Wat een walgelijke "analyse" van Rutte wederom. Hij doet nu weer precies waar hij zo ontzettend goed in is: de DEMAGOOG uithangen door de cijfers verkeerd of vooral onvolledig uit te leggen.....quote:DEN HAAG - De plannen van het nieuwe kabinet hebben een fikse lastenverzwaring tot gevolg. Dat zegt VVD-leider Mark Rutte op grond van berekeningen van het Centraal Planbureau (CPB).
ongewijzigd beleid zouden de lasten 3,25 miljard euro stijgen, maar de coalitie van CDA, PvdA en ChristenUnie doet daar 1,5 miljard bij.
CDA-Tweede Kamerlid Frans de Nerée tot Babberich noemt dit ,,bezijden de waarheid''. Volgens hem gaan burgers en bedrijven er per saldo niet op achteruit. Rutte erkent dat de nieuwe regeringspartijen ook met lastenverlichtingen komen, maar die komen alleen terecht bij mensen met lagere inkomens. De mensen met hogere inkomens en bedrijven worden 'gepakt'.Lastenverlichting
Rutte noemt hogere zorgpremies en milieuheffingen, de verhoging van de belasting bij aanschaf van nieuwe auto's, hogere accijns en boetes. Veel mensen zullen niet profiteren van aangekondigde lastenverlichting zoals gratis schoolboeken, hogere huur- en zorgtoeslag, hogere uitkeringen en meer geld voor armoedebestrijding, aldus de liberale leider. Volgens Rutte wordt het verschil tussen lonen en uitkeringen kleiner en is dat slecht voor de economomie.De Nerée vindt dat Rutte geen compleet beeld schetst. Hij wijst erop dat de lasten voor mensen met kinderen omlaag gaan en dat de premies in de sociale verzekeringen kostendekkend worden. Van die maatregelen profiteren niet alleen de laagste, maar ook de middeninkomens
http://www.ad.nl/binnenland/article1094618.ece
Gut toch.quote:De mensen met hogere inkomens en bedrijven worden 'gepakt'.
Je kunt er wel lacherig over doen, maar die mensen werken er over het algemeen ook voor. Dan is het een beetje jammer dat er kabinet na kabinet uit je zakken gegraaid wordt. Winnaars-mentaliteit in Nederland, dat kweek je niet door hardwerkenden te straffen en mensen die geen initiatief tonen te belonen.quote:
Oppostie voeren is wat anders dan ordinaire demagogie bedrijven.....quote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:33 schreef Cheiron het volgende:
Daarbij doet Rutte nu al wat hij hoort te doen: oppositie voeren.
Leg dat de gemiddelde politicus maar eens uit.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:35 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Oppostie voeren is wat anders dan ordinaire demagogie bedrijven.....
Ach, dat gezeik altijd. Net alsof het een straf is dat je 1 ton verdient in plaats van 2. Ook al heb je 20 jaar gestudeerd en werk je 60 uur in de week, dan maar een vette tv minder aan de muur.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:33 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Je kunt er wel lacherig over doen, maar die mensen werken er over het algemeen ook voor. Dan is het een beetje jammer dat er kabinet na kabinet uit je zakken gegraaid wordt. Winnaars-mentaliteit in Nederland, dat kweek je niet door hardwerkenden te straffen en mensen die geen initiatief tonen te belonen.
Daarbij doet Rutte nu al wat hij hoort te doen: oppositie voeren.
Best, geef het beestje een naampje, maar met een reactie als "Volgens hem gaan burgers en bedrijven er per saldo niet op achteruit" wordt ik in ieder geval niet gerust gesteld.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:35 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je trekt het meteen in de tonnen, ik heb het over mensen die rond de 40-50k verdienen, want die worden het hardst gepakt: niet genoeg om de voordeeltjes van de grootverdieners mee te pakken, maar ook teveel verdienen om subsidies te ontvangen. En ik vind het nogal makkelijk om hard werken en studeren te bagitalliseren met dit soort "argumenten". Nederland wil toch een kenniseconomie zijn? Dan moet je dat belonen, niet bestraffenquote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:39 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Ach, dat gezeik altijd. Net alsof het een straf is dat je 1 ton verdient in plaats van 2. Ook al heb je 20 jaar gestudeerd en werk je 60 uur in de week, dan maar een vette tv minder aan de muur.
en? Jaloers op mensen die meer verdienen dan jij?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:39 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Ach, dat gezeik altijd. Net alsof het een straf is dat je 1 ton verdient in plaats van 2. Ook al heb je 20 jaar gestudeerd en werk je 60 uur in de week, dan maar een vette tv minder aan de muur.
Ja, het is idd erg verleiding om demagogoie te voeren....quote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Leg dat de gemiddelde politicus maar eens uit.
Het is weinig andere retoriek dan de SP tegen de eerste drie kabinetten Balkenende gebruikte. Weinig nieuws onder de zon, dus.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:35 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
wil je ontkennen dat onder een regering die geheel bestaat uit vader staat weet best en paternalistische christenhonden politici dit niet gaat gebeuren?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wat een walgelijke "analyse" van Rutte wederom. Hij doet nu weer precies waar hij zo ontzettend goed in is: de DEMAGOOG uithangen door de cijfers verkeerd of vooral onvolledig uit te leggen.....
Walgelijk is ook dat Rutte de lagere inkomens een extraatje misgund.....dat zijn de mensen die de afgelopen kabinetten fors hebben moeten inleveren terwijl de rijken werden ontzien..... De sociale zekerheid werd fors versoberd en dupeerden velen sociale zwakkeren...Het misgunnen van een extraatje voor die groepen geeft wederom aan de dat Rutte met zijn VVD gewoon asociaal te noemen is....
Ik mag echt hopen dat de gemiddelde burger goed gaat inzien hoe demagogoisch Mark Rutte is, en de boel gewoon belazerd......Hij al uiteindelijk met zijn strategie de VVD slechts schade toebrengen.
De rekening zal die vroeg of laat echt krijgen...Vraag me af hoe lang hij de kar daar nog zal trekken....
Komt misscihen nog, en anders als ze het niet eens publiceren kun je er van uit gaan dat het ordinaire bagger is.....quote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:45 schreef Reya het volgende:
Ik zie overigens nergens op de VVD-website de achterliggende financiële verantwoording van deze uitspraak?
Je denkt dat het uiteindelijk beter gaat met bijvoorbeeld de minima of de economie in Nederland in zijn algemeenheid, als de hogere inkomens fors gaan inleveren?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:39 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Als ze niet tot ordinair en goedkoop demagogie bedrijven doorschieten dan is er niets mis mee. Iedereen mag tenslotte uitkomen voor zijn of haar standpunten....Maar ordinair cijfers "vegeten"of verkeerd gebruiken is volksverlakkerij.....Het is duidelikj dat Rutte dat nu wel degelikj doet...Dat is mijn punt...quote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
wil je ontkennen dat onder een regering die geheel bestaat uit vader staat weet best en paternalistische christenhonden politici dit niet gaat gebeuren?
VVD achterban blij met demogagie???? Ik mag het hopen van niet..quote:Ik denk dat hun achterban teleurgesteld is als het niet gebeurt.
Het vorige kabinet liet de rijken niet meedelen als het ging om inleveren.......met dankzij de VVDquote:Lekker meer omverdelen en "de rijken" pakken.
Man, kun je misschien 2 posts het woord demagogie NIET gebruiken. Net een gebroken plaat zoquote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als ze niet doorschietne tot ordinair en goedkoop demagogie doorschieten dan is er niets mis mee. iedereen mag tenslotte uitkomen voor zijn of haar standpunten....Maar ordinair cijfers "vegeten"of verkeerd gebruiken is volksverlakkerij.....Het is duidelikj dat Rutte dat nu wel degelikj doet...Dat is mijn punt...
[..]
VVD achterban blij met demogagie???? Ik mag het hopen van niet..
[..]
Het vorige kabinet liet de rijken niet meedelen als het ging om inleveren.......met dankzij de VVD
Nee, kwakbol, de achterban van de regeringspartijen.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:50 schreef EchtGaaf het volgende:
VVD achterban blij met demogagie???? Ik mag het hopen van niet..
Dat is niet het punt, succes moet bestraft worden, dat troost...quote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:47 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Je denkt dat het uiteindelijk beter gaat met bijvoorbeeld de minima of de economie in Nederland in zijn algemeenheid, als de hogere inkomens fors gaan inleveren?
Nee, KWAKBOL. Het maakt geen verschil wie demagogie bedrijf, ik vind het in beide gevallen even verwerpelijk. Lees mijn post eens goed.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, kwakbol, de achterban van de regeringspartijen.
Wil je een tempo?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:55 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, KWAKBOL. Het maakt geen verschil wie demagogie bedrijf, ik vind het in beide gevallen even verwerpelijk. Lees mijn post eens goed.
Dat lijkt soms wel op, ja. We kunnen ze anders ook meteen wegjagen en buiten de grenzen houden, dan gaat alles vast beter.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is niet het punt, succes moet bestraft worden, dat troost...
Dat is het voornaamste probleem, lijkt me. Extra premies zijn leuk en aardig, maar doordat deze niet inkomensafhankelijk worden afgebouwd (maar in één keer als je over de grens bent afgeschaft) creëer je alleen maar meer gelegenheid voor armoedevallen en als je iets niet moet doen als maatschappij is het wel werken afstraffen. Niet de hoge inkomens (alhoewel ik daar ook zo mijn twijfels over heb), maar de lagere middeninkomens worden van dergelijke maatregelen de dupe.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:56 schreef MrX1982 het volgende:
Jammer dat er niet echt wordt geïnvesteerd.
Inderdaad, laten we alles eerlijk verdelen...quote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wat een walgelijke "analyse" van Rutte wederom. Hij doet nu weer precies waar hij zo ontzettend goed in is: de DEMAGOOG uithangen door de cijfers verkeerd of vooral onvolledig uit te leggen.....
Walgelijk is ook dat Rutte de lagere inkomens een extraatje misgund.....dat zijn de mensen die de afgelopen kabinetten fors hebben moeten inleveren terwijl de rijken werden ontzien..... De sociale zekerheid werd fors versoberd en dupeerden velen sociale zwakkeren...Het misgunnen van een extraatje voor die groepen geeft wederom aan de dat Rutte met zijn VVD gewoon asociaal te noemen is....
Ik mag echt hopen dat de gemiddelde burger goed gaat inzien hoe demagogoisch Mark Rutte is, en de boel gewoon belazerd......Hij al uiteindelijk met zijn strategie de VVD slechts schade toebrengen.
De rekening zal die vroeg of laat echt krijgen...Vraag me af hoe lang hij de kar daar nog zal trekken....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |