covie | donderdag 15 februari 2007 @ 15:13 |
Ik heb dus net mijn rijbewijs, en ik was zo een stukje aan het rijden en ik zag opeens allemaal van die rode lampjes branden, 1 is volgens mij van de accu en de andere weet ik dus niet. ![]() Kwam ik erachter dat ik de handrem er nog op had staan ![]() ![]() Toen ik die eraf deed gingen dan ook netjes de lampjes weer uit. ![]() Maar hoe erg is het als je de handrem er op laat staan, ik reed gewoon 30 ofzo, maar wat nou als ik er pas later achter kwam? | |
Piles | donderdag 15 februari 2007 @ 15:15 |
Dan gaat er iets heel erg roken ![]() Maar denk eens logisch na ![]() | |
optifree | donderdag 15 februari 2007 @ 15:15 |
quote:De soms handrem is vaak een los rem systeem (wat je met lage snelheden ook in nood kunt gebruiken bij droogwegdek, mits het niet een electronische variant is)....Maar je achterrem (of de losse handremblokken) slijt er dus door... Het ergste wat kan gebeuren....maar dan verneuk je het echt goed...is dat je remmen in de fik kunnen vliegen door de hitte ![]() | |
RedFever007 | donderdag 15 februari 2007 @ 15:17 |
heb het ook wel eens gehad, boeit verder niet zoveel als je het niet te bont maakt ![]() | |
MasterDisaster | donderdag 15 februari 2007 @ 15:19 |
Als het rookt en fikt, ffe een emmer water erover heen gooien. wat ik zelf altijd doe is de handrem er flink strak opgooien dan heb ik het tenminste door als ik toch probeer terijden met de handrem erop. | |
covie | donderdag 15 februari 2007 @ 15:22 |
Een electronische variant is het sowieso niet nee, want is een auto uit '94 ![]() Maargoed, dit soort dingen is dus echt wat voor mij, overal gaan zoeken wat het kan zijn maar niet naar de handrem kijken, en gewoon stug doorrijden ondertussen ![]() Nu weet ik iig waar het aan ligt, en geen rook gezien gelukkig ![]() ![]() | |
Piles | donderdag 15 februari 2007 @ 15:25 |
Leer eens wat de lampjes betekenen ![]() En niet een instelling van: die gaat vanzelf wel uit ![]() | |
Kriebbel | donderdag 15 februari 2007 @ 15:38 |
Bij mij staat er gewoon een grote (P) in het scherm, niet te missen dus ![]() | |
Strychnine | donderdag 15 februari 2007 @ 15:41 |
![]() Ge-wel-dig. | |
covie | donderdag 15 februari 2007 @ 15:42 |
quote:Ja die was het bij mij geloof ik ook ![]() | |
smash789 | donderdag 15 februari 2007 @ 15:46 |
Misschien sloeg je motor (bijna) af, en ging daardoor je accu lamp branden? | |
covie | donderdag 15 februari 2007 @ 15:51 |
Hmm leek er niet op dat dat ging gebeuren nee, want ik was gewoon door aan het rijden, en had er verder ook geen last van ofzo. ![]() Maar het zal ongetwijfelt zoiets zijn, want ik heb er echt geen verstand van. En met de muziek aan hoorde ik ook geen rare geluiden. | |
HeatWave | donderdag 15 februari 2007 @ 15:53 |
---> PTA | |
The_stranger | donderdag 15 februari 2007 @ 15:55 |
Sorry hoor, maar jij moet echt weer op de fiets, leer op zijn minst wat de lampjes betekenen, voordat er iets ergers gebeurt. Een tip, een rood lampje is meestal niet een lampje wat je (lang) moet negeren... dacht dat je op zijn minst een beetje kennis nodig had om verantwoord de weg op te gaan | |
covie | donderdag 15 februari 2007 @ 16:01 |
quote:Ik ken ook wel de lampjes maar dus niet die grote P, nou ja nu wel dus. Alleen ik snap niet waarom dan dat accu lampje er bij gaat branden. En als ik gewoon in de buurt rondrij, 30 km per uur, moet ik dan gelijk de auto aan de kant zetten? | |
Aibmi | donderdag 15 februari 2007 @ 16:05 |
quote:Bij rode lampjes eigenlijk wel. Stel je voor dat je zonder olie rondrijdt ![]() | |
Piles | donderdag 15 februari 2007 @ 16:05 |
quote:Nee, gewoon doorrijden tot ie het niet meer doet ![]() Als je niet weet wat de lampjes betekenen, en dus niet weet wat er aan de hand is, lijkt het mij niet handig om door te rijden. Of mis je die logica ![]() | |
Gripper | donderdag 15 februari 2007 @ 16:09 |
quote:Met 1 uitzondering: afgelopen oktober tijdens een tripje in Duitsland begon mijn acculampje ook te branden. Dynamo kapot, dacht ik meteen. Radio uit dus, lichten moesten wel aanblijven, en zo snel mogelijk richting grens scheuren voordat de ontsteking en lampen de accu hadden leeggetrokken. maar helaas, 60 km voor Venlo viel toch het doek.... ![]() Maar back ontopic: wel zo handig als TS weet welke lampjes wat betekenen. Dat lampje met dat niet goed afgeveegde theepotje? Boeiend joh, die overbezorgde autofabrikanten altijd... ![]() | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 15 februari 2007 @ 16:11 |
Geslacht: Vrouw![]() | |
covie | donderdag 15 februari 2007 @ 16:16 |
quote: ![]() Ik snap wel dat je je auto normaal gelijk aan de kant moet zetten ofzo. Maar als je gewoon in de buurt rijdt, kan je toch net zo goed ff alles controleren en anders alsnog naar huis rijden om daar je auto neer te zetten. Ik was geen kilometers van huis vandaan. ik was nog niet eens de wijk uit, bocht om en dan iets 400/500 meter verder. | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 15 februari 2007 @ 16:18 |
quote:Dat hangt van het lampje af. Het is overigens sowieso handig om je handrem eraf te halen, of je in de buurt rijdt of niet ![]() | |
covie | donderdag 15 februari 2007 @ 16:23 |
quote:Dat heb ik natuurlijk ook gedaan toen ik er achter kwam wat het was. ![]() Ik snap ook wel dat het gewoon debiel is, maar daardoor ging ik me dus afvragen wat er gebeurt als je t niet doet. Heb wel eens gelezen namenlijk van mensen die kilometers met de handrem erop hadden gereden. Vroeg me af hoe dat nou kan. | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 15 februari 2007 @ 16:25 |
quote:Dat gaat prima Na verloop van tijd zal het waarschijnlijk wel gaan stinken en de werking van de handrem zal minder worden. ![]() | |
Sjibble | donderdag 15 februari 2007 @ 16:31 |
Het is mij gelukt de auto van mn oom op gang te krijgen in zn handrem, gewoon 40% zat in zn handrem enzo. Was de eerste keer rijden geloof ik die keer ![]() Hij werd later boos op me omdat ie echt totaal niet snapte hoe ik een auto perfect op gang kan krijgen die voor de helft in zn handrem zit maar los niet meer ![]() Was toen 14-15, nu bijna 16 ![]() | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 15 februari 2007 @ 16:31 |
![]() | |
Backdoorman | donderdag 15 februari 2007 @ 18:28 |
ik heb een andere vraag over handremmen....is het beter voor je auto om em te parkeren in z'n 1 of gewoon in z'n vrij maar dan met de handrem erop? Zet em eigenlijk altijd weg in z'n 1 zonder handrem, maar weet niet eens wat eigenlijk beter is. Of maakt het geen fuck uit? | |
Alexxxxx | donderdag 15 februari 2007 @ 18:29 |
JHaaa, rijden met de handrem, mooi is dat. Nooit geweten dat je met een Visa ook met piepende banden kunt vertrekken ![]() Op de heftruck heb ik wel eens een half uur met de handrem er op gereden ![]() ![]() | |
Hyperdude | donderdag 15 februari 2007 @ 18:42 |
Ach, is toch de otoo van je Pa. Hoop ik ![]() | |
Backdoorman | donderdag 15 februari 2007 @ 18:46 |
quote: | |
Sapstengel | donderdag 15 februari 2007 @ 18:54 |
quote:Bij mij hoor ik een irritante piep, zelfde als ik zonder gordel weg wil rijden of als ik de lichten aan laat staan als ik uit stap. Maar verder kan het niet echt kwaad. Je moet natuurlijk niet anderhalf uur snelweg rijden met de handrem erop, maar voor een klein stukje maakt het niet uit. Met de vorige auto ook wel eens gehad dat ik ff naar de winkel ging en toen ik thuis kwam er achter kwam dat de handrem er nog steeds op zat ![]() quote:Ik geloof dat het niet heel veel uitmaakt, alleen dat wanneer hij in de versnelling staat en een andere auto rijdt achterop die van jou, je versnellingsbak het niet zo leuk vindt.. | |
Sapstengel | donderdag 15 februari 2007 @ 18:55 |
- Edit en quote uit elkaar houden is lastig... | |
DrDarwin | donderdag 15 februari 2007 @ 18:58 |
quote:Vooral koud water tegen gloeiend hete remmen gooien ja.....da's heeeel slim. Als je dan een flinke knal hoort en de volgende keer remt je auto niet meer dan weet je hoe het komt. De remmen vliegen niet in de brand, handrem eraf en gewoon een tijdje blijven rijden, dan koelen de remmen vanzelf weer. | |
DrDarwin | donderdag 15 februari 2007 @ 18:59 |
quote:Diesel altijd op de handrem, benzine kan gewoon in de versnelling maar mag natuurlijk ook op de handrem of beide. | |
Jofunu-kun | donderdag 15 februari 2007 @ 19:45 |
quote:Ik heb nooit gesnapt waarom men voorkeur gaf aan het parkeren in de versnelling, ik vergeet dan steeds die koppeling in te trappen als je m start, dus ik zet m zelf altijd weg in z'n vrij en op de handrem. | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 15 februari 2007 @ 19:48 |
quote:Ik snap mensen nooit die vergeten de koppeling in te trappen als ze een auto starten. | |
Sapstengel | donderdag 15 februari 2007 @ 19:58 |
Mjah idd. Bij sommige auto's moet het ook als ie in zn vrij staat als een soort van beveiliging, daardoor doe ik het automatisch eigenlijk.. | |
Repeat | donderdag 15 februari 2007 @ 20:01 |
ik heb dat best vaak, je merkt er ook niks van want ik rij weg alsof alles normaal is. Ik merk het dan bij het opschakelen van 1 naar 2, dan trap ik de koppeling in en dan remt ie ineens wel snel af ![]() Dan maar even de handrem eraf halen ![]() | |
M5 | donderdag 15 februari 2007 @ 20:10 |
quote:ik krijg na 'n paar meter 'n piepje en een melding op de boordcomputer. handrem gaat ook redelijk stroef naar beneden. | |
Backdoorman | donderdag 15 februari 2007 @ 20:29 |
quote:ten eerste: bedankt voor de antwoorden ;-) en ingaande op het bericht hierboven: ik heb zelf niet al te veel verstand van auto's dus ik luister maar naar wat mijn pa te vertellen heeft en die zegt altijd dat het "beter voor je auto" is om em in z'n 1 te zetten als steeds de handrem aan te trekken (vooral bij erg koud weer ofzo) maar kennelijk maakt het weinig uit.....?! (heb een ouwe auto uit 91) | |
Repeat | donderdag 15 februari 2007 @ 20:37 |
de handrem erop zetten en dat ding in zn vrij zijn alleen maar overbodige handelingen. Gewoon stoppen, in zn 1 en uitstappen, dan blijft je auto ook echt wel staan. | |
DonJames | donderdag 15 februari 2007 @ 20:45 |
Het maakt niet zo veel uit, gebruik alleen de handrem niet als het hard gaat vriezen. Als er vocht in de handremkabels zit kunnen deze vast vriezen, waardoor de handrem er niet af gaat. | |
BazzieK | donderdag 15 februari 2007 @ 22:32 |
quote:Alle vrouwen die ooit wel hebben kunnen rijden draaien zich nu om in hun graf (alle 3 ![]() ![]() | |
PNG | vrijdag 16 februari 2007 @ 01:49 |
quote:Vooral ook een fabel. | |
yup | vrijdag 16 februari 2007 @ 01:49 |
Handrem of versnelling maakt volgens mij geen reet uit. Handrem is het veiligst: als je een keer toevallig vergeet de koppeling in te trappen of de auto aan iemand anders leent ofzo vandaar... | |
PNG | vrijdag 16 februari 2007 @ 01:50 |
Handrem is beter, maar dan met name als iemand achterin je auto klapt, of je tik geeft met verkeerd inparkeren. Handrem geeft wel mee, bak tandjes tikken is minder. Hoewel een bak ontzettend veel kan hebben stiekem. | |
Mr.Noodle | vrijdag 16 februari 2007 @ 01:56 |
quote:Ik kijk even expres niet in je profiel, maar dit zou typisch een vrouwenactie kunnen zijn.. ![]() | |
PNG | vrijdag 16 februari 2007 @ 02:00 |
Zijn meer mannen die het doen dan je denkt hoor ![]() ![]() Ik ken wel vrienden zat die op de rem in Frankrijk of Oostenrijk een afdaling doen, stuk destructiever. | |
Mr.Noodle | vrijdag 16 februari 2007 @ 02:02 |
quote:Ik heb al 7 jaar m'n rijbewijs en nog nooit gedaan, het is niet alsof die rode lichtjes niet opvallen ofzo.. ![]() En je merkt het toch bij het aanrijden vanuit stilstand? | |
DrDarwin | vrijdag 16 februari 2007 @ 07:33 |
quote:Geen fabel. Vroeger kwam het regelmatig voor, tegenwoordig zal het niet zo gauw meer gebeuren, maar handremmen kunnen nog steeds vastvriezen. Dieselauto's kun je beter niet alleen in de versnelling staand achter laten, een diesel kan als ie door de versnelling heen gaat, aanslaan en wegrijden , dat zal tegenwoordig niet zo snel meer gebeuren...maar maak er bij een diesel maar een gewoonte van om 'm op de handrem te zetten. | |
DonJames | vrijdag 16 februari 2007 @ 08:52 |
quote:Ik heb het anders vaak zat gezien in de 7 jaar dat ik automonteur was.. Het komt regelmatig voor, vooral als de buitenmantel van de handremkabel beschadigd is. Het vocht komt in de kabel en vriest de binnen- en buitenkabel aan elkaar. | |
DrDarwin | vrijdag 16 februari 2007 @ 10:25 |
quote:Juist. Maar alleen in landen waar het nog echt koud wordt natuurlijk. ![]() | |
covie | vrijdag 16 februari 2007 @ 12:13 |
quote: ![]() Ik ben zojuist maar gelijk lid geworden van de ANWB ![]() | |
Barcaconia | vrijdag 16 februari 2007 @ 12:21 |
quote:Je kunt dat er in de meeste gevallen gewoon afrijden hoor, handrem naar beneden doen en flink wegrijden. Meestal schiet ie dan gewoon los. Ik heb het in mijn tijd dat ik in de garage werkte ook gehad met een auto waarvan de motor was vastgelopen, die stond een weekje buiten in de winter. Toen kwam de autotrailer die hem op kwam halen, en we wilden duwen maar de auto ging nergens heen. Toen maar even de sleepkabel eraan gehangen, eventjes trekken en de handrem schoot weer los ![]() | |
optifree | vrijdag 16 februari 2007 @ 13:36 |
quote:Het maakt wel degelijk uit. Noujah...als de auto op een helling achtig iets staat, want als je de auto dan op de handrem (en in zijn vrij) zet, dan blijft hij niet op de aandrijflijn hangen, wat dat deel dus ontlast Nu is het alleen zo dat je juist vaak op bergen ed. de auto wel in de versnelling moet zetten en je wielen goed moet draaien om er voor te zorgen dat de auto door wat voor reden dan ook niet naar beneden rolt ![]() | |
Pumatje | vrijdag 16 februari 2007 @ 13:45 |
quote:je bent zeker een vrouw? ELKE auto heeft dat rode lampje met een P muts.. Of danwel in de variant met 2 halve rondjes met een uitroepteken in het miden. dat hoor je gewoon te weten. mag elk zaadvragend schaap tegenwoordig zomaar de weg op ofzo? | |
covie | vrijdag 16 februari 2007 @ 14:04 |
quote:tss ![]() Dat ik een vrouw ben dat klopt. Ik sta er wel eens verbaast van hoeveel mannen bij blik op de weg niet weten wat een bepaald verkeersbord betekend. Zulke dingen hoor je gewoon te weten. Mag tegenwoordig elk zaadlozend ram de weg op ofzo? | |
Pumatje | vrijdag 16 februari 2007 @ 15:05 |
ja ik vind een rood lampje negeren waar duidelijk aandacht aan besteed word tijdens rijlessen een veel grotere fout. Je rijdt namelijk je eigen auto in de soep als je die negeerd. | |
covie | vrijdag 16 februari 2007 @ 15:18 |
quote:Als daar zo duidelijk aandacht aan wordt besteed met rijlessen dan had ik het waarschijnlijk wel geweten. Daarnaast, ik ken ze allemaal, alleen die kende ik niet ![]() Ze zeggen toch ook niet voor niets, als je je rijbewijs hebt leer je pas echt rijden. En ik negeerde hem niet, maar ik reed door terwijl ik keek waarvoor het was. | |
Geqxon | vrijdag 16 februari 2007 @ 15:23 |
Doorrijden = Negeren. | |
Repeat | vrijdag 16 februari 2007 @ 15:57 |
quote:en als je gewoon rijdt of optrekt wordt je aandrijflijn gelukkig niet belast ![]() | |
optifree | vrijdag 16 februari 2007 @ 17:28 |
quote:Nou het komt uit het idee dat als jij op een heuvel stopt en daarna uit stapt..dat de auto een stukje naar beneden zak als hij klem komt te staan, door de weerstand in de aandrijflijn ![]() En ja eigelijk is dit vooral belangrijk voor automaten ![]() | |
MichielPH | dinsdag 10 juli 2007 @ 10:06 |
quote:Ik zou mijn auto in de eerste plaats dan niet eens aan die persoon uitlenen. Als hij dat al niet kan.. | |
itsalex | dinsdag 10 juli 2007 @ 10:12 |
Ik heb een keer gehoord dat iemand dat ook vergeten was. Zij komt net van visitie vandaan. Ze rijd weg en die mensen waar ze was zagen allemaal rook dus erachter aan. Lichten toeteren en niet stoppen maar pas na 1 km stopte ze omdat het wat stonk. Ze vond de auto wat langzaam rijden. | |
Hr-Flip | dinsdag 10 juli 2007 @ 17:08 |
Ik snap ook niet dat je met de handrem erop weg kunt rijden. Dat voel je dat toch, ook al ben je beginnend bestuurder. En als een rood lampje brand, onthoud dan Rood = Stoppen, net zoals als een verkeerslicht. Ik parkeer trouwens de auto altijd in de versnelling en op de handrem, mijn oprit is nogal stijl.... | |
PallominnoX | dinsdag 10 juli 2007 @ 18:05 |
Nou ja, soms als ik mijn auto start komt er een heleboel witte rook uit mijn uitlaat, mijn temperatuur meter gaat na 1 km ook meteen naar rood. Er gaan een heuleboel rode lampjes branden. Nou ja, maakt niet uit, ik rijd meestal wel door. Hij doet het nog. | |
yup | dinsdag 10 juli 2007 @ 21:20 |
quote:Volgens mij kan je auto helemaal nergens heen rijden (of je motor starten) als je contact niet op de "on" (of 3 of whatever) stand staat hoor. | |
Aibmi | dinsdag 10 juli 2007 @ 21:22 |
quote:Denk eens in de richting van gebrek aan bougies bij een diesel, dan kom je er vast wel uit ![]() | |
RedFever007 | dinsdag 10 juli 2007 @ 21:22 |
ik zet m'nauto nooit op de handrem eigenlijk | |
Repeat | dinsdag 10 juli 2007 @ 21:47 |
quote:Denk eens aan brandstof. Die komt zeker vanzelf in de cilinder met het contact uit ![]() | |
yup | dinsdag 10 juli 2007 @ 22:08 |
quote:Yep, klopt als een bus. Sinds euro 2 normen (1995 ofzo?) zijn alle brandstofpompen van diesels electronisch. Daarvoor konden ze mechanisch zijn (dus aan de distributie verbonden of iets dergelijks). Ander voorbeeldje: het voorgloeien van de brandstof. En voordat er in koor gezegd word, maar dat hoeft niet in een moderne diesel, dat hoeft dus mooi wel. Bij sommige VAG (VW Audi Seat Skoda meuk) wordt er voorgegloeid wanneer de bestuurdersdeur word geopend... Vandaar dat het lijkt alsof het niet meer nodig is, dat is het wel. | |
Aibmi | dinsdag 10 juli 2007 @ 22:16 |
quote:Ik rijd voornamelijk in oude auto's, waarbij de pomp nog wel eens mechanisch aan de motor is verbonden. Maar wist niet dat het zo lang geleden electrisch verplicht is geworden ![]() | |
densmee | dinsdag 10 juli 2007 @ 22:26 |
quote:voorgloeien is niet perse nodig om een diesel op gang te krijgen wij hebben verschillende machines met een diesel blok waar je de sleutel de andere kant op moet draaien om te gloeien maar soms wordt dit vergeten en starten ze gewoon direct (enig nadeel heel de schuur is dan blauw) ![]() | |
boertie | dinsdag 10 juli 2007 @ 22:30 |
quote:Smoorklep anyone? of de magneetklep in de verdelerpomppomp. er zit sowiezo iets op om de motor te laten stoppen als je hem van het contact af zet ![]() | |
MMach | dinsdag 10 juli 2007 @ 23:01 |
Dat heb ik zelfs al een keer of 3 gehad ![]() Maar mijn auto heeft geen P lampje, en de handrem zit bijna verstopt diep naast de zetel. Hij heeft ook achterwielaandrijving en trommelremmen achteraan, dus dat rijdt niet heel erg anders met de handrem erop. Toen ik hem nog maar net had vergat ik dus af en toe de handrem af te zetten. 1 keer had ik er zodanig lang mee gereden in de stad, dat ik niet alleen een vreemd luchtje rook, maar dat de achterste remmen niet meer werkten toen ik eindelijk had gezien dat de handrem aanstond. Dan moest ik de pedaal 2 keer instampen om op tijd te kunnen remmen. Nadat ze een beetje waren afgekoeld ging alles weer vlotjes. Het moet gezegd dat de handrem niet van de beste is, en daarom zet ik hem altijd in versnelling. Dat een dieselauto zou aanslaan lijkt me sterk, daarvoor moet er toch al serieus wat kracht op uitgeoefend worden om te starten. | |
Blapiet | woensdag 11 juli 2007 @ 09:02 |
Ach, 't is ons allemaal wel eens gebeurd, alleen de meeste mensen komen er wat sneller achter. Is weer een wijze les voor de toekomst toch ![]() Bij mijn huidige auto heb ik een electronische handrem, die gaat er ook vanaf als ik m'n gordel om heb gedaan en weg rij. Als ik m'n gordel niet om heb doet 'ie dat niet. Verder moét ik m'n koppeling intrappen om te starten, anders start ze domweg niet. Of ze nou in de vrij of in de versnelling staat maakt niet uit. | |
Jo0Lz | woensdag 11 juli 2007 @ 09:05 |
quote:Dat is toch juist niet goed, als het te snel afkoelt? | |
DrDarwin | woensdag 11 juli 2007 @ 11:34 |
quote:Vooral doen ja...emmer koud water op roodgloeiend metaal. | |
Mastertje | woensdag 11 juli 2007 @ 12:54 |
Ach het kan altijd erger, tante belde een keer waarom haar auto zo schokte op de snelweg ![]() | |
Quint24 | woensdag 11 juli 2007 @ 19:20 |
quote:En als je geluk heb dan knal je rem uit elkaar ![]() | |
BaraCuda | woensdag 11 juli 2007 @ 21:11 |
quote: ![]() ![]() | |
Sjowhan | woensdag 11 juli 2007 @ 21:54 |
Heb ook wel eens de handrem erop laten staan.. Merkte gauw genoeg dat de Nissan het wel erg moeilijk had ![]() | |
densmee | donderdag 12 juli 2007 @ 18:12 |
aanhanger handrem er wel eens op laten staan door iemand die hem nodig vond er op te zetten bij een benzine pomp heel de assen krom door de hitte | |
Jill-RMC | donderdag 12 juli 2007 @ 18:25 |
Ik vind het best knap dat je wegkomt met je handrem erop eigenlijk. Heb m ook wel eens erop laten staan (als mn stuur niet recht staat en je ziet het lampje niet bv. of als je met iets bezig bent als je instapt en je wegrij routine in een andere volgorde doet) en tijdens het uitparkeren merk je het dan al direct. Meestal komt alleen de kont van de auto omhoog (of de voorkant, ligt eraan welke kant je op wil he) maar doet verder niets. En het niet kennen van het lampje ![]() Je bedoelt het schattige rode lampje met ! die altijd brandt zodra je een auto aanzet omdat ie meestal op de handrem staat? Heb je tijdens al je rijlessen uberhaupt wel een keer opgelet voordat je wegreed? | |
Turquaz52 | donderdag 12 juli 2007 @ 20:53 |
Ons Auto staat altijd in zn vrij.. en op handrem en als ik de auto start gewoon koppeling in trappen en in versnelling starten.. ![]() | |
Repeat | vrijdag 13 juli 2007 @ 00:51 |
quote:Ik merk het juist totaal niet. Lijkt me ook niet zo'n probleem, een auto trekt heus wel zo door dat lullige remmetje heen. Zeker als je een beetje met koppeling en gas kunt omgaan. Als je normaal al hortend en stotend wegrijdt kan ik me wel voorstellen dat de motor dan afslaat ofzo.. | |
Dingest | vrijdag 13 juli 2007 @ 01:45 |
Ach, ik doe het ook nog wel eens. Althans, ik vergeet hem wel eens naar beneden te doen als ik op mijn folderronde ben, maar dan heb ik het altijd wel door als de auto idd erg gaat 'leunen'. Een hele enkele keer doe ik hem niet goed naar beneden en dan staat hij er nog net op. Dat zie ik dan ook pas als ik weer op de weg zit; meestal zit mijn stuur dan voor het lampje. Maar als het !-lampje brandt dan zie ik het heus wel ![]() | |
GiSaE | vrijdag 13 juli 2007 @ 03:40 |
quote:Ik heb als man ook wel eens met de handrem op gereden. Lampje was stuk en ik had haast, ding zat in de 1e klik en doet dan ook zo goed als niks. Ik gebruik de handrem nog regelmatig tijdens het rijden, dus echt ver kom ik er niet mee. En voor het handrem tijdens het rijden verhaal. Bij stoplichten gaat ie erop als ik verder (of terug) rol. Ik heb een hekel aan met mijn poten op de rem staan bij een stoplicht. Daarbij liever kromme remtrommels(?) dan remschijven ![]() | |
Jill-RMC | vrijdag 13 juli 2007 @ 09:03 |
quote:Nouja ik moet hier altijd eerst flink uitparkeren, omdat we hutjemutje geparkeerd staan hier in de straat en met die lage snelheid merk je het dus wel. | |
ook_gek | vrijdag 13 juli 2007 @ 09:22 |
quote:wat zij zegt ![]() | |
Repeat | vrijdag 13 juli 2007 @ 13:23 |
quote: ![]() | |
gateway | vrijdag 13 juli 2007 @ 22:55 |
quote:voordeel van een diesel: die heeft alleen spanning nodig voor de brandstofklep als ie eenmaal loopt ![]() ![]() | |
densmee | vrijdag 13 juli 2007 @ 22:57 |
quote:euro 2 motoren moeten een elektrische pomp hebben om aan de emisie eisen te voldoen dus helaas gaat dit niet meer op ![]() |