In Nederland ook steeds meer.quote:Op woensdag 21 februari 2007 10:57 schreef Keltie het volgende:
[..]
+ het stupide hoge aantal camera's wat je op je smoel krijgt bij een gemiddelde voetbalwedstrijd
Waar denk je dat ik het over hebquote:Op woensdag 21 februari 2007 11:54 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
In Nederland ook steeds meer.
Hey, het is nog vroeg hequote:Op woensdag 21 februari 2007 11:59 schreef Keltie het volgende:
[..]
Waar denk je dat ik het over heb
Interesseert mij het aantal camera's in het buitenland, al pleuren ze er daar 1 op iedere plee
quote:Uefa launches Man Utd crush probe
Uefa is investigating the crush scare involving Manchester United fans at the Champions League tie against Lille United supporters appeared to be pushed against a 10-foot high metal fence and at least two people had to be lifted over the barriers to safety. Riot police then fired tear gas and swung truncheons at those who were trying to climb over the fence.
The Old Trafford club are appealing for eye-witness reports to the incidents at Lens' Stade Felix-Bollaert.
"We have obviously received a lot of information from various sources but we would welcome any more detail from fans in the affected area," said United director of communications Phil Townsend. Fans have already spoken out at what they believed to be an over-reaction by the police. "I think people were worried it might be like Hillsborough and so they started climbing the fence and trying to get out the stand.," said 27-year-old supporter Mark Harrison, from Lymm, Cheshire.
"The police reaction was well over the top, they started spraying us with pepper spray, my eyes were streaming and I couldn't catch my breath. "The police reaction just made things worse."
United goalkeeper Edwin Van der Sar suffered double vision as a result of the tear gas fired into the stand. Television reports suggested the gates at the back of the stand had been opened by police to allow Red Devils supporters with tickets for the home section of the stadium to sit with their own fans. United had expressed concerns about the basic facilities at the ground before the match.
Uefa spokesman Rob Faulkner said: "Having seen what went on on the security side and in the match itself, it would be standard procedure for the referee to report the incidents and for the Control and Disciplinary Committee to take the appropriate action.
"The whole issue of Lille playing in that stadium will also need to be addressed. "We cannot say now what action the Disciplinary Committee will take, but if they find against Lille, it could well be severe." United were surprised Lille were allowed to move the game to the compact 42,000 stadium in northern France rather than a larger, more modern venue like the Stade de France.
Manchester United secretary Ken Ramsden revealed the club would meet with Uefa and Football Association officials to discuss the incident. A Manchester United club official, at the match, said he had not been made aware of any injuries to fans. Meanwhile, sports minister Richard Caborn has pleaded with Uefa to ensure grounds used for the Champions League meet minimum safety requirements.
"I think some of the grounds are not coming up to what even Uefa are saying are the minimum standards," he said. "I think one's got to be asking Uefa are they now going to be taking action with those grounds that are not coming up to the standards? "Not a few hours before the match but weeks before the match so they go out, they look at those grounds and indeed if they're not up to standard then Uefa - by their own code - ought to be taking action."
Dat is ook in een centrum van een stad, tijdens het uitgaan hoor...quote:Op woensdag 21 februari 2007 10:57 schreef Keltie het volgende:
[..]
+ het stupide hoge aantal camera's wat je op je smoel krijgt bij een gemiddelde voetbalwedstrijd
Mjah, tel daar nog eens de camera's in en op ME-busjes staan.quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:09 schreef Superheld het volgende:
[..]
Dat is ook in een centrum van een stad, tijdens het uitgaan hoor...
Heb 2 jaar geleden gezien in Breda, denk toch wel een stuk of 20 alleen op de grote markt, zullen er nog wel meer bij zijn gekomen ondertussen.
Je zal er thuis maar achtergekomen dat je een schilderij gejat hebt van Harris Huizinghquote:Op woensdag 21 februari 2007 17:26 schreef Superheld het volgende:
[afbeelding]
Schilderijen gejat bij Grunn.
Ik heb geen beelden gezien van wat er nu eigenlijk gebeurd is, maar toch ben ik heel benieuwd wat hier uit gaat komen....quote:Op woensdag 21 februari 2007 18:35 schreef Staanplaats het volgende:
Uiteraard gaat dit enorme gevolgen hebben voor Man. Utd. en zullen ze moeten vrezen voor uitsluiting! Toch?
...
Z-side beroofd van kunst in Euroborgquote:Op woensdag 21 februari 2007 17:26 schreef Superheld het volgende:
[afbeelding]
Schilderijen gejat bij Grunn.
Heeft er eigenlijk iemand beelden?quote:Op woensdag 21 februari 2007 18:41 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
Ik heb geen beelden gezien van wat er nu eigenlijk gebeurd is, maar toch ben ik heel benieuwd wat hier uit gaat komen....
PSV zit voor Roda-PSV bijna altijd in Heerlen centrum. Men weet in Eindhoven ook dat er een 120 camera's in de binnenstad van Heerlen hangen.quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:09 schreef Superheld het volgende:
[..]
Dat is ook in een centrum van een stad, tijdens het uitgaan hoor...
Heb 2 jaar geleden gezien in Breda, denk toch wel een stuk of 20 alleen op de grote markt, zullen er nog wel meer bij zijn gekomen ondertussen.
Ik heb ook geen beelden gezien, maar als de UEFA ook maar een beetje consequent is, volgt hier dus een zeker uitsluiting voor verdere deelname aan de CL dit seizoen, als ik dat artikel zo lees. Een andere mogelijkheid hebben ze niet, tenzij ze de wereld willen overtuigen van willekeur die ze in hun straffen als leidraad gebruiken.quote:Op woensdag 21 februari 2007 18:41 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
Ik heb geen beelden gezien van wat er nu eigenlijk gebeurd is, maar toch ben ik heel benieuwd wat hier uit gaat komen....
quote:Op woensdag 21 februari 2007 20:04 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Heeft er eigenlijk iemand beelden?
Ja daarom gaan we daar zittenquote:Op donderdag 22 februari 2007 01:54 schreef DarkShine het volgende:
[..]
PSV zit voor Roda-PSV bijna altijd in Heerlen centrum. Men weet in Eindhoven ook dat er een 120 camera's in de binnenstad van Heerlen hangen.
Hij weet het zelf ook niet zo goed.quote:Op donderdag 22 februari 2007 09:38 schreef PyTh het volgende:
Dacht trouwens dat jij een "ultra" was en geen HK......
Volg het wel allemaalquote:Op donderdag 22 februari 2007 09:38 schreef PyTh het volgende:
[..]
Ja daarom gaan we daar zitten![]()
We hebben ook een aantal keren in Kerkrade zelf gezeten en nog nooit zijn jullie ons op komen zoeken...
Dacht trouwens dat jij een "ultra" was en geen HK......
quote:Op donderdag 22 februari 2007 09:44 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Hij weet het zelf ook niet zo goed.
Volgens mij is dat wel bij meer clubsquote:Op donderdag 22 februari 2007 16:13 schreef Pappie_Culo het volgende:
ik dacht altijd dat Bremen een kleine groep nazi's had die vrij actief waren... weet iemand daar meer van?
Erruit met die guppenquote:"Rellen ManUnited in categorie Feyenoord"
22 februari 2007
Xavier Thuilot, algemeen directeur van Lille, heeft donderdag gesuggereerd dat Manchester United door de UEFA uit de Champions League moet worden gezet. Tijdens het duel tussen beide ploegen braken dinsdagavond ongeregeldheden uit bij het vak met Engelse fans.
Ad powered by www.webads.nl
Thuilot verwees naar het lot van Feyenoord, dat uitgesloten werd van verdere deelname aan de UEFA Cup, nadat Rotterdamse supporters zich rond de wedstrijd in Nancy hadden misdragen. "Het is aan de UEFA om te beslissen in deze zaak, maar het is duidelijk dezelfde categorie als Feyenoord", aldus Thuilot.
Manchester United pleit op zijn beurt voor een straf voor Lille. Volgens de Engelsen schoten de veiligheidsmaatregelen rond de wedstrijd in Lens tekort. De 5000 Engelse fans zaten in een vak waar normaal plaats is voor 3500 bezoekende supporters. Volgens Thuilot kwam dit doordat de Engelse club de kaarten een maand geleden al aan de fans heeft verstrekt. "Daardoor zijn er zeer goede vervalsingen gemaakt", zei Thuilot.
Twee Manchester-fans moesten dinsdag door ordediensten over de hekken worden getild om niet te worden platgedrukt in het overvolle supportersvak. Om aan de verdrukking te ontkomen, forceerden de supporters een hek en trokken richting het veld. De Franse politie moest traangas inzetten om de Engelsen terug te dringen. Het duel werd in Lens gespeeld, omdat Lille's eigen stadion niet aan de veiligheidseisen van de UEFA voldoet.
Verder diende Lille bij de UEFA een protest in tegen de Nederlandse scheidsrechter Erik Braamhaar. Ryan Giggs scoorde uit een vrije trap, terwijl Lille de muur nog aan het formeren was. Volgens Thuilot gaat het niet om de geldigheid van de goal, maar om het feit dat de arbiter Giggs zou hebben aangemoedigd om de vrije bal snel te nemen. "Het gedrag van Braamhaar laat zien dat hij niet onpartijdig was."
maar ja, daar vroeg ik niet naar he?quote:Op donderdag 22 februari 2007 16:37 schreef Keltie het volgende:
[..]
Volgens mij is dat wel bij meer clubs
Belachelijk veel ME en politie in de stad/rond de Arena.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 01:26 schreef PizzaSalami het volgende:
Pfff, bremen. Rommeltje in binnenstad, kleine confro gehad met wat moffen aangevuld door turken (fenerbache). Liepen ook nog engelsen tussen door. Veels te veel stillen in de stad. Jammer dat we niet nog wat rondjes verder gaan in Europa.
Nee, maar het was alleen maar om aan te geven dat het nogal een 'debiel' vraagje wasquote:Op vrijdag 23 februari 2007 10:17 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
maar ja, daar vroeg ik niet naar he?
Ach gut... wijsneusquote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:09 schreef Keltie het volgende:
[..]
Nee, maar het was alleen maar om aan te geven dat het nogal een 'debiel' vraagje was![]()
Tsja, een korps onderzoekt het eigen functioneren. Dat is al dubieus... maar met die prestatiecontracten erbij zou je wel gek zijn om er iets mee te doen zolang het niet breeduit in de media komt.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:27 schreef Superheld het volgende:
Eén van de door de politie mishandelde NAC supporters die aangifte heeft gedaan tegen het optreden van de politie in Arhnem voor Vitesse - NAC, heeft onderstaande brief ontvangen.
"Op 27 september 2006 heeft u aangifte gedaan van zware mishandeling. Deze aangifte is besproken met de Officier van Justitie in het Arrondissementsparket Arnhem. De Officier heeft beslist dat, gegeven de omstandigheden, proportioneel geweld is gebruikt door de politie en geen sprake is van enig strafbaar feit.
Daarom zal geen strafrechtelijk onderzoek worden ingesteld. Indien u het niet eens bent met de beslissing van de Officier van Justitie, kunt u hiertegen bezwaar aantekenen op grond van artikel 12 Wetboek van Strafvordering bij het Gerechtshof te Arnhem, postbus 9030, 6800 EM te Arnhem."
Uiteraard wil de supporter in beroep tegen deze belachelijke uitspraak, maar daar is wel jullie steun voor nodig. Er zijn namelijk getuigenverslagen nodig! Ben jij één van de vele die getuigen zijn geweest van het optreden van de politie Arhnem, steun dan deze NAC supporter en noteer wat je hebt gezien. Stuur alles waarvan je denkt dat het kan helpen naar madball.madball@gmail.com
Poltie arnhem = Corrupt![]()
verklaar je eerst de term 'Nazi' maar eens.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:12 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ach gut... wijsneus![]()
Valt reuze mee. Noem mij eens wat west europese clubs met een echt actieve nazi following.
ben je nou echt zo'n sappie, of doe je gewoon heel hard je best?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:47 schreef Keltie het volgende:
[..]
verklaar je eerst de term 'Nazi' maar eens.
Aangezien dat nogal eens te pas en te onpas word gebruikt.
quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:50 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
ben je nou echt zo'n sappie, of doe je gewoon heel hard je best?
Geef antwoord op m'n vraag of laat me lekker met rust ajb. Je wijsheden mag je voor jezelf houden
Noem je dat een tegenvraag? Je kan zelf niet bedenken wat ik bedoel?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:55 schreef Keltie het volgende:
Gezien je vraag ben je er zelf ook niet echt bekend mee of wel?
Maargoed, dat je tegenvragen al ziet als 'wijs proberen te doen' zegt al genoeg.
Je 1e alinea is echt je reinste flauwekul, je 2e klopt dan weer wel.quote:Op donderdag 22 februari 2007 07:57 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik heb ook geen beelden gezien, maar als de UEFA ook maar een beetje consequent is, volgt hier dus een zeker uitsluiting voor verdere deelname aan de CL dit seizoen, als ik dat artikel zo lees. Een andere mogelijkheid hebben ze niet, tenzij ze de wereld willen overtuigen van willekeur die ze in hun straffen als leidraad gebruiken.
En het lijkt mij toch wel behoorlijk veel aanleiding om als UEFA eens een onderzoek te starten naar de Franse stadions en de veiligheidsvoorzieningen daar. Twee keer een soortgelijk incident in korte tijd kan geen toeval zijn, lijkt mij. Uiteraard zijn forse straffen voor de betrokken clubs en/of voetbalbond dan ook op zijn plaats.
Dat is allang bekend, de zaak van ons destijds in Arnhem is ook zo'n mooi voorbeeld daarvan.quote:
Ze hadden ook nog een paar blikken stillen uit de rest van het land rondlopen, die dachten tamelijk onherkenbaar te zijnquote:Op vrijdag 23 februari 2007 11:02 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Belachelijk veel ME en politie in de stad/rond de Arena.
Nou, mooi is dat als ik ruzie krijg in een kroeg kan ik een SV krijgen?quote:Voorstel voor voetbalwet openbaar gemaakt
Gepubliceerd op 23-02-07 om 17:57 door Luuk de Ruiter
De KNVB heeft vandaag openbaar gemaakt met welke wetsvoorstellen ze naar de regering stappen voor de invoeren van een voetbalwet. De discussie rondom de voetbalwet laaide weer op na het duel tussen Nancy - Feyenoord waarbij hevige rellen plaatsvonden.
Het voorstel luidt als volgt:
- Door het definiëren van 'voetbalevenement' worden niet alleen voetbalwedstrijden in het betaald voetbal onder de reikwijdte van de wet gebracht, maar ook daarmee samenhangende evenementen, zoals huldigingen;
- Dit geldt ook voor strafbare gedragingen die voortkomen uit een vermeende identificatie met een bepaalde club uit het betaalde voetbal, zonder dat er een direct verband hoeft te bestaan met het plaatsvinden van een voetbalevenement;
- Een algemene strafverhoging wordt geïntroduceerd voor het geval een delict verband houdt met een voetbalevenement;
- Specifieke bijkomende straffen kunnen worden opgelegd, zoals een stadionverbod en een omgevingsverbod;
- In combinatie met deze bijkomende straffen kan ook een meldplicht worden opgelegd;
- Het Nederlandse strafrecht kan ook worden toegepast op Nederlanders die zich in het buitenland schuldig maken aan delicten die verband houden met een voetbalevenement;
- Indien een stadionverbod of omgevingsverbod niet wordt nageleefd, kan vervangende hechtenis worden toegepast;
- Het opzettelijk gooien van voorwerpen zonder geldige reden tijdens een voetbalevenement wordt strafbaar gesteld;
- Er is een afwijkend regime voor jeugdigen opgesteld;
- Door invoering van de Wet OM- afdoening (verwacht medio 2007) kan de officier van justitie strafbeschikkingen uitvaardigen. In de Voetbalevenementenwet is de mogelijkheid om een stadion- of omgevingsverbod met meldplicht als strafbeschikking uit te vaardigen specifiek opgenomen;
- Als ingangsdatum van de Voetbalevenementenwet is beoogd 1 januari 2008.
De KNVB hoopt met het invoeren van de voetbalwet het toenemende supportersgeweld terug te dringen.
Bron: KNVB
Ze bedoelen waarschijnlijk dat ze zo kunnen optreden tegen groepen fans die ruzie zoeken met fans van andere clubs op een festival of zo of bij een hele andere tak van sport.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 20:55 schreef Superheld het volgende:
[..]
Nou, mooi is dat als ik ruzie krijg in een kroeg kan ik een SV krijgen?![]()
Precies.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:00 schreef Elegantly Wasted het volgende:
[..]
Ze bedoelen waarschijnlijk dat ze zo kunnen optreden tegen groepen fans die ruzie zoeken met fans van andere clubs op een festival of zo of bij een hele andere tak van sport.
Maar als je het zo leest kun je het wel heel breed nemen, als jij gaat vechten na een woordenwisseling in een kroeg over NAC en Willem 2 kun je een stadionverbod krijgen, zo leest het.
De regel eronder vind ik trouwens bijkans nog erger, als je iets voetbalgerelateerd doet is de straf dus hoger dan als je exact hetzelfde doet, maar vanuit een andere achterliggende gedachte/achtergrond?
Hoe bedoel je met 2 maten meten en discriminatie. Denk dat dit een leuk punt is voor advocaten.
Ehh, toenemende supportersgeweld? Volgens mij is het de laatste jaren alleen maar minder geworden?quote:De KNVB hoopt met het invoeren van de voetbalwet het toenemende supportersgeweld terug te dringen
Volgens mij is dat juridisch niet eens haalbaar? Net zoals dat ze willen straffen voor dingen die in het buitenland gebeuren.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 20:55 schreef Superheld het volgende:
[..]
Nou, mooi is dat als ik ruzie krijg in een kroeg kan ik een SV krijgen?![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |