Edwin van der Sar benaderden. Toegesnelde stewards voerden de vandalen op hardhandige wijze van het veld. Dat leidde tot woedende reacties onder de Engelse aanhang op de tribunes. De oproerpolitie gebruikte onder meer traangas om de wilde meute tot bedaren te brengen.

Ondanks deze ongeregeldheden ging het duel onder leiding van Braamhaar gewoon door. Na afloop hield de Engelse clubleiding in Lens spoedberaad met UEFA-officials om de ontstane problemen in kaart te brengen. Mogelijk wacht Manchester United een fikse straf wegens de rellen in Lens, waar Lille de thuiswedstrijd speelde omdat het eigen stadion niet geschikt is voor topwedstrijden op Europees niveau.
Uitsluiten. Kan na Feijenoord/Nancy niet anders.
pi_46516847
dat krijg je met een Nederlandse scheidsrechter
  woensdag 21 februari 2007 @ 08:44:39 #284
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_46517140
Nou kom op UEFA, met Platini voorop, nu ook zo stoer doen en een grote club als Manchester United uit het toernooi knikkeren!!! Zal wel weer niet.
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
pi_46517208
Die moeten er nu uitgegooid worden ja, anders maken ze zichzelf totaal belachelijk.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_46518033
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 08:50 schreef Suijk het volgende:
Die moeten er nu uitgegooid worden ja, anders maken ze zichzelf totaal belachelijk.
Gebeurd toch niet, is een topclub, kijk maar naar Inter en AS Roma, werden ook niet zo zwaar gestraft.

Iemand beelden van gisteren?
pi_46518061
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 08:09 schreef Keltie het volgende:

[..]

Uitsluiten. Kan na Feijenoord/Nancy niet anders.
Wat is dat voor een flutartikel. Supporters van ManU klommen over de hekken omdat ze kapotgedrukt werden, omdat de Fransozen achter de hekken hadden opengegooid voor supporters met kaarten voor de thuisvakken.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  woensdag 21 februari 2007 @ 09:51:40 #288
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_46518228
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 09:43 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Wat is dat voor een flutartikel. Supporters van ManU klommen over de hekken omdat ze kapotgedrukt werden, omdat de Fransozen achter de hekken hadden opengegooid voor supporters met kaarten voor de thuisvakken.
Boeiend. Uitsluiten.
Elite
Tegen TTIP
  woensdag 21 februari 2007 @ 09:57:35 #289
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_46518368
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 08:44 schreef DenniZZ het volgende:
Nou kom op UEFA, met Platini voorop, nu ook zo stoer doen en een grote club als Manchester United uit het toernooi knikkeren!!! Zal wel weer niet.
Ik zou eerder Lille eruit knikkeren
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_46519071
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 09:42 schreef Luni het volgende:

[..]
Iemand beelden van gisteren?
Niet de rellen, wel de goal

http://www.youtube.com/watch?v=ztIH6tc6Aa4
  woensdag 21 februari 2007 @ 11:09:00 #291
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_46519898
Zal Feyenoord het lef hebben hier publiekelijk op te reageren als ManU niet uitgesloten wordt? Als ik Woerts was zou ik toch even flink de publiciteit in gaan en meneer Platini oproepen zich hierover uit te spreken!
  woensdag 21 februari 2007 @ 11:19:02 #292
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_46520189
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 11:09 schreef DenniZZ het volgende:
Zal Feyenoord het lef hebben hier publiekelijk op te reageren als ManU niet uitgesloten wordt? Als ik Woerts was zou ik toch even flink de publiciteit in gaan en meneer Platini oproepen zich hierover uit te spreken!
http://news.bbc.co.uk/spo(...)/man_utd/6380837.stm
Waarom manchester uitsluiten?
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_46520234
Zal blij zijn als dit seizoen afgelopen is want het was iedere wedstrijd een drama en kwam iedere maandag met tegenzin op het werk om al dat commentaar weer aan te moeten horen.
Talent is er naar mijn mening wel, alleen de strijdlust ontbreekt.
Toch raar dat Harrie straks zich nog ontwikkeld heeft als een van de belangrijkste spelers van dit seizoen terwijl we hem zo uitgekotst hebben.
Ben wel blij met de ontwikkeling van Drenthe, die jongen is goed.
Hoop dat die Scheringa zijn poten afhoud van Drenthe, Castelen en Vincken anders ... ppffff.... EIKEL.
Dat het Koemaneffect uitgewerkt is (of nooit gewerkt heeft) lijkt me duidelijk.
Nieuwe start volgend seizoen? Vast niet!
Hoop dat de playoff's nog wat leuks op kunnen leveren.
Nu in mei weer een weekendje family event in Centerparcs, ja we blijven zo gek dat we blijven steunen en kapitalen per seizoen aan Feyenoord besteden.
Word tijd dat we er iets voor terug krijgen.

Maar hoe dan ook .... volgend jaar zitten we er gewoon weer hoor !!!
  woensdag 21 februari 2007 @ 11:40:20 #294
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_46520764
quote:
Feyenoord is als Cola-Light
Feyenoord is een soort Cola-Light geworden. Cola-Light, je weet wel, dat drankje dat geen fatsoenlijk mens tot zich zal nemen. Behalve naturlijk de ‘Sonja Bakkeraars’ onder ons. (Voor degenen die de afgelopen jaren zich onder een steen of in de Sahara bevonden: Sonja Bakker is een dieet-goeroe die met copy-paste drie andere boeken tot 1 boek gemaakt heeft. Beter goed gejat dan slecht verzonnen zullen we maar zeggen).
Maar goed, Feyenoord is dus als Cola-Light. Ik heb bewust voor deze vergelijking gekozen, zodat ze daar in het maasgebouw(Cris Woerts!!!) ook iets van dit verhaal begrijpen.
Cola-Light is een slap aftreksel van hetgeen wat Cola eigenlijk moet zijn. Datzelfde gevoel bekroop me vorige week, zittend in het koude en natte Polman/Arke/TUI stadion, om onze helden(?) te bekijken.
Het huidige Feyenoord is een slap aftreksel van hetgeen het eigenlijk zou moeten zijn. Het speelt in het mooiste stadion van Nederland en het speelt ook nog altijd in het heilige rood-wit-zwart.(Behalve in uitwedstrijden dan, want iemand met een lichte geestelijke afwijking heeft besloten dat we daar in het blauw moeten spelen!) Hetgeen wat ik hiermee wil zeggen is dat Feyenoord nog wel op Feyenoord lijkt, maar Feyenoord niet meer is....

Feyenoord staat/stond voor hard werken en niet opgeven. Het staat voor het opstropen van de mouwen wanneer het tegen zit of ons weer eens onrecht is aangedaan. Het staat voor ‘ geen woorden maar daden’ en ‘ bloed, zweet en tranen’. Maar van dit alles is HELEMAAL NIETS meer over. Daar in de plaats waar men auto nog als oootooo uitspreekt, was Feyenoord een karikatuur van zichzelf geworden, een soort Feyenoord-Light dus.
De spelers liepen als zandzakken over het veld en in plaats van de mouwen op te stropen toen ze achter kwamen besloten ze gewoon een vrije dag te nemen. Helemaal geen beuk erin, maar op vijf meter afstand dekken. Helemaal geen ‘geen woorden maar daden’, maar rustig aan doen en veel schelden tegen elkaar. Van het ‘ bloed, zweet en tranen’ waren alleen de tranen nog over, maar die waren voor de supporters. Het leek er wel op alsof het de spelers niets kon schelen.

Het was trainer Erwin Koeman die nog het meeste zout in de toch al niet genezende wonden van de supporters strooide met de volgende quote:

,,Als je op weg naar het trainingsveld keer op keer wordt uitgescholden of na een wedstrijd wordt opgewacht door een stelletje mafkezen, kun je haast niet presteren. Gezien alles wat er de laatste jaren is gebeurd, doen we het nog heel goed.''(bron: Lunaticnews.nl)

Dit was de reactie van onze trainer op het opwachten van de spelers na bovengenoemde geweldige wedstrijd. Hoewel ik er zelf niet bij was, voel ik me toch beledigd, omdat ik me de frustratie van deze supporters(want dat zijn ze!!!) heel goed kan voorstellen.
Wanneer je deze trouwe en fanatieke fans mafkezen gaat noemen, dan snap je er dus helemaal niets van Erwin!!!
Deze ‘mafkezen’ zijn de fans die Feyenoord nooit in de steek laten, ook niet in deze tijden. Van deze ‘mafkezen’ mag je best verliezen, maar NOOIT zonder strijd en passie voor Feyenoord!
Deze ‘mafkezen’ betalen jullie salaris, want zonder deze ‘mafkezen’ zijn er geen recettes en zonder deze ‘mafkezen’ zijn er geen sponsoren. Wie sponsort er tenslotte en club zonder supporters? Dus zonder deze ‘mafkezen’ is er geen geld(let je op Chris?) en dus ook geen Feyenoord. De conclusie: Feyenoord is van ons!!!!!
Dus, beste Erwin, mondje dicht en blij zijn dat deze ‘mafkezen’ zo veel om de club geven. Wij kunnen tenslotte ook de bekwaamheid van de trainer eens ter sprake brengen? Als je tenslotte de geweldige(pfff) Jonas Kolkka een half jaar lang opstelt en Alfred Schreuder centrale verdediger maakt, heb je geen recht anderen mafkezen te noemen. Misschien een spiegel vragen voor je volgende verjaardag?

Verder was er deze week het geweldige nieuws dat de lening bij Joan Investments is afgelost. Joan Investments is het bedrijf van Jorien(12% fictief, ik heb niets met het bedrijf te maken, 12% is toch echt, het bedrijf is toch van mij) van den Herik. De man die iedereen jaren lang heeft doen geloven dat we gezond waren. De man die de ene leugen met de andere probeerde te verdoezelen. De man die een soort sprekende pop heeft in het programma Voetbal-Insite(maar ja, wat verwacht je ook van iemand die het programma presenteert met Barbera Neus Barend).
Hoe dan ook, met het aflossen van deze lening is Feyenoord van deze notoire leugenaar verlost. En dat standbeeld voor Van den Herik? Dat kan hij steken waar de zon niet schijnt!!! Plaats zat nu de arm van Chris Woerts daar weg is....
Het probleem blijft echter deze lening. Toen Feyenoord deze aanging was hij 1,8M euro, met een(fictief....oh nee, toch niet) rentepercentage van 12%. Dat is 216.000 euro aan rente. Inmiddels is de schuld opgelopen tot 4M euro met een renteprecentage van 7,5%. Dat is 300.000 euro aan rente. Al met al schieten we er dus weinig mee op voor de lange termijn. Dat belooft wat.....

Was er dan helemaal geen positief nieuws? Jazeker wel...we wonnen weer eens en hielden ook nog eens de nul tegen FC Utrecht. Maar deze overwinning neemt voor mij bovengenoemde frustratie niet weg. En dat zal voor veel ‘mafkezen’ gelden.

Het wordt tijd dat Feyenoord weer Feyenoord wordt en daar zijn geen andere spelers voor nodig. Hard werken kan tenslotte iedereen. Misschien wel een andere trainer?

Maarten

Bron [ Feyenoordleven / Maarten ]
Geinig stukkie.
pi_46524827
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 11:40 schreef Keltie het volgende:

[..]

Geinig stukkie.
Zeker
pi_46526318
quote:
ONDERZOEK NAAR FAVORIETE SPEELDAG

Seizoen- en clubkaarthouders kunnen vanaf vandaag (woensdag) via een enquête op deze website hun stem uitbrengen op de favoriete speeldag voor thuiswedstrijden van Feyenoord. De club houdt het onderzoek naar aanleiding van thuiswedstrijden die werden gespeeld op zaterdagavond tegen Sparta en AZ en de positieve reacties die dit tot gevolg had.

Jarenlang gold de zondagmiddag als favoriete speeldag van Het Legioen. Naar aanleiding van deze wedstrijden heeft Feyenoord besloten opnieuw onderzoek te doen naar de voorkeur van de supporters, die drie weken de tijd krijgen hun mening hierover te geven. De enquête kan derhalve ingevuld worden tot en met woensdag 14 maart.

Op basis van de uitkomsten van het onderzoek zal Feyenoord haar wensen voor het seizoen 2007/2008 kenbaar maken bij de KNVB.

Vul de enquete in
pi_46527058
zaterdagavond
pi_46527623
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 15:05 schreef ruud_fr het volgende:
zaterdagavond
Ik heb gekozen voor Zaterdag avond plus een aantal wedstrijden op Zondag.
pi_46527691
Gewoon op zondag en een paar op zaterdag.
pi_46529669
Zondagmiddag en dan wel 14.30!

Moeten een uurtje rijden naar de Kuip, willen er 2 uur voor aanvang zijn, dan nog terug, zijn zo'n 6,5 uur van huis en zoontje naar oppas.
Zaterdagavond krijg ik dat amper geregeld.
Tja een keer wel maar niet altijd.
pi_46530346
2 uur voor aanvang?
kroeg? of zit je zo lang in het stadion?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')