abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zondag 18 februari 2007 @ 09:44:29 #26
7889 tong80
Spleenheup
pi_46418690
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 26 maart 2007 @ 21:42:09 #27
7889 tong80
Spleenheup
pi_47689391
Ik kijk nu likkerbarend naar Voetbal Insite.Johan Derksen laat het eerste exemplaar zien van de ultieme biografie over Cruijff. Daar ga ik gelijk achteraan. Die moet ik hebben.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 26 maart 2007 @ 22:22:46 #28
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_47691475
het boek ziet er prachtig uit
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Trouwste user 2022 maandag 26 maart 2007 @ 22:45:05 #29
7889 tong80
Spleenheup
pi_47692640
Ja dat had ik ook.Een kolos. Daar is werk aan besteed.

pi_47693925
Ja dat boek komt hier nog wel
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_47700048
Zal me nog een vreemde dag/tijd worden voor Nederland als deze man komt te overlijden.
Secrets never die. Only people.
pi_47700077
Secrets never die. Only people.
pi_47700399
Lachwekkende hype van een inmiddels lachwekkend figuur. Lees die zeer slechte Telegraaf-columns, hoor hem ijlen bij de NOS tijdens de CL avondjes, of aanschouw die onnozele onvoorwaardelijke kritiekloze steun voor van Basten, en je kan niet anders dan deze man totaal niet meer serieus nemen.

Ik hoor hem nog steeds heel graag, maar dan alleen om te lachen. Jammer dat ie onze bondscoach alles influistert en dat dit inmiddels hopeloos verouderde visie's zijn die niet meer passen in het moderne voetbal. De Cruijff/van Basten visie is een totale flop, dat bewijst Marco al 3 jaar, met het WK als dieptepunt. Hij gaat niet mee met de tijd en blijft maar denken dat alles zoals in zijn Barca-tijd werkt. Maar europese topteams en internationaal voetbal is veel fysieker en tactisch rijper geworden in 15 jaar tijd.

Iedereen heeft inmiddels door hoe Cruijff en Marco denken, en neutraliseert met gemak dit kansloze oerlelijke voetbal tot in den treure, dat zelfs Andorra en Luxemburg bijna kans maken op punten, en Roemenie makkelijk op de been blijft.
pi_47700986
Je dacht ik trap eens een paar open deuren in? Maak je niet zo druk zeg, dat doet Cruijff ook niet meer sinds zijn hartklachten
pi_47722245
Het is wel iets om druk over te maken, omdat beide momenteel het vlaggeschip van het NL'se voetbal besturen, op een vrij dramatische manier.

Het aanbidden of memoreren van zijn geweldige merites voor het voetbal staat totaal niet in verhouding met wat hij momenteel nog brengt. Een bejaarde laat je op een begeven moment ook niet meer op de weg rijden omdat hij het moderne verkeer niet meer aankan.

Juist dat verafgoden van hem staat een kritische kijk in de weg. Neem dat voorval waarin Cruijff via de TV in discussie gaat met van Bommel over 4-4-2 en 4-3-3. Zo'n kritische toetsende houding wordt hem zelden voorgelegd, en owee als je het een keer durft. Hij kan maar doorratelen en ratelen omdat van Gelder en Egberts toch geen verstand ervan heeft.

Met als gevolg dat dat dogmatische ge-vierdriedrie tot in den treure boven Oranje hangt als een loden last, terwijl inmiddels bij AZ, Bayern, Real, Liverpool, Wigan, HSV, Celtic, Chelsea, Aston Villa, Man United, PSV en zelfs soms bij Ajax heel succesvol met 4-4-2 wordt gewerkt. Hoezo de selectie-spelers weten niet wat 4-4-2 is? Het is juist de grootste gemene deler.
pi_47722569
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 07:38 schreef LuukBes het volgende:
Lachwekkende hype van een inmiddels lachwekkend figuur. Lees die zeer slechte Telegraaf-columns, hoor hem ijlen bij de NOS tijdens de CL avondjes, of aanschouw die onnozele onvoorwaardelijke kritiekloze steun voor van Basten, en je kan niet anders dan deze man totaal niet meer serieus nemen.

Ik hoor hem nog steeds heel graag, maar dan alleen om te lachen. Jammer dat ie onze bondscoach alles influistert en dat dit inmiddels hopeloos verouderde visie's zijn die niet meer passen in het moderne voetbal. De Cruijff/van Basten visie is een totale flop, dat bewijst Marco al 3 jaar, met het WK als dieptepunt. Hij gaat niet mee met de tijd en blijft maar denken dat alles zoals in zijn Barca-tijd werkt. Maar europese topteams en internationaal voetbal is veel fysieker en tactisch rijper geworden in 15 jaar tijd.

Iedereen heeft inmiddels door hoe Cruijff en Marco denken, en neutraliseert met gemak dit kansloze oerlelijke voetbal tot in den treure, dat zelfs Andorra en Luxemburg bijna kans maken op punten, en Roemenie makkelijk op de been blijft.
Toen stopte ik met lezen
pi_47725774
quote:

hou op man, Van Basten is verantwoordelijk voor het Ned elftal, Cruijff zal best weleens wat met m lullen maar volgens mij schaamt ie zich ook dood voor wat Van Basten aan het doen is.
pi_47725914
quote:

Vergeet niet dat hij die Telegraaf-columns niet zelf schrijft, maar dat hij met een redacteur aan de telefoon hangt en Cruijf z'n verhaal van de hak op de tak gaat.
  Trouwste user 2022 dinsdag 27 maart 2007 @ 21:09:10 #39
7889 tong80
Spleenheup
pi_47726663
Cruijff heeft altijd gelijk. Punt

dinsdag 27 maart 2007 @ 21:17:54 #40
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_47727003
In de nieuwste Esquire staat een voorpublicatie van het boek over zijn amerikaanse jaren. Dat ga ik vanavond in bed eens aandachtig lezen

"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_47734320
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:50 schreef Blupp het volgende:

[..]

hou op man, Van Basten is verantwoordelijk voor het Ned elftal, Cruijff zal best weleens wat met m lullen maar volgens mij schaamt ie zich ook dood voor wat Van Basten aan het doen is.
Als dat laatste zo is, is ie nog belachelijker bezig dan ik dacht, want dan zit ie tegen beter weten in hem op alle manieren te steunen in elk interview en elke column, terwijl ie het juist totaal niet ziet zitten in hem. Dan ben je pas echt sneu bezig voor je eigen hachie en je vriendjes.

En dat is natuurlijk ook onzin wat jij zegt, want hij heeft zelf al zo vaak gezegd dat hij en van Basten bijna overal op 1 lijn zitten qua visie.
pi_47736956
He LuukBes zet je adresje hier eens neer als je durft, komt de Cruijff-knokploeg je even bezoeken. Kijken of je dan nog zo'n grote mond hebt.
pi_47737323
Ontzettende dombo.
  woensdag 28 maart 2007 @ 13:14:56 #44
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_47746240
Er was al een JC-topic met copy/paste-OP van cruijff.com: [CENTRAAL] Johan Cruijff, logisch die kritiek? #1

Johan Cruijff als voetballer was geweldig, als trainer/coach ook. Maar nu hij lichtelijk begint te dementeren, mag hij van mij zijn mening voor zichzelf houden.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  Trouwste user 2022 dinsdag 3 april 2007 @ 00:21:50 #45
7889 tong80
Spleenheup
pi_47949050
Nog een paar dagen mensen

Trouwste user 2022 dinsdag 3 april 2007 @ 00:26:36 #46
7889 tong80
Spleenheup
pi_47949183
Golfert vind dit vast een mooi topic

dinsdag 3 april 2007 @ 00:30:04 #47
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_47949273
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 00:26 schreef tong80 het volgende:
Golfert vind dit vast een mooi topic

Ik heb al een merge aangevraagd.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_47949282
25 april is het zover dat deze voetballegende alweer 60 jaar wordt.

Er verschijnen momenteel allerlei nieuwe boeken over hem en op 23 april, 2 dagen voor zijn 60ste verjaardag, staat de TV op Nederland 3 helemaal in het teken van de legendarische nummer 14.

Een greep uit de boeken die verschijnen:

Ter gelegenheid van zijn zestigste verjaardag produceerden Frits Barend, Hugo Borst, Cees van Cuilenborg, Johan Derksen, Jaap de Groot, Bert Nederlof en Matty Verkamman een prachtig document. De Amerikaans aandoende successtory laat zich lezen als een spannend jongensboek. Het begint in de straten van Betondorp, maar vervolgens schittert de legendarische Nummer 14 bij Ajax, Barcelona, Los Angeles Aztecs, Washington Diplomats, Levante, Feyenoord en Oranje.
De opbrengst van het gedenkboek gaat naar de Johan Cruyff Foundation. Het 512 pagina's tellende boek staat bol van nooit eerder gepubliceerde foto's..

Verder verschijnt ook dit boek van Jan Luitzen:

Deze is ook net verschenen:
Ter gelegenheid van de zestigste verjaardag van Johan Cruijff, op 25 april 2007, is in dit boek een deel van die onbekende verhalen gebundeld - als een eerbetoon, maar uiteraard wordt ook een kritische noot niet geschuwd. Tot de auteurs die een bijdrage aan dit boek leveren behoren (sport)journalisten, maar ook een historicus, mensen uit de persoonlijke omgeving van Johan Cruijff, en schrijvers.
Met bijdragen van: Frits Abrahams, Sytze de Boer, Joep van Deudekom, Jan Donkers, Tom Egbers, Jan Eilander, David Endt, Anna Enquist, Johan Faber, Menno de Galan, Hanneke Groenteman, Jaap de Groot, Raoul Heertje, Youp van 't Hek , Herman Koch, Auke Kok, Maarten Moll, Annemarie Oster, Jos Palm, Rik Planting, Menno Pot, Lydia Rood, Tomas Ross, Kees Sluys, Boudewijn Smid, Ton Sijbrands, Arjan Visser, Jaap Visser, Klaas Vos, Peter Winnen, Edwin Winkels.

Ook deze boeken mogen natuurlijk niet aan de collectie ontbreken:
Johan Cruijff
De Amerikaanse jaren

Pieter van Os beschrijft in Johan Cruijff: De Amerikaanse jaren hoe de opportunistische NASL langzaam veranderde in een spel van roem, geld, drugs, nachtclubs en – uiteindelijk – duizenden toeschouwers en laat temidden van dat alles een Crijff zien die in relatieve rust piekt als nooit tevoren, zowel sportief als financieel.

Toeval is logisch
Johan Cruijff van A tot Z
Willem Baartse

In Toeval is logisch geeft Willem Baartse een intrigerend en verrassend beeld van Johan Cruijff. Aan de hand van allerlei wetenswaardigheden komen vele facetten van Cruijffs leven en werk aan de orde. Lees onder meer over: zijn tactische genialiteit; zijn passie voor het autorijden; zijn aanvaringen met scheidsrechters; zijn omgang met gehandicapten; zijn zeven grootste nederlagen; zijn rookgedrag; zijn onvermoede keeperstalent; zijn visie op Nederland.

En naar aanleiding van de al uitgezonden TV-docu:
Beckenbauer & Cruijff
De Keizer en de Verlosser
Marcel Rözer

[ Bericht 0% gewijzigd door dndiek op 03-04-2007 00:33:30 (© post by golfer) ]
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
  Trouwste user 2022 dinsdag 3 april 2007 @ 00:31:00 #49
7889 tong80
Spleenheup
pi_47949303
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 00:30 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik heb al een merge aangevraagd.

pi_47949432

Deze is volgensmij wel erg prijzig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')